Forum >> 159
Haddel02-02-2015 16:54:33 // 64169
Én is imadom azt az utat,péntek éjjel mentem rajta,toltam neki rendesen.Csesznek után meg bambi ott állt az út szélén, várta,hogy valaki bőrkabátot csináljon belőle.Vissza is vettem a lendületből.
gpek02-02-2015 15:40:24 // 64168
Jó is az
.......................02-02-2015 15:32:55 // 64167
az igen,
ami Zircen átmegy
ami Zircen átmegy
gpek02-02-2015 15:30:42 // 64166
Ha a 82-es útról beszélsz, azon a rutin = +100Le. 1,2-es bravommal fogdoztam be az 1,9 malac TDI-ket mikor udvarolni jártam Győrből Veszprémbe. Tudnék mesélni.... Imádom azt az utat...
Chianti02-02-2015 14:41:50 // 64165
Nekem az 1.9 16v-vel is ugyanez a gondom. Persze tudom, hogy egy jó optimalizálás rendbe tenné, de miután a szerelőm ment vele egy kört és megállapította, hogy az égvilágon semmi gond nincs a kocsival (tehát úgy megy, ahogy egy 1.9 16v-nek mennie kell), már nem annyira erőltetem a dolgot. Viszont a remap ellen semmi kifogásom nem lenne, már amennyiben ez gyári szoftverfrissítést jelent. Többen írtátok már, hogy érdemes megcsináltatni, és nem is olyan nagy befektetés. A Párduc nem kapott még ilyet, vagy már túl van rajta?
WarbiRunner (Gyuri)02-02-2015 14:13:19 // 64164
Egyébként egy turboval is fel lehet szépen hergelni az 1.9-eket. És ahogy olvasom, hiába két csigás, a turbólyukon ez nem különösebben érződik. Viszont 400Nm meg nem hazudik, főleg ha tényleg forgatható az égig az a motor. A 190 ló ilyesmit sugall azért. Nyilván nem a tatteres 1000rpm-en döcögős stílusra hangolták, hanem hogy töltsön fordulaton is rettenetesen. A tesztek elég ellentmondásosak, kíváncsi lennék, hogy valójában milyen. A dízelektől én valahogy nem várom azt, hogy 1200-ról toljon mint az ördög. Viszont azt nagyon birom, ha nyomatékcsúcstól totál nem lankad, hanem 4500-5000-ig egy lendülettel tol. Márpedig a gyári adatait tuning nyelvre áfordítva ennek 4000-nél 85mm3/i körüli üzemanyag juthat. 2000-nél a 400Nm-hez pedig detto. Vagyis ennek a nyomaték görbéje szép lapos lehet :-)
GTPeti02-02-2015 13:49:17 // 64163
Egyszer régen, mikor egy ismert Alfa-bontóban jártam, beszélgettem egy ilyen motorról a tulajjal. Azt mondta, az első, amit behoz bekerül a felesége GTV-jébe. :) Nem tudom, hogy lett-e valami a projektből.
Jupiter15502-02-2015 13:43:33 // 64162
Teljesen hidegen hagy, hogy mi megy el mellettem és hogyan.
Az én autóm úgyis szebb :) :) :) :)
Az én autóm úgyis szebb :) :) :) :)
WarbiRunner (Gyuri)02-02-2015 13:36:41 // 64161
Ez a kérdés péntek óta engem is érdekel. Egy rossz lengyel mellékúton jött egy ilyen duplacsigás mögöttem. Nyilván onnan tudom, hogy elém került, gondolom a dupla kipuff nem 1.6-os :-) Az ahogy ment..az nagyon kész. Nyomtam én előtte rendesen, de egyszer csak kielözött és nagyon durván kikerült. Így nem nagyon előzött meg mostanában semmi...tényleg elképesztöt gyorsult.
droberto02-02-2015 13:02:04 // 64160
Üdv a 159-esek közt. :)
FireAlfa02-02-2015 12:47:45 // 64159
A mai nappal hivatalosan is tudok már közlekedni a 159-el. Végre megvan a rendszám. Üdv köztetek :-). Fényképek hamarosan...
Ildiko02-02-2015 11:31:24 // 64158
Mi még anno a Millenárisban voltunk.
Ildiko02-02-2015 11:30:29 // 64157
Bocsi, most látom, hogy a Camponában is van Csodák palotája. :) Én a másikra gondoltam. Nem szóltam.
Ildiko02-02-2015 11:23:08 // 64156
Sziasztok,
Én az Alfám nélkül megyek, remélem, így is befogadtok! :)
Csak egy javaslat:
Ha a Camponában találkozunk és ott ebédelünk, akkor szerintem kaja után menjünk a Tropicariumba, ami amúgy is a Camponában van.
Sziasztok!
Az imént végigtelefonáltam a Campona-ban az érintett helyszíneket.
A program az alábbi lenne. Értelem szerűen a részvétel az egyes programokon attól függ, hogy ki mikor ér oda és melyik programon szeretne részt venni.
10:00-12:00 Játszóház a gyerekeknek (ez alatt össze tudnánk várni egymást)
12:30-14:00 közös ebéd a Cine Cittá olasz étteremben (egy nagy asztalt foglaltam 20-25-főre)
15:00-16:30 Csodák Palotája (15:00 órakor van kísérlet bemutató)
17:00 - Tropicarium
Ez csak egy ötlet, a helyszínen is variálhatunk. Pl. mehetünk előbb a Tropicariumba és utána, akinek van kedve (és a gyerekek is bírják) akkor Csodák Palotájába.
Egyedül az étterem fix, mert 12:00 és 13:00 óra között várnak bennünket a nagy összetolt asztallal.
Várom a javaslataitokat!
A lényeg, hogy a Játszóháznál várnák össze egymást.
Én az Alfám nélkül megyek, remélem, így is befogadtok! :)
Csak egy javaslat:
Ha a Camponában találkozunk és ott ebédelünk, akkor szerintem kaja után menjünk a Tropicariumba, ami amúgy is a Camponában van.
Sziasztok!
Az imént végigtelefonáltam a Campona-ban az érintett helyszíneket.
A program az alábbi lenne. Értelem szerűen a részvétel az egyes programokon attól függ, hogy ki mikor ér oda és melyik programon szeretne részt venni.
10:00-12:00 Játszóház a gyerekeknek (ez alatt össze tudnánk várni egymást)
12:30-14:00 közös ebéd a Cine Cittá olasz étteremben (egy nagy asztalt foglaltam 20-25-főre)
15:00-16:30 Csodák Palotája (15:00 órakor van kísérlet bemutató)
17:00 - Tropicarium
Ez csak egy ötlet, a helyszínen is variálhatunk. Pl. mehetünk előbb a Tropicariumba és utána, akinek van kedve (és a gyerekek is bírják) akkor Csodák Palotájába.
Egyedül az étterem fix, mert 12:00 és 13:00 óra között várnak bennünket a nagy összetolt asztallal.
Várom a javaslataitokat!
A lényeg, hogy a Játszóháznál várnák össze egymást.
Erhard 242 (Pure Energy)02-02-2015 09:44:47 // 64155
szerintem már csak öregszel és nem mersz :D
Minap mentem az 59-cel és elmondom neked, hogy kanyarban szanszét veri a Bravo csoda ültetett sportfutóművét...
Minap mentem az 59-cel és elmondom neked, hogy kanyarban szanszét veri a Bravo csoda ültetett sportfutóművét...
Dömpi (il dottore)02-02-2015 09:05:19 // 64154
Némiképpen korrigálnom/pontosítanom kell magam :(
Ma, a V6 élmény után jöttem be melózni az Arkangyallal. Igaz "csak" egy 8V, de lehalkítottam a zenét, és a füleimmel a motorhangra figyeltem.
Nos, ésszel, de szépen megpörgetve azt kell mondanom, hogy nagyon gyönyörűen tud muzsikálni a dízel is. Kétlem, hogy ilyet egy OFF-os dízel tud.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár való igaz, hogy a vérbeli alfás feeling-et egy aresei V6 tud adni, de basszus az alfa még a dízelmotorból is ki tud hozni olyat, amit senki más.
Továbbra is imádom a vasam!
Ma, a V6 élmény után jöttem be melózni az Arkangyallal. Igaz "csak" egy 8V, de lehalkítottam a zenét, és a füleimmel a motorhangra figyeltem.
Nos, ésszel, de szépen megpörgetve azt kell mondanom, hogy nagyon gyönyörűen tud muzsikálni a dízel is. Kétlem, hogy ilyet egy OFF-os dízel tud.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy bár való igaz, hogy a vérbeli alfás feeling-et egy aresei V6 tud adni, de basszus az alfa még a dízelmotorból is ki tud hozni olyat, amit senki más.
Továbbra is imádom a vasam!
Dömpi (il dottore)02-02-2015 08:58:01 // 64153
van, csak meg van cserélve a sorrend: 8V :)
Liquid02-02-2015 08:18:22 // 64152
nemá, hogy a Brera gyengébb kanyarban. A 159 igen durva. Vagy ennyit számít a TI futómű?
droberto02-02-2015 07:30:15 // 64151
Hmmm... érdekes.
Akkor csak ismerte a pályát és feltett mindent egy lapra.
Vagy már öregszel. :)))
Akkor csak ismerte a pályát és feltett mindent egy lapra.
Vagy már öregszel. :)))
.......................02-02-2015 07:14:23 // 64150
A Brerával voltam ,és szinte csak kanyar van
(a Mito jobban precízebben kiszámíthatóbban kanyarodik,hiába a tök egyszerű futómű,de jobb a kanyarstabilitás Mint a Brerával)
(a Mito jobban precízebben kiszámíthatóbban kanyarodik,hiába a tök egyszerű futómű,de jobb a kanyarstabilitás Mint a Brerával)
GTPeti01-02-2015 23:35:37 // 64149
Nem lehet rossz. :) Bár őszintén bevallom, még az Autobahn-on is úri muri egy ilyen. Szükség nem sok van rá. De élvezkedni jó lenne.
Mi a különbség a 400 és a 420 CDI között? Ugyanaz a motor?
Mi a különbség a 400 és a 420 CDI között? Ugyanaz a motor?
droberto01-02-2015 23:28:52 // 64148
Akkor biztosan a MiTo-val voltál...
Nem voltak kanyarok?
Nem voltak kanyarok?
.......................01-02-2015 22:37:10 // 64147
A bakonyban Csörihez menet hátszégyenszemre megelőzött egy Insignia biturbo,
Nem tudtam utolérni
Nem tudtam utolérni
.......................01-02-2015 22:30:31 // 64146
A 420cdi V8 egy kevésbé tartós konstrukció,
Mozdony erő lakik benne
Én mentem már S420cdi vel 4személlyel,
Hát 140ig izomból tartod a fejed ,h ne koppanjon a fejtámlán
Mozdony erő lakik benne
Én mentem már S420cdi vel 4személlyel,
Hát 140ig izomból tartod a fejed ,h ne koppanjon a fejtámlán
Ákos (dewvil)01-02-2015 22:01:28 // 64145
edves CarTársak!
Kérem, hogy szíveskedjetek visszaigazolni egy gördülő listában, hogy mennyien jönnétek feb. 7-én a Campona-ba, és kit érdekelne a Tropicarium, vagy a Csodák Palotája.
(néznék valami csoportos belépési lehetőségnek utánanézni), éppúgy intéznék helyet az étteremben, de ehhez tudnom kellene egy kb. létszámot.
Részletesebb infó a kapcsolódó HSZ-ben.
Indítom a listát
1. Dömpi + 3,5 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
2. droberto + 1 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
3. Shadin159 + 1 felnőtt + 3 gyermek Tropicarium+CsoPa+étterem
4. Pityukoma + 1 felnőtt + 3 gyermek Tropicarium+CsoPa+étterem
5. Erhard242 + 1 felnőtt + 2 gyermek (Tropicariumban most voltak) a többi jöhet :D
6. yani + 1 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
7. dewvil + Ildikó (2 fő) Tropicarium + csopa + étterem
Kérem, hogy szíveskedjetek visszaigazolni egy gördülő listában, hogy mennyien jönnétek feb. 7-én a Campona-ba, és kit érdekelne a Tropicarium, vagy a Csodák Palotája.
(néznék valami csoportos belépési lehetőségnek utánanézni), éppúgy intéznék helyet az étteremben, de ehhez tudnom kellene egy kb. létszámot.
Részletesebb infó a kapcsolódó HSZ-ben.
Indítom a listát
1. Dömpi + 3,5 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
2. droberto + 1 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
3. Shadin159 + 1 felnőtt + 3 gyermek Tropicarium+CsoPa+étterem
4. Pityukoma + 1 felnőtt + 3 gyermek Tropicarium+CsoPa+étterem
5. Erhard242 + 1 felnőtt + 2 gyermek (Tropicariumban most voltak) a többi jöhet :D
6. yani + 1 fő, Tropicarium+CsoPa+étterem
7. dewvil + Ildikó (2 fő) Tropicarium + csopa + étterem
Piritu - 1.000.00001-02-2015 21:54:04 // 64144
Egy autonak nem kendacsolas utan kellene Alfa modjara mennie...
Abnormalisnak tartom, hogy egy gazfroccsot le se reagal a motor.
Abnormalisnak tartom, hogy egy gazfroccsot le se reagal a motor.
Liquid01-02-2015 21:51:59 // 64143
valószínűleg nincs is, de ez nem a dízel érdeme hanem a JTS nem túl jó konstrukció, meg hát arra is hatnak az emissziós baromságok.
Haddel01-02-2015 21:44:49 // 64142
Enyém igaz nem biturbó,de a remappal sokkal jobb,mint volt.Majd menj vele egy kört, ha egyszer összefutunk.
GTPeti01-02-2015 21:32:08 // 64141
SZVSZ chippeléssel nagymértékben csökkenthető lenne. Na meg a DPF-et sem kéne hagyni, hogy megfojtsa a motort. Tudom, darázsfészekbe nyúlok. :)
A Delta JTTD motorját próbálta már valaki?
A Delta JTTD motorját próbálta már valaki?
Piritu - 1.000.00001-02-2015 21:20:27 // 64140
Engem meg az érdekelne, hogy a 2,0 mjet hogy mehetne, ha biturbó lenne és nem lenne ekkora turbólyuk...
GTPeti01-02-2015 21:11:24 // 64139
Engem egy régebbi, kereklámpás E Merci érdekelne a V8-as dízelmotorral. Az érdekesen mehet.
.......................01-02-2015 21:02:06 // 64138
Az 1,6 multijet Alfa a legmegbízhatóbb motor mostanság
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2015 20:51:59 // 64137
én még mindig nem látok különbséget alkatrész költségre mondjuk a 159-nél benyás VS dejzel téren viszont fogyasztásbelit igen ami 100e km-nél milliós tétel...csak ezért veszek dejzelt mert olcsóbb a fenntartása hosszabb távon adott teljesítmény mellett
yani🍀01-02-2015 20:49:20 // 64136
Akkor vegyél V8-at.
Dömpi (il dottore)01-02-2015 20:47:19 // 64135
De nincs olyan hangja!
Liquid01-02-2015 20:37:57 // 64134
nemtudom Peti, főleg nem tudom tényekkel alátámasztani, de ez a határozott érzésem. Lehet hogy a 16V-t és a MJet-et összemostam, és az is lehet hogy ez inkább csak a 159-re illetve arra a korra igaz amikor kijött. De pl. én (meg sokan mások is) annyi költöttünk valós 150-200k km-nél amiből vastagon kijött volna egy szívómotor teljes generálja (igen a TS-é is) és még nincs vége. Ezzel nem azt akarom mondani hogy egy szar a dízel 159, de ezzel az én részemről azt a tényt is bizonyítottnak látom, hogy az ütniverni való igénytelen dízelek kora lejárt, és ne tévesszen meg senkit az alacsony fogyasztás, mert jelentős járulékos költségek is vannak, amik sokkal magasabbak mint egy szívó benzinesnél, vagy régebbi dízelnél. Ezzel sajnos nincs mit tenni a mai kor idióta/dilettáns szabályozásai vitték erre az útra a gyártókat.
GTPeti01-02-2015 20:37:48 // 64133
(Megbeszélhetjük a Dízelmániában is, nem ragaszkodom a flame-hez (mondjuk amúgy sem :), elvégre Véhat a téma.)
GTPeti01-02-2015 20:30:59 // 64132
OK, akkor máshogy fogalmazok. Miben összetettebb a +8 szeleptől és a hidrotőkéktől eltekintve egy 16V-s motor, mint egy 8V-s?
Egyet mondtál, amit kihagytam, a lapátkák. Igaz.
Egyet mondtál, amit kihagytam, a lapátkák. Igaz.
Liquid01-02-2015 20:26:38 // 64131
az a helyzet hogy a dízel igénytelensége megállt a 8V JTD-nél. Szerintem minden ami annál újabb és bonyolultabb az már problémás tud lenni sok km után. Nem törvényszerű de nagyátlagban igen. Alapvetően tökmindegy milyen márka és rendszer.
Igen ez a DPF, EGR, befecskendezők, rail nyomás szenzorok, meg egy csomó más okosság hozománya. Kettőstömegű, áramláskorlátozó (vagy hogy hívják) lapátkák, változó geometriás turbo ésatöbbi.
Sajnos itt is igaz hogy minél bonyolultabb análl gázosabban öregszik. Ugyanez lesz a mai fűnyíró benzinesekkel pár év múlva.
Igen ez a DPF, EGR, befecskendezők, rail nyomás szenzorok, meg egy csomó más okosság hozománya. Kettőstömegű, áramláskorlátozó (vagy hogy hívják) lapátkák, változó geometriás turbo ésatöbbi.
Sajnos itt is igaz hogy minél bonyolultabb análl gázosabban öregszik. Ugyanez lesz a mai fűnyíró benzinesekkel pár év múlva.
GTPeti01-02-2015 20:21:20 // 64130
Nekem nem jött még át, hogy a 8V fölötti JTD-k sokkal problémásabbak lennének. Problémásabbak, pl. a 2.4 a tőcsavarjaival, meg az idióta DPF-ek, EGR-ek, de kb. ennyi. Vagy ha szerinted nem így van, akkor légyszi folytasd a sort!
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2015 20:20:29 // 64129
nem arra reagáltam, csak úgy unplug :D Merciből sosem vennék benyásat...a kompresszorosak szarok nagy átlagban a sokhengeresek meg benzintemetők ..persze jó lenne egy erőmű csak sajnos az üzemanyag sem marad ennyi amennyi...
Liquid01-02-2015 20:18:05 // 64128
persze, és megtett vagy 180km-t egy tankkal, lett a 210 lóból 175, és pár évente lehetett cserélni a tankot, meg szigorított műszaki és ha minden jól megy akkor is fillébaxónak hívták :D
Piritu - 1.000.00001-02-2015 20:15:53 // 64127
(ez egy sornégy kormos volt)
Ákos (dewvil)01-02-2015 20:15:51 // 64126
Kérdés kinek mire kell. Nem feltétlen lesz sportős őserős a dizel ez tény. Amit Dömpi ir ugyanaz megvan más márkánál. Vagy vagy. Mondjuk a 9-10 literes városi fogyimhoz képest mi lenne nekem egy kettőötvéhat.
10x éves pályafutásom alatt viszont nekem is egy alfa volt a meghatározo egy 166 3.0 képében, brutálállat l!
10x éves pályafutásom alatt viszont nekem is egy alfa volt a meghatározo egy 166 3.0 képében, brutálállat l!
droberto01-02-2015 20:13:28 // 64125
Már többször írtam, hogy van a családban egy 1.4-es Lacetti. Pont annyi Ft neki egy km, mint nekem az Alfával. :) Cserébe úgy megy mint a volt kispolszkim. Csattog mint a p@csa, és volt már egy rahedli baja a gáztól. Ja, és 3-4 kiló volt a beszerelés. Most meg, hogy felb@szták a gáz árát a benyó meg visszament, soha a büdös életbe nem térül meg.
Ja és vagy nincs csomagtartód, vagy nem jutsz el 400 km-nél többre. Alig van töltőállomás, sok azok közül is csak nappal van nyitva.
De ha ez nem elég kérdezd meg a Winklert a tehénje elgázosításáról. Az ráadásul nagy benzines V motor. Pedig neki az ország legnívósabb műhelye csinálta.
Én azt mondom, hogy jó az LPG és a Erdgas is, csak gyári legyen.
Véleményem szerint egy átalakítást egy Remapnak is követnie kéne, de őszintén te hallottál már ilyenről?
Ja és vagy nincs csomagtartód, vagy nem jutsz el 400 km-nél többre. Alig van töltőállomás, sok azok közül is csak nappal van nyitva.
De ha ez nem elég kérdezd meg a Winklert a tehénje elgázosításáról. Az ráadásul nagy benzines V motor. Pedig neki az ország legnívósabb műhelye csinálta.
Én azt mondom, hogy jó az LPG és a Erdgas is, csak gyári legyen.
Véleményem szerint egy átalakítást egy Remapnak is követnie kéne, de őszintén te hallottál már ilyenről?
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2015 20:11:56 // 64124
a világ a spórolás felé megy lassan alig adnak el V6-os, sorhatos benyásokat olyan drága a fenntartásuk...használtan nincs áruk, senkinek sem kell...ettől még lehet gyártani az ideológiákat persze :D
.......................01-02-2015 20:11:33 // 64123
Hát a bmw ben anno nem volt ilyen,
De nekem nagyon bejön a V8 tankokkal suhanás 180 al
De nekem nagyon bejön a V8 tankokkal suhanás 180 al
GTPeti01-02-2015 20:11:02 // 64122
Azért még ne írjuk le teljesen az olasz mérnököket. Tudnak ők varázsolni, ha akarnak... B)
Liquid01-02-2015 20:10:13 // 64121
ez alapvetően igaz azzal a kitétellel, hogy a dízelmotor, abból is a 8v és lehetőleg 156-ban, még valóban problémamentes, de az összes újabb, főleg 159 már nem az. Ebben benne van az is hogy nem újan vesszük...
Don Gombóc01-02-2015 20:10:01 // 64120
Valahogy így. :-)
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást.
A környezetvédelmi besorolás megölte az autózást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
448
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?