Forum >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2015 09:41:39 // 65333
ezt passzolom...autószerelő biztos tudja...gondolom más a hőérték
.......................03-03-2015 09:29:25 // 65332
lehet gond,
egyszer čdesapám vett a Favoritba gyertyát,de az eladó más höértéküt adott ,
nem tud kiégni a porcellán ,és a korom összezárja a két pólust
így nem lesz szikra

ha meg kisebb a höérték akkor nagy terhelésen elég a gyertya,
darabjai belehullhatnak a hengerbe
Dömpi (il dottore)03-03-2015 09:23:47 // 65331
De most akkor gond hogy az NGK PMR7A lett beletéve, ami a nem ECO-ba való, sem?
Erhard 242 (Pure Energy)03-03-2015 09:16:44 // 65330
így van az ECO-ba teljesen más gyertya kell, mint a többibe...abba nincs 50e-es sem csak a 100e-es ami NGK..
Dömpi (il dottore)03-03-2015 08:55:56 // 65329
A gyertyaszett ingyen volt. Nem részletezném hogyan és miért. Lényeg, hogy egy szervíz raktárkészletéből való, ami ma már nem foglalkozik alfákkal.
A csereperiódus 100e km, de mivel ingyen voltak, úgy voltam vele, ne porosodjon a polcon, rakjuk bele 80e km-nél.

Amúgy Rékáé az 1.6 ECO változat (76 KW-os).
Ezek szerint a kicsiből (irridiumos) a 86 KW-osba való MGK PMR7A került bele.
Ez gond lehet?
Attis03-03-2015 08:20:48 // 65328
Nekem magyar nyelvű van, majd lefotózom és feltöltöm. 180 ezret ír. (Amúgy vicc, hogy faceliftes 147-est vettem, de a kezelési útmutató az facelift előtti 147-esről ír mindent. Igazán frissíthették volna a könyvecskét, szvsz az autó árába belefért volna).
Piritu - 1.000.00003-03-2015 07:19:20 // 65327
ez a 97-es TS-em használatija, ez is 100-at ír.
Piritu - 1.000.00003-03-2015 07:08:40 // 65326
Tudtommal mindig is 100 volt a csereperiódus a TS-nél. (plusz létezik 50ezres szett is)
Attis03-03-2015 07:06:31 // 65325
Én 134ezernél tartok a gyertyákkal és lekopogom eddig semmi gond nincs velük. A használati utasítás eredetileg ugye 180 ezres csere periódust írt elő, majd levitték (ha jól emlékszem) 150-re végül százra. Az új gyertyakészlet már meg van, de kíváncsi vagyok elmennek-e 140.000-ig. Ha igen, akkor ott csere, ha nem, akkor előbb. :) Majd ha eljön a csere ideje lövök képeket róla, hogy milyen állapotban vannak. (De én elképzelhetőnek tartom hogy az eredetileg meghatározott 180.000 közeléig is elmehetnek...)
Piritu - 1.000.00003-03-2015 07:00:20 // 65324
Amúgy 100-at simán elmennek. Én is nemrégiben konzultáltam ez ügyben. Sőt van aki 150ezret is elment velük.
Piritu - 1.000.00003-03-2015 06:58:56 // 65323
OFF
Szerintem nincs semmi baj a gyertyákkal, viszont az ePER szerint nem ez a páros kell bele.

A képek alapján
46521530 - ez a 86 kW 1,6 és a 2000 TS-é
46550991 - ez a 76 KW-os 1,6-é
Ezért nem ugyan olyan típus, mint amit kivettél.
ON
GTPeti03-03-2015 01:25:20 // 65322
Nem vagyok szerelő, de konkrétan mi volt a baj a régi gyertyákkal? Úgy értem, amiért katasztrofálisan néznek ki.
Gyönyörű őzbarna színük volt, ez tökéletes keverékre utal. Az, hogy bejjebb egy kicsit feketék, szerintem simán betudható a 80e km-nak. Az elektródafogyást nem látom tisztán, de erre is ugyanazt írnám, mint az előbb.

(A csere 80ekm-nél szerintem sem volt korai.)
Dömpi (il dottore)02-03-2015 22:59:38 // 65321
picit OFF
Ma kicseréltük feleségem 147esében a gyertyákat (1.6 TS). Ahhoz képest, hogy a kicsiban 80e km van, a gyertyák iszonyatosan oda voltak.

Most ilyenek kerültek bele:


A nagy elvileg NGK BKR6EKPA kellett volna legyen, de én NGK BKUR6ETB-t kaptam bele. A kicsi az NGK PMR7A, de érdekes módon, amit kiszedtünk nem ilyen volt, hanem valami más, ráadásul kétpólusú. Érdekes.

Minden esetre most sokkal szebben szól a motor, és szerintem jobban is húz. (mentem is vele gyorsan egy kört)

ON
tdemeter02-03-2015 22:32:50 // 65320
Huuuu:) Lehet valahol nezni?
Bilux02-03-2015 20:25:18 // 65319

Valami kezdődik
Shadin02-03-2015 19:52:21 // 65318
Persze, de akkor miért venné a 2.4-esét, ha hozzá kell nyúlni. Én Pityukomától kaptam a 2.4-es dob csövét a "rozsdamentes" véggel és a kipufogós hülyén nézett amikor azt mondtam neki, hogy csapja le a régit az 1.9-en és hegessze fel gyorsan az újat és már itt sem vagyok. Az 1.9 d60-as gyárilag és króm vég nélküli, a 2.4-es pedig d50-es króm véggel, ezek után mindenki döntse el mi éri meg...
.......................02-03-2015 19:48:16 // 65317
egy ügyes kipufogós mindent megold :)
Shadin02-03-2015 19:47:25 // 65316
Van különbség, a 2.4 kivezető csöve kisebb keresztmetszetű mint az 1.9-é, tehát szűkít.
Pityukoma02-03-2015 19:40:10 // 65315
Nekem Ő tanította. Nyugodjék békében.
.......................02-03-2015 19:08:05 // 65314
a vonatkozó elöírás füstölésmérésre:

füst
.......................02-03-2015 18:58:05 // 65312
a gáz fék üzemmódtól javult meg
ha tartós kis gázzal mész akkor gyakran megszorul az EGR
és a Maxxmotion is segített egy kicsit
bár kitisztítani nem fogja
Jupiter15502-03-2015 18:54:30 // 65311
Ha már szóba került az EGR- szelep is...
Úgy vettem a kocsit, hogy világított a check engine ikon, a számítógépes ellenőrzés EGR-szelep hibát mutatott ki, az eladó volt olyan rendes és adott egy új EGR-szelepet a kocsihoz. Háromszor-négyszer tankoltam maxx motion üzemanyagot és a check engine ikon megszűnt világítani :) Elképzelhető, hogy kitisztult az EGR? Vagy mégis parajelenség? :D
.......................02-03-2015 18:44:31 // 65310
tehát öszefoglalva:

az optikai korom mérés 0,51 alatti értéket mutat ,akkor megfelel
és ez így logikus is

akár van benne DPF akár nincs

Volt 156 jtmd euro 4 DPF nélkül
GT ben is magyaro on opció Volt a DPF ,magyarul ha nem kérted nem került bele az euro 4 es motorhoz Sem
Pityukoma02-03-2015 18:40:05 // 65309
A vizsgán is megelégszenek a hibajelzés (járó motornál) nélküli műszerfallal. Amit fotózniuk is kell. Ez pedig ugye csak következtetés az emisszió kibocsájtásért felelős berendezések hibátlanságára.

-más, ezért nem értem miért nem lehet egy nyilvános adatbázisba feltölteni a dátum/km állást, ha már úgy is rögzítik az NKH rendszerében. Jelentősen csökkenne az óra tekergetés.
Ezért is regisztráltam az ügyfélkapura mert kíváncsi voltam rá. Hát nem :-( Ránéztem az enyémre, amit megtudhattam róla az az hogy fekete, Alfa romeo és nem áll körözés alatt. Ezt mind megtudhattam róla:-( ...röhely.
Pityukoma02-03-2015 18:30:02 // 65308
Ja-ja ez így van. Sokat nem kell gondolkodniuk rajta.
.......................02-03-2015 18:21:32 // 65307
tudod mi a hivatalos diesel mérés,
optikai elven müködö kipuf gáz korom mérés,
ennyi

magyaro on tök indegy ,hogy egy diesel mennyi NOX et vagy CO t köp ki,
nem mérik a viszgán se
Roben502-03-2015 17:32:05 // 65306
Sziasztok!Hátsó kipufogó dobot kellene cserélnem.Nem tudja valaki véletlenül,hogy a 2.4 kipuf. átmérője mekkora? Van-e különbség a 2.0-hez képest?köszi
tdemeter02-03-2015 17:22:30 // 65305
Osztom.
tdemeter02-03-2015 17:21:42 // 65304
Lehet lemaradtam az elejerol es nemteljesen tudom mirol van szo, de en biztos nem vennem ki a dpf-et a kocsibol, csak mert "azt ugy szokas".
Ha semmi okod nincs ra akkor hagyd. 25000 km utan meg csak korom sincs a kipfogom vegen, most akkor vegyem ki enis?
Valahogy neha ugy erzem, hogy ez a dpf tema olyan szinten van tul-hypeolva itt, hogy az mar egeszsegtelen valahol es inkabb karos mint, hogy haszna lenne...
Kriszo02-03-2015 17:18:50 // 65303
Károsanyag kibocsátás nagyobb lesz így nem?Én nem értek hozzá csak kérdem:)Azt meg mérőműszerrel megnézik.Hatos bevezetőn rendszeresen ott állnak a füstmérős kocsival és állítják meg a személykocsikat.A szerémi út elején.
.......................02-03-2015 17:06:18 // 65302
lépten nyomon látok müszakilag alkalmatlan kocsikat ,
szarrárohadt küszöbbel,
döl belöle a kék füst
nem világít szinte semmi lámpa

mégsem láttam még sosem olyat hogy levette volna a bárki is a rendszámot

szóval erre nem vadásznak személyautóknál

a MÜSZAKIN kell megfelelni
.......................02-03-2015 17:02:52 // 65301
pont az a szar ha benne marad a bövített csö ves DPF test
mert bármelyik láma alánéz és no ott a DPF ,és hátul meg jön a korom

egy egyenes csövet kell helyette betenni ,akkor nézik és látják hogy nincs DPF ,tehát OK
de az okosabbja megnézi az adattáblán a kormolás határértéket (be van ütve)
és kiderül
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2015 16:54:01 // 65300
van olyan eljárás, hogy ki sem írják, csak megfúrják a megfelelő helyen...soha többet nem pucol, ebből mit és hogy derítik ki főleg egy Láma KPM-es?
Chianti02-03-2015 16:49:36 // 65299
Tehát ha oly módon van kiiktatva a DPF, hogy fizikailag a helyén van, csak az ECU szempontjából láthatatlan, akkor azt nem lehet sehogy sem kideríteni? Szatyi szerint megvan már erre az apparátus. De mindegy is, nem vagyok szakértő, csak leírtam amit egy szakembertől hallottam, ill. próbáltam segíteni a cartársnak a döntésben.
Erhard 242 (Pure Energy)02-03-2015 16:17:19 // 65298
ez így ebben a formában nem igaz...aki csak a DPF részét távolítja el és nem nyitott rendszerrel jár sosem derül ki semmi....
Chianti02-03-2015 15:56:00 // 65297
Azzal kezdeném, hogy nálam megvan a DPF(részecskeszűrő) és az EGR (füstgáz visszavezető szelep) is és még egyik sem volt szétszedve, tisztítva, kiiktatva, kiíratva, vagy bármi módon átalakítva. 1.9 JTD 16V ről beszélünk, 175.000 km-en túl. Több mint 1 éve (20.000 km) amióta nálam van a kocsi, a fent említett kritikus alkatrészek miatti hibakód, vagy meghibásodás még nem volt, remélem nem is lesz a közeljövőben. Mivel idén áprilisban megy műszakira, lesz majd egy alaposabb átvizsgálás, amelynek keretében kap majd egy szívósor+EGR tisztítást, és lehet egy DPF tisztítást is. Mondom nem azért mert bármi gond lenne velük, inkább preventív okból, hogy egy darabig így is maradjon. Szóval én azok közé tartozom akik nem szándékoznak megválni egyik kritikusnak mondott alkatrésztől sem, egyelőre. Ha esetleg lesz(nek) majd olyan meghibásodások amik konkrétan ezen alkatrészek meglétére vezethetők vissza, akkor talán elgondolkozom rajta, de a részecskeszűrőt biztosan nem fogom kivetetni, vagy kiíratni.
Egyébként a szerelőm mondott egy érdekes dolgot amikor megkérdeztem, hogy szerinte érdemes-e eltávolítani a DPF-et a kocsiból. Ha netán valahol megállítanak a hatóság emberei és kiderül hogy az autódban nincs DPF, pedig gyárilag kéne hogy legyen, azonnal ugrik a forgalmi, meg némi aprópénz. Persze már hallom is az ellentábor hangját, hogy ennek nagyon kicsi az esélye, meg különben is a műszakin bármit át lehet tolni, én nem kockáztatok. Ez az én véleményem a témáról.
yani🍀02-03-2015 14:00:32 // 65296
Van esetleg valakinek fényképe a trapézemelő felső felületéről?
vzolee02-03-2015 13:39:07 // 65295
Nyárinak a 225/50R17 jó a sima, nem ültetett futóműre? A téli vásárlása előtt nem kérdeztem rá és 205/55R16-ot vettem, ami tényleg elég alacsony :/

Mit érdemes nyárinak venni? Michelin Primacy 3, Continental SportContact3 és Pirelli Sottozero 3 XL-t néztem eddig.
vzolee02-03-2015 13:33:00 // 65294
Én 2 hete ;)
Liquid02-03-2015 13:21:25 // 65293
oks, akkor van egy ellenvélemény is :)
.......................02-03-2015 12:52:10 // 65292
én még a hangja alapján simán nyomtam volna a 2,2jts nek
húzott is még
,de az meg leszabályzott
norbi040902-03-2015 10:34:13 // 65291
Szia! Köszi a tippet. Ezzel akkor el tudom tüntetni az ajtórányitásokból származó ( hülye szomszédok :D) kisebb fehér pöttyöket?
SzJanos02-03-2015 06:49:22 // 65290
Szia! Én más termékeket használok a Meguiar's-tól, de azok nagyon pöpec módon beváltak. A Scratch X 2.0 pont arra lehet megoldás, amire használni szeretnéd, youtube-on nagyon sok video van róla.
DESQE02-03-2015 04:13:37 // 65289
Maga azt, hogy mi az a DPF utána tudtam nézni, sőt találtam egy csomó céget aki azzal foglalkozik hogy kihajitja belőle... ezért kérdeztem, hogy akinek ilyen csodás 159e van amiben DPF van, hogy kiszerelteti vagy benne hagyja, ha benne hagyja, volt e már gondja vele, vagy az üzleti fogás, hogy rosz hirt keltenek a kütyüről (Eltömődik vagy mi, tönkremegy, vészprogram meg mit tum én miket irnak). Ezt a tipus nem ismerem még, a héten megyek majd párat kiprobálni, Német Alfa fanokhoz, de anyira nem megy jól a német, hogy mélyreható beszélgetésbe kezdjek, hogy jó e a kütyü vagy nem... :) Szoval a kérdésem továbra is az, hogy maradjon vagy ne... :) Ha igen miért ha nem akkor miért? Itt vannak Német eladók akik azt se tudták mi az... és van aki csak anyit tud hogy egy szűrő és ezzel kifujt az infojuk...
norbi040902-03-2015 00:27:09 // 65288
Srácok! Már annyiszor kérdezni akartam, de valahogy mindig elmaradt...
Szóval... Milyen fčnyezčsjavítót/ecsetelőt ajánlotok nero carboniohoz? :)
Liquid01-03-2015 22:20:53 // 65287
úgy értettem kelletlen kicsit, mondom én nem vezettem, mások véleményére alapozok.
Após ex Almerája el elforgott 6500-ig de nem szivesen tette :)
.......................01-03-2015 21:45:50 // 65286
Könnyünek nem mondanám a Brerát sem
2,2jts Brera 1500kg
3,2jts 1600kg
2,4jtdm 1700 kg

Ez nem könnyű,de mégis megbámzlja a fél város
És nem fosom össze magam ha jön egy X5 szemben
Erhard 242 (Pure Energy)01-03-2015 21:44:58 // 65285
akkor már inkább a TBi...az legalább 200 ló meg nem opel blokk...és nem láncos az is 12L...csak legalább megy
.......................01-03-2015 21:41:56 // 65284
Nem pörgős a 2,2jts ?
6500 ig simán húzott
Nincs azzal a motorral semmi baj
Max annyi hogy 13 at eszik
A 3.2 jts meg 16 ot
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.