Forum >> 159

Ildiko11-05-2015 19:26:08 // 67383
Gratula! Klassz fotók! :)
Lexlutor11-05-2015 19:02:34 // 67381
Elkészült a komplett belső karbonozás.
Blog
Lexlutor11-05-2015 18:59:32 // 67380
Megleptem magam új szőnyeggel..
Blog
Dömpi (il dottore)11-05-2015 15:13:14 // 67379
Ja, írhatnám úgy is, hogy Don Dömpi és fia :)
droberto11-05-2015 14:29:50 // 67378
Nem mentünk messzire, hamarosan érkezünk:

:)
droberto11-05-2015 14:27:57 // 67377
Grautula neki!
És jó a papának is a maffia öltönye. :)
.......................11-05-2015 13:39:51 // 67376
ettöl fügetlenül ,én is azt vallom aki sokáíg akarja használni a kocsiát,
ezeket az frankó hosszú csereintervallumokat felezze meg
Csabi11-05-2015 13:15:41 // 67375
Még mindig azt mondom, nem érdemes a határokat feszegetni, főleg azért sem , mert nem olyan nagy összeg egy vezérlés csere, viszont ha elszáll akkor nyugodtan írhatunk mellé egy nullát...Szerintem ez elég súlyos érv.
A példád beszédes, de mindenki másképp használja az autóját ezért szerintem nem lehet ez alapján általánosítani...Ezért kell nem csak a kilométert, hanem az eltelt időt is nézni...
.......................11-05-2015 12:25:45 // 67373
a Mito gyári vez szíj csereintervalluma 140eKm
olajcsere 35 e Km

GYÀRI alkatrészekkel

utángyártott alkatrészekkel szerintem max fele
GTPeti11-05-2015 11:57:21 // 67372
(...javítok: 4év. A fenébe, cselekednem kell... :( )
GTPeti11-05-2015 11:54:07 // 67371
(A TS-ek vm.szíjcsere intervalluma nem 60ekm/5év?)
'''''11-05-2015 11:20:29 // 67370
Nálam 74.000km-nél szállt el a vezető görgő.A helyi alfás cégvezető azt mondta,van egy (akkor még volt legalábbis) belső körlevél amin 80.000km-nél kellene ajánlani a cserét.
Erhard 242 (Pure Energy)11-05-2015 08:17:20 // 67369
én egy picit rontani tudom ezt a statisztikát :))) Örülök a cserperiódus kitolásának legalább nem csak a vezérlés szett fogy, ha nem ennél jóval több :P
Piritu - 1.000.00011-05-2015 07:06:14 // 67368
Az elmúlt 800e alfás km-en szinte minden Alfámnál a 20 ezres periódussal cseréltem olajat. Van olyan volt TS-em, ami bőven túl van a 300 ezren gond nélkül. Szóval nem hinném, hogy baj lehet belőle. A vezérlések is minden esetben elmenték egy gyári periódust. (Még a 147-nél is 127e-nél állt be a feszítő, ami 7ezerrel túl van az előírt élettartamon.)
mzo11-05-2015 06:22:08 // 67367
Nem a szíj a szűk keresztmetszet, hanem a vízpumpa, de általában azért a gyári csereperiódust azok is bírni szokták.
Csabi10-05-2015 23:47:20 // 67366
Jöv héten cseréltetem, 85k km és 4év után. Kíváncsi leszek az állapotára. Egyébként az óvatosságból még soha nem lett baj, én is a jóval gyakoribb cseréket favorizálom...
Piritu - 1.000.00010-05-2015 20:37:39 // 67364
Nem, 35-ot 😀
W.10-05-2015 20:28:56 // 67363
Na jó, legyen 100e. Nálam az a max. A gyár az olajcserének is 25e- ír, nem? 😉 Én azért 10e -ként cserélem.
Piritu - 1.000.00010-05-2015 19:51:33 // 67361
Nem TS motor ez, hogy 60ezrenként vezérlést kelljen cserélni :-P
Piritu - 1.000.00010-05-2015 19:50:58 // 67360
Akkor szerintem kár kidobni.
Én 105-nél cseréltem le, mert csak. A gyár 140 ezret vagy 5 évet ír elő. ("Nehéz üzemi körülmények esetén (hideg éghajlat, városi közlekedés, gyakori alapjárat) a vezérműszíjat négyévenként ki kell cserélni, vagy ötévenként
mindenképpen ki kell cserélni.")
Dömpi (il dottore)10-05-2015 19:44:48 // 67359
Nagyobbik kislányom ma volt elsőáldozó :)
W.10-05-2015 19:43:56 // 67358
Nem hiszem, hogy sz..kodni kellene velük! Komplett vez.csere és utána újabb nyugodt 60e km vagy több!
SzJanos10-05-2015 19:01:15 // 67357
Amiatt is kérdeztem, mert a görgők és a szíj is ~40.000km körül járnak.
dev16610-05-2015 18:50:42 // 67356
ha a görgőkben tudod mennyi km van és ez nem indokolja a cserét, akkor elég a vezérműszíjat (nem nagy tétel) és a pumpát cserélni
SzJanos10-05-2015 18:37:41 // 67355
Az olajcsere alkalmával felfedezte a szakim, hogy szivárog a hűtővizem a vízpumpánál. Basszus mondom! Ha a vezérműszíj, meg a görgők jó állapotban vannak, érdemes külön cserélni a vízpumpát, vagy mindenképpen mindent cseréltessek?
Szabolcs 15910-05-2015 17:57:32 // 67354
Vezetett szerviz könyv alfa romeo szerviz be hordták meg is látszik rajta én se vitaként szántam
dev16610-05-2015 17:34:56 // 67353
Nem vitaindítónak szántam. Ha szerető és értő gazdája volt kezdetektől a JTS is jó motor, de sajnos mostoha bánásmódot nem viselik el sokáig ezek az érzékeny, bonyolult, teljesítményorientált konstrukciók, ezért a használt JTS vagy szíjas TS motorikusan mindig kockázatosabb, mint egy JTD, láncos TS vagy V6. Utóbbiakra is lehet rengeteget költeni ha rossz sorsuk volt, de jellemzően nem motor- vagy hengerfej-felújításra.
Haddel10-05-2015 17:21:30 // 67352
Ja,azt nem is figyeltem.
Szabolcs 15910-05-2015 16:51:20 // 67351
1,9 Jts 1 ève van a csalädba és El kell hogy mondjam olajat nem Esszi olaj cserekor annyit enedünk le belöle mint amennyit kapott hiba Mentes 20000 km let bele hajtva 1 Év alatt
dev16610-05-2015 15:51:03 // 67350
JTS, nem JTD. Kopásra hajlamos veztengelyek, vezérlésmódosítók, hidrotőkék, alulméretezett olajpumpa. Én legfeljebb 10e-nként cserélném az olajat és eközben is sűrűn nézegetném a szintet.

Tudom, hogy a marketing bullshit szerint a hosszú olajcsereperiódust indokolttá teszi a fullszint olajok stabilitása (nem bomlanak le a láncok), ami igaz, de arról senki nem beszél, hogy milyen mennyiségű olajsár keletkezik 30ekm alatt és hogy a létfontosságú adalékok szép lassan eltűnnek az olajból, így 30ekm után csak a szint alapolaj, a belemosott benzin/gázolaj és az olajsár marad.

Hozzáteszem, h a gyári ajánlás sem engedi meg a max. periódus betartását, csak abban az esetben, ha végig optimális körülmények között üzemel motor, amitől a valós használat igencsak távol áll.
.......................10-05-2015 14:36:29 // 67349
Akadós a váltó,kuplung nehéz,utálom is ,automata jobb lenne
De ha nem megy be fokozatba az kuplung hiba
Hidraulikus a kuplung ,lehet csak légteleníteni kellene
Haddel10-05-2015 14:15:32 // 67348
15-20e kilométer teljesen jó szerintem is.Én kicsit hamarabb szoktam,de ez az én hülyeségem 😃
Piritu - 1.000.00010-05-2015 13:41:59 // 67347
Konkrétan a munkahengerre gondoltam, régi olajjal simán lehet, hogy nem emel ki. Meg a tömítések se örök életűek benne.
Nekem abszolút inkább hidegen veszi nehezen a fokozatokat (1-2), aztán bemelegszik és elmúlik. Váltóolaj csere után javult a helyzet.
Greentimus10-05-2015 13:37:25 // 67346
Kuplung-kettős tömegű lendkerék 31.000 km-rel ezelőtt volt cserélve.

Akkor ezek szerint itt a többségnek nincs ilyen gondja?
Piritu - 1.000.00010-05-2015 13:34:51 // 67345
Lehet, hogy csak a kuplung nem emel ki rendesen.
Greentimus10-05-2015 13:30:33 // 67344
Néhány gondolatot írnék a kézi váltóról.
Nem tudom, hogy normális-e, amit tapasztalok, de a tegnapi dolog már nem tetszett.
Az hogy nem pöckölni kell, mint az előző autónkét, azzal nincs gond. Kicsit erőből kell.
Azt tapasztalom, hogy kb 1 óra autózás után sokkal nehezebben lehet kapcsolgatni a fokozatokat, néha már beszuszakolni kell a helyére. Van mikor olyan érzésem van, hogy a fém a fémnek feszül. Nem szeretném ha ott bent darálnák egymást a fémek.
Tegnap 1 óra autózás után, melyben volt 15 perc dugó is meg kellett állnom egy körforgalomnál. Raknám be 1-esbe, de nem megy be csak félig... Kuplung ki-be, majd újra. Megint nem ment be. Mögöttem már dudáltak. Harmadjára sikerült beraknom és onnantól már így nem kellett megállnom, csak a végcélnál. Ilyenkor mi történik? "Megdagad" a váltó? Miért nehezebb váltani üzem melegen?
Jövő héten szerintem cserélek váltó olajat és akkor már fék olajat is. Nem tudom ezeket mikor cserélte utoljára az előző gazdája. Érdemes ezt is szervizben megcsináltatni (Szamosiba voltunk legutóbb) vagy van tippeket, hogy ezt ki csinálná meg olcsóbban? Érdemes lenne levenni a műanyag burkolatot és megnézetni, hogy a váltóval minden rendben van-e?
Piritu - 1.000.00010-05-2015 13:28:09 // 67343
A 20 ezres periódusra álltam be, eddig bevált. (Sűrűbben csak a Spiderben cserélem, de ott éves időt ír elő a gyár, annyit meg nem megyünk egy évben.)
Giuntini10-05-2015 13:19:54 // 67342
15 ezernél cserelj. Na vard meg a 30 ezret.
Szuszika10-05-2015 11:55:30 // 67341
Sziasztok!
Legyen akkor elso kerdesem mint friss Alfas, hogy hany km utan csereljem az olajat? Ti mennyinel szoktatok?
Es csatolok (ha sikerul) egy kepet is szepsegemrol :)
Elore is koszonom a valaszokat :)
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1431251689-10030-72213-forum.jpg
norbi040910-05-2015 08:45:31 // 67340
Egy ilyen tali nekem is jól jönne, mert akárhogy próbálom, nem akarja az igazságot :D
Dömpi (il dottore)09-05-2015 22:14:45 // 67339
A VTT 3.0 mikor lesz már beharangozva?
Dömpi (il dottore)09-05-2015 22:13:58 // 67338
Bakker, ma voltam a XIII-kerben.
Legközelebb viszont csak júniusban járok arra :(
Kriszo09-05-2015 18:29:01 // 67337
hopsz a képek nekem sem jók:D
Kriszo09-05-2015 18:28:40 // 67336
Sziasztok!

A mai délutánom igen eseménydúsan telt a géppel.Sort kerítettem a motormosásra, kárpittisztítóval szépen letakarítottam a géptetőn a plüss burkolatot, kocsimosás, teljes kézi wax, bőrápolás, felnitisztítás, gumiápolás:))
Nagyon hiányzott már ez a lelkemnek:D Imádom:)
A motor is szerintem nagyon jól sikerült, pici ecsettel a nehezen hozzáférhető helyeket is szépen kitakarítottam
Halesz09-05-2015 17:45:25 // 67335
ez volt a kérés, de ha nem találunk mást, az is jó lesz valszeg :)
Lexlutor09-05-2015 17:37:45 // 67334
Nem tudjátok képfeltöltés mért nem megy? Blogba se tudok képet feltölteni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.