Forum >> 159

.......................15-05-2015 10:22:10 // 67483
elöször a csatlakozót nyomkodd össze ,lehet csak a kábel van eltörve ,vagy kontakthibás

nem szoktak a lambda szondák a jtdm ekben megdögleni
Marky Mark15-05-2015 10:21:09 // 67482
Köszi Szosza! Lambdaszonda csere indul.
.......................15-05-2015 10:19:36 // 67481
a második generációs jtdm ekben lambda szonda is van
magyarul oxigén érzékelö

miért lenne függelten?
a tökéletes égés a dieselnél légfeleslegben kell hogy végbemenjen

ezt biztosítja a lambdaszonda,hogy mindíg akkora turbónyomást ad ,hogy legyen légfelesleg ergo nem kormol

tehát ha az a hibakód akkor az a baja
Marky Mark15-05-2015 10:11:54 // 67480
Sziasztok! 2.0 D ereje néha eltűnik. A turbó gázadásra lassan reagál. 0,8-ig megy és padlógáz mellett is ott áll. Majd pár másodperc után elindul. A lekérdezés lambdaszonda hibát jelez, de ez szerintem független a problémától, mivel dízel autóról van szó. Lehet, hogy rosszul gondolom és a lambdaszonda okozhatja ezt a hibát?
Haddel14-05-2015 17:41:45 // 67479
Ajánlott motor a 2.0 jtdm. Egr hűtőt jobb ha vásárlás után kicserélteted újra.
Greentimus14-05-2015 14:56:42 // 67478
Igen. Pesten szeretnék főleg holnap elmenni fék és váltóolaj cserére, de úgy néz ki fullon vannak a kiszemelt szervizek. :(
Béci Ɨ|ѯ14-05-2015 11:54:44 // 67477
Urak! Tudom unalmas, meg minden és az is lehet, hogy valaki már kérdezte (bár visszanéztem pár oldalt és nem találtam), de valaki tud ERRŐL az autóról esetleg valamit?
Mindenképp kíváncsi lennék a véleményetekre. Konkrétan erről a példányról, meg általában a 2.0 JTDm-ről...

Előre is hálás köszönetem. :)
Shadin13-05-2015 18:53:35 // 67476
Ha a menüben ki nem kapcsolod az autoplay-t
Shadin13-05-2015 18:53:00 // 67475
Remélem segít, ha mégsem akkor keress.
SzJanos13-05-2015 18:42:47 // 67474
Amire emlékszem, hogy egy mappába kellett bepakolni a számokat. Minél több szám kerül rá, annál kisebb a valószínűsége, hogy felismeri. Ha jól csinálod azt tudni fogod, mert indulásnál ha akarod, ha nem akkor is MEDIA PLAyer felirat fogad, és elkezdi lejátszani a számokat.
denil113-05-2015 18:07:56 // 67473
Koszonom a gyors segitseget!
denil113-05-2015 18:07:19 // 67472
Pedig mindkettonknek jo izlese van hiszen egy 159-est birtoklunk;)
Amugy koszonom.

Valaki dhatna tapasztalatot,h ezeket a vilagos boroket higyan kell tusztitani (nem amikor melytisztitas meg borapolas van) atlag hetkoznapokon?Pl en azt latom,h farmerom 1-2 helyen kicsit megfogta. Vizes rongy?:)Vmi enyhe itthoni szer?
Termszetesen a rendes tisztitas es apolas sem fog elmaradni de ahhoz meg nezegetem a megfelelo apolokat.
Shadin13-05-2015 17:57:40 // 67471
levél ment
Shadin13-05-2015 17:48:09 // 67470
Sajnos nem mondhatom meg mert irígykedem az autódra :-(
denil113-05-2015 17:19:30 // 67469
Sziasztok!

Szerintem 100x feltett kérdés már igy eleg ha valaki csak linket dob ahol mar kitargyaltak.
Szoval usbrol szeretnek zenet jatszani. FAT32-re formaztam ahogy a kinti forumon olvastam es raktam ra .mp3-at, .flac-et és .wav-ot. Hogyan tudom mukodesre birni a kesztyutartoban levo usbt?

A source gombot hiaba nyomogatom nem csinal semmit. Arra is eros a gyanum,h .flacet nem fog jatszani. De mp3 es wav az kene,h menjen. Otlet?Tipp?

Koszonom
Liquid13-05-2015 16:21:29 // 67468
nem sajna, próbáltam
norbi040913-05-2015 15:47:45 // 67467
Sziasztok!
Bár ez nem az adokveszek topic, de gondoltam beírom ide is. Akinek van, vagy tud eladó 17-18-as alufelnit 159-re gumival vagy nélküle, ne tartsa magában! :)
.......................13-05-2015 15:35:41 // 67466
azt szerintem még telefonon is megmondják a Fiat nál
'''''13-05-2015 15:03:51 // 67465
Csak arra lett volna kíváncsi,valós-e a km és hogy mennyit és mikor volt szervízben utoljára.
Shadin13-05-2015 14:49:59 // 67464
Bontó :-(

"műanyag" 55345115 KNOB 18.270,22 HRD
"bőr" fekete 55348850 KNOB 28.050,49 HRD

plusz a kupak 55344557 ORNAMENT 3.784,60 HRD
Erhard 242 (Pure Energy)13-05-2015 12:39:34 // 67462
most lőttem a szervizből, ezen sem cseréltek olajat, mert minek :))))

hajtókarcsapágyas és pluszba HF-es is lett a kis A Merci végül is spórolt 2 olajcserét ami kb 20 rugesz :DDD
.......................13-05-2015 11:44:24 // 67461
mi lehet egy szervízkönyvben vagy Alfa adatbázisban amitöl nem fogja megvenni?
.......................13-05-2015 11:34:04 // 67460
meg kell nézni..az ott úgyis kiderül


az elsö hátsó lölös szépen áll
hátul biztos nem volt törött,mert a hátso lámpa beázott a régebbi képeken
(ez tipikus Brera hogy beázik a gyári lámpa,mert a tömítés elöregszik alatta)

a km er annyi ,de még ha 300 is lenne benne a jtdm simán megfutja ezt

a 2,4 et te is ismerd ,tudod mik a nyügjei

ha nem kopog a futómü akkor meg is lehet venni...
'''''13-05-2015 11:08:56 // 67459
Egy ismerősöm kinézett magának egy brerát.Meg lehet valahogy tudni az előéletét az alvázszám alapján?Fiatosok állítólag nem vezetik az előéletet.
droberto13-05-2015 09:13:45 // 67458
Én is már 3 éve húzom-halasztom...
Piritu - 1.000.00013-05-2015 06:47:39 // 67457
Pedig változik az össz távolság és még nálam is a sok autópálya ellenére kevesebbre jön ki, mint az alap 35e km. (Megtett+még megtehető)
Szabolcs 15913-05-2015 04:35:56 // 67456
Olajos téma mzo like,,,,, êrdekes különben kamionsoför vagyok uj kora Nälam van a Taliga Most van benn 170 ezer km és 1 olajcsere Volt ,nem mondanäm hogy csak autolpälya ,van Ebbe Minden és Birja ezt nem fogom megérteni Soha ,15 ezer km és én is kidobom Az olajat Plusz Az összes szüröt mert megérdemli , lehetne it is Tolni a km eket csak ugye Az a Fränya KOROM !!!!! Miatt van Az egesz !!! Mindenki maga dönti el ugye mennyit megy ,én csak a Motor t akarom kimélni mindig legyen neki friss olaj !!! 161000 ezer km nél järok ,üdv szép Napot
Dömpi (il dottore)12-05-2015 23:18:21 // 67455
félrenézted, én ezt írtam: "üzemanyagszűrőt és pollenszűrőt 2-évente vagy 40ezrenként"
mzo12-05-2015 22:43:53 // 67454
Mondjuk ezekből még mindig nem jön le nekem az, hogy ez rugalmas csereperiódus lenne. :)
És én pont erre menűre gondoltam a MES-ben. Ebben az olaj elhasználódási fok az lineárisan változik, egyenes arányban a megtett kilométerrel. Legalábbis én így vettem észre. Ez pedig nem azt jelenti hogy nézné a hidegindítást, padlózást stb. És a két alsó kilométer számláló is a megtett kiométerek arányában változik, azaz nem fog olyat kiírni, hogy 100 kmer után teszem azt 200 killométerrel csökken a köv olajcseréig a távolság. Vagy valaki tapasztalt már ilyet?
Piritu - 1.000.00012-05-2015 22:14:39 // 67453
Amire te gondolsz, az szerviz számláló. A kettő egymástól független.
Piritu - 1.000.00012-05-2015 22:08:47 // 67452
226. oldal alul a **-nál:

Az én MES-em ezt írja:
Greentimus12-05-2015 22:05:51 // 67451
Jó a használt is ha szép állapotú.
mzo12-05-2015 21:59:50 // 67450
Nem fix 35 e kmer a periódus? Ez nekem új. Erről hol lehet a kezelési útmutatóban olvasni? Fura ez mert a MES-ben is simán csak visszaszámol naptári évet és km-ert az olajcserétől.
SOLI12-05-2015 21:39:23 // 67449
Sziasztok!

Valakinek nincs szuksege esetleg bontott kodlampa szettre, takarolemezzel egyutt?

Irjatok privat uzenetet!
Liquid12-05-2015 21:19:36 // 67448
a 159-nél is rugalmas az olajcsere intervallum, hogy pontosan miből kalkulál azt nem tudom
Pityukoma12-05-2015 21:19:16 // 67447
A fedél alatt van egy anya, azt kell letekerni. Utána jön csak le. Újat vagy használtat akarsz?
mzo12-05-2015 21:16:53 // 67446
Olajos téma és vezérlés téma (ismét) :)
Sztem itt kicsit túl van aggódva a téma néhány ember által. A 10-12 e vagy ennél kevesebb kmerenkénti olajcsere véleményem szerint felesleges. Azért ezek a mai motorok nem a 60-as években lettek tervezve, és az olajok is sokkal extrémebb követelményeknek felelnek meg mint azt gondolnánk. A 30-35 e kmeres csereperiódust sok esetben én is soknak tartom, de ezt is csak akkor amikor egy régi, eredetileg 15-20 e kmeres periódusra tervezett motorra (főleg dieselknél) egyszer csak ráírják hogy akkor mostantól 35 e, vagy még több. Egyébként még talán működnének ezek a kmerek is, csak akkor minimum 1-2-3 liter olajjal többet kellene megadni alap feltöltési mennyiségnek, nem a szokásos 3-4-5 litereket. A mai dieseleknél -vegyük példának az 59-es dieseleit- sztem nagyjából a 20 e kmeres csereperiódus ami reális és jó. A 35 e is tartható lenne de ahhoz már kellene egy inteligens olaj elhasználódás figyelő rendszer, ami sajna hiányzik ezeknél a motorknál. E nélkül ez rizikós. Ezen kívül a 4,5 liter helyett legalább 6 liter olaj kellen alap mennyiségenk. Ha valaki csak pályán használná az autót adott esetben akár gond nélkül vállalható lenne a 30 e kmeres csere periódus is. De ha sok a hidegindítás, a városi üzem, a tartós padlógáz stb akkor már nem. Nekem annó az Octaviám rugalamas csereperiódussal ment és az esetek többségében 25 és 30 e kmer között szólt hogy oké ennyi volt, jöhet a csere. Így mentem vele végig újkorától 7 éven át. És (bár igaz benzines volt) az olajat nem ette soha és a 25 e kmer után sem volt fekete az olaj, max sötét barna. Semmi gond nem volt ezzel a szervíz periódussal. Persze ehhez kellett a megfelelő olaj is.
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2015 21:10:47 // 67445
ennyi :) akkor nagyjából egy síkon mozgunk, mondjuk az olajnál én Castrolt vagy Agipot használok és max 15e-et megyek vele
tdemeter12-05-2015 21:04:58 // 67444
Urak!

Ha veszek egy masik kormanyt a kocsiba es abban tortenetesen lesz mondjuk hangero szabalyzo gomb (a mostaniban nincs) akkor menni fog vele a hangeroszabalyzas ?
Vagy nincs bekabelezve?
Liquid12-05-2015 20:26:59 // 67443
nem, sőt az 5W40 jobb
Piritu - 1.000.00012-05-2015 19:40:16 // 67442
Szerintem nem kell, mert a dpf nélküli 1,9mjet-hez sem kell a 156-ban.
Piritu - 1.000.00012-05-2015 19:39:21 // 67441
Most akkor linkeljem be, ahol azt mondják, hogy sose kell olajat cserélni? Több százezret mentek már csere nélkül :-DD
(Mindössze azért mondom, mert a neten bármire találsz példát.)
Piritu - 1.000.00012-05-2015 19:32:48 // 67440
Pl ezért is cseréltem le 105-nél a vezérlést.

Motorolaj témában mindössze tényként közöltem, hogy a 20ezres periódussal és gyári olajjal NINCS probléma. TS-nél akár 300e felett se. Aki ennél jobbat akar azt csinál, amit akar.
Az amcsiról meg az a véleményem, hogy, aki olyat vesz cseréljen csak nyugodtan hatésfélezrenként. Ha a fogyi nem gond, akkor ez se lehet :-P
SilentSound12-05-2015 19:27:42 // 67439
Sziasztok!
Rám ijesztett kicsit ma az autóm hazafelé. Egy zöldnél induláskor csörgős-kattogósan indult, aztán egy rövid idő után abbahagyta. Egy darabig semmi, aztán feltűnt, hogy egy-egy úthibán csattanó hangot ad, de nem mindig, utána pedig a motor leállításakor is zörgősen áll le. Ha utóbbi nem lenne, futóműre gyanakodnék, de így nem. Kettőstömegű lendkerék is nemrég lett cserélve, hibajelzést nem dobott. Van valakinek ötlete, hogy mi produkálhat ilyet?
W.12-05-2015 19:27:15 // 67438
Urak! Lehet, hogy hülye a kérdésem, de: kiszedett dpf esetében nem kell a WR-PE olaj, ugye?
Erhard 242 (Pure Energy)12-05-2015 19:17:57 // 67437
pl Ruville, Graf, Thermo, Hepu, olcsók közül pl a Starline még egy gari sem volt vele az LPR-rel viszont már szoptam :(((
.......................12-05-2015 19:10:05 // 67436
"Engine Oil Viscosity (SAE Grade) — 1.4L Turbo
Engine
MOPAR® SAE 5W-40 synthetic engine oil or equivalent
Pennzoil® or Shell Helix® is recommended for all operating
temperatures."

ugyanaz az olajvizkozitás
.......................12-05-2015 19:08:10 // 67435
http://www.dodge.com/en/owners/manuals/
.......................12-05-2015 19:07:41 // 67434
DODGE DART ami ugyi Guli majdnem

"NOTE: Under no circumstances should oil change intervals
exceed 10,000 miles (16,000 km) or twelve months,
whichever comes first."

igaza lesz Dömpinek olajcsere ügyben
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.