Forum >> 159

.......................16-06-2015 22:54:21 // 68433
Belső oldalon ette meg?
.......................16-06-2015 22:28:42 // 68432
Mérés papírja megvan még?
Haddel16-06-2015 22:08:02 // 68431
nekem egy szezon alatt elég durván megette.azért mentem el idén futóművet állítani,de azóta még nem néztem meg mennyit változott a kopás.
.......................16-06-2015 21:41:47 // 68430
Neked eszi a 19gumma belső részét?
Kozi16-06-2015 21:02:36 // 68429
Köszi a gyors választ!
Haddel16-06-2015 20:47:35 // 68428
Amikor voltam futóműállitáson, a szerelő srác is, meg egy másik is elismerően bólogattak,hogy ebben a futóműben van anyag rendesen.😃
ASR1616-06-2015 20:36:28 // 68427
csak az ár-kérdéshez egy adalék.. a barnával szemben sokkal előbb venném meg ezt a gyönyörűséget nagyjából a feléért..;)
Giuntini16-06-2015 19:54:05 // 68426
Mostanában megsokszorozódott a 159 automata váltós kérdések. Ha ilyen terved van, csak az érzéseidre tudsz hagyatkozni. Finoman, rángatás nélkül kell kapcsolni, szinte észrevehetetlenül. A gépkönyv nem ír elő olajcserét, de hát ez nem igaz. Hatvanezrenként illene. Szűrőt nem tudsz benne cserélni a váltó kivétele nélkül. Ez azt jelenti, hogy olajcserekor benne marad kvázi 1 l olaj. Ezért is ajánlott az olajcsere. Mechanikailag eléggé megbízható darab, hiszen japán. A 2.4 karakteréhez, jobban passzol mint a kézi váltó, jobban, és egyenletesebben adja le a nyomatékát. Viszont főleg városi használatban magas fogyasztást produkál, ami kb. 1-1.5 literrel több, mint a kézi váltósé. Azt hogy meddig bírja, az elsősorban használat, és karbantartás függő.
GTPeti16-06-2015 19:49:53 // 68425
"a gyárilag rossz adatok miatt eszi meg a gumit" WTF?
Kozi16-06-2015 19:42:53 // 68424
Sziasztok!
159 2.4 jtdm automataváltónál mire lehet számítani? Meddig bírja arra vagyok elsősorban kiváncsi?
Köszi!
Alejandro16-06-2015 18:42:59 // 68423
Így már egyet tudok érteni!
Peace, cartárs! ;)
Shadin16-06-2015 18:32:05 // 68422
küllős FL előtti: 215/55R16: 18.7kg
sok küllős FL előtti: 225/50R17: 22,3kg
TI: 235/40R19: 22,6kg
Giuntini16-06-2015 16:43:33 // 68421
Félreértettél! Én nem azt mondtam, hogy nem lehet olcsón kifogni jobb darabokat. Egyébként a tiéd benzines, és sokkal lejjebb van az ára használtan mint a dízel. Az én autóm sem volt olcsó, mégis előre nem látható dolog történt vele. Én csak azt mondom, hogy ha kinti kereskedő garanciát mer vállalni rá, az valamivel többet jelent (de még ez sem biztos), mint egy török, vagy bolgár. A másik dolog, kint a felszereltség nagyon sokat számít, és állapotot vesznek, nem évjáratot, és futásteljesítményt mint, kis hazánkban. A szóban forgó autóra egyáltalán nem mondtam azt, hogy szép, nekem általában a gyáritól eltérő kiegészítők nem is igazán tetszenek, mert nagyrészt megbontják az autó egyensúlyát.
gpek16-06-2015 12:32:29 // 68420
Ha tudom nem vész... csak akkor... ezt is írtam...
.......................16-06-2015 12:03:06 // 68419
http://mogi.bme.hu/TAMOP/kozuti_jarmurendszerek_szerkezettana/ch04.html#ch-IV.1.2

akit érdekel mélyebben a történet
.......................16-06-2015 11:50:47 // 68418
a TI futómünek is -7 perc a kerékösszetartása oldalanként
a sima ´59 nek pedig -8 ot adnak meg

a gyárilag rossz adatok miatt eszi meg a gumit
Liquid16-06-2015 11:34:54 // 68417
sztem a TI futómű miatt eszi félre
norbi040916-06-2015 10:49:05 // 68415
Nekem is egy kímélőbb garnitúra van fent.... 245/45 :)
.......................16-06-2015 10:38:49 // 68414
ez enyémen nem nyalja le

simán le tudtam futni a 19 es gumikat 2 mm esre
tökéletesen egyenletesen kopott le
elöl is hátul is

a magyar 159 eseken pedig - 8 perc van megadva,ami hibás adat

a helyes érték:
elsö kerékösszetartás + 8 perc oldalanként
és a manual ban is az van
Erhard 242 (Pure Energy)16-06-2015 10:34:36 // 68413
gyárilag az összes 19" belső felét lenyalja...mítosz vagy nem sajnos ez van
Nivan8416-06-2015 10:02:11 // 68412
Cartársak!

Amikor gyorsabban váltok, mert éppen elfelejtek finomkodni, és picit megrántja az autót amikor összezár a kuplung, akkor a kocsi hátsó fertályáról hallatszódik egy kis koppanás. Most vettem az autót, a szerelö kompletten átnézte és megcsináltuk amit kell rajta. A futómü rendben van, a váltó és kuplung is. Lehet a kipufogo, vagy esetleg kézifék kábel? Csak intenzív gyorsításnál hallatszódik. valami laza bilincsre gyanakszok.

Köszi
.......................16-06-2015 09:54:39 // 68411
nagyobb kerék ergo lassabban megyek rossz úton
jó úton pedig gyorsabban mint kisebb kerékkel
.......................16-06-2015 09:49:58 // 68410
200ekm ert bír a 159 futómüve az nagyon jó eredmény !!

erös strapabíró a futómü a 159 ben!

nem kell messzire menni
sajna´56 osok GT sek 30ekm erenként cserélgetnek lengökarokat
.......................16-06-2015 09:46:28 // 68409
gumival mérted?
.......................16-06-2015 09:45:12 // 68408
hü mennyi mitosz kering itt

nem nyalja el a hátsók belsö felét,mert terpeszt(vagyis a kerékdölés)

a gumi belsö vagy külsö oldala a túl nagy vagy túl kis kerékösszetartás miatt kopik le
Erhard 242 (Pure Energy)16-06-2015 09:28:12 // 68407
annak biztos, csak gondolom a hátsók belső felét jó gyorsan elnyalja...amúgy is terpeszt ezzel meg pláne
mex8616-06-2015 09:25:42 // 68406
az komoly
Liquid16-06-2015 09:18:46 // 68405
akkor a mostani 245/40-nel jót tettem a futóműnek :)
Erhard 242 (Pure Energy)16-06-2015 09:14:40 // 68404
nem vészes de az alsó lengőkar szilentjei ikább 200e km után mondják fel a szolgálatot, a 19-es keréknél a gumi magassága 1cm-rel alacsonyabb, mint a 18-nál, sokan a spórolás miatt a még kisebb gumit veszik meg rá ott még kisebb a magasság...
Én már öregszem, szeretem a komfortos száguldozást :)))
Liquid16-06-2015 09:06:16 // 68403
a kerék nem nehezebb, én is alig akartam elhinni, de lemértem :)
A 19-es TI kerék 22kg, a sokküllős 17-es pedig 24,5kg
mex8616-06-2015 08:50:43 // 68402
nagyobb kerék is = nagyobb ütés
mex8616-06-2015 08:50:15 // 68401
na meg azt se felejtsük el hogy nagyobb/szélesebb kerék = több rugozatlan tömeg
ergo több munka az egész futomünek
nyilván igy jobban is kopik az egész miskulancia
szóval szerintem is a nagyobb kerék jobban nyir mindent
.......................16-06-2015 08:41:51 // 68400
"Kap a futómü egy ütést" ha 80 al átengeded
Pont ez az ütés igénybevétel veri ki a müanyag perselyű gömbfejeket
gpek16-06-2015 07:37:31 // 68399
Igen nincs már seb korlátozás.
Fene tudja, én ha tudom hogy kb. nem vész a sorompó átdobom raja akár 80-al.
Lehet azon is hezitálni melyik ártalmasabb - lefékezni 90ről mondjuk 40-re majd intenzíven gyorsítani felváltogatni. vagy hogy kap a futómű egy ütést és kész, elvileg egy rosszabb úton méterenként kaphat...

Szerintem a gumi sokat elnyel bizony. Az előző 159-esen 18-as kerekek voltam tegyük fel 135K km. azt hittem nem csörög benne semmi. Majd megvettem ezt az újabbat amiben szintén bár nagyobb eséllyel van 130K Km na ebbe nem csörög semmi :) 17 es keréken alig futott mert volt téli is 16-on.

A kerék súlyát nem is veszem, hogy jócskán nehezebb egy 19"-20"-os kerék gumizva mint egy hasonló átmérőjű 16-17-es. Az a többlet súly folyamatosan terheli rángatja a futóművet. Van olyan futómű is amire nem is jó a nagyobb felni mert egyszerűen elpattog az útról.

Győrben a gyerekkel kiszoktam menni egy sorompó mellé, ahol nézi a vonatokat, ott durván 5 vagy 6 vágány van amin átmennek az autók. Nagyon meg lehet figyelni hogy hogyan viselkedik az autó ha jó a felfüggesztés jók a lengéscsillapítók, meg ha rosszak esetleg nagy felni van az autón. Jó gumiméretnél és felfüggesztésnél a karosszéria szinte meg sem moccan, és kellemes mély puffogó hanggal megy át.
Piritu - 1.000.00015-06-2015 22:39:10 // 68398
Szerintem meg igen.
A gumi, mint csillapító elem része a felfüggesztésnek. A vékonyabb gumi kevesebb rezgést tud elnyelni, a munka a többi alkatrészre marad. Teljesen normális, hogy ettől gyorsabban "fogynak".
Piritu - 1.000.00015-06-2015 22:34:56 // 68397
Kicsit frissíteni kellene a KRESZ ismereteket. Már jó ideje NINCS sebességkorlátozás. (Persze, ahol ki van rakva a tábla, ott van.)
Haddel15-06-2015 22:27:40 // 68396
Nekem is még minden gyári a futóműben 173 ezer km-nél. És nincs semi kopogás vagy ilyesmi. Igaz kb 130 e kilométert 16-os kerékkel tett meg.
.......................15-06-2015 22:27:05 // 68395
Semmi baja nem lesz a futómünek a 19es keréktől,
A szar utaktól (bár azon is lehetne lassan menni)
Meg a nemtörődöm sofőröktől megy tönkre akik vasuti átkelőn 100al mennek át
(Mellesleg 40kmh a megengedett)
Piritu - 1.000.00015-06-2015 22:24:54 // 68394
Lassan utolérjük a Spidert, abban 175 van...
Piritu - 1.000.00015-06-2015 22:24:00 // 68393
172e és a bulgáriai incidens miatt cserélt hátsó kerékcsapágy kivételével semmi :-)
Ja, 17"
Liquid15-06-2015 21:53:26 // 68392
az enyémben 175e van, cseréltem egy első kerékcsapágyat, a hátsót nem biztos hogy kellett volna, egy jobb felső lengőt és az alsók nagy szilentjét. Ez nem olyan vészes szerintem, és újkorától a kilométerek nagyobb részét a 19-es keréken futotta.
Liquid15-06-2015 21:51:32 // 68391
ahogy Szosza is írta nagy volt ám a szórás újkorában is ami az árat illeti. A tiéd vagy az enyém is a felsőbb kategória képviselője, meg úgy általában a 2.4-ek azért drágábbak, de az 1.9-ek között voltak szerény felszereltségűek amik árban is lejjebb voltak és vannak. Nem az ár,vagy az évjárat a lényeges hanem az állapot.
panza15-06-2015 21:50:40 // 68390
Köszike! Vettem az adást!
Pityukoma15-06-2015 21:45:15 // 68389
Bocs hogy OFF-lok, de csak ide tudom feltenni a működő linkeket a haspáncél (alsó motorvédő) rögzítésének a javításához.
Itt vettem:Szögker
Szintén itt lehet hozzávaló húzót kölcsönözni
Remélem a CarTárs itt megtalálja :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-06-2015 21:33:13 // 68388
miért? Tök rendes ember :)
panza15-06-2015 21:16:59 // 68387
Dettó!
Pityukoma15-06-2015 20:58:51 // 68386
Szia :-) Nekem akkor nyikorgott a hátulja amikor eltörött a rugóm. A törés után ferdén befeszült és a porvédőt nekipréselte a lengés csillapítónak. Nyúlj be a kerék mögé és kövesd az ujjaddal végig a rugót. Különösen figyelj az alsó fertályra. A blogjaimban találsz fotókat.
Alejandro15-06-2015 20:34:58 // 68385
lehet nem (csak) engem szólítottál meg, én állítottam, hogy egy 4ezer euros 159-es is lehet jó! és még mindig nem tudok egyetérteni az ár és az állapot között vont egyenes arányossággal! ezt az autót azért gondolod jónak, mert drágán hirdetik??? szépnek szép, de honnan tudod hogy nem egy gányolt, agyontört darab?

a magas ár nem garancia egy használt autónál (sem) a jó állapotra. az alacsony ár pedig nem garancia arra, hogy valami hulladék. mindenki annyiért hirdet amennyiért akar, és annyiért vesz amennyiért neki jól esik.

én tavaly áprilisban 4000-ért vettem személyesen és magamnak külföldön és csak ezért a tényért még nem lett ócskavas.
meghirdethetem az autómat 500e forintért, attól még nem lesz szar, de hirdethetem 5 millióért is, attól meg nem lesz jobb. ha mégis, akkor meghirdetem gyorsan! :)
Haddel15-06-2015 19:07:00 // 68384
Áá annyi fogyi nem kéne,de a hangja gyönyörű. Meg az a brembo racing fék valami brutál.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.