Forum >> 159

Shadin20-06-2015 10:05:38 // 68583
2000mb (comp. szerint 3000 a légkörivel együtt) esetén letilt. jó párszor előfordult nálam. Padlógáz pályán, műszer kiakadva és a nyomás meg elszáll.
Piritu - 1.000.00020-06-2015 09:05:43 // 68582
Így van.
A plusz üzemanyag utóbefecskendezéssel megy a motorba a kipufogó fázisban, egyszerre nyomja tovább a kat felé. Ha ilyenkor lejut a karterba, akkor nagyon oda kel hogy legyen a motor. A kat elégeti, ezzel felmelegíti a kipufogó gázt és már ég is a korom. Ha meg már begyulladt nagyon kevés üzemanyag kell hozzá.
Füst nem lehet, csak max vízgőz. Ha füstöl,ott valami bajnak kell lennie. Én eddig sose láttam füstölni, pedig túl lehetünk vagy 200 regeneráláson...
Don Gombóc20-06-2015 09:05:27 // 68581
Tudom. :-)
Sajnos sok mindent elhisznek az emberek.
Olyan ez mint a részecskeszűrős autókhoz alkotott motorolaj.
Amíg jó a motor mi a francnak az?
Még szerencse hogy azok is jó olajok.
Sokan azt hiszik hogy valamit is változott évek alatt az anyagösszetétele a motor alkatrészeinek. Beszélnek ilyen meg olyan modern metallurgiai szarokról, pedig egy alap blokkot is sok esetben kurva sokáig gyártanak, hiszen miért is ne, ha egyszer bevált.
Azt inkább elhiszem hogy szarabbak az újak, mert szinte egyre inkább a beépített amortizáció az elsődleges a gyártók részéről. Sajnos.
Don Gombóc20-06-2015 08:56:24 // 68580
Az úgy mond többlet üzemanyag befecskendezéstől, ami normálisan porlasztott anyagot jelent, nem folyhat le az üzemanyag a gyűrűk mellett. Mivel valamilyen mértékben elég. Akkor is legfeljebb kormos lehet. A behugyozós porlasztónál fehér a füst, nos ott van a baj. Ráadásul ha jó motorról beszélünk aminek még a komperessziója is jó akkor pláne nem lehet baj. Sok autós fórum nem beszél arról hogy a szar prémium motorjaikba olyan gyűrűket raknak néha, hogy a kompressziót már 30-40 ezernél elvesztik. Erhard tudna erről mesélni.
Nekem a tegnapi regenerálásnál nem volt látható füst, pedig próbáltam vele mindent. Padlógáz motorfék stb.
Az utasom nézte az utat én meg a tükröket. :-)
.......................20-06-2015 08:40:00 // 68579
Koppig kimegy a turbonyomásmérő ?
Nekem 1,55 bart túlnyomást mutat padlón(nem megy ki koppig)
.......................20-06-2015 08:38:04 // 68578
Baromság
A 2.0 és 1.6 jtdm ek faszák,nem kell bántani a dpf et
A motor nyakán van a dpf,nem úgy mint régen
Semmi baja nem lesz a dpf nek se ,akár 400ekm ernél sem
.......................20-06-2015 08:35:35 // 68577
Te el vagy tévedve,a jtdm motorokban nem nö mérhetően a motorolajszint a regenek miatt
A mercinél akár egy litert is emelkedik 15..20ekm er alatt
mzo20-06-2015 08:31:48 // 68576
Igen lekonyuló. :) De az Alfáé nem pl. ;)
mzo20-06-2015 08:31:10 // 68575
Mert így van. Nézz utána hogy történik a regen. ;) Hány autó fórum van azzal tele hogy bőven bőven max fölé nő az olajszint a sok regentől. Emiatt Idő előtti olajcserék stb...
Don Gombóc20-06-2015 08:14:47 // 68574
Nekem most volt a második regenerálás, már amit az egérmozi is mutatott, 3000 kilométer alatt. Az első 20 percig a második tegnap 10 percig tartott 2500-as fordulaton.
.......................20-06-2015 08:13:23 // 68573
A corsanak gondolom lekonyulo kipuffja van
Don Gombóc20-06-2015 08:11:04 // 68572
Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb...

Ezt nem értem. Miért is?
Don Gombóc20-06-2015 08:09:11 // 68571
Ebben van owerboost ?
mzo20-06-2015 07:52:21 // 68570
Ne már, ez biztos, hogy így van? Nekem pl le van falazva az EGR és ki is írattam, de a tb nyomáshoz nem nyúltak hozzá. Mindössze annyi történt, hogy alapjáraton kicsit lassabban esik vissz a tb nyomás 0-ra. Leesik egyből a mutato, de egy hangyányival 0 felett megáll, majd kell pár mp hogy koppanásig lemenjen.
Egyébként valaki lentebb írta, (talán Szosza) hogy ha nincs dpf akkor kormos lesz az autó hátulja stb... Na ezt én cáfolnám, se a Corsánkban (2007-es, de még pont nincs benne) se az Alfában nincs benne és egyiknek se kormos a hátulja de még csak egy hangyafaszányit sem. Pedig a Corsa 90%-ban csak városban megy. És nem kormolnak. Az Alfa egy icipicit sem, a Corsából ki lehet hozni egy füstpamacsot, padlózásra, ha már rég volt megkergetve, de ennyi. Ha jók a porlasztócsúcsok és nem kopott a motor, akkor nem szabad kormolnia az motornak. Én pl pont az esetleges városi használat miatt szedettem ki a DPF-et, mivel pont a város az ami jobban megterheli, gyakoribb regenek, a regenek a dugóban állva nem igazán tesznek jót se a szűrőnek, se a motornak. Milyen jó is dugóban állva, alapjáraton végignézni a regent. Vagy munkába pont amikor megérkeznél, akkor kezdni el és utána meg pont az ovi előtt folytatná. Arról nem beszélve, hogy maga a regen, szvsz, nem igazán tesz jót a motornak. Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb... Azon kívül milyen jó regeneráló autó mögött ülni a dugóban. Múltkor pl egy Mazda nyomott egy regent épp előttem és öröm volt látni ahogy dőlt belőle a füst na meg a szaga.... Szóval én ezért szedettem ki. Ott van hibátlan állapotban, becsomagolva a műhelyben, bármikor vissza lehet rakni. Az EGR pedig megelőzés céljából, egyrészt ne nyomja tele korommal a motort, másrészt előbb utóbb úgyis beszarik és csak problémákat generál.
Pityukoma19-06-2015 23:49:40 // 68569
Shadin blogja a stabilizátorról.
Pityukoma19-06-2015 23:47:03 // 68568
Nem, nem ez tévedés. Nekem a DPF és az EGR is gyári. Mindkettő remekül teszi a dolgát. Városi használat mellett ~5-6száz km-ként regenerál. A program módosítás után pedig hetekig nem akart eltűnni a mosoly az arcomról. Azóta megszoktam.... :-)
Pityukoma19-06-2015 23:42:17 // 68567
Igen jól érted. ~40ezret mentem vele azóta.
Liquid19-06-2015 22:15:06 // 68566
mer kisebb és nem traktor :)
Erhard 242 (Pure Energy)19-06-2015 22:09:03 // 68565
azt figyeltem meg, hogy ebben is kettőstömegű lakik de itt nem klattyan...
Liquid19-06-2015 22:08:53 // 68564
emlékeim szerint bő 1.8 körül küldi az enyém (MES szerint)
Erhard 242 (Pure Energy)19-06-2015 22:00:28 // 68563
a TBi 1.5-ön tolja...
'''''19-06-2015 20:47:40 // 68562
A gyári nyomás 159-nél 1.6 körül van.Fél évig én is mentem 2.3-ra emelt nyomással.Akkor már map szenzort is kell cserélni mert 2 fölött hibát dob. :-)
GTPeti19-06-2015 20:34:30 // 68561
Ezt a +fél bárt egy kicsit sokallom. Akkor már rég elszállt volna az én turbóm (kopp-kopp-kopp). De majd csinálok egy loggolást és akkor kiderül. Ha igazad van, akkor meggőztél és remappoltatom. ;)
Shadin19-06-2015 20:08:08 // 68560
Tehát tök jó lehet másnak is.
W.19-06-2015 19:53:59 // 68559
Akkor neked tök jó!
Shadin19-06-2015 19:12:27 // 68558
Elvben igazad van, de ki lehet úgy írni EGR-t hogy elszálljon a halálba a TB nyomás 3 bár fölé és belimpeljen az autó. Normál esetben Manky is és Ricsi is csökkent a TB nyomásba ha EGR-t ír ki, ha tévedek majd korrigál...
Tény: ha csak simán lefalazod az EGR-t és nem nyúlsz az SW-hez, alapból kb. fél bárral nagyomm a mindenkori töltö lev.
Shadin19-06-2015 19:03:30 // 68557
Tisztelettel, ez marhaság.Akkorát van húzva az autóm Manky által mint állat és tök jó benne a DPF köszöni szépen, és hosszabbak lettek a regen. periódusok és kevesebbet fogyaszt és sokkal jobban megy....
W.19-06-2015 18:52:44 // 68556
Hangot hogyan tudtad állítani? Én is frissítettem, de automatikusan a francia verziót tette fel, mert az autóban eredetileg az volt.
morni7619-06-2015 18:12:34 // 68555
Koszi a valaszokat 159 vetellel kapcsolatban. 1.9 dizel 150 le az ugyanaz a motor, mint ami a GT-ben van? Masik kerdesem hogy tudtok egy linket adni milyen felszereltsegek vannak es mi a kulonbseg kozottuk?
SzJanos19-06-2015 18:01:03 // 68554
A hangja már angol, de a képernyő olasz. Közben megnéztem, valószínű a szervizben befrissíthették a Blue&Me-t, mert zenés pendrive-omon fájlok voltak. Fiat szakszerviz, és annyi bosszantó dolgot fedezek fel, többek között ezt a nyelvi elállítást is. Grrrrr
Laosz15619-06-2015 16:54:35 // 68553
oké,koszi szepen a gyors valaszt...
Csabi19-06-2015 16:34:52 // 68552
Hali!
Csak beszereled , és kész, nem kell tanítani.Sajnos elég buta egy szerkezet a vezérlésével együtt...
Laosz15619-06-2015 16:12:57 // 68551
sziasztok. Egy olyan kerdesem lenne,h ha ki van cserelve az egr szelep,akkor az ujat be kell tanitani,vagy csak berakom es kesz?
GTPeti19-06-2015 14:12:56 // 68550
Az nem sima levegő, hanem oxygénben szegény, és égéstermékekben gazdag gáz.
Az is a hatása, hogy mivel nincs benne oxygén így csökkenti a hengerekben az oxygént, ezáltal kevesebb üa-t kell befecskendezni. Cserébe természetesen alacsonyabb a teljesítmény.
Pótolni nem kell, mert ha nem az EGR felől szív valamit a motor, akkor csak egy másik út van: a LMM/légszűrő felöl. Ami természetesen teljesen legális dolog, hiszen ami onnan jön azt az LMM leméri, így az ECU pontosan tudja, hogy mi kerül a motorba.
SzJanos19-06-2015 13:05:07 // 68549
Aki kiiktatja az EGR-t, az honnan pótolja az ott nem visszakevert levegőt? Elviekben hatása még annyi a levegőre hogy NOX-ból több képződik, de a motorra nézve mi a hatása?
norbi040919-06-2015 12:41:56 // 68548
Rosszul is fejeztem ki magam....a naponta helyett a "csak" a megfelelő szó amit használni akartam.
norbi040919-06-2015 12:33:48 // 68547
Valójában ígyse úgyse nyúlnék hozzá én személy szerint.
De ha elakarja kerülni az illető a gyors DPF halált akkor ez egy fajta megoldás részéről és fellélegzés a pénztárcájának.
Abban igazad van természetesen, hogy a levegő húzza így a rövidebbet, ezzel nem is vitatkozom.
.......................19-06-2015 12:27:17 // 68546
"Maximum annak aki naponta dugózik/városozik."

pont aki naponta városozik az ne írja ki a DPF et
mi lesz a levegöminöséggel akkor?
Szabolcs 15919-06-2015 12:14:40 // 68545
Én is ezen gondolkodom de szerintem az őszel meg is ejtem manky val fel veszem a kapcsolatot, most 150 le max 170 ig iratom, minden marad egr dpf a helyén
norbi040919-06-2015 12:02:43 // 68544
Én is gondolkodom...egy kuplungkímélő progin olyan 160-170 ló környékén (jelenleg 136-os szoftver van rajta) :) ugyanígy maradna az EGR és a DPF is.
Az nehezítő körülmény hogy nincs a szomszédban Manky :/
norbi040919-06-2015 11:59:01 // 68543
Más... Tegnap M1-en Budapest-Győr-Budapest viszonylatban sikerült egy 6.3-as fogyit produkálni 140-es előzgetős tempóval klímával. Le a kalappal a Csoda előtt :) Én nem nagyon autópályázom, inkább főút/autóút, tehát azért "új" az élmény :D

Negatívum...
Halálközeli élmény is volt a tegnapi nap folyamán úgyszint az M1-en, amikor Győr felé egy osztrák kamionos azthitte, hogy f*sza gyerek és előzés közben, csak jött és jött belső sáv felé. Nekem meg a két balos kerekem már a szalagkorlát és az út közötti kavicsos részen volt. Az egész 1-2 másodpercig tartott de megtette a hatását a pulzusunkra.
Greentimus19-06-2015 11:56:31 // 68542
Eresztett a klímánk. Így vettük. Szerencsére nem volt komoly, mert egy gumitömítés cserével orvosolták, viszont ehhez a lökhárítót és kicsit a motort is meg kellett bontani. Így végül nem annyiba került, mint kellett volna. Mondjuk én is nézegettem, hogy eléggé szűk ott a tér... De legalább lesz klímánk nyáron.:)
David | Centocinquantanove19-06-2015 11:55:45 // 68541
Ha teljesen szorulna a generátortengely vagy a görgő csapágy akkor végig visítana a szíj, de jelenleg csak egy rövidet nyikkan indítózáskor, utána elhallgat.
denil119-06-2015 11:38:56 // 68540
Nekem is így lesz megoldva. Manky féle program de marad a DPF és az EGR.
norbi040919-06-2015 11:31:25 // 68539
Szóismétlésért sorry...
norbi040919-06-2015 11:29:58 // 68538
Pityukomának írva van az autója, ha jól tudom és bent van az EGR is és a DPF is. Ha jól emlékszem mondta is nekem, hogy a plusz lovak és nm-ek mellet sincs semmi baj velük...teszik a dolgukat rendesen. És így is ugrik a vad rendesen.
Én személy szerint nem tartom kötelezőnek a DPF kiiktatást...sőt. Maximum annak aki naponta dugózik/városozik.
tdemeter19-06-2015 11:26:51 // 68537
Az enyemet 2006-ban gyartottak, de csak 2009-ben helyeztek forgalomba igy a forgalmiban is es az eredeti doksiban is 2009-esnek van irva. Ugyanezen az alapon en mar akar ezt is elhinnem...
'''''19-06-2015 10:44:06 // 68536
Tudnak progit írni bent hagyott dpf-hez is.Kicsit sűrűn fog regenerálni de van itt nálunk is ilyen autó ami gond nélkül megy "chippel" és dpf-el.
.......................19-06-2015 10:13:29 // 68535
megrepedt az alu háza a generátornak
beszorul a forgórész,így csúszik a szíj rajta
Denso generátor ,ilyen szar
Erhard 242 (Pure Energy)19-06-2015 08:39:16 // 68534
vágd le a szíjat ...legalább kihagyhatod a mai bicepsz edzést :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.