Forum >> 159

emGéza14-07-2015 20:51:21 // 69333
Ez jó ! Benzines szekció ? :D

Annyi csalódás után , nekem már mindegy volt , hogy benzin , dizel , SW vagy sedán .
A haza vezető úthoz legközelebbit néztem meg !
Ki se akartam szállni már a 47-ből , végig gurultam mellette és jött a hang : "ez kell neked Géza !!!" Azt se tudtam , hogy mi ez . Rákérdeztem az eladótól : a koromszűrővel volt már gond ? Mire : ez benzines !
Az autó egyből megfogott , rabul ejtett . Kell ennél több ? Nekem nem :D
Piritu - 1.000.00014-07-2015 20:41:35 // 69332
Az rendben, hogy nem írtad, de már pár éve itt az Amorén ő NEM a javításra a megoldás...
Nekem, csak az a furcsa, hogy a kibelezésre pár perc alatt van javaslat, a javításra nincs. Véleményem szerint jó, ha minden user tudja, hogy a lábtörést a helyrerakás után gipszelni kell.
Nivan8414-07-2015 20:31:39 // 69331
Nem is azt írtam, hogy herélje ki. Azt majd ő, mint az autó tulajdonosa eldönti, és csak adtam neki egy nevet, akit esetleg kereshet, ha úgy dönt.

/peace
Piritu - 1.000.00014-07-2015 20:27:23 // 69330
Üdv a benzines szekcióban! :-)
Ritka motor errefelé a tied, kíváncsian várjuk a tapasztalatokat.
Piritu - 1.000.00014-07-2015 20:23:07 // 69329
Nem biztos, hogy a kiírás (herélés) a járandó út. Lehet, hogy egyszerű és olcsó, de inkább meg kell keresni a probléma okát és azt kell megszüntetni. Lábtörésre se a fájdalomcsillapító a megoldás...
emGéza14-07-2015 20:21:16 // 69328
Sziasztok !
Régi álmom való vált , úgy 2007 környékéről , uralhatom a 159-es erejét ! :D
Elsőre kicsit csalódtam , de már kezd kialakulni a lamur .
A váltással akadt némi gondom , amit sikerült orvosolni . Túl kemény volt . A váltókar
alatti kulisszát némi kenőanyaggal megkenve (lánc spay) , fincsi , könnyű lett a váltás .
A fokozatok főleg az 1s , túl rövid , pár méter után már kéri a kétest , a 6odik meg megfelel az ötösnek .
Bakker ! A zene milyen jól szól benne ...
Ebből még szerelem lesz ! :D
Nivan8414-07-2015 20:16:43 // 69327
Mármint ha egr meg dpf kiírásról van szó, úgy értettem.
Piritu - 1.000.00014-07-2015 20:10:53 // 69326
Mit jelent a "haza"?
Piritu - 1.000.00014-07-2015 20:09:35 // 69325
Ő NEM szerviz :-(
Nivan8414-07-2015 18:43:41 // 69324
Keresd meg Manky956 nevű felhasználót. Tud neked segíteni szerintem.
Dani90062214-07-2015 18:30:11 // 69323
Köszi szépen! hát nem tudom hogy ezeket megnézték e,vagy csak csere szimplán lecserélték az egr t!lementem amit írtál és ha legközelebb haza utazom akkor ezeket megnezetem!Esetleg ha még valaki tudna adni egy jó MEGBÍZHATÓ ÉS HOZZÁ ÉRTŐ szerviz elérhetőségét azt megköszönném! előre is köszi
mizooo14-07-2015 18:09:35 // 69322
Srácok, valaki dokumentálta már a szívósor le/fel szerelést?
Én is ki szeretném puccantani az enyémet.....
Milyen szerszámok kellenek hozzá? Mennyire kell megbontani stb..

köszi
markpinter15914-07-2015 17:53:45 // 69321
Szia! Nekem is ilyen kocsim van! Egr részecskeszűrő kiblett iktatva, szívósorból az olajsár ki lett pucolva( valószínű ez is közrejátszik abban hogy nem megy mert nem kap levegőt) szívosor lamellákat is eltávolítottuk mert szeretnek veragadni( lehet az is hogy neked zárt állapotban ragadt, valamint még computer optimalizálás is volt! Nem rángat, nem füstöl, megy rendesen, 7alatt van a fogyasztás! Előző tulajnál még rángatott és 7.8at evett! Vettünk bele egy kikukázott szívósort amiből kivettük a lamellákat, és ami a kocsiban volt még annál is rosszabb állapotban volt... Ugyhogy szerintem ezekre érdemes ránézni;)
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2015 15:53:33 // 69320
valakinek van SD kártyás navihoz kelet júrop cucca?
Dani90062214-07-2015 12:31:03 // 69319
2015-07-14 12:26:35 // 69325

Hello Mindenki!159 1.9 jtdm !!!SOS SEGÍTSÉG KELLENE!
Egy kis segítségért fordulnék hozzátok!Drága 159 -emet (1.9 jtdm 150 Le) elvittem eslo komolyabb szervizelésére!Amit igazából először csak egy olaj csere és egy klimafeltöltes és egy teljes átvizsgálás lett volna!
A szerviz tehát ennek indult..Viszont egy igen zsebbenyúlos történet lett belőle!Friss alfa tulajdonosként, német lakcimmel német autóval/rendszammal én úgy érzem hogy ez sztem nem voltak velem korrektek sőt, az autó nem lett tökéletes.Tehát, autó a szervizben,a "mester" tett EGY probakört,ami alatt kiderült hogy EGR szelep problémánk is van!Először tisztitassal próbálkozott ,de az elvileg nem.let5 jó igy EGR szelep csere lett!Na most az autó az első szerviz napon kapott egy olajcseret selenia 5w40 ,pollen,olaj,levegő szuroket, klimafeltöltes és tisztítás! Egr és legtomegmero tisztítás (ami nem ért semmit mert másnap cserélni kellett) erre fizettem keréken 80.000 Ft!Na most azt tudni kell hogy az autó szépen járt ,viszont gazadasnal valóban vissza esett a turbonyomas és kicsit talán csak magasabb fordulattnal tért eszhez (kb 2300-2500 )!DE másféle rángatás, dadogás stb,nem volt)na mind egy én belementem egy egr szelepcserebe!Mivel a mester ezt javasolta,hogy ettől megszűnnek ezek a dolgok és teljesítményben is jobb lesz!Tehát az első szerviz nap után amikor rendeztem a dolgokat akkor beszéltük meg a egr cserét, mondja a mester :találtam szelepek pierburg szelep 68.900 Ft !Ez gyári és jobban megéri mint a 60.000 utángyártott.Mondtam oké rendelje meg és két nap múlva újra jovok és cseréje ki,ott hagytam 60.000 Ft eloleget,majd két nap múlva ismét mentem!Lerakram a kocsit,majd közöltem vele hogy amióta elvittem az autót rángat alacsony fordulatnál,kb 1800-2000 kozott,turbonyomas 0.6-0.8 korul!Az autó dadog rangat!nagyobb gazadasnal viszont abbahagyja !Mester mondja,ezért cseréljük a szelepet ez még fog szűnni és még jobb teljesítményt fogok kapni!Mondom szuper,már nagyon varom!Mester 5-6 óra elteltével hív h kész a kocsi,elmentek érte, mondom akkor rendeztük a dolgokat kikeszitettem plusz 10.000 Ft ot!ugyanis 69.000 be egyezztünk meg ugyanis ezt a szelepcseret letudtuk a tegnap előtti 80.000 Ft al!majd közli velem hogy 79.000 volt a szelep nem 69.!mondom egy fene biztos félre ertettem!tehet kifizettek neki ismét 80.000 Ft ot!Tehát a szerviz 160.000 Ft volt!Olajcseret 4 szűrő klimafeltöltes egr szelep ,egy teljes átvizsgálás (de hozzá teszem probléma nem volt csak a leírtakat cserélték!elhozatam az autót és kb 50-100 km után látom erzem!hogy a turbó nyomás ugyanúgy ingadozik ,és ráadásul még kaptam vele egy dadogást rangatozast amit fent már leirtam!alacsony fordulatnál bedadog!és ezt egr csere előtt nem csinalta!nem hogy teljesítményben jobb lett!hanem az autó pikk pakk 3000 fordulaton van és eltűnt belőle a nyomaték ami benne volt,ugyanis egy 150 le dizel rol beszélünk ami igencsak megindult 2.2-2.3 fordulat utan!autópályán jóval lassabban gyorsult 6.ban mint ezelott!és a a fogyasztása 6-7 literrel felugrott 8 ra!Sajnos nagyon csalódott vagyok hogy ennyi pénzt kifizettem és mondhatni,hogy az autó nem jobb mint volt!Nem tudom mi lehet ezeknek az oka!Leirtam ide ,hogyha esetleg valaki járt ilyen cipőben vagy esetleg valami computeres beállítás kellene,vagy én nem tudom!Ha esetleg van valami ötletetek tanácsok hogy mi lehet a baj akkor légyszíves írjátok meg!És szeretnék egy megbízható ,hozzaértő szervizbe elvinni,ahol ÁRBAN IS KORREKTEK!!!Budapesten ha esetleg tudtok ilyet ahol visszakapnam a paripám erejét,akkor írjátok meg!Előre is köszönöm aki elolvasta!kicsit hosszúra sikeredett!Szép napot mindenkinek
Dani90062214-07-2015 12:26:35 // 69318
Hello Mindenki!159 1.9 jtdm !!!SOS SEGÍTSÉG KELLENE!
Egy kis segítségért fordulnék hozzátok!Drága 159 -emet (1.9 jtdm 150 Le) elvittem eslo komolyabb szervizelésére!Amit igazából először csak egy olaj csere és egy klimafeltöltes és egy teljes átvizsgálás lett volna!
A szerviz tehát ennek indult..Viszont egy igen zsebbenyúlos történet lett belőle!Friss alfa tulajdonosként, német lakcimmel német autóval/rendszammal én úgy érzem hogy ez sztem nem voltak velem korrektek sőt, az autó nem lett tökéletes.Tehát, autó a szervizben,a "mester" tett EGY probakört,ami alatt kiderült hogy EGR szelep problémánk is van!Először tisztitassal próbálkozott ,de az elvileg nem.let5 jó igy EGR szelep csere lett!Na most az autó az első szerviz napon kapott egy olajcseret selenia 5w40 ,pollen,olaj,levegő szuroket, klimafeltöltes és tisztítás! Egr és legtomegmero tisztítás (ami nem ért semmit mert másnap cserélni kellett) erre fizettem keréken 80.000 Ft!Na most azt tudni kell hogy az autó szépen járt ,viszont gazadasnal valóban vissza esett a turbonyomas és kicsit talán csak magasabb fordulattnal tért eszhez (kb 2300-2500 )!DE másféle rángatás, dadogás stb,nem volt)na mind egy én belementem egy egr szelepcserebe!Mivel a mester ezt javasolta,hogy ettől megszűnnek ezek a dolgok és teljesítményben is jobb lesz!Tehát az első szerviz nap után amikor rendeztem a dolgokat akkor beszéltük meg a egr cserét, mondja a mester :találtam szelepek pierburg szelep 68.900 Ft !Ez gyári és jobban megéri mint a 60.000 utángyártott.Mondtam oké rendelje meg és két nap múlva újra jovok és cseréje ki,ott hagytam 60.000 Ft eloleget,majd két nap múlva ismét mentem!Lerakram a kocsit,majd közöltem vele hogy amióta elvittem az autót rángat alacsony fordulatnál,kb 1800-2000 kozott,turbonyomas 0.6-0.8 korul!Az autó dadog rangat!nagyobb gazadasnal viszont abbahagyja !Mester mondja,ezért cseréljük a szelepet ez még fog szűnni és még jobb teljesítményt fogok kapni!Mondom szuper,már nagyon varom!Mester 5-6 óra elteltével hív h kész a kocsi,elmentek érte, mondom akkor rendeztük a dolgokat kikeszitettem plusz 10.000 Ft ot!ugyanis 69.000 be egyezztünk meg ugyanis ezt a szelepcseret letudtuk a tegnap előtti 80.000 Ft al!majd közli velem hogy 79.000 volt a szelep nem 69.!mondom egy fene biztos félre ertettem!tehet kifizettek neki ismét 80.000 Ft ot!Tehát a szerviz 160.000 Ft volt!Olajcseret 4 szűrő klimafeltöltes egr szelep ,egy teljes átvizsgálás (de hozzá teszem probléma nem volt csak a leírtakat cserélték!elhozatam az autót és kb 50-100 km után látom erzem!hogy a turbó nyomás ugyanúgy ingadozik ,és ráadásul még kaptam vele egy dadogást rangatozast amit fent már leirtam!alacsony fordulatnál bedadog!és ezt egr csere előtt nem csinalta!nem hogy teljesítményben jobb lett!hanem az autó pikk pakk 3000 fordulaton van és eltűnt belőle a nyomaték ami benne volt,ugyanis egy 150 le dizel rol beszélünk ami igencsak megindult 2.2-2.3 fordulat utan!autópályán jóval lassabban gyorsult 6.ban mint ezelott!és a a fogyasztása 6-7 literrel felugrott 8 ra!Sajnos nagyon csalódott vagyok hogy ennyi pénzt kifizettem és mondhatni,hogy az autó nem jobb mint volt!Nem tudom mi lehet ezeknek az oka!Leirtam ide ,hogyha esetleg valaki járt ilyen cipőben vagy esetleg valami computeres beállítás kellene,vagy én nem tudom!Ha esetleg van valami ötletetek tanácsok hogy mi lehet a baj akkor légyszíves írjátok meg!És szeretnék egy megbízható ,hozzaértő szervizbe elvinni,ahol ÁRBAN IS KORREKTEK!!!Budapesten ha esetleg tudtok ilyet ahol visszakapnam a paripám erejét,akkor írjátok meg!Előre is köszönöm aki elolvasta!kicsit hosszúra sikeredett!Szép napot mindenkinek
Piritu - 1.000.00013-07-2015 21:49:05 // 69317
Holnap megnézem, hogy az enyémet hol vitték be. Valahol bal oldalon jön át a tűzfalon.
Piritu - 1.000.00013-07-2015 21:39:16 // 69316
OFF
Azért megnézném, hogy mit tudna a koma a kormos 159 EURO5-ös gázreakcióival :-DD
ON
mizooo13-07-2015 21:21:32 // 69315
Sziasztok, 159-be hogyan hozzam be az erősítő tápkábelét az utastérbe?
A múlt héten beújítottam egy helytakarékos ládikát és egy erősítőt ;)

Köszi!
Lexlutor13-07-2015 19:13:22 // 69314

Újra elkezdett szarakodni az indítás. Nagy melegben sokszor nem akart indulni. Szerencsére az önindítóra behúzott kábellel be tudtam indítani, így nem vágtam fel az ereimet. Kiméregettem mi történik ilyenkor. Akksi alapon 12,5V, töltésen 13,8V. Ezek elvileg jók. Önindítót sikerült kizárni. Ha hozzáérintem az aksihoz pöccre indul mindig. A kábelen lemértem indításnál 10V volt van. Indításnál 8V-ról indul és 10V-nál beindul. Ha még menne 1-2 másodpercig az indítózás valószínűleg fel menne 12V-ra. Voltmérő nem áll be elég gyorsan. Viszont amikor nem akar indítozni csak 7,5V-ig megy fel tovább nem. Mindig ennyit mértem amikor nem indult. Tehát nem megy elég áram ilyenkor az önindítóra. Tehát relé vagy valami más elektromos gond lehet, és valami meleggel kapcsolatos dolog.
Lehet a motortérben lehet valami relé vagy ilyesmi ami befolyásolja. Motorvezérlőnél nem lehet hiba? Motor mellett van gyakorlatilag minden hővédelem nélkül?
Esetleg valaki meg tudná nézni Eper-ben melyik relé tartozik az indításhoz? Vagy egy kapcsolási rajzot nézni hozzá? Ötlet?
Erhard 242 (Pure Energy)13-07-2015 12:33:40 // 69313
nah végre müxik az oldal
Liquid13-07-2015 11:38:55 // 69312
hajrá :)
Norby12-07-2015 08:00:12 // 69311
Cityn készítettem képeket 159-esekről. Ha valaki kér szóljon!
Szabi(kispalinagyobbikfia)11-07-2015 14:22:20 // 69310
Az egy Focus 2 kombi... Kicsit más külsővel és belsővel Nem hiszem, hogy reális összehasonlítani 159-el. A V60 viszont tényleg jó :)
mizooo11-07-2015 07:14:46 // 69309
Sziasztok, tegnap megjött Erhardtól a "gyári" és 2x annyiba kerülő (mint az utángyártott) gázrugó a csomiba. Csodák nincsenek ez fékez a végén és szépen lelassítja a nyitást. Remélem ez sokáig jó lesz :)

Köszi Erhard a szokásos gyorsaságot.
Shadin10-07-2015 09:20:21 // 69308
És elrontottam a tipust mert kretén vagyok :-(
V50 1.6D 2008.

Arra is igaz? Nem ismerem a Volvo-kat.
.......................10-07-2015 07:46:48 // 69307
Meg tudom érteni a sógort,
Fényévekkel van a 159 előtt a V60
5 hengeres diesel hybrid
5 hengeres 300lovas benzines ,
Mindkettő 6másodperc alatt 100ra

Ilyen technika álom maradt a 159 ben
mizooo10-07-2015 07:02:01 // 69306
Még a felnim is olyan mint a képen! :) A Rosso Proteo 156 után mikor megláttam ilyen színben az 59-et nem volt kérdés. Amúgy szép minden színben csak ne szürke legyen az volt a szempont!
Chianti09-07-2015 23:15:06 // 69305
Akárcsak mizooo Cartárs gépe... Nekem személy szerint ez a Rosso Rubino a kedvencem, pláne ha berlináról beszélünk. Bár élőben még nem láttam 159-et ebben a színben, pedig biztos pazar lehet...
Chianti09-07-2015 23:01:31 // 69304
Mostanában én is így szoktam lemosni. Vödör víz, mikroszálas mosókesztyű, és a jó kis áztató eső után olyan szépen lejönnek a bogár, meg a mindenféle állati eredetű foltok. Bár azért figyelni kell, nem szabad nagyon dörzsölni. Tegnap sikerült kissé összekarcolni a motorháztetőt, de majd kap egy kis polírt. Tényleg, már úgyis rég akartam kérdezni... ha nincs túl sok időm a suvickolásra, de tuti eredményt szeretnék, ti mit ajánlanátok. Eddig soha nem próbáltam semmilyen pasztát, viaszt, vagy bármilyen fényezés karbantartó anyagot. Ha valakinek van valami bevált márka, esetleg módszer, legyen szíves ne tartsa magában.
Shadin09-07-2015 20:12:40 // 69303
Sógorom V60-as Volvot venne inkább 159 helyett, mert annak alacsonyabb a csomagtartó pereme. Kombit. Velem van baj?

:-)
.......................09-07-2015 15:12:04 // 69302
Szevasztok

következö a "gond" a gyári Navi nem tud minden MP3 mat lejátszani

ugye sokan frissítették a szoftvert arra a kék menüsre

kérdés ,hogy akkor minden MP3 lejátszható vagy nem?
Piritu - 1.000.00008-07-2015 22:52:23 // 69301
Jóccakát!

(Újabb kép a 2005-ben Riedlben látott 159-ről.)
Piritu - 1.000.00008-07-2015 22:18:20 // 69300
A Párducot meg itthon a garázs előtt. Bár sampon nem hull. A vihar utáni áztató esőben megfordult a fejemben, hogy kimegyek a vödörrel :-)
tdemeter08-07-2015 22:16:06 // 69299
Nekem csak az eso mossa a szerviz udvaran :(
Piritu - 1.000.00008-07-2015 22:15:48 // 69298
Annál én lustább vagyok. Inkább tovább alszom és előre dolgozom :-)
Eddigi tapasztalataim szerint így is, úgy is koszos lesz, mire odaérünk :-DD
Liquid08-07-2015 22:03:51 // 69297
én most is szombat reggel fogom lemosni, addig max. porszívózás lesz, úgyis megkapná a bogarakat péntek este...
Piritu - 1.000.00008-07-2015 22:03:39 // 69296
Nem túl bonyolult már a 159 nekünk? :-DD
Piritu - 1.000.00008-07-2015 22:02:15 // 69295
Remélem már mindenki suvickolja a vasat szombatra!
Én holnap akarok nekiállni, igaz az egyszerűbbik esetnek. Csak fél autót teszem rendbe :-))
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2015 21:18:38 // 69294
a nagy kijelzőn úgy számol az biztos...de kicsin minek? áhhhhh
Piritu - 1.000.00008-07-2015 20:50:02 // 69293
Nincs átkapcsolva km/literre? 50km/liter= 2 liter/100km
A 156-nál azzal szoktam szórakozni, hogy átkapcsolom. Bár a Párducot nem lehet, a benzines lehet hogy tudja.
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2015 20:46:17 // 69292
na azt meglesem :) mindjárt kislattyogok a garázsba ...
Norby08-07-2015 20:34:22 // 69291
nem km/l a mértékegység?
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2015 20:29:18 // 69290
viszont a hatótávot jól írja, meg az átlafogyit is :) érdekes....egyébként pörgetem, mivel máshogy nem is lehet vele közlekedni :P
Szabi(kispalinagyobbikfia)08-07-2015 20:06:55 // 69289
Ez normális... Így jelzi neked, hogy pörgetni kell :)
Invisible08-07-2015 19:46:48 // 69288
Megoldódik nyugi :)
Erhard 242 (Pure Energy)08-07-2015 19:14:00 // 69287
minden zsír eddig a TBi-vel egy furcsaság van azért a pillanatnyi fogyasztás fordítva mér...motorféken mutat 50l-et, full gázon meg 3-at...adok majd neki egy reszetet ...
.......................08-07-2015 17:19:18 // 69286
nem szokott az újkor Alfákban 200ekm ernél többet a gen kibírni
tdemeter08-07-2015 16:57:47 // 69285
Sajna joval nagyobb a szopas.
Ugy nez ki hogy nem tolt a generator, vagy legalabbis az akkuig nem jut el az aram.
12 volt van rajta ha porgetem a motort ha nem akkoris.
Ezenkivul 1 perc menet utan tuzforro a generator.
Ketsegesse valt a hetvegi alfa talalkozo, pedig vettem jegyet elore:(

A szaki megnezte es megprobalja felujittatni pentekig, remeljuk osszejon
.......................08-07-2015 15:55:19 // 69284
a gyári telók Sachs ok
de a piacon van Kayaba KYB 2/3 áron is
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.