
Egy oldtimernél a kaszni és beltér állapota a lényeg,a motor gyakorlatilag tök mindegy mi ,csak az eredeti legyen
A Spyder jó alap mert össuesen gyártottak 9000darabot
spider darabszám
Ha hinni lehet ennek a táblának a GTV még ritkább
yani🍀06-07-2015 08:12:47 //
69175
Ha van benne, akkor a B&M menüből tudod kiválasztani. A CD-ét nem tudja kezelni csak USB-ről dolgozik. A gyári cd-én van egy egyszerű progi, amit ha elindítasz létrehozza az USB-én a könyvtárszerkezetet. Nekem van egy eredeti Német o. cd, ha kell valakinek szívesen odaadom.
GTPeti05-07-2015 23:37:45 //
69173
"De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is."
Szerintem azért annyival nem lett rosszabb a Mjet egy ős-JTD-hez viszonyítva.
Liquid05-07-2015 23:18:28 //
69172
abban több a ráció :)
Pont veled elmélkedtünk ezen úgy rémlik
Liquid05-07-2015 23:17:56 //
69171
Nem a 159 a rossz alapanyag, hanem a qrva bonyolult és hosszútávon sérülékeny motor, turbo, befecsi, ésatöbbi. De ez ugyanígy igaz bármely más mostani autóra is.
GTPeti05-07-2015 22:44:06 //
69170
Esetleg, ha droberto szereti a sört, vele kéne beszélned... :)
Akkor ez úgy érzem a beletörődős sztori lesz :/
GTPeti05-07-2015 22:39:55 //
69168
Arra a te bölcsődnek sincs semmi szüksége, hogy egy szervízes belenyomjon 1-2 flakon spray-s Motip üregvédőt. (Ami többet árt, mint használ.)
GTPeti05-07-2015 22:39:01 //
69167
"Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát."
Na az lenne még egy mission impossible... Max. valami oldtimeres csapat tudna ilyet kompetensen megcsinálni, akik már hallottak pl. üregvédő zsírról.
Az a baj, hogy se helyem, se időm nincs nagyon belevágni ilyen missönbe :S Esetleg valami szervízt tudnèk megkérni, hogy tegyenek csodát.
Csak ki vállalná hogy tisztességesen rendbe rakja? :S
Itt a 159 tulajok közül van aki túlesett már rajta?
Én TS oldtimer-ben gondolkodom, már csak 12 év van vissza :-P
GTPeti05-07-2015 22:26:54 //
69164
Ez annyira nem is elérhetetlen szerintem. Annyira nem rossz alapanyag egy 159.
(A 156-om idén lesz 15 éves. 8| )
Liquid05-07-2015 22:23:36 //
69163
szép kihívás egy JTDm oldtimer :)
gpek05-07-2015 22:11:20 //
69162
A kis navit hogyan lehet bekapcsolni? Minden B&M be van? Kell bele cd?
Lehet.
A célom nem a rozsdás állapot konzerválása, hanem az eredeti állapot.
GTPeti05-07-2015 21:58:47 //
69160
"de belül nem tudsz mit kezdeni vele." De. A rozsát, a továbbrozsásodást konkrétan megállítja egy nagy kúszóképességű zsír v. olaj. Persze a végső stádiumban, mikor a varratok már mélyen sérültek, ennek nincs értelme. Ott csak a csere segít.
Így van. Csak ha valaki háklis a dologra (járunk itt páran ebben a cipőben) ezt a variációt sem árt ha figyelembe veszi.
GTPeti05-07-2015 21:56:53 //
69158
Azért én ismerek több embert* aki egy autó esetén 10+ évben gondolkoznak. Ezzel nem azt mondom, hogy nem a könnyebb út 5 évente lecserélni. (Ebbe droberto is beletartozik.)
A kérdést már a Póknál végig játszottam. 11 évnyi sózott német út után úgy nézett ki, hogy reménytelen a helyzet. A külső rozsdától még csak-csak meg lehetne szabadulni, de belül nem tudsz mit kezdeni vele. Aztán sikerült egy teljesen ép bontottat szereznem Phontól és azt festettem le. Szerintem belép vele az oldtimer korba :-))
ha csak nem oldtimert akarsz belőle csinálni akkor minek? :))) egy gyári bölcső 2-3 kiló plusz a ki-be szerelése egy másik 40-50 rugó...tényleg megéri vele foglalkozni
GTPeti05-07-2015 21:43:27 //
69155
Ott a pont...
Már csak az a kérdés, hogy mennyi lenne egy új keret, amit még a beépítés előtt védeni lehetne.
GTPeti05-07-2015 21:15:37 //
69153
Ma láttam egy "SIG TI 159" rendszámú 159-et. :)
most nézem csak hogy a TI-t amilyen színű felnivel adták olyan színű a tükörborítás is...hm
biztos lesz gond de addigra ezek az autók már bontó szökevények lesznek
GTPeti05-07-2015 20:27:56 //
69150
Ez jó hír. Akkor nincs gond. :)
GTPeti05-07-2015 20:25:23 //
69149
Ez a topic - jó páran vagyunk itt - még nem a teljes világ. Én láttam képeket szétrohadt bölcsőről és egy újról, amit beépítés előtt tisztességesen konzerváltak. (Talán még tűziónozták is.) Nem újdonság számomra, hogy abba a 0,001%-ba tartozom, aki nem a "jóvanazúgy" álláspontot képviseli. Mindenestre tiszteletben tartom a véleményed evvel kapcsolatban is.
lassan 10 évesek az első példányok és eddig nem hallottam senkitől, hogy gondot okozott volna a rozsdásodó bölcső...
Shadin05-07-2015 20:14:57 //
69147
Rendben, de mutass már három embernél többet, aki képes ezt normális anyagokkal normálisan megcsinálni. Ha nem szereled szerte széjjel az egészet, nem lehet normálisan megcsinálni, legfeljebb úgy érzed mindent megtettél.
Nem akarok anti lenni, de nem hiszem, h bárki fel tud mutatni egy tartósan felújított keretet itt a 159 fórumon vagy azon kívül...
Elméletben persze jó lehet egy idős Zsiguli szerelő szaki aki már konzervált autót :-D
Totya3305-07-2015 19:41:26 //
69146
Sziasztok!
Kérdés 1,9 JTDm 16v alapjáraton rángat a motor piciket majd elindulok és rángat fordulaton aztán be dobta a 3 as henger nem kapot jelet majd lehuztam a csatit kicsit mintha koszos lett volna vissza dugtam és müködött semmi baj nem volt 10 km után megint elkezdődött megint kocsi leállít csati mozgat megint semmi. Mi lehet a gáz?
Acél ,így egyszer efogy ha nem fested le,
Ne olyan szar bitumenes alvázvédővel kend,
Hanem rendes koralkyd és durol,vagy orkán festékkel,
Persze előtte rozsdamentesítve,
Plusz belül üregvédőzd ki
És megint rozsdamentes lesz vagy 5évig
Le lehet szerelni is ,úgy profibb
Ha már olajcsere, érdemes elolvasni a
múltkori cseréről szóló blogomat. Leírtam a tapasztalataimat, lehet következtetéseket levonni.
Liquid05-07-2015 17:33:49 //
69143
zum Beispiel ja :)
...ezért is kell meleg motorból leereszteni az olajat. Könnyebben folyik ki.
Nem mondott semmit ezen kívül, csak megállapította. A DPF regen jutott eszembe legelőször nekem is :) És valóban...a motor is meleg volt :)
Liquid05-07-2015 17:07:47 //
69140
ha meleg a motor mikor leengeditek akkor értelemszerűen hígabb mint szobahőmérsékleten, ezenkívül a DPF regenerálásakor jut némi gázolaj a motorolajba.
Mondott még valamit amellé, hogy híg vagy csak megállapította?
GTPeti05-07-2015 14:30:47 //
69139
Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Ha megfelelő szerekkel kezeled le, akkor de, tartós lesz. A külsőnél amúgy még fontosabb, a zsírral kifúvás.
"Nem kell nézegetni."
Valóban nem kell. :) Enélkül is tudjuk, hogy ez egy kritikus alkatrész és érdemes preventív módon konzerválni (mint általában).
Akkor a segédvázkeretet hagyjam a fenébe...ne foglalkozzak vele? :)
Olajjal kapcsolatban nem tudom, hogy miből, de láttam ahogy csordogált kifelé...hígabbnak tűnt mint amit beletettünk....hozzátenném, hogy nemnagyon nézegettem eddig a fáradt olajat amit leengendek...ez volt az első... :D
Shadin05-07-2015 12:01:37 //
69137
A segédvázkereten nem segít pl. hogy a motorburkolat által folyamatosan vízben rohad. Drótkefézni, rozsdamarni stb semmi értelme, semeddig sem tart :-(
Nem kell nézegetni
A szerelő miből állapította meg, hogy hígabb az olaj a kelleténél? Egy zseni :-D
Srácok! Tegnap olajcserekor én is a kocsi alá néztem és a segédvázkeret sajnos nálam sem szép látvány.
Mit érdemes vele csinálni? :)
Amúgy a szerelő megjegyezte, hogy kicsit hígabb volt a régi olaj a kelleténél...megnéztem és tényleg hígabbnak tűnt.
Hello. A kicsi kéket próbáltam nálam sem megy! Utána egy usb-s ELM327et az már MES-ben rálépett motorvezérlőre de másra nem. Most rendeltem egyet a német MES hivatalos viszonteladótól ez megy gond nélkül. Van nekik usb-s és BT-os is.
INTERFACE Nekem ezzel működik most.
Nivan8405-07-2015 09:55:24 //
69134
Szosza! Igazad lesz! Valszeg az új egr szelep szopat. Tegnap este visszadobta megint a sárga tengeralattjárót, pont indulás előtt. Városban még nem tűnt fel, országúton már éreztem, hogy döglött bálna. Turbó nyomás 0,8barnal nagyobb nem volt, fordulat 3200nél feljebb nem akart menni. Elkezdtem vele játszani, hogy padlógáz/motorfék, utána rendbe is jött. Majd megint megszorult nyílt állásban...
Először megcsinaltatom amit mondtál, kipucoltatom a gyári trutyit belőle es motor olajjal kenetem be a szelepzárt. Ha ujra baszakszik, akkor le lesz dugózva.
Hallottam egy olyan legendát hogy a 8v nem dob motorhibát, ha le van falazva. Valaki tudja cáfolni/megerősíteni?
Köszi
Nekem simán megy a kis kék Huawei android telóval
Alfa Obd vel
Kezdem tényleg azt hinni, hogy menthetetlen balf.sz vagyok! A képen látható 3 db ELM327 bluetoothos diagnosztikai csatlakozót vettem az elmúlt 2 hónapban.
Se androidos telefonnal, AlfaOBD-vel, se laptoppal, MES-vel nem bírom rávenni, hogy tegye a dolgát!
A telefonnal az AlfaOBD elvileg rácsatlakozik, laptop MES-vel meg fel sem ismeri az adaptert (lásd képen)!
Esetleg valaki - aki hasonló kütyükkel már tudott csatlakozni - megnézné hogy nála se megy ezekkel, ha elpostáznám őket?


yani🍀05-07-2015 07:45:22 //
69131
Van a B&M navi:

Csak a műszerfal közepén található kijelzőn jeleníti meg az útirányt. Normál rádióval szerelt autókban használták. Csak régi térképek vannak hozzá, azok is horror áron.
Volt egy jó szolgáltatása is, baleset esetén el tudta küldeni a 112-re a GPS koordinátákat és 8 nyelven egy üzenetet. A magyar nem volt köztük.
Nagy navinak hívják a közép konzolba épített nagy kijelzős fejegységet.
Ebből volt két fajta is:
A korábbi talán 2009-ig:

És a ránc felvarrott::

Mindkettőnek elég gyenge a kijelző felbontása, a régebbibe középen egy sim kártyát lehetett beletenni, a navigáció lemezről működik. Az újabban ha jól tudom megy memória kártyáról is, de ebben nem vagyok biztos.
A navis fejegységek mérete eltér a normál rádió méretétől, ezért ha csere esetén a küzépkonzol borítását is cserélni kell.
Liquid04-07-2015 22:23:54 //
69130
a 159-ben fellelhető navi, és nagy navi között mi a különbség? tud valaki esetleg képpel is illusztrált választ adni? Köszi! :)
Én is. :-)
Viszont ha Denso az újabb fajtából, annak az állórészbe hajlamos beleérni a forgórész közepén a vasmag rész amikor megrozsdásodik, és akkor szokott szorulni. Gyárilag semmi légrés köztük, olyan nagyon szorosra illesztették a Japók.
Tetszik nekem.
Szerintem is az úszós megoldás a legjobb.
Agyaltam a katód anód típuson is, de ahhoz elektronikát kell csinálni valamilyen tranyós megoldással, az meg a saválló pálcákat is megeszi. Nem beszélve a vízszint feletti párás közegről, amivel megint csak lehet szívni.
Így gondoltam én is a régebben belinkelt úszóval a fékolajszintre kötve, de ez jobb így függőlegesen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.