Forum >> 159

GTPeti28-06-2015 05:32:05 // 68933
Azt kihagytad, hogy "sokat fogyasztó". :D
Csabi27-06-2015 23:53:48 // 68932
Hamár felhoztad...én tegnap ezzel a wartburg oldalu, passat hátuljú, minden egyediséget nélkülöző f@stalicskával álmodtam...:):)
GTPeti27-06-2015 23:21:14 // 68931
Hú, ez egy igen szép Rönó! Akarom mondani 159!! :)
(Apró szépséghibája a kormány helye. :( )
Piritu - 1.000.00027-06-2015 22:22:58 // 68930
Jóccakát mindenkinek! :-)
Liquid27-06-2015 22:09:47 // 68929
valószínűleg valami ilyesmi volt az oka
alfa147,Gt27-06-2015 22:05:37 // 68928
Szosza,a képen lévö alkatrészek a 159-en laknak?Mert én a 147-el jártam igy és a tengely szorult meg.
Piritu - 1.000.00027-06-2015 22:05:07 // 68927
Csak kellett volna méghozzá váltó/hajtáslánc is. Szerintem simán kiszámolták, hogy nem érte volna meg :-((
Liquid27-06-2015 22:00:33 // 68926
ez komoly lett volna pedig
Piritu - 1.000.00027-06-2015 21:51:51 // 68925
Mindegy, hogy mondta vagy sem. Lett volna más. Ha valami mellett érvet keresel előbb-utóbb találsz a neten.
Piritu - 1.000.00027-06-2015 21:50:07 // 68924
Mert a világ ilyen. Vagy hagyja az ember és ilyen lesz a világ körülötte, vagy nem és akkor nem.
Érdemes visszaolvasgatni a topikokat - főleg a "Site fejlesztés"-t - és rögtön látni, hogy egyre kevesebben vagyunk. Elképzelni se szeretnék, hogy mi megy a fészbuk Alfás oldalon. (Elvből nem vagyok ott user.)
GTPeti27-06-2015 21:47:26 // 68923
Egy cartárs anno írta, hogy ők bizony a 159 3.0 JTDm-hez gyártanak kipufogókat... Szóval nem csak kósza pletykák voltak ezek, hanem ilyeneket tesztelgettek. Csak gondolom Marchi ezt is elszabotálta...
GTPeti27-06-2015 21:45:58 // 68922
Van az a szint, ami alatt nem szabad vitába szállni. És most nem a stílusra, stb-re gondolok, hanem a tartalmi részre. Ha egy Rönóhoz hasonlítanak egy gyönyörű 159-et, az ilyen.
(Azzal, amit Marchionne mondott, hogy hiba volt a 159, sosem értettem egyet. Az volt a hiba, hogy ilyet mondott. Illetve, hogy nem tettek bele normális motorokat és túl korán leállították a gyártását...)
Piritu - 1.000.00027-06-2015 21:44:51 // 68921
Én csak a Spider motortér kapcsolóját láttam (azzal volt gondom), de abban a zárban egy sima mikrokapcsoló volt. Egyszerűen rászáradt a gyári zsír, amivel a zárat kenték, azért nem kapcsolt.
Piritu - 1.000.00027-06-2015 21:43:09 // 68920
Egy tuti, holnap beülök a Párducba és vagy 1.000 km-en keresztül keresni fogom a rönyós vonásokat meg azt a sok-sok alumíniumot a műszerfalon :-DD
Csabi27-06-2015 21:34:11 // 68919
dehogy :) úgy értsd ahogy írtam :)
Liquid27-06-2015 21:13:35 // 68918
nem érdemes nagyon felhúzni magad rajta
Liquid27-06-2015 21:12:48 // 68917
általában én is fel szoktam kapni :)
Dömpi (il dottore)27-06-2015 21:10:40 // 68916
Miért veszem fel mindig a kesztyűt?
Pityukoma27-06-2015 21:09:47 // 68915
A géptető zárban van mikrokapcsoló? Gyári riasztós a tiéd? Lehet azért van benne?
Bontott cuccot tudsz venni Phon-tól, újat pedig Erhard 242 (Pure Energy)-től.
Csabi27-06-2015 20:59:20 // 68914
passat , rönyó, wartburg, szerintem még felületes volt az emberünk, ha megerölteti magát biztos tudott volna még más márkára is asszociálni a 80as évekből..:))
Nem tudsz mit csinálni, ugrani kell ....:))
Ernest27-06-2015 20:46:48 // 68913
Sziasztok! tud valaki segíteni? A géptetőzár jól zár, de a mikrokapcsoló benne rossz /trött, külön mikrokapcsolót lehet-e bele szerezni, vagy csak a zárcsre komlett lehetséges?
Ha igen kinél érdemes keresni használtat?
Előre is köszi...
droberto27-06-2015 20:38:43 // 68912
Szerintem csak szerepelni akart. :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2015 19:54:38 // 68911
Mindig lesz olyan aki inem látja a fától az erdőt... kár erre az időt pocsèkolni
Dömpi (il dottore)27-06-2015 19:46:15 // 68910
Hé srácok! Odaát a Giulia topikban vérig sértegeti "Mesa" a szeretett típusunkat, és csak én védem a mundér becsületét?
.......................27-06-2015 16:37:13 // 68909
Esetleg itt tudnak okosat
http://www.fiallakft.hu/
Greentimus27-06-2015 15:57:41 // 68908
Bejelöltem, hogy mit tudtunk teszt jelleggel áttenni a donor váltóból:


És ugyanúgy szorult azzal is.
.......................27-06-2015 15:36:03 // 68907

Olyan van hogy elgörböl belül akapcsolóvilla
De az csak egy fokozatban
.......................27-06-2015 15:24:41 // 68906
Nem lehet hogy a kulissza szorul neked?
Ahol a bowdekek csatlakoznak a váltóhoz
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2015 15:03:57 // 68905
Csak a tutelanak... Meg a totlnak, a meguinnak, mannolnak stb, stb :-)
GTPeti27-06-2015 14:05:47 // 68904
Ha gondolod, vess egy pillantást a blogomra. Ha jól emlékszem a GTV-nél írtam a GL4/GL5 dilemmáról. A nem megfelelő egy kényesebb váltónál bizony tönkreteheti a szinkrongyűrűket. Az összeset.
dev16627-06-2015 13:54:54 // 68903
Az M32-es váltóba más GM típusoknál simán engedik a 75W-90-et beletenni. Csak a Tutela-nak van 75W-85-ös váltóolaja, így gyanítom, hogy üzleti érdekek, mintsem műszaki okok miatt kell bele 75W-85. Ettől függetlenül én is 75W-85-öt teszek az F40-es GM váltómba. Bármelyikhez is tervezték ezeket váltókat (ha valaki tudja, szóljon), kizártnak tartom, hogy akár hosszú távon is kárt tegyen bennük ez az igen kicsi viszkozitásbeli eltérés.

Az más kérdés, hogy a sárga váltóolaj nem feltétlenül 75W-90. pl a 80W-90 Epyx is sárga, de ennél sokkal sűrűbb váltóolajok is lehetnek sárgák.

Mivel tiszta olajat engedtetek le, szerintem nem kopott a váltód belseje. Akkor szürke, zavaros lötyi folyna ki. Vagy régebben megkopott és egyszer cserélték azóta.
Greentimus27-06-2015 13:34:05 // 68902
Utoljára beírok a váltó hibám miatt, hátha lesz egy kósza tipp, ötlet a múltkori ötleteken felül.
M32-es váltó van az autóban.
Hibajelenség:

Hidegen teljesen jól lehet kapcsolgatni a váltóban a sebességeket, de 20-30 perc elteltével el kezd szorulni a váltókar és nehezen lehet betenni majd kivenni sebességből a váltót. Ez minden fokozatra igaz és csak melegen. Talán 5-ösben és 6-osban, illetve rükiben kicsit enyhébb a szorulás. Miután áll a kocsi és kihűl a váltó, megint jó egy darabig. Sárga 75W90-es olaj volt benne, amit lecseréltünk. Kosz, szennyeződés nem volt az olajban. Piros 75W85-öt tettünk bele, ami belevaló. Lehet a rossz olaj tett kárt a váltóban... Fene tudja mióta volt benne olyan olaj.
Eddig 3 szerelő nézte meg az autót és telefonon is konzultáltam már pár szerelővel, de senki nem tudja mi lehet a gond. Nyilván szét kell szedni és megnézni.
Gondoltunk arra, hogy a sárga olaj miatt a szennyeződések bent lerakódtak és azért szorul. Viszont teszt jelleggel kb. 40 km-t ment vele a szerelőnk, de semmit nem javult.
Bowden már volt cserélve, az teljesen jó volt igazából, váltókarnál a kulissza is pöpec. Egyértelműen a váltó belsejében van a hiba. A nyeles tengely - ami típushiba- nem áll fent, az más hibajelenségeket produkálna.
A tengelykapcsolót (lehet nem így hívják- ez felel a tengely mozgatásáért a váltásnál) kicseréltünk a nálunk lévő nyeles tengely hibás donor váltóban lévőre, de nem lett jobb a helyzet.
Szinkrongyűrűt a szerelők azért zárják ki, mert egyszerre nemigen szokott minden fokozat szétkopni. Max megint az olaj jöhet előtérbe és lehet az koptatta el az összes fokozatot. Ja és ami lényeges: leállított motorral is még melegen rossz a váltás, nem csak járó motorral.
Ez az egész egy X-akta...
Van most 2 váltó: az enyém aminek ki tudja mi a baja, de a nyeles tengely jó+ egy nyeles tengely hibás, amúgy kitűnő váltó-> ezekből lehetne esetleg egy működőt összerakni VAGY bontott váltó 150-ért...
Van még ötlet?

(A kuplung teljesen jó amúgy, 40 ezer km-rel ezelőtt volt cserélve. )

Ui.: Köszönöm az ötleteket a csomagtartó világítás hibámra, jelzek, hogy végül melyik oldotta meg a problémát.
Erhard 242 (Pure Energy)27-06-2015 12:49:37 // 68901
Összegzés a TBi-ről.
Pár heti használat után azt kell mondjam, hogy nem egy rossz konstrukció ez az 1.8TBi, igaz elég kevés méter van az autóban ezért nem tudok mondani nagyon hibákat róla (gondolom biztos van, volt, lesz), a dejzeles mivolta talán a nyomatékban rejlik igaz nem akkora, mint egy dejzelé, de hasonlóan megy csak nagyobb tartományban mozog turbólyuk nélkül, amin változtathattak volna a fogyasztás érdekében 5-ben, 6-ban hosszabb áttétellel kevesebbet pörögne, így kevesebbet is fogyasztana, prémium üzemanyaggal nekem 10L-et eszik vegyesben az autó nem papás tempóban, ha nem dinamikusan vezetve. Miben jobb, mint egy dejzel? Talán kevesebb a hibalehtőség mivel nincs DPF, EGR, magasnyomású, elkopó injektor, viszont van benne kettőstömegű, trafó, 2 lambdaszonda is (dejzelben van 1db + oxigén szenzor)... Kettőstömegűnek nincs klattyanó hangja, mint ami az összes dejzenél hallható szerintem a kisebb nyomatéknak köszönhetően, már-már zavaró kísérteties csend ahogy megy...
Még mindig azt mondom, hogy a 2,4 eur3-mal majdnem ugyan azt a menetteljesítményt nyújtja, mint az 1.8TBi és kevesebb fogyasztással, kár hogy így elk"rják a dejzeleket ezzel az eu normával így viszont tényleg elgondolkodtató az a plusz 1,5-2L-es fogyasztás többlet tényleg számít e annyira, hogy az ember nyugodtan aludjon, vagy pucolgassa, az EGR-t, cserélje a szívósort, nézegesse a pillanatnyi fogyit mikor pucol a regen... a TBi igazi ellenfele egy kevés méteres dejzel amiből ki van iktatva az EU4, különben szerintem nagyjából egy árra jönnek ki a végén a fenntartási költségek a két típus között...
Ezen okoknál fogva és mivel lecsökkent az éves km limitem 20e km-re úgy döntöttem maradok a TBi mellett...majd meglátjuk 3-4 év múlva mit dob piacra a Julis milyen lesz egy V6-os dejzel vagy meddig bírja a duplaturbós TBi...legalább lesz normális motorválaszték, nem úgy, mint az 59-nél ahol elég sokáig csak kényszerűségből lehetett választani.
Shadin27-06-2015 12:05:17 // 68900
OFF

A Dacia Sombréróban a fejegység A2DP-n OTA játszik a telefonról Spotify-t meg YouTube-ot :-( FCK

ON
Piritu - 1.000.00027-06-2015 09:32:02 // 68899
Szénkefét nem cserélték ki? Én kicseréltettem volna.
(A gyártunk szénkefés motorokat is. Néha látszólag indok nélkül megszorultnak a szénkefék a motorokban és nem mentek. Aztán megint, aztán megint nem. A végén kiderült, hogy bizonyos időjárási körülmények között (meleg, pára, stb.) egyszerűen "megdagad" a szénkefe.)
Pityukoma26-06-2015 23:22:51 // 68898
Erre kíváncsi leszek. Nagyon egy szemét szívatós hiba :-(
Lexlutor26-06-2015 21:15:41 // 68897

Tegnap megjárta a szerelőt a kocsim az indítási probléma miatt.
Szétszedték az önindítót de nem találtak semmit. Azt mondták újszerű a belseje. Bezsírozták kiporolták és összerakták. Hibakódot is olvastak, de semmi hiba. Szerelőnél mindig pöccre indult. Semmit nem találtak.
Be lett húzva egy szál kábel az önindítóra, egy led visszajelzővel a motorháztetőhöz.
Így ha megint nem indítózik , akkor látom hogy megy-e rá áram. Illetve ezzel a szállal be is tudom indítani a kocsit ha nem indul.

Várom újra a hibát hogy lássam mi van. Utoljára kedden csinálta azóta nem. Így talán kiderül hogy relé vagy más probléma van-e. Meglátjuk...
Dömpi (il dottore)26-06-2015 19:57:57 // 68896
csomagtér zár mikrokapcsoló...nem javítható, komplett zárcsere csak
zárcsere után ha nem akarod újra a mikrokapcsoló halálát, cseréld az izzókat LED-re
.......................26-06-2015 19:05:17 // 68895
lehet a 8V jtdm még nem nyafog ha ledugózod
az végleges megoldás lenne
GTPeti26-06-2015 18:54:13 // 68894
Pontosan arra a szárra gondolok.

"és q@va drága" Persze. Végülis, ha 2 euróból kell legyártani a cuccot, amit utána legalább 150-ért árulnak, akkor tényleg drága. Viszont ha a milliós darabszámokra gondolunk, akkor egy nyavajás harmonika egyáltalán nem lenne megoldhatatlan. Ennek a vacaknak EL KELL romlania. De utálom az ilyent...
.......................26-06-2015 18:47:07 // 68893
milyen tengelynek?
az a szelep szára
a hengerfejben is érintkezik a kipufogó gázzal
ott sem szorul meg a szelepvezetöben

van olyan vegyipari alkalmazású szelep aminek a szelepszárra van egy saválló harmonika hegesztve,így fémtömör zárásu a szelepszár ,magyarul semmi nem tud kijutni mellette
de azt mérgezö anyagokra használják

és q@va drága
GTPeti26-06-2015 18:36:05 // 68892
Kiváló konstrukció. Technikai zsákutca. A tengelynek nem lenne szabad közvetlenül korommal, ill. kipufogógázzal érintkeznie. Részemről: Ledugóz, kiír...
Nivan8426-06-2015 15:57:19 // 68891
köszönöm szépen, majd beszélek a szerelővel.
.......................26-06-2015 15:41:25 // 68890
valszeg ki kellene mosni gázolajban,
és szárazon vagy egy két csepp motorolajjal kenve összerakni

nekem is így lett jó
Nivan8426-06-2015 15:23:17 // 68889
Most elvittem, es kapott 1-2 padlós gyorsítást, visszatért az élet bele, eddig úgy néz ki. /lekopogom.

Szosza, mit kezdjek akkor azzal a rohadt egr szeleppel? 😃
.......................26-06-2015 15:07:30 // 68888
Magyarul az LMM-től az elvárthoz képest túl alacsony jelet kapott.
ez igy van

valszeg szorul a vadi új EGR is,
nekem is ilyen volt,mert a szelep tengelyét bekenik zsirral a gyárban ,ami aztán besürüsödik a kipufogó gáz hö hatására,és megszorul
Piritu - 1.000.00026-06-2015 15:02:39 // 68887
Először meg kellene várni, hogy visszajön-e az LMM hibaüzenet. Ha igen, akkor érdemes élőadatot nézni és az alapján dönteni.
Sajnos sokan cserélgetnek vaktában, mert sok pénzt akarnak lehúzni a tulajról vagy a diagnosztikához nem konyítanak.
Itt az Amorén is nem egyszer olvasni kocsikról, amin a tulaj már a fél autót kicserélte(tte) eredmény nélkül.
Nivan8426-06-2015 14:45:49 // 68886
Mert szerintem se lehet rossz az lmm. A kedves szervizes egyből cserét emlegetett. (A saját szerelőm szabin van).
Piritu - 1.000.00026-06-2015 14:29:58 // 68885
Szerintem egyszerűen azért, mert nem ment át a rendszeren annyi levegő, mint kellett volna. Magyarul az LMM-től az elvárthoz képest túl alacsony jelet kapott.
GTPeti26-06-2015 14:25:20 // 68884
Ja és felszólítanák mindenkit, hogy segítsetek nekem a Művész Urat munkára fogni. :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.