Forum >> 159

Lexlutor15-07-2015 21:27:18 // 69383
Bár ha jobban belegondolok , akkor hidegen is csinálná ha földelés gond lenne. Csak melegen lenne földelés gond, az nem valószínű.
Lexlutor15-07-2015 21:21:29 // 69382
Majd átnézem a földelés kábeleket.
Lexlutor15-07-2015 21:20:51 // 69381
Nem hiszem hogy indító gomb, mert relét hallom kattanni akkor is amikor nem indítózik. Inkább relétől lehet valami.
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2015 21:00:18 // 69380
pedig valahol ellenállás van...vagy a földelés szarakodik
emGéza15-07-2015 19:44:17 // 69379
az indítógombra bemenő feszt mérted ?
Lexlutor15-07-2015 19:39:46 // 69378
Valószínűleg a többieknél is ez lehet a gond, csak nálam 2-3 indítás után sem indul. A behúzott kábellel tudom csak beindítani vagy ha sokat hűlt. Én inkább relé felé hajlok.
Lexlutor15-07-2015 19:36:06 // 69377
Nem tudom. Nagyából megnéztem amihez hozzáfértem de nem vettem észre törést.
Lexlutor15-07-2015 19:33:58 // 69376
Nem tudom melyik az övé.
Lexlutor15-07-2015 19:33:28 // 69375
yani🍀15-07-2015 19:29:46 // 69374
A relét mérted már!
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2015 19:27:49 // 69373
törés van benne pl
Lexlutor15-07-2015 19:13:17 // 69372

Valakinek ötlete az önindítóhoz menő kábel alacsony feszültségre?
Don Gombóc15-07-2015 15:24:26 // 69371
Köszike ! :-)
Hege15-07-2015 15:23:52 // 69370
Szia! Csere, el van kopva.
Hege15-07-2015 15:23:16 // 69369
Nekem a Stilo csinálta; és a váltón lévő tengelykapcsoló munkahenger tolórúd találkozási pontot kellett befújni és csöndbe lett. Nem tudom hogy a Punto olyan-e, de nézd meg hátha ott van a gond. Az alfánál nem tudom, hogy ez lenne-e, de a munkahenger jól el lett zárva.
Kozi15-07-2015 15:22:04 // 69368
Sziasztok!

159 ajtóhatárolók nyitáskor és csukáskor elég hangos kattogással teszik a dolgukat.
Ez ellen lehet valamit tenni kiszerelés nélkül? (zsirzás,kenés megtörtént de szinte semmit sem javult) Egyébként javítható vagy cserés a történet?
Köszönöm!
Nivan8415-07-2015 12:41:42 // 69365
és mit? :) mik a tapasztalatok?
norbi040915-07-2015 12:29:25 // 69363
Nekem úgyszint halkan nyekereg felengedésnél...olyasmi a hang mint amikor egy rugó pattog :)
Nivan8415-07-2015 12:29:11 // 69362
Redaelli Ricambi

Valaki valamit tud erről a márkáról és a lengőkarjairól?
Alejandro15-07-2015 12:01:29 // 69361
amellett hogy egyetértek veled és örülök eme ritka véleménynek itt a fórumon, az az igazsághoz hozzátartozik, hogy azért (is) olvashatunk itt annyi rémtörténetet a dízeles alkatrészekről, mert kb 90 %-ban dízelesek a fórumozó tulajok.

ha ez jts fórum lenne, akkor tele lenne a mi konstrukciónk hibáiról, gyengeségeiről (pl. lánc - nekem ezzek van sztorim, szelepek dzsuvásodása a közvetlen befecskendezés miatt, stb.) szóló történetekkel, de ez itt csak néhányunkat érint.

de azért forza benzin!
markpinter15915-07-2015 11:01:52 // 69360
Nekem is súrlódott meg akadt a kuplung pedál:) kiderült hogy a szőnyeg csúszott be alá és az fogta meg:) :P
droberto15-07-2015 10:55:38 // 69359
Nekem nem nyikorog, de van egy ilyen érezhető surlódás kinyomáskor/elengedéskor. Már 2x én is beépültem alá, szétfújtam, bezsíroztam minden mozgó elemet, de egyenlőre nem sok a javulás.
markpinter15915-07-2015 10:04:22 // 69358
Ez a tökéletes megfogalmazása, orvosi szaknyelven;D
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2015 09:15:31 // 69357
az EGR meg a DPF kb olyan mint a vakbél, ott van de semmi értelme, ha begyullad lehet jegelni, szedni rá különböző gyógyszarokat, de a legjobb megoldás ha kivágják a pékbe :)
Don Gombóc15-07-2015 08:03:50 // 69356
Amit elértem azt befújtam szilikon spay-vel. és ahol átbillen a holtponton a tolórúd, ott meg is zsíroztam. Szerintem valami műanyag persely lesz a ludas amelyik kiszáradt.
Még a héten tréningezek vele, csak fel kell venni a kígyó pozíciót, ami nem könnyű. :-)
yani🍀15-07-2015 07:53:12 // 69355
Nekem is nyikorog melegben. Már éppen azon gondolkodtam, hogy felteszem a kérdést mi lehet a megoldás, de megelőztél.
Don Gombóc15-07-2015 07:43:46 // 69354
Volt már valakinek kuplung pedál nyekergése?
Leginkább felengedéskor csinálja, már szét fújtam spray-vel, zsíroztam imádkoztam de még mindig csinálja. :-)
Egyszer nekem is leakadt és lábfejjel kellett visszahúzni de azóta sincs semmi gondja, jól működik könnyű, holtjátéka rendben, de nyikorog a dög.
Az asszonykám Punto kettesénél szintén ez a nyikorgás van. Úgy látszik ez a keresztem.
Don Gombóc15-07-2015 07:38:33 // 69353
Hahó !
Köszönöm a szülinapi köszöntéseket !
Alfa City nem játszott, mert itthon kellett zülleni. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)15-07-2015 07:00:31 // 69352
Ja de van jo kis opel lancszett ket modositoval, trafosorral ami sajnos orokos hibaforras..
Piritu - 1.000.00015-07-2015 06:56:56 // 69351
"Mondjuk újonnan nincs nagy kockázat, " - ehhez képest a Párduccal többször maradtam fekve (ráadásul ó messze), mint a többivel összesen...
emGéza14-07-2015 23:43:56 // 69350
Az egy grafit volt !(?)
avvocato14-07-2015 23:33:41 // 69349
Nem, nekem egy fekete van, két éve használom.
emGéza14-07-2015 23:22:35 // 69348
Szia!
A számlák alapján az 1.9 JTS , kettőstögegű kuplunggal bír (270E) ...
de nincs turbó,egr, PDF ...

A jelenlegi 2,2 JTS-ed az amit kb 2 hónapja hirdettek Miskolcon ?
Liquid14-07-2015 23:14:31 // 69347
sajna a modern közvetlen befecsis benzinesekben is bőven van tankcsapda, ezek már nem a régi szívómotorok...
És speciel az erő miatt vettem dízelt, nem divatból.
avvocato14-07-2015 23:11:03 // 69346
Akárki akármit mond,szerintem nem rosszak a benzines 159-es alfák. Én napi szinten olvasom a 159 fórumot, minden nap a dízel egr dpf, szívósor, turbó, kettőstömegű horrortörténeteket olvasom.Szerintem ez nem normális dolog. A totalcaron volt egy nagyon jó Opel insignia teszt, azt írják, hogy jelenleg Európában 17000 ember vár törött turbócső cserére-2.0 cdti motor, elvileg ugyanaz, mint a 159 jtdm.Szóval nem csak azt kell nézni,hogy 2 literrel kevesebbet fogyaszt a dízel, hanem hogy használtan mennyit kell rákölteni, meg hogy el mer e indulni a az ember a családdal külföldre. Mondjuk újonnan nincs nagy kockázat, de használtan óriási lutri szerintem bármilyen x 100e km-t futott dízel autó.
emGéza14-07-2015 22:53:38 // 69345
Szia és köszi !
De nem lesz semmi baj . A verdám motorja (152E Km) tavaly ősszel kapott 600ezeré szerviz .(kuplung,vezérlés,stb) A 120E Km-est Szamosinál ...
Tuti rendbe van ! Azért lekopogom én is .
Remélem csak a jó tapasztalatokat tudjuk megosztani !!! :D
Piritu - 1.000.00014-07-2015 22:52:54 // 69344
Jóccakát, léptem.

(Még mindig a 159 2005-ből.)
Liquid14-07-2015 22:52:21 // 69343
azokra nincs, de az szerves része a benzines motornak :) míg a DPF és az EGR csak púp a hátán, ezt még te is belátod szerintem :) A különböző káros vegyületek és a korom meg sajnos akkor is kijön a dízelből ha 3 DPF-et tesznek rá és 500 sámán énekli körbe, mivel amikor tervezték őket akkor nem volt szempont ezek leküzdése.
Ezen már vitáztunk sokszor és sokat, de nekem elég bizonyíték az is hogy egyre több nyugati nagyváros helyez kilátásba szankciókat a dízelek ellen, és nem a kiherélt csiptuningosakat veszik alapul. Az EGR telerottyantja korommal a szívósort, ennek pozitív tulajdonságát nehéz domborítani, a DPF meg egy szűrő, és mint olyan természetesen egy bizonyos méret feletti dolgokat képes megrosotálni, ez van.
A 2.0 és az újabb dízelek már ésszerűbben vannak tervezve de pl. a 2.4-nél rossz helyen van a DPF és állandó problémaforrás. Viszont a regeneráláskor keletkező genyát nem szűri semmi, azzal mi van? És akkor jótékonyan nem nézzük a többletfogyasztást és a motorolaj hígulását, meg egyéb kellemetlen dolgokat.
A CR különböző alkatrészei valamilyen szinten kopóeszközök, mint mondjuk egy benzinesnél az AC vagy a gyújtótrafó, gyertyakábel ésatöbbi. Ezzel számolni kell ugyanúgy mint a turbo, és a kettőstömegű vagy az automatánál a szeleptömb cseréjével.
Piritu - 1.000.00014-07-2015 22:41:25 // 69342
"a kiírás nagyságrendekkel olcsóbb..." - Van ötleted a TS gyertyák kiíratására? :-DD
A CR fejújítását viszont te sem úsztad meg...
Mindenkinek szíve-joga, hogy mit tesz a kocsijával. ( GTPeti által belinkelt német diesel kitiltásnak a NOx miatt viszont látom értelmét. Sokat teszünk érte.)
Viszont az új tulajoknak nem csak ezt az oldalt kell megismernie. Mint ahogy tuningolni se kötelező. Ha valamit meg lehet javítani, akkor esélyt, lehetőséget kell adni.
Ugye te se mondod, hogy egy egr 80ezerért normális?
Liquid14-07-2015 22:34:06 // 69341
Mint tudod alapvetően én is gyári megoldások híve vagyok, illetve utálom ha füstöl a dízel, DE
a kiírás nagyságrendekkel olcsóbb...
és az én véleményem szerint is zsákutca mind a DPF mind az EGR és csak azért vannak, hogy a fotelfizikus bürokraták által álmodott emissziós normákat tudja papíron teljesíteni (ebbe nem számít bele természetesen a regenerálás folyamata)
markpinter15914-07-2015 22:26:49 // 69340
De ami nincs azt nem kell cserélni!:)
Alejandro14-07-2015 22:23:44 // 69339
Külön üdv Neked, szintén 1.9 JTS tulaj vagyok. Nincs jó híre az erőforrásunknak, de nekem nincsenek rémtörténeteim szerencsére (azért lekopogtam)! :)

Szívesen cserélek tapasztalatot!
Piritu - 1.000.00014-07-2015 22:02:38 // 69338
Most komolyan ekkora probléma 150-250ezrenként rendbe tenni a dolgokat?
Nem sokkal került kevesebbe a kiírás, mint egy csere, ami után újabb 150-250e km-ig nincs gond. Lehet, hogy az autó életében többé nem jön elő. A részecskeszűrő meg a tévhitek ellenére 80-90%-át kiszűri a koromnak. Még a legkisebb és legkárosabb méretben is. (A befecskendező felújítást csak elnapolod vele.)
"de elromlik, elkoszolódik cserélgetni kell" - igen, mint sok minden mást a korszerű motorokban. A kettőstömegűtől a kuplungig. Általában ez így van, ha elromlik cserélni kell. (Már évek óta kérem a cartársakat, hogy segítsenek a TS-ben a gyertyák problémájának megoldásában. Azokat is cserélni kellene 100ezrenként, de sokba kerülnek :-DD)
markpinter15914-07-2015 21:51:39 // 69337
Igen tapasztalatom szerint:) mivel megvettük nem ment koszos volt, rángatott, ki lett iktatva, most megy és nincs baja! És nem kell tartanom hogy az egr miatt mikor fog újra telerakódni... A részecskeszűrő meg annyira jó hogy ami azon átjut az az igazán káros az emberre... Én csak annyit tudok hogy van benne egy jó motor, amire ráraktak pár olyan dolgot ami miatt teljesíti az emissziós normát... Anélkül megy ? Igen! Vele megy? Igen, de elromlik, elkoszolódik cserélgetni kell... Én adtam egy tippet ami szerintem megkönnyítené a cartárs életét, és nem tudnák lehúzni kétes szerelők!
Piritu - 1.000.00014-07-2015 21:37:40 // 69336
"tapasztalatom szerint no egr no rángatás és tiszta motor" - tapasztalatom szerint meg, ha kitisztítod és kicseréled akkor is. Új korában se csinálja bő 150-250e km-ig. Egy új Cartársnak nem okvetlenül csak ezt az utat kell megmutatni. Normális szerelő is felvázolja ezt a lehetőséget is, meg a hibaforrás megszüntetését is. No, ekkor tud a user dönteni. Kerül kicsivel többe, vagy tojik a koromra és a nitrogénoxidokra.
A dpf problémák nagy részét meg a befecskendező rendszer kopása okozza. Van itt a topikban is jó pár példa rá...
markpinter15914-07-2015 21:22:24 // 69335
Szerintem a probléma forrása pont az egr, mivel az vezeti vissza az emisszió miatt a kormot a motorba hogy égesse el, de nagyrészt csak lerakódik a szívósorban... Az egr nem a motor miatt van hanem az emisszió miatt... Részecskeszűrő szintén... Tudom hogy ezzel most gerjesztem a "nem véletlen van az ott" és a dobjuk ki az egr-t tábort, de tapasztalatom szerint no egr no rángatás és tiszta motor... A részecskeszűrőről meg ne is beszéljünk..
Erhard 242 (Pure Energy)14-07-2015 21:03:12 // 69334
kevés a benyás, mivel szűkös belőle a kínálat...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.