Forum >> 159

GTPeti09-08-2015 13:22:23 // 70133
Látom, megfogadtad a tanácsom. :)
.......................09-08-2015 13:10:03 // 70131
Új injektorok kerültek bele?
DESQE09-08-2015 12:11:18 // 70130
Sziasztok
Injektorokat cseréltünk a 159-es Alfámban (2,4jtdm).
Egy darabig nemtudtam beirni a kódokat, úgy volt használva, jött ment.
Ma reggel eljött az idő és be lettek irva az injektorokon található kódok. Egy darabig járt az autó, a korrekciós értékek nagyon csúnyák voltak.
Jlenelg odaáig jutottam hogy be sem indul, beindul, egy hajszálnyit jár aztán egyből leáll. Mielőtt át lett irva a kocsiba a injektor kód, volt egy egr szelep hibakód is, az ki lett törölve.
Esetleg öttlet?
David | Centocinquantanove09-08-2015 11:59:38 // 70129
Nem tudja valaki véletlenül, hogy van e a gyári alap rádió hátulján 5V kimenet?
Bluetooth receiver berakásán gondolkodok... ahhoz kellene.
Szabolcs 15909-08-2015 11:56:52 // 70128
Pityukoma Sok örömteli km ert , , és köszi ezt a Sok hasznos infot mär Be is rendeltem a tömitéseket ,ha Meg jön csere ês Egr környékét ki pucolom ,,,ja én mär egy éve ilyet szükittö lemezt hasznälok Eddig bevalt 😃 szép napot mindenkinek!!!!!
imi15609-08-2015 11:00:44 // 70127
No.ezt a kormolódás-dolgot holnap én is szemrevételezem a motortérben:-)!
Köszönjük a beszámoló!.Remélem mielőbb újra 100%-os lesz a gép.
Chianti08-08-2015 23:09:54 // 70126
Örülök, hogy ilyen gyorsan összeálltak a dolgok, és külön köszönet a részletes beszámolóért. Hihetetlen, hogy egy elöregedett tömítőgyűrű képes ilyen komoly galibát okozni, mindenesetre tanulságos történet. Pláne az olyan tulajoknak mint én, akinek ugyanaz a motor dolgozik a géptető alatt. Kíváncsi leszek ősszel, amikor az enyém kerül szétbontásra, milyen állapotokkal fogunk találkozni odabent.
Shadin08-08-2015 22:46:03 // 70125
Látod, én is inkább a szívósorod cserélném holnap, mit hogy költöztetnék...
mzo08-08-2015 22:31:52 // 70124
Komolyan mondom élményszámba mennek a leírásaid! Lassan mar olyan leszel Te is mint Csikós cikkjei a tc-n, amikor már szinte várja az ember, hogy tönkremenjen valami végre már az épp aktuális autójában, mert élmény olvasni szívásokról szóló több oldalas írásait :))
GTPeti08-08-2015 21:07:19 // 70123
Na, ilyen egy alapos beszámoló. :)
Szili808-08-2015 16:32:43 // 70122
Köszönöm segítségedet!
Pityukoma08-08-2015 16:32:20 // 70121
Ma ideiglenesen összeraktam a szívét hogy mozgóképes legyen. Be is indítottam próbaképen. Visszaraktam a régi EGR-t, de lefalaztam hogy esélye se legyen a forró kipufogó gázt ráküldeni a lyukas szívósorra, nehogy elégesse a motor mögötti kábelköteget a lyukon kiáramló gáz.
A történet 10ezer km-el ezelőtt kezdődött mikor észrevettem hogy a motor belső oldala korom ködtől szennyezett. Vizslattam a motorteret hogy honnan kerülhetett oda korom. Pont alatta van a kipufogó rezonátor gégecső ami enyhén szólva is megérett a cserére (lásd Blog) Ezután lemostam a motort és meg voltam győződve hogy a hibát elhárítottam. Óriásit tévedtem!!! :-( Nem onnan került korom pára a motorra. Kb. 1 hónap múlva megint észre vettem ezt a leheletnyi kormolódást, de nem találtam az okát:-( Most már tudom hogy a műanyag szívósor és az EGR keverő modul közötti gumigyűrű eresztett már akkor is). Az azóta megtett km-ek alatt csak fokozódott a kormolódás és persze az a fránya gáz a kisebb ellenállás felé igyekszik ami jelen esetben a motortér volt. A mostani tartós autópálya 140km/h-ás sebessége nem igen vette igénybe a motorerőt. (hisz tudjátok milyen könnyed, erőlködés nélküli tempó ez) Ezért az EGR folyamatosan küldött némi kipufogó gázt vissza (gondolom) ami a kis szivárgásból nagy lyukat csinált szétolvasztva a műanyagot.
Amiket cserélni fogok: Szívósor + EGR szlp. + Szívósor tömítés + Fagyálló + EGR szűkítő lemez + 2db gumigyűrű és kap egy 10mm-es lyukkal ellátott egr korlátozó lemezt.
A szívósor bontott, nagy köszönet érte Shadin159-nek! :-) Szétszedtem és az ő gumigyűrűjén is lehetett látni hogy már kikezdték a km-ek. A kristály tiszta állapot elérése után kapott új gumigyűrűt. A többi alkatrész új ami beépítésre kerül (by: Erhard) A szívósort gőzborotvával varázsoltam tisztává kb 1!óra alatt, utána úgy néztem ki mint egy varacskos disznó :-)
Szóval ennél a szívósor variánsnál véleményem szerint nem a lapátkák (örvénycsappantyú) leszakadásától kell tartani, mert azok fémből vannak, fém házban fém perselyeken csapágyazva fogasléccel mozgatva mely szintén a fém házban kapott helyet melyre alulról csatlakozik a léptető motor. Ezt nem olyan egyszerű kiiktatni mint elmondásotok alapján a 2.4-nél. Szerintem ez egy stabil jó megoldás ellentétben a fos műanyag szívósorral. Ha ez is fémből lett volna nem jártam volna így és előbb-utóbb detektáltam volna a kifújást. Nos akinek egy picit is gyanús az a fránya gumigyűrű az még időben cseréltesse ki! Nem kell hozzá leszedni a szívósort, csak a pillangó szelepet és az EGR keverő modult. Gyáriban nem lehet kapni csak 20db/csomag kiszerelésben vagy komplett szívósor tömítés készlet részeként ami 33ezer Ft. Viszont lehet kapni jobb csapágy/"o"ring boltban. Én itt vettem: O-Ring Kft Viton márkájút, bízva az eladó szakértelmében. Azt mondta hogy ez olaj és hőfok álló, ezt szokták vinni az autószerelők is a motorokhoz. Köszi a linket MZO!:-)A méreteket a képekre írtam.
Hétfő reggel viszem a vasat dokihoz és ott is hagyom. Remélem nem jön semmi más közbe a szétszerelés után.

Szívósor variások a teljesség igénye nélkül:

Mindenkinek köszönöm a segítséget és az aggódó szavakat! Ilyenkor mindig újra és újra átérzem milyen jó érzés ehhez a közösséghez tartozni! :-)
Pityukoma08-08-2015 15:24:03 // 70120
Kérdezd Giuntini Cartársat, ha jól emlékszem neki volt pont ugyanez a hiba. Nem emlékszem mi volt a megoldás rá.
Szili808-08-2015 09:23:09 // 70119
Sziasztok!
Tegnap a bal első ablakemelő megadta magát. A motor morog de nem csinál semmit se. Ma szétszedtem, nincs eltörve benne semmi, a bowdenek a helyükön vannak, a fogaskerekek nincsenek elkövetett. Mi lehet a baj?
Tozo08-08-2015 00:17:28 // 70118
Az egyik Can kommunikacios hiba masik pedig kuplunpedal kapcsolo nem megfelelo jel.
.......................08-08-2015 00:01:26 // 70117
A lényeget levágtad alul ,ott írja mi a hiba oka
Liquid07-08-2015 23:40:30 // 70116
nem mindet, ha tiédben nincs tekerő akkor xenonos :)
yani🍀07-08-2015 23:13:07 // 70115
Nem mind xenonos.
emGéza07-08-2015 23:01:45 // 70114
Én csak a kezelési könyvet nézegettem , ott meg volt ábra a fényszóró állításra , a műszerfali gombokkal . Bakker ! Enyémbe ilyen sincs ? Morgolódtam magamba :-)
Nem mindegyik 59st szerelték xenonnal . Vagy igen ?
Tozo07-08-2015 22:44:34 // 70113
üdv szosza,

kiovastam ABS hibatárolót:
U1701
C1133

Ezek szerint vmi kontakt hiba lehet a háttérben. Kuplunpedál kapcsoló új.

Sajnos egy bp-i márkaszervíz kapásból kuplungpedál kapcsolót cserélt, le sem írom mennyiért....

Lesz időm, akkor megnézem a csatit, kábelt illetve ABS stekkert. ECU-ban nem volt hibakód.

yani🍀07-08-2015 22:42:45 // 70112
xenonnál kötelező az automata magasságállítás.
emGéza07-08-2015 22:37:17 // 70111
Két állító csavar van .
A lámpa test közepén elhelyezkedővel a fel-le , míg a szélén lévővel a jobbra-balra
állítható a csavar ki-be tekerésével .
Automatán állítja a magasságot , vagy Te kapcsolhatod ?

Én az hittem az enyémbe nincs magasság állítási lehetőség , de már rájöttem , automata .
Először villany be , majd beindít . Tekergette magát le-fel s beállt pozícióba . De az egyik alacsonynak tűnt , arra a csavarral állítottam rá .

Képem nincs róla :-)
Alejandro07-08-2015 22:01:48 // 70110
Szia!

- első szélvédő alatti két kis műanyag izé cseréhez:
cikkszámok: 156074516 és 156074517
ár: ~4e FT/db
rendelheted itt Erhardtól, de a cikkszámok alapján pl. Unixból is.

- emblémák kopottak / csere:
nekem vannak alu emblémáim, a klasszikus színes, illetve fekete-fehér. nekem is ez van fent a gépen. nézd meg itt a hirdetésem, vagy dobj emilt, ha érdekel.
GTPeti07-08-2015 21:39:33 // 70109
lyukat, természetesen. :)
GTPeti07-08-2015 21:20:46 // 70108
A 156 fűtésboxának motorjai is ilyen 5,5-ös csavarokkal vannak rögzítve. És, hogy esne le a pizzája a tervezőnek, egy-két szerelőjukat is elfelejtettek odatenni a fém merevítőkre, hogy a csavarokhoz hozzá lehessen férni. Mondjuk tulajdonképpen szegecselhették is volna. :)
Ahhoz képest rendesek voltak... B)
emGéza07-08-2015 21:11:12 // 70106
Ez a 5ésfeles kulcs ...
Úgy gondolom , hogy amit szakavatottakra bízna a gyár , ott nem sztender méretű és formájú a csavarfej . Azért beszerezhető egy általános szerszámboltba .
emGéza07-08-2015 21:05:34 // 70105
Köszi !
De , most vágytam egy kis kihívásra és ismerd meg , hogy mi van a kárpit alatt . :-)
Pityukoma07-08-2015 20:36:21 // 70104
Sziasztok :-) Az anyagbeszerzésen kívül még nem volt időm foglalkozni a vassal. Most defibrillátorra várakozik félig szétszedve a garázsban.
Rövidesen csinálok fotókat és megosztom veletek a tapasztalataimat mindenki okulására. Egyenlőre csak annyit hogy egy 300ft-os alkatrész hibájára vezetem vissza aminek az időbeli cseréjével megelőzhettem volna ezt a szörnyűséget.
Persze ahhoz rá kellett volna jönnöm hamarabb. Hamarosan jelentkezem... folyt.köv.
Pityukoma07-08-2015 20:20:42 // 70103
Kérdezz :-) Valaki mindig segít ;-) Ez egy ilyen társaság :-) Blog
URBAN07-08-2015 18:20:20 // 70102
Köszi a linkeket, már olvastam ezeket korábban, de a tapasztalatok a biztosak. Holnap megyek szerelőhöz, meglátjuk!
.......................07-08-2015 17:46:08 // 70100
cr hibakeresés

itt mindenki segít ha tud
URBAN07-08-2015 17:44:13 // 70099
Köszi a segítséget sajnos a dieselt még csak mosr tanulom :)
.......................07-08-2015 17:34:25 // 70098
5 az sok
1..1,5 az még OK

akkor meg is van a rázás oka

a hang valószínü más miatt van
URBAN07-08-2015 17:29:08 // 70097
Igen 80% város. Az injektorok közül az egyik kicsit magas értéket mutatott mikor néztem azt hiszem 5 volt az érték. De a hangot amit hallok ez nem indokolja.
.......................07-08-2015 17:18:03 // 70096
"amihez 5.5 mm kulcs kell "

az 5,5 mm er es laptáv minden csak nem okos megoldás
.......................07-08-2015 17:17:15 // 70095
ha az alpjárat ,és kis gáznál remeg akkor az injektorok szállított mennyisége nem egyforma

inyjektor korrekciók mérhetök ODB n keresztül

gondolom kizárólag városban használod a gépet?
.......................07-08-2015 17:12:07 // 70094
szóval alpjáraton renmeg?
URBAN07-08-2015 16:45:30 // 70093
Maga a motor remeg előre hátra és ezt ugye csak nyitott motorháztetőnél látom, kis gázra 1,2 sebességben mostanában rángatós majd kisimul. A kerekek rendben.
emGéza07-08-2015 16:04:30 // 70092
De milyen okosan tervezték meg az 59st !
Pollenszűrőt kellett cserélnem .
... hát gondoltam a motor után van ,ezért alulról kezdtem a bontást .
De nem ! Ezért elkezdtem lebontani a kesztyűtartót , a csavarok miatt leszedtem a
környező burkolatokat is . Így már hozzáfértem a csavarokhoz . Az utolsó kicsavarozásánál vettem észre a szűrő cseréhez kialakított nyílást .
A csere így kb 5 perc , hatlapfejű csavar , amihez 5.5 mm kulcs kell .
.......................07-08-2015 14:45:35 // 70091
gyakorlatilag minden ami forog okozhat remegést rezgést

elsösorban a kerék a legnagyobb tömeg ,így azzal kell kezdeni hogy
kiegyensúlyozni a gumit
megnézni ,hogy nincs ütése a keréktárcsának,guminak. kerékcsapágynak

majd ha ez rendben akkor a többi
.......................07-08-2015 14:42:17 // 70090
nem írtad ,hogy gáza´dasra ,vagy tolóüzemben motrfékre ?
vagy padlógáznál reneg?
vagy kisgéznál?

vagy a sebbességgel erösödik ,vagy gyengül?

alapjáraton is csinálja?

ezek mind fontos infók lennének
URBAN07-08-2015 14:02:00 // 70089
Sziasztok! 1.9 jtdm motoros 159- em rakoncátlankodik. Remeg a motor, és már lassú gurulásnál vezetéskor is érzem a remegést, elég kellemetlen. Valaki tapasztalt már ilyet? Lehet kettőstömegű vagy esetleg vezérműtengely szíjtárcsa vagy más? Van klattyogó hangja is, ami kuplung kinyomásra szűnik és van egy másik hang is amit inkább alapjáratra lassulásnál hallok és ez inkább olyan búgó hang.
Tozo07-08-2015 13:33:10 // 70088
Amióta nálam van, azóta nem volt.
.......................07-08-2015 12:40:30 // 70087
"régi kiszedett is rendesen működik, rámértem."

valszeg a kábel törött valahol akkkor ,ha a kapcsoló jó ,és ennek ellenére hibát ír az OBD akkor a csatlakozó rosszul érintkezik ,vagy a kábel van eltörve
Tozo07-08-2015 12:17:54 // 70086
Este tudok olvasni hibát, megnézem.
Aksit nem bánom, nyilván ha döglődött érdemes volt a csere.
Kuplungpedál kapcsoló cserélve volt, azzal nem hinném, hogy gond van. Egyébként a régi kiszedett is rendesen működik, rámértem.
Többi pedálra is ránézek, hátha látni vmit, ahogy lentebb írta tdemeter kolléga.

Nem tudtok vmi céget aki hátsó ablaktörlőt tud javítani? Az egyik műanyag fogaskerék megadta magát, egy pozicióba megáll állandóan.

Köszi, Zoli
.......................07-08-2015 12:10:42 // 70085
keresned kellene egy jó autóvillamosságist
.......................07-08-2015 11:53:00 // 70084
szerintem itt így nem jutsz dülöre,
elm 327 és minimum egy multiméter nélkül nem lehet megtalálni kontakthibát

amikor bedobja a hill holder hibát ki kellene olvasni a OBD keresztül ,mi is okozza ,
kitöülni a hibát ,aztán újra

csak így lesz egyértelmü ..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.