Forum >> 159

Shadin17-11-2015 11:40:43 // 73369
Vegyük ezt a kipufogó kérdést pl. Gyári ~120K saválló, örök életű lehet. Gyári bontott ~25K, nem saválló, rohad, nem tart sokáig. Utángyártott 17K, vagy megjön, vagy sem, 4 év garancia, ami vagy érvényesíthető vagy sem.

Hurrá :-) Tök egyértelmű, vagy nem?
.......................17-11-2015 11:29:37 // 73368
Érdekes felújítottból is van az "olcsó" spanyol
Meg a TRW dupla annyiért
Ezen már csak az Erhard tud kiigazodni
Ő ért a Borokhoz
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2015 11:17:28 // 73367
de nem ugyan az a LPR mint akár egy TRW vagy Ferodo vagy ATE :)))
Lehet a kannás bor után is megy a köpködés, hogy minden bor szar....meg kell inni a "bontottat" az a legjobb :DDD
Piritu - 1.000.00017-11-2015 10:51:00 // 73366
Eddig a felujitott vs bontott volt a tema, most meg az utangyartott szarokkal ervelsz. Nem ugyan az a legolcsobb utangyartott fekbetet, mint a felujitott kormanymu.
Alfonis17-11-2015 10:35:54 // 73365
hú az már szép súly... :P Akkorát semmiképp sem akarok. Köszi a segítséget :)
Giuntini17-11-2015 10:21:38 // 73364
Ezt én is adom, sőt egyetértek! Félreértettél! A sz@r minőségű utángyártottnál a bontott is jobb. Én a fődarabokról beszéltem. Motoralkatrészek nem léteznek utángyártottban. Ezt nagyon jól tudom. Nincs, nem létezik, ezért aranyárba kerülnek pl. a dugattyúk. Szívósor is csak gyári létezik. És ezen kívül sok minden! Vannak most már futóműben utángyártottak, pl. lengőkar, ebben igazad van, jobb be sem tenni. Én csak azt mondtam, vagy gyári, vagy gyárival egyenértékű felújított. Ezt a fődarabokra értem! Nekem kellett hátsó rugót cserélnem, meg sem fordult a fejemben az utángyártott, nem is csak a minőség miatt, hanem, ha nem úgy áll a hátsó futómű, akkor kenhetem a hajamra. Ismétlem félreértettél, agycsapágyban például beleteszem az SKF-et, és olcsóbban veszem meg, mint a gyári dobozost, és legalább olyan jó. Így is tettem. Motor, váltó, kormánymű, nem vicc, ha a bontottat teszed bele, lehet hogy rövidesen ismét ki lehet venni. Egy off-os adalék az utángyártottra. Haverom 320-as BMW-jén tönkrement a kettőstömegű ékszíjtárcsa. Típushiba. Három utángyártottat tettek bele, egyik sem volt jó. Majd bontottat. Az sem, mert a berakás után nyikorgott. Kénytelen volt megrendelni 300ezerért a gyárit. Az csak adalék, ez eset után mindörökre elege lett a BMW-ből, ahogy mondta, nem lehetett vele sehová biztosan elindulni, és rövidesen eladta.
.......................17-11-2015 10:01:47 // 73363
nekem pont más a tapasztalatom
amint teleraknak egy utángyártott legolcsóbb lomokkal egy autót rohamosan pusztul
LPR fékpofa pl. úgy csikorog hogy megfordulnak az utcán,mégis forgalomban van
vezérműszíj szettek ex Bravon állandó nyekergés hülye hangok ,mind utángyártott volt

Mito utángyártott kinyomócsapágy kezd hangot adni ,pedig tavaly tettük bele
a gyári jó volt csak a szerelő tanácsára kicseréltük,mert hamár szét van szedve
fasza mert most megint lehet szétszedni a szar alkatrész miatt

ja bontott lendkerék nek meg semmi baja

akkor hogy is van ez?
Giuntini17-11-2015 09:46:01 // 73362
Egyetértek! A tököm tele van a bontott alkatrészek favorizálásával. Ezért van ennyi hulladék a használtautók között! Ma már egy 2006-os autó jó esetben a második tulajtól kerül hozzánk. Nem költöttek rá, mivel a gyári alkatrészek aranyárban vannak, utángyártott, a főegységekhez gyakorlatilag nem létezik. Alkatrészellátása az Alfáknak katasztrofális, ezért irány a bontó. Így, egy évjárat szerinti normális autót, le lehet amortizálni, vagy hulladékká tenni. Az emberek 99%-a nekem azt mondta, hogy bontott motor. Egy normálisabb bontott motor 4-500ezer-be kerülne. nem 200, ahogy sokan mondják, azt jobb be sem rakni, bár mindenkinek megadatott a próbálkozás lehetősége. Felújított motor, elérheti az egymilliót. Nagyon sok! Ha azt vesszük, mire egy normálisabb bontott motort beraknak, a művelet belekerül 700 ezerbe. És nincs szétszedve, bevizsgálva a motor. Soha nem lehetsz biztos benne, és így tényleg jobb megszabadulni tőle. Az én döntésem volt a legdrágább, az idő fogja megmondani, hogy a legjobb volt-e. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem döntöttem rosszul!
Public Enemy17-11-2015 08:54:10 // 73361
Szia!
159-el nincs tapasztalatom.
156 Q4 Crosswagonom van, 1510,-kgs, 150LE.
Két tengelyes, nem áramvonalas kb. 1.000-1.200,-kgs súlyu lakókocsit húzok vele gond nélkül. Megengedett legnagyobb sebesség: 80,-km/h, ezt pl. az érdi emelkedőn is tudja. Az utazóm 100-110,-km/h között van. Fogyasztásom 9-11,-l/100 szokott lenni, nagyban függ a szél erősségétől, irányától és a megelőzendő kamionok mennyiségétől! :-))
FireAlfa17-11-2015 08:46:40 // 73360
Tudom, tisztában vagyok vele, de muszáj megcsináltatnom mert így nem közlekedhetek. Így kedvezménnyel egy kicsit barátibb az ár.
.......................17-11-2015 08:10:22 // 73359
Részvétem,
Sajna aranyárban van a kormánymű
Még a felújított is
Liquid17-11-2015 08:06:11 // 73358
hivatalosan 80Km/h ha jól csalódom :)
FireAlfa17-11-2015 07:41:32 // 73357
Igen ilyen, sőr így is nézett ki, még a műanyag alátét is így lógott rajta.
FireAlfa17-11-2015 07:10:17 // 73355
Kopogott az eleje és az olcsóbb alkatrészek cseréjével kezdtük. Az axial cseréjénél meg azt vettük észre hogy lóg a tengely és rozsdás lé folyik ki. Az FL utániak már jók elvileg
Alfonis17-11-2015 01:32:30 // 73354
köszi! :)
Gondoltam am hogy bírja csak gondoltam rákérdezek :)
8V motor ...
VAnnak tapasztalaitok húzással kapcsolatban? mennyit lehet tartósan autópályán tartani stb stb... :P
Rolee4617-11-2015 00:12:26 // 73353
Amugy melyik 1.9 motor?
Rolee4617-11-2015 00:10:09 // 73352
Persze hogy birja!Van sok optimista aki meg Off-os 1.2 1.4 vagy 1.6 benzinesel is nekivag.
GTPeti16-11-2015 23:33:20 // 73351
Minőségbiztosítás. Persze. Józsi bácsi kikapja a kormányművet a donorból, megtekinti és azt mondja: ez jó.
Szerintem te összetéveszted a bontott alkatrészt a bontatlan csomagolású gyárival...

Míg egy felújított, pl. amit a Unix-nál veszel éppen, hogy egy ISO-val rendelkező cégtől jön, ahol kb. mással nem is foglalkoznak, csak kormányműveket újítanak fel...
Alfonis16-11-2015 23:30:51 // 73350
1.9 motorral húzható egy kb 600 kg os lakókocsi? bírnáá? :P
Csabi16-11-2015 22:48:01 // 73349
Hát szerintem odatalál a menetszél :)
Nálam totál csupasz, nincs burkolat.
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:38:38 // 73348
" úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél. "

Nekem ezek inkább egy végig burkolt, védett üzemanyag csöveknek tűnnek...
Pityukoma16-11-2015 22:37:39 // 73347
Lehet, azt még nem nézetem. Majd rákukkolok :-)
Jupiter15516-11-2015 22:36:05 // 73346
Köszi, lehet, hogy holnap visszagurulok hozzá.

Szép az új autód :)
forrasr16-11-2015 22:33:58 // 73345
Gyanítom kiér az agyból a csavar vége hátul és jobban korrodál. Én is kenem őket így nincs gond,de első levételnél kellett kocogtatni a kulcsot
Csabi16-11-2015 22:33:28 // 73344
Dehogynem...Többek között ezért van fémből az üzemanyagcső 98%-a, és úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél.
Egyébként nem az a probléma, h felmelegszik és elveszíti a kenést, hanem a kialakuló kavitáció okoz óriási kopásokat.
Pityukoma16-11-2015 22:28:01 // 73343
Először nekem is nehezen jött le mind a 4. Aztán flex/drótkorongos tisztítás fémtisztára a felfekvő felületet (agy-tárcsa) majd rézpasztával bekentem, a csavarokra grafitos zsírspray-t fújtam és végül nyomatékkulccsal húztam meg. Soha többé nem volt velük gond.
Jupiter15516-11-2015 22:21:12 // 73342
Az az érdekes, hogy az elülsők simán lejöttek, a hátsók ragaadtak, de mind a 2x5 csavar, pedig ő tette fel mind a 4 kereket előzőleg, mind a négyet ugyanazzal a technológiával. Használt sprét minden alkalommal.
Giuntini16-11-2015 22:18:03 // 73341
Hú ez nem semmi. Nekem ahogy mértem a szegénységjelző kigyulladásánál még 12 l van benne. Én az előbb elhangzott okok miatt már tankolok az utolsó két osztásnál áll a mutató. A nagynyomású nagyon nem szereti az üres tankot.
Grega40416-11-2015 22:13:31 // 73340
Köszi! Várom, hogy legyen a héten vmikor egy kis napsütés és lövök pár jó kis őszi képet :)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:12:02 // 73339
Apropó szegénységjelző. Nektek mennyi fér bele amikor kigyullad? Nekem 55 liter, elvileg ilyenkor még van 15 literem, amit azért soknak tartok riasztási szintnek. (Gyakorlatilag a legtöbb az első tankolásom, amikor elhoztam 66,x volt, tehát 70 literes a tankom.)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:08:02 // 73338
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy ha nagyon kevés van a tankban, akkor nem tud visszahűlni a gázolaj. A meleg cucc meg nem keni a befecskendező rendszert...
A 156-ban külön gázolaj hűtő volt ezt megakadályozandó, a 159-ben nincs ilyen.
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:05:28 // 73337
Régebben a fontos dolgokat lerajzolta pc-n, egér nélkül taccspadon. Kiemelkedő művészi alkotások születtek :-)))
Sanyi16-11-2015 22:02:38 // 73336
Alfa 159 eLearn ha valakinek szüksége lenne rá. :)
Pityukoma16-11-2015 22:01:22 // 73335
Akkor nem csak jó hanem szép is lett. Grat :-)
Pityukoma16-11-2015 21:59:47 // 73334
:-DDD nem is tudtam hogy ilyen művészi hajlama is van. A szakácsművészete már meg van :-)
Grega40416-11-2015 21:58:31 // 73333
Ma elhoztam a márkaszervizből a gépet. Megkapta az új, gyári vezérlést+vízpumpát+hosszbordás szíjakat és görgőket. Kapott még egy kis esztétikai javítást és polírt a fényezése valamint külső belső takarítást és motormosást. Éreztem rajta, hogy nagyon hálás, csak úgy fickándozott örömében :)
Liquid16-11-2015 21:57:48 // 73332
nagyondurva, mennyit mentél vele a szegénységjelző kigyulladása után?
EÍgyszer csináltam olyat hogy Móváron kivillant, onnan elmentem Bécs túlfelére, és akkor is csak 66L körül ment bele, pedig az enyém sokat kajol :)
Liquid16-11-2015 21:55:41 // 73331
az komoly :)
droberto16-11-2015 21:55:13 // 73330
Benne is volt a zabszem az utolsó 30 km-en, ráadásul pályán. Asszem kicentiztem. :)
Liquid16-11-2015 21:52:08 // 73329
pl. ilyeneket alkotott fénykorában :)
Pityukoma16-11-2015 21:51:43 // 73328
Az igen! A végén már gőzzel mentél?
droberto16-11-2015 21:50:08 // 73327
Helló 59-esek! :)
Lassan összeáll a kéró. :)
Múlt héten mentem egy hosszút. Kicsit kiszáradtunk:

:)
Pityukoma16-11-2015 21:48:37 // 73326
Mi ez a táccspados sztori amivel húzzátok Erhardot? Még nem voltam itt v. lemaradtam róla. :-)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 21:41:41 // 73325
Nem lenne kedved lerajzolni táccspaddal? :-DD
Piritu - 1.000.00016-11-2015 21:38:38 // 73324
A bontott eredeti ugyan ott készül(t), ahol a tönkrement is készült, az esetleges típushibáival együtt. Ráadásul azt se tudod hogy a tiednél többet, vagy kevesebbet ment autóból származik. Ergo azt se, hogy meddig fogja bírni. Ugyan úgy ottmaradhatsz vele az út szélén.
A Spider felújított generátora 5 km-t bírt, gariban ment bele egy másik. A második csere egy filléremben se volt. A bontottnál vehetnéd és cseréltethetnéd újra, hiába volt anno ugyan ott készítve.
Persze ha az ár az elsődleges, akkor egyértelműbb a helyzet. Ezért keresnek bontott kuplungot, fékbetétet is....
Liquid16-11-2015 21:34:54 // 73323
azért más dolog egy kormányműben kicserélni akár gyári technológiával pár alkatrészt, mint egy elnyűtt karkaszra új kopófelületet húzni. Annak ugyanis véges az élettartama.
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2015 21:30:43 // 73322
és még is tönkre megy alfa minőségbiztosítással készült eredeti alfa termék :DDD
.......................16-11-2015 21:23:45 // 73321
Azért mert a bontott eredeti Alfa termék,egy vadi új autóba készült,alfa minőségbiztosítással
A felújított meg noname ,noname minőségbiztosítással

Érdekes futózott gumit mindenki lefikázza ,hogy veszélyes
Felújított kormánymű meg ugyanaz a story ,mégis vakon bíznak benne
Pedig azzal irányítod az autót,
Ergo az életed függ tőle!!!
Alfonis16-11-2015 21:13:00 // 73320
hogy érzékelted hogy megadta magát? mi volt a hibajelenség?

Az FL (az mikor is volt?) utániaknak a kormányműi már jók?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.