Forum >> 159

Shadin30-11-2016 16:04:08 // 87827
Hát h nyomatékszegény szegény :-)
Liquid30-11-2016 15:50:20 // 87826
what? :)
Atesz15930-11-2016 15:50:10 // 87825
Csökkent az a fogyasztàsod az új programmal?Vagy jobban is hajtod azota és ezért nem?
RomeoOne30-11-2016 15:50:00 // 87824
Egyébként nem nagy tudomány ez, nem differenciál egyenletet kell megoldani :D
Ha össze akarod hasonlítani a fogyasztást két különböző keréknél, csak az átmérők arányával kell szorozni, hogy ezt a "virtuális" részt korrigáld. Ugyanaz, mint amikor azt számolod, hogy mennyit csal a km óra az egyik vagy másik kerékhez képest.
RomeoOne30-11-2016 15:44:51 // 87823
Mindig magyaráznak mellettem ,hogy ne menjek már annyira, lassabban vegyem a kanyart... De a fogyi alapján lehet, hogy mégis papásan vezetek hozzátok képest :D
Vagy még másik tényező: kevesebb súllyal. Én sokszor magam megyek, esetleg a csöpp barátnőmmel. Aki viszont családdal meg cuccokkal, ott +150-200 kg is befigyelhet.
RomeoOne30-11-2016 15:42:20 // 87822
Igen, vezetem itt a blogon a tankolásokat. Ennyire jött ki 10ezer km alatt.
yani🍀30-11-2016 15:33:45 // 87821
A 2.0-ám ( ami most Ateszé ) 7,2l-nél kevesebbet soha nem evett. Akkor még 17"-os papucsokon futott. Ezt a fogyit is csak agy Adriai nyaralás alkalmával sikerült elérni. Itthon vegyesben simán 8l fölé ment az átlag. A TBi ugyanezt 9,5l-el oldja meg. A vigyorfaktor nekem is simán megér ennyit.
Atesz15930-11-2016 15:30:21 // 87820
Ez igaz,de ennyire nem mennék bele a számolgatásba.Neked a 6.93 számolt érték gondolom.
Atesz15930-11-2016 15:23:21 // 87819
Manky által írt program van rajta.De az előző autómnàl az óra szerinti ès a számolt érték között is vokt különbség kb. fél liter,pedig ott nem volt semmi program.Nem tudom mi okozhatja a különbséget.
RomeoOne30-11-2016 15:18:26 // 87818
A 18-19-es kerekeknél még azt is figyelembe kell venni, hogy - én ezt virtuális fogyasztásnövekedésnek hívom - a 17-es és főleg a 16-os kerékhez képest, ezeknek jóval nagyobb az átmérője, így ha pontosan ugyanannyit fogyasztana az autó mindkét esetben, a nagyobb keréknél akkor is nagyobb fogyasztást számolnál, mert ugyanazon a valós távon kevesebbet forog, ergo kevesebb km-t mér a számláló. Ezzel korrigálni kell, mielőtt valaki rámondja, hogy ennyi meg ennyivel többet fogyaszt nagyobb kerékkel.
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 15:18:13 // 87817
sokkal... de ez érthető
ProdyG30-11-2016 15:13:32 // 87816
Ez még érdekes kérdés, hogy akinél különbség van az óra szerint kiírt és a "valós" fogyasztás közt, az mi miatt van? Pl. egy okosított progi, ami megzavarja ezt?
Shadin30-11-2016 15:09:48 // 87815
Hamarabb melegszik a Tibi?
Shadin30-11-2016 15:08:04 // 87814
Nem értem miről beszélsz :-(
ProdyG30-11-2016 15:04:30 // 87813
Akkor megnyugodtam, ráadásul nálam az automata is rátesz még egy lapáttal a fogyasztásra.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2016 14:55:27 // 87812
A 2.4 többet eszik lényegesen. A köbcenti és a +100 kiló is dob rajta, és ha a tied is automata, az is valamennyi plusz.. Nekem most 8.6-os átlagot ír és ahogy néztem, pályán is kb ezt fogja tartani. Ez majd kiderül. Egyelőre nem bántam meg, hogy ilyen motor van benne. De az is valószínű, hogy lesz nekem még szívó benzinesem... :-)
Atesz15930-11-2016 14:44:12 // 87811
Nálam a 2.0 óra szerint 6.8-6.9,de az a valóságban 7.5,de inkàbb fölötte.Pedig nem tiprom.Most kiváncsi leszek hogyan változik,ahogy lekerültek a 18-as kerekek.
Liquid30-11-2016 14:33:12 // 87810
Az teljesen reális, az enyém 9-10.
Nagyon nem mindegy hol, és hogyan ahsználja az ember, hogy gyorsít, mennyi megy hidegen ésatöbbi.
RomeoOne30-11-2016 14:00:45 // 87809
Ha beleülök, akkor általában messzebbre megyek. Hétközben áll letakarva, hétvégén meg belemegy párszáz km. Nagyobbrészt pálya, meg országút. Pályán olyan 140-es tempó, országúton 110. De van, hogy nem bírok magammal és jól odalépek neki. Ha jó az út, akkor előzök, kigyorsítok sokat, szóval annyira nem az üzemanyag kímélés a szempont, de azért feleslegesen sem forgatom nagyon.
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 13:59:07 // 87808
úgy ahogy kell egy 170 lovas autót, városon kívül közút 120-130, városban 70...mondjuk sok a város meg a csúcsban ...
ProdyG30-11-2016 13:53:35 // 87807
Mindig csodálkozok ezen a fogyasztás számokon, amiket írtok. Ez a 6.93 L/100km is annyira kevésnek tűnik, hogy csak na :) városban, pályán használod a kocsit? csak kíváncsi vagyok...
Az én 2.4-em átlagfogyasztása 50% pálya (140-150-es tempó), 40% főút és 10% város mellett simán 8.5 és 9 közt van, de inkább 9. Ennyi különbség lenne 400 köbcenti miatt? :D
RomeoOne30-11-2016 13:41:54 // 87806
Hogy használod? Te sokat szaladgálsz városban, Fehérváron, nem?
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 13:40:56 // 87805
Robi, engem nem érdekel mennyit ehet, meg kinek mennyit eszik, mivel én tankolom, az én talpam alatt 8L ugyan azon az úton, ahol a Tibi 9,5...az 1,5L különbség 100km-nél... csak ezt tudom számolni
RomeoOne30-11-2016 13:36:54 // 87804
Nekem 6.93 L/100km jelenleg 10 ezer km alapján. Pedig nem megyek nagypapásan :D
droberto30-11-2016 13:30:09 // 87803
Mikor és melyik? Átlagban a 2.0 7,5-et eszik az 1.75 meg 10,5-et.
Ez 2-3 l száz km-enként.
Persze a dezső is megehet 10-12-őt városba, főleg nagykerékkel, de szerintem ez igaz a tibire is.
Dömpi (il dottore)30-11-2016 12:56:18 // 87802
Az váltó lesz, volt benne részem, olvass utána a blogomban.
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 12:56:07 // 87801
amennyit fogyaszt a valóságban...8L
droberto30-11-2016 11:44:26 // 87800
Jesszus, mennyivel számoltad az átlagfogyasztást?
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 11:01:06 // 87799
de már nem sokáig :))) remélem...nem sok előnyét látom a delejnek évi 132e-et spórolnék az üzemanyagon 26e km futásteljesítménnyel azaz havi 11e ft-ot....nem sok
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2016 11:00:17 // 87798
Remélem így lesz, mert mint autó azért egy más szint. Lesz most alkalmam utazgatni vele, várhatóan sok utam lesz munka ügyben (hisz ezért vettem). Úgyhogy jöjjön csak az a feeling :-)
droberto30-11-2016 10:46:03 // 87797
Le kell menned Siklósra! :)
Viccet félretéve jön majd a feeling, csak kell a sok együtt töltött Alfás km. :)
droberto30-11-2016 10:42:52 // 87796
Tapasztalatból mondom, hogy jobb nem tudni róla. :)
Az eljén (vagy 3 évig) én is ezen görcsöltem, már majdnem egy mérőórát is szereltem a nyomáskülönbség csőre, de így hogy nem tudok róla sokkal szebb az élet. :)
Liquid30-11-2016 10:42:17 // 87795
2000 alatt mindegyik dízel nyomatékszegény, túl rég elhagytad a sötét oldalt :D
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2016 10:39:53 // 87794
Ahhoz hideg van... és annyira még nem is barátkoztunk össze. Mint autó nagyon nagyon jó, gyönyörű, gyors, fantasztikus a futóműve, műszakilag megvan minden ami kell. De mint Alfa, kicsit még közlekednünk kell együtt. EZT nem találom benne.
RomeoOne30-11-2016 10:37:14 // 87793
Írás nélkül ilyen. Okosítás után már nem lenne ilyesmi problémád :)
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2016 10:30:55 // 87792
Aha.. a pillanatnyi fogyasztást sosem nézem, engem kifejezetten idegesít, hogy ott változik valami a műszerfalon, főleg így pirosban. :-) Tudom, hogy ez a divat, de a zöld háttérvilágítás sokkal kellemesebb szerintem. Átlag sebességre szoktam kapcsolni. A Megnézem majd a manualban, hogy menüben valahogy nem lehet e eltömődöttséget előcsalogatni. Az informatívabb lenne, mint a fogyasztást és turbónyomást figyelgetni.
Erhard 242 (Pure Energy)30-11-2016 10:26:16 // 87791
áhh tegnap majdnem sikerült magamra rántani egy bökőt, kifordultam 2-ben nyomtam a gázt már a padlólemez is hajlott szegény annyira lassan reagált, ennyire hogyan lehet nyomatékszegény 2000 alatt áhhhh
Piritu - 1.000.00030-11-2016 06:46:54 // 87790
A blogomban sok minden van róla. Megtalálod a tipikus egrhűtő fedél repedésének történetét is.
Tomi166Romeo30-11-2016 00:13:11 // 87789
166-omtól akart lenni
Tomi166Romeo30-11-2016 00:12:30 // 87788
Kedves Cartársak!

Év elején sajnos meg kellett válnom szeretett 116-omtól, de most úgy hozta az élet, hogy ismét Alfa gazda lehetek. Szóval amiért ide írok, annak oka, hogy régi álmom egy 159. Elvileg hétvégén nézek meg egy talán jó állapotban lévő 2011 évjáratú 2.0 mjet modelt. Ez a 136 le-s verzió. Nagyon hálás lennék, ha néhány dolgot leírnátok, hogy mire figyeljek, mik a tapasztalatok ezzel a motorral, mire figyeljek nagyon stb... Segítségetek előre is nagyon köszönöm. Ha akad köztetek, akinek van ilyen a tulajdonában és szívesen beszél róla, az kérem írja le a számát privát üzenetben és felhívnám.

Nagyon köszönöm előre is!
159JTDm29-11-2016 21:55:29 // 87787
Akkor is csinálj ha 1-2-ből veszem ki és üresben gurulok, de amit írtál hogy ilyen villamos hangja van hát van benne valami, de ha gurulok üresben és fékezek szépen fokozatosan és csökkentem a sebességet akkor fokozatosan halkul is.
Nivan8429-11-2016 21:41:10 // 87786
enyém is ezt játssza....
Pityukoma29-11-2016 21:05:33 // 87785
Egy Alfásnak (mint TE is) erre is van megoldása: benne kell aludnod :-)))
Giuntini29-11-2016 21:02:05 // 87784
Jó múltkoriban volt téma a 159 belső illesztése, mégpedig az alu dekor csík futása az ajtón. A probléma az volt, hogy eltérés van a műszerfal után az ajtó folytatásában. Ezt főleg Shadin barátunk nehezményezte, bár az enyémen tökéletes. Ma jelentem teljesen megelégedtem. Mercedes E classe taxiban utaztam, és a fautánzatú csík az ajtóborításon legalább 3-4mm-el lejjebb volt a műszerfalhoz viszonyítva. Ennyi. Ha valaki kritizálja az Alfát meg lehet nézni a Mergát is. A török sem ad jobban a minőségre mint az olasz.
Giuntini29-11-2016 20:56:51 // 87783
Onnan veszed észre, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, a hatótáv meg drasztikusan lecsökken. A motor még jobban kisimul, mert több naftát kap. A turbónyomás lejjebb van, és mikor elengeded a gázt, azonnal 0-ra esik. Ezenkívül beindul a ventilátor, és érezhetsz egy kis égett szagot bent az utastérban. Nagyjából ebből veszed észre.
HGabor29-11-2016 20:52:53 // 87782
Milyen időtájt tudnád megnézni? Most november-december hónapokban elég beteg munkaórát tolok, általában 8tól este 9-ig, az Oktogonnál. De nekem akár utána is jó lehet :-)

Még ahhoz a cartárshoz sem sikerült elugranom, aki felajánlotta, hogy kikapja nekem a navi fejet.
WarbiRunner (Gyuri)29-11-2016 20:24:28 // 87781
A mai 400km-t én is meg tudtam volna oldani futárral. De valahogy kellett menni :-D
RomeoOne29-11-2016 20:03:56 // 87780
*hely kb. annyi van a vezetőnek, mint a 159-ben
RomeoOne29-11-2016 20:02:47 // 87779
Kipróbáltam ma egy 2013-as BMW 320d 4 ajtósat. Kollégámé és megbeszéltük, hogy kipróbáljuk egymás autóját. Jó gép, 180 lovas asszem, jól húzott sport fokozatban (automata). A hátsókerekes feelinget akartam érezni, kanyarban oda-oda léptem neki. Annyira nem dobta meg a farát, de azért ha akarom, akkor azt mondom éreztem, hogy nagy gáznál elkezd kúszni. Egyébként vezetésre sztem sokban hasonlít a 159-hez. Jól fogja az íveket, tapad. A beltér annyira nem jön be az én ízlésemnek, viszont hely kb. annyi van a vezetőnek. Terpeszbe nem lehet tenni a lábat :D
Majd pénteken próbálja ki az enyémet, kíváncsi vagyok mit mond majd rá.
Tom_15629-11-2016 19:17:08 // 87778
Megoldódott a gondom, sikerült leállni a garázsba, igaz nem fér be az ujjam a lökös és az első lépcsőfok közé.. :D faragni kell
Másik dolog, mostanság csak városban használtam a gépet, olyan kis távon, hogy esélye nem volt bemelegedni, aztán a pályán tapasztaltam, hogy kigyorsításnál, rázott az autó, illetve furcsa hangja is volt, kerepelő. Kb 10 percig csinálta, 3000-es fordulaton meghajtottam, azóta nem tapasztaltam ilyet. Lehetséges, hogy már annyira el volt tömődve, hogy a fentieket produkálta. Először féltengelyre gondoltam, de ha az lenne akkor mindig rázna nem?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.