Forum >> 159

Shadin01-12-2016 21:07:01 // 87876
Egyszer használatos bigyó, ha ki kell szedni, tuti h törik.
Szélvédő ragasztóval szokták visszataknyolni.
Bgabor01-12-2016 20:50:38 // 87875
Az a baj hogy nem is ilyen a belseje az enyém kb 4-5 éves.
SzTomi01-12-2016 20:21:52 // 87873
Amenniyben az ELM327 Can-bus 2 lába között van egy kb 120 ohm-os ellenállás, akkor azt ki kell forrasztani, mert a 159-ben gyárilag bent van a lezáró ellenállás.

Korábban raktam fel fotót:
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00376/00376723.jpg

A pirossal jelölt helyen volt ebben.
Piritu - 1.000.00001-12-2016 19:48:57 // 87872
csak úgy az utcán álló kocsiból? :-O
Bgabor01-12-2016 19:39:17 // 87871
Srácok .Help. Elm327 rádugom a kocsira és csak a piros led világít .Telefon látja az eszközt ,de nem csatlakozik az Ecu-hoz ? Az adapter jó 156 nál és egyéb típusoknál is használva volt. Mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm.(telefonon Torque programmal)
Todorriskov01-12-2016 18:50:54 // 87869
Köszi!
Ráírtam Erhardra, biztos válaszol a napokban.
Remélem lesz, mert igaz belülről nem látom de eléggé elrontja az összképet azok a felálló műanyag végek. De ahogy láttam parkolókban, nem csak én küzdök ezzel a problémával.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2016 18:46:27 // 87868
Kíváncsi leszek. Végül is Ferrarit sem lehet hagyományos manuális váltóval venni már :-)
Giuntini01-12-2016 18:35:07 // 87867
Jól mondja a szerelő. Hidd el nagyot fogsz csodálkozni. Nagyon jól tudja, hogy kell váltani. Ez a váltó nem igazán a városban él. A Kul felé menet is nagyon élt a kanyargós somogyi utakon. Pedig nem raktam sport fokozatba. Nagyon jó az előzéseknél. Én nem értem, miért nagyobb élmény a sebességváltó toszogatása. Ez is egy beidegződés. A szlogen már egyáltalán nem érvényes, hogy az automata elveszi az élvezetet. A régi lassú három-négy sebességeknél igen. A bolygóműves hangja is jobb, ahogy megindul. A nyolc sebességes váltó mániát nem osztom. Ez a hatsebességes is nagyon finoman vált. Majd kiderül, hogy ezek a nyolcsebességesek hogy bírják. Fogyasztasban van előnye, mert nagyon kicsiket ejt a fordulaton. Én biztos, hogy kézi váltóst nem szívesen vennék.
Shadin01-12-2016 17:54:07 // 87866
Erhard v. Fiat Szabó Érd.
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2016 16:42:00 // 87864
szfváron 8-10 autóról vágták le a DPF-et este....
BigBratyó01-12-2016 16:31:32 // 87863
Nekem az automata 80% város 1,9 16V, inkább a 10 közelében fogyaszt mint 9L.. Főleg így a hidegebb időkben.. Autópálya hosszú táv-tempomat 160-180 tempó is 9 körüli fogyasztást produkál. Automata sokat számít a litereknél. (Na meg persze mindenki másképp csinálja, mindenkinek más a lába húzása :)
Béci Ɨ|ѯ01-12-2016 15:13:16 // 87862
Az egy fasza kis út. Én is oda vittem ki a V6-ot először tesztelgetni. :)
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2016 15:03:11 // 87861
Én is pont a szerpentintől félek picit, hogy ott küzdés lesz a váltóval, de a szerelő akihez viszem kedden olajcserére, pont ezt mondta amit írsz. Vigyem ki szerpentinre és csodálkozni fogok. Kíváncsi lettem :-) Majd úgyis lesznek szokásos útjaim Pilisvörösvár felé, ott Csobánka után minden kiderül majd.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2016 14:57:39 // 87860
Nekem pont ez (is) tetszik, hogy használja a motorféket. Én pont így szoktam, gangolgatok vissza, és motorfékkel lassítok. Én megszerettem. Kíváncsi lennék egy újabb 8 sebességes ZF-re, amit Erhard írt. Majd a következő autóm, abban talán az lesz :-)
ProdyG01-12-2016 14:34:14 // 87859
Nekem ez az első automata kocsim, mindenképp ki akartam próbálni, így csak automatát kerestem. Az elején nagyon tetszett, amikor újdonság volt, aztán volt egy periódus, amikor úgy voltam vele, hogy többet nem veszek automatát, mert sose azt csinálja amit akarok.
Azóta meg egy köztes állapot van, már megbarátkoztam vele, de legközelebb biztos nem fogok az automatához ragaszkodni. Előnye is van számomra, meg hátránya is. Kényelmes, városban, nagy forgalomban király, de pl ezt az állandó motorfékezését nem tudom megszokni... meg sokszor én máskor váltanék, mint ő.
ribipeti01-12-2016 13:35:29 // 87858
A 2.4-hez szerintem is teljesen passzol az Aisin. Mi például kimondottan automatát kerestünk anno.
ribipeti01-12-2016 13:33:40 // 87857
A szívó benzinest szerintem is jól képzeled. :D
Todorriskov01-12-2016 13:12:57 // 87856
Köszi a cikkszámokat!
Te honnan szoktad rendelni?
Tocke01-12-2016 11:29:28 // 87854
Egy kis szösszenet tegnap délutánról.
Bementem a helyi Opel szervízbe átnézetni a hátsó futóművet. Az autóm mezei 159 8v, semmi TI, meg 19 coll, csak szépen lemosva mint általában. Na, az összes szerelő feje zsinóron húzva a kocsi felé, mondom magamban ezek most kiutálnak, vagy mi? Mire az egyikük hangosan kibökte: "végre egy igazi AUTÓ". Na ez az, amit nem tud egy béjemvé-ajudi...:-)))))
Todorriskov01-12-2016 11:13:04 // 87853

Sziasztok!
Tudom volt már téma valamikor, meg talán még be is linkelte valaki...
Szóval honnan tudnék rendelni ilyen műanyag "ízét" a szélvédőhöz?
Nemrég cserélték a szélvédőt, mivel egy kavics eléggé odavert neki.
Mindkét oldalra kellene.. :)
Ja, meg ha már úgyis rendelek a jobb oldali ajtónyitó mögött lévő csavar takaró kupak is jó lenne ha lenne... :)
A napokban múlt egy éve, hogy nálam van a vas... 26.000 km mentünk eddig,nagyobb meghibásodás nélkül. Úgyhogy öröm, boldogság... ;)
RomeoOne01-12-2016 10:45:11 // 87852
Egyébként ezt nem tudom pontosan, hogy hogy van. Ha vannak váltófülek, akkor van olyan opció, hogy csak azok húzásakor váltson el? Vagy amellett is mindig dolgozik ugyanúgy, csak bele tudok nyúlkálni?
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2016 10:37:26 // 87851
talán annyival biztonságosabb, hogy nem tudsz félre váltani ...
Csabi01-12-2016 10:18:31 // 87850
Így van, váltófülekkel jöhet bármikor...
de ezzel már elkanyarodtunk az automata mint biztonságérzet kiindulóponttól
Liquid01-12-2016 10:05:21 // 87849
Egy szívó benzinest mondjuk inkább kézivel tudom elképzelni (sportos üzemben mindenképp), de az összes többit simán automatával is.
RomeoOne01-12-2016 10:00:59 // 87848
Szerintem ezért a legjobb egy jó automata váltófülekkel. Teszi a dolgát rendesen, gyorsan vált és jókor. Ha még mégis rájön az emberre az érzés, hogy ő váltson, vagy úgy érzi, hogy máskor tenné, mint a gép, akkor meg ott vannak a váltófülek. De akkor sem manuálisan kell nekem szétkapcsolnom a tengelyeket és áthelyezni máshova a fogaskerekeket. Hanem pöccintek egyet és mindent elintéz az elektronika, sokkal jobban, mint én tudnám tenni a legjobb formámban is.
A kézi váltók kora szerintem is kifutóban van.
Liquid01-12-2016 10:00:34 // 87847
Így van, egyetértek. Ízlések és pofonok :)
Az tény hogy egy automatát meg lehet szeretni és biztosan én is megszeretném megfelelő idő után. Csupán annyi kell, hogy elegendően erős motorra legyen akasztva.
2.4 automatát vezettem egyszer, sajna csak rövid távon. Jó volt, tette szépen a dolgát.
Simán vennék/ vettem volna ha abból jön szembe a megfelelő.
De a biztonságérzethez szerintem sincs köze. A sportosság meg úgyis a "láb" és vérmérséklet függvénye.
Pl. kolegám (régebben, mielőtt lenyugodott :) ) tudott úgy menni a kombi trabival, hogy 150 lóerősnek érezted a jobbegyről :)
Csabi01-12-2016 09:31:17 // 87846
Automatával mentem, csak 2,4el nem, viszont az "én akarok váltani" érzés nem tűnt el ott sem....Ezért is írtam nem vagyunk egyformák...:)
Erhard 242 (Pure Energy)01-12-2016 09:05:10 // 87845
próbálj ki egyszer egy automatát szerintem sincs jobb dolog nála, nem gondolkodik ha nem teszi a dolgát a másodperc tört része alatt...Tibibe lett volna egy 8 sebességes ZF vagy a 2,4-ben jáájjjj :))))
Csabi01-12-2016 08:59:33 // 87844
Az én hibám, de ezt az "automata-biztonságérzet" párosítást nem tudom hova helyezni, mert a kettő között nem látok sok párhuzamot. Szerintem inkább arról szól a dolog, hogy neked tökéletesen fekszik az automata, amivel maximálisan elégedett vagy..
Viszont annak ellenére, h nem vezettem még automatát(2,4-et), biztos vagyok benne, hogy nekem nem feküdne annyira az automatásdi, mivel nekem pont az nyújt biztonságérzetet, ha akkor váltok amikor én akarok főleg egy hegyi szerpentines úton, vagy bárhol ahol gyorsan kell cselekedni...tudom az automata gyorsabban vált mint én, viszont nem akkor amikor én azt akarom....
Szerintem ezért nem lehet általánosítani, hogy egy 2,4-hez a legjobb az automata, mindenkinek más-más fekszik...
Giuntini01-12-2016 08:36:43 // 87843
Így van, de az automata erre a biztonságérzetre rátesz egy lapáttal. Warbinak mondom, vigye egyszer ki egy jó kanyargós hegyi útra, tegye be sportba, és nagyon keményen ott az adrenalin. Cdak kb dupla sebességgel megy mint mások.
Liquid01-12-2016 08:16:16 // 87842
Gondolom pont annyira megy mint amikor lepadlózom, nem hinném hogy az automatasága miatt gyorsabb, legalábbis KUL-on nem ez volt :)
A biztonságérzetet nem az automata adja, hanem kiváló futómű és a tank érzet.
WarbiRunner (Gyuri)01-12-2016 08:03:15 // 87841
Az automata máshogy oldja meg :-) Lehet haladni szépen a forgalommal. Kifejezetten egy nyugodt autó. Semmi adrenalin túltengés.:-) Nekem ez a legszokatlanabb benne. Ahol a 146 már verseny lázba hajszolt, egyre gyorsabban akarta a kanyarokat, visszagangolásokat ott a 159-ben a pulzusom sem emelkedik, kb a tempomat res gombjával megoldom. Közben meg lehet gyorsabban is megyek. Nem ilyen autót akartam eredetileg, de be kell látnom, hogy ez egy jó dolog. :-)
Zolibácsi01-12-2016 08:00:05 // 87840
Fogyasztás a 159 2.4: Eddig kifele a városból jártam dolgozni 10 km-re volt 8,5 ha lehetett akkor haladósan mentem 100-160 között, ahogy biztonságos volt. Most befele a városba járok 10km lassabb a dugók miatt egy 10-15 perccel így 9,5 a fogyi haladni meg max 90-el lehet. De normál városon kívül megáll 8 alatt a fogyi.
Volt egyszer hogy sietni kellett és elég sokaig mentünk 200 felett néha 240. De mintha 130-140- el mentünk volna annyira stabil a kocsi. Vissza úton mar párom vezetett és igy átlagban 9 felett volt egy kicsit a fogyi a végén.
Páromnak az 1.9 105 lovas 156 városi dugóban nem eszik 6 nal tobb. Nem is merem eladni. Azon a szinten annyira jó autó az is.
Giuntini01-12-2016 07:53:52 // 87839
Igen, az automata más! Az sokkal nyugodtabb vezetésre késztet. Ha megnyomod neki, akkor nagyon elkezd menni, mellette az automata hihetetlen biztonság érzetet ad, és előbb utóbb baj történhet. Viszont az automatával a turbólyuk érzete sokkal kisebb, lineárisabban adja le a teljesítményét. Ehhez a motorhoz az automata passzol igazán, ez az én véleményem, és senkit nem akarok ezzel megbántani. Aki kipróbálta az én autómat, mindenki azt mondta, hogy nagyon jól lehet együtt élni vele. Ezért nem is érdekel a magasabb fogyasztás.
Zsolt15501-12-2016 07:27:56 // 87838
Ááááhhh... Ilyen nem történhet Magyarországon. :-D
rodolfo7530-11-2016 23:47:56 // 87837
Nekem 1.9 jtdm 16v sw 17"-os kerekekkel kb. 10000 km-re számítva 6,9 l/100. De több országút, kevesebb város ( 65-35%). Remélem segitettem.
R75
Liquid30-11-2016 23:35:03 // 87836
Attól függ mit nevezünk értelemnek, ebben az esetben :)
Lehet kulturáltan menni vele, és lehet eszetlenül, ez utóbbit értem a "tolod neki" alatt.
Van különbség..
A nagy test, nagy súly, nagy turbo miatt vagy finoman indulok és akkor mindenki lehagy, vagy durván és akkor én hagyok le mindenkit, köztes állapot nem nagyon van.
Lehet hogy az automata máshogy oldja meg, de a kéziváltós ilyen, mondjuk nem zavar, mert ha már nem hideg akkor bizony küldöm neki :) De ezt gondolom már tudjátok :)
Giuntini30-11-2016 23:06:49 // 87835
Szerintem a 2,4-nél nincs valami nagy különbség, ha tolod neki vagy nem. A dugót utálja, az automata hihetetlen fogyasztásokat tud produkálni. Város 11-12 liter, és ezt el kell fogadni. Aki főleg városozik, semmi értelme nincs a 200 lónak. És nem is az az értelme hogy pályán eszeveszett tempóval menjünk. Ez az autó 150-el úgy megy, olyan biztosan, mint az autók nagyrésze 80-al.
Dömpi (il dottore)30-11-2016 22:18:18 // 87834
Örülök ha segíthettem!
Dömpi (il dottore)30-11-2016 22:16:51 // 87833
Nekem a 8v 8 liter körül eszik a napi 2x17 km-es etapon tök mind1 hogy a nyári 29-es vagy a téli 16-os van rajta. Nyáron a méretnagyságot télen a hideg kompenzálja.
Viszont, ha már legalább 100 km-et megyek, akkor 6,5 körüli s fogyasztás.
Viszont ha betartom az előírt tempót (1x, 2x próbáltam, főleg valami töpörgő szutyukis miatt) akkor simán képes akár 4,8-al is beérni.
Engem már ez hidegen hagy. Tufomásul vettem, hogy nehéz a lábam és ez ezzel jár. Pont!
Liquid30-11-2016 20:47:43 // 87832
"búgatópor" :) Ezt de rég hallottam :)
Autóvezetésileg, asszem nekem van egy beépített automata adagolóm.
Liquid30-11-2016 20:46:31 // 87831
az hát, tolni kell neki, aztán megy, de még hogy... :)
tirex30-11-2016 19:36:10 // 87830
Nekem az 1.9 16v 5.8 litert evett, az1.9 8v meg 6.8 litert. Ugyanazokkal a feltételekkel, autópálya tempomat 145, 18as kerék. Tehát nekem a 8v annyira nem jött be. Talán egy csipsztuning segítene rajta.
159JTDm30-11-2016 17:07:18 // 87829
Üdvözöllek
Köszönöm szépen a segítséged , nagyon sokat segített a Blogod :)
Nagy a valószínűsége hogy ez lesz a hiba és minél előbb megcsináltatom :)
RomeoOne30-11-2016 16:26:44 // 87828
Én nem vettem észre különbséget. Vezetési stílustól függ. Ha csak elszuttyogok, akkor 6 literrel bőven elmegy, ha előtte "búgatóport" iszok (ahogy egy haverom szokta mondani), akkor 8 felett. Ez program előtt, program után is így volt.
Shadin30-11-2016 16:04:08 // 87827
Hát h nyomatékszegény szegény :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.