Forum >> 159

Tom_15615-12-2016 10:43:42 // 88521
Egy pár napja nekem is kiírta, egyszer, de utána nem, indulni indult. El is vittem szerelőhöz, h akkor biztos gyertya, erre arról kezdett hadoválni a szerelő, hogy szerinte abszolút nem izzít az autó. Na mármost ha soha nem izzítana, akkor a hibát mindig kiírná nemde? Van annyira inteligens az autó. Olyan lehúzósnak tűnt a duma...
Giuntini15-12-2016 10:39:20 // 88520
Azért azt se felejtsük el, hogy a 159-ben jobbak voltak a dejzel motorok, a Tibi kicsit megkésve érkezett, és akkor még nagyon erősen voltak nyomva a dízelek. A németekéből is nagy részt dízeleket vettek. Most megfordult a kocka, mindenhonnan kitiltják a dízeleket vagy szankciózzák, a downsizing blablát nyomják. A Giuliát vezettem a 180 lovas dízellel, egyszerűen hangos. Állítólag pályán halk, de városban, alapjáraton, mindenhol ott van a dejzel kerregés, amit a 2.4-nél megszűrten, vagy egyáltalán nem hallasz. Érezhető,hogy a Gyulánál sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek a benzinesre. Az autó végtelenül könnyed benyomást kelt, disszonáns benne a dízel motor. A 159-be viszont nagyon jól illik az erős dejzel, még jobban kiemelve "ötankságát".
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2016 10:33:04 // 88519
igen automata kéne már nekem is, hiába, öregszem :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2016 10:27:55 // 88518
azért mert itt sorakozik még azon kívül 4db, már csak 3db 59, 1db modéró stb, stb, stb
Giuntini15-12-2016 10:26:28 // 88517
Ebben tökéletesen egyetértünk. A Giuliához nagyon nem passzol az a dízel motor. Az automata váltó viszont mindenképpen. A 280-ashoz alap is.
SanyiJTD15-12-2016 10:26:03 // 88516
Nem bántásból ,de akkor miért adtad el,ha ekkora istencsászár?
Liquid15-12-2016 10:25:15 // 88515
össze kéne rakni egy Q4 Tibit :)
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2016 10:24:26 // 88514
és ismét Forevör Tibi, az mindig annyit eszik amennyire nyomják neki, nincs EGR, meg kiiktatom, beiktatom, kiírom, átírom, DPF-fel ennyit eszik, nélküle annyit...
Tényleg minden megbántás nélkül sajnos az ember mazohista, pár literért cserébe hajlandó szopni ...
Az a baj még messze van a használt TB Gyula 3 év... eszembe sem jutna delejt venni belőle
Giuntini15-12-2016 10:14:54 // 88513
Shadin magyarázta el nekem, hogy a turbónyomást Manky visszaveszi az Egr kiírásánál, mert megnövekszik. Vissza kell venni, ahogy mondta nekem Shadin, mert kinyírná a turbót.
Giuntini15-12-2016 10:12:49 // 88512
Az én fogyasztásom Dpf-el, és Egr-el átlagban nyáron az autópályán klímával 8,7-9l körül mozog. Ez 150-es átlagsebességnél értem. Városban nyáron is hozza a 11-11.5 litert. Budapestről beszélek, senki ne kezdjen olyat mondani, hogy a 2,4 Q-tronic 9l-t eszik a városban, mert az nem városi használat. A gyári adat is 11.8l. Nekem új (totál felújított) a motor, benne van a szívósor lapátkákkal, az is vadiúj gyári (illetve 30000 ezer kilométer futott a nagygenerál óta, a turbó tavaly lett felújítva, DPF átmosva, befecskendezők bemérve. Regenerálás, ami általában egy 10 km-es etap az autópályán a pillanatnyi fogyasztás emelkedés kb. 3l. A comp regenerálás közben az autópályán 12-13 l körüli értéket ír ki. Ha ezt autópályán 600 km környéki ciklusokra veszük, akkor valóban elhanyagolható a fogyasztás növekedés.
Liquid15-12-2016 10:08:08 // 88511
A turbonyomás nem a computer által kezelt dolog? Tehát ha 1.556 van beállítva, akkor EGR-től függetlenül max. annyi, nem?
Vagy félreértettem valamit?
A lefalazott EGR-től azért lett jobb, mert nem a saját meleg kormát ette meg, hanem hideg levegőt, szerintem...
Nekem 3 hónappal ezelőttig bent volt az EGR, az utolsó változtatásnál került ki. Előtte is közel 1.8 volt max turbonyomás, most is annyi.
Giuntini15-12-2016 10:01:42 // 88510
Robi, nagyon jól összefoglaltad. Ezt én ki is felejtettem, hogy EGR nélkül megnő a turbónyomás, ami nem igazán fekszik a turbónak. Nem szabad elfelejteni, hogy itt rendszerről beszélünk (még ha nem is F-1 erőforrásokról), és nem lehet büntetlenül kiiktatni, beiktatni dolgokat. Ha kiiktatjuk az EGR-t, akkor hozzá kell állítani a computert. Ezek nagyon nem egyszerű dolgok, még ha sokan úgy is gondolják, hogy kapjunk ki belőle valamit. Nem hülyék a gyárban a mérnökök. Itt éveken keresztül tartó fejlesztések voltak, még ha több konstrukciós hiba is belekerült. Manky nagyon ügyes gyerek, de vannak oyanok is akik máshol próbálkoztak. Például, akik az EGR kiiktatása után nem vettek vissza a turbónyomásból. Én mikor a turbó hibám volt, de előtte minden másra gyanakodtunk, a lefelazott EGR mellett érezhetően el kezdett jobban menni az autó, még rossz turbóval is. Mert még a rossz turbóval is nőtt a turbónyomás. Nem hiszem, hogy valaki szívesen megvenne olyan autót, amit annak előtte folyamatosan 2-bar körüli maximum értékekkel használt turbóval hajtottak. Szóval ezekkel a dolgokkal nagyon óvatosan kell bánni, és amit Dömpi is mondott, a rengeteg hátránya mellett előnye is van az EGR-nek. Mégpedig, hogy gyorsabban melegszik fel a motor.
SanyiJTD15-12-2016 09:40:14 // 88509
Próbáld ki a LED-et. Többen használják már, elég nagy megelégedettséggel. Ez tényleg fehér, nem kék,mint a 6000kelvines xenonon, szóval nem feltűnő. Ne a ventillátorosat nézd ,azok állítólag nem jók ,hanem aminek ilyen fém hőelvezető szálak vannak a hátulján. Pl. Olyan kicsi a trafója,hogy simán befér a lámpába, nincs beizzási idő. Én is ilyet fogok venni valamikor.
David | Centocinquantanove15-12-2016 09:34:51 // 88507
Elvileg nem nagy munka, 40-60 perc alatt ki lehet őket cserélni, azzal a feltétellel, hogy szépen kitekeredik az összes elsőre.
Ha nem akar kitekeredni, akkor csavarlazítóval kell locsolgatni, hagyni, hoyg beivódjon, majd apránként mozgatva, milliméterről milliméterre kitekergetni.
Ünnepekre szerintem nem akarsz a hengerfejbe beletörött gyertyával szopódni... :)
droberto15-12-2016 09:19:58 // 88506
Átlagot írtam. Több 159 ECU-s adatait figyelembe véve.
Ha sokat városozol lehet több a 2.4-nél.
Üzemszerüen ott se lehet több 0,8-1 dl-nél, de ezt majd a 2.4-esek megmondják, hogy milyen idő/km átlagokat ír a MES, és a normál + 2 l-hez képest, mennyivel több az átlaguk regenkor.
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2016 09:11:14 // 88505
így van a 2,4 DPF-fel 9-9,5 nélküle meg szoftver 7,6-8L ... 1.3 multifos EU4 5L, EU5 DPF-fel 6L, a FAP-os autóknál mint Phedra, Rözső sose láttam mikor pucol ... a 2.0-nál csak DPF-es autóim voltak a Bravo 6,5-7L evett a 159 8-8,5L eszik ...
Erhard 242 (Pure Energy)15-12-2016 09:06:50 // 88504
ez így ebben a formában nem igaz, attól függ milyen delejről beszélünk és mennyi a városi közlekedés ...
droberto15-12-2016 09:05:23 // 88503
Pedig azt írják, hogy dízelnél nincs hatással a fogyasztásra.
Én jártam nélküle ~2000 km-t nem tapasztaltam érdemi változást.
Piritu - 1.000.00015-12-2016 09:02:08 // 88502
A 2,4 és az 1,9 esetében valószínűbb több a többlet, mint a 2.0 esetében. A motortól távol van a DPF. Valószínűleg több üzemanyagot kell elégetni, hogy átmelegedjen.
tirex15-12-2016 08:58:12 // 88501
Nekem ki lett pucolva és írva. Nem volt koszos,fogyasztás nem változott viszont jó kormos lett a hátulja minden. osztrák út után. :)
Piritu - 1.000.00015-12-2016 08:54:38 // 88500
Elvileg érthető a fogyi csökkenés egr OFF esetén. Nélküle nő az égési hőmérséklet (több NOX), amitől javulhat a fogyasztás. Ezt az utat járta a VW a csalószoftverrel is..
Piritu - 1.000.00015-12-2016 08:48:16 // 88499
Anno megmértem én is a 2.0-nál. Nekem egy stampedli jött ki 100km-re vetítve.
Liquid15-12-2016 08:47:36 // 88498
Ennek ellenére szinte mindenki azt mondja/írja, hogy a DPF és EGR kiiktatása után mérhetően csökkent a fogyasztás, ebben persze benne lehet a szoftver optimalizálás is, sőt lehet hogy annak nagyobb a hozománya.
Én sajna nem rendelkezek ilyen adatokkal, viszont Erhard 9 feletti fogyasztásról beszélt DPF-el, namost az enyém most eszik ennyit Q4-gyel... Ez azért elgondolkodtató.
Lehet hogy a 2.4-nél van csak nagyobb az eltérés...
Norby-t kell megkérdezni, mit tapasztalt.
droberto15-12-2016 08:46:34 // 88497
Engem szoktak igazoltatni. :)
A többi majd a Hardy alátámasztja, vagy cáfolja. :)
tdemeter15-12-2016 08:45:34 // 88496
Valaki tudna segíteni abban, hogy 8v-ben mekkora meló kicselni az izzítógyertyákat?
_Ata_15-12-2016 08:43:34 // 88495
Valakinek volt olyan jelenség, hogy ha felmelegedik az autó, a középkonzolon a középső óra (hűtőfolyadék hőmérséklet) világítása megszűnik? Aztán mikor visszahül az autó ismét világít :D
tirex15-12-2016 08:38:24 // 88494
Látott már valaki eltömődött részecskeszűrő? Én már beleztem ki többet is, hát azokban egy szem korom nem volt!,még mutatóban sem! A xenonhoz meg annyit hogy régen sem volt és mindenki tudott közlekedni. Egyre jó, ha szembejön kivakítja a szemed. Aki kitalálta annak egész nap a szemébe világítanák vele. Ne jöjjön senki a szar beállítással mert a vadiúj nagyértékű autók a legszarabbak. Egész nap úton vagyok, van tapasztalat.
droberto15-12-2016 08:35:27 // 88493
Ja, és önmagában nem fogyaszt többet a részecskeszűrőtől. És kevesebbet se ha nincs. Van itt olyan köztünk, aki más paraméterek változatlanul hagyása mellet kiszedte és lemérte.

Persze regenerációkor van egy kis többletfogyasztás, de számoljuk egy kicsit:

Normál üzemszerű esetet figyelembe véve 1.9-es motorral.

Adatok:

Átlag fogyasztás: 7,5 l / 100 km
Reneneráció: ~500 km / db
Rengeneráció hossza: ~10 min
Regeneráció közbeni többletfogyasztás (városon kívül): + 2 l / 100 km
Regeneráció közbeni átlagsebesség: 100 km / h

Számolt értékek:

Regeneráció alatt megtett út: 100 / (10/60) = 16 (km)
Tehát 16 km-en keresztül + 2 l-es többletfogyasztás 100 km-re vetítve.
Többlet fogyasztás 100 km-re vetítve: (6 / 100) x 2 = 0,32 (l)
Többlet fogyasztás 500 km-re vetítve (mivel 500 km-enként regenerál): 0,32 / 5 = 0,064 (l/100 km)

Konklúzió:

A részecskeszűrő által okozott fogyasztástöbblet alig több mint 0,5 dl.
Giuntini15-12-2016 08:27:50 // 88492
Itt a pont a végére!
Liquid15-12-2016 08:18:23 // 88491
Ha nem világít az égbe, akkor max. műszakira kell kivenni, de még oda se, senki nem fogja észrevenni. A közrendőr az út mellett nem fogja megmondani, hogy nem gyári, mert:
- egyrészt nem igazoltatnak sose
- ha mégis akkor sem az ilyen dolgokat nézik
- ha nézik akkor se idegen a xenon egy 159-en
Igen most jön majd, hogy de a német autópályán, meg KPM-esek még a féklámpaizzó márkáját is megnézik, de NEM :)
A 156-tal 5 évig mászkáltam xenonnnal, volt műszakin meg minden...
droberto15-12-2016 08:02:27 // 88490
:)

Semmennyire. Vannak szettek amik jók, de sose lesz olyan mint a gyári.
1. Más a lámpa, foncsor (fókuszpont).
2. Nincs szintszabálytó. Pontosabban van csak manuális (a hátsó hídon a "terhelés" érzékelő).
3. Nincs spricni (mosó berendezés - motor, komplett csövezés, 6 fúvóka, lyukas lökhárító).

Meg lehet csinálni jobb is lesz (kivéve a szembe jövőnek), de rendőr büntizhet érte. (Szoktak is.)
A másik út a gyári de az nem olcsó, de nem is lehetetlen.
droberto15-12-2016 07:53:18 // 88489
És azt se felejtsük el, hogy EGR OFF esetén, a Turbónak akár 2x annyi levegőt kell szállítania. :)
droberto15-12-2016 07:50:06 // 88488
Nem véletlenül van bene az a hőcserélő. :)
Smith15-12-2016 07:49:38 // 88487
Én hiszek neked. :)

Más: utólagosan mennyire macerás xenonosítani? Nem szeretnék lemondani róla, de sajnos a 159-ek többségében még most sincs xenon, márpedig arról nem szeretnék lemondani. A gyári xenon milyen márka? Milyen izzó? Más a lámpatest is?
droberto15-12-2016 07:45:54 // 88486
Honnan veszed ezek a dolgokat, szétszedted már, láttad belülről, vagy részt vettél bármilyen mérésben?
1., A részecskeszűrő nem képez ellenállást, az áthaladási keresztmet még 100% tömődés mellett is sokkal nagyobb mint a 60-as csőé.
2., Normál üzemnél regenerációnál korom égésekor: "víz és CO2 keletkezik.
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia."

Kicsit unalmast már ismételni.
Az tény - ahogy te is írtad -, hogy a korszerű motorok szennyezőbbek, de egy turbó benyás is elég mérget ereget ki magából. (Csak most sikk lett a dízeleket fikázni.)
Ha tudsz jobb/használhatóbb emissziócsökkentő eszközöket, akkor ne tartsd magadban.
Egyre viszont szépen kérlek, félinformációkból felépített érvrendszerekre hivatkozva ne dobáljuk már ki az autónikból az egyébként jól működő környezetvédelmi eszközöket.
Köszönöm! :)
rodolfo7514-12-2016 23:36:13 // 88485
Igen, ugyanez volt nekem is foncsor megégés. Ennyivel jobb a xenon :). Vagy csere (lámpatest), vagy kibányászod a projektor mögötti lemezt és foncsorozzák 3k-ért. De állítólag a szétszedés macerás, hőbefúvóval kell lemelegíteni a burát...
rodolfo7514-12-2016 23:32:48 // 88484
Hali!
Sokaknak igaza van! Nyilván a DPF valamennyi koromrészecskét (vagy kellően sokat) csapdába zár. Ezt kell kitakaríttatni vagy később a cserével megy a veszélyes hulladékba. Nyilván egy újszerű, kevés km-es vasból nem kell kilökni a DPF-et. Nem vagyok én sem DPF ellenes. Bár az tény, hogy mint "ellenállás", teljesítmény csökkentő is. Az enyémbe még bent van, én 2/3-ad országút 1/3-ad városban használom. Városi tönymörgésre ott az OFF kisautóm. Tudom, ezt nem mindenki teheti meg anyagilag (sem). Nekem inkább az az aggályom, amikor regenerál, akkor után égetve bizonyos részét kijuttatja a levegőbe 1/10-ed, 1/100-ad?? méretben. Tudjuk, hogy a (korom)részecske minél kisebb, annál veszélyesebb. Erről sajnos elég keveset ír a szakirodalom vagy én nem találtam rá forrást. A benzinesek füstje- főleg ha a katalizátor off vagy szétég, vagy szabályozatlan elég magas a kipufogófüst NOx SOx tartalma, ami a dízelben 1/100-ad része... Ezek is veszélyes rákkeltő, idegméreg vegyületeket tudnak alkotni. Mondom ezt, hogy dízelellenes és 22 évig benzineseket használó cartárs voltam. Igazatok van, épkézláb benzines nagy autóhoz alig lehet hozzájutni. Sztem használtan, megfizethető (1,5-3 mFt) árfekvésben 10-ből 1 a benzines. Bocs, ha valakinek erős vagyok senkit nem akarok bántani, csak kiírom magamból a dolgokat...
R75
Giuntini14-12-2016 22:43:54 // 88483
Dobogókő!
Hardy14-12-2016 22:41:36 // 88482
Van amikor csak úgy saját szorakoztatasomra :-)
Hardy14-12-2016 22:37:19 // 88481
Sajnos en is sokat varosozok, de hétvégente mindig csinalok egy nagyobb kort palyan meg foúton.
Giuntini14-12-2016 22:25:24 // 88480
Elképzelhető, hogy a 2,0-nál egészen a leömlőnél van a Dpf sokkal jobban ki tud kormolódni. A 2,4-nélnagyon hátul van, ezért szerintem sohasem lesz olyan fehér.
Giuntini14-12-2016 22:19:48 // 88479
Azt jól teszed, mert így segítesz a lerakódások kipucolásában. Nem csak a Dpf miatt kell, ezeket a dízeleket időnként meg kell hajtani, mert "ellustul".
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 21:54:24 // 88478
Ez korrekt :-) Elismerésem!
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 21:28:54 // 88475
Ezt a 146-on kipróbáltam, nem tapasztaltam semmi különbséget a bemelegedés idejében.
Dömpi (il dottore)14-12-2016 21:13:52 // 88474
Az EGR azért télen jó: lényegesen előbb melegszik be a motor mint nélküle.
Ugyebár hidegen hajtani meg nem túl jó a gépnek.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2016 21:08:26 // 88473
Ja. Nem sikerült még csatlakoznom, hiába van 2 kábelem is. A VAG-COM megdöglött szerintem, mert már a 146-ot se tudtam olvasni vele, az ELM-327 - nél meg valami driver akadás lehet. Egy csomó féle USB serial portos cuccot használok, valami megkavarodott, és nem birom beállítani.
Zsolt15514-12-2016 21:03:19 // 88472
A kisebbik kint dolgozik Németországban, majd megkérem, hogy vegyen fel egy ellenőrzést, amikor elkapnak valakit, aki kiherélte az autóját.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.