Forum >> 159
Liquid22-12-2016 21:30:45 // 88915
abszolut egyetértek, ez egy igazán jó, pontos váltó a 156-é után meg főleg jó :) Nemrég mentem egyet Sógor 147-esével és ismét megállapítottam, hogy a fejlődés megkérdőjelezhetetlen :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 21:27:58 // 88914
na ahhoz viszik a váltócsapágyakat rendesen :DDD
Tomi Stark22-12-2016 21:19:59 // 88913
Igen, ahhoz olcsó az alkatrész...vagy mégsem?
emGéza22-12-2016 21:18:08 // 88912
Vagy egy jó Suzukit !?
Tomi Stark22-12-2016 21:12:29 // 88911
Jó ez a váltó, csak közbe csapágyazni kell... :-)
Tomi Stark22-12-2016 21:11:17 // 88910
Akkor BMW -t hiszen annak sosincs semmi baja, legalábbis aztmondjak...
Giuntini22-12-2016 21:04:19 // 88909
Ezt a kutya nem érti! A 156-ban az volt a baj, hogy a váltó pontatlan, kásásan kapcsolható. A 159-ben jól és határozottan lehet kapcsolni. Nem tudom, hogy lehet-e olyat csinálni, amit mindenki elfogad. Volt az Aisin váltó is a terítéken. Azt is szidták sokan, pedig még nem is vezettek olyat soha. A kutya sem érti ezt.
emGéza22-12-2016 21:03:00 // 88908
... nem tetszik ...
Tomi Stark22-12-2016 20:55:39 // 88907
Vegyél Honda Jazzt, minden nepper azt ajánlja! Kár, hogy annak is csapágyas lesz a vâltója.
emGéza22-12-2016 20:48:10 // 88906
... hát , én már nem is tudom mit csináljak ! Kezdjek depi lenni ? ;-)
A múltkor volt a DPF , már majdnem mentem ki megnézni ...
Utána jött a fékolajos történés , már megint majdnem indultam ...
Most meg ez a váltó ! Már ne is lökjek neki 6-ost ?
Ennyik voltak az esti kosza gondolataim . Szóval !
Már elmúltam 42 , nem szaladok naponta a dokihoz , hogy mi bajom lehet ?
:-D
A múltkor volt a DPF , már majdnem mentem ki megnézni ...
Utána jött a fékolajos történés , már megint majdnem indultam ...
Most meg ez a váltó ! Már ne is lökjek neki 6-ost ?
Ennyik voltak az esti kosza gondolataim . Szóval !
Már elmúltam 42 , nem szaladok naponta a dokihoz , hogy mi bajom lehet ?
:-D
Giuntini22-12-2016 20:38:34 // 88905
Tapasztalat? Fogyasztásban mit mértél a dugóban?
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:35:49 // 88904
azt nem tudhatom de az 59-ben nekem nagyon tetszik a váltó, rövid, pontos faxa... nem sűrű babosfőzelékben a fákánál...
Kolci22-12-2016 20:24:55 // 88903
off az opelnál az insigniákat féloldalasan emelik meg, és akkor több olajat tudnak bele tölteni. Az anyacég adta az utasítást, mert konstrukciós hibája van a váltónak, és így nem 2 lityót, hanem minimum 2,5 lityót tesznek bele.
Azért elég gáz, hogy nem kijavítják a problémát, hanem trükköznek.
Azért elég gáz, hogy nem kijavítják a problémát, hanem trükköznek.
Kolci22-12-2016 20:18:59 // 88902
Most mire gondolsz?
Tomi Stark22-12-2016 20:15:57 // 88901
Én is ezt mondtam, kinevettek.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:14:05 // 88900
ezért kell 3L olajat bele erőltetni és nem megy tönkre...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 20:12:34 // 88899
bakker almát az almához, a 156 2,4 20V hasonlítsd az 59-hez ne a 10V-t... aztán fordul a kocka
Tomi Stark22-12-2016 20:11:34 // 88898
Huh, ezt szóban jobb lenne kifejteni, a lényeg, hogy 6-os ban az összes olajat felveri a fogaskerék, így alul szárazon fut a csapágy. Ez nyilván hosszú autópályás szakaszon veszélyes, azt mondták, közbe 5.-be váltsak vissza. Már a harmadik felé csapagysort rakják, de olaj nélkül nyilván egyik sem bírja sokáig. Van még sok más is, de ez a lényeg.
Tomi Stark22-12-2016 20:02:18 // 88897
Igazad van, 1.9 -ről írtam! Magamból indultam ki.
emGéza22-12-2016 19:58:24 // 88896
Miért megy tönkre az a váltó ?
Piritu - 1.000.00022-12-2016 19:58:24 // 88895
hsz 88888: "most már tudom miért megy tönkre." - szerintem erre kíváncsi sokunkkal együtt a Cartárs :-)
Kolci22-12-2016 19:41:40 // 88893
Te az 1.9-ről írsz, én meg a 2.4 ről.
Az igaz, hogy az 1.9-hez az új lendkerék, meg a kuplungszett és a hidraulikus kinyomócsapágy ára alulról súrolja a 180-at, ez a 156-ban kevesebb, mert a kinyomócsapágy a szett része, mivel húzókuplungos, és a munkahenger pedig csak 5 pénz, de max 8 újban. Természetesen most luk Sachs árakról beszélünk.
Az igaz, hogy az 1.9-hez az új lendkerék, meg a kuplungszett és a hidraulikus kinyomócsapágy ára alulról súrolja a 180-at, ez a 156-ban kevesebb, mert a kinyomócsapágy a szett része, mivel húzókuplungos, és a munkahenger pedig csak 5 pénz, de max 8 újban. Természetesen most luk Sachs árakról beszélünk.
Revitox22-12-2016 19:21:06 // 88890
Üdv!
Valaki tud tippet h honnan tudom letölteni a kezelési könyvet a kicsihez?
Valaki tud tippet h honnan tudom letölteni a kezelési könyvet a kicsihez?
Tomi Stark22-12-2016 19:17:16 // 88889
Szóval azt akartam mondani, hogy pont a sok közös GM alkatrész miatt nem veszélyesek az árak. Ha belegondolsz hol van egy lengőkar hozzá adott értékben, egy DMF-HEZ képest, mégis fele annyiba kerül.
Tomi Stark22-12-2016 19:12:20 // 88888
A lendkerék 100e az egész szett Magyarországon 180000 Ausztriában kicsit olcsóbb, tudom mert most érintett vagyok benne. A váltó meg kb 60 ezer. Egyébként a héten jártam az M32-es váltók európai felújító központjában, most már tudom miért megy tönkre.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 18:51:03 // 88887
A súly a lendkeréknek nem mindegy, amikor még kell álló helyből mozdítani az autót.
Kolci22-12-2016 16:54:49 // 88886
A 156 ban nem GM váltók voltak, sem az 5-ös és sem a 6 gangos, és problem sem volt velük. Olyan szempontból mindegy, hogy milyen nehéz egy kocsi, hogy a váltón max akkora nyomaték jelentkezhet amit a moci tud. amúgy a lendkerék az 56-hoz luk olyan 120000 valeo olyan 95000, ugyan ennél a motornál 150 körül van a 159.-nél.
Váltani meg nem azért váltottak, mert gyengébb, hanem mert a GM-el közösen fejlesztették a padlóvázat, és egy két mechanikai elemet átvettek. Egyik ilyen sajna a váltó.
Ha megnézitek a másik ilyen baromság az első segédváz, ami szintén gm elmebaj.
A Holden motorokról nem is beszélve :(
Váltani meg nem azért váltottak, mert gyengébb, hanem mert a GM-el közösen fejlesztették a padlóvázat, és egy két mechanikai elemet átvettek. Egyik ilyen sajna a váltó.
Ha megnézitek a másik ilyen baromság az első segédváz, ami szintén gm elmebaj.
A Holden motorokról nem is beszélve :(
Tomi Stark22-12-2016 16:34:01 // 88885
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 15:00:07 // 88884
Szerintem a régi, nem GM 5-ös váltóra gondol a cartárs és 1.9 motorhoz. Azok tényleg nehezebben pusztultak, sokat kibír, viszont 5 sebességes.
A kettős tömegű gondoknak meg nyilván van köze a súlyhoz, illetve a nyomaték hangoláshoz. Általában azoknál az autóknál pusztul vészesen a DMF amikkel nehéz elindulni. Az 1.9-es 159 tapasztalataim szerint pont ilyen. A környezetvédelmi ketyerék kiiktatása és egy jól megírt program így akár javíthat is a dmf élettartamán.
A kettős tömegű gondoknak meg nyilván van köze a súlyhoz, illetve a nyomaték hangoláshoz. Általában azoknál az autóknál pusztul vészesen a DMF amikkel nehéz elindulni. Az 1.9-es 159 tapasztalataim szerint pont ilyen. A környezetvédelmi ketyerék kiiktatása és egy jól megírt program így akár javíthat is a dmf élettartamán.
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 13:05:44 // 88883
melyikét? a 2,4-ben ugyan úgy tönkre megy a kettőstömegű csak 2x annyiba kerül, mint az 59-nél...
Liquid22-12-2016 12:43:33 // 88882
Kérdés, hogy mit szólna a váltó a nagyobb teljesítményhez, nyomatékhoz...
Valószínűleg nem viccből váltottak. Ráadásul a 2.4 20V 156 már simán megette a féltengelyeket ha izmoztak vele, vagy kicsit meg volt húzva.
Valószínűleg nem viccből váltottak. Ráadásul a 2.4 20V 156 már simán megette a féltengelyeket ha izmoztak vele, vagy kicsit meg volt húzva.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 12:35:16 // 88881
Nekem is így kényelmes. Bp-n egy óra araszolás alatt rájöttem, hogy hogy lesz ez jó :-)
Kolci22-12-2016 11:58:01 // 88880
Én azon gondolkozom, hogy valahogy a 156-osok váltóját kéne a 159-be berakni, mert ott ilyenek nem voltak, s azok is e motorokkal voltak szerelve. Ha jól láttam, csak a motorbakot, a váltóbowdenezést és a féltengelyt kell módosítani.
A váltóbak a legproblémásab ezek közül. Ráadásul a 156-os lendkerékkel és kuplunggal többszörösét el lehet menni mint az 59-vel. Nem beszélve a kuplungmunkahenger jobb megoldásáról.
Na ebből milyen diszkurzus kerekedik :D
A váltóbak a legproblémásab ezek közül. Ráadásul a 156-os lendkerékkel és kuplunggal többszörösét el lehet menni mint az 59-vel. Nem beszélve a kuplungmunkahenger jobb megoldásáról.
Na ebből milyen diszkurzus kerekedik :D
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 11:43:38 // 88879
lámpánál mindig berakom N-be :)
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 11:41:16 // 88878
Automata váltósoknak: na ugye :-) Én is így gondolom, és a tajvani haverom is így használja, autóztunk pár ezret már együtt. Ki lehet azt tenni N-be, sőt, arra van. Nyomja a féket a nyavaja...
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 11:38:06 // 88877
Viszont a 159 ülését nem bírom kényelmesre beállítani. :-S A derekam majd le szakad, a bal térdem meg beáll teljesen pár száz km alatt, sehogy se igazi. A jobb lábamat meg végképp nem tudom hova tenni, ha tempomattal utazok. Kb a fékpedál alatt tudom pihentetni, ami baromira nem biztonságos megoldás. Lehet az én anatómiámmal van baj, de ez a lapos padló nem jött be. Egyetlen autóban sem fájt még a derekam :-( Itt meg csak fészkelődök erre, arra, állítgatom mindenfele, és nem jó.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 11:24:14 // 88876
Szerinted mennyire írtam komolyan? :-) Alfa 146 TD rulez :-) Ennél jobb városi autót nehezen tudnék találni, pláne, hogy országútra is kiváló. Méretre jó, komfortos, raktere is van, ha kell. És.. semmi nem klattyog ám abban sem. Meg is tartom amíg egyben van. Tavasszal viszem a kasznishoz alvázvédetni, nehogy azzal is úgy járjak, hogy kilyukad alul :-)
Tomi Stark22-12-2016 11:15:53 // 88875
Bocsánat, nem akarok senkit megbántani, sőt semmilyen gépet nem akarok fikázni, de ez a Jazz kérdés érzékenyen érintett, minden héten olvasom valahol, hogy milyen jó autó. De ez inkább olyan, mint hogy azok dicsérik akiknek nem volt, az olaszt is azok szidják akiknek még nem volt. Persze kivételek mindig vannak, de +200 ezer km után maradok az olasznál.
Tomi Stark22-12-2016 11:09:27 // 88874
Honda Jazz, neeeeee!
Én használtam olyant, inkább egy Lada, komolyan ha tudnám mi a lósz@rt lehet abban az egyébként tényleg nagy helykínálattal rendelkező autóban isteniteni. Váltó ugyanúgy gyári hibás, csak még rosszabb, gyári rádiót kétszer cseréltem, nem kényelmes, a kormányzás meg katasztrófa. Kisebb ívű kanyart be lehet venni úgy, hogy nem kell fogni a kormányt, csak a végén vissza egyenesbe. Mondjuk legalább keveset evett,de nem is ment. A 22 éves Lanciám sokkal komolyabb autó. Műszakilag mindenképp.
Én használtam olyant, inkább egy Lada, komolyan ha tudnám mi a lósz@rt lehet abban az egyébként tényleg nagy helykínálattal rendelkező autóban isteniteni. Váltó ugyanúgy gyári hibás, csak még rosszabb, gyári rádiót kétszer cseréltem, nem kényelmes, a kormányzás meg katasztrófa. Kisebb ívű kanyart be lehet venni úgy, hogy nem kell fogni a kormányt, csak a végén vissza egyenesbe. Mondjuk legalább keveset evett,de nem is ment. A 22 éves Lanciám sokkal komolyabb autó. Műszakilag mindenképp.
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2016 10:57:40 // 88873
Villanyautó rulez :-D 2000km-t mentem és már az automatás 2.4-nél is jönnek a hülye hangok. Még tojok rá szint, de egyszer felidegesít és veszek egy Honda Jazzt. Vagy valami japán vilanyautót :-)) Pestre meg járok vonattal. Vagy oszkárral vagy űberrel, vagy taxival :-)))
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 10:08:21 // 88872
hm... az istencsászárnál nincs klattyanás, gondolom a kevesebb nyomaték miatt, egyébként idegesítő ez a hang persze mi vagyunk már túl igényesek, minden hangra, neszre, klattyanásra, kopogásra stb felkapjuk a fejünket és gondolatban kicseréltünk mindent az autón :DDDDDDDDDD
Shadin22-12-2016 09:45:47 // 88871
Azt a klattyanást ismerem, ez a klattyanás nem volt normális.
Ez persze nem jelenti azt hogy nem szoptam be gyári felújítottal, mert beszoptam.
Így is 200Le/400Nm körül vagyok egy kicsit megbolondított gázpedállal.
No késlekedés, no korom, csekély fogyasztás :-)
Ez persze nem jelenti azt hogy nem szoptam be gyári felújítottal, mert beszoptam.
Így is 200Le/400Nm körül vagyok egy kicsit megbolondított gázpedállal.
No késlekedés, no korom, csekély fogyasztás :-)
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2016 08:47:27 // 88870
mindegyik klattyan, váltásnál is, az új is, a használt is....
Shadin22-12-2016 08:15:53 // 88869
Ez mindenképpen igy javasolt. Az én esetemben az a gond, hogy a C635-os váltó 350Nm-re van tervezve. Egyesek szerint 390-et bír. Az autó gyarilag 360 papíron, nálam viszont 400+ volt...
Ue. váltó az alapja a TCT-nek is ahol lejjebb vették a nyomatékot 350-re a Giulietta 170 lovas verziójánál.
Eleg durván tervezik manapság a dolgokat. Zero tartalék...
Maxi áron...
Ue. váltó az alapja a TCT-nek is ahol lejjebb vették a nyomatékot 350-re a Giulietta 170 lovas verziójánál.
Eleg durván tervezik manapság a dolgokat. Zero tartalék...
Maxi áron...
ZoliNix21-12-2016 22:49:33 // 88868
Lendkerékhez:
Azt javasolták hogy kiemelt kuplunggal állítsam le és alacsony fordulaton ne eröltessem. Ez hosszabbítja az élettartamát.
Azt javasolták hogy kiemelt kuplunggal állítsam le és alacsony fordulaton ne eröltessem. Ez hosszabbítja az élettartamát.
Shadin21-12-2016 22:27:04 // 88866
Klattyant leállításnál (is)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
567
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?