Forum >> 159
WarbiRunner (Gyuri)25-01-2017 15:21:56 // 90559
Akkor már "leülepszik" :-)
Zsolt15525-01-2017 15:05:26 // 90558
"... ingyenessé tenné a tömegközlekedést ezekre a napokra, de mindenki lesz@rja a környezet védelmet ezen is látszik... ..." Nem, mert több az ellenőr a BKV-n.
Zsolt15525-01-2017 15:03:12 // 90557
"... Adagolós, kis nyomású dízel, ami akkora korom részecskéket pöffent, ami kiülepszik a levegőből. ..."
Pontosabban le ülepszik. A DPF nélkülieké, pedig mivel kicsire van elporlasztva ezért "szállópor"-ként kerül a környezetbe.
Pontosabban le ülepszik. A DPF nélkülieké, pedig mivel kicsire van elporlasztva ezért "szállópor"-ként kerül a környezetbe.
RB 8325-01-2017 14:53:16 // 90556
Sziasztok, van esetleg tapasztalat Multimédia Radioval kapcsolatban, az enyém alap radioval szerelt, bár Blue&Me van, müködik is , jó az usb-telefon-Bt stb dolgok, de gondolkodom nagy képernyös megoldásban, a gyári megoldásról Phon "lebeszélt" , egy otthoni Autohifis segitene is , de érdekelne a Ti véleményetek is.
Minden segitö hozzászollást köszönettel vennék 😀
Üdv B.
Minden segitö hozzászollást köszönettel vennék 😀
Üdv B.
Kazes☻25-01-2017 14:51:47 // 90555
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha csak rajtuk múlna... mármint a diriken. :)
Kazes☻25-01-2017 14:42:30 // 90554
Na, ja... viszont itt vaskosak az adók és egyre többet kell fizetni is... :(
pettinke25-01-2017 14:21:43 // 90553
OK, a többiben egyetértünk :-(
azt hittem az autó miatt tetted be pluszban a képet.
azt hittem az autó miatt tetted be pluszban a képet.
WarbiRunner (Gyuri)25-01-2017 12:41:37 // 90552
Akkor innen gratula neki :-)
WarbiRunner (Gyuri)25-01-2017 12:40:17 // 90551
Nem, viszont kemény pénzbe kerül a gyereket iskoláztatni. Nincs ez a minden ingyen rendszer mint itt. Fizetnek mindenért, cserében minőségi szolgáltatást kapnak és alacsony adókat.
Liquid25-01-2017 12:13:24 // 90550
ez jól hangzik
Kazes☻25-01-2017 12:13:01 // 90549
Gondolom a fa az ami a legkevesebb ezekben a kazánokban, viszont egyéb hulladék, szemét annál több. Ítt Nagytétényben nincs különösebb probléma, pedig elég sokan fűtenek fával, ezzel szemben beljebb BP. belső kerületeiben és a belvárosban gyakorlatilag senki, tehát a gázfűtés dominál és ott a sok járművel együtt már problémás...
Ezt a dízeles dolgot meg azért némi fenntartással kezelem...
A messzi keleten meg krétát és fénymásoló papírt meg egyebeket biztosan nem kell beküldeni pluszban... ;-)
Ezt a dízeles dolgot meg azért némi fenntartással kezelem...
A messzi keleten meg krétát és fénymásoló papírt meg egyebeket biztosan nem kell beküldeni pluszban... ;-)
'''''25-01-2017 12:07:49 // 90548
Asszony suli igazgató egy kis településen.
Három településről szedi a sulibusz össze a sulisokat meg az ovisokat.
Működik nálunk is. :-)
Három településről szedi a sulibusz össze a sulisokat meg az ovisokat.
Működik nálunk is. :-)
droberto25-01-2017 11:49:47 // 90547
WarbiRunner (Gyuri)25-01-2017 11:49:07 // 90546
Nyilván nem lehet megoldani értelmesen. Nálunk ovi, suli kör, 14km/nap. A busz felejtős a jelenlegi formájában. Tajvanon viszont tök jól megoldják. Az iskolának és az ovinak van saját busza. Minden gyerekért házhoz megy. A szülők a ház előtt felteszik a körjáratra a gyerkőcöket, majd délután otthon leveszik őket a buszról. Nem hülye ötlet és működik.
Giuntini25-01-2017 11:46:00 // 90545
Igen, a gyerekek fuvarozása az teljesen más szitu:) Én magamból indulok ki:(
Giuntini25-01-2017 11:44:41 // 90544
Igen, mert a rendőrség vett mindenféle autót. BMW-kel, és mindenféle mással is elkezdtek foglalkozni. A Mareák idejében volt az, hogy csak olasz autókat használtak. Nagyrészt Mareákat, meg voltak 156-osok is. A Carabinierik megmaradtak az Alfáknál, vagy a kisvárosokban a Fiatoknál. Reméljük a Giuliával minden visszatér.
WarbiRunner (Gyuri)25-01-2017 11:44:05 // 90543
A vidéki városokról tudnék mesélni. Esténként belefulladsz a füstbe ami a kéményekből jön. Semmi köze az egésznek az autókhoz. Egyértelműen a fatüzelés a gond. A szomszédos Hajdúsámson az egyenesen brutális, de itt nálunk is a gyerekeknek 5 kor húzás befele, mert belélegezhetetlen a levegő. A bicikli öngyilkosság, önkéntes tüdőrák.
Megoldás nyilván nincs és semmit de semmit nem fog számítani, hogy autóznak az emberek, vagy nem. Amíg autózik, addig sincs otthon hogy még egy kuglit hajítson a "vegyestüzelésbe". Majd ha féláron adják a villanyt télen, akkor esetleg változik valami. Hiába drága a fa, a házak 90%-ában lepukkant ősi gázkazán van, rosszul méretezett radiátorok. Nálunk csak a fűtésrendszer cseréjétől 40%-ot(!) csökkent a gázfelhasználás. Ősi nyílt égésterű, nyílt vízkörös vastag vascsöves rendszer vs kondenzációs kazán, műanyag cső, radiátorok. A befektetést soha nem hozza be, ezt én is tudom. Más is tudja.
Autó:
Rá van állva mindenki a dízelekre, pedig ennél azért árnyaltabb a kép. A TD-t én nyugodt szívvel használom pl. Adagolós, kis nyomású dízel, ami akkora korom részecskéket pöffent, ami kiülepszik a levegőből. Ha be is lélegzed, a nyálkahártyád kidolgozza, max zsepiben végzi :-) Minél nagyobb a nyomás, annál kisebb a részecske. Egy dpf nélküli CR dízel már mumus. Már egy régi jtd is 1350Baros befecskendezéssel, pláne egy modern dízel 2000Bar környékén. Az kibocsát olyan apró PM2.5 részecskéket ami lerakódik a tüdőben. Maga a korom részecske ugye szén volna, hanem könnyen kapcsolódnak hozzá nála veszélyesebb vegyületek, és ez a gond.
Viszont s direkt befecskendezős benzinesek sem ártatlan báránykák, azoknak is van apró szemcsés korom kibocsátásuk.
Állami szinten bazgatják a dízeleket, pedig gondoljuk csak végig. A hatásfokuk lényegesen jobb mint a benzines motoroké. NOx, Co kibocsátásuk általában kevesebb. Eleve kevesebb üzemanyagot égetnek, kisebb a huladék hője is a jobb hatásfok miatt, kisebb a környezet hőterhelése.
Egyetlen szempontból rosszabb a dízel, ami ugye a korom. Amit meg dpf-el csapdába ejtünk. Tehát egy jól működő modern dízel egész biztosan kevesebbet szennyez mint egy direkt befecskendezős (hasonló teljesítményű!) benzines.
DPF nélkül mindenkinek a magán ügye a dolog. Úgy káros, nem kicsit, de nyilvánvaló az is, hogy ha ez megbízhatatlanná tesz egy autót, akkor mérlegelendő hogy mi legyen..
És ha már itt járunk, elektromos autó...
Megoldás nyilván nincs és semmit de semmit nem fog számítani, hogy autóznak az emberek, vagy nem. Amíg autózik, addig sincs otthon hogy még egy kuglit hajítson a "vegyestüzelésbe". Majd ha féláron adják a villanyt télen, akkor esetleg változik valami. Hiába drága a fa, a házak 90%-ában lepukkant ősi gázkazán van, rosszul méretezett radiátorok. Nálunk csak a fűtésrendszer cseréjétől 40%-ot(!) csökkent a gázfelhasználás. Ősi nyílt égésterű, nyílt vízkörös vastag vascsöves rendszer vs kondenzációs kazán, műanyag cső, radiátorok. A befektetést soha nem hozza be, ezt én is tudom. Más is tudja.
Autó:
Rá van állva mindenki a dízelekre, pedig ennél azért árnyaltabb a kép. A TD-t én nyugodt szívvel használom pl. Adagolós, kis nyomású dízel, ami akkora korom részecskéket pöffent, ami kiülepszik a levegőből. Ha be is lélegzed, a nyálkahártyád kidolgozza, max zsepiben végzi :-) Minél nagyobb a nyomás, annál kisebb a részecske. Egy dpf nélküli CR dízel már mumus. Már egy régi jtd is 1350Baros befecskendezéssel, pláne egy modern dízel 2000Bar környékén. Az kibocsát olyan apró PM2.5 részecskéket ami lerakódik a tüdőben. Maga a korom részecske ugye szén volna, hanem könnyen kapcsolódnak hozzá nála veszélyesebb vegyületek, és ez a gond.
Viszont s direkt befecskendezős benzinesek sem ártatlan báránykák, azoknak is van apró szemcsés korom kibocsátásuk.
Állami szinten bazgatják a dízeleket, pedig gondoljuk csak végig. A hatásfokuk lényegesen jobb mint a benzines motoroké. NOx, Co kibocsátásuk általában kevesebb. Eleve kevesebb üzemanyagot égetnek, kisebb a huladék hője is a jobb hatásfok miatt, kisebb a környezet hőterhelése.
Egyetlen szempontból rosszabb a dízel, ami ugye a korom. Amit meg dpf-el csapdába ejtünk. Tehát egy jól működő modern dízel egész biztosan kevesebbet szennyez mint egy direkt befecskendezős (hasonló teljesítményű!) benzines.
DPF nélkül mindenkinek a magán ügye a dolog. Úgy káros, nem kicsit, de nyilvánvaló az is, hogy ha ez megbízhatatlanná tesz egy autót, akkor mérlegelendő hogy mi legyen..
És ha már itt járunk, elektromos autó...
emGéza25-01-2017 11:38:01 // 90542
sajnos gondolataimat nem bírom/bírtam szavakba önteni ...
nem a technika a lényeg .
nem a technika a lényeg .
Liquid25-01-2017 11:34:34 // 90541
Értem én hogy különbözők a városok, de attól még hasoló az alap szitu.
Egy körfuvar ovi, iskola, anya, apa munkahelye majd délután vissza, el se tudom képzelni hogy lehetne ezt pl. nem kocsival akkor ha gyalog messze van.
Hozzáteszem sose éltem a nagyfaluban meg nem is igen szeretnék :)
Egy körfuvar ovi, iskola, anya, apa munkahelye majd délután vissza, el se tudom képzelni hogy lehetne ezt pl. nem kocsival akkor ha gyalog messze van.
Hozzáteszem sose éltem a nagyfaluban meg nem is igen szeretnék :)
pettinke25-01-2017 11:34:05 // 90540
pettinke25-01-2017 11:33:26 // 90539
de... ez egy BMW :-(
[img1]
[img1]
emGéza25-01-2017 11:23:17 // 90538
Giuntini25-01-2017 11:17:54 // 90537
Tudom, igazad van! Csak bele kellene egyeseknek gondolni abba, hogy nem mindig az autó az egyedüli mód, és időnként teljesen felesleges használni az autót. Mondom én, aki régen évente 60 ezer kilométereket autóztam. A vidéki városok teljesen mások mint Budapest. Itt méregdrága a parkoló, már a peremkerületekben is parkolást kell fizetni. A tömegközlekedéssel gyakran fele idő alatt érsz bárhová, mint a dugóban állni. Én csak annyit mondok, hogy ésszerűbben kellene használni az autót. Én is nyáron a Balatonon mindenhová biciklivel járok, mert jobb és egészségesebb. Itt Budapesten nem tudsz biciklizni, mert 1 beledöglessz a légszennyezésbe, 2 kivasalnak. Annyival élhetőbb az élet Győrben, hogy azt nem lehet összehasonlítani Budapesttel.
Liquid25-01-2017 11:03:30 // 90536
Persze hogy nem tud bemelegedni, de attól még az emberek nagy részének nincs más alternatívája, ezt is meg kellene érteni.
Mert lehet papolni a környezettudatosságról, meg a közösségi közlekedésről (ami még sokkal szennyezőbb adott esetben) ha 5-10perc helyett 40-50 eljutni a munkahelyemre 1-2 átszállással, fagyoskodással, satöbbi. Ja és drágább tud lenni a bérlet, mint az autó... Nálam ez nem alternatíva, nem érzem úgy hogy önként kellene a sz.pott kuki rossz oldalára állnom :)
Amúgy meg ha tehetem bicajozok... (igen -14-ben is)
Mert lehet papolni a környezettudatosságról, meg a közösségi közlekedésről (ami még sokkal szennyezőbb adott esetben) ha 5-10perc helyett 40-50 eljutni a munkahelyemre 1-2 átszállással, fagyoskodással, satöbbi. Ja és drágább tud lenni a bérlet, mint az autó... Nálam ez nem alternatíva, nem érzem úgy hogy önként kellene a sz.pott kuki rossz oldalára állnom :)
Amúgy meg ha tehetem bicajozok... (igen -14-ben is)
Shadin25-01-2017 10:50:13 // 90535
Ne igyunk előre a medve (zuzmó?) bőrére :-)
Giuntini25-01-2017 10:24:44 // 90534
A 2,4 Euro 4, csak a részecskeszűrő miatt megfelel az 5-ös besorolásnak is. Igen, Szegeden ingyenessé tették a tömegközlekedést. Ez jó példa! Igazad van, az autók töredékét képezik a légszennyezésnek, de a városban ilyen hideg időben a motorok, képtelenek bemelegedni rövid távon, és sokkal jobban szennyeznek. Folyamatosan nem üzemmeleg motorokkal közlekednek, és sokkal nagyobb a szennyezés. Ez is nagymértékben hozzájárul a levegőminőség romlásához.
Martin Kovacs25-01-2017 10:21:13 // 90533
De jó neked. Nekem 17"-es gyári alun van alig fér be :DDD
Plusz emelő és egyéb holmikat nem igazán tudom hova rakni :/
Plusz emelő és egyéb holmikat nem igazán tudom hova rakni :/
Kazes☻25-01-2017 10:18:01 // 90532
Sajnos... a lényeg, hogy legyen stadion meg olimpia... Röhej! :-(
Kazes☻25-01-2017 10:16:01 // 90531
Ez nem ennyire egyszerű, inkább a városházán kéne kutakodj, de innen már beszivárogna a politika... :-/
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2017 10:13:04 // 90530
inkább 4 :P
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2017 10:12:18 // 90529
a szmog elsősorban a fa, széntüzelés stb miatt alakul ki, másodsorban a szennyező autók, ha a felső vezetés nem csak a száját jártatná akkor ingyenessé tenné a tömegközlekedést ezekre a napokra, de mindenki lesz@rja a környezet védelmet ezen is látszik...
Liquid25-01-2017 10:05:14 // 90528
azért ennyire ne légy sarkos, a szmoghoz erősen (ha nem sokkal nagyobb mértékben) hozzájárul a rengeteg konvektor, meg egyéb főtási mód, a közösségi közlekedés EURO -99-es buszai, meg az hogy nem mozog a levegő.
A tiéd is EURO5 :)
A tiéd is EURO5 :)
Giuntini25-01-2017 10:01:27 // 90527
Tegnap azért láttam egy-két Euro -5 autót, az utakon, amit nem tudom, hogy mertek egyáltalán beindítani. Én nem értem az embereket, honnan veszik a bátorságot, hogy amikor smog riadó van, hogy merik ezt csinálni. Tegnap bent a városban egyszerűen fuldokolni lehetett, pedig alig volt autó az utakon. "Dögöljön meg más, én akkor is használom az autómat." A k...va édes a.....kat! Én levenném a rendszámtáblát, elszállítatnám az autót, olyan büntetést rónák ki rájuk, hogy máskor meggondolná, hogy mikor tesz ilyet. És akkor az agymosott barmok szórakoznak az Euro 4-5 dízelekkel. Az Givenchy illatot lövell a levegőbe ezekhez viszonyítva!
Liquid25-01-2017 09:56:58 // 90526
Nekem mankókerekem van, abban a gyári szett (emelő, meg a többi, egy szép tartóban).
Épp most alakítottam át az egészet, hogy kiiktassam a helykitöltőt, így nyertem egy 8cm mély lyukat a csomagtartó padlója alatt.
Épp most alakítottam át az egészet, hogy kiiktassam a helykitöltőt, így nyertem egy 8cm mély lyukat a csomagtartó padlója alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2017 09:45:43 // 90525
6-10 eu4, 11- EU5 16- EU6
avvocato25-01-2017 09:44:43 // 90524
Örömmel látom, hogy Shadin cartárs is a Tbi tábort fogja gyarapítani. Jó választás a turbo benzina én csak jókat tudok mondani róla!
Giuntini25-01-2017 09:35:36 // 90523
Én ezt a környezetvédelmi besorolást nem értem. Húgom Puntója benzines 1,4 16V 2003-as Euro 4-es, és a forgalmiban 6-os a besorolása. A 159 2,4 szintén Euro 4-es, és 10-es környezetvédelmi besorolású. Hogy van ez?
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-01-2017 09:34:20 // 90522
Rajta leszek az ügyön :-)
Martin Kovacs25-01-2017 09:30:14 // 90521
Ciao
Akinek nagy fékes az 59, végre sikerült szereznem pótkereket az autóba de ti milyen emelőt használtok hozzá ?
Nekem a sima kroki nem megy bele a felnibe..
Akinek nagy fékes az 59, végre sikerült szereznem pótkereket az autóba de ti milyen emelőt használtok hozzá ?
Nekem a sima kroki nem megy bele a felnibe..
Giuntini25-01-2017 09:26:49 // 90520
Ez érdekes! Nekem is a Mareában a jobb oldalon volt. Ezek szerint különböző a motorok szerint, vagy modellfrissítés után át tették a jobb oldalra...?
Erhard 242 (Pure Energy)25-01-2017 08:38:25 // 90519
Izlandi zuzmókat békén hagyni a barátaink :) Kéne főzni zuzmó páleszt az még nincs a piacon :DDD
Smith25-01-2017 07:44:27 // 90518
Megyek is kiherélem a vasból az egr-t meg a dpf-et, hogy pótoljam a zúzmóirtó kormot az utakon, HELYETTED :)
AR15924-01-2017 21:42:09 // 90517
http://auto-live.hu/buzz/dtm-kontosbe-bujtattak-az-alfa-romeo-giuliat/
Julia kapott egy digitális DTM köntöst. Szerintem nem mutatna rosszúl :)
Julia kapott egy digitális DTM köntöst. Szerintem nem mutatna rosszúl :)
ott221724-01-2017 21:40:56 // 90516
Úgy hallottam most kezdik tenyészteni a zuzmóevő sírónyuszikat. ::))
Hardy24-01-2017 21:40:26 // 90515
Bal? A kisebb tesoknal a jobb.
Liquid24-01-2017 21:38:22 // 90514
így van! Írtani kell az zuzmót mert túlszaporodik és ki tudja milyen ökológia katasztrófát fog okozni :)
A vaddisznókat is kilövöldözik :)
A vaddisznókat is kilövöldözik :)
ott221724-01-2017 21:36:10 // 90513
Ja.ja , és a nyuszi szőre feketéről fehérre vált ! ::))))
Piritu - 1.000.00024-01-2017 21:34:24 // 90512
zuzmó :-)
Gyapi Ɨ|ѯ24-01-2017 21:26:59 // 90511
de egy marék alga megmenekül :)
Haddel24-01-2017 20:33:38 // 90510
Nee ,ne tedd!! Tudtad ,hogy amikor egy kormos cartárs át pártol a benzines oldalra,valahol a világban egy kisnyuszi sírva fakad? 😃😃
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
427
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?