Forum >> 159

Giuntini06-02-2017 10:40:35 // 91121
Az 1,9 nem szuszog, ez a nagyobb KKK turbó sajátja. Automatánál ez még hatványozódik, és a 2,4-ben gyakran találunk lefújó szelepet. Ezt onnan lehet észrevenni, hogy gázelvételnél, váltásnál elengedi a turbónyomást. A 2,4 ezt olyan jellegzetes kamionos hanggal hálálja meg.
Giuntini06-02-2017 10:35:10 // 91120
Az automata hátranya a nagy városi fogyasztás, viszont baromian illik ehhez a motorhoz, sőt még a hangja is jobb tőle. Budapesti fogyasztása 12 liter, országúton, autópályán elhanyagolható a különbség. Automata finoman vált, de kell benne cserélni az olajat, hiába írja azt a gépkönyv, hogy nem kell. Automatánál a vezérlőtömb lehet hiba, de ha belegondolsz egy kettőstömegű kuplung szettel árban kb. ugyanott van.
Csabi06-02-2017 08:44:10 // 91119
A gyártás elején voltak olyan típushibák amik könnyedén okozhattak akár hengerfej problémákat...Ilyen volt a gyári vízpumpa hibája, a járókerék elforgott a tengelyen...vagy a hűtővíz kollektoron egy műanyag légtelenítő csavar hibája miatt elfolyhatott a hűtővíz...( ő az még a baj előtt sikerült kicserélnem) Ezeken túlmenően szerintem sem lehet általánosítani
Erhard 242 (Pure Energy)06-02-2017 08:44:07 // 91118
kiírt dpf-fel max, amúgy inkább 9-9,5
ktheoriginal06-02-2017 07:59:09 // 91117
Hali!

Én tavaly vettem Laufenn nyári gumikat R19-es méretben, és csak pozitív tapasztalataim vannak! Jó tapadás, minimális kopás. Szerintem megéri az árát, ha nem akarsz vagyont költeni gumikra. Remélem tudtam segíteni.
WarbiRunner (Gyuri)06-02-2017 07:43:35 // 91116
Szerintem az automata miatt szuszog,pont mert nincs gázelvétel. Amikor a geo visszaáll, olyankor elengedi a nyomást. Mivel erre nincs túl sok ideje, ezért hallatszik ennyire. Talán.. Utólagos lefújó szelepet nem találtam benne.
Liquid06-02-2017 00:08:15 // 91115
A fészen finoman szólva megy a hülyeség :( Kiléptem már pár csoportból...
A 2.4-ek nagjából 7-8 között kajálnak, az automata/Q4 + 1-2l
Ha Győrben jársz szívesen mutatok egy kéziváltóst :)
Gyuri05-02-2017 22:36:01 // 91114
Leginkább fb csoportok irományait követem figyelemmel, nyilván ez nem olyan mérvadó, mint az itt lévők "összesűrített" tapasztalata :)
Az őszintét megmondva a GT sem megy nagyon 7,5 alá, bár én átlag 150-160-as tempomat pályázós módban használom, sokszor nem épp tojással a gázpedál alatt, azért nem taposom szét, de lekopogom nem igazán volt egr, és hozzá hasonló problémám:D
Talán az lesz a célravezető, ha kipróbálok egy automatát és egy manuálisat. Talán találok a környéken erre lehetőséget :)
Giuntini05-02-2017 21:51:26 // 91113
Osztom Liquid véleményét, nekem 2,4 automata van. Az enyémnek volt hengerfej problémája, amiből motorgenerál lett, de azért mert az előző tulajnál (osztrák) le volt véve a hengerfej, és nem síkolták le rendesen hanem kipasztázták. Erről nem tudtam. Ez tudtommal egyedüli eset volt. A 2,4 nagyszerű választás! Nagyon meg kell nézni, mert nagyon sok a tekert kilométeres példány. Állapotot kell nézni, ez a 2,4-re hatványozottan igaz.
Zolibácsi05-02-2017 21:43:10 // 91112
Érdekes én nem hallom azokat a nagy szuszogasokat gáz elvetelnel. Van valami nem gyári lefujo szeleped?
156er05-02-2017 21:20:22 // 91111
Ugyanaz a csőméret a 2.4 és 2.0-nál. Nekem is simán felment.
Liquid05-02-2017 20:55:50 // 91110
Ez a hengerfejrepedés honnan jön? Mert már tőlem is kérdezték, de eddig konkrétan egyről tudok... Tehát messze nem általános. Vagy csak én mászkálok füldugóval, rózsaszín szemüvegben :)

A 2.4 -es a legjobb választás, ha kell erő és nem esel seggre az adott esetben 8-9-10L-es fogyasztástól. A TBI lehet csak alternatívája de ha az nem fér bele akkor nincs kérdés.
Az automata jó társa az 5hengeres dízelnek. Kiváló kombináció.
Nem fog keveset fogyasztani, mert egy 200 lovas 1700 kilós automata nem tud 5 literrel járni, de ki nem sz@rja le :D
Haddel05-02-2017 19:34:29 // 91108
Bushmaster05-02-2017 18:44:21 // 91107
Rendben majd megnézem. Csak nem is gondoltam hogy egy teljesen más menü pont alatt kell keresni.
Köszönöm
Smith05-02-2017 18:07:40 // 91106
Vagyis nem ott, hanem arrafelé :)
SanyiJTD05-02-2017 18:04:31 // 91105
Én ilyen kombóra váltottam, egyelőre nem bántam meg. Pár dolgot kellett javítani a 159-en, de hát ez ilyen. A fogyasztása dupla annyi, arra készülj fel, de kb. ennyi.
Smith05-02-2017 17:58:56 // 91104
Alig van pár beállítás, nehéz eltévedni benne. :) Ha otthon lennék meg is nézném neked hamar. Valami car settings-nél rémlék, a door lock-os menüben.
Bushmaster05-02-2017 17:33:42 // 91103
Halló
Nem tud valaki esetleg gyári színes navihoz magyar leírást vagy honnan lehetne ledurni esetleg?
A fényszenzort szeretném állítani de nem lelem.
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2017 16:05:19 // 91102
Nem ott lennél lejebb 1,5 cm-rel :)
Gyuri05-02-2017 15:52:55 // 91101
Sziasztok! A GT-t le szeretném cserélni lassacskán, és kinéztem egy 2.4-es automata 159-est /200Le/. Neten rengeteg pro és kontrát írnak róla, sokszor látom fórumokon, hogy reped a hengerfej. Miből adódik ez? Kissé hülye kérdés, de mennyire érdemes beleugrani egy ilyen kombinációba? Előre is köszönöm a segítő tanácsokat. :)
Hardy05-02-2017 15:21:53 // 91100
Sziasztok!
Egy olyan érdekelne hátha valaki jobban képbe van mint én, A TI illetve a sima futómű csak a rugók magassagaba és a lengescsillapitoba különbözik? Tehát ha véletlenül :-) kicserelnem a rugokat TI re vagy mondjuk egy Eibach szetre ami 2-3 cm t ültet akkor ott lennék mint a TI? Tehát ha futóművesnél a TI parometereire állítjuk akkor minden jó lesz? Igazából szeretnek 18-as felniket viszont az a sima rugokkal olyan fura. Az a pár cm esztétikailag sokat számít szerintem.
Hardy05-02-2017 15:02:27 // 91099
Én is úgy vettem. A merkantil 2 hétig szórakozott aztán beragtam átmentem a Budapest Autóhoz. 3 nap alatt megvolt. Arra vigyázzon az igénylő ne legyen hitelkartyaja. Nekem volt arany Amerikan expres. 4000000 hitel kerettel mert mindig emelték a fizetesemhez és azt is hitelnek veszik hiába nem is használod. A nettó fizetésed felét fordíthatod hitelre. És ebbe minden meglévő hiteled beleszámít.
W.05-02-2017 15:01:48 // 91098
Pont erre gondoltam. Betegágy lehet!
W.05-02-2017 15:00:17 // 91097
Az ilyen nyilvános átverést büntetni kellene! Remélhetőleg senki nem veszi ezt meg!
Hardy05-02-2017 14:48:57 // 91096
Akkor most nem értem. Múltkor valaki azért adta el mert nem ment fel ra, a cső méret miatt. Bár egy kipufogós pillanatok alatt megoldja.
Shadin05-02-2017 14:35:04 // 91095
Ami a lendkerékcserének :-(
RomeoOne05-02-2017 14:24:55 // 91094
Bocsi, *lefojt
a lefolyt az mást jelent, olyan furcsa is volt olvasni :D
RomeoOne05-02-2017 14:18:31 // 91093
Nézd, sokan itt az EGR-t meg a DPF-et is kiveszik, pedig az sokkal kritikusabb pontja a rendszernek, mint a hátsó dob. Én semmi különbséget nem vettem észre, csak hogy most már nem zörög gyorsításnál, mint valami rossz bádogdoboz. Hangja pont ugyanolyan semmi volt, mikor levettük a dobot, mint előtte. A turbó meg a DPF lefolyt mindent, a hátsó dob szerintem csak dísz. Ráadásul jó drága dísz és ha új gyárit veszel, záros időn belül az is szétrohad.
A műszakin valóban rákérdezhetnek, de gondolom műhelytől függ. Nekem vannak még kevésbé műszaki vizsga kompatibilis módosítások az autón, úgyhogy emiatt fáj legkevésbé a fejem.
Giuntini05-02-2017 14:12:35 // 91091
Nálam 225 ezernél lett felújítva turbó. De az is amiatt volt, mert a vákummembrán tönkrement. A tengely lógása nem volt egetverő, mégis felújítattam. Amelyiknél 130 ezernél tönkremegy a csiga annak két oka van:1 Az autóban legalább 300 ezer van, 2. nem volt karbamtartva rendesen az autó, olajcserék hiánya, illetve ütve-vágva volt.
Csöri05-02-2017 14:01:22 // 91090
Viszonylag egyszerű a történet. A vevő az önrészt neked KP-ban adja, a hitelrészt pedig a bank utalja, vagy a bankfiókba készpénzbe kifizeti. Ha vevő mindent intéz, és hitelképes, akkor pár nap alatt el lehet rendezni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-02-2017 14:00:35 // 91089
Sok oka lehet. PL haver FR 98000 km nél letérdelt a csiga. Azt mondták a turbós szakik legalább 300 ezer van a kocsiba, hát nem haver az első tulaj csak ugye csakis a szakszerviz mert az a tuti, be lettek írva a kötelező szerviznél az olajcserék csak éppen nem cserélték ki .
WarbiRunner (Gyuri)05-02-2017 13:50:25 // 91088
A gyulus még 4-5 év. :-) Addig élvezem az 5 hengert. Utolsó lehetőség, lassan a 4-nek is örülni kell.
W.05-02-2017 13:44:52 // 91087
Vajon egy 130 ezret futott autónál mi az oka pl. a turbo felújításának??
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-11058666
Shadin05-02-2017 13:33:37 // 91086
Én mostanában 1500 alatt nem igazán használom, még "krúzolásra" sem. Jobban szereti a 2-3000-et és kevesebbet is eszik, jobban reagál nyomatékcsúcson. Ami igazolja az elveket. És így tovább is tart a hajtás alatta. Nem véletlenül van így hangolva Piritu TCT-je sem. Nem kell sajnálni a dízeltől a fordulatot, bírja az rendesen és így a lendkerék is.
Greentimus05-02-2017 13:13:49 // 91085
Mostanában van érdeklődő a kocsimra. Egyik aki vinné is hitelre szeretné. Hogy megy ez? Ha pl holnap elmennénk együtt a bankba, akkor nekem ebből mikor lenne pénzem? A kp-s verziót preferálnám amúgy.
Giuntini05-02-2017 12:35:20 // 91084
Egyébként ha most gondolkodnék autóvásárláson valószínűleg én is benzinest vennék, a Giuliában meg sem fordulna a fejemben dízelben gondolkodni.
Giuntini05-02-2017 12:33:19 // 91083
Szerintem meg nem kínzás. Az állandó alacsony fordulaton járás meg a motornak nem tesz jót. Nem véletlen, hogy a 2,4 érezhetően 2500-as fordulat környékén érzi magát jól hosszú távon tempós autózásnál, akkor kezd elélni. Hangra is akkor van a legjobb, legmegnyugtatóbb hangja.
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2017 11:47:14 // 91082
Az aisin válto miatt eszik többet a rovar amivel most járok ugyan az a válto van fent 65nél negyedikben kinozza a motort 1800 fordulaton a kormányon lévö váltoval pöckölöm 5be 1400 fordulatra... itt ki is cserélték zf re csökkent a fogyi 1,5l-et... a maser zf, a gyulus is :)))
Csabi05-02-2017 11:41:02 // 91081
Személy szerint én kicsit tartok a TBi-től olyan téren, hogy hiányérzetem lenne a 2,4 után mondjuk motorhang és így az egész összhatás terén...mert azt nagyon szeretem...
Ennek ellenére most egy benzinest szeretnék, de ezen felül fontosabb a full TI felszereltség, és az autó kora, ha mindhárom megvan csak akkor cserélném le a jó öreg dízelem...
Senki nem temeti a dízelt szerintem, csak néhányan arra szeretnénk váltani jelenleg...
WarbiRunner (Gyuri)05-02-2017 11:35:05 // 91080
Védjük meg :-) Ha már Tibit akartam én is, de dízel lett belőle :-) Ez igaz, a múltkor az alu alkatrészeimet cipeltem át Sóskútra, és őszintén meg is feledkeztem róluk ott a dombok közt. Kicsit ziláltan heverésztek a csomagtartóban végére. Szerencsére alaposan be voltak védve, fóliázva. :-) A fogyasztás meg azért nem emelkedik, mert nincs hova :-P
Azért egy TBi-nél valószínűleg kevesebb, de szerintem nem sokkal. Mondhatjuk, hogy nem vészes a súlyhoz, teljesítményhez és az egészhez amit tud. Engem azért picit bosszant, hogy az a fránya diesel Ghibli is kevesebbet eszik, pedig hengere is több van és kilója is.
A hangja... az az egyik amiben nem hittem. Dízel az dízel. Hát az 5 henger meg 5 henger, tényleg szépen szól a nyavajás. Amikor előkotorja a nyúlmókusokat és megindul, az könyörtelen. Nem olyan izgága autós, hanem olyan meneküljön ki merre lát :-)
A turbó nyomás elengedés hangját bírom még nagyon. Városon belül, ha olyan közepes gázzal gyorsítok, akkorákat szusszan váltáskor, hogy besz..ás. Nagyon félelmetes :-) Az előadás az nagyon pazar én azt mondom :-) Kifelé is és a bent ülőknek is az élmény csillagos 5-ös.
DTamas05-02-2017 11:33:32 // 91079
Sziasztok!
Én egy 2007-es 2.4-es kipufogórendszerét tettem fel a 2.0-rá.
Megmértem a 2.0 gyári dob és a 2.4 dob csőcsatlakozása is 55mm.
SanyiJTD05-02-2017 11:31:33 // 91078
a kipuffos aki csinálta a GT-re az üres rendszert nekem ,szerintem 10perc alatt megoldja. Egy átmérő változtatás rutin feladat.
Shadin05-02-2017 11:30:35 // 91077
:-D
Drukkolok nekünk!
Shadin05-02-2017 11:29:38 // 91076
Nem szokott lenni.

1

2
Hardy05-02-2017 11:20:58 // 91075
Más a csőméret. Bár minden megoldhato :-)
Giuntini05-02-2017 10:26:16 // 91074
Tudod mi a nem semmi a 2,4-ben? Mikor több mint 2 tonnát nyom az összsúly. akkor is ez az autó ebből semmit nem vesz észre! Nem lomhább, és nem emelkedik a fogyasztás, az emelkedőkön ugyanúgy rohan fel, mint két személlyel. És mellette nem csak dízel mértékkel mérve szép a hangja. Tudom, hogy nagyon jó a Tibi, de mán legyen valaki, aki megvédi a dízel becsületét ám! Sok mindent elvesztett a dízel, de szerintem ebből a szempontból a nagy dízellel senki sem tud konkurálni.
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2017 10:14:54 // 91073
egyébként pont a teszttel húzták le a tibit, senki nem mert venni az óriási fogyasztása miatt ..bár ismerősöm a QV julissal 1 teli tankkal 270km-et ment el sokszor csak 4-ben pörgette mert annyira szép a hangja :).... el kellett telnie jó pár évnek mire én is ki mertem próbálni aztán annyira megtetszett, hogy 10 év dejzelezés után átpártoltam... a hülyeség meg ragadós :) egyébként meg akinek nem a fogyasztás a fő szempont teljesen jó alternatívája a 2,4-nek, akinek meg fontos ott az 1.9, 2.0 ami teljesen élhető autó csak írtja a zuzmót :)))
Erhard 242 (Pure Energy)05-02-2017 10:09:03 // 91072
a kettőnégy dobját nem lehet feldobni? az atombiztos :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.