Forum >> 159

Zolibácsi12-02-2017 08:23:33 // 91430
Hetfon este siettem az M5 Dabas iranyaba. Megeloztem laza 150-160-al egy uj passatot. Ő ugy elozott vissza hogy fekeznem kelljen a forgalom miatt. Bementem moge, hogy akkor haladjunk. Egesz szepen ment 190-ig a passat, elkezdem ramenni 200 fele hogy eloznem vissza, erre a paraszt tolt egy satufeket. Szoval nem tudta es elviselni hogy a szarolasz 200-nal rosz lenyomja
Zolibácsi12-02-2017 08:10:51 // 91429
Lassan 2 eve hogy olaszbol hoztak az enyemet. 1.2 misi volt az ára. Mire haza ert es mindenkit kifizettem lett 1.8misi. Egy evre ra kotelezo es hiba megelozes szerviz volt 360.000 ft . most van rajta egy kb 100.000 ft javitas hatra. Bal hatso Ablakemelo. Szelvedo berepdt, futomu elkezdett kopogni es a clock spring rosz.
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
159 Indigo Gray 2.4 Monster12-02-2017 01:40:32 // 91428
Ki lehet azt venni, csak ajtó kárpitot le kell venni. Piritunak van blogja is .
Giuntini12-02-2017 00:46:56 // 91427
140 fokos víznél már rég megy a hibaüzenet, hogy azonnal állítsad le a motort. 140 fokra felforrt víznél a 2,4-es motorja már megy a lecsóba. Víz a hengerekbe, és komplett motorfelújítás. Itt valami központi vezérlés probléma lehet. A szolenoid nem ilyen hibát produkál. Az automata váltónál a vezérlés hibáját általában rántás jelzi a váltásnál. Vagy nem tudsz elindulni vele. A lebegő fordulatszám az meg a lock-up hibáját jelentené. Az, hogy a tengelykapcsoló nem képes közvetlen fix kapcsolatot létesíteni, és állandóan lebeg. De ezek a hibák leállítással nem orvosolhatók. Itt valami "centralina" baj lehet.
kacisw11-02-2017 23:45:44 // 91426
Ok, azzal tisztában vagyok, de nincs más megoldás csak komplett kárpit csere?
Liquid11-02-2017 21:54:33 // 91425
ami a manualban van...
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2017 20:40:59 // 91424
Nem mellesleg az error details is érdekes amit az ECU hibakódhoz hoz. Tényleg ennyire tiportad amikor elszállt? Majd 140 fokos víz(?), közel 6k fordulat, brutál turbó nyomás, padló gáz. Gyanús ez is, bár ez lehet a program által rosszul interpretált dolog is..
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2017 20:37:56 // 91423
Igen, én is arra jutottam, mint Kolci. Valami cseh oldalon találtam rá, majd előtúrom a telefonom előzményeiből. A lényeg, hogy a váltóban egy szolenoid a valószínű ok, szóval nagyon valószínű, hogy egy jó váltós szakit kellene keresni mihamarabb. A dolog szolenoid cserétől a komplett felújításig bárhova kifuthat, szóval olyan ember kell, aki nagyon érti ennek az Aisin váltónak a lelkivilágát.
Hardy11-02-2017 19:35:44 // 91422
Elment a Mazda vagy valaki más?
Kolci11-02-2017 19:18:50 // 91421
Amit könnyen meg tudsz venni az a Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Kolci11-02-2017 19:06:38 // 91420
Ha autómata váltód van, és ahogy láttam az van, akkor elvileg a váltóban lévő vezérlőszelepek közül az A val jelölttel van problémája.
P1714=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione A
P1715=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione B
P1716=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione C
P1717=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione D

Azi is lehet, hogy valami más váltja ki a hibát. Lehet, hogy a váltóolaj szállított valamit, ami eltömte, vagy megszorúlt tőle.
Az is lehet, hogy érintkezési hiba.
wk 16611-02-2017 19:03:57 // 91419
Ok köszönöm szépen.
theBanyai11-02-2017 18:49:37 // 91418
Így van, imgburn-el .
ktheoriginal11-02-2017 18:13:37 // 91417
Neki az a modell bőven megfelelt! Jelenleg Nekem teljesen jó 159-em van! :D
wk 16611-02-2017 18:03:31 // 91416
Köszi! Simán lemezre írtad és ennyi?
yani🍀11-02-2017 17:53:40 // 91415
És miért nem vett nagyanyád 2006-ban 159-et?
Most lehetne egy jó autód?
ktheoriginal11-02-2017 17:48:16 // 91414
11 éves autóban ennyi km...érdekes? Hát nagyanyám Daewoo Kalos-ába 2003-as és van 39.000 km! :)
ktheoriginal11-02-2017 17:46:14 // 91413
Köszi srácok! Igazából nem nekem kellene. De mai nap megnéztük az autót, hát vannak hibái bőven! Így egy másikra esett a választás! :)
Bushmaster11-02-2017 17:42:05 // 91412
Hali
Tud valaki segíteni milyen szervóolajat érdemes rakni bele?
Shadin11-02-2017 17:37:42 // 91411
Nem lehet kiszedni, együtt van a kárpittal.
theBanyai11-02-2017 16:33:12 // 91410
Ezt írtam ki.
kacisw11-02-2017 16:28:08 // 91409
Hangszórórács kiszedéséhez kérnék egy kis segítséget, ahogy nézem valahogy egybe van ragasztva. Valami kíméletes technika kellene:)
yani🍀11-02-2017 15:49:03 // 91408
Bose rendszert minden 159-be. DDD
wk 16611-02-2017 14:36:59 // 91407
Az jó melyiket töltötted le?
theBanyai11-02-2017 14:20:05 // 91406
Na mukodik a navim :)
Meghozza egesz jol, meglepoen jol.
A szepseghiba, hogy Olaszul beszel. Lehetne legalabb Angol...
ProdyG11-02-2017 14:14:13 // 91405
Nem voltam ott, csak a szerelőm küldte el a képet, de abból gondolom, hogy igen, mert az "error details"-ben a váltó adatai vannak sorolva.
Van egy másik hibakód is (a lenti kép), na ezt már az ECU dobja szerintem, de ti jobban értetek ehhez, javítsatok ki ha tévedek.

droberto11-02-2017 13:57:21 // 91404
A váltó hibatárolójában volt a hiba?
Giuntini11-02-2017 12:18:58 // 91403
Én nem méricskéltem, sajkát magamtól találtam meg a legkényelmesebb üléspozíciót. Mondjuk én nagyon sokat autóztam régebben, évi 60000 km-t, nálam létkérdés volt mindig elsősorban a biztonság és utána a kényelem. Az Alfán az ülés legalacsonyabbra állítva, szintén a kormány szinte a legalacsonyabbra állítva, úgy hogy ne érjen hozzá a lábamhoz semmikor sem, és a műszereket se takarja ki. A lábam szöge úgy van beállítva hogy bármikor a legdurvább vészhelyzetnél is rá tudjak ugorni a fékre. A támla elég meredek szögben van, úgy ahogy te mondtad. Így kinyújtott karral a csuklómnál van a kormány karimája. Kellemesen behajlított karral vezetek. Az is igaz, hogy egy automata váltós autó más beállításokat igényel. A bal láb teljesen használaton kívül van, és az is lényeges, hogy kényelmesen legyen megtámasztva, hiszen az folyamatosan fix helyzetben van. Nagyon fontos az üléspozíció, nekem úgy tűnik ránézésre, hogy hosszútávú autózáshoz megfelelőbb a normál ülés, a TI sokkal inkább versenyautósabb. Egy Ferrari sem elsődlegesen 1000 km-es etapokra lett fejlesztve, hanem szinte versenypályákra. Az más követelményeket támaszt.
Shadin11-02-2017 11:50:13 // 91402
Nekem két rántás magasságban felfelé, három rántás a dőlésszög, ülőlap betolva teljesen, annyira van elöl, hogy kinyomott kuplungnál ne feszítsem az ülőlapot lefelé, mert az megöl hosszútávon és a támla függőlegesközeli, és itt jön a csuklószabály. Deréktámasz 50%. Ezzel lehet elviselni hosszú távon, hogy nem tudok ribanczkodni és széttenni a lábam :-(
Shadin11-02-2017 11:46:15 // 91401
Bakker de fasz vagyok, nem néztem hogy automata vagy :-)
Shadin11-02-2017 11:44:55 // 91400
Alfa fíling rendesen ülve is megvan, nem az ülésen múlik :-)
Én csak azt mondom, hogy én átgondoltam ezeket a tréningen.
Shadin11-02-2017 11:43:17 // 91399
A tanpálya a laza autópályázásnál fellépő váratlan eseményekre készít fel :-(
Ezáltal az üléspozíció is. A korábbi laza fekvős ülőhelyzetemben a tervezett fékezés is meglepit okozott, hát amikor még a két kézzel rendesen fogott kormány elengedése nélkül 180 fokos hirtelen manővert kellett végeznem. Nézzetek meg egy szarvasmarha tesztet, hogy jár a gyerek keze ill. a kormány. Hogy, és miért ülnek úgy a versenyzők, ahogy?

Jól van no, csak keltem az indulatokat, de fel vagyok spanolva rendesen!
RATkány hétfőn elmegy, ma du. meg látom az újat :-D
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2017 11:17:18 // 91398
Na legalább nem vagyok egyedül ezzel. Valahol megnyugtató. :-) Ha sikerül beállítanom, átmásoljuk a szögeket neked is, hátha beválik :-) Utána olvasva a gond a túl nagy ülőlap lejtés lehet. Sokszorosan terheli a gerincet.
ProdyG11-02-2017 11:03:22 // 91397
Aha, ezt én is megtaláltam. Csak ezt az én hibakódomat olyan, mintha a váltó küldené, nem az ECU. Mintha máshonnan jönne és emiatt más lenne... Meg nagyon a motornyomatékot mondja.
Na nyomozok még kicsit, köszi!
RomeoOne11-02-2017 10:47:42 // 91396
Erre mindig rá kell nézni. Nem látszik ezeken, ha laposak. Nekem a bal hátsó ereszt el 1 bart egy hét alatt, de kinézetre semmi különbség nincs. A gumissal meg is nézetem, ha majd cserélek nyárira.
Smith11-02-2017 10:41:20 // 91395
11 éves dizel 2.4, 163000 km-rel... Elég furi.
RomeoOne11-02-2017 10:22:43 // 91394
Nekem fotelom nincs itthon, de van Alfám, úgyhogy én abban terpeszkedek meg fekszek :DDD
Az Alfa nekem kellemesen sportos. Megértem a te álláspontod is, de nem csak a kényelem miatt ülök így, hanem az érzés miatt is. Nem hiszem, hogy pont egy Alfás közösségben kéne magyarázkodnom emaitt :D
Egy ilyen Ti ülést kipróbálnék szívesen hosszútávon én is, nekem a sima üléssel 1000 km-ek után sincs semmi bajom.
Liquid11-02-2017 10:10:14 // 91393
az lehet , de autópályán krúzolásnál nincs akkora jelentősége a reakcióidőnek, mint mondjuk a tanpályán/szerpentinen
Shadin11-02-2017 10:01:08 // 91392
és a reakcióidődet megsokszorozza :-)
Liquid11-02-2017 09:58:58 // 91391
Majd meghallgatom, de nem hiszem hogy változtatna az álláspontomon :)
Én terpeszkedni szeretek, és nem a tetején csuklóval fogom a kormányt hanem bal kézzel könyökölve. Ez biztosan balesetveszélyes meg minden de autópályán így érzem kényelmesnek.
Shadin11-02-2017 09:46:32 // 91390
@Robi! Nem attól lesz egy kormány teherautós, hogy fent van normálisan fogható magasságban, hanem attól ha nem jó a "dőlési" szöge, viszont az öledben, úgy, hogy a combodhoz ér, az lehet, h versenyautós érzés, de semmiképpen nem a legjobb. Arról nem is beszélve, hogy alig passzírozod be magad, kényelmetlen be és kiszállni, közben meg "dörzsölöd" a bőrülést. Ez látszik elsőre a hirdetett autón, gatya a bal comb és deréktámasz. A kormány kilenc óra tizenöt majdnem vállmagasságban, hajlított könyökkel (csukló a kormány tetején, egy tenyérnyi hely a fejed fölött etc...)
Menj el egy vezetéstechnikai tréningre és meg fogod tapasztalni kritikus helyzetben ezeket. Én is így jártam...

Písz ;-)
Shadin11-02-2017 09:40:03 // 91389
Szerintem az egyértelmű, hogy otthon a fotel van arra, hogy feküdjünk. A magasan ülök szindróma egy rossz érzés. Attól mert lejjebb ülök a kocsiban, nem lesz kényelmesebb hosszú távon, sőt...

A sportautókban azért ülsz lent, mert alacsonyak :-) Azt meg megbeszéltük, hogy az Alfa 159 nem sportautó. Warbi ülésutálatát megértem, teljesen igaza van, a Ti szép, de qva kényelmetlen 1-2 ezer folyamatos kilométerre vetítve.

Én is folyamatosan állítgatom, mert sehogy sem találom azt a tökéletes pozíciót, amit itt a fórumon rajtam kívül mindenki megtalál 10mp alatt :-(
Shadin11-02-2017 09:30:31 // 91388
Kuplung v fék kapcsoló?

P1714 OBD-II Diagnostic Powertrain (P) Trouble Code Description

P1714 engine trouble code is about Clutch Position Sensor Circuit Malfunction.
Reason For P1714 Code

The reason of P1714 OBD-II Engine Trouble Code is Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Intermittent.
RomeoOne11-02-2017 09:27:34 // 91387
Én is ezzel értek egyet. A Ford Focus-unkban olyan magasan meg egyenesen kell ülni, teljesen az az érzésem, mintha egy lovaskocsi bakján lennék. A régi 147-esem meg a 159 viszont már tényleg autó érzés és nem szekér :)
Shadin11-02-2017 09:26:35 // 91386
Azt hiszik megfogták Isten lábát :-)
Ja szarolasz...
Haddel11-02-2017 09:20:19 // 91385
Tegnap jöttem haza A1-en ,és Linz ,és Bécs között ismerős autóba botlottam . Szabolcs159 cartárs is hazafele tartott.😃 Konvojoztunk egy jót. Jó móka volt😃 Felesége csinált is egy pár fotót.köszi itt is😃
ProdyG11-02-2017 09:18:08 // 91384
Ha esetleg valaki erre tud mondani valamit... én nem találok semmit :(

Gyapi Ɨ|ѯ11-02-2017 09:15:03 // 91383
nem csoda, féláron. mindig találni verebet. aztán jön a 'szarolasz' az új gazditól.
...és már tibi is van 2m alatt....hova sülyedünk?

ezek a vevők nem néznek kinti árakat? hogy ennyiért még lestrapált sincs kint, nemhogy átlag állapotú. akkor honnan szedhetik ezeket a kocsikat, bontóból.
yani🍀11-02-2017 09:05:07 // 91382
Már el is kelt.DDDDD
yani🍀11-02-2017 09:04:15 // 91381
Ezt már többen, több alkalommal leírták korábban....
Igazából azt is leírtuk, hogy 2 misi alatt nem ajánljuk a vásárlást. Van néhány cartárs, akinek korábban összejött, de az utóbbi időben sajnos nagyon sok lelakott, széthasznált 159-et hoztak be az országba. Én tudom, hogy milyen megkapó az autó formája, de mint Shadin is írta, elég hihetetlen, hogy 10 éves autókban 150K körül futottak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.