Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)31-07-2017 10:47:07 // 97471
Docky rakott sport dobokat a Tibire ...király lett a hangja :DDD 3500-ig szépen duruzsol utána elhalgat
Liquid31-07-2017 10:40:11 // 97469
Valamelyest utánajártam, tavaly majdnem vettem egyet :) A vezérlés csere nagyon drága, fogyasztása nem kevés min. 10-12, a hangja a gyári kipuffal nagym mérsékelt.
Gyakorlatilag mindenki azt mondta anno, hogy a 2.4 Q4 élhetőbb, és akkor még nem volt TBI :)
Gyakorlatilag mindenki azt mondta anno, hogy a 2.4 Q4 élhetőbb, és akkor még nem volt TBI :)
Corben31-07-2017 10:34:35 // 97468
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata 3.2 motorral?
159-ben hogy muzsikál?
Fogyasztása tényleg brutális, vagy inkább el van túlozva ez a téma?
Van valakinek tapasztalata 3.2 motorral?
159-ben hogy muzsikál?
Fogyasztása tényleg brutális, vagy inkább el van túlozva ez a téma?
Shadin31-07-2017 10:20:24 // 97467
Köze lehet hozzá a környezeti hőmérsékletnek, de nem hinném hogy izzítási probléma.
antonov31-07-2017 10:17:59 // 97466
Akkor itt most megint kétféle vélemény van Shadinéval együtt. : ) Én csak a saját hibajelenségemről tudok nyilatkozni, és nekem ez nem izzítási hibának tűnik. Teker teker teker, aztán pöcc-röff beindul, mintha eszébe jutna, hogy ja, be kéne indulni. Nem pedig egy nyögve-nyelős indításról van szó (abban is volt részem sok, Omega 2.5 TD, Escort 1.8 D).
Macccy31-07-2017 10:08:51 // 97465
Igen :) Viccet félre téve, az a gyanúm ezek már nem olyan sűrítés meg mittudomén tulajdonságokkal lettek tervezve, mint az ős off-TDi -k például. A 99 A4-esem akkor is pöccre indult télen -20 fokban, amikor rossz volt a vízhőmérő gombája és ő szinte mindig azt hitte a zárlatos szenzor miatt, hogy +17 fok van. Nem izzított rendeset csak felvillant a lámpa, megtekertem, beindult egy-egy röffenéssel, utána szépen járt. Hőgomba csere után meg 10 másodpercig is izzított csóri, az a normális.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek a JTDm-ek másmilyen motorok, nagyon más, pörgősek, picik a dugók, rövid úton járnak, fenetudja, lehet egy kis izzítást szúrnia kéne neki.
Haverom 1.9 JTD 156-osa télen a 0 -5 fok környékén se akart beindulni, mert rossz volt néhány izzítógyertya, 2-3x is izzított és többször próbálkozott mire köhögve életre kelt.
Az olasz mediterrán népség B)
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ezek a JTDm-ek másmilyen motorok, nagyon más, pörgősek, picik a dugók, rövid úton járnak, fenetudja, lehet egy kis izzítást szúrnia kéne neki.
Haverom 1.9 JTD 156-osa télen a 0 -5 fok környékén se akart beindulni, mert rossz volt néhány izzítógyertya, 2-3x is izzított és többször próbálkozott mire köhögve életre kelt.
Az olasz mediterrán népség B)
Shadin31-07-2017 10:08:40 // 97464
Én úgy tudom h nincs 9 fok felett izzítás.
antonov31-07-2017 09:13:47 // 97463
Csak én vagyok annyira naiv, hogy azt gondolom 20 fokban izzítás nélkül is gond nélkül indulnia kéne?
yani🍀31-07-2017 08:41:43 // 97462
Az még nem merült fel senkiben, hogy Mankyt megkérdezzétek? Lehet, hogy meg tudná nézni a programot és ha valóban úgy van, hogy 20 fok környékén nem izzít, ki tudná írni belőle.
Én is szoktam beépíteni ezt-azt a kocsiba, de azért ez a "megoldás" nem éri el az autó színvonalát. Mondjuk mindenki azt csinál az autójával, amit akar.
Én is szoktam beépíteni ezt-azt a kocsiba, de azért ez a "megoldás" nem éri el az autó színvonalát. Mondjuk mindenki azt csinál az autójával, amit akar.
Shadin31-07-2017 08:19:40 // 97461
Neem, de a hiba azonos :-D
Még a Toyota-nál is.
Még a Toyota-nál is.
Piritu - 1.000.00031-07-2017 07:21:39 // 97460
1.8 MPI-d van? :-O
Shadin31-07-2017 06:43:21 // 97459
Nekem is van/volt ilyen hibám és a szenzor csere semmit nem ért. Mázlid volt vele :-)
boxerhang31-07-2017 05:30:02 // 97458
Sziasztok! Új(abb) autó vásárlását tervezem, és szóba lerült a 159 is. Nem ismerem a típust, gondoltam a segítségeteket kérem. Csak benzines jöhet szóba, jó lenne sw. Az 1-2 millió közé tehető példányok mennyire megbízhatóak? Mennyire tudnék pl. 6-700 kilómétereket utazni velük különösebb gond nélkül? Tudnátok pár dolgot írni személyes véleményként? Köszönöm!
Dömpi (il dottore)30-07-2017 21:57:33 // 97457
Simán, nem viccből írtam.
Trogerr30-07-2017 21:10:21 // 97456
Szia! Engem érdekelne egy a háromból, ha áll még az ajánlat!
tirex30-07-2017 20:44:01 // 97455
Sziasztok! Van 2db 5mm-es nyomtávszélesitőm plusz10db hosszabb csavar hozzá. A csavarok mozgókuposak. 14rongy körül volt, de odaadom 5rongyért cartársi áron. Üdv
Piritu - 1.000.00030-07-2017 20:01:53 // 97454
Érdekes...
beírtam gugliba, és az első találat pontosan leírt mindent...
beírtam gugliba, és az első találat pontosan leírt mindent...
alfa155gyuri30-07-2017 19:59:30 // 97453
Igazad van!
SOLI30-07-2017 19:42:15 // 97452
Szasztok,
Hasonló sztorit írok le, főleg azért mert egyszer posztoltam ide a fórumba egy kérdést
a P0365 hibakódról (1.8 MPI) és azóta is jönnek az érdeklődő mail-ek hogy mi lett a megoldás.
Szóval az említett hibakódra (ami egyébként vezérműtengely jeladó hibára mutat) hivatkozva hívtam itt az amore-n található "híres szervizeket" és persze kaptam a 2-3-400 ezres ajánlatokat, "el van rakva a vezérlés, ezért komplett hajtás csere" stb...stb..
kb. 15 perces guglizásomba került, hogy külföldi fórumokban rátaláljak pontosan a megoldásra (kipfugó oldali szenzort kellett cserélni párezerért).
DISCLAIMER: félre ne értsetek, a hozzászólásommal nem az alfa-szervizek munkáját szóltam le ( nagyon segítőkész és precíz, hozzáértő szakemberek vannak ott, egyszerűen csak ezzel a motorral nem volt tapasztalatuk) - HANEM azt, hogy néha érdemes saját magunknak utánajárni a dolgoknak
Hasonló sztorit írok le, főleg azért mert egyszer posztoltam ide a fórumba egy kérdést
a P0365 hibakódról (1.8 MPI) és azóta is jönnek az érdeklődő mail-ek hogy mi lett a megoldás.
Szóval az említett hibakódra (ami egyébként vezérműtengely jeladó hibára mutat) hivatkozva hívtam itt az amore-n található "híres szervizeket" és persze kaptam a 2-3-400 ezres ajánlatokat, "el van rakva a vezérlés, ezért komplett hajtás csere" stb...stb..
kb. 15 perces guglizásomba került, hogy külföldi fórumokban rátaláljak pontosan a megoldásra (kipfugó oldali szenzort kellett cserélni párezerért).
DISCLAIMER: félre ne értsetek, a hozzászólásommal nem az alfa-szervizek munkáját szóltam le ( nagyon segítőkész és precíz, hozzáértő szakemberek vannak ott, egyszerűen csak ezzel a motorral nem volt tapasztalatuk) - HANEM azt, hogy néha érdemes saját magunknak utánajárni a dolgoknak
Shadin30-07-2017 19:27:37 // 97451
10 autó elfér 45 fokos parkolóban...
Zolibácsi30-07-2017 16:03:26 // 97450
Ezek szerint felre erthető voltam. Ismerősömnek van 1.9 8v-je.
Macccy30-07-2017 14:50:52 // 97449
:D
Nosza! Grillparty Shadinnál? kicsit lezárnánk az utcát :D :D
Nosza! Grillparty Shadinnál? kicsit lezárnánk az utcát :D :D
CSI30-07-2017 14:30:48 // 97448
Baromi sok alfás van itt a környéken! Szerintem van létjogosultsága!
Dömpi (il dottore)30-07-2017 13:48:09 // 97447
Valakit estleg érdekel?
Eladó 3 db 16"-os acélfelni még használható téligumival.
A 4-es szettből 1-et megtartok pótkeréknek saját célra, de a többit eladom. Ha valakinek nincs pótkereke és érdekli a dolog, keressen!
(nagyfékre nem jó!)
Eladó 3 db 16"-os acélfelni még használható téligumival.
A 4-es szettből 1-et megtartok pótkeréknek saját célra, de a többit eladom. Ha valakinek nincs pótkereke és érdekli a dolog, keressen!
(nagyfékre nem jó!)
Dömpi (il dottore)30-07-2017 13:27:32 // 97446
Akkor miért írtad, hogy 8v-d van?
alfa155gyuri30-07-2017 13:17:15 // 97445
Szia!Igen én is olvastam és szerintem is.
alfa155gyuri30-07-2017 13:15:06 // 97444
Köszi a számot konzultálok vele.Szerencsére engem nem huztak le mert ami volt polcon megkaptam próbára.De amióta megcsinálam hibátlan.
Zolibácsi30-07-2017 11:50:32 // 97443
Remelem nezted hogy 2.4 jtdm van... :)
Shadin30-07-2017 11:26:18 // 97442
Ha lehet nyugat-dunántúli szekció akkor Batta és környéke is :-D
Macccy30-07-2017 11:13:01 // 97441
Ez valamiféle elitkommandó dzseditanács lenne az Alfás világon belül? :D
csAR30-07-2017 10:58:51 // 97440
Dömpi (il dottore)30-07-2017 10:53:18 // 97439
Így van.
Amúgy az amore nem "nyilvános" fórum, és kérdezés nélkül senki sem nyúlhat le onnan képet, ez jogszabályba ütközik.
Amúgy az amore nem "nyilvános" fórum, és kérdezés nélkül senki sem nyúlhat le onnan képet, ez jogszabályba ütközik.
Dömpi (il dottore)30-07-2017 10:51:03 // 97438
Előnytelen a fotó...nyitott csomsgtartó, a kocsi mellett nincs lenyírva a fű stb.
Dömpi (il dottore)30-07-2017 10:43:34 // 97437
A szívósor örvénycsappantyúi elevi nincsenek is a 8v-ben...remélem nem fizettél a kiiktatásukért mert akkor rendesen átbaxtak
Shadin30-07-2017 10:16:43 // 97435
Megalapítjuk az SZASZ-t :-) Százhalombattai Alfás Szövetség :-D
Zolibácsi30-07-2017 08:09:51 // 97434
ismerős mondta 1.9 8v hogy akkor indul nehezen, ha a dpf el van tömődve és regenerálni fog. Nekem is voltak ilyen hasonló hasonló tünetek, de nem olyan durvák. Minthogy hideg indításnál dadogott a kocsi pár másodpercig, néha tovább kellet indítózni.
Mivel sajnos én úgy használom a kocsit ami tipikus dpf gyilkos így adta magát a dolog, hogy no dpf, no egr és no szivólapátsor.
Minden hibám eltűnt és mindig azonnal indul a kocsi. Én ha hibát keresnék, akkor ezeknél nézném.
Mivel sajnos én úgy használom a kocsit ami tipikus dpf gyilkos így adta magát a dolog, hogy no dpf, no egr és no szivólapátsor.
Minden hibám eltűnt és mindig azonnal indul a kocsi. Én ha hibát keresnék, akkor ezeknél nézném.
Macccy30-07-2017 00:20:41 // 97433
Akksi érdekes, annyi hibának alapja az elégtelen villany, hogy még azis lehet, hogy az a hunyó. Ha a mostani akksim elfárad, megmondom az volt e.
Macccy30-07-2017 00:17:44 // 97432
Nekem 10-ből 1x csinálja "hideg" indításnál és tuti biztos, hogy valami jtdm széria hiba, mert külföldi fórumokon is találkoztam a kérdéssel, 1.9 sőt van akinek 2.4 is tekerteti magát másodpercekig, mire bekapja. Izgalmas ... :)
droberto29-07-2017 23:55:15 // 97431
Nálam ez csak ideig óráig-oldotta meg a gondot. Amikor rendesen bekopott és már nem tekert olyan fickósan, ismét előjött 17-25°C-os motornál. :(
Liquid29-07-2017 23:13:57 // 97430
csatlakozom, inkább egy 159 feneke mint valami jürgenvágené :)
Gyapi Ɨ|ѯ29-07-2017 22:58:14 // 97429
Tom85, köszi a leírást!
Szerzek rugót, meg a biztonság kedvéért két műanyag pöcköt és nekiugrom.
Szerzek rugót, meg a biztonság kedvéért két műanyag pöcköt és nekiugrom.
tdemeter29-07-2017 21:21:40 // 97428
Egy 9000 ft-os map szenzor miatt szoptam 4 hónapot, ami 120.000 ft-omba került.
Ez idő alatt 3 szervíz nézett át mindent és persze minden jó volt, de a munkadíjak és a "cseréljük ki ezt, hátha ez a baja" azért ment.... ebből 1-et le sem merek írni melyik volt, mert itt a fórumról is sokan tisztelik őket.
Végül rendeltem egyet , Shadinnal kicseréltük és jó lett...
Szóval nem gáz az, hogy átnézték, de ki is cserélték benne amit kell?
Küldöm privibe Alfa András számát, hátha ő tud neked segíteni.
Ez idő alatt 3 szervíz nézett át mindent és persze minden jó volt, de a munkadíjak és a "cseréljük ki ezt, hátha ez a baja" azért ment.... ebből 1-et le sem merek írni melyik volt, mert itt a fórumról is sokan tisztelik őket.
Végül rendeltem egyet , Shadinnal kicseréltük és jó lett...
Szóval nem gáz az, hogy átnézték, de ki is cserélték benne amit kell?
Küldöm privibe Alfa András számát, hátha ő tud neked segíteni.
Don Gombóc29-07-2017 20:23:12 // 97427
Értem ! Hülye vagy!
De azért szeretlek! :-)
De azért szeretlek! :-)
Norby29-07-2017 20:20:32 // 97426
Nincs véletlen valakinek h7 izzó rögzítő rugója valami rossz lámpáról?
Hiányzik az egyik és emlékeim szerint a 159-é ugyan ilyen volt.
Hiányzik az egyik és emlékeim szerint a 159-é ugyan ilyen volt.
Norby29-07-2017 20:00:01 // 97425
Nálam önindító szénkefe volt a ludas.
CSI29-07-2017 19:53:07 // 97424
Sötétkék 147-essel csatlakozom a battás alfásokhoz az Erkelről! ;)
alfa155gyuri29-07-2017 19:40:53 // 97423
Szia!Semmi gond az épitő jellegü véleményel.Én közeledek a 30 év alfás tapasztalatokhozmert lassan annyi ideje használom és javítom őket.Tény,hogy ez a legmegbízhatóbb motor a 116le 147-ből még ha az izzító relét kivesze még akkor is indul -3 fokban.Ez is jó csak levitték az alap kompressziót és felvitték a nyomást.Elektromos renszer Érden tetőtől talpig átnézve egy komoly gépműhelyes véleménye meghalgatva,általam 20 éve ismert alfaszervízzel átnéztük és minden jó.De azért érdekel az elekromosod véleménye is minden hozzáértőt meghalgatok szívesen és köszönöm.De ha visszaolvasol sokan panaszkodnak rá.Én már akkor olvastam amikor nekem még meg sem volt.
tdemeter29-07-2017 18:52:43 // 97422
Sajnos az en véleményem is az, hogy amit írsz az (a legnagyobb tisztelet mellett, szigorúan magánvéleményemet tükrözve) nettó hülyeség. Nekem is es sokan másoknak is 8v van és nincsenek ilyen gondok a motorral.
Illetve sokak szerint ez a legjobb, legmegbízhatóbb motorok egyike.
Annak nagyon kevés esélye van, hogy ilyen problémák szimplán tervezési vagy széria hibából fakadjanak.
Az, hogy neked látszólag megoldódott a problémád még nem jelenti azt, hogy ez egy olyan hiba, aminek csak a gyár az oka.
Én az alfával megtanultam azt, hogy ha van egy hibajelenséged, akkor annak az oka tuti nem az ami logikus lenne:)
Nekem füstölni kezdett az autó, holott korábban olyan tiszta volt a kipufogó dobom, hogy enni lehetett volna belőle. Megnőtt a fogyasztás, sorra dobálta a különböző hibákat, amelyek egr hibára utaltak,dpf sokat regenerált. A legtöbben szó nélkül nekiálltak volna kidobni belőle a DPF-et, meg úgy mindent amit ilyenkor illik, mondván minek az?
Én felújítottam az injektorokat és láss csodát, jó lett.
A fogyasztás 6.7 lett, füstölés nincs. A kipufogóm ismét szép. A hibaüzik megszűntek.
A regenerálás az eddigi ~400 km-ről ~950 km lett, amitől egy kicsit először paráztam is.
A motor járása csendesebb lett, sokkal több erő van benne, nyomatékosabb.
Szóval biztosan meg lehet erőszakolni a motort, hogy működjön, de valahogy a hideg rázna ki engem ha így belenyúlnának az enyémbe.
Ha mindent átnéztek és minden jó, akkor javaslom, hogy vidd el máshova, hogy ott is nézzenek át mindent. Sajnos ez egy ilyen vas, nagyon kevesen értenek hozzá igazán.
Tudok neked egy nagyon jó szakit, aki kimondottan alfás autovillamossági szerelő, én minden elektromos gondomat vele oldattam meg. Fejből ismeri az alfák kapcsolási rajzait.
Egyébként nekem korábban az akkumulátor okozott hasonló indítási problémákat. Pedig forgott az szépen de mégsem volt jó vele.
Illetve van egy olyan tapasztalatom is, hogy ha ferdén állok sokáig az autóval akkor nagyon néha előfordul ez. (ezt onnan tudom, hogy jellemzően csak 1 helyen, a munkahelyem előtt szoktam megállni vele néha ferdén)
Van még az izzító relé illetve az injektorok kérdése is, érdemes ezeket is megnézni.
Semmi személyes, csak egy vélemény.
Illetve sokak szerint ez a legjobb, legmegbízhatóbb motorok egyike.
Annak nagyon kevés esélye van, hogy ilyen problémák szimplán tervezési vagy széria hibából fakadjanak.
Az, hogy neked látszólag megoldódott a problémád még nem jelenti azt, hogy ez egy olyan hiba, aminek csak a gyár az oka.
Én az alfával megtanultam azt, hogy ha van egy hibajelenséged, akkor annak az oka tuti nem az ami logikus lenne:)
Nekem füstölni kezdett az autó, holott korábban olyan tiszta volt a kipufogó dobom, hogy enni lehetett volna belőle. Megnőtt a fogyasztás, sorra dobálta a különböző hibákat, amelyek egr hibára utaltak,dpf sokat regenerált. A legtöbben szó nélkül nekiálltak volna kidobni belőle a DPF-et, meg úgy mindent amit ilyenkor illik, mondván minek az?
Én felújítottam az injektorokat és láss csodát, jó lett.
A fogyasztás 6.7 lett, füstölés nincs. A kipufogóm ismét szép. A hibaüzik megszűntek.
A regenerálás az eddigi ~400 km-ről ~950 km lett, amitől egy kicsit először paráztam is.
A motor járása csendesebb lett, sokkal több erő van benne, nyomatékosabb.
Szóval biztosan meg lehet erőszakolni a motort, hogy működjön, de valahogy a hideg rázna ki engem ha így belenyúlnának az enyémbe.
Ha mindent átnéztek és minden jó, akkor javaslom, hogy vidd el máshova, hogy ott is nézzenek át mindent. Sajnos ez egy ilyen vas, nagyon kevesen értenek hozzá igazán.
Tudok neked egy nagyon jó szakit, aki kimondottan alfás autovillamossági szerelő, én minden elektromos gondomat vele oldattam meg. Fejből ismeri az alfák kapcsolási rajzait.
Egyébként nekem korábban az akkumulátor okozott hasonló indítási problémákat. Pedig forgott az szépen de mégsem volt jó vele.
Illetve van egy olyan tapasztalatom is, hogy ha ferdén állok sokáig az autóval akkor nagyon néha előfordul ez. (ezt onnan tudom, hogy jellemzően csak 1 helyen, a munkahelyem előtt szoktam megállni vele néha ferdén)
Van még az izzító relé illetve az injektorok kérdése is, érdemes ezeket is megnézni.
Semmi személyes, csak egy vélemény.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
481
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?