Forum >> 159

Giuntini27-09-2017 21:52:16 // 99699
Ja, még hab a tortan, holnap viszem vizsgázni. Mondjuk minden jó rajta, csak a hűtővíz cső oldódna mar meg...
Giuntini27-09-2017 21:50:13 // 99698
Igen, csak ez a cső cikkszám szerint nem létezik. Most eléggé összemosódott minden. A gázolaj is folyt, nem is kicsit a résolajcsőből. Ma megérkezett komplettül, és kicseréltem az egészet. Legalább a gázolaj nem folyik, tiszta olaj volt már a befecskendezők alatt, de mashol is. Amit ma reggel lattam nagy tócsát, az valszeg nem is a fagyálló volt, hanem a klíma kondenzvize keveredett a gázolajjal.
Shadin27-09-2017 21:03:28 // 99697
Pedig a cikkszám jó
Hardy27-09-2017 20:06:24 // 99696
Volt belőle de nem gyártották. A Maserati motorját raktak bele. Lehet V8 volt és rosszul emlékszem. De az biztos hogy negykerekhajtás. Megkérdezem ha érdekel. Ismerek olyant aki személyesen látta.
Giuntini27-09-2017 19:48:34 // 99695
De miért lehet nyomás hideg motornál a hűtőrendszerben? Hideg motornál letekerem a zárókupakot, és felmegy a víz szintje. Köze van ennek a szivárgáshoz. A motor tökéletesen működik, minden henger tökéletesen röffen, Nincs olajnyom a hűtővízben, víz nyom sincs a nívópálcán, a mutató szög 90 fokon áll. Tehát nincs hengerfejre utaló jel. Fellevegősödhet a rendszer a szivárgás miatt?
Giuntini27-09-2017 19:12:46 // 99694
Nem, ilyet kaptam.
sutyi7027-09-2017 19:00:06 // 99693
Honnan érdemes beszerezni?
WarbiRunner (Gyuri)27-09-2017 17:36:47 // 99692
Sose vezettem más 159-et, köszönhetően annak, hogy az elsőt megvettem :-) Szóval összehasonlítási alapom nincs, de ami a lényeg, hogy hiányérzetem se nagyon :-) A brutál tényleg kb jól kifejezi ezt az autót :-) Vagy mondhatjuk súlyosnak. Szó szerint is és átvitt értelemben is. Nagyon súlyosan tud menni.

Fogyi téma :-) A csengeri családi konvolyozást megfejeltem egy rokonnak autót veszünk túrával, ahonnan visszafelé hátul gurultam az új szerzemény mögött. The végeredmény:



Na ilyen nem lesz többet, nem lehet bírni :-) Rendesen küzdöttem, hogy minimálisan az útra bírjak figyelni. Már hallgattam mindenféle rádiót, nyújtóztam erre, arra, rájöttem, hogy a másfél literes flakont nem lehet kiinni normálisan, mert alacsonyan van a plafon :-) Felettem minden rágcsát. Ááááá.

Rajongója ma is akadt, Debrecenben egy Superb-es jött nagyon, hogy utolérjen. Mellém sorolt és amíg a lámpa piros volt, vagy 2 percig csak nézte az autót. Már én voltam zavarban :-))
antonov27-09-2017 16:42:10 // 99691
De, ez az, tudtommal ilyet rendelt és 1.9-ét kapta.
Shadin27-09-2017 16:12:15 // 99690
nem ez?

Ez a pipa van a belső csatin.
Giuntini27-09-2017 15:40:44 // 99689
Most hívott Erhard, és tényleg nem létezik hozzá cikkszám. Méret alapján próbálunk rendelni.
RomeoOne27-09-2017 14:55:53 // 99688
Nekem is volt, valamelyik motor mögötti vízcsövön lévő légtelenítő csavar kilőtte magát. Az eperben viszont nem nagyon volt lerajzolva az a rész konkrétan. Először Csöri rossz alkatrészt is rendelt hozzá emiatt. Kizárásos alapon aztán megrendelte a másikat, de a kép alapján nem lehetett megmondani, hogy tényleg az lesz. De az már jó volt.
antonov27-09-2017 14:37:55 // 99687
Nem teljesen értem ezt amúgy. Létezik a cső, csak nincs hozzátársítva az epres cikkszám?
Giuntini27-09-2017 14:27:22 // 99686
Húztam már rajta. E-peren is néztük Ofiéknál de semmire sem jutottunk.
antonov27-09-2017 14:06:15 // 99685
Gondolom sokak szemében nagy szentségtörés lesz amit most írok, de nem lehet abból a fránya csőből vágni kicsit? Esetleg húzni a bilincsen? A kiegyenlítő tartály nálam is így viselkedik.
Liquid27-09-2017 13:26:05 // 99684
eper cikkszámod van?
Shadin27-09-2017 13:00:15 // 99683
A gyári felső lengőkar TRW.
Giuntini27-09-2017 12:47:27 // 99682
Most már nagyon mérges vagyok az Alfa "alkatrészellátására". Az Egr hőcserélő csövét, küldték múltkor, de az 1,9-ét. A 2,4-nek külön cikkszáma van, egy hosszú cső, de mintha nem is létezne. Szatyi is próbál rendelni, és létezik eza cső, de nincs cikkszáma. Ma reggel már egy tócsa volt a motor alatt, közben alig észrevehető a szivárgás.
Az rendeltetésszerű, hogy teljesen hideg motornál lecsavarom a kiegyenlítő zárókupakját, és szisszen és felmegy a szint maximumig? A szivárgás következtében fellevegősödhet a rendszer?
droberto27-09-2017 11:54:56 // 99681
Illetve úgy viselkedjen, mint a gyári.
droberto27-09-2017 11:54:19 // 99680
Ha az a cél, hogy ennyit fusson mint idáig, akkor:
gyári + TRW + Lemförder
:)
sutyi7027-09-2017 11:36:05 // 99679
Sziasztok,

Első futómű felújítás előtt állok, melyik gyártó alkatrészeiben érdemes gondolkodni?

Köszi
Shadin27-09-2017 11:14:06 // 99678
Tényleg kettő.
droberto27-09-2017 11:13:18 // 99677
droberto27-09-2017 11:05:52 // 99676
Elmeszelte a válság. Illeteve az se segített hogy a Premium plattform rugalmatlan nehéz és drága volt.
Szerintem a Cartárs a 156-ra gondolt, már csak a V6 miatt is ezt gondolom. :)
RomeoOne27-09-2017 10:20:21 // 99674
Azt írja egyébként, hogy keresztben lett volna benne a V8.
RomeoOne27-09-2017 10:18:44 // 99673
Ez decemberi cikk. Meg kéne találni valami olyasmit, ahol azt írják, hogy elmeszelték.
Liquid27-09-2017 10:00:45 // 99672
erre a cikkre emlékeztem, de aztán sajna lnem lett folytatás
Liquid27-09-2017 09:57:35 // 99671
a Q4 gyakorlatilag megyegyezik az elsőkerekessel, csak az első difi nem sima, hanem Torsen Twin, közös házban van az első és a középső, onnan megy hátra a kardán
RomeoOne27-09-2017 09:42:22 // 99670
Volt 159 GTA? Erről nem is hallottam. Bár rákeresve néhány információt találtam, de ez tényleg létezett? Nem láttam még ilyet, még ezen a fórumon sem említve vagy másfél éve, mióta olvasom.

Egyébként a Q4-ben hogy áll a motor? Keresztben vagy hosszában? Gondolom, ha hátsó kerekesre akarná az ember megcsinálni, akkor ökörség lenne keresztben betenni.
Shadin27-09-2017 09:29:18 // 99669
Bakker elfelejtettem megnézni, lemegyek a parkeszba és mekknézem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)27-09-2017 09:02:23 // 99668
most akkor hány a venti vagy nem hány? :)))
Shadin27-09-2017 08:26:40 // 99667
Én is :-) Csak legyen Irsai és Norbi ne adjon túl patkányon :-D
Hardy27-09-2017 07:25:50 // 99666
Ha V8 nem is de a 159 GTA ba V6 volt.
fazek26-09-2017 23:20:57 // 99665
Szia! Sajnos én is jártam már így mint te, az előző autómmal ami egy BMW volt.
A motort bontottan vettem magánszemélytől adásvételivel, a beszerelésről kaptam számlát és hivatalosan bejegyeztettem a motorcserét. ( kár volt) Miután kész volt az autó elvittem a helyi közlekedési hatósághoz hogy igazolják, azonos típusú motor került bele. Na ez egy vicc volt, a hatósági manusszal közösen keresgéltük a motorszámot, és miután meg lett én próbáltam meg olvashatóvá tenni a szomszéd autóklub szerelőitől kölcsönkért drótkefével.
A telefonommal lefotóztam a nagyjából letakarított számsort és bediktáltam az embernek, ő pedig ha jól emlékszem 3000 Ft körüli összegért adott egy igazolást amivel már mehettem az okmányirodába. 6000 a forgalmi és 6000 a törzskönyv és ennyi.
Így utólag végiggondolva felesleges ceremónia volt, azt szűrtem le a hatósági vizsgálat során hogy a hapsi is azt gondolta mi a fenének szórakozok én ezzel a jelentéktelen motorszámmal, de ő ezt nem mondhatta nekem. Egyszerűbb és olcsóbb ha nem látható a motorszám. A következő műszaki vizsgán meg bejegyzik hogy olvashatatlan.
Remélem tudtam segíteni, a többi a te döntésed.
Liquid26-09-2017 23:12:14 // 99664
A teszt még azelőtt készült, hogy megvette.
Liquid26-09-2017 23:10:29 // 99663
Mondjuk egy Maser V8-cal disznó lenne :)
RomeoOne26-09-2017 23:00:31 // 99662
Én a múltkor pont azon gondolkoztam, miközben néztem a felnyitott motorháztetőt, hogy hogy férne be hosszában egy V8-as motor. Meg mi mindent lehetne hátrébb pakolni a hátsó tengely környékére, hogy jobb legyen a súlyelosztás. Ha lenne végtelen pénzem....
Giuntini26-09-2017 22:49:47 // 99661
Én ezt a Tibivel való összehasonlításra értettem. Annak könnyebb az eleje, de nem mindig előny a könnyű orr. Shadinnal beszéltem ma, és ő is azt mondja, a Tibi már hátsókerékhajtással lenne igazi. Gyuri, nekünk igazi nehézbombázónk van, ami egyáltalán nem hátrány. Imádom az ilyen tankot. Imádom a 2,4 macho jellegét. Vezettem múltkor Csabi 170 lovas 2,0-ját. Egyszerűen érezhető az a különbség viselkedésben. A 2,4 brutál, és ez minden mozdulatában érezhető.
Roll198326-09-2017 22:34:04 // 99660
Lefogadom, hogy csak kód lesz a forgalmidban, simán kicserélheted. Semmi gond nem lesz vele, se műszakin, se eredetvizsgán.
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2017 21:53:55 // 99658
az gázosabb bár a 86-os Sipederemen kívül mindegyik Alfámnak a forgalmiában az állt nem olvasható a motorszám/kód ... más... egyetem=buli hegyek=pénbaszolda+159= duplapénzbaszolda ~ gyakornokoskodás => lehetetlen $$$ :DDD
Bombi26-09-2017 21:43:29 // 99657
Forgalmit holnapra derítem ki, apám szerint valszeg van sajna motorszámom is.
Az anyagiakkal kapcsolatban annyi megjegyzésem van, hogy a tanulás mellett 2 évnyi gyakornokoskodás azért kellett egy 159-hez.:)
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2017 21:37:11 // 99656
meg egy jó gumi....
Liquid26-09-2017 21:30:28 // 99655
ezek szerint a TI futómű a különbség
WarbiRunner (Gyuri)26-09-2017 21:28:12 // 99654
Kanyargós úton? Esős vizes időben mentem le Csengerbe, van pár kanyar. Semmi nem jött át abból, hogy vizes az aszfalt. Semmi orrtolás, vagy elsőkerekes bénázás. Meglepett. :-) Ami még még jobban, hogy ahol lefordultam a főútról, kavics felhordásos volt. És azon is csak átment és kész. Néha már bele vagyok zavarodva hogy akkor túl gyorsan, vagy túl lassan megyek :-) Vagy megyek e egyáltalán, vagy csak egy utifilmet nézek a saját zenéimmel aláfestve :-)
Hardy26-09-2017 20:54:57 // 99653
Elrepedt a vizbevezetésnél.
Hardy26-09-2017 20:51:07 // 99652
Sajnos nem leszek ott. De a régi szivosort megkapom. :-))
TS26-09-2017 20:48:50 // 99651
A régi autómon (rover)Hivatalos úton lett motorcsere.A bontóban adtak egy számlát a motorról.(Hivatalosan 25000 ft volt a bontott motor😂)A beépítésről nem adtak semmit.Ugyanott történt a beépítés is.A számlát meg kellett őrizni a műszakiig.Műszakinál Ott kell lennie a számlának.Ekkor kiállít a műszaki állomás egy műszaki adatlapot amire már az új motorszám van felvezetve.Ezzel el kell ballagni az okmányirodába és fogalmam sincs mennyiért,de hivatalosan bekerül a forgalmiba.
Lehet hogy csak én vagyok szerencsétlen,de nekem minden sumákolásból csak bajom volt.Már meg sem kísérlek olyasmit.
Erhard 242 (Pure Energy)26-09-2017 20:30:58 // 99650
nincs motor szám csak kód, ha csak nem itthoni forgalomba helyezésű az autó, szóval nyugodtan mehet a második megoldás... sok ismerősömnek munka mellett sincs 59-e lehet tanulniuk kéne :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.