Forum >> 159
Haddel05-11-2017 19:20:27 // 101465
Huu srácok ,drukkoljatok ,voltam ma megnézni egy garázst ,régi nagy bánatom ,hogy 2-3 hetente használom csak az autót,de ahol lakok ,ott csak parkoló van ,és kint áll szegény télen-nyáron .Most viszont van egy lehetőség ,csak az a baj ,valaki már jelentkezett rá. De ha neki végül nem kell ,akkor enyém lesz! Jövő héten kiderül😃
RomeoOne05-11-2017 19:17:41 // 101464
Ezt nem értem :D
RomeoOne05-11-2017 19:17:30 // 101463
Jó, mondjuk egy motoron a dob egy sokkal szembetűnőbb és nagyobb részarányt képviselő alkatrész, mint egy autón :)
Haddel05-11-2017 19:17:25 // 101462
Én is igy vettem a mocit,Mivv sportdob,van rajta ,de dobozban megvan a gyári kémény is😃
yani🍀05-11-2017 19:13:44 // 101461
Nem tudom, írj a gyárnak.:-)
OFF
Eddig minden motoromra tettem sportdobot, de a gyárit soha nem adtam el, műszakizni mindig azokkal vittem. Eladásnál is előny volt a gyári, sérülésmentes dobok megléte.
ON
OFF
Eddig minden motoromra tettem sportdobot, de a gyárit soha nem adtam el, műszakizni mindig azokkal vittem. Eladásnál is előny volt a gyári, sérülésmentes dobok megléte.
ON
Piritu - 1.000.00005-11-2017 19:13:14 // 101460
RomeoOne05-11-2017 19:09:50 // 101459
De még így is nyitott a kérdés. Mire lenne jó? Műszakin is azért kellene, hogy hiányolják, mert akkor bizonyos funkciókat nem lát úgy let el a kocsi, mnit kéne. Más autókon pl. zajcsökkentés. De ezen nem. Akkor meg minek kell rá?
yani🍀05-11-2017 19:03:49 // 101458
Ha normálisan működne nálunk a műszakiztatás, lehet, hogy nem díjaznák.
Én ezért csináltattam anno így.
Én ezért csináltattam anno így.
RomeoOne05-11-2017 18:59:18 // 101457
Én sportdobot akartam rárakatni, de amikor elvittem a kipufogóshoz és levettük a dobot, majd a dob előtti csőcsonkból ugyanúgy semmi hang nem jött ki, akkor inkább a srác tanácsára beheggeszttettem egy csövet. Azóta sem bántam meg. Nem is nagyon értem, hogy mi lenne a funkciója a hátsó dobnak ezen a kocsin? Talán megfog egy kis kormot?
blog
blog
yani🍀05-11-2017 17:21:30 // 101456
Picit drágább, mint a gyári, de azzal ellentétben örök élet. A hangja ugyanolyan, mint a gyárié: semmilyen. Ha leveszed a dobot, akkor sem lesz hangosabb.
Macccy05-11-2017 17:06:08 // 101455
Csináltatva drágább mint egy gyári ? Vagy aftermarket? Hangra jó?
Haddel05-11-2017 16:27:31 // 101454
Na akkor jól emlékeztem😃
Szerintem én is ilyet fogok majd csináltatni ,ha még meg lesz az autó addig.
Szerintem én is ilyet fogok majd csináltatni ,ha még meg lesz az autó addig.
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2017 16:16:45 // 101453
Pont így nézett ki a 21 éves autómon is a dob :-P A nyáron hámoztam meg teljesen. Az is igaz, hogy szintén 148e-t bírt ki. Remélem még ennyit kibír, mert az következő 20 év :-)
yani🍀05-11-2017 15:58:02 // 101452
Piritu - 1.000.00005-11-2017 15:27:50 // 101451
Az előzőt neked szántam...
Piritu - 1.000.00005-11-2017 15:27:00 // 101450
A képeim alapján van rajta lyuk gyárilag. (4-es)
Piritu - 1.000.00005-11-2017 15:12:21 // 101449
Mondjuk ez 183e km-t ment mire ilyen lett.
Piritu - 1.000.00005-11-2017 15:10:57 // 101448
Piritu - 1.000.00005-11-2017 15:07:07 // 101447
Dömpi (il dottore)05-11-2017 14:20:37 // 101446
KIRÁLY!!!
Roll198305-11-2017 14:16:14 // 101445
Miért nem próbálkoztok meg egy kondenzvíz leeresztő furattal a hátsó dobon?
Attis05-11-2017 11:55:47 // 101444
Egyetértek, szerintem is belülről rohad. A 147-en én megpróbálkoztam azzal, hogy vettem nagyon drága hőálló festéket és lakkot. Tapasztalatom annyi, hogy felesleges időpazarlás illetve pénzkidobás. :(
Haddel05-11-2017 11:12:06 // 101443
Szerintem belülről rohad szét. Inkább le kéne gyártatni saválló anyagból.Mintha valaki csináltatott volna már ilyet. Talán Yani.
Nekem már a 3. hátsó dob van a 7.5 éves autón.😃
Nekem már a 3. hátsó dob van a 7.5 éves autón.😃
SzJanos05-11-2017 10:58:12 // 101442
Az új dobot le lehetne kezelni valamivel, hogy ne korrodálódjon, de a hőnek is ellenálljon?
WarbiRunner (Gyuri)05-11-2017 10:51:02 // 101441
Egy olyan Croma-t bevállalnék simán :-)
Haddel05-11-2017 10:27:27 // 101440
Csak a 2.0 jtdm kipufogója rohad szét hamar. Az 1.9-é tartós volt.
SzJanos05-11-2017 10:06:58 // 101439
Nem tudom a kipufogó rendszer más autókon is atomjaira hullik-e szét, de azt már láttam sok képen, hogy a 159 csövei mind uganolyan rozsdaette vacakká válnak, a dobról nem is beszélve. Az enyém is kezd eltűnni, és cseréhez találtam ezt a dobot. Van esetleg tippetek, kinél lenne érdemes még rákérdezni, vagy mind egyformán fos és 3-4 évet fog bírni?
sty05-11-2017 09:58:14 // 101438
Húzni kell vagy tekerni?
Chris15905-11-2017 08:47:10 // 101437
Giuntini05-11-2017 08:33:44 // 101436
Én most vettem kupakot. Elaforgnál a gyári 1800, az utángyártott 1400 ha jól emlékszem. Gyárit vettem, de elvileg csak annyi a különbség, hogy a gyári kék, az utangyártott sárga.
Kunyho05-11-2017 07:18:24 // 101435
Én ugyanígy jártam.
Fogóval könnyen kijött, és nem nagy összeg az új sem bele.
Fogóval könnyen kijött, és nem nagy összeg az új sem bele.
Giuntini04-11-2017 22:21:39 // 101433
Jól néz ki.
Giuntini04-11-2017 22:20:59 // 101432
Én emlékszem arra az esetre, mikor először vettem észre hogy regenerál. meglepődtem miért jár a ventilátor mikor nem kellene, és éreztem, hogy valami más... Aztán utánanéztem, és kiderült hogy regenerál. Azóta már figyelem. Igen, én is van hogy rákényszerülök hogy rövid távokra menjek, de érzem, hogy ez az amit nem szeret ez az autó. Valahogy az autógyárak nagyon elmentek abba az irányba, hogy városi autó vagy utazó autó. A 2,5TD Cromával nem volt ilyen gond. Az mindent kibírt, autópályán falta a kilométereket, de a dugókban is elboldogult, és nem tömődött el benne semmi. A környezetvédelem beáldozza a mindenre való használhatóságot.
droberto04-11-2017 22:02:51 // 101431
Roland barátom hívott németből, hogy kollégája ugyanígy járt. Ott viszont már akkora volt a tömődés, hogy nem bírta lefuttatni a k. regent.
Mondtam, neki, hogy szedje le és tisztítsa ki utána már fog menni. :)
Kíváncsi lennék, mire jutottak....
Mondtam, neki, hogy szedje le és tisztítsa ki utána már fog menni. :)
Kíváncsi lennék, mire jutottak....
Haddel04-11-2017 22:02:17 // 101430
Nekem azért tetszik a 17-es felni ,mert a féktárcsa tök szépen kitölti elől.
Liquid04-11-2017 21:31:47 // 101429
Hát lehangoló lesz :) de lehet vele együtt élni.
Kis szerencsével nem lesz vészes, azért nem árt az óvatosság. Egy szezont el voltam vele én is. (Mármint az alapméretes 17-es gumikkal)
Kis szerencsével nem lesz vészes, azért nem árt az óvatosság. Egy szezont el voltam vele én is. (Mármint az alapméretes 17-es gumikkal)
Csabi04-11-2017 21:18:56 // 101428
Jól mutat! Nekem ez holnapra marad...előre félek a 19után, hogy mutat a 17es felni, és mennyire fogom odaverni az alját ott, ahol eddig nem.
Csabi04-11-2017 21:13:54 // 101427
persze, csodát nem fog tenni, de sok esetben segít.
Liquid04-11-2017 21:06:11 // 101426
Erhard 242 (Pure Energy)04-11-2017 21:04:43 // 101425
kényszer regen sem old meg sokszor semmit már a pucolás érhet valamit de ha már nagy a gáz akkor az sem egy 2,4-es ismerősöm csináltatott kényszer regent majdnem kigyulladt az autó, utána 20e-ért kipucoltattam a DPF-et kb 1 hónapig volt jó aztán megrendelte az újat ... az érdekesség, hogy pl nálam sosem volt hibakód a rossz DPF miatt nem is értem...
Csabi04-11-2017 20:47:57 // 101424
Alapvetően hosszabb távokra használja, csak most bejött neki egy ide-oda ugrálós időszak.
Amúgy is 5-6éve használ 2,4-et, csak idén nyáron lecserélte egy újabb Q4-re... Soha nem nézte a regeneket, azt sem tudja hol van a DPF, és meglepődött, hogy lehet vele gond... :)
Amúgy is 5-6éve használ 2,4-et, csak idén nyáron lecserélte egy újabb Q4-re... Soha nem nézte a regeneket, azt sem tudja hol van a DPF, és meglepődött, hogy lehet vele gond... :)
Liquid04-11-2017 20:46:21 // 101423
Hát igen, sajna ez mutatja, hogy milyen az amikor nem megfelelő szerelőhöz viszi az ember az autót :(
Liquid04-11-2017 20:45:17 // 101422
Kb. azért mert most erre van kényszerülve. A héten 3x mentem dolgozni az Alfával 2km-re...
Haddel04-11-2017 20:37:04 // 101421
Giuntini04-11-2017 20:35:35 // 101420
Jól látod! Mindenesetre én nem értem, hogy aki 3 km-es etapokra használja autóját, miért vesz egy 2,4-es részecskeszűrős dízelt. Ennek a motornak legalább 6 km kell hogy bemelegedjen. Hidegen zabál és a motornak nem jó.
Az természetes, hogy a hosszabb távon jönnek ki e hibák. Csak az a gond, hogy vissza fognak térni ezek a jelenségek, ha a kollégád nem arra használja, amire ez az autó ki van találva. Már előre hallom, hogy ki kell kapni a Dpf-et. Azzal semmi sem oldódik meg, mert a motor állandóan hidegen jár.
Az természetes, hogy a hosszabb távon jönnek ki e hibák. Csak az a gond, hogy vissza fognak térni ezek a jelenségek, ha a kollégád nem arra használja, amire ez az autó ki van találva. Már előre hallom, hogy ki kell kapni a Dpf-et. Azzal semmi sem oldódik meg, mert a motor állandóan hidegen jár.
Csabi04-11-2017 20:14:08 // 101419
DPF téma...
A héten szomorúan újságolta Kollégám, hogy behalt a részecskeszűrője,vészüzemmódba vágta az autót, alig megy(2,4 210 lovas). Szerelője megnézte aki mondta, hogy 40ezerért kipucolja, vagy 120ért kiveszi, kiírja... Mondtam neki, hogy nézzünk rá, nem kell mindjárt 10ezreket elpacsálni, vagy kidobni még többért, első lépésként...
MES-sel megnézve, látom,p1206 hiba, aktív, nem törölhető. 64%-os tömődöttség mellett, alapjáraton 40mBar a nyomáskülönbség, 3500fordulaton már 580mbar, az nagyon sok...(normál esetben alapjáraton 0-5 mbar, 3500fordulat mellett 50-200mbar-nak kell lennie. Utolsó 5regen átlaga 80km...
Ebből már több dolog is lejött: Első, hogy ez egyértelműen egy programhiba, 60% tömődöttség egyszerűen kamu adat, a 600mbaros szűrő ellenálláshoz viszonyítva...
A második, hogy folyamatosan regenerálna szerencsétlen, de nem tud...Közben mondja Kollégám, hogy mostanában csak hidegen, és rövid távokra használta 1-3km-es etapokra. Egy hosszabb táv(60km)alkalmával vágta vészüzemmódba, hol ment, hol pedig nem... Az érzékelők rendben, minden jól mér, élőadatokkal ellenőrizve...Akkor jöhet a kényszer regeneráció.
Rendben le is futott. Zöld vonal a DPF hőmérséklet, sárga a szűrő ellenállása mBar-ban
600-ról 100mbar-ra vitte le az ellenállást...Eredmény: a hiba törölhető, az erő is visszatért...Nem is jött vissza (eddig)
Azért írtam ezt le, mert a legtöbb esetben van kiút ,és nem kell mindjárt kidobni, ezt gondolom...
Felmerült bennem az is, hogy a szerelő aki megnézte, vagy ennyire nem ért a részecskeszűrős autókhoz, egyszóval a szakmához sem, vagy egyszerűen már annyira "rutinos", hogy inkább nem futtat le egy kényszer regent -míg ott a tulaj- és elkér csak 5-10ezer forintot(én erre szavazok)....Hanem tisztítás címen 40ezerért futtatja ezt le, vagy 120-ért egy kicsivel többet dolgozik rajta. (Az átlag autó felhasználónak azt adnak be amit akarnak, tisztítás 40ért, és soha nem veszik le a DPF-et) Sok verzió létezhet, de nem vagyok optimista az ügyben.
Nagy valószínűséggel kell majd erre az autóra is egy szoftverfrissítés, (mint ahogyan itt már páran túl vannak ezen, és a p1206 hibakódon is) , hogy előbb regeneráljon, és több tartalék legyen a DPF-ben...
A héten szomorúan újságolta Kollégám, hogy behalt a részecskeszűrője,vészüzemmódba vágta az autót, alig megy(2,4 210 lovas). Szerelője megnézte aki mondta, hogy 40ezerért kipucolja, vagy 120ért kiveszi, kiírja... Mondtam neki, hogy nézzünk rá, nem kell mindjárt 10ezreket elpacsálni, vagy kidobni még többért, első lépésként...
MES-sel megnézve, látom,p1206 hiba, aktív, nem törölhető. 64%-os tömődöttség mellett, alapjáraton 40mBar a nyomáskülönbség, 3500fordulaton már 580mbar, az nagyon sok...(normál esetben alapjáraton 0-5 mbar, 3500fordulat mellett 50-200mbar-nak kell lennie. Utolsó 5regen átlaga 80km...
Ebből már több dolog is lejött: Első, hogy ez egyértelműen egy programhiba, 60% tömődöttség egyszerűen kamu adat, a 600mbaros szűrő ellenálláshoz viszonyítva...
A második, hogy folyamatosan regenerálna szerencsétlen, de nem tud...Közben mondja Kollégám, hogy mostanában csak hidegen, és rövid távokra használta 1-3km-es etapokra. Egy hosszabb táv(60km)alkalmával vágta vészüzemmódba, hol ment, hol pedig nem... Az érzékelők rendben, minden jól mér, élőadatokkal ellenőrizve...Akkor jöhet a kényszer regeneráció.
Rendben le is futott. Zöld vonal a DPF hőmérséklet, sárga a szűrő ellenállása mBar-ban
600-ról 100mbar-ra vitte le az ellenállást...Eredmény: a hiba törölhető, az erő is visszatért...Nem is jött vissza (eddig)
Azért írtam ezt le, mert a legtöbb esetben van kiút ,és nem kell mindjárt kidobni, ezt gondolom...
Felmerült bennem az is, hogy a szerelő aki megnézte, vagy ennyire nem ért a részecskeszűrős autókhoz, egyszóval a szakmához sem, vagy egyszerűen már annyira "rutinos", hogy inkább nem futtat le egy kényszer regent -míg ott a tulaj- és elkér csak 5-10ezer forintot(én erre szavazok)....Hanem tisztítás címen 40ezerért futtatja ezt le, vagy 120-ért egy kicsivel többet dolgozik rajta. (Az átlag autó felhasználónak azt adnak be amit akarnak, tisztítás 40ért, és soha nem veszik le a DPF-et) Sok verzió létezhet, de nem vagyok optimista az ügyben.
Nagy valószínűséggel kell majd erre az autóra is egy szoftverfrissítés, (mint ahogyan itt már páran túl vannak ezen, és a p1206 hibakódon is) , hogy előbb regeneráljon, és több tartalék legyen a DPF-ben...
sty04-11-2017 19:57:53 // 101418
Srácok téli felkészités közben a hütö kiegyenlitő tartályról csak a kupakot tudtam lecsavarninem hallottam és éreztem recsenést a az a szelem vagy mi nem jöt ki. Gondolom annak a kupakban volna a helye. Hogyan tudom azt kivenni a tartályból,mert igy se utántölteni se a fagyálót nem tudom ellenörizni?
Dömpi (il dottore)04-11-2017 18:16:58 // 101417
Link újra
https://www.facebook.com/groups/1426070591014730?view=permalink&id=1969801533308297
(telóról nem megy a linkelés)
https://www.facebook.com/groups/1426070591014730?view=permalink&id=1969801533308297
(telóról nem megy a linkelés)
Dömpi (il dottore)04-11-2017 18:12:43 // 101416
Linkszöveg...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
518
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?