Forum >> 159
Shadin01-02-2018 15:33:35 // 104769
Jaja, leakasztjuk a hosszbordást és sokminden kiderül egy szempillantás alatt...
Szergej01-02-2018 15:32:39 // 104768
Köszi,megnézem
Shadin01-02-2018 15:30:19 // 104767
Ne ellenállás számra menj hanem keresd meg a stekker 6 és 14 lábait a panelon és azok közöt kell legyen az az ellenállás amit le kell szedni.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2018 15:28:46 // 104766
Hát... mondjuk ez így nem hangzik jól. A generátor szabadonfutót én is betippelném, de ha ennyire sokféle hangot ad, lehet leakasztanám a hosszbordást és megnézném a feszítő és vezető görgőket, hogy nem lógnak e. Nekem szállt szét 30e-t futott ilyen görgő, mázli, hogy megúsztam nagyobb baj nélkül.
RomeoOne01-02-2018 15:07:13 // 104765
Nem.
De lehet, hogy kapható hozzá vmi plusz modul, ami tudja a dolgot, nem néztem még utána.
De lehet, hogy kapható hozzá vmi plusz modul, ami tudja a dolgot, nem néztem még utána.
Macccy01-02-2018 15:07:04 // 104764
@ Warbi és Tocke: Klattyanás miatt a Shadin is mondta, hogy szerinte simán lehet motortartó, vagy bukásgátló kiszopódás. Váltáskor is van ha nem ultrafinomkodok a kuplunggal, de nem csörög egyébként máskor. A "kinyomós" cicergést most hallottam először, az ha lenne, amiatt nem is aggódnék még. Engem sokkal inkább zavar az amit elsőre mondtam, hogy mintha a szíj oldal felől (de ez ugye így nem jelenthető ki biztonsággal) lenne ilyen csapágy csörgés, amikor fordulaton kinyomom a kuplungot és elkezd lassulni a motor fordulata. A csörgés addig tart, amíg vagy eléri az alapjáratot, plusz kis késés, vagy amíg betolom az új fokozatba és ráengedem a kuplungot. Viszont önmagában ezt elintézném egy beteg generátor szíjtárcsával, de sajnos a napokban olyat is hallottam három alkalommal, hogy sebességben, talán motorfék vagy egyenletes városi gurulás közben elkezdett búgni csapágyhang szerűen, ehhez jött valamiféle csörgés és ezért kezdtem el parázni, mert egy eltépett szíj feleslegesen drága móka tudna lenni :()
A tavaszt szeretném, ha kibírná, amit nem muszáj azt nem csináltatnám szerelőnél, talán a szíjcserét meg tudjuk oldani. Egy kettőstömegűt már nyilván elvinnék. Meg a generátort is érdemes lehetne felújítani, de most amíg szar az idő, nem kéne szerelgetni semmit ... :/
A tavaszt szeretném, ha kibírná, amit nem muszáj azt nem csináltatnám szerelőnél, talán a szíjcserét meg tudjuk oldani. Egy kettőstömegűt már nyilván elvinnék. Meg a generátort is érdemes lehetne felújítani, de most amíg szar az idő, nem kéne szerelgetni semmit ... :/
Roll198301-02-2018 14:50:08 // 104763
Be tudja hajtani a benti gomb megnyomásával, de én nem ezt akarom, hanem azt, hogy ha én bezárom a kulccsal az autót, akkor a központi zárral együtt a tükrök is hajtódjanak be.
Szergej01-02-2018 14:39:17 // 104762
Liquid01-02-2018 14:14:17 // 104761
Ha nem tudja jelenlegi állapotában, akkor az ajtókban lévő vezérlőket kell cserélni illetve a tükröket.
Roll198301-02-2018 14:11:43 // 104760
Srácok,
Be lehet azt valahogy állítani, hogy központi zárral együtt behajtsa a tükröket is az autó?
Be lehet azt valahogy állítani, hogy központi zárral együtt behajtsa a tükröket is az autó?
gecsa01-02-2018 14:10:56 // 104759
Nekem is ez van a 166al. Mármint a dobolás. Sosem foglalkoztam vele, pedig 4 éve csinálja. Azóta is az a kuplung van benne, és még mindig jó!
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2018 13:50:47 // 104758
Na pont ezekkel nem érdemes nagyon foglalkozni. A 146-nál üldöztem a klattyanó hangokat. Nem lehetett soha teljesen eltüntetni. :-) Cseréltem kuplungot, lendkereket, de legtöbb ráhatással az ilyen klattyanó érzetre meglepő módon a motor felső kitámasztója volt.
Az, hogy érzed a dobolást, az kb természetes, a zsír új lendkerékkel és a bontott gyárival is ugyanolyan volt. A lendkerék borzasztó csalós egy dolog, érzetre nem tudod eldönteni, hogy milyen állapotú. Egy leállításkor halkan csattanó lendkerék még simán lehet, hogy 50%-os állopotú, vagy 100e-t még bele tudsz tenni.
Az a nehéz ebben, hogy a főtengely végén ott bólogat az a retek lendkerék. Ha pl egy porlasztó korrekciója túl nagy, máris ütemtelen remegés az eredmény. A főtengely másik végén ott a szíjtárcsa, bő gumiágyban. Simán lehet, hogy látod a hosszbordás feszítőjén ennek a közös produkcióját. De ez is csak egy lehetőség a sok közül.
Macccy: A csapágyhang lehet kinyomó (/húzó) csapágy is, az attól még rengeteget elmehet. Amíg drasztikusabb tünet nincs, én csak figyelnék, de nem bántanám
Az, hogy érzed a dobolást, az kb természetes, a zsír új lendkerékkel és a bontott gyárival is ugyanolyan volt. A lendkerék borzasztó csalós egy dolog, érzetre nem tudod eldönteni, hogy milyen állapotú. Egy leállításkor halkan csattanó lendkerék még simán lehet, hogy 50%-os állopotú, vagy 100e-t még bele tudsz tenni.
Az a nehéz ebben, hogy a főtengely végén ott bólogat az a retek lendkerék. Ha pl egy porlasztó korrekciója túl nagy, máris ütemtelen remegés az eredmény. A főtengely másik végén ott a szíjtárcsa, bő gumiágyban. Simán lehet, hogy látod a hosszbordás feszítőjén ennek a közös produkcióját. De ez is csak egy lehetőség a sok közül.
Macccy: A csapágyhang lehet kinyomó (/húzó) csapágy is, az attól még rengeteget elmehet. Amíg drasztikusabb tünet nincs, én csak figyelnék, de nem bántanám
Tocke01-02-2018 13:06:49 // 104756
Ja, és ha finoman benyomok a kuplungon 2-3 centit, lehet érezni rajt a dobolást.
Tocke01-02-2018 13:05:13 // 104755
Nekem is csattan egy picit leállításkor kuplung nélkül. A pedál kinyomásával változik a hangja is mint a tiednek. Váltáskor is tapasztalok kisebb "klattyanásokat". Emellett nekem folyamatosan jelen van egy alacsony hangerejű morgás is, alapjáraton ugyanúgy mint menet közben. Szerintem ez 2tömegű+kinyomó lesz.
Shadin01-02-2018 11:59:43 // 104754
Fax tudja. A ballast nevű izé a "control unit" azzal van valami a bal oldalon. Végig kell mérni. Elmegyek Érdre, hátha van az asztalon egy balos lámpa, feldugom oszt majd jól kiderül.
Macccy01-02-2018 11:29:05 // 104753
Nem volt még cserélve a kettőstömegű ebben, szerintem sose, a 140 ezer km valósnak tűnik és eltekintve attól, hogy leállításkor ha NEM nyomom a kuplungot klattyan valami (amire Shadin azt mondta simán lehet motor/váltó tartó is), nincs igazából semmi remegés. Meg ezt a remegést pl a szíjnál ezt nem lehet a lendkerékkel összekötni, vagy de? Para ...
De ma reggel hidegen pl. volt némi olyan halk zörgés, hogy mikor hozzáértem a kuplung pedálhoz, elhallgatott, aztán meg már nem zörgött. Ez meg mondjuk lehetne kettőstömegű lendkerék, vagy kinyomócsapágy , .. De a lendkerék az inkább csak csörgés szerű dolgokba van benne, az nem tud csapágybúgás szerű hangot adni, vagy igen?
De ma reggel hidegen pl. volt némi olyan halk zörgés, hogy mikor hozzáértem a kuplung pedálhoz, elhallgatott, aztán meg már nem zörgött. Ez meg mondjuk lehetne kettőstömegű lendkerék, vagy kinyomócsapágy , .. De a lendkerék az inkább csak csörgés szerű dolgokba van benne, az nem tud csapágybúgás szerű hangot adni, vagy igen?
psychoati01-02-2018 11:26:48 // 104752
Ez igen kívánatos :-)
Erhard 242 (Pure Energy)01-02-2018 11:18:20 // 104751
???? mi a tök???
Shadin01-02-2018 10:48:59 // 104750
Giuntini01-02-2018 10:40:57 // 104749
Mi a francért nem tudok feltölteni linket?
Giuntini01-02-2018 10:38:48 // 104748
Egy 159 V6
Nem semmi ez a videó!
Nem semmi ez a videó!
Shadin01-02-2018 10:37:29 // 104747
FIAT Examiner-rel sem jutottam előbbre xenon bólogatás ügyben, az sem kommunikál a lámpákkal :-( Legalább ingyen volt a próbálkozása Fiat Szabónál, köszi AZS!
Shadin01-02-2018 10:33:44 // 104746
Amennyiben a 6 és a 14-es lábak között van ellenállás, a korai típusoknál annak kiszedésével működésre lehet bírni, de volt már nálam is olyan cucc és utána sem ment.
αλφα01-02-2018 07:56:57 // 104745
Tegnap csináltam egy tesztet. Eger-Sirok-Recsk környéki dimbeken-dombokon 80 km. 2.2 JTS-től szép szerintem a komputer által mért 7.2 l/100 km. Főleg, hogy előtte, amikor le volt esve a vákumcső, ugyanitt 11 literrel jártam. Szép, nyugis tempóban, belterületen 50, külben 80. Elégedett vagyok... :)
Piritu - 1.000.00001-02-2018 07:22:10 // 104744
Keress egy elektronikában jártas emberkét, az meg tudja "fejteni". A lényeg mindkét esetben ugyan az, meg kell keresni azt a bizonyos ellenállást és kiszedni. Feltéve, ha benne van.
Zolibácsi01-02-2018 06:55:55 // 104743
Csak ötlet 2s tömegű mikor volt cserélve? Nekem mikor most cserélték, érzésre nem volt baja, meg nem is remegett nyomatékon az autó, de leszedve olyan mozgása volt mint egy rossz cintanyernak.
Zolibácsi01-02-2018 06:51:19 // 104742
És nem is fogy a szervo olaj? Ha bele nézel a tartályba habos az olaj?
Zümi31-01-2018 23:34:43 // 104741
nincs még,megpróbálok felvenni valami használhatót.Remélhetőleg segíthet.
Zümi31-01-2018 23:32:58 // 104740
szervó olaj kb 2 hónapja volt cserélve. a váltó olaj is friss.
Stevee31-01-2018 22:21:02 // 104739
Köszönöm Shadin, bár eléggé drágák a Budavill-nél. Jó lenne ha ezt amit vettem át tudnám alakítani jóra, mert ezt is 10000-ért vettem 2 éve. :-(
Stevee31-01-2018 22:19:07 // 104738
Köszi, de ezt a leírást már néztem. Ez a kábeles változat és nekem már nem a sima színes ledes van, hanem az smd ledes. Ez alapján a leírás alapján nem tudtam dűlőre jutni. :-/
gecsa31-01-2018 21:30:26 // 104737
Lehet titokban intézkedik! :D féltékeny, vagy ilyesmi. :)
Macccy31-01-2018 21:30:13 // 104736
Na ha már az alfa motorok lett a téma :)
https://youtu.be/GR3raGmXwWc
Elnézést az álló videóért, pc-n elvileg láthatóbb, szóval az lenne a kérdésem a szíjfeszítő ilyetén remegése üzemszerű e alapjáraton (16v 1.9), mert valami csapágy csörgést-zörgést hallani szoktam mostanság váltáskori kuplungoláskor, amikor esik a fordulat, mintha a lassuló szíjat nem tudná tolerálni (?) esetleg a szabadonfutó? Nem tudom pontosan belőni, a klímakompresszort lekapcsoltam arra se lett változás a hangban semmi. Nagyon ritkán pedig olyan zörgést, rezgést is el tud kapni ez a "valami" motorfék bizonyos fordulatnál, hogy zörgő lemezre emlékeztet a hang, de ez nagyonritka.
Ötlet?
+1 Bónusz kérdés: a vákumpumpa felől erősebben hallatszik a jtd-s kereplés, amiatt szokás e aggódni?
https://youtu.be/GR3raGmXwWc
Elnézést az álló videóért, pc-n elvileg láthatóbb, szóval az lenne a kérdésem a szíjfeszítő ilyetén remegése üzemszerű e alapjáraton (16v 1.9), mert valami csapágy csörgést-zörgést hallani szoktam mostanság váltáskori kuplungoláskor, amikor esik a fordulat, mintha a lassuló szíjat nem tudná tolerálni (?) esetleg a szabadonfutó? Nem tudom pontosan belőni, a klímakompresszort lekapcsoltam arra se lett változás a hangban semmi. Nagyon ritkán pedig olyan zörgést, rezgést is el tud kapni ez a "valami" motorfék bizonyos fordulatnál, hogy zörgő lemezre emlékeztet a hang, de ez nagyonritka.
Ötlet?
+1 Bónusz kérdés: a vákumpumpa felől erősebben hallatszik a jtd-s kereplés, amiatt szokás e aggódni?
Roll198331-01-2018 21:29:23 // 104735
Asszony tette fel a hirdetést, ahogy látom. :D
Attis31-01-2018 21:26:49 // 104734
Van minden, viszont néha ügyeskedni kell (eddig jóformán csak nézelődtem kíváncsiságból). Rengeteg helyen hiába keresel rá a típusra, elég szegényes tud lenni a választék. Viszont ha Opelre keresek rá, akkor már Kánaán van. (Egyszerű példa: olajleeresztő csavar. Sehol sem találtam, ha 1.8-as 159-esre kerestem, de opel alatt már meg volt). Természetesen itt főleg a motor alkatrészeiről beszélünk, mert a fék, lengőkarok stb az már ugyanaz mint sok másik 159-ben.
yani🍀31-01-2018 21:11:22 // 104733
Gondolom így van hozzá alkatrész is, és nem arany áron?
Zsolt15531-01-2018 21:02:34 // 104731
Tíz évig 159 előtte meg 5 évet volt a családban egy 149(?)-es. Nagyon képben lehet azzal amivel elvileg jó pár évig autóztak.
Attis31-01-2018 21:00:09 // 104730
Én többek közt ezért döntöttem mellette. Amikor keresgéltem, akkor 2 darab magyarországi volt a hahun egyik 25x ezer kilométerrel a másik épp 300 alatt. Namondom, akkor ez tuti nem rossz. Igen, városban meglátszik a nagy súly, "kicsi" motor a fogyasztáson. Viszont ha már lendületben van, akkor egész jól gyorsul. :)
Zsolt15531-01-2018 20:57:30 // 104729
Volt egy időszak, amikor mindenki a TS motort szidta. Aztán az is elmúlt. :-)
gecsa31-01-2018 20:55:17 // 104728
Az egynyolcról viszont azt mondják, hogy kimegy a világból. Valami igénytelen cucc, olaj legyen benne.. Mindenki 4-500ezres futásokról beszél. Tehát nem rossz, csak gyenge a nagy súlyhoz. Ez ilyen ideális boltbajárós szerintem is.
gecsa31-01-2018 20:43:33 // 104726
200bál 5ödiket váltunk a hatsebességessel. Mindkét autómnál. Tehát nem megy. Meg a dízel sem. De keveset esznek, az tény! :)
tirex31-01-2018 20:36:56 // 104725
Mikor megvettem az előző 159et volt rajta egy fel tenyérnyi folt a küszöbön ahol nem volt festék, kilátszott a fém,picit barnás felületi rozsda színnel. nem javítottam ki, 3 év múlva ügyanúgy nézett ki. Nemtom mivel kezelték le a karosszériát a gyárban de ha nem törték össze ott elótte akkor az tuti nem rohad.
Attis31-01-2018 20:36:00 // 104724
Ha már Opel származékokról volt szó... Igaz, hogy az 1.8 MPI csak 140 lovas, de szvsz nem megy rosszul. Az meg számomra abszolút pozitív, hogy a TS után konkrétan csak 11.000 km után csak 1 rubrikát ment lejjebb az olajszintmérő. Kultúráltan jár, konkrétan hangja nincs a motornak (hejj, bezzeg a szép TS, nyamm). :) Mire vagytok kíváncsiak?
Attis31-01-2018 20:33:36 // 104723
Azért 205km/h ennek is a vége. Az meg hogy nem megy.... 120 lovas dízel jobban megy? :)
Liquid31-01-2018 20:32:57 // 104722
Az amúgy nem is borzasztó, sőt!
Attis31-01-2018 20:29:54 // 104721
Nem TS származék, hanem GM motor. :) (Minden egyes porcikáján ott virít a GM felirat. Komolyan.) :) Autópályán tartós 140-nél kért 8,5 körül.
tirex31-01-2018 20:29:11 // 104720
Az enyémet 330ezernél törtem össze és 5.8-al jártam vele ha esett ha fújt. 1.9 16v. Úgy terveztem hogy nem adom el megy ameddig szét nem hullik. már 400 fölött lenne benne. Teljesen reális amit ír. és jónak néz ki szerintem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
609
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?