Forum >> 159

Macccy26-11-2018 12:52:22 // 113166
Érdekesek amúgy ezek a különbségek magasságban, mert ezek szerint vannak még így is. Neked is piros Eibach -on gurul, nekem is, neked se túl régóta van alatta, tuti nem lágyult annyit, nekem is nyár óta került csak alá. De mások is mondták már, hogy van amikor odaverődik, nekem meg szerencsére még soha nem ért le. De most közel van :D

Vagyis hazudok várj, amikor egyszer a hírhedten szar 52 -esen mentünk Fülöpszállás - Biczó csárdába, ott egy TSZ mellékútra tévedtünk és mivel sietős volt, ezért kapkodva kerestem merre a merre. A púposra gyűrt aszfalton fékezve már leért a haspáncél, más szerencsére nem.
Shadin26-11-2018 12:39:19 // 113165
Na ezt nem is tudtam.
Shadin26-11-2018 12:38:50 // 113164
Én gombóccá gyűröm az alu sörösdobozt a haspáncéllal.
Shadin26-11-2018 12:34:51 // 113163
Állítani nem lehet, nem szabadna így viselkednie. Ha előtte jó volt akkor nincs mit cserélni.
Shadin26-11-2018 12:33:54 // 113162
Nem nagyon van a típushoz :-)
Macccy26-11-2018 12:16:16 // 113161
Az a csoda, hogy nekem még sehol se ért le, semmi. Pedig ma reggel is egy kukáskocsitól kigurult PET palack fölött áthajtva is berántotta a kaki-relé a záró csillagot. :DD
Macccy26-11-2018 12:12:46 // 113160
Enyém ugye SW, de nagyon nem szeretem, hogy automatán törli a hátsó ablakot, amikor 'Rakkétába' teszem a váltót. :D Legalább lehetne kikapcsolni. Múltkor is kiszállok a kúton, tankolok, nézem, fúúú de retkes az ablak, na majd lemosom vödörből. Persze elfelejtettem, mentem haza, tolatnék be, erre végigtörli kétszer,. .. ... Láttam magam előtt amolyan CSI helyszínelősen, ahogy a kinagyított porszemek belerágnak az ablak felületébe, zoom távolít és káromkodok mint a kocsis.

Jó tudom, prémium fícsör miatt panaszkodni nagyon 1st world probléma.
RomeoOne26-11-2018 12:09:51 // 113159
Nem is sírok, hogy leér 17-es kerekekkel :D Ki tudok menni vele a határba krumplit lopni este :D
Macccy26-11-2018 12:03:06 // 113158
azazaz ... szinte ... rábasztunk? :D
Macccy26-11-2018 12:02:23 // 113157
mi ez a Níva, báttya' ? :D Fúúú lehet megbánom még, hogy az eibach -ra ráültettem a Ti -t. Nekem nagyon Forma-1 lett a téli kerekekkel, még jó, hogy a rugó keménysége egyben meg is akadályozza, hogy nagyon megbólintson, ha nem így lenne már tuti odavertem volna még az ablaktörlőt is XD
esvé26-11-2018 11:53:30 // 113156
szia, nagyon köszi! Ezek alapján nem levegős, mert a pedállal semmi gond. Még egyszer köszönöm! :)
Szergej26-11-2018 11:40:01 // 113155
Szia. A kuplung nem állítható. A kuplung szerkezetben van egy automata utánállító szerkezet. Azt összerakás elött kelett volna alaphelyzetbe állítani. Nekem kopott kuplungtárcsánál sem fogott fenn a kuplung. Épp ezért van ez a megoldás benne. Ha levegős a rendszer azt érzed a pedálon is, túl puha, illetve gyengén jön vissza a pedál
RomeoOne26-11-2018 11:35:58 // 113154
Egyébként ma is büszke lehettem a kis drágára, körbenyalták a gumisnál is. Egy másik várakozó kuncsaft, egy kisöreg jól körbe nézegette, amíg csinálták a kocsijainkat. Még belülről is meg kellett mutogatnom neki. Mondta, hogy ez nagyon szépen ápolva van.
Bent meg, mikor fizettem, az irodai munkát kezelő csaj (csaj... egy 35 körüli, dekoratív, csinos nő) megjegyezte, hogy milyen szép az alfám és hogy a lakótelepen is szokott benne gyönyörködni. Még arra is emlékezett, hogy februárban meg volt húzva az oldala :D
Szeretem ezt az autót. Benne van a mágnes :DDD
esvé26-11-2018 11:25:52 // 113153
nekem ugyanígy van, én is megbántam már, hogy hallgattam a könyvre és 17es télieket vettem....minimum 18as kell
esvé26-11-2018 11:24:46 // 113152
köszönöm! igazság szerint fogalmam sincs...
De lehet ezen állítani? vagy csak csere segít?
RomeoOne26-11-2018 11:10:38 // 113151
Vagy állítható futóművet beszerezni :DDD
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2018 11:04:32 // 113150
Kicsit csodálkoztam, alapvetően nem egy műszaki analfabéta, de ez valahogy kimaradt neki :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2018 11:03:20 // 113149
A Wartburg volt csak, de azt nem nagyon vezette, megtréfálta vagy kétszer a "verseny beállítás", és elrakta keresztbe váratlan helyeken :-) És hát 11 éve 146-ozunk, azon meg ugye van, és nem haszontalan dolog :-) Pedig azt igen okosan tervezték meg formailag (avagy szerencsés véletlen), mert nem csapja össze a hátsó ablakot mint egy kombi, vagy hatchback.
Shadin26-11-2018 11:00:53 // 113148
Elől 2.7 hátul 2.5 a téli 17-es kerekekben a nyomás és még így is súrolja a hasa néhol az aszfaltot :-) El kellene adni és venni 18-asokat...
Shadin26-11-2018 10:58:29 // 113147
Nem lehet h nem, vagy rosszul lett légtelenítve?
RomeoOne26-11-2018 10:58:15 // 113146
Na, most már én is a téliken gurulok. Morcos lett ezzel a besötétítéssel az összkép :D

WarbiRunner (Gyuri)26-11-2018 10:55:46 // 113145
Köszi, ez kb ugyanúgy hangzik mint a 146-é + alul 3 csavar. Azért halogatom még :-)
esvé26-11-2018 10:52:12 // 113144
sziasztok,
Nemrég szerelve lett a motor, kuplung és sebváltó is le lett véve. Összrakás után a kuplung szokatlanul magasan fog. Alló helyzetben simán mozog a váltó, de mozgó autónál a "lökhárítóig" ki kell nyomni a kuplungot, hogy finoman vegye a fokozatokat, de a kettesből hármasba még igy is necces, és háromból négybe sem az igazi. Ezeket a szétbontás előtt nem tapasztaltam.
Mi okozhatja ezt? Lehet a kuplungon állítani? vagy ezt már csak cserével lehet megoldani? mekkora tétel egy kuplunk csere? (az autóban 220ezer km van)
köszönöm
Liquid26-11-2018 10:40:16 // 113143
wow! :D pedig megvan már egy ideje a gép :)
RomeoOne26-11-2018 10:32:08 // 113142
Nem volt ezelőtt 4 ajtósotok, hogy ennyire keresi? :DD
Tocke26-11-2018 10:25:01 // 113141
Nem, gyakorlatilag ua, mint az első. Alul 3 csavar ki, ajtónyitó, altóbehúzó majd a patentek.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2018 10:24:57 // 113140
Kingám tegnapi kérdése. "Egy dologra nem jöttem rá, pedig végigkapcsolgattam mindent. Hol lehet bekapcsolni a hátsó ablaktörlőt?" :-DDDDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2018 10:18:33 // 113139
Ahogy olvasom, lehet hogy módosítottak ezen a kábelen, mert nekem a csugorcsöves test kábel összehozatal a body comp felé bentebb van a kaszniban, úgy 2-3 centire a gumi átvezetőtől. Így nálam szerencsére egyesével lehetett haladni. Elvágtam, forrasztottam. Olvastam a blogod, olyat már rutinból nem művelek, hogy nyissz az egész :-D
A következő projekt a bal hátsó hangszóró lesz. Újra recseg néha döccenőn. A kárpitot nehéz levenni?
Tocke26-11-2018 08:34:01 // 113138
Én is csak cserével tudtam megoldani a dolgot. Írtam róla blogot, de nekem elsőre vmiért nem sikerült. Volt olyan, hogy kulccsal a zsebemben (!) betettem a tolató lámpa izzóját a helyére és az autó magától bekapcsolta a gyújtást. Azonnal égnek állt a hajam is. Aludtam rá egyet és másnap újra összeraktam, azóta tökéletes minden. Az egész 4e Ft-ba került :-)
yani🍀25-11-2018 21:55:54 // 113137
Máshol sem jobb a helyzet:
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2018 16:40:44 // 113136
Kihúztam a computer melletti toldó csatiból, de most a kárpitot nem bontottam le. Másfél órám volt, ebből kellett gazdálkodni. Kivágtam a gumi átvezetőben lévő szakaszt és kiváltottam azonos keresztmetszetű vezetékekkel. A szín ahogy sikerült :-) Van ahol három vékony vezetéket egy három eres szenzor vezetékkel helyettesítettem. Az törjön el ha tud :-)
A testkábelek összehozatala nekem bentebb esik, ott nem volt gond.
Majd írok blogot, ilyesmi lett:


Majd ha megint baja lesz, újra húzom a csatlakozóktól. Vagy szerzek eleve rossz bontottat, és abból gyártok cseredarabot.
Csoda, hogy bármi működött hátul..
Haddel25-11-2018 16:11:59 // 113135
Hu gyerekek,épp úton vagyok kifele sógorékhoz végre a Bocival. De jó ezzel az autóval utazni!:)
Süti15925-11-2018 15:59:58 // 113134
Szép,

nálam klasszisokkal jobb állapotba volt, én csak műszerrel tudtam kimérni, hogy melyik szakadt, nálam a gumi átvezetésnél voltak elszakadva, ahol egybe vannak vezetve a testkábelek. Ha van időd érdemes újrahúzni csomagtérnyilas tetején van egy csatlakozó szépen kijön egyben.
szelod925-11-2018 12:29:18 // 113132
Berlinaval kapcsolatban már viszonylag sokszor hallottam ezektről a kábeltörésekről, de az SW-ket is érinti ez a hiba?
WarbiRunner (Gyuri)25-11-2018 12:10:41 // 113131
Elöljáróban egy kis dróthorror:
Don Gombóc25-11-2018 07:18:08 // 113130
Ez a beépített amortizáció, hogy basszák meg. A 166-ot én is kétszer forrasztgattam, mert a gyári 11-12 vezeték belsejében vagy 8-9 elemi szál volt, és nagyon vékony. Ide azért illene valami normális szilikonos kanócot betervezni. Vagy rugós érintkezősre megoldani a két oldal közötti kapcsolatot.
Giuntini25-11-2018 06:57:52 // 113129
Ebben tökéletesen igazad van, csak ahogy én leírtam, nekem volt sérülés a küszöbön, és ahol a galvanizált karosszériát javítják, utána óhatatlan hogy felüti a fejét a rozsda. egyébként nagyon sok 159-nél láttam azon a részen rozsdaképződményeket. Nálam az alja teljesen jó, a bölcsőnél sajnos normális a rozsda, de az alja rendben van.
Vannak olyan dolgok, amik érthetetlenek. Két éve ki lett cserélve mind a két haspáncél tartó rögzítő lemez, szita volt a rozsdától. Természetesen gyárit kapott, mára tiszta rozsda. Az autót garázsban tartom, ha esik a hó és sóznak, ki sem hozom inkább. Sajnos nagyon sok vacak, újra felhasznált anyagot használnak, úgy tudom a bölcső is ilyen, és ezért rohadnak, akármit csinálsz velük.
Sajnos én nagyon kikaptam az osztrák szervizminőséget az autómon. Lehet, hogy vannak tökéletesen megjavított autók, szerintem az enyémet eladásra így megcsinálták. Én biztos vagyok például, hogy ami a szervizkönyvbe le volt írva, a 30 ezres aktuális karbantartás, csak 30 ezer km-enként cseréltek benne olajat. Elmegy gond nélkül 150 ezret, aztán szívjon vele az új tulaj.
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2018 23:02:39 // 113128
Nem véletlenül renováltam a vasgolyót. Néha jó az egyszerűség :-)
Liquid24-11-2018 22:43:27 // 113127
Amúgy meg örüljél neki, hogy csak azt mondja nyitva a csomagtér, és nem azt hogy nem megy a tempomat meg egy csomó dolog véletlenszerűen (Hardy) vagy bekurjantja a vészprogramot oszt csókolom mint nálam :)
Ugyanaz az átvezető kábel okozta.
Liquid24-11-2018 22:40:29 // 113126
Azé a 146-vagy bármely kortára, egy pöppet egyszerűbb... Ezt gondolom belátod.
A vasgolyó kevésbé elromlós mint a kakukkos óra :)
forrasr24-11-2018 22:10:42 // 113125
postolt itt már valaki Magyarországi első forgalomba helyezésű, korábban nem javított belülről kifele rohadó küszöbről, szerintem hazánkban sem általános, hogy 6-8 éves autón megismételtessék a tulajok az üregvédelmet. Pedig a felületen addigra a környezeti hatásoktól romlik a védelem folytonossága(téli hideg, nyári forróság), és szépen megindul belülről kifele a pusztulás, amihez elég a párakicsapódás is az üregeben só nélkül. Ennek ellenére, nem nevezném a felhasználókat hanyagnak, nemtörődömnek, mert erről szerintem számos autót használó ember nem is tud, persze valami ismeretének hiánya még nem jelenti azt, hogy mentesüljön a "felelősség" alól, de ez nem egy általános dolog.
forrasr24-11-2018 21:56:57 // 113124
Gyakorta olvasom általánosságban az osztrákok autófenntartási "színvonalának" savazását, amely szerintem cseppet sem rosszabb a hazaihoz képest(nem Alfásra gondolok-hanem márkafüggetlenül-mert azért aki Alfával jár az jellemzően egy magasabb autózási igényszinttel párosul), csak nagy különbség, hogy náluk nem várják meg, hogy egy rendes lefagyástól hazai szinten megbénuljon a forgalom, és fajlagosan jóval többen balesetet szenvedjenek a lefagyott utak miatt, hanem ha az időjárás előrejelzés indokolja, iszonyat módon lesózzák az útjaikat. Ahol nem szabad sót használjanak "streugut" -ot használnak, amely éles apró kavicsos anyag, ami remekül veri le a festéket ahova felverődik, így szabad utat adva a sónak és a korróziónak. Itthon egy rendes télies napon is töredéke ami éri az autót az úton. Ez persze már rövid idő után is nyomot hagy a gépben. Hazai utakon futó autóknál, ha a kinti sózási viszonyok lennének, szerintem még rosszabb is lenne a helyzet.
Itthon is számos rövid idő alatt leélt pusztulat autó van, sokszor azért érdemes kinti autót megvenni az ismert káros hatásokkal együtt, mert kevésbé spórolnak a karbantartáson, kevesebb a kendácsolás stb..(nem azt mondom, hogy nincs)persze ismerem a storykat, azokról akik igen ennek ellenére belenyúltak és külföldről olyan autó jutott hozzájuk, amibe borítani kell a pénzt, de szerintem az itthoni autóknál ez sokkal jellemzőbb, és kiemelném ismét nem Alfára szűkítve a fókuszt. Elrettentő esetet meg mindenki tud a környékén... A saját autómat(igaz 166) 300e feletti futással 12 évesen vettem felső ausztriából hegyvidékről-szervízkönyv meg minden egyéb szépítés nélkül, közvetlenül a kinti osztrák tulajától, elmondott minden hibáját amit tudott(basterfahrzeug-ként hirdette-ami nagyjából a bontószökevény magyarra fordítva), nem volt benne semmi "faragás-taknyolás", rozsda miatt lakatolni 15éves korában kellet először, ami szerintem már egy ilyen magas futásteljesítménynél és kornál egy nem garázsban tartott autónál egyáltalán nem rendhagyó.
Smith24-11-2018 21:44:32 // 113123
De valami villanyszerelő, még a csoki-korszakban, mikor minden összekötés alapja a csoki volt :D
Piritu - 1.000.00024-11-2018 21:34:05 // 113122
Ilyenkor mindig a volt Spiderem német tulaja jut eszembe. Adta a számlákat a kocsival. Volt közte egy számla 3dl olaj utántöltéséről és egy másik a helyzetjelző izzó cseréről...
Nekünk az a természetes ha ezt mi csináljuk, nekik az hogy csinálja meg az akinek ez a dolga...

Mondjuk az is igaz, hogy erről az átvezető javításról nem volt számlája:

Lehet hogy ezt mégsem szerelő készítette? :-DD
Smith24-11-2018 20:58:57 // 113121
Ha kitaláltad a megoldást, veszek tőled olyan kábelt, jó lesz az még. :)
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2018 20:54:01 // 113120
Nem ez velük a baj. Ipari gépben használok többféle kábelt, napi 800 ciklust megy átlagosan fel-le a szerkezet. Évekig 0-24 - ben. Soha egyetlen kábel hibánk nem volt, pedig van funkció amire sima 200 Ft-os lengyel vezetéket használunk, semmi spéci hajlításra optimalizált cucc.
A baj a szigetelés minőségével van, nem bírja a hőingadozást és felkeményedik, elreped, majd leválik a vezetőről. Aztán jönnek a parajelenségek amikor két ilyen vezeték összeér.
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2018 20:47:39 // 113119
Nyilván nem :-) Úgyhogy kénytelen leszek összekapni magam, és kibontani azt a kábelt. Majd ha megint lesz hiba :-D Van választék, hogy miből toldjam ki, majd valami tartósabbat nézek.
Piritu - 1.000.00024-11-2018 20:07:15 // 113118
"A szomszédomat valahogy sosem látom a suzukijait forrasztgatni.. :-S"
...és az öt hengerének a hangjáról hallod áradozni? :-D
Piritu - 1.000.00024-11-2018 20:02:03 // 113117
Csak a te hsz-edet fűztem tovább :-)
A vásárló kérdését nem értettem. Neki tudnia kell hogy mit tud a B&M ami a kocsijában van, cucc azt meg hogy a rendelendő mit tud az meg le van írva.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék hogy hány magyar hifi boltos tudna bármit is mondani a B&M-ről :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.