Forum >> 159

Shadin02-07-2019 16:17:27 // 117652
Én is a 2750 környéki púpot akartam megölni. Direkt csinálják, de nem tudom miért :-(

Itt az egyik bűnös, a nyomatéklimiter:



Mi a franc oka van annak, hogy dromedárt csinálnak belőle, amire egyébként a pedáltérképpel is ráerősítenek. Ennek eredménye, hogy jól meglódul, majd kissé visszavesz és megint belódul :-(

Itt a csúcs a limiter miatt is a széria és a Squadra programján is, csak a Squadra lejjebb vette a pedálnál ezt a púpot és bár mérésnél látszik, mégis sokkal fokozatosabb, adagolhatóbb a telj. leadása.

Liquid02-07-2019 16:12:41 // 117651
Nem csak érzet, valóban más a két motor viselkedése. Az lehet hogy a Q4, hajtási vesztesége miatt, még kelletlenebb alul. Viszont a TBI tudja azt amit az 5 sebességes TS tudott: begurulni legnagyobb fokozatban a faluba, majd a végén felgyorsítani újra visszakapcsolás nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2019 15:55:50 // 117650
A dízel remapnál az is csak egy érzet :-) Valójában az esetek többségében nagyobb nyomaték van alul is mint gyárilag, csak nagyobb a púp is utána, ami tényleg picit feljebb tolódhat (2200 körülre). Ettől érződik úgy, hogy nem megy...nem megy...aaaztaqva.. :-)
Ez mániám, hogy ne legyen púpos a remap nyomatékgörbe. Inkább nem használom ki 2000 körül amit tudhatna, viszont fordulaton kisajtolom ami kifér. A hajtáslánc is megköszöni egyébként
Ha időre méred, tuti lassabb lesz így az autó, viszont vezetési érzetre egy pörgős, lelkesen húzó valamit kapsz, egészen olyat mint egy benzines.
A mostani programmal, automatával nekem ezzel nincs is bajom, kellemesen indul meg, és sose akar elfogyni érzettel húz, nagyon élvezhető a motor karaktere így. Az alul turbó-lyuk pedig az automata miatt nem létezik. Nem tökéletesen van megoldva ahogy a konverterrel "nyomaték sokszoroz" majd zár a hajtás (egy kis megszokást igényel), de az a dízeles üresség érzet a menés előtt tényleg nincs. Pláne, mert ha nincs meg a megfelelő kihajtási nyomaték a gázpedál kérésre, akkor visszavált, hogy meglegyen. Nincs olyan, hogy nem annyi nyomatékot tesz a lábad alá, amennyit a pedállal lekérsz. :-)
Shadin02-07-2019 15:42:40 // 117649
Ja melegben lekonyul a teljesítménygörbe és csak 218LE, hidegen megy felfelé 230-ig.

Ja nem is jó görbét tettem be az előbb, mert az "csak" a gyári max. 5750-es fordulat limiteres, ez pedig az erősebb és 6350 max. ford. limiteres:



Laposodik a telj. görbe teteje, majd megnézem hidegbe is :-)
Itt van 3% tb nyom. emelés is :-)
Liquid02-07-2019 15:42:13 // 117648
:D én is nagyon igyekeztem :)
Shadin02-07-2019 15:37:35 // 117647
2.0 nyomatékcsúcsa valahol 2750 körül volt, de szériában is 2000 felett valahol.

TBI pedig ilyen most:



Látszólag itt is magas a nyom. csúcs, de mégis megy 1500-tól jó kedéllyel
Shadin02-07-2019 15:33:57 // 117646
TBI szeret alulról indulni és simán lehet dízelesen vezetni, csak hát a fogyasztása így még annyira sem dízeles, mintha 2-3000 felett hajtanád.
Shadin02-07-2019 15:32:42 // 117645
Hó ott ha nem Q4-ed van megettelek volna!!! Annyira akartam :-) :-D
Shadin02-07-2019 15:31:57 // 117644
Azt cserélni kell a tágulásival és a turbó olaj etető csővel együtt és akkor örök élet meg egy nap.
Liquid02-07-2019 15:05:22 // 117643
A TBI tényleg könnyedebb, szerintem abból ered az érzet, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról is van kedve megindulni. A csippelt dízelnek még magasabban van ez a pontja mint a gyárinak.
A 2.0-d tényleg jól ment, emlékszem mikor KUL-on meccseltünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2019 15:04:09 // 117642
jah itt meg a turbó visszatérő ág szóval 1:1....
Shadin02-07-2019 15:01:15 // 117641
Arra is volt már példa, de nem jellemző, csak akkor, ha eldurran az EGR hűtő fedél :-(
Shadin02-07-2019 14:59:54 // 117640
Nekem naggyon erős volt a "Shadin féle" programmal a 2.0, de soha nem volt az a könnyed pillangó mint a TBi. 80-160-on négyesben a tuningolt 2.0 rávert 1 mp-t a széria TBi-re, de ott a 218LE és a 420Nm nyomaték azért jelentős előny volt, vagy még jelentősebb kellett volna legyen, mint 1 mp.

TBi

2.0

Arról meg ne is beszéljünk mit tud a 242 pacis szoftverrel.
Leszedtem, mert sajnálom a pénzt kuplungra :-)
Viszont megpiszkáltam a gyárit, ami most nagyon szépen fut, erősebb nem lett, de fincsi :-)
Egyébként padon is meg kéne mérni, mert PerfExpert-tel a széria is 230 körül van owerboost üzemmódban.
liusz02-07-2019 14:54:51 // 117639
Ne idegeljetek, a 2.0Jtdm is szeret hengerfejes lenni?
Shadin02-07-2019 14:48:07 // 117638
Mondanám, hogy a Tibi nem lesz hengerfejes :-D
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2019 14:44:57 // 117637
Ez nálam is így szokott kezdődni. Repkednek a számok, és amikor szóba kerülnek az igényesebb, odafigyelősebb megoldások, azok felárasak, nem vállalja, nincs neki arra ideje. Egész hihetetlen. És akkor még a családom elő sem állt a sok "apró" ötlettel, amiket általában építés közben találnak ki. :-D
Idén meg az öntözőrendszert raktam össze végül magam, viszont amikor 33m kerítést és 70m2 térkövet kéne lerakni, akkor megáll a tudomány, ezt egyedül szabad időben nem igazán tudom összehozni. Sajna sokszor szembe jut mostanában a klasszikus.. :-DDD
Viszont legalább az autószerelő kérdés megoldódni látszik, amitől azért sok felhő eloszlott
Liquid02-07-2019 14:44:56 // 117636
Ha mindkettő gyári akkor nem kérdés, hogy a TBI jelentősen erősebb, agilisabb. Persze a JTDm-ből azért ki lehet hozni hasonlót...
Zolibácsi02-07-2019 14:07:27 // 117635
Inkább a sima 1.8 tbi és a 2.0 jtdm illetve mind a két esetben a sima egyszerű remap/chip közti különbséget keresném. Mind a két esetben 159. A 2.4 jtd ismerem. Inkább az lenne a kérdésem hogy ha választani kellene, akkor melyik lenne inkább a befutó?
Fordjee02-07-2019 13:46:47 // 117634
Megvolt a kárfelvétel, volt egy rublika, hogy kb. mennyi a kár, eleve nem tudom, honnan kellene tudnom, fingom nincs. Megkérdeztem a kárfelvevőt, azt mondta 280ezer lesz a szélvédőcsere. Annyi ezekbe a gyári. Egy picit azért túlzásnak tartom...
Erhard 242 (Pure Energy)02-07-2019 13:12:35 // 117633
a gyári 2.4-hez képest nem vitatnám... még fogyasztásban sem sok a különbség... az megint más kérdés, ha DPF off, meg egy kis szoftver okosítás de akkor meg nézzük mondjuk a Stage 2 vagy 3hoz a 2.4-et és akkor már megint nincsenek pariban... almát az almával.....
Shadin02-07-2019 12:44:46 // 117632
Egy 2.4 Q4-hez képest a több bugit vitatnám.
A megbízhatóság ügyében nem én vagyok aki megmondja :-)
A teljesítmény nagyon relatív, ha pusztán számmisztikailag nézzük akkor nem nagy a különbség, ha össze kell hasonlítani az életben akkor almát a trolibusszal, ezért nem egyértelmű bármelyik előnye.
Haddel02-07-2019 12:29:55 // 117631
Ez igaz,nem nagyon van szakember.Kapuautomatikámat én is magam csináltam.Kihívtam egy szakit,mondott egy szép számot a kivitelezésre.Úgy ,hogy minden kábel falon kivül futott volna kabelcsatornában.Ja és egy hónapra vállalta volna. Mondtam nekem ennyiért úgy nem kell. Pont szabin voltam ,két napot rá áldoztam,mindent bevéstem,pár konzolt hegesztettem a kapun. Aztán mindent szépen le is festettem. Működik is hibátlanul a cucc😃
Lehet a küszöbnek is neki kéne állni ,és szarni mindenkire,szépen kilakatolni otthon😃
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2019 12:15:20 // 117630
Aha... ilyesmit sejtettem. :-) A hétvégén sikerült egy Kecskeméti kirándulás alkalmával dízellel, országúton is elérni a 9l-t.
Zolibácsi02-07-2019 10:57:23 // 117629
Melyiket tartod megbízhatóbbnak? És gazdaságosabbnak? Meg éri hogy a benzinesben egy kicsivel több a bugi? Gondolom teljesítményre nagy különbség nincsen, érzésre.
Párom Giuliettaja 2.0 jtdm nagyon el nyerte a tetszésemet a fenti szempontok alapján.
Liquid02-07-2019 10:45:13 // 117628
igen jól látod :)
Shadin02-07-2019 10:30:40 // 117627
Nekem a 2.0-hoz képes 3 lityó.
7.6 vs. 10.6 az átlagok a teljes tulajdonlás idejére nézve
Shadin02-07-2019 10:28:57 // 117626
Nekem konzekvensen 4 decit csal lefelé a comp.
Shadin02-07-2019 10:28:24 // 117625
Mert nyomod mint állat :-)
Liquid02-07-2019 09:46:09 // 117624
Olyan 9-10 között valahol.
Ma Bécsben vagyok, idefele komoly araszolással 10.8 lett, meglátjuk mit mutat visszafele.
A 2.4 8-8.5-et szokott kérni kifelé, és 7-8 között visszafelé.
Szóval eddig a 2.4 Q4-hez képest olyan 2l a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)02-07-2019 09:37:48 // 117623
Ez mennyi lett volna a 2.4-nek? 9 körül?
Liquid02-07-2019 09:16:23 // 117622
nem tudom mit mutat, majd megnézem, de valami 11.xx-re emlékszem
Roll198302-07-2019 08:26:04 // 117621
És ehhez képest mit ír a computer? Nekem 9,7 az átlagom computer szerint, de még sose számoltam ki, hogy igaz-e.
Liquid01-07-2019 23:38:18 // 117620
Csak hogy mozogjon a topik:)
Az első fogyasztásom amit tankolással mérni tudtam: 11,04
Szabister01-07-2019 22:21:59 // 117619
Lakatolás

Itt a blogom a lakatolásról :) Nagyon szép munkát csináltak rajta.
WarbiRunner (Gyuri)01-07-2019 10:33:22 // 117618
A kasznist? Ezen kívül az autószerelőt, az épületlakatost, a kőművest, a burkolót, a terkövest, az ácsot és a festőt. Nincs. Tavaly épült a teraszunk, előtte a kocsibeálló, idén egy kerítés lenne a projekt. Eddig mindig az lett a végén, hogy én építettem meg, mert nem volt ésszerű határidőre mester.
Kellene egy tolókapu a beállóra. Kijött egy ember múlthéten, megszakértette, majd közölte, hogy csináljak ide és ide egy sávalapot, betonozzak bele egy szögvasat, aztán kerítsek egy lakatost, ő meg jön felszerelni a, automatikát. Csak néztem kerek szemekkel... szóval epítsem meg én, ő meg majd felszereli a motort?
Kasznist én még tudok itt a világ eldugott felén, de így sem egyszerű. Ha beleolvasol a TD blogba, azért lejön, hogy ott kellett lennem, konkrétan én szedtem szét és raktam össze az autót, mert az időigényes. És ugye annyi idő alatt sok biztosítós zsíros meló megvan. És Bp-ről kuldenek ide öreg autókat kaszni felújításra. És a sztorit még tudnám kerekíteni, sok minden nem is itt készül...
És akkor jönnének sorra a szakmák amik a munkámhoz kellenek.. és már részben kénytelen voltam én megtanulni.
kisityu30-06-2019 21:40:16 // 117617
Hali.
Csináltatsz egy ilyet kép1
kép2
savállóból és örök mint a nyomorúság.
Egyébként én sem találtam eperben cikkszámot.
Haddel30-06-2019 21:33:49 // 117616
A hétvégén írtam egy nagyon profi kasztnisnak,hogy csinálja már meg amit ezek a szarháziak összekókányoltak a Bocin. És bakker azt írta,kedve nagyon is lenne megcsinálni,de másfél!! ,azaz másfél évre le vannak kötve munkával!!
Durva,ki kéne tanulni a kasztnis szakmát😃
Sajnálom,keresnem kell más lehetőséget.
Macccy30-06-2019 21:16:27 // 117615
Atya ég! Én meg komolyan azt hittem valahogy ennek is elfogyasztotta a bölcső/lengőkarját a közúti futam és kicsit magábafordult. :( ) :0 Még a kerékív csipkézést is magyarázta volna és azt gondoltam fekete humorral oldod az ideget :)

Most hogy minden oké, nem tudom ilyet nem láttam. Viszont nekem is icipicit lökös szélén lepattogást találtam, de én ott ahol az első sárvédő lemez és a lökhárító együtt fut a lámpáig, na ott a felső alig látszó élén. Gondoltam hátha volt már fújva a műanyag, fenetudja, megeshet.
hpeti9130-06-2019 20:37:51 // 117614
Sziasztok!
1.9 jtd 16V-re van valami tuti tipp főtengely hosszbordás szíjtárcsára ami nem adja fel 2 év után? INA már volt rajta, most Contitech mindkettő kb 15-20 ezer km-et bírt csendben, majd jött a csörömpölés.
btsabi30-06-2019 20:27:33 // 117613
Sziasztok!
2.0 motoru gepemben elfolyt a hutoviz.A motor hatso felen egy konyokon van egy legtelenito csavar,az tort bele.Itteni blogban megtalaltam masnal is ezt a hibat.Esetleg valaki tudna segiteni cikkszamban,beszerzesi forrasban?Meloban vagyok,nincs eper.
Shadin30-06-2019 19:42:03 // 117612
Le van szedve a lökhárító :-)
Macccy30-06-2019 13:17:30 // 117611
Az a kerék az úgy normális? :()
Süti15930-06-2019 13:15:40 // 117610
Elfogult vagyok, de a mai napig a legszebb szedán. Régebbi típusokból van szebb, de azokat már csak kiáltáson és múzeumban lehet látni. Újabbak nem érnek a nyomába.

yani🍀30-06-2019 12:25:18 // 117609
Teljességgel megértem, miről beszélsz:
Laca6230-06-2019 11:31:21 // 117608
Hát igen !
Mikor kinyitom a garázst,ugyanezek járnak a fejemben.
Nagyon sok ceruzát kell még elkoptatni sok más márkának,hogy ilyet tudjanak rajzolni.

Amikor autózol és megérkezik mögéd egy ilyen szépség,vagy jön veled szembe,na az valami nagyom f@sza érzés.És köszön.Ezt csak Mi tudjuk !
Erhard 242 (Pure Energy)30-06-2019 08:41:48 // 117607
Hm ilyet még nem láttunk, mitől tud így lepattogni, kezeled valami vegyszarral?
Macccy30-06-2019 07:54:08 // 117606
Mi történt ??? :0
Shadin29-06-2019 17:26:04 // 117605
Gyönyörű és ezért vágja haza az agyam pl. ilyen ami megmagyarázhatatlan, lepattog a festék a sárvédőről:

Velencén nem volt még ott, nincs nyoma mellette meghúzásnak...
Hasonló lepattogás a másik oldalon is van btw.
Tököm kivan hogy állandóan szórakoztat valamivel :-(
Smith29-06-2019 15:54:14 // 117604
Ulok itt, es azon tunodom, hogyan a picsaban lehet megrajzolni valamit, ami ilyen jol nez ki. Koszosan is jo. Vilagosban. Sotetben. Napsutesben. Felhosben. Telen is, nyaron is. Mai napig nem tudom egy autora sem azt mondani, hogy ennek akar csak a kozelebe tudna kerulni. Pedig nem mai csirke ez a design, de semmi nem tud ennyire odabaszni.
Haddel29-06-2019 11:06:07 // 117603
Jó reggelt😃
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.