Forum >> 159

Zolibácsi19-05-2022 12:06:58 // 125214
Én eddig nem sok helyen láttam hogy személyautóba lenne bármi értelme a sportlégszűrőnek.
Ok én is most hogy erősítünk a GT-n a gyári légszűrő ház már nem enged át elég levegőt. Mivel az autót télen nyáron esőben hóban is használom ezért én csinaltattam egy másik légszűrő házat ami több levegőt enged át de a gyári méretű szűrő kerül bele.

Szóval ha gyári teljesítmény marad, szinte felesleges, csak macera a tisztítás olajozás.
Persze szívó hang biztos jó.
leopop319-05-2022 10:49:12 // 125213
Sziasztok!

BMC Sportlégszűrőn gondolkodom.

Tényleg van kártékony hatása a motorra nézve?

Egyedül ez tart vissza tőle.
Liquid19-05-2022 10:36:18 // 125212
Az biztos :)
4 évesen mikor hozzám került már elég gyenge volt a vétel, viszont nem gyári fej volt benne, szóval a fene tudja mi volt a baja pontosan, de nem is zavart annyira, hogy utánajárjak.
A Tiborban viszont gyári a fej, de az is tény hogy 13 éves :)
pettinke19-05-2022 10:24:48 // 125211
2008-ban mikor zsírúj volt az autó, tök jó volt benne a rádió :-)
Liquid18-05-2022 21:38:40 // 125210
Nekem sose volt jó, a Q4-ben is egy fos volt a rádió, meg a Tibor-ban is az.
Giuntini18-05-2022 21:18:22 // 125209
Köszi!
pettinke18-05-2022 19:30:35 // 125208
nem, ilyenkor általában oxidos az antenna talpa. hátulról be lehet talán férkőzni a tetőkárpit és a tető közé, levenni a talpat és megpucolni.
https://www.alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_159?m=16498314#16498317
Giuntini18-05-2022 17:27:49 // 125207
Rádióvétellel kapcsolatban lérdeznék...
A Balatonon, hogy le tudjam takarni az autót, mindig le kell vennem az antennát. Vasárnap mikor Budapestre megérkeztem, tapasztaltam higy bizonyos adók vétele nagyon gyenge. Például Rock rádió. Ha leveszem az antennát ugyanolyan a vétel. Elképzelhető hogy az antennaszár tönkrement? Retro, Radio 1, Petőfi jobban jön.
Roll198317-05-2022 12:02:21 // 125206
Sziasztok! A 159 kerékcsavarjának ez a mérete?

M14X1,50X28 CH17 60° 10.9

Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)12-05-2022 10:05:47 // 125205
Inkább drága, mint veszélyes, azért túlmisztifikálni nem kell. Az átmosásos csere csupán annyi, hogy egy csövön engedik le, amíg egy másikon töltik be. Nem kell hozzá semmilyen gép, a váltó saját szivattyúja megy a csere közben, vagyis járó motornál történik. Ilyen szempontból semmi más nem történik, csak hogy alaposabb az olaj cseréje. A rizikó ott van benne, ha valaki nem ért hozzá. A leengedem/feltöltöm csere egyszerű, mert annyit töltök vissza, amennyi lejött, egy csavar kitekerésén túl különösebb szaktudás nem kell hozzá. No igen, csak mi van, ha ereszt a szimering, és már eleve nem volt meg a szint? Szóval persze, lényegesen egyszerűbb és olcsóbb leengedni 4 litert és visszatölteni ugyanannyit, de ez csak egy olaj frissítés. Ha előzőleg nem volt meg a szint, csere után sem lesz meg. A korrekt eljárás az átmosásos csere, folyadékszint beállítással. Laptop rá, és adott olajhőmérsékleten kell szintre tölteni. Egy ilyet néha szerintem érdemes megcsináltatni, aztán következőre megint jöhet az olcsó csere. Ha olajcserétől a váltónak baja lesz, akkor (A) a szakik valamit nagyon mellé nyúltak, (B) amúgy is baja lett volna. A dolog össze sem hasonlítható egy motoröblítő adalékolással, mert az átmosásos csere nem old fel sehonnan semmit.
Giuntini12-05-2022 07:21:45 // 125204
Nem csak macerás, hanem egy sokat futott váltóra nézve veszélyes is! Ez olyan mint a motorolajba mosóadalékot tenni. Ha valaki 30 ezrenként megcsinálja az még hasznos is, de egy sokat futott motorba nagy hirtelen beletenni ami tele van szennyeződéssel, az életveszélyes.
ProdyG12-05-2022 06:19:51 // 125203
Igen, csak kérdés, hogy mit értünk olajcsere alatt :)
Én most az egyszerűbb módszert választottam: az olaj leengedésénél kb 4 liter jött le, ami azt jelenti, hogy 2-3 liter benne maradt. Ezt meg lehet csinálni sűrűbben is akár (tehát nem 60 ezrenként), szóval így fel lehet frissíteni az olajat, de ez azért számomra nem nevezhető olajcserének.
A teljes, átfolyatásos olajcserét viszont irreálisan drágának és macerásnak érzem.
Lexlutor11-05-2022 15:13:27 // 125202
Hello. Én 60e ként cserélem az olajat. Szürőt csak kiszereléssel lehet cserélni. Nem gazdaságos. Enyémnek semmi baja. Kb. 240e van benne, 9éve így csinálom. Még mindig szépen vált.
Liquid11-05-2022 11:40:10 // 125201
háát akkor tényleg nincs más
Zolesz11-05-2022 11:29:16 // 125200
Én csak ezt találtam (angolból fordítva):
'Ezen kívül nincs megfelelő megoldás arra, hogy ez a Magneti Marelli RadioNav hangot sugározzon egy modern eszközről. Csak a kesztyűtartóban lévő USB-meghajtón tárolt mp3 fájlokat tudja lejátszani a Blue&Me rendszeren keresztül. A rádiónak nincs CD-váltója vagy AUX bemenete, így nem lehet PCM hangot vagy analóg audiojelet bevinni. Valószínűleg a legjobb módszer egy modern 2 dines fejegységre cserélni.'
Liquid11-05-2022 10:40:38 // 125199
Ahogy néztem képeket róla, tényleg nincs rajta, viszont elvileg aux van.
Szóval valami kábeles megoldás is jó lehet.
Liquid11-05-2022 10:05:06 // 125197
hogy néz ki a fejegységed?
Zolesz11-05-2022 09:56:06 // 125196
Én úgy tudom, hogy ezen a Magneti Marelli-s Radionav-on nincs CD tár csatlakoztatási lehetőség.
Liquid11-05-2022 09:32:32 // 125195
Akkor egy bluetooth-os CD-tár emulátor kell neked.
Pl. ilyen
Zolesz11-05-2022 09:12:44 // 125194
Nekem már az is elég lenne, ha bluetooth-on keresztül lehetne zenét hallgatni.
Smith11-05-2022 06:55:50 // 125193
Viszont a 2DIN-es szabvány kerettel kinyílik a világ, és a droid helyett jöhet a más ligában játszó Pioneer, Alpine, Kenwood, csak a pénztárca szab határt a jobbnál-jobb fejek felé.
Liquid09-05-2022 14:39:20 // 125192
Ahogy pettinke írta, kis szerencsével nem kell semmi, feltéve hogy konkrétan a nagy navi kiváltására készült. Amúgy a gyári navi hátsó része nem egy DIN, hanem egy kocka formájú, és teljesen kitölti hátrafele minden irányban a teret. Szentségeltem is rajta, mert a CD-tár emulátor miatt ki kellett vegyem és alig bírtam visszarakni, mindig útba volt valami kábel mögötte.
Az enyém ilyen.
pettinke09-05-2022 14:29:09 // 125191
ehhez már valószínűleg nem - ez direkt a 159-hez készült a gyári 1:1 kiváltására.
a 2 DIN-es keret akkor kell, ha valamilyen "kommersz" másik fejegységet szeretnél berakni, ami nem kifejezetten a 159-hez készült.
Zolesz09-05-2022 13:57:32 // 125190
Az egyik képen az Androidos, a másik a mostani gyári egység. Ezeknek a "hátsó" része elég hasonlónak tűnik. Így is kellene a 2 din-es beépítőkeret?


Liquid06-05-2022 22:45:44 // 125189
A nagy navihoz kell beszerezned egy 2DIN-es beépítő keretet. Utána minden szabványos 2DIN cucc jó lesz. Persze kell még egy kormányhoz való adapter is.
Zolesz06-05-2022 22:08:22 // 125188
Sziasztok!
Kicsit belezavarodtam a fejegység témába.
Van nekem egy nagy navis egységem. Aminek ugye az elektronikai része 1 din-es. a kijelző része meg nagyobb, mint a szabvány 2din. így nagyobb a kivágás a műszerfal panelban, mint a régebbi fejegységeknél. Vannak a 159-be való androidos egységek, pl. a Wondefoo-nak is van 159-hez. Aminek szintén 1 din-es a hátulja. Akkor ez bemenne az enyém helyére csak lenne a kijelző mellett körben egy rés?
ProdyG27-04-2022 11:09:28 // 125187
Igen, ezt az infót kaptam én is, hogy a Tutela GI/VI kell bele.
Vicces, hogy literje 6300-9300 között mozog, elég nagy a szórás :)
Köszi!
Liquid27-04-2022 10:31:23 // 125186
Elvileg a Tutela GI/VI kell bele (tudtommal), de pl. a user manualban nincs benne.
Gondolom lifetime töltet :) Ellenben a Q4 difi olaja benne van. Fene se érti az olaszokat :)
ProdyG27-04-2022 09:45:32 // 125185
Köszi a hozzászólásokat!

Az én szerelőm is azt mondta tegnap, hogy egy sima olajcserénél kb 2 liter fog benne maradni. Ő így csinálná meg, és azt tanácsolta, hogy ha zavar a bent maradt 2 liter, akkor cseréltessem sűrűbben.
De többen az átmosásosra esküsznek... én az anyagi oldal miatt valószínűleg az egyszerűbb módszert választom most, aztán max lesz belőle 2 kör, ahogy nálad is.

Meg tudjátok írni, hogy pontosan melyik Tutela olaj kell ebbe az automata váltóba?
Köszi!
Giuntini26-04-2022 16:57:08 // 125184
Az Aisin váltónál sajnos macerás a csere. Elaforgtól rendeld meg a Tutelát!
Ez az átmosásos olajcsre horror. Nekem Csöri csinálta meg, lecserélte az olajat, de benne marad kb. 2 liter. A következő olajcserénél ismét le lett cserélve a váltóolaj, így most 60 ezer km-t elmegyek vele.
Az átmosásos, gépi opajcsere azért hord magában rizikót egy olyan váltóban, amiben 150 ezer km-ig nem cseréltek olajat. A másik, hogy szűrő akkor sem lesz cserélve, és benn lesz ez a művelet egy valag pénzben. Ja meg valami rosszul sül el...? Szakik majd azt mondják, ki kell venni a váltót....
berobbantam26-04-2022 14:11:24 // 125183
Csak you tube alapjân tudok nyilatkozni.Ott néztem egy yzervizes videót.Géppel cserélik a váltóolajat,így 100 százalékos a csere.Olajat motult használnak.Azt mondta a szervizes szinte az egész palettát le tudják fedni vele annyi fajta van.Átlagba 100-150 ezer egy csere.
ProdyG26-04-2022 13:28:13 // 125182
Sziasztok,
2.4 JTDM kocsimban esedékes lenne az AUTOMATA váltóban levő olaj cseréje.
Régről úgy emlékszem, hogy ez mintha egy macerás és drága dolog lenne.
Talán egy féle gyári Tutela olaj létezik hozzá, aminek 6-9 ezer körül mozog literje (ezt az infót kaptam).
De mekkora mennyiséggel kell számolni? Úgy emlékszem, hogy nem lehet leengedni a régi olajat teljesen, szóval csak részben lehet az olajat lecserélni. Aztán talán említettétek régen, hogy valami átfolyatós módszerrel lehet jobban megoldani a dolgot, de ahhoz meg elég nagy mennyiségű olaj kell és elég magas költségekre emlékszem. Szóval hogy is van ez? :D
Esetleg valakinek egy jó kis bloga van a témában?
Köszi!
Liquid23-04-2022 14:10:47 // 125181
Abból már én is kiléptem (meg másból is) régen :)
Giuntini23-04-2022 07:01:48 // 125180
Kiléptem az "Alfa Romeo 159 a magyar csapat" face csoportból. Nagyon idegesített. Azt a rengeteg tahót, ami abban a csoportban van, az hihetetlen. Borzalom és tragédia. Jobb nem belenézni. Igaz a momdás, nincs rosszabb azoknál a suttyóknál, akik a putriból jönnek, de osztják az észt. Mennyire lent van már a 159, az új felhasználók oldaláról közelítve, az szégyen.
Demecsab20-04-2022 19:51:11 // 125179
Sziasztok!

Alfa 159 TBI ablakmosó spricni, Szívás.
Vettem tavaly 2 db gyárit nem volt olcsó. A baj az vele (mindkét oldal), hogy ablakmosás közben beleér a motorháztetőbe (alatta van) a vízsugár alig éri a szélvédőt.
Vettem a fiatalkatresz.hu-nál elvileg hozzá valót, de egyáltalán nem stimmel. Sem méretben, sem felfogatásban. Kidobott pénz,
Az lenne a kérdésem, hogy kinek van/volt ilyen gondja? Állítani semmit nem lehet rajtuk (el is basztam az egyik oldalt). Elég ostoba hiba, de nem tudok rá megoldást egyenlőre.

Segítség plííz :)


Ilyen van most benne:

spricni
WarbiRunner (Gyuri)20-04-2022 11:01:54 // 125178
Pont hogy valami teli tárcsa kéne, nem kell sajtreszelő :-) Araszolás is van, de inkább kis utcákon kerülgetés, ami tipikusan felgyorsít, fék, lekanyarodik, felgyorsít, fék, kanyar. Ez megy állandóan. Ez aztán látszik a fogyasztásban és a fék használódásban is.Mondanám, hogy mennyire jó volna erre egy elektromos autó.. ha nem kerülne 15 millába XDDD Szóval mégsem. Ezen kívül viszont megy ez az autó mindenhol is. Kirándulni is szoktunk vele, de pesti útja is lesz mostanság is. Szerintem a Bihar hegységbe is Chilit visszük szerpentinezni, nem kockáztatom meg, hogy esetleg eső esik és a RWD nem megy fel a füves domboldalon a sátorhelyekhez XDD Amúgy is kell rá a jó fék, mert bolond autó, nagyon meg tud szaladni :-) Meglátom még, az EBC-vel régóta szemezgetek.
Liquid20-04-2022 09:04:00 // 125177
Ilyen araszolós használatra szerintem kb. mindegy milyen féket veszel. Milyen tárcsával gondoltad a Greenstuff-ot? Én vennék valami fancy fúrt-mart tárcsát, egyszerű betétekkel.
Pl. a Brembo-Max szintén nagyon bejött, a 156-on volt.
WarbiRunner (Gyuri)19-04-2022 21:58:05 // 125176
Okés, köszi! A bemelegedést jó hogy említetted, emiatt meggondolandó. Nagy tempó itt nincs napi szinten, csak sok elindulás, megállás.
Liquid19-04-2022 21:53:06 // 125175
A Q4-en használtam, szóval kopnak az emlékek :)
Az exelt visszanézve 180e körül vettem és 222e-rel adtam el az autót akkor még nem volt csereérett. Szerintem határozottan jobb lett a fék, kellett neki egy kis bemelegedés, de hidegen se volt rossz. Az USR tárcsáknak volt erős hangja.
Összességében szerintem jó cucc, megéri. Ha oda jutok hogy féket kell cseréljek, valószínűleg ismét ilyesmi lesz.
WarbiRunner (Gyuri)19-04-2022 21:05:47 // 125174
Pontosan a GreenStuff-ot tervezem kipróbálni a Giuliettán, de nem mart tárcsával. Érzel fékerőben, adagolhatóságban előnyét? Kopásban mit igérnek, jobb, mint egy hagyományos bármi egyéb? Sajna a város gyorsan eszi a fékeket.
Giuntini19-04-2022 20:37:51 // 125173
Rotinger sport tárcsák, gyári fékbetétek. Melegen tudom ajánlani a Rotingert!
_Ata_19-04-2022 20:17:49 // 125172
ATE tarcsa + betet szinten csikorog enyhe fekezesnel
Liquid19-04-2022 19:37:50 // 125171
EBC USR + GreenStuff
Anders19-04-2022 19:14:24 // 125170
Sziasztok,

Első féktárcsa / betét csere előtt állok. Nektek melyik páros vált be? A mostani melegebb időben elég erősen csikorog :(

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Giuntini17-04-2022 08:02:45 // 125169
Boldog Húsvétot mindenkinek!
LaciR16-04-2022 20:18:33 // 125168
Giuntini16-04-2022 09:32:07 // 125167
Facén volt aki keresett nemrég...
Kazes☻15-04-2022 23:24:50 // 125166
Hátha érdekel valakit:
Hengerfej 1.8 Tbi (FIAT eredeti)
Liquid15-04-2022 22:16:14 // 125165
Beszereltem egy CD-tár emulátort, és közben valamit elment mert nem kapcsol be a fejegység. Minden kerek volt, csak nehezen bírtam a helyére rakni, kb. 155-re nagyjából sikerült, viszont nem működik. A csatik a helyükön, a bizti jó. Van valakinek bármi tippje mi mehet probléma?
Ilyen:
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.