Forum >> 159

Nasty09-04-2022 18:53:25 // 125159
Sziasztok, a véleményetekre lennék kiváncsi. A 2.0 JTDm vezérlés periódusa 140e km vagy 5év. Az autómnál 110e-nél cseréltek osztrák szervízkönyv szerint vezérműszíj+ vízmpuma+ hosszbordásszíj (gondolom a görgőkkel együtt), könyvbe beírva, hogy 250e-nél lesz esedékes. Most még csak 180e-nél járok, de letelt az 5 év. Elég lenne csak a szijjakat cserélni? Mert kb 4-5 év múlva érem el a 250-et és akkor meg mindent cserélnék. Vagy cseréljek most mindent? Számíthat az év is a csapágyak, görgők élettartamában?
Liquid08-04-2022 16:08:12 // 125158
Így van, bárki vezethette de ahogy az CarTárs is említette ez nem véd meg :)
Bár tegyük hozzá, hogy egészen felismerhető vagyok a képen.
VKG231!!! (156+75)08-04-2022 15:24:34 // 125157
Objektív felelősség van 10 éve.
Smith08-04-2022 15:17:57 // 125156
A kép alapján bárki vezethette.
Liquid08-04-2022 11:57:09 // 125155
Ajándékot hozott ma a postás. Benéztem egy 60-as táblát :(
Trombozis07-04-2022 22:40:13 // 125154
Ennyi időt nem lehet neki hagyni. Hát akkor perceket ülök az autóban. Ízzithatok tovább is, sajnos akkor sem azt csinálja amit kellene. Totál béna. Elmentem ma a szerelőhöz, azt mondja neki nem csinálta a két nap alatt. Hát mondom add ide a kulcsot. Hülyeség. Nekem csinálta. Lehet velem van a gond, de tele van a feje hibaüzenettel. Tengeralattjáróval utazom hetek óta, mert ez full zsák utca. Felidegesít és kicserélek benne mindent. Mert csak találgatni lehet. Beír egy hibát oszt totál nem arra kell koncentrálni, mert minden mindennel is összefügg, de senki nem tudja, hogy minek mi az eleje, meg a vége. Ilyen lófasz hibát kifogni.
Liquid07-04-2022 22:29:16 // 125153
Az enyém se szeretett hidegen hosszú állás után indulni, kellett neki időt hagyni, esetleg 2x izzítani hidegben. Sose derült ki mi a baja (mondjuk hibakódokat nem dobált)
Trombozis07-04-2022 22:20:23 // 125152
Én még mindig a béna indítással küzdök. Hosszabb állás után alig akar beindulni. Ha beindul akkor leáll. Még mindig ezt a szaros AC relé hibát dobja. Néha odateszi mellé az izzítógyertyát is. De az AC relé viszi a prímet. Fejvakarás az megy szépen. Aksi új, nyomás szenzor új, izzítógyertya és üzemanyag szűrő új, vagyis fél éves kb. AC üzemanyag nyomás jó. Hát mi a pöcörő? AC relé csere is megvolt. Verjem bele. Néha menet közben érezni, hogy ránt egy minimálisat. Levegőt kapna valahol a rendszer? Hülyeség? Nem tudom. Izzítógyertya csinál ilyet? AC haldokolhat, annak ellenére, hogy z nyomás megvan? Pfff, holtponti jeladó? Aaaaah. Totál nem lehet látni a végét. Nagynyomású szarakszik? Agyam eldobom. Mibe lehet még beleszarni? 🤔😐😶🤨😠😕
Smith07-04-2022 18:49:13 // 125151
Ha a ctek nem is, de egy hagyományos ezeréves töltővel szerintem életre lehet kelteni, utána meg mehet rá a ctek.
Daveee10 Ɨ|ѯ07-04-2022 16:58:26 // 125150
Januárban még nem éreztem affinitást rá, februárban meg egy nem várt családi esemény miatt az elmúlt 2 hónapban minden az utolsó utáni helyre esett vissza a rangsorba. A kocsi nem volt használva ezidő alatt, egyszer nyitottam fel a hátulját, hogy a krovát kivegyem, visszacsuktam. Egy héttel később már nem csinált semmit a távirányítóra. Cseréltem elemet, de semmi. Akkor tűnt fel, hogy az ajtón sem villog a kis piros led. Már 2 hete csak nézegetem, és halogatom, hogy mikor kéne kinyitni, és hogyan. De erre a hétvégére is van fontosabb dolog, meg megyünk debrecenbe anyósékhoz. Jövő hét vagy utána megoldom. A legnagyobb szívfájdalom viszont az, hogy az akku így már tuti kukás, pedig csak 1 éves. Bár majd ha feltöltöm kiderül, de ez a hosszan tartó mélymerülés biztos megteszi jótékony hatását. Azért bízom benne, hogy a ctek csodát tesz :)
petbalog07-04-2022 13:00:23 // 125149
Sziasztok!

Ránézésre eléggé rohadásnak indult a hátsó dobom a 2.0 JTDm-en, legalábbis a cső hátrafelé mindenképpen, úgyhogy ezzel szeretnék valamit kezdeni a közeljövőben mindenképp. Eljátszottam a gondolattal, hogy akkor már érdemes lenne duplára megcsinálni. :) A többi motorváltozatnak is ugyanolyan a kipufogó rendszere és annak felfogatási pontjai, ha esetleg bontottat vadásznék? Vagy legalább a 2.4-esé plug&play lenne, ha mondjuk egy 2.2 JTS nem? Illetve remélem a lökhárítóból azt a műanyag darabot elég csak kipattintani. :)

Köszi előre is!
Roll198307-04-2022 09:47:57 // 125148
Még Decemberben beszéltünk róla, hogy meg fogod csináltatni a zárat, nem kapkodtad el. :)
Marcika07-04-2022 08:42:24 // 125147
Sziasztok!

A klímaegység kijelzője van hogy elsötétül. A gombok továbbra is működtetnek.
Sima kontakthiba, vagy van ismert típushiba?

Előre is köszi!
Liquid06-04-2022 21:32:53 // 125146
Ha az aksi lemerült akkor ne aggódj a riasztó miatt :)
Én is az ajtót nyitnám ki ahogy Warbi írta.
Mindenesetre ha sikerül megoldanod, akkor sürgősen hozzad közös nevezőre a zártat és a kulcsot, illetve szerezz be egy tartalék kulcsot is.
Daveee10 Ɨ|ѯ06-04-2022 21:11:25 // 125145
Köszi. Fog menni könnyen sztem, mert annó a corsámba, astrámba jópárszor bezártam a kulcsot. Igazából a riasztó az aggályom. Ezért gondoltam a géptető felől megközelíteni a dolgokat, de akkor a marad az ajtó. Mégegyszer köszi az infót.
WarbiRunner (Gyuri)06-04-2022 21:03:40 // 125144
Szia! Egy erős, hosszabb dróttal ki tudod nyitni. Egy kis hurkot hajts rá, és az első ajtó kinincsét célozd. Ha van segítőd, úgy könnyebb, az ajtó ablak kerete mögé valami műanyag cuccot be kell dugni és feszíteni el az ajtó tetejét, hogy szabadon matathass a dróttal.
Ezt mekem Siófokon sikerült kipróbálnom egy KFC előtt, este, sok bámészkodó szemeláttára. Cartársi segítséget is kaptam, anélkül nem ment volna :-) 15 perc volt elsőre.
Daveee10 Ɨ|ѯ06-04-2022 19:27:08 // 125143
Sziasztok!
Ismét gebasz akadt, de most a saját hülyeségem miatt. Van valami ötletetek?
1 kulcs van az autóhoz, az is utólagosan újraprogramozott. Ez fontos. Sajnos.

A kulcs nálam, a kocsiban az akku lemerült. Távirányító így nem nyit. Hengerzárba nem jó a kulcsszár. Hogy a francba tudnék bejutni az autóba?

3 megoldásra gondoltam.
1. Gépháztetőt valahogy ha fel tudnám nyitni, akkor bikakábel és a távirányítóval akkor már nyithatok.
2. Ajtó kicsit kifeszít, és a belső kilincs már nyitja az autót.
3. Kocsi alá bemászva bikakábel mondjuk a generátorra.

Az autó 2006 SW, riasztós.
Kérdés, ha a gépháztetőt nyitom, akkor is beriaszt? Ha turkálok a fülkében egy 3-4 mm-es hosszú dróttal, akkor is? Ha a riasztó szól, de az akku le van merülve, azért legalább a riasztót kikapcsolja, ha már egyszer az érzékelők és a sziréna külön akkuról megy?

A gépháztető nyitható hasonlóan, mint a 156, hogy egy meghajtott dróttal a zár mögé nyúlva húzható a bowden? Vagy van rá más opció?

Valakinek egyéb ötlet, azon kívül, hogy nézzem meg, az első vagy a hátsó ajtó ablaka olcsóbb, aztán ott támadjak, mert azt nem akarom.
beeep14603-04-2022 18:52:14 // 125142
Üdv!

Köszi, holnap ránézünk.
pettinke02-04-2022 12:49:26 // 125141
Nézd meg a biztosítékokat, lehet kiment valamelyik és emiatt a body modul betérdelt.
WarbiRunner (Gyuri)02-04-2022 11:07:10 // 125140
A villogás Can bus hiba. A hőmérő a tükörben van szerintem a 159-nél is (anyós oldal), tehát a tükrök környékén van valami gond. Saját ecu-ja van, valaki hátha megmondja milyen néven található :-) Ott lesz a gond.
Macccy01-04-2022 23:39:15 // 125139
Köszi srácok!
beeep14601-04-2022 16:09:30 // 125138
Sziasztok!

A következő dologban kérnék tippet.
Tegnap kooperációról hazafelé tankoltam, és a tankolás utáni indítás óta az órák közötti kijelző nem írja a hőfokot, a méter számláló villog és a vezető oldalon nem működik az elektromos ablak és tükör állítás.
Egyebet nem tapasztalok.
Sajnos a szerelő nem tud fogadni jövő hét elejéig és a manualban sem talátam semmit, hogy "üzemszerű" lenne.
Van ötlet, hogy mi lehet? Vagy valami "ráolvasás" amivel a rendszert alapállípotba lehet tenni? :-)
Köszönöm.
Trombozis01-04-2022 14:29:00 // 125137
Hátha ez olcsóbb.

Csak nem tudom, hogy jó is 😁
Smith01-04-2022 12:44:23 // 125136
Hátsó ülés rögzítő patent: 50500769, 2db kell
Macccy01-04-2022 11:32:53 // 125135
Milyen bolha kell, tudnál légyszi adni forrást vagy legalább a fajtáját? Volt valami patent webshop úgy emlékszem, nem tudom azoknak lesz e ...
csokagm30-03-2022 10:04:57 // 125134
Nem kell valakinek egy fekete sw fl csomagterajto? Nincs rajta rohadas.
Árra megbeszéltünk valami kedvezot,nekem már nem kell.
Liquid29-03-2022 23:30:08 // 125133
A hátsó ülőlap bolhái egyszer használatosak, azokból szerez be újakat mielőtt nekiállsz.
Macccy29-03-2022 22:10:17 // 125132
Garcias ! :))
TnS29-03-2022 21:38:03 // 125131
Ezeket találtam: #1, #2, #3.
Macccy29-03-2022 21:20:46 // 125130
Bon Giorno, mi scusi

Srácok, hogyan is megy pontosan a kézifék kötelek cseréje, tudtok segíteni légyszi? 159sw
Volt egy blogja is azt hiszem itt egyikőtöknek, de most nem lelte a keresés.

Mindkettő oldal menthetetlen sajnos
Marcika29-03-2022 09:37:42 // 125129
Köszönöm mindenkinek az őszinte véleményeket!
Liquid26-03-2022 22:01:58 // 125128
Így van. Lehet olcsón venni azzal a céllal hogy amit Te megcsinálsz az biztosan jó lesz, de ehhez egyrészt nem tudsz elég olcsón venni, másrészt meg akkor is drága lesz :D
Ha jót veszel se olcsó fenntartani, mivel ez nem egy Suzuki ahogy írtad.
Egy cimbim is vett elsőre egy leharcoltat, ami arra volt jó hogy ráérezzen az Alfázásra, aztán vett egy másikat ami már tényleg jó volt.
Roll198326-03-2022 20:30:15 // 125127
Szerintem Alfát csak így érdemes venni, ez nem Suzuki, hogy úgy is jó lesz. :D
Liquid26-03-2022 19:02:42 // 125126
jól tetted
Giuntini26-03-2022 13:39:02 // 125125
Én így voltam a MiTo-val. Mindenképpen költségmenteset akartam, és inkább a felső polcokat néztem.
Liquid26-03-2022 10:42:32 // 125124
Na ez nem mindegy.
Liquid26-03-2022 10:42:06 // 125123
Ez akkor igaz ha az alsó polcról vásárolsz, bár akkor motortól és állapottól függően bőven több is lehet. Én 3 év alatt költöttem bő 800-at a Tiborra (ebben az átírás is benne van). Szóval annyire nem sötét a helyzet. Az tény hogy meg kell nézni és nem szabad spórolni rajta.
Roll198326-03-2022 08:41:05 // 125122
Köszi, ez jól hangzik, ránézek mennyibe kerül.
Roll198326-03-2022 08:40:46 // 125121
Mondjuk az is igaz, hogy a kínálat tetejéből lett kiválasztva. Akkor körülbelől 2-3 db TBi volt itthon hirdetve.
Roll198326-03-2022 08:39:32 // 125120
Kíváncsiságból ránéztem most a blogomra, hogy mennyit költöttem a TBi-re, ez az autó Svájcból jött, Erhard hozta, 139e km volt benne és vezetve volt a szervizkönyve. 4,5 év alatt lett ráköltve 850 ezer Ft úgy, hogy minden apró neszre, zörejre figyelek és már kérem is az időpontot a szervizbe.
Giuntini26-03-2022 08:33:50 // 125119
És ez egy Tibi!!! A dízelre hatványozottan lehet költeni...
Itt a futómű a motor súlya miatt nagyobb igénybevételnek van kitéve. A 159-nél nem 700 ezernek kell lenni a fiókban, hanem min 1 milliónak! Ezt nem akarják felfogni a faszbúkos homályban élők. Aki a másfél milliósokat keresi, az ugyanannyit fog rákölteni!
Én nemrég vettem egy MiTót, faék 78 lovasat, nagyon szép és jó állapotút, de 200 ezerbe belekerült az elindítása, olaj, gyertyák, cseréje, váltóolaj, fékolaj csere, hátsó féktárcsák és betétek cseréje.
Snike26-03-2022 00:56:14 // 125118
Szia!

Én most vettem januárban egy 2010-es 1.8Tbi-t.
Tegyél félre min.700 ezret a beüzemelési javításra (ez szerintem minden használt típusnál igaz).
Nálam hajtáscsere, olajcsere, szürőcsere, + klima, toronyszilent, lengőkarok, fékek, futómű beállítás (és most viszem majd rugócserére mert a múltkori smirglihang súlyterhelés esetén még megvan).

Szóval nem olcsó a rendbetétele.
De viszont utána megy rendesen. Sőt ahogy egy Alfás kollégám mondta:
"Ki se akarsz majd szállni belőle!" :)

Viszont!
Vásárlás előtt (mindegyik típusnál), mindenféleképpen vidd el egy Alfa-szervízbe, hogy nézzenek rá (ha a tulaj nem szeretné, akkor hagyd ott)!
Az alja(alapvetően rozsdásodik-e a kaszni) és a motor milyen állapotban van.
Illetve a szerviz ilyenkor már tud egy nagyjából összeget mondani Neked, hogy mennyi lesz majd a szervízdíj a rendbetételéhez.

Remélem sikerül egy jót találni!
(mellesleg a kollégám dizelesre esküszik, én meg benzinesre)
Zolibácsi25-03-2022 20:55:11 // 125117
Én most az új fejlesztésű Goodyear gumik mellett tettem le a voksom. GT re goodyear eagle f1 supersport gumit vettem. nekem a száraz tapadás és pálya napon való amatőr autózás volt a cél.
Liquid25-03-2022 20:44:08 // 125116
Így van, a Conti SportContact és a Nonian V is pont így néz ki, meg még egy csomó hasonló :)
Piritu - 1.000.00025-03-2022 18:37:59 // 125115
A Spiderre Nokiant vettem, azon is hasonló a minta :-)
Giuntini25-03-2022 17:31:17 // 125114

Azért ez a gumi brutál! Szinte félslick.
WarbiRunner (Gyuri)25-03-2022 14:41:37 // 125113
Vredestein Ultrac. Kevésbé feszül össze rajta mint pl a Conti ugyanebben a méretben.
Igazi jó kompromisszum. Kényelmesebb és halkabb lett az autó a gyári (de már használt) Contihoz képest. A Giuliettára is ilyet vettem, jó gumik, ott is ugyanígy halkult és jobb lett a menetkomfort. Feszesen tart oldalra, jól reagál kormányzásra, a tapadás is oké, nem kell melegítgetni sem, és esőben is működik. Nem egy szélsőséges gumi, inkább aranyközépút.
Giuntini25-03-2022 12:12:55 // 125112
Nekem a 159-el csak Michelin-ekkel van tapasztalatom. A Primacy 3 nagyon jó élettartamú, jó a nedves úton is, de zajos nagy sebességnél.
A Pilot Sport 4 viszont szinte pályagumi, fel kell melegíteni, száraz meleg időben eszméletlenül tapad, nedves úton viszont nagyon kell vepe vigyázni!
Liquid25-03-2022 11:50:06 // 125111
A Conti halkabb, a RainSport-nak van hangja főleg amikor ráterhel a külső részre, ellenben vizes úton elképesztően jó.
Roll198325-03-2022 11:07:49 // 125110
Sokat nem megyek, szóval a kopás nálam se fontos túlzottan, inkább a halk mellé tenném a voksomat, illetve az elfogadható árra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.