Forum >> 164-166
vm23-01-2015 22:02:24 // 74829
Akár... láttam már cifrábbat is.
forrasr23-01-2015 22:00:17 // 74828
szerintetek lehetséges, hogy a Maserati 3200gt-re egy az egyben a 166 tükreit tették fel?
vm23-01-2015 21:46:08 // 74827
Nem, de elég nagy a fluktuáció :D
forrasr23-01-2015 21:20:12 // 74826
majd a navi cédéhez felírjuk azt is a sorba, hogy régen milyen jó volt itt...
Hazánkban a német autó fetisizmus is nagyban hozzájárul a nagyvad gyenge nimbuszához, de a, hogy mások mit gondolnak róla, attól én nem fogom kevésbé örülni nap mint nap mikor használom a sajátomat. Az hogy sok olcsó jános azt hiszi ötcázé jobb vétel lesz mint az ignác, aztán fél év alatt még ennyit rákölt a lehúzós szerelőnél és még mindig kihívásokkal küzd az autó állapota az meg legyen az ő bajuk, itt azért nem gondolom, hogy a többség ilyen lenne.
Hazánkban a német autó fetisizmus is nagyban hozzájárul a nagyvad gyenge nimbuszához, de a, hogy mások mit gondolnak róla, attól én nem fogom kevésbé örülni nap mint nap mikor használom a sajátomat. Az hogy sok olcsó jános azt hiszi ötcázé jobb vétel lesz mint az ignác, aztán fél év alatt még ennyit rákölt a lehúzós szerelőnél és még mindig kihívásokkal küzd az autó állapota az meg legyen az ő bajuk, itt azért nem gondolom, hogy a többség ilyen lenne.
W.23-01-2015 20:44:43 // 74825
Ezerszer elmondtuk már, mégsem vágják.... Reménytelen...
W.23-01-2015 20:43:49 // 74824
Látom nem érted! Nem fogom elmagyarázni újra és újra... Olvasd el alant!
vm23-01-2015 20:39:01 // 74823
Persze. Pont nem attól csökken a tizenéves autók értéke és presztízse, mert van aki otthon szerel autót, hanem azért, mert az általad említett okok miatt olcsóvá váló darabot megveszi az a fajta júzer, aki azt hiszi, hogy ha az autó értéke az újkori ár huszadára esett, a fenntartása is arányosan annyival lesz kevesebb.
Hát nem lesz.
Első fázis: Húbazz, mekkora autóóó... Véhat! Bőr! Navi, és olcsóbb mint az SX4!
Második fázis:
Jön a döbbenet, hogy egy közepes mutatvány az autó vételáránál is több dellát elvihet, és ennek három végkimenetele lesz.
1. Szívja a fogát, megcsinál(tat)ja, és szidja a szar olaszt, hogy ennyibe kerül (luxuslimuzint vettél b+!)
2. Elkezdi okosba' javítani, sufnizni, haverral megcsináltatni, mert ő a Golfot is meg tudja, aztán egy idő múlva megúnja és eladja a picsába.
3. Nagyon gyorsan eladja a picsába.
Harmadik fázis: 2-3 miatt tele lesz (van) a placc lezuhant repülőkkel.
Na emiatt van a béka segge alatt a nagyvad presztízse.
És persze az otthoni szerelést válasszuk szét az otthoni szarfűrészeléstől ;-)
Hát nem lesz.
Első fázis: Húbazz, mekkora autóóó... Véhat! Bőr! Navi, és olcsóbb mint az SX4!
Második fázis:
Jön a döbbenet, hogy egy közepes mutatvány az autó vételáránál is több dellát elvihet, és ennek három végkimenetele lesz.
1. Szívja a fogát, megcsinál(tat)ja, és szidja a szar olaszt, hogy ennyibe kerül (luxuslimuzint vettél b+!)
2. Elkezdi okosba' javítani, sufnizni, haverral megcsináltatni, mert ő a Golfot is meg tudja, aztán egy idő múlva megúnja és eladja a picsába.
3. Nagyon gyorsan eladja a picsába.
Harmadik fázis: 2-3 miatt tele lesz (van) a placc lezuhant repülőkkel.
Na emiatt van a béka segge alatt a nagyvad presztízse.
És persze az otthoni szerelést válasszuk szét az otthoni szarfűrészeléstől ;-)
forrasr23-01-2015 20:05:42 // 74822
Azért lássuk be, hogy nem attól csökken a tizenéves autók értéke és presztízse, mert van aki otthon szerel autót-(ez már a következmény). Egyszerűen öreg autókká váltak ezek ami olcsóvá is tette őket, ezért elég sokan megveszik, akiknek nem jelent többet mint használati tárgy. Nem költenek rá míg nem áll meg valahol, ezért elég sok lett a lerúgott állapotú, amire tényleg rossz ránézni. Addig amíg nem kopnak ki a gazdátlan darabok, és a megmaradók nem érik el a youngtimer és oldtimer közeli kort addig lesz bőven olyan tulaj aki nem értékeli ezek az autókat.
Én Győri vagyok, és helyi megbízható szerelő hiányában én is magam javítottam eddig az autómat(mert azért valljuk meg, kell vele foglalkozni ha napi szinten használja az ember), ennek ellenére nem fúrtam faragtam rajta semmit, minél inkább eredeti gyári állapotában szeretném tartani továbbra is.Mindezektől függetlenül nem fogom magam szégyellni mert volt, hogy összepiszkoltam a kezem az autóm által.
Én Győri vagyok, és helyi megbízható szerelő hiányában én is magam javítottam eddig az autómat(mert azért valljuk meg, kell vele foglalkozni ha napi szinten használja az ember), ennek ellenére nem fúrtam faragtam rajta semmit, minél inkább eredeti gyári állapotában szeretném tartani továbbra is.Mindezektől függetlenül nem fogom magam szégyellni mert volt, hogy összepiszkoltam a kezem az autóm által.
W.23-01-2015 18:16:30 // 74820
Valószínűleg azért nem érti(jük) a viccet, mert nem vicc! Az utóbbi időben az itt leírtak miatt behalt a topik! Sokszor írtuk le az általunk kifogásolt okokat. Ne csodálkozz rajta! Sajnos oda jutott szeretett Nagyvadunk presztízse, hogy a gyalogbéka segge kényelmesen ücsörög rajta! Köszönhetően azoknak, akik az otthoni sufnikban kendácsolnak....
kalo166TB23-01-2015 17:01:44 // 74819
a sört úgy szimplán is lehet kérni? el fogom fogadni :))))
Trumpf (NagyVad)23-01-2015 13:54:19 // 74818
Látom nem tetszik érteni a viccet, de köszönöm a diagnózist Dr. Csernus, ha meg V6-om lenne, akkor lehet öntelt lennék. :-P Megoldás lehetne egy V8 -as Quattroporte.
Andy23-01-2015 12:58:12 // 74817
Szerintem itt sokan sokat tudunk a VM motori motorokról, amit meg nem arra ott a wikipédia.
Csak kérdezem, nem tűnt fel nektek hogy mióta ledegradáltátok a fórumot kendácsszakkörré, azóta nem nagyon jár erre a rutinosabbja?
Vagy ha erre jár akkor sem szól hozzá, mert inkább káromkodva elfordul?
Akár két olyan szerelőt is ajánlhatnék aki tutira vágja a VM -et, de nem fogok.
Itt úgyis mindenki kibaszott okos meg képzett szakember.
Megoldjátok magatok...
És még valami, mert nem bírom ki.
Miért van a felvidéki atyafiaknak kisebbségi komplexusa???
Csak kérdezem, nem tűnt fel nektek hogy mióta ledegradáltátok a fórumot kendácsszakkörré, azóta nem nagyon jár erre a rutinosabbja?
Vagy ha erre jár akkor sem szól hozzá, mert inkább káromkodva elfordul?
Akár két olyan szerelőt is ajánlhatnék aki tutira vágja a VM -et, de nem fogok.
Itt úgyis mindenki kibaszott okos meg képzett szakember.
Megoldjátok magatok...
És még valami, mert nem bírom ki.
Miért van a felvidéki atyafiaknak kisebbségi komplexusa???
vm23-01-2015 12:39:43 // 74816
A topic-ban.
Számold össze az ujjaidon, hány VM motoros 164 tulaj mászkál ide, és ha kellett a második kezed is, meghívlak egy sörre ;.-)
Számold össze az ujjaidon, hány VM motoros 164 tulaj mászkál ide, és ha kellett a második kezed is, meghívlak egy sörre ;.-)
bszl23-01-2015 12:35:33 // 74815
Méghogy kihaltak :) Naponta használom a VM81A motorral szerelt 75-ösünket. Elnyűhetetlen és kinyirhatatlan. Ha a hűtőrendszer nem szivárog és nincs sehol eltömődve, akkor még a csekély számú típsuhiba leggyakoribja sem jön elő (hengerfejtömítés).
vm23-01-2015 12:21:56 // 74814
Nem tabu, csak kihaltak...
Trumpf (NagyVad)23-01-2015 11:08:46 // 74813
má mé ne lehetne, pl. időjárásról... :-D
Coyote23-01-2015 10:35:08 // 74812
és akko mán nem is lehet ide irkálni me nem V6-om van? :'(
Trumpf (NagyVad)23-01-2015 10:13:45 // 74811
mert nem V6 benzin, azé :)
Coyote23-01-2015 10:12:18 // 74810
miért is tabu itt a diesel? :-)
Trumpf (NagyVad)23-01-2015 09:09:46 // 74809
Hírzárlat lett egyszeriben. A diesel amúgy is tabu itt. Mi az hogy VM diesel?
vologya[kendács mester]23-01-2015 08:47:25 // 74808
Na itt halt meg a tudomány :-)
Bgabor20-01-2015 22:20:47 // 74807
Sziasztok urak.
Kellene egy kis segítség ,olyan személynek az elérhetősége aki VM diesel guruja. Sos .
Köszönöm.
Kellene egy kis segítség ,olyan személynek az elérhetősége aki VM diesel guruja. Sos .
Köszönöm.
Josh.8120-01-2015 20:30:15 // 74806
Köszönöm mindenkinek a hozzászólását és hozzáértését..!
Üdv!
Üdv!
vologya[kendács mester]20-01-2015 09:29:05 // 74805
Én imádom, de csak a formája miatt.A karburátorait fejből ismerem és gyűlölöm is rendesen :D
mex8620-01-2015 09:06:44 // 74804
RF 600?
volt ilyenem vagy 10 éve
csak rémálmaimban jön vissza
egy halom szemét volt...
volt ilyenem vagy 10 éve
csak rémálmaimban jön vissza
egy halom szemét volt...
vologya[kendács mester]20-01-2015 07:46:03 // 74803
Én eddigi életemben kb. 20 kocsit és vagy 6-8 motorkerékpárt vásároltam és írattam át a nevemre (vagy valamelyik családtagom nevére) és marhára meglepődtem, mikor a rendőrök kapásból olyan helyen keresték (és találták meg) a kaszni számot, amiről én nem is tudtam. A rendőrnek is van kocsija, jobban is érthet hozzá mint bármelyikőnk (van autóversenyző haverom is aki rendőr), ezért nem is szokom egyezkedni velük (pláne ha nincs igazam). Ha beismerem, elengednek, vagy adok 30-50 euró -t és kész. Ha kötekedem, elveszi a papírokat és elvesztegetek 1-2 napot mire visszakapom (+benzin, 2x annyi lóvé és ideg).
Velem egyszer megtörtént, hogy a éppen a motoromat vizsgáztattam és kidobtak, mivel szerintük a színe szürke, de a papírokban metál kék van feltüntetve. Erre elmentem a rendőrségre, ki jött egy fiatal suttyó gyerek és azt mondta (amit én akkor nem is tudtam), hogy ez a szín a Blue Pearl ( ami napon kék és szürkületben szürke :-)) és hogy neki ezzel nincs baja, ha akarom vigyem eredetvizsgára (KO nálunk) vagy szerinte vigyem máshova vizsgáztatni. Úgy is lett. És még hozzátette, hogy a hátsó gumim 180 -as, de hivatalosan csak 170 -es mehet rá. De ezt meg honnan a picsából tudhatta én sem tudtam, könyvem sem volt hozzá és a SUZUKI RF600 -as itt olyan ritka, hogy eddig a 4 év alatt egyel sem találkoztam.
Velem egyszer megtörtént, hogy a éppen a motoromat vizsgáztattam és kidobtak, mivel szerintük a színe szürke, de a papírokban metál kék van feltüntetve. Erre elmentem a rendőrségre, ki jött egy fiatal suttyó gyerek és azt mondta (amit én akkor nem is tudtam), hogy ez a szín a Blue Pearl ( ami napon kék és szürkületben szürke :-)) és hogy neki ezzel nincs baja, ha akarom vigyem eredetvizsgára (KO nálunk) vagy szerinte vigyem máshova vizsgáztatni. Úgy is lett. És még hozzátette, hogy a hátsó gumim 180 -as, de hivatalosan csak 170 -es mehet rá. De ezt meg honnan a picsából tudhatta én sem tudtam, könyvem sem volt hozzá és a SUZUKI RF600 -as itt olyan ritka, hogy eddig a 4 év alatt egyel sem találkoztam.
Mr. Z19-01-2015 18:59:06 // 74802
szerintem amikor a rendőr megállít és megkérdezi elismered-e 99% elismeri , én is. Meg amúgy is feljelent ha nem ismered el , oszt kel neked a probléma? Annyira csak nem akciós az a gumi.
forrasr19-01-2015 18:27:50 // 74801
Hivatalosan csak a gyári méretek használhatók, az hogy ezt nem figyelik, meg nem veszik észre attól még nem szabályos.
A kocsim Osztrák Typenschein-jében benne volt az összes facelift előtt használatos méret. 205/55 R16, 215/55 R16, 225/45 R17, 18-as gyári csak 2003 után jött be, ezért gondolom csak a későbbiekébe került bele.
A kocsim Osztrák Typenschein-jében benne volt az összes facelift előtt használatos méret. 205/55 R16, 215/55 R16, 225/45 R17, 18-as gyári csak 2003 után jött be, ezért gondolom csak a későbbiekébe került bele.
vm19-01-2015 18:16:30 // 74800
Szerinted ;-)
Olyan nincs hogy "reális határon belöli méretváltás". De ha mégis, szívesen megnézném az erre kitérő jogszabályt.
Azért nem foglalkoznak az összevissza abroncsméreteiddel, mert nincs meg hozzá a technikai háttér, meg úgy egyáltalán trehányságból. Ettől még ha olyanjuk van, simán beleköthetnek, és még csak nem is reklamálhatsz.
Olyan nincs hogy "reális határon belöli méretváltás". De ha mégis, szívesen megnézném az erre kitérő jogszabályt.
Azért nem foglalkoznak az összevissza abroncsméreteiddel, mert nincs meg hozzá a technikai háttér, meg úgy egyáltalán trehányságból. Ettől még ha olyanjuk van, simán beleköthetnek, és még csak nem is reklamálhatsz.
Grando19-01-2015 16:04:24 // 74799
A 235/45 R17-et hol találtad meg gyári ajánlott méretként?
235=235 - amennyire én tudom.
Nem a felrakással van gond, ha van.
Ha mindent tudni vélsz, miért kérdezel?
235=235 - amennyire én tudom.
Nem a felrakással van gond, ha van.
Ha mindent tudni vélsz, miért kérdezel?
Josh.8119-01-2015 15:37:45 // 74798
Ilyen biztos nincs a rendőrnél sem, de még az NKH-nál sem láttam ilyet...:)
A besúrolástól meg nem tartok, mivel gyári nyomtáv szélesítőm van az agyon és így van elég hely a guminak,és ha belegondolsz akkor a 18-as gy.méret(235/40R18) az magasabb és szélesebb is és mégsem súrol-elfér,nem gond a felrakása..!
A besúrolástól meg nem tartok, mivel gyári nyomtáv szélesítőm van az agyon és így van elég hely a guminak,és ha belegondolsz akkor a 18-as gy.méret(235/40R18) az magasabb és szélesebb is és mégsem súrol-elfér,nem gond a felrakása..!
Grando19-01-2015 15:07:56 // 74797
A 235/45 R17-et hol találtad meg gyári ajánlott méretként?
Ez a kezelésiből van:
Amúgy valószínűleg nem lesz bajod ezzel a szélesebb 17-es mérettel sem, mivel a (valóban) ajánlott 235/40 R18-asnak váltója.
Mondjuk arra azért nem vennék mérget, hogy teljes bekormányzáskor nem fog beleérni a kerékdobba esetleg, de olyan meg úgyis ritkán van és akkor is lassan megy az autó, szóval túl nagy gond nem lehet.
Ez a kezelésiből van:
Amúgy valószínűleg nem lesz bajod ezzel a szélesebb 17-es mérettel sem, mivel a (valóban) ajánlott 235/40 R18-asnak váltója.
Mondjuk arra azért nem vennék mérget, hogy teljes bekormányzáskor nem fog beleérni a kerékdobba esetleg, de olyan meg úgyis ritkán van és akkor is lassan megy az autó, szóval túl nagy gond nem lehet.
Josh.8119-01-2015 14:42:54 // 74796
Szerintem ez egy baromság..!
Egyébként nekem gyárilag 17 coll a felni méretem és a gyári ajánlott gumiméretek között a 235/45 R17-es méretet is megtaláltam..De ha nem gyári méret akkor is le...om mivel a mostani gy.méretem 225/45 17 és 1 cm-el szélesebb gumi nem oszt nem szoroz..!
A téli méretem 205/55 R16 és sem a rendőr sem a vizsgabiztos nem szólt még, szólhat mivel váltóméretekről beszélünk!
A FIAT-om gy.mérete 185/65 R 14 és kétszer vizsgáztattam már le 195/60 R15-s mérettel ami ráadásul még 'szélesebb-magasabb' felni is a gyárinál és nem típus specifikus sem!
5 év alatt(mióta ez a 15-ös felni meg van)sosem szólt és büntetett a rendőr sem a méretváltás miatt,még balesetnél sem..
Érdekesség képen; Én hetente akár többször is viszek vizsgáztatni OKF-s Tűzoltóautókat,(kicsit is és nagyot is) higgyétek el ott aztán minden sz..ba beleköt az NKH,és mindenre bejegyzés-dokumentáció kell,de a gumiméreteket sosem nézték és kifogásolták, pedig elég változatos a méretük és a forgalmijukban sincs benne!!
Akit ezért már büntettek(reális határon belüli méret váltás miatt)azt csak szerintem szívatták a lóvéért és kötekedésért..!
Egyébként nekem gyárilag 17 coll a felni méretem és a gyári ajánlott gumiméretek között a 235/45 R17-es méretet is megtaláltam..De ha nem gyári méret akkor is le...om mivel a mostani gy.méretem 225/45 17 és 1 cm-el szélesebb gumi nem oszt nem szoroz..!
A téli méretem 205/55 R16 és sem a rendőr sem a vizsgabiztos nem szólt még, szólhat mivel váltóméretekről beszélünk!
A FIAT-om gy.mérete 185/65 R 14 és kétszer vizsgáztattam már le 195/60 R15-s mérettel ami ráadásul még 'szélesebb-magasabb' felni is a gyárinál és nem típus specifikus sem!
5 év alatt(mióta ez a 15-ös felni meg van)sosem szólt és büntetett a rendőr sem a méretváltás miatt,még balesetnél sem..
Érdekesség képen; Én hetente akár többször is viszek vizsgáztatni OKF-s Tűzoltóautókat,(kicsit is és nagyot is) higgyétek el ott aztán minden sz..ba beleköt az NKH,és mindenre bejegyzés-dokumentáció kell,de a gumiméreteket sosem nézték és kifogásolták, pedig elég változatos a méretük és a forgalmijukban sincs benne!!
Akit ezért már büntettek(reális határon belüli méret váltás miatt)azt csak szerintem szívatták a lóvéért és kötekedésért..!
vologya[kendács mester]19-01-2015 12:40:45 // 74795
Addig nincs is baj, míg balesetet nem okozol (vagy nem vagy részese). A biztosító szinte először ezt nézi meg és ha nem passzol valami, akkor már le is vették a kezüket rólad.
vm19-01-2015 12:32:11 // 74794
Hivatalosan az egy méret le-egy méret fel sem áll meg. Ez egy városi legenda, ami abból táplálkozik, hogy ennyit nem nagyon lát meg a szerv felületes pislogással.
A valóságban nálunk is lőni kéne bármilyen méretnél, ami nem gyári szerelés. Ez akkor lesz majd éles, ha lesz rá pénz/hajlandóság, hogy valós adatbázis legyen az NKH-s fazon/rendőr kezében, szerencsére nem túl életszerű hogy meglépik. Technikailag amúgy nulla akadálya van.
A valóságban nálunk is lőni kéne bármilyen méretnél, ami nem gyári szerelés. Ez akkor lesz majd éles, ha lesz rá pénz/hajlandóság, hogy valós adatbázis legyen az NKH-s fazon/rendőr kezében, szerencsére nem túl életszerű hogy meglépik. Technikailag amúgy nulla akadálya van.
Grando19-01-2015 12:06:05 // 74793
Na szép! Kellene Pozsonyba is pár budapesti újságíró. Valahogy oda nem jutott belőlük annyi, itt meg még felesleg is van. Olyan műbalhét... akarom mondani demokráciát rittyentenének oda is, hogy csak na! :)
vologya[kendács mester]19-01-2015 11:22:58 // 74792
A Skoda 100,110L,1000,1100 -ason biztos hogy 14 -es volt gyárilag és az 1203 ason pedig 15 -ös (ezek voltak nekem). De ha jól tudom a 105,120,125 -ösökhöz 13 ast adtak (120-asom volt) . Könnyűfém felnit az MTX -ekhez adtak, szélesebb M -es futóműve volt, de ezt a futóművet adták a 125 -öshöz is. Bár anno annyi spolert, fület, tuning kipufogót, antennákat és még ki tudja mit aggattunk szegény Skodákra, hogy azt vártam a kereszt levelemet mikor veszik el :D
vologya[kendács mester]19-01-2015 11:16:24 // 74791
Sajnos igen. Nálunk van a NAGY papír forgalmi (nem vagy köteles magaddal hordani) és a kis kártyás. A kártyán nincs feltüntetve a méret. De ha beléd akar kötni (jön a hónap vége, nincs meg a kellő bevétel), akkor szépen odaballag a kocsijához és leellenőrzi. Velem már előfordult többször is, hogy a 'hópihét' keresték a gumin, de a méret nem érdekelte őket. De 3 ismerősömtől is már vették el a forgalmit a gumik miatt (2x a méret miatt + 1 a futófelület kopása miatt). Ez után a kocsival nem mehetsz tovább, haza kell szállíttatnod, eltávolítani a hibát, újra vizsgáztatni és akkor kapod vissza a papírokat. Mert elvileg nem vizsgáztathatod le a kocsit, ha nem felel meg a gumiméret. (nekem még soha nem nézték).
Bár én úgy gondolom, hogy itt a környékemen ez egy jól kieszelt kereseti lehetőség része. Egy helyi vállalkozó, aki autómentéssel foglalkozik valószínűleg összejátszik a zsarukkal (persze nem minddel) . Az Ő sógorának van egy vizsgáztató helyes is, ahová ajánlott majd vinni a kocsit.
Ilyen világban élünk!
Én felkészült vagyok, 2 háromszögem van a kocsiban, 2 egészségügyi láda, kötelek, tűzöltókészülék, hólánc (Magyarországon ezért büntettek meg anno, pedig hó sem volt) és még vagy 3 kg ajánlott felszerelés :-)
De most, hogy már van kamera is az autóban,így ha benéznek inkább hagyják az egészet a fenébe :-)
Bár én úgy gondolom, hogy itt a környékemen ez egy jól kieszelt kereseti lehetőség része. Egy helyi vállalkozó, aki autómentéssel foglalkozik valószínűleg összejátszik a zsarukkal (persze nem minddel) . Az Ő sógorának van egy vizsgáztató helyes is, ahová ajánlott majd vinni a kocsit.
Ilyen világban élünk!
Én felkészült vagyok, 2 háromszögem van a kocsiban, 2 egészségügyi láda, kötelek, tűzöltókészülék, hólánc (Magyarországon ezért büntettek meg anno, pedig hó sem volt) és még vagy 3 kg ajánlott felszerelés :-)
De most, hogy már van kamera is az autóban,így ha benéznek inkább hagyják az egészet a fenébe :-)
atis_166jtd19-01-2015 11:08:50 // 74790
Velem megesett egyszer, hogy a rendőr el kezdett vitatkozni a kerékméreten még a skodával. Nem az volt a baja, hogy melyen széles hanem az átmérő. Azt mondta el lehet térni egy colt fölfelé és lefelé. Montam neki a 15 belefér az egyel fölfelébe. Azt monta a skoda gyárilag 13 colos. Ennyire tudja a méreteket időhöz kötni. A következő kijelentése, hogy nem volt gyári könnyűfém skodára sosem igy olyan futómüvel gyártották amire csak lemezfelni való. Állítása szerint ami könnyűfémes gyárilag az erősebb futóművel gyártják. Na ez aztán kiverte a bizti nálam, egyik sem igaz. Sajnos azt sem tudja mit beszél, meg gondolom pénzt akart.
Cro16619-01-2015 10:29:32 // 74789
Ami nem ér bele semmibe, az jó :DD
Grando19-01-2015 10:08:32 // 74788
A magyar forgalmi engedélyben nem szerepel a gumiabroncs méret. Csodálkoznék, ha bármelyik rendőr fejből vágna ilyesmit. De még azon is, ha a központi műszaki adatbázis hitelesen tartalmazná ezeket.
A német forgalmiban tudom, hogy megadják a gumiméretet. Ezek szerint a szlovákban is?
A német forgalmiban tudom, hogy megadják a gumiméretet. Ezek szerint a szlovákban is?
vologya[kendács mester]19-01-2015 08:16:42 // 74787
Mellékesen lenne egy kérdésem!
Teoretikusan mi történne ha menet közben megpróbálnám üresbe tenni az automatát? Fékkel vagy fék nélkül!? Gondolom P -be vagy R -be nem engedi.
Teoretikusan mi történne ha menet közben megpróbálnám üresbe tenni az automatát? Fékkel vagy fék nélkül!? Gondolom P -be vagy R -be nem engedi.
vologya[kendács mester]19-01-2015 08:08:28 // 74786
Egyet értek. Ezek a gecik ki vannak képezve :-). Csak azok a méretek használhatók, amelyek a papírokban (vagy az adatbázisban) szerepelnek. Persze az enyémre is csak a 225/45/17 van (volt) megengedve és nincs megkülönböztetve a téli és a nyári. Jó szokás szerint 205/55/16 a télim, mert azzal vettem, de ha engedélyeztetni akarnék más méretet akkor kérvényeznem kellene egy Alfa Romeó hivatalos kereskedéstől (vagy magától a gyártól) egy nyilatkozatot a használható méretekkel. Ezt hivatalosan le kellene fordíttatnom és utána a rendőrségen beíratni a kocsi papírjaiba. Én már próbáltam itt a FIAT -nál, de elutasítottak. Szóval mehet a gyárba a levél.
Én azért megoldottam "ismerősön" keresztül.
Én azért megoldottam "ismerősön" keresztül.
Trumpf (NagyVad)19-01-2015 06:06:50 // 74785
Itt nálunk, szlovákiában a műszaki igazolvány szentírás, nincs tolerancia, 5mm-ért is jár a cumi :)
atis_166jtd18-01-2015 23:29:58 // 74784
Lefelé és felfelé egy méretet el lehet térni, többet nem.
Egyébként meg szerintem azt sem tudja a rendőr mi fán terem a dolog. Személyes tapasztalat.
Egyébként meg szerintem azt sem tudja a rendőr mi fán terem a dolog. Személyes tapasztalat.
Trumpf (NagyVad)18-01-2015 22:18:07 // 74782
Magyarországon nem szopat azért a műszakis/rendőr ha nem a gyár által jóváhagyott gumiméret van az autón?
Trumpf (NagyVad)18-01-2015 22:13:03 // 74781
Szervusz! Gyárilag egy WEBASTO ThermoTop C-t szereltek a nagyvadakba, vezérlő konzol nélkül (az talán külön opció lehetett). Működése automatikus, motor indítása után bekapcsol ha a külső hőmérséklet +5°C alatti és a hűtővíz sem meleg. Ha nem kapcsol be, annak nagyon sok oka lehet, pl.: tűztér elkormolódása, kiégett izzítógyertya, rossz naftapumpa, rossz hőgomba, relé, ...stb. Egyszóval ajánlott szakemberhez vinni.
Josh.8118-01-2015 21:52:52 // 74780
Köszi...,de nekem R17-s és 7.5J,nem 18-as 8J !:)
A 18-hoz az alap,hogy a 235/40-es dukál,de a 17-hez meg a /45-ös..
Jelenleg 225/45 17 van nekem csak 235/45 17-est akarok nyáriban,ezért kérdeztem..
Szóval 235/45 R17-es használókat keresek-kérdezek..:)
Hali
A 18-hoz az alap,hogy a 235/40-es dukál,de a 17-hez meg a /45-ös..
Jelenleg 225/45 17 van nekem csak 235/45 17-est akarok nyáriban,ezért kérdeztem..
Szóval 235/45 R17-es használókat keresek-kérdezek..:)
Hali
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
455
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?