Forum >> 164-166
Piritu - 1.000.00002-08-2014 22:32:55 // 73029
A 2.0 TS-nél nincs dilemma, a gyári előírás 10W60.
dev16602-08-2014 22:31:19 // 73028
amúgy ahogy a benzineseknél a 10W-40 vs. 10W-60 dilemma felmerül, ugyanígy a JTD-nél is 5W-40 vs. 10W-40 döntés sem egyértelmű. Az összes JTD blokkot 10W-40-hez tervezték, de a hengerfej sokat változott az évek során. Az ajánlás EURO3-ig mindkét viszkozitást megengedi, azzal a kitétellel, hogy a 5W-40-et csak akkor használjunk, ha különösen hidegben is indulnia kell az autónak. Ez azt sugallja, h a 10W-40 az igazán jó neki, az 5W-40 csak kényszer, az 5W-30-ról meg ne is beszéljünk, mert olyat sose raknék egy 1.9/2.4 JTD-be DPF ide vagy oda.
HátvédRomeo02-08-2014 22:30:31 // 73027
Köszönöm az infókat.
Nálam okosan lesz hajtva, maradok a 10W40-nél.
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Hátvéd
Nálam okosan lesz hajtva, maradok a 10W40-nél.
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Hátvéd
dev16602-08-2014 22:21:11 // 73026
15W-40-et semmiképpen, mert hidegindításkor túl sűrű lesz és nem ehhez tervezték a motort. Szóval a 10W az biztos. Ha szereted néha megkergetni a gépet, akkor a 10W-60 a legjobb választás, ha kíméled, akkor a 10W-40 tökéletes.
A Petronas-Selenia 20K messze nem az isten, sőt a mai Selenia olajoknak kimondottan rossz a híre. Nehéz megállapítani, h mennyire megalapozottak ezek vádak, de az biztos, hogy nem a selenia 20K a legjobb 10W-40-es olaj a piacon. A Racing más tészta, abban talán még ma is meg lehet bízni, cserébe jó borsos az ára.
Én is pont ezen vacilállok mostanában, hogy átállok a V6 TB-vel a 10W-60-ra a 10W-40-ről (eni i-sint, eleve agip olajhoz tervezték a blokkot). Az egyetlen aggályom, hogy az olajhűtőt nem tanácsos levenni (törhet a hollander), az olajhűtőben viszont van vagy fél liter olaj és ha nem ürítem keveredni fog a kétféle viszkozitású olaj. az meg nem pálya.
A Petronas-Selenia 20K messze nem az isten, sőt a mai Selenia olajoknak kimondottan rossz a híre. Nehéz megállapítani, h mennyire megalapozottak ezek vádak, de az biztos, hogy nem a selenia 20K a legjobb 10W-40-es olaj a piacon. A Racing más tészta, abban talán még ma is meg lehet bízni, cserébe jó borsos az ára.
Én is pont ezen vacilállok mostanában, hogy átállok a V6 TB-vel a 10W-60-ra a 10W-40-ről (eni i-sint, eleve agip olajhoz tervezték a blokkot). Az egyetlen aggályom, hogy az olajhűtőt nem tanácsos levenni (törhet a hollander), az olajhűtőben viszont van vagy fél liter olaj és ha nem ürítem keveredni fog a kétféle viszkozitású olaj. az meg nem pálya.
bszl02-08-2014 22:00:31 // 73025
Szia! Nálam pontosan ez a helyzet. Három napja írtam kb. ide a fórumra, hogy a klíma nem indul, bár nálam egy hibaüzenetet ír ilyenkor ki az ICS: "momentary connection to air conditioner faulty".
Ez három esetben fordult elő, de minden esetben a tűző napon állt az autó (legutóbb ma délben). De reggel korán ill. este meg szép halkan működik (minden funkció zavartalanul).
Valószínűleg ez egyébként valami kontakt hiba lehet. Erre utal amit két napja is írtam: a hibakód kiolvasó aktív hibát nem mutatott, de volt egy betárolt hiba: "CAN BUS CONNECTION ERROR".
Utána olvasgattam külföldi fórumokon. Több helyen írtak erről a "momentary connection to air conditioner faulty" hibaüzenetről. A legtöbb helyen kontakthibát emlegettek. Két helyen viszont azt írták, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje nem megfelelő és emiatt nem indult a klímájuk el. Egy helyütt pedig az írták, hogy a klímagáz mennyisége nem volt megfelelő és rátölrést követően megszűnt a hiba. Ami azonban a legtöbb fórumoldalon közös volt: szinte mindenkinél július végén, augusztus elején jelentkezett a probléma.
Ez három esetben fordult elő, de minden esetben a tűző napon állt az autó (legutóbb ma délben). De reggel korán ill. este meg szép halkan működik (minden funkció zavartalanul).
Valószínűleg ez egyébként valami kontakt hiba lehet. Erre utal amit két napja is írtam: a hibakód kiolvasó aktív hibát nem mutatott, de volt egy betárolt hiba: "CAN BUS CONNECTION ERROR".
Utána olvasgattam külföldi fórumokon. Több helyen írtak erről a "momentary connection to air conditioner faulty" hibaüzenetről. A legtöbb helyen kontakthibát emlegettek. Két helyen viszont azt írták, hogy az akkumulátor töltöttségi szintje nem megfelelő és emiatt nem indult a klímájuk el. Egy helyütt pedig az írták, hogy a klímagáz mennyisége nem volt megfelelő és rátölrést követően megszűnt a hiba. Ami azonban a legtöbb fórumoldalon közös volt: szinte mindenkinél július végén, augusztus elején jelentkezett a probléma.
kalo166TB02-08-2014 21:59:54 // 73024
úúú gyerekek, erre azért bármikor feláll :)))))
http://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-164-limousine-1991-occasion?allmakes=1&index=0&make=2%2c0%2c0&model=6%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2falfa-romeo--164%3fallmakes%3d1%26make%3d2%2c0%2c0%26model%3d6%2c0%2c0%26nav%3d8%26typename%3dq%2c%2c%26vehtyp%3d10%26r%3d5&typename=q%2c%2c&vehid=1774900&vehtyp=10
http://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-164-limousine-1991-occasion?allmakes=1&index=0&make=2%2c0%2c0&model=6%2c0%2c0&nav=8&returnurl=%2fde%2fautos%2falfa-romeo--164%3fallmakes%3d1%26make%3d2%2c0%2c0%26model%3d6%2c0%2c0%26nav%3d8%26typename%3dq%2c%2c%26vehtyp%3d10%26r%3d5&typename=q%2c%2c&vehid=1774900&vehtyp=10
Grando02-08-2014 21:49:36 // 73023
10-60-as Racinget bele, az lesz neki a finom. Én a GTV 2.0 TS-ben is azt használom. ;)
(A V6-ban meg pláne.)
(A V6-ban meg pláne.)
Piritu - 1.000.00002-08-2014 21:44:11 // 73022
A gyár a 2.0TS esetében a 10W60-as Racing-ot javasolja. Változott az ajánlás.
Coyote02-08-2014 21:42:53 // 73021
olaj ide olaj oda Alfa-ba csak Selenia. én ezt tanácsolom neked.
HátvédRomeo02-08-2014 21:07:28 // 73020
Krisszo166!
Nem szarabb az üzemanyag csak esetleg butitottab itthon, meg drágább mint kint.
Egy jó példa. A 33 1.7 IE a Mol benyával jobban megy de többet is eszik, észre venni.
A Shell benyaával nem ugrik annyira, de kevesebbet eszik belőle, én ezt leteszteltem a 10 évemmel a 33-al. Volt rá időm. hiába veszik egymástól. Valamit belekotornak h különbözzön. SZERINTEM!
Nem szarabb az üzemanyag csak esetleg butitottab itthon, meg drágább mint kint.
Egy jó példa. A 33 1.7 IE a Mol benyával jobban megy de többet is eszik, észre venni.
A Shell benyaával nem ugrik annyira, de kevesebbet eszik belőle, én ezt leteszteltem a 10 évemmel a 33-al. Volt rá időm. hiába veszik egymástól. Valamit belekotornak h különbözzön. SZERINTEM!
HátvédRomeo02-08-2014 21:04:44 // 73019
Másik téma!
Majd jó lenne pár kasztni alkatrész is.
Sötét kék a verda, bal első ajtó motorház tető és első lökhárító az első projekt majd.
Aki tud valami kedvező áron, azt megköszönöm ha ír a falamra.
Köszi már most is.
Majd jó lenne pár kasztni alkatrész is.
Sötét kék a verda, bal első ajtó motorház tető és első lökhárító az első projekt majd.
Aki tud valami kedvező áron, azt megköszönöm ha ír a falamra.
Köszi már most is.
HátvédRomeo02-08-2014 21:01:18 // 73018
Sziasztok!
Tapasztalatokra vagyok kiváncsi olaj ügyben. (Tudom van olajos Topic, de most spec 166 2.0 TS-ről kérdezem.)
Szóval azt tudom a Selenia 20 k 10W40 az isten a TS-nek.
Az én nagyvadam 2.0 TS, 241.000 km van a motorban nagyon jó erőben van, 20.000 km ez előtt lett vezérlés csere, szíj minden kacattal.
Én Shell párti vagyok. a Shellnek is van 10 W 40-es olaja, meg van 15W40 a sárga kancsós. Én a sárgát használom a 1.7 boxer injektorba nagyon bevált ott.
A 2.0 TS-be is jó lenne ez???
Azért kérdezem mert mondták az olajra nagyon kényes. szépen forog ez a motor, nem eszi halálra magát belőle a szokásost amit minden TS csipeget annyit eszi ez is.
Szóval esetleg egy komoly km-t megjárt TS-be jó lehet a 15W40 Shell sárga???
Válaszokat köszönöm!
Tapasztalatokra vagyok kiváncsi olaj ügyben. (Tudom van olajos Topic, de most spec 166 2.0 TS-ről kérdezem.)
Szóval azt tudom a Selenia 20 k 10W40 az isten a TS-nek.
Az én nagyvadam 2.0 TS, 241.000 km van a motorban nagyon jó erőben van, 20.000 km ez előtt lett vezérlés csere, szíj minden kacattal.
Én Shell párti vagyok. a Shellnek is van 10 W 40-es olaja, meg van 15W40 a sárga kancsós. Én a sárgát használom a 1.7 boxer injektorba nagyon bevált ott.
A 2.0 TS-be is jó lenne ez???
Azért kérdezem mert mondták az olajra nagyon kényes. szépen forog ez a motor, nem eszi halálra magát belőle a szokásost amit minden TS csipeget annyit eszi ez is.
Szóval esetleg egy komoly km-t megjárt TS-be jó lehet a 15W40 Shell sárga???
Válaszokat köszönöm!
forrasr02-08-2014 20:59:48 // 73017
Andy02-08-2014 19:16:06 // 73016
Coyote02-08-2014 19:07:03 // 73015
köszönöm akkor át nézem majd a reléket és a biztosítékot. gondolom ha az első opció áll fent azzal nem sokat tehetek.
a villamoshoz meg nem értek de majd beütöm az útvonal tervet a gugli barátomnak :-D
a villamoshoz meg nem értek de majd beütöm az útvonal tervet a gugli barátomnak :-D
Jorjie02-08-2014 17:13:56 // 73014
Büntetésül leitathatsz :-DDD
Coyote02-08-2014 17:12:55 // 73013
te csak ne vonzza itt bele a Nagyok dolgában :-P
Jorjie02-08-2014 17:07:05 // 73012
vm02-08-2014 16:57:17 // 73011
Három megoldás van.
1. Vannak klímák, amik nem kapcsolnak be, ha a rendszer (környezete, kocsiszekrény...) túlmelegedett, így védik magukat. A 164-é pölö ilyen.
2. Sima kontakthiba, ami túlmelegedett környezetben jelentkezik csak a hőtágulás miatt (nekem is volt ilyen, a bal index eltűnt, ha az autó már bemelegedett. Relé barátunk volt kontatktos).
3. A kettes villamossal a kiserdőig, és ott balra ;-)
1. Vannak klímák, amik nem kapcsolnak be, ha a rendszer (környezete, kocsiszekrény...) túlmelegedett, így védik magukat. A 164-é pölö ilyen.
2. Sima kontakthiba, ami túlmelegedett környezetben jelentkezik csak a hőtágulás miatt (nekem is volt ilyen, a bal index eltűnt, ha az autó már bemelegedett. Relé barátunk volt kontatktos).
3. A kettes villamossal a kiserdőig, és ott balra ;-)
W.02-08-2014 16:22:45 // 73010
Főleg, ha kicseréled az ajtók hangszóróit is valami jobb minőségűre! Nekem volt benne külön erősítő és egy nagyobb sub a csomagtartóban. Na úgy volt az igazi! ;)
Coyote02-08-2014 14:50:22 // 73009
sziasztok.
érdekelne mitől van az hogy ha a napon áll a vas és nagy meleg van akkor nem indul a klíma és a külső hőmérsékletet sem mutatja. ha árnyékba van és lehul akkor gond nélkül működik. mostanában csinálja ezt mióta nagy a meleg
köszönöm a segítséget
érdekelne mitől van az hogy ha a napon áll a vas és nagy meleg van akkor nem indul a klíma és a külső hőmérsékletet sem mutatja. ha árnyékba van és lehul akkor gond nélkül működik. mostanában csinálja ezt mióta nagy a meleg
köszönöm a segítséget
Smith02-08-2014 14:23:10 // 73008
Igazuk volt azoknak akik azt mondtak hogy ha van dsp nem kell melylada :) Tenyleg nem kell!!! Hihetetlen kulonbseg a dsp-s hang a simahoz kepest. Nem is gondoltam volna.
gecsa02-08-2014 08:33:31 // 73007
kb csak pont az áfa a különbség..
bszl01-08-2014 22:52:32 // 73006
Szia! Ez nagy segítségedre lehet, amennyiben magad szerelgeted:
http://www.alfisti.cz/technika/manualy/Alfa_Romeo_166_eLearn.rar
http://www.alfisti.cz/technika/manualy/Alfa_Romeo_166_eLearn.rar
Tommy sk01-08-2014 21:47:13 // 73005
Sziasztok fűtésradiátort akarok cserélni a 166-on mert csöpög, valaki vmi útmutatót? főleg képekben lenne jó...
Kriszo01-08-2014 20:53:18 // 73004
Én nem vitatom, hogy van különbség kutak között.DE az amit itthon pl az OMV-nál tankolsz, nagyrészt azt tankolod Ausztriában is ez 100%!
Kriszo01-08-2014 20:49:26 // 73003
Mennyi most ott Sopron környékén amúgy?
F4101-08-2014 20:28:14 // 73002
Röhejes az az ár,amibe itthon kerül az üzemanyag.Ma voltam a sógoroknál a legelső benzinkúton 1.29 volt a gázolaj...
Kriszo01-08-2014 20:03:35 // 73001
Csepelen van a bázistelepük és hajóztatják.stratégiai készletet tart fenn amit a Mol-nál vásárolnak ,ha nem lehet a Dunán hajóztatni...
mreni01-08-2014 17:51:45 // 73000
az jó kérdés,hogy mitől sz@r,de az tény,hogy az,ha jársz külföldön ezt pontosan tudhatod Te is
gecsa01-08-2014 17:30:48 // 72999
a legtöbb omv kút is moltól vásárol...
wk 16601-08-2014 13:27:28 // 72998
Ja és télen felár nélkül benne az adalék.
wk 16601-08-2014 13:26:16 // 72997
A prémiumot még nem is próbáltam .Most a sima 35 forinttal olcsóbb mint Kőszegen.
wk 16601-08-2014 13:24:02 // 72996
Attól függ hogyan nézed
Kriszo01-08-2014 13:22:32 // 72995
Szerintem igazából az adalékok tesznek különbsèget 2 üzemanyag között.Èn pl semmi különbséget nem tapasztaltam az OMV-s és a Shelles gázolaj között pedig a Shell a Moltól veszi,sőt Battán a Molba teszik bele az adalékot is!!!:)
A Prémium dízel szerintem télen jobb, nem dermed annyira le.
Egyébként csak hogy tőled is halljam..Kinnt tényleg Kolbászból van a kerítés:?)))
A Prémium dízel szerintem télen jobb, nem dermed annyira le.
Egyébként csak hogy tőled is halljam..Kinnt tényleg Kolbászból van a kerítés:?)))
wk 16601-08-2014 13:13:42 // 72994
Én is hülye vagyok hozzá.Ki kell próbálni egy telitank itthon egy kinn .Az autót ugyanúgy használod az osztrákkal többet tudsz menni.
Kriszo01-08-2014 12:41:54 // 72993
Légyszi mondd már el nekem,hogy itthon mitől olyan szar az üzemanyag.csak mert hülye vagyok hozzá,és hátha hallok valami okosat.!
gecsa01-08-2014 12:11:12 // 72992
azért a budapesti vonaltól nyugatra rend szerint drágább az üzemanyag...
Kriszo01-08-2014 12:08:36 // 72991
Már ha éppen abból tankolsz 30ft-áll drágábban ami Schwechatbol hoznak:)Ugyanis amikor kicsi a vízállás a Dunán,akkor bebattyognak Battára a Molba üzemanyagért:))))
wk 16601-08-2014 10:21:56 // 72990
Az a baj hogy itthon drágább és még szar is .Öcsémnek off-os van amíg itthon tankolt úgy kormolt mint az állat és bő fél literrel többet evett.
Trumpf (NagyVad)01-08-2014 10:18:48 // 72989
Sajnos ezt nem tudom, csak azt olvastam hogy az eggyik vezérlő a Master a másik pedig Slave (mester-szolga). Szóval az eggyik a jeladóktól kapott infók szerint beállítja a lámpa magasságát, a másik oldal pedig csak követi.
gecsa01-08-2014 09:41:00 // 72988
na ja... szlovén gázolajjal 1175km-t mentem el egy tankból (63l) a 156-al, itthon 1000km környékén mindig kellett tankolni, és mindegyikben csak közút, és hosszabb utal voltak.. a v6ba még nem tankoltam külföldit, de a horvát benzinből anno az off corolla gti-m jóval kevesebbet kért..
van itt is egy cikk a témában..
horvát, szlovén, oszták honból mindig teli tankkal jövök haza.. :)
van itt is egy cikk a témában..
horvát, szlovén, oszták honból mindig teli tankkal jövök haza.. :)
bszl01-08-2014 09:33:14 // 72987
Köszi! Még egy kérdés: a baololdali és a jobboldali azonos, vagy külön van ezekből balos és jobbos?
Smith01-08-2014 08:56:12 // 72986
Alsó lengők fél éve voltak cserélve, csere előtt és után is ugyanaz a jelenség. Nem kibírhatatlan de zavaró azért. És csak 6-osban csinálja.
Trumpf (NagyVad)01-08-2014 08:43:27 // 72985
Üdv!
Én ezt használom, mert nem tankolok prémium üzemanyagot.
Én ezt használom, mert nem tankolok prémium üzemanyagot.
Föckös01-08-2014 08:32:25 // 72984
micsoda érzés felfedezni, hogy megint meghúzták-horpasztották az autót...
igazából ott tartok, hogy gyakorlatilag még az első két ajtó van hibátlan állapotban.
természetesen most is otthagyta az autót a szépen közlekedő delikvens, mint eddig mindig.
tökmindegy hova parkolok, bp kontra vidék arány majdnem egyforma...
komolyan, annyira elszomorító ránézni, egy művészi forma, és akkor lassan mindenhol karistok, horpadások.
pedig én próbálok vigyázni rá, ahogy csak tudok...
nem sajnáltatni akarom magam, hiszen Ti is mindannyian nagy becsben tartjátok az autóitokat, talán épp ezért tudjátok mennyire elszomorító egy ilyen eset.
igazából ott tartok, hogy gyakorlatilag még az első két ajtó van hibátlan állapotban.
természetesen most is otthagyta az autót a szépen közlekedő delikvens, mint eddig mindig.
tökmindegy hova parkolok, bp kontra vidék arány majdnem egyforma...
komolyan, annyira elszomorító ránézni, egy művészi forma, és akkor lassan mindenhol karistok, horpadások.
pedig én próbálok vigyázni rá, ahogy csak tudok...
nem sajnáltatni akarom magam, hiszen Ti is mindannyian nagy becsben tartjátok az autóitokat, talán épp ezért tudjátok mennyire elszomorító egy ilyen eset.
Buddha01-08-2014 08:26:56 // 72983
Én is osztom gecsa kolléga féltengely gyanúját! A belső csuklókat kellene vizsgálni! ;-)
gecsa01-08-2014 08:14:24 // 72982
nekem ez inkább féltengely, vagy alsó lengő gyanús, de ezek csak vaktában lövöldözések.. nézesd át valahol tüzetesen, mielőtt valamit cserélnél potyára..
Trumpf (NagyVad)01-08-2014 07:38:10 // 72981
Üdv!
Igen, az.
Igen, az.
Smith01-08-2014 07:25:10 // 72980
Ez nem olyan rezonancia. Megpróbálom leírni. Szóval megyek 120-szal, semmi gond, nem rezeg. Aztán nyomok egy kövéret és érzem hogy picit remeg, és a váltokart is rázza.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
382
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?