Forum >> 164-166

Andy28-05-2014 22:54:41 // 72129
Nem kisarkítom, hanem unom. Unom a folyamatos és soha véget nem érő siránkozást.
Jelen esetben sem veled, vagy a hozzászólásoddal van bajom, mert érzem benne a jó szándékot.
Csak egyszerűen döbbenet, hogy mennyi ember várja itt a csodát.
Ezért bátorkodom újra és újra kinyilvánítani a véleményem.
De mint olvashatod, nem egyedül vagyok az álláspontommal. :)))

Szegény Vologya is milyen hűséges volt a szerelőjéhez. Aztán...
Van azért pár ügyes, értő szaki. Viszont ha valaki nem akar váltani azt is megértem, de akkor ne innen remélje a megváltást. Szerintem! :))
dev16628-05-2014 22:17:55 // 72128
Kisarkítod. Ha visszaolvasol, egyáltalán nem azon az állásponton voltam, hogy a távgyógyítás a szerelés non plus ultrája és nem is létezik ennél jobb módszer. Távolról sem gondolom így, de az általánosításoddal nem értek egyet. Lehet itt hasznos műszaki jellegű tanácsokat kapni és adni. Ez a fórum az élő példa arra, hogy számtalan eset van, amikor tudunk így segíteni egymásnak, legyen szó egyszerűbb diagnosztikáról (pl. az inj, turbó, LMM, állapotfelmérése FES/MES-sel), hibakeresésről (merre induljunk el jellegű tippek), alkatrészválasztásról, vagy éppen csak egy kp. zár motor cseréről vagy ülésfűtés szerelésről. Komolyabb témákban max. tippek hangzanak el, amik vagy bejönnek vagy nem, de kárt nem okoznak. Arra nem nagyon volt példa, hogy valaki az itt kapott útmutató alapján állt neki futóművet felújítani, utána meg felcsavarodott az első fára, mert nem megfelelő nyomatékkal húzott meg egy csavart a segédalvázon.

Specializáció szükségességével egyetértek, bár jelen példával nem látom az összefüggést. A szerelőváltásról meg annyit, hogy nem mindenki tud vagy akar váltani. te ugyanolyan jól tudod, mint én, hogy szinte lehetetlen manapság hozzáértő és becsületes szerelőt találni, aki még rá is ér néha. Szóval vagy továbbállsz és a köv. lehet,. h még nagyobb kárt csinál vagy olyan alkatrészeket cserél ki, amiknek közük nincs a hibához, de legalább drágák. persze jól is elsülhet, de valószínűbb, h nem.
gecsa28-05-2014 21:14:59 // 72127
majd kereslek, ha megvan melyik, és mennyi... ;)
Smith28-05-2014 20:56:06 // 72126
motor, motor, motor :)
gecsa28-05-2014 20:18:16 // 72125
majd kisasolom... van, amikor zár, de egyre ritkábban.. :)
Coyote28-05-2014 20:02:50 // 72124
nekem is csinálja ugyan ezt a hibát a kis dög, de nálam a jobb első ajtó mechanikaval van a baj szerintem mert miután kicsit kézzel meg mozgatom utánna már rendesen zár az ajtó.
én úgy jöttem rá hogy melyik ajtónál nem stimmel hogy zárás közben figyeltem az ajtókat melyiknel nem zár le azonnal.
mreni28-05-2014 19:59:05 // 72123
itt is lehet több problem,de pl előfordul hogy valamelyik kapcsoló ragad be és az autó úgy "látja",hogy nyitva van egy ajtó és nem engedi bezárni az autót.
mreni28-05-2014 19:57:04 // 72122
Tökéletesen egyetértek...
az a baj,hogy sokan azt hiszik,hogy autó-autó értenek mindegyikhez,aztán mikor ott van előtte a gép,csak a fejvakarás meg a káromkodás megy...
mreni28-05-2014 19:54:36 // 72121
ez ilyen,egy 5perces "vizsgálat" helyett lehet tippelgetni napokig
gecsa28-05-2014 19:50:13 // 72120
na ja.. :D de legalább van fék.. :D
W.28-05-2014 19:39:07 // 72119
" Apa! Kezdődik! " :P
gecsa28-05-2014 19:34:37 // 72118
De maradjunk a távgyógyításnál.. a központim kulcsra, és gombra is lezár, majd visszanyit. Minden gomb lemegy, majd fel is.. ilyenkor csak méréssel tudom megállapítani a hibát, vagy van valami egyszerűbb módszer?
gecsa28-05-2014 19:27:12 // 72117
Tedd a kezed a tv-re! :-). :-) :-). :-)
W.28-05-2014 18:14:45 // 72116
Mèg annyit, hogy a szakmámnál maradjak: a betegség forrását csak vizsgálat után tudjuk megmondani! Nem szerencsés online tanácsokat adni, mert ha esetleg abból kár származik, még baja is lehet belőle a tanácsot adónak (volt rá példa)!
W.28-05-2014 18:05:37 // 72115
Ezzel egyet kell értsek! Komoly szerelő, aki ért az adott típushoz és gyakorlata is van, szinte azonnal meg tudja mondani az okot! Persze nyilván vannak bonyolultabb hibák, de el tud indulni a jó irányba! A találgatásokkal csak a helyes irányról lehet eltéríteni a dolgokat! Különösen igaz az olyanokra, akiknek fogalmuk nincs a baj okáról, de nem ismerik be! Tehát: apróbb bajok esetén nem árt a tanácsadás, de komolyabbaknál CSAK A HOZZÁÉRTÉS segít!
Andy28-05-2014 17:58:29 // 72114
'86-ban végeztem 311/1 gépjármű technikai szerelő szakon. (Mondjuk aztán nem lettem autószerelő, hála az égnek.) De már akkor szakosodva voltak a mesterek. Csak akkor még két ütem, négy ütem volt a varia.
Aztán mikor eljött a jó világ és elkezdtük behordani a levetett nyugati szart, akkor mindenki mindenbe belekapott és születtek a világi csodák. Én azt gondolom, mára annyira szerteágazó a kínálat és annyira specifikus, vagy célszerszámot igénylő egy-egy típus, hogy igenis szükségszerű szakosodni.
Ezzel azt akarom mondani, hogy egy komoly szerelő tudja azt mondani, köszi de én ezt nem vállalom. Nem szégyen, sőt!
Sokkal nagyobb baj, ha belekap pedig fingja nincs, aztán jön a gányolás, szarozás, meg a vállrángatás.
Volt itt már ilyen nem is egy.
Tehát igen, azonnal szerelőt kell váltani! És nem ismeretlen fórumlakóktól kell várni a csodát. :))

Erre, ez az örök érvényű is mindig eszembe jut: "Anya beteg vagyok, vigyél orvoshoz. Nem kell kicsim, kismama22 a fórumon jobban tudja mi bajod van..." :))))
dev16628-05-2014 17:43:03 // 72113
még annyit, hogy ha a korrekciók magasak, ne essetek neki rögtön az injektoroknak (ahogy sokan szokták itt tanácsolni), mert nem mindegy hogyan szedik ki őket és hol veszik utáni kezelésbe. Nagyon nem. És nem is az első lépés a kiszerelés és próbapad. Nekem pl. megoldotta a problémám egy jobb fajta injektortisztító adalék. absz. értékben 3-4mm3/i körüli értékről bőven 2 alá vitte be a korrekciókat, igaz nem egy flakon kellett.
dev16628-05-2014 17:33:15 // 72112
értelek, csak az a gond, h szerelője tanácstalan, mit tehetne mást, minthogy kérdez? vagy rögtön keressen másik szerelőt? jelen esetben amúgy sem hangzottak el kimondottan kártékony tanácsok, tippnek jók. ellenkező esetben viszont, ha szerelőre hallgat és nem törődik a problémával, akár nagy baj is lehet.
Vannak buktatói, de nem jelenteném ki csípőből, h ez az online tanácsadósdi alapvetően elhibázott koncepció, csak okosan kell szelektálni az infókat.
cezso8728-05-2014 17:30:18 // 72111
Tanácsok nekem hasznosak, nyilván nem állok neki olyannak, amit nem tudok megoldani, de azért egy fesz. méréssel csak nem ártok senkinek. :) Azért kösz fiúk! ;)
Andy28-05-2014 17:16:30 // 72110
Erről van szó! Adott egy hibajelenség aminek ezer és egy oka lehet. Mi meg itt totózunk.
Ezért mondom mindig, hogy teljesen felesleges írásban okoskodni, a megoldás úgysem itt lesz.
Sőt, "hasznos" tanácsainkkal lehet több kárt okozunk, mint ami már van. :))
Pedig csak a jó szándék visz...
mreni28-05-2014 16:58:09 // 72109
Tipikusan generator szabadonfuto is tud lenni,ritkan fotengely szijtarcsa
dev16628-05-2014 15:35:33 // 72108
A motorvezérlő ECU mindenegyes injektor átfolyását korrigálja, annak megfelelően milyen állapotú az adott injektor, vagyis alapjárat vagy teljesen konstans terhelés mellett is különbözhet az egyes injektorok befecskendezésenkénti üzemanyagmenyisége, így tudja elérni az ECU, hogy a szükséges mennyiségű gázolaj elégjen, cserébe viszont romlik a járáskultúra és idővel sok egyéb gondot is szülhet (tartóbakok, kettőstömegű tönkremennek a rezonanciától).

Ideális esetben minden inj. korrekciója 0 (vagyis mindegyiken ugyanannyi nafta folyik át állandó terhelésnél), de a gyakorlatban a gázolajban lévő szennyezőanyagok, víz és a természetes kopás miatt az egyes inj-ok nem egyformán használódnak el. Így idővel korrigálni kell őket. ha az 5 közül pl. 1 nem enged át kellő mennyiségű gázolajat, akkor a másik 4-nek kell többet átengednie, mert a korrekciók összege, mindig 0 (különben ugrándozna az alapjárat).

nem untatlak tovább ezzel, az a lényeg, hogy a FES/MES képes naplózni az inj. korrekciókat. tapasztalatom szerint, ha meleg motornál minden inj-ra -2 és 2 mm3/bef között van az érték, akkor még nincs nagy baj. hidegen kicsit több is lehet, de nem sokkal.
dev16628-05-2014 15:21:14 // 72107
attól, h amióta megvan, lassan indul még nyugodtan lehet az akku a ludas. egy gyenge akkuval sokáig ki lehet húzni, ha napi szinten használod a gépet, mert nincs ideje önkisülni.

multiméterrel nézd meg, h leállítás után mennyire esik vissza a feltöltött (tehát nem rövid út után) akkun a fesz. ha 12V alá, akkor a végét járja, de az igazán jó 12,3 vagy felette.
két emberes, de szintén nagyon gyors teszt: indítási folyamat is kimérheted multiméterrel.

Ha már van diag-ot, akkor FES/MES-ben pedig is meg tudod nézni az indítási folyamatot (battery voltage jelet figyeled). A lényeg, h az akkufesz az indítómotor terhelése közben sem mehet kb. 8,5V alá.
cezso8728-05-2014 14:37:43 // 72105
Én is arra gondoltam, h az 5 henger miatt, de a sor hat bmw előbb elindul, ami azért zavar :D Mióta megvan, azóta ilyen,(3 hónap) szal nem hiszem h akksi probléma.
" FES/MES-sel a inj-kat"?? ezt nem értem :)
dev16628-05-2014 14:22:18 // 72104
az öthengeres alapból kicsit lassabban indul, de ha haldoklik az akku (alacsony kapocsfesz indítóáramnál) vagy koszosak/kopottak az injektorok az is közrejátszhat. Én először az akkut ellenőrizném, utána a FES/MES-sel a inj.-kat.
gecsa28-05-2014 13:53:41 // 72103
töltöm az illeték csekket, mondom azért rákérdezek az okmányban, hogy jól tudom-e az árfolyamot.

kérdés: hány kw?
válasz: 151
kérdés: ez teherautó?


:D :D :D :D :D :D :D :D :D
cezso8728-05-2014 13:40:48 // 72102
Egy újabb kérdés: 2.4 jtd(136) indítás: Nincs összehasonlítási alapom, csak egy 1.9jtd(115), Stilo,de az Alfa többet teker, és időben is kicsit többnek tűnik mint a szokásos indítás(hidegen melegen egyforma).Mitől lehet a kicsit hosszabb hajtatás, indításoknál?
Füst nincs.
cezso8728-05-2014 13:26:35 // 72101
Kösz az infót, majd 7végén megnézem, nézetem.
Andy28-05-2014 13:20:34 // 72100
Igen. Van alatta egy alátét ha igaz. Annak nagyon pontosan a helyén kell lenni. Sajnos képes kicsit elmozdulni, és máris ferde az egész.
cezso8728-05-2014 13:17:40 // 72099
Gates minden. Rugós feszítőre gondolsz, hogy nem síkban van a szíjjal?
Andy28-05-2014 13:09:59 // 72098
Szíj Dayco? Mert az is tud szólni.
Meg a hosszbordás feszítőjét fel lehet úgy rakni, hogy szemre jó, de mégis húz egy kicsit.
Nehéz így kinyomozni az okát.
cezso8728-05-2014 12:42:08 // 72097
Az összes feszítő, vezető ki lett cserélve(rugós is), felülről nézve helyén fut a szíj.
gecsa28-05-2014 11:27:32 // 72096
de, ha összefüggött a terheléssel (kormány tekergetés), ahogy írta, akkor esetleg nem ártana megnézni a szervószivattyút sem, nem?
dev16628-05-2014 11:10:14 // 72095
A hosszbordás nyikorgását valószínűleg a feszítő gyengesége okozza, főleg mert az új szíj még jobban terheli. Ha nem eszi a szíj szélét egyik oldalon sem, akkor nincs nagy gond, de nem fogod sokáig megúszni, hogy kompletten cserélj mindent (görgők, feszítők, szíjak),mástól nem fog megoldódni.

Ha pedig eszi a szíj szélét, akkor azonnali beavatkozást igényel, mert a leszakadó gumidarabok bekerülhetnek a vezérlésbe és vezérműszíj átugorhat, az meg nem vicces.
Coyote28-05-2014 10:53:10 // 72094
biztos át pakolták az alkatrészeket egyikből a másikba :-D
W.28-05-2014 10:38:18 // 72093
Már én is gyanakszom... Az a bőrbelső ismerős... Az enyém meg még mindig nincs kész! ;)
cezso8728-05-2014 08:54:21 // 72092
Sziasztok!
Kérdésem a következő: Vezérlés, és hosszbordás szíj csere volt a gépen. A vezérlés azért mert nem tom mikor volt rajta, a hosszbordás pedig azért mert nyikorgott a szíj. A nyikorgása halkabb lett, de nem szűnt meg teljesen, enyhén hallani, de most nem függ össze a terheléssel(pl kormány tekerés) szerintetek mitől lehet? ( szerelő kicserélt mindent).
gecsa28-05-2014 08:17:31 // 72091
nem kellett tömegközlekedni, így volt praktikus.. :)
Zoli198028-05-2014 07:52:57 // 72090
Csak nekem furcsa egybeesés, hogy Cápa gépe odakerült Zéhez, Attié erre meg készen lett??. :)))
GTPeti27-05-2014 22:50:45 // 72089
VM a Nap mondása díj nyertese. :)
dev16627-05-2014 22:19:29 // 72088
ezt is megéltük :))
tipoatti27-05-2014 21:53:47 // 72087
Itthon végre. Koszonom Ze.-nek es csapatanak! :)
Smith27-05-2014 21:18:50 // 72086
De szépen összefoglaltad. Ellophatom a szöveget? :)
Zotya 16427-05-2014 21:11:17 // 72085
Jó duma....baszki! :DDD
vm27-05-2014 21:01:25 // 72084
Persze mert a Bimmerbe, Audiba tar koponyával illik beszállni, de legalábbis hüvelykujj-vastagságú lánccal a nyakunkban, na úgy hülyén nézne ki az ifjú pár.
A Fordhoz kezeslábas dukál, szerszámosládával, az sem az a kimondott mennyegzői ruha.
Mergát nem említetted, de jobb is. Ötvenéves könyvelőnek mégsem öltözhetnek egy ilyen szép napon...
Így aztán jó ízléssel, vélhetően csinosan, maradt nekik az Alfa...
Coyote27-05-2014 20:28:52 // 72083
a legjobb választás volt :-)

az én esküvőmön anno a 46-om ugyan így volt feldiszitve. egyszerű de elegáns.
Zozo12327-05-2014 20:17:56 // 72082
Ezúton is szeretnék gratulálni annak a kedves /és nem utolsósorban jó ízléssel megáldott!/ fiatal párnak, aki a szóba jöhető családi autók közül /BMW,Audi,Ford, stb/ az én ALFÁMAT választotta esküvői autónak! Niki, Gergely, nagyon sok boldogságot kívánok!
Zoli198027-05-2014 19:27:43 // 72081
Na, itt végbélen keresztüli szemműtét lesz.. :)
W.27-05-2014 16:56:07 // 72080
Úgy látom használnom kell a speckó eszközöm... :) Csak a miheztartás végett...:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.