Forum >> 164-166

Andy08-03-2013 10:22:04 // 66029
Semmit, de így látatlanba leteszem az esküt, hogy Tipoatti nuvolája mindkettőnél jobb állapotban van. És az sem drágább sokkal. Meg legalább egy csomó dolgot megcsináltatott már rajta. :)
Úgy számolj, hogy 500 kilót minimum rá lehet költeni 1-2 hónap alatt az ilyen olcsó 166-ra.
Béci Ɨ|ѯ07-03-2013 17:47:30 // 66027
Ha olyan, mint a 145-ön akkor belülről tartja két csavar és két pöcök. Ha kinyitod a motorháztetőt és leszeded a fekete műanyagot a scudettoról, akkor látni fogod.
Petya196807-03-2013 17:36:40 // 66026
Sziasztok Cartársak!

Segítséget kérnék. (kerestem itt a fórumon, de nem találtam választ)
A küszöbökön lévő krómcsíkot, hogy lehet leszedni? Szeretném felpolírozni.

Köszönöm a választ és a segítséget.
Putyesz07-03-2013 17:06:14 // 66025
Urak,hogy kell az első emblémát cserélni?
Kimis11107-03-2013 16:19:07 // 66024
Meg én is vettem....
Smith07-03-2013 14:58:48 // 66022
mennyibe kerülhet mostanság egy fényszóró? Gyári valeo halogénesre gondolok.
Aky16607-03-2013 09:46:12 // 66021
jah :) utánakérdezek,és ha van valami,akkor írok
valahonnan biztos be lehet szerezni :)
Andy07-03-2013 09:31:32 // 66020
Az kéne sokaknak. Elég reménytelen. Nekem is kell rá egy megoldás, de hátradőlök és Tottira bízom! ;)))))
kapeka (Nagyvad)07-03-2013 08:59:37 // 66019
6? Akkor én értettem félre, nem azokra gondoltam, hanem a légtömegmérő melletti csőre a légszűrő felől.
Aky16607-03-2013 07:52:45 // 66018
jah,és köszi az infót a felniről! :)
Aky16607-03-2013 07:52:07 // 66017
nem találtam én sem sehol,úgyh segítséget kértem :) a Large Autónál tudtak nekem rendelni,úgyh mind a 6 cserélve lett :)
kapeka (Nagyvad)06-03-2013 21:44:43 // 66016
Ilyet én is beszereztem egyet. Pici csalás... :DDD
kapeka (Nagyvad)06-03-2013 21:41:08 // 66015
Most látom, cseréltél szívócsonkhoz gumit. Honnan sikerült szerezni? Nekem is szív falsot néha, de újat csak rezonátor dobozzal együtt adnának, bontottat meg nem kaptam eddig sehol. :-(((
kapeka (Nagyvad)06-03-2013 21:38:18 // 66014
5*108-ra nem hiszem, hogy fel lehet tenni az 5*112-est. 5*110 még mozgókúpos csavarral elmegy, de ez itt már túl nagy eltérés. Vannak osztókör módosítós nyomtávszélesítők, de egyszerűbb lenne egy igazán hozzávaló felnit választani.

Ja és látom, hogy V6, tehát nagyfékes: a fék miatt amúgy sem biztos, hogy felmegy a felnid.
Aky16606-03-2013 21:12:02 // 66013
sziasztok,

lenne egy lehet,h béna kérdésem:
van 4 db 17" aez wave felnim (5*112),viszont nem tudom,h fel tudnám-e rakni Morgóra (5*108)?
Jah,Morgó a kocsim :D
vagy próbáljam ki a hétvégén? :D
kapeka (Nagyvad)06-03-2013 21:11:13 // 66012
Figyelmedbe ajánlom a 62912-es hozzászólást. :-)
Beépítő keret nélkül is rögzítheted a mélynyomót, úgy valamivel nagyobbat is be tudsz tenni, de nem túl nagy a választék ebben a méretkategóriában... :-(
tipoatti06-03-2013 20:19:14 // 66011
Nem vészesen, csak körben. :)
Grando06-03-2013 20:17:59 // 66010
Melyik részén gyári? :))
tipoatti06-03-2013 20:17:17 // 66009
Az utolsó gyári nuvola színű nuvola lassan az enyém lesz az egész országban - bögölyhalál és egyebek ide,-vagy oda, ugye... :P :)))
nczoli06-03-2013 20:12:16 // 66008
köszönöm az infót.
Andy06-03-2013 20:12:05 // 66007
Fényezésbe beledöglött egy bögöly? :))))

Bocs... :P
Petya 2.406-03-2013 20:10:19 // 66006
Bontottan. :(
nczoli06-03-2013 20:09:37 // 66005
ó.. egy új váltó? Vagy bontottan?
Petya 2.406-03-2013 20:07:49 // 66004
Hát euróban én 200-at fizettem érte , de szerintem már olcsóbban is hozzá lehet jutni.
tipoatti06-03-2013 20:07:19 // 66003
Hú, de kellett ez is... Legalább alkudtam belőle! ;)
nczoli06-03-2013 20:05:51 // 66002
Hajjaj.... pörögnek a dollárjelek.
Petya 2.406-03-2013 20:03:44 // 66001
Nekem ugyan ez volt a helyzet , egy váltó csere oldotta meg a problémát. Hogy valójában mi okozta, azt aztán már nem nyomoztam ki. Egy állítólag ,,hozzáértő,, szerelő annyit mondott hogy valószínűleg a gyűrűk szorulnak a váltóban.
nczoli06-03-2013 19:40:48 // 66000
Sziasztok!

Kis segítségre lenne szükségem.
166 2.4JTD (2003 110KW)

A helyzet, hogy ha hosszabb távon (pl. autópálya) használom az 5. v. 6. sebességet, akkor nehéz lesz a váltó. Azaz nehéz lesz kivenni 5-ből vagy 6-ból. Az összes többi fokozat hibátlan, de amíg "ki nem hűl" addig igen nehéz beváltani és kivenni is az említett fokozatokból. Télen a hidegben pl. egyáltalán nem jelentkezett a probléma. De most már úgy látom jön a jó idő és jelentkezik is a probléma.

Valaki tapasztalt ilyet? Mi lehet a gond?

A segítséget v. tippeket előre is köszönöm.
Alfa166JTD06-03-2013 14:15:40 // 65999
Sziasztok!

A kalaptaróban levő mélynyomók milyen átmérőjűek és mekkora a max kosármélység ami beépíthető?
Beépítő keret van e valakinek véletlenül?
Trumpf (NagyVad)06-03-2013 11:12:36 // 65998
Találtam egy másik videót, ami 0:57-nél megmutatja hogy akkor is megeszi az autó a gumik belső oldalát, ha túl nagy kerékszéttartás van beállitva, ami nálam szintén előfordulhatott.
Föckös06-03-2013 10:53:12 // 65997
nagy like! :-)
Trumpf (NagyVad)06-03-2013 08:36:50 // 65996
Köszönöm a részletes kifejtést! Megértettem hogy mennyire fontos a rugó állapota is. A videón jól látható hogyan befojásolja a megereszkedett rugó a kerékdőlést. Már csak azt kellene kideritenem, hogy nálam is ez okozza-e a problémát?! A fotóimból számomra nem derül ki hogy ül-e az autó, vagy sem. Kéne egy referencia mérést végezni...
Arno16606-03-2013 02:45:34 // 65995
Jaja, fontos h ne üljön az is nagyon!

Spider doksiban lattam, hogy a kerekagy magassagat terheletlen autonal megadjak egy referencia ponthoz kepest, es elgondolkodtam. (lengőkar bölcső felfogató csavar asszem)
166-nal is tuti van ilyen, es hóttuti, hogy soha senki szaki nem nezi futóműállításnál. Márpedig enélkül igazából nem lesz jó a (gyári) beállítás, mivel ahogy terhelődik egy kerék minden beállítása változik. Ha alapból is terhelt (gyenge / sport a rugo pl. ), oda az a beállítás lenne való, ami egy gyari allapotu alkatreszekkel rendelkező terhelt (ugyan olyan hasmagassagu) auton merheto.
De az meg nem az katalogusadat, nincs megadva. Csak a gyari hasmagassaghoz tartozo ertek.

Dőlés - mivel a lengőkarok forgáspontja mashol van, és nem egyforma a hosszuk, ezert könnyen belátható, hogy egyre jobban dől ahogy terhelődik, szóval egy ültetett vagy gyenge rugós verdát kb. értelmetlen a gyári értékre állítani.
Egesz jól szemlélteti

Összetartás - ahogy terhelődik az adott kerék a lengőkarok hol kintebb, hol bentebb toljak a kasznitol a kereket, igy a kormany axiálcsukló egyre közelebb/távolabb/lentebb/fentebb kerül tőle, végeredményképp "kormányzódik" azaz az összetartása is folyamatosan változik.
Talán csak az utánfutás marad fix. De lehet az sem, mivel nem 4 lengőkaros a 166, és a kerék kormányzáskori forduláspontja nem a kerék közepén van, hanem a lengőkarok gömbfejénél. Azok meg fel le maszkalnak, és ha nem pont merőleges a lengőkarok forgástengelye a az utánfutás szögére, akkor az is változik folyamatosan a terhelés függvényében.

Ezekebe ha belegondol az ember, akkor rájön, hogy azon a futóművön ami a gyárból kijött csak rontani lehet kb. Sajnos romlik magától is, ahogy a rugó gyengül, és engedi lentebb a kasznit.

Elképesztő teljesítmény van mögötte, hogy tökéletes legyen a futóműgeometria, ne egye a kereket egyenes úton, meglegyen az egyenesfutása, de kanyarban is feküdjön, erzesre is jó legyen.
Trumpf (NagyVad)05-03-2013 11:41:54 // 65994
Most már tudom, de akkor még szűz Alfás voltam és a szerviz is messze volt. A helyi car-társak nem tudták megmondani hogy miért fekete a hátsó lökös két oldala. Most már tudom, a gumiportól. Jó Alfás holtig tanul....
Trumpf (NagyVad)05-03-2013 11:33:44 // 65993
Gratu! erre már én is rájöttem, 2-3mm-t még talán lehet a távtartó csapokon röviditeni, de nekem kb. 9mm-t kéne (asszem az egész alkatrész hossza 13mm).
Föckös05-03-2013 11:29:03 // 65992
na de komolyan. ha már feltűnik, hogy elmászik a csatornafedélen is, akkor nem kell megvárni míg hazavág mindent.
anno másnap mentem is vissza, és azonnal újraállították.
Don Gombóc05-03-2013 11:20:20 // 65991
Mindig van jó duma. :-)
A dőlésen vagy nevezzük terpesztésen az alsó lengőkar nagy szilentjénél lehet egy kicsit mókólni, alátét, vagy ellenkező esetben a felfogatási rövidítéssel. Akkor lehet kisebb nagyobb dőlést produkálni. De ehhez elhivatott szerelő kell akinek van kedve vele mókázni. Ha nincs akkor marad az említett egyéb duma. :-)
Föckös05-03-2013 11:19:24 // 65990
TOLERANCIÓÓÓÓÓ :-))))
Trumpf (NagyVad)05-03-2013 11:13:41 // 65989
Azt hogy kevés helyen értenek a helyes futómű beállitásáshoz, sajnos én is megtapasztaltam. Márkaszerviz (Kassa-Szlovákia) olyan hátsó kerékösszetartást állitott be hogy úthibákon fel akart borulni a kocsi, megette a két hátsó gumit, kinyújtotta a szilenteket, és a fogyasztás is felurott 10L-re. Ezúton is köszönöm nekik, bekaphatják!

A farát ujraszilenteztük, csak a felső lengőkarhoz nem nyúltunk, ezért itt is van egy kis dőlés -1,70° a norma -1,05° volna (toleranció +-0,33°).
Don Gombóc05-03-2013 11:12:45 // 65988
A kerékösszetartás a 166-nál gyárilag széttartást jelent, amire megadtak 4 milliméter széttartást. Az kurva sok, valami agyalágyult találta ki. Azzal nekem is a belsejét ette. Csak 1 milliméter széttartásra lett állítva, az sokkal jobb, de lehet nyugodtan nullára állítani, azaz párhuzamosra. Ezeknél a nyomatékos autóknál pluszosra tehát összetartásra inkább ne ha lehet.
Föckös05-03-2013 11:08:44 // 65987
nyomhat :-)


na csak eljutunk a káig :-)
tipoatti05-03-2013 11:03:38 // 65986
A nem a rezgéséről elhíresült V6-okon is törHET. A súly tényleg nyomhat a latban...
Föckös05-03-2013 11:01:40 // 65985
hát ha nem gyártanak, akkor jön a nehezebb megoldás, meg kell tervezni és legyárttatni. olyan nincs, hogy nincs megoldás.
kapeka (Nagyvad)05-03-2013 10:56:25 // 65984
A gumisok szerint igen, az idő illetve a km-ek múlásával egyre hangosabb lesz. A tapadása tényleg jó, de a zaj engem legalábbis zavart.

A futóműbeállítás meg hát csak hibátlan "hardver" esetén sikerül jól. Ha más nem, a félrekopás biztosan mutatja, hogy valami nem kerek a futómű elemei környékén.
Trumpf (NagyVad)05-03-2013 10:52:04 // 65983
A rugó és a keményebb gátló nem hiszem hogy javitana a kerékdőlésen, toronymerevitőt sajnos Nagyvadhoz nemtaláltam, lehet hogy nem is gyártanak mert nem férne el.
Föckös05-03-2013 10:45:03 // 65982
elvileg más a rugója, mint a ts-nek, így nem is mondható, hogy túl nehéz, hiszen a nehezebb motorokhoz másikat terveztek.
az, hogy elfárad, elképzelhető.
nekem is bal első tört anno, szvsz jtd rosszul elvezetett rezgései nyírják ki...
Föckös05-03-2013 10:42:53 // 65981
uhh ezt megadtad:-)
tipoatti05-03-2013 10:41:55 // 65980
Azért jó, hogy egymás gumijait csak az autóinkon használjuk, nem? :P :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.