Forum >> 164-166

Tnorbi19-10-2010 00:55:33 // 52929
Sziasztok,

Mi a tapasztalata gyári navival? Érdemes vele foglalkozni? 18e ért láttam hozzá diszket neten.
Más: belső automata visszapillantó tükre illetve jobb első sima (projektoros) fényszórója vagy gyári xenonos párja nincs valakinek?Az enyém kapott egy követ és már a foncsora sem az igazi.Ezen kívül még jobb hátsó belső lámpára is szükségem lenne.
Más: Rádión néhány gomb nem működik erre is kérnék ötletet illetve Loudlink beszerzés/beszerlésre.

Köszi előre is a segítséget.

N
Marklar15518-10-2010 23:25:37 // 52928
Hy.
Ha megvenném ezt a "vadat" s megtartanám belölle a számomra értékes cuccost, az az a motort, sallangokkal. Talán a váltót, de ezt nemtudom, hogy kell e. (155-be)
Akkor érdekelne valakit egyben a "maradék" kb 70-80 000ft ért. Szállítást Neki kéne megoldania majd elvileg Budafokról.... Talán még idén beleférne...
Az eladó ezt:
"Ami a kocsin cseélve lett és új:Olaj,olajszűrő,légszűrő,üzemanyagszűrő,gyertyák,első féktárcsák és betétek,vezérműszíj.
Extrák:Klíma,4 elektromos ablak,elektromos bőrbelső,fűthető ülések elől-hátul,fényszórómosó,elektromos tetőablak,QV löki és küszöb,projektoros fényszórók,ködlámpa,15-ös Speedline felnik" írta.

Ami szar:A képen látható törés,bal hátsó futómű elmozdult,lehet vele menni,de azért azt ne add el :-) Bal hátsó kilincs törött,jobbos fényszórómosó spricnije hiányzik.
Azt hiszem van egy másik garnitura hátsó lámpám,azt odaadom hozzá."

Oldalamra írhatjátok az ajánlatot:)
Grando18-10-2010 21:42:14 // 52927
Erre én nem is merek semmit írni (na jó, de), mert korábban én is ugyanígy tudtam. Tehát, hogy a 10-40-es olaj "vastagabb", és azt kevésbé eszi a motor adott esetben. De a jómúltkor lepirítottak az olajos topicban, hogy pont fordítva van. Hmmm...
Viszont megnyugtat a tudat, hogy nem (vagy nem csak) én vagyok hülye, és nem én értettem félre több szakit is ezzel kapcsolatban, hanem ez valóban így forog közszájon.

Namármost:
A gyári előírás a 10-40-es olajat javasolja, illetve sportosabb használat mellett a 10-60-ast. Imhol:

Átlagos megengedett legnagyobb olajfogyás 1000 km-en 1 liter. Imígyen:

Na de ez extrém sok, asszem ebben megegyezhetünk. Nekem a hátsó főtengely szimeringnél eregeti az olajat (ez legalábbis biztos), és így kajálgat a 10-60-asból 2-3 decit. Ez nem sok, de a kidolgozott olaj egy-egy jópofább odarúgatás után igencsak érződik. Tavasszal orvosolva is lesz, idén már nem ugrottam neki.

Esetleg próbáld ki a 10-40-es olajat, ha azt ajánlják. Viszont abba a hibába sem érdemes beleesni, hogy a motor alkatrészeinek kopását az egyre sűrűbb/keményebb olajjal, ne adj' Isten adalékokkal kompenzálod. Ideig óráig lehet értelme, de a motor felújítását nem kerülheted el. Kérdés, hogy túladni akarsz-e a gépen úgy, hogy közben a vevőt ráülteted a nagy harci lófaxra, vagy inkább élvezni szeretnéd a V6 vadállatot... A döntés már a tied. :)))
F4118-10-2010 16:57:12 // 52926
Az olajfogyáásra visszatérve!Ma végre utolértem sógoromat,aki autószerelő.Ő pl.azt mondja, hogy a 10w60 túl "vékony" már ehhez a motorhoz,mert már 270 ezret futott(óra szerint)
Így ezt az olajat hamar megzabálja....
Longman18-10-2010 16:24:36 // 52925
:) én SNR név alatt SKF kerékcsapágyakat kaptam..
Don Gombóc18-10-2010 08:29:43 // 52924
Én SNR-t szoktam rakni bele a Startnál van, és máshol is van több méretben. Ez Francia, de érdekes, mert a műanyag kerékbe az van bele öntve hogy Dayco, a csapágya meg Japán Koyo. Jó mi? És amúgy meg szar Francia. :)
Don Gombóc18-10-2010 08:25:01 // 52923
KB. így. :)
Benyásnál legalább is. Ha hagyod melegedni nem olyan vészes a jelenség, de elindítás után ha rögtön piszkálod a gázpedált,akkor leesik az alapjárati fordulat. Akkor már halál. De van amikor csak kevésbé rossz, most jelenleg az asszonykám Puntoja műveli, hogy a lambda miatt világít a hibajelző, és mutatja is a kompi, bár teljesen jól szabályoz még így működés közben, nem is fogyaszt túl, csak éppen a kompis méréskor fix értéken van mindkettő valós idejű érték, nem mozog mérés közben, ez a baj.
Grando17-10-2010 14:54:34 // 52922
A kiolvasás a döglött szondát tuti megmutatja. A valós idejű értékek meg elvileg mutatják, ha már lustul. De ez multiméterrel is mérhető - elvileg. A kipufogógáz értékein is mérhető a gebax, főleg ha a katalizátorral együtt döglődik a cucc.
Nekem a halódó lambdával csinált olyat, hogy amikor halál hidegen, épp csak beindítva a motort arrébb akartam gurulni a ház előtt egy jobb parkolóhelyre, akkor egyszerűen nem volt hajlandó emelni a fordulatot. Ez talán a lambda miatt volt. A csere után nem tapasztaltam ilyesmit, de mivel szokásom szerint hagyom melegedni egy kicsit az autót - és ezzel a lambdaszondát is - indulás előtt, illetve mivel rövid ideig volt bent a beteg triumvirátus (légtömegmérő-lambda-katalizátor), ezért bővebbet nem tudok mondani.

Na persze ne feledjük, hogy az egyik egy V6, a másik meg egy dízel. Gondolom adódhatnak különbségek, bár az alaptünetekben talán nem.

A többiek lesznek szívesek kiegészíteni. :)))
Smith17-10-2010 14:30:41 // 52921
Grando: naja, a 7000 felejtős lesz :) Érdekes lenne a dizelt 7000-ig pörgetni :)


A lambda hibáját hogyan lehet kideríteni? Computer kiolvassa? Honnan lehet tudni hogy érdemes-e már cserélni?
Grando17-10-2010 12:05:02 // 52920
Akkor nincs ott semmi baj. De azért nyomjad neki, nehogy már lefogyjon szegény. :DD ;)))
F4117-10-2010 11:46:16 // 52919
A utoljára egy 500 km-es túrán 10.0-ra jött ki!
BFMSE17-10-2010 11:21:44 // 52918
Ja, megvan, megtaláltam :) Köszi, szedem is le.
BFMSE17-10-2010 11:20:18 // 52917
Melyik ftp-re került fel végül?
Grando17-10-2010 10:56:18 // 52916
A dízelről fogalmam sincs sajnos. Erhard bácsit kérdezd meg. ;)))

Na abban viszont biztos vagyok, hogy nálad nem lesz nyomulás 7000-ig. :DD ;)))
Smith17-10-2010 10:29:30 // 52915
Grando hát ez biztatóan hangzik :) Nekem most úgy lesz hogy LMM + csúcsós kuplung, ez is biztos "látványos" lesz :)

Lambda szonda mennyibe fáj??? Nehéz kicserélni???
Smith17-10-2010 09:44:21 // 52914
Na, fent van az eper az FTP-n, akinek kell szedje :)
Grando17-10-2010 09:09:11 // 52913
Ez budapesti tökörgés vazzeg, csak épp lefelé a hegyről. :DD
Andy17-10-2010 08:47:17 // 52912
Ez miez a szar?? Mutassam meg melyik a gázpedál? :)))
Grando17-10-2010 08:19:33 // 52911
A porosz oktatási módszerek híve vagyok. :DDD
Arno16616-10-2010 23:50:22 // 52910
Csilngelest nekem egy elszabadult feltenyernyi kipuff hovedo lemez csinalta. Total szorult csapagy hangja volt... (dedramban meg a vezmutengely szimering zenelt vadul hidegen)
Arno16616-10-2010 23:46:50 // 52909
Ekorul van. Mennyi varoson kivul?
Arno16616-10-2010 23:43:54 // 52908
Drasztikus, de jol beszelsz :)))
Arno16616-10-2010 23:41:12 // 52907
Vezermutengely szimering? Melegen megszunik?
Grando16-10-2010 21:55:56 // 52906
Szereld ki, zárd be egy dobozba az írott lemezekkel együtt, amíg meg nem tanulja olvasni őket. Hagyj neki időt bőven - mondjuk pár 10 évet. :DDD
Helyette vegyél egy Loudlinket, azt csatlakoztasd a gyári csatlakozókra, nyomj bele egy bazinagy SD-kártyát, amit telepakoltál akár 30 óra zenével (~ 2 GB @ 128 kbps), és szevasz. ;)))
F4116-10-2010 21:46:02 // 52905
Kedeves Cartársak:-)
Tudtok valami megoldást arra,hogy az írt lemezeket is gond nélkül olvassa a gyári lejátszó?
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 20:24:59 // 52904
Hát igen!
Annak most itt lenne az ideje mert belefagy a seggem a bőr üllésbe!
Majd arra is kitakálok valamit!
:-))))
zümi16616-10-2010 19:50:37 // 52903
A 3. projekt hogy áll?:-) Tudod, az ülésfűtés gomb.
zümi16616-10-2010 19:38:44 // 52902
Ha jól tévedek a motorral szembe állva valahol jobb oldalt elöl van jól eldugva. Igen, a befecskendező ikon gyullad ki.
Grando16-10-2010 18:47:02 // 52901
Hááát, hacsak nem lejtőn lefelé mentetek. :DD
Az ilyen:
De szerintem Totti tud ennél jobbat is. :DDD
Egyelőre ne parázz akkor. De azért majd nézd meg normál utazási körülmények mellett is, hogy biztosan rendben van-e minden. ;)))

Csak úgy mellesleg:
A légtömegmérő kezdődő hibáját jelzi pl., ha kb. 5000-es fordulatnál torpanást érzel. Ha jó a ketyere, akkor 7000-ig egyre fokozódó folyamatos nyomulás van. Csak azért írom ezt le, mert én például már ilyen halódó légtömegmérővel vettem a vasat, és eszméletlen élmény volt, amikor kicseréltük. ;)))
A lambdaszondám is be volt már lustulva, illetve a katalizátorom is összeroskadt már.

Ezeket így együtt cseréltük. Hatalmas változás volt. Bár a fogyasztásra emlékeim szerint nem volt különösebb hatással (de elvileg simán lehetett) - igaz nem sok idő telt el a megvételtől számítva, és őszintén szólva nem is nagyon figyeltem oda erre az "apróságra". :)))
F4116-10-2010 18:12:52 // 52900
Nos az utóbbi időben valóban rövid távon "szarakodtam" vele:-)
Viszont potyára sem akarom odavinni a szerelőhöz.
Szóval a megtett km: 187, átlagfogyasztás:20.4 liter, átlagsebesség 26.6 km/h.
Az átlagsebességet figyelembe véve,gondolom nem kell csodálkoznom a fogysztáson,
vagy???
Smith16-10-2010 15:56:28 // 52899
Háááát általában igen, de van hogy melegen is nyekereg rendesen.

Ha alapjáraton hagyom akkor olyan mintha csilingelne de ezt elhagyja ha gázt adok, és olyan mintha ez a csilingelés amikor súlysosabb, akkor átmegy nyikorgásba.
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 15:29:54 // 52898
18000 Ft ért van gyári INA szabadonfutó!
30%- kedvezménnyel!
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 15:28:28 // 52897
Ha azok voltak cserélve amit mondasz akkor csak is valameik szijtárcsa lehet!
Hogy csinálja?
Hodegen nagyon és melegen eggyáltalán ugye?
Kriszo16-10-2010 14:52:23 // 52896
Generátor szabadonfutó??
Azis tud ám csikorogni veszettül...asszem tizenakárhányezer...Azt még nem csréltem:)
Smith16-10-2010 14:48:46 // 52895
Viktor: az enyém is csikorog veszettül de ez a görgő már lett cserélve. Szíj is, de valami mégis nyikorog és nem találja ki senki hogy mi az, már kb. 2 éve szívok ezzel :(

Na, közben az FTP-re elindult a ePER katalógus. Nem lesz hamar ott, mert 5.6 GB, és csak 1 mbit a feltöltésem.
Kriszo16-10-2010 14:45:43 // 52894
A főtengely szíjtárcsát elaforgnál vettem harminc akárhányezerért..
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 14:43:05 // 52893
Ja értem! :-))) Mennyiért vetted a szijtárcsát?
Kriszo16-10-2010 14:41:40 // 52892
Arnonak írtam a vackolást nem neked.)))
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 14:39:34 // 52891
Ezt kinek irtad? Ki vackol és mit?
Gyári minőséű görgöt tettem bele INA Márkályút
Kriszo16-10-2010 14:36:32 // 52890
Elhiszem hogy zavar de örülnék ha nem vackolnád le az automat...!!
Kriszo16-10-2010 14:33:44 // 52889
Én negyven körül vettem az enyémhez..Egyébként nem tudom hogy ez a hasonló dolog jó e?Pláne franciáét belerakni.....Persze nem kevés pénz egyszerre nade nem tízezrenként szarik be benne...Nekem a főtengely tárcsa a szíjfeszítő minden gyári lett belerakva, szerintem tartósabb lesz mint a hasonló.)
FRob16-10-2010 13:53:12 // 52888
de jó lenne mérni egyszer egy noname és bosch kimeneteit... biztos ott van a turpisság...
FRob16-10-2010 13:49:44 // 52887
hja az az enyémben is ratyizott... kimostam rendesen a csapágyát új kence (grafitos molibdészulfitos zsír) bele és gyönyörűen fut.. persze még megyek vele 2-3e km már ki kellett volna dobni.. most szerintem simán kibírja az új szíjat...
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 13:38:50 // 52886
Most így néz ki a gép!!!
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 13:34:16 // 52885
Mai 2.-Projektem!
Már nagyo zavart hogy akárhol megállok mindig hagyok olajfoltot magam után!
Megnéztem hogy hol a hiba. A hiba eredete a motorolaj hűtőnek a csöve , ami úgy néz ki hogy van egy fém cső és az csatlakozik egy gumi csővel és ez a két cső egy roppantó gyűrűvel ven összepréselve. ennek a két csőnek a találkozásánál szivárgott a motorolajam! Ki szereltem az olajhűtő csöveket és elvittem az autósboltba hogy rendeljen nekem. Azt monta hogy HORROR összeg! 32000/ csőszett és ebből 2db kell nekem az az 64000 Ft . Elvittem a csövet egy sráchoz aki hidaulika csöveket gyárt és monta hogy javítható és meg is csinálja nekem 11000 Ft-ért a 2db csövet.
Nagyon sokat lehet spórolni!!!
Alfás Viktor (NagyVad)16-10-2010 13:17:58 // 52884
Sziasztok!
Mai projektem!
Reggel bemegyek az autósboltba hogy vegyek egy hosszbordás szij feszítő görgőt mert nagyon csúny volt a hangja. Közli velem az autós boltos haver hogy nincs külön görgő csak feszítő szerkezettel eggyüt ami 50000Ft. Montam neki hogy keressünk valami hasonló görgőt ami jó leget hozzá. Nagy nehezen találtunk is PEUGEOT 206 1.6HDI vezérműszíly feszítő görgőt ami 8000Ft . Tökéletesen működik!
Cro16616-10-2010 12:31:24 // 52883
sorry.. töröljük..de hogy?
Grando16-10-2010 11:53:58 // 52882
Eztetet kéne türűtetni e. :))
tipoatti16-10-2010 11:47:18 // 52881
Nem bizos, hogy jó ötlet volt ide kiírni, Amore nem fog neki örülni. Nem véletlenül van oda írva, ahová! :/
tipoatti16-10-2010 11:33:37 // 52880
"Tagok", "Alfa Amore", a bemutatkozó soroknál le van írva.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.