Forum >> 164-166

Kriszo30-01-2011 16:22:29 // 55279
Én is mostam tegnap:)
Szép a vas.)
Egyébként az EGR témához hozzászólva, azt nem tudom, hogy a MJet-eknél mi a helyzet, de ha nem csak városba mész vele, hanem felmászol néha pályára,Mo-ra stb és egy kicsit meghajtod akkor a korom is nehezebben rakódik le.Egyébként vezetési stílustól is nagyon függő a dolog.Nem kell ahhoz széthajtani, hogy megtalálj egy egézséges fordulatszám tartományt ahol használod.
Az EGR ledugózást én nem tartom jó megoldásnak, a részecskeszűrő az már egy más történet,nyilván én sem nyúlnék a zsebembe 5 kilóér hogy kicseréljem.
tibcsi30-01-2011 16:00:39 // 55278
Köszi. Kimegyek , lássuk mire jutok...
Zotya 16430-01-2011 15:51:09 // 55277
Szép.....így szépek ,ha tisztán "pompáznak" a nagyvadak.:)
grande bandi30-01-2011 15:46:43 // 55276
Ha oda kerül a sor van bontottam ,de előbb nezzetek meg a csatlakozojat. ott lenn a pedaloknal van egy konzol, mind 3 pedalnak ott mennek a vezetekei. ertelem szerűen a gazpedal feletti a potmeter csatlakozoja. ez szokott szetcsuszni. nincs rendes erintkezes es csak azt veszed eszre , hogy elment a vasbol az erő.
Nem egyszerű hozzaferni. En háton szoktam beereszkedni hozza. Szigetelő szalaggal rögzitettem ,hogy megegyszer ne ugorjon szet.
tibcsi30-01-2011 15:39:03 // 55275
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne , hogy tudjae vki mennyibe kerülhet egy gázpedál potméter (166 2.4 jtd) , esetleg bontottal érdemes-e probálkozni?
BeczA30-01-2011 13:29:12 // 55274
Egy kis napsütés és egy jól megérdemelt külső -belső nagyakarítás...

'''''30-01-2011 12:15:12 // 55273
Szerintem mindegyiket meg lehet csinálni.Ha csak úgy lehúzod biztos,hogy hibaüzenetet küld.
Smith30-01-2011 12:04:46 // 55272
gondolom a 166 2.4 JTDM-nél is.

Mi a helyzet pl. a 150 lovasokkal? Ha lehúzom az EGR-t biztos rinyálni fog :) Melyik számít egyszerűbb dizelnek?
'''''30-01-2011 11:05:33 // 55271
Előbb utóbb minden eldugul.Bár ez igazából a 159, 2.4jtdm-nél jellemző.
Cro16630-01-2011 11:01:55 // 55270
Azért a mi JTD-nk a 140-150Le-s még egyszerűbb, nem?
Don Gombóc30-01-2011 10:56:07 // 55269
Szinte ingyen van. :-) Rohadjanak meg. Azok meg akik nem járnak az ilyen verdákkal csak városban, még többet szívnak. Bár a taxisok mind kiiktatják. Meg is tudom érteni.
'''''30-01-2011 10:45:03 // 55268
Ebben igazad van.Megkérdeztem a gyári részecskeszűrő árát,480.000Ft.Az autómban 68000Km volt.Azért egy kicsivel bírhatná tovább is.Hozzátenném még,hogy az autóm minimálisan(csak beindításkor) füstöl jobban!
Don Gombóc30-01-2011 10:37:00 // 55267
Szerintem is ez a legjobb megoldás. Hiába vagyunk környezet tudatosak, de ezek az euro normák megölték az autózást. A régi vesszőparipám szerint nem is értem hogy ha ennyire fontos a környezetvédelem, akkor ezeknek a szabályozó egységeknek az egész élettartamára miért nem adnak illetve kötelezik a gyártót lifetime garanciára. Most akkor környezetvédelem vagy sem?
'''''30-01-2011 10:29:43 // 55266
Nekem 59-em van.Minden előjel nélkül eldugult a részecskeszűrő annyira,hogy a szívósort is cserélnem kellet.Teljesen eldeformálódtak a lapátok.A tisztítás mindkettőnél csak nagyon rövid ideig hatott.Kénytelen voltam kidobni a részecskeszűrőt,helyére egy cső került,ledugózták a többi csövet és kiírták a vezérlésből.Összköltség 30.000Ft volt.Új szívósor,használt rész.szűrő együtt 180.000Ft volt munkadíj nélkül! Részecskeszűrő szerepe a 159-nél,hogy a káros anyagot megszűrje,ezáltal teljesíti az autó az euró 5-öt. Tehát már csak egy kérdés maradt:Hibaüzenet után nekiállsz pucolgatni,netán szerzel használt cuccokat és utána kezded elölről.vagy kidobod,kiíratod és mész gond nélkül. Sajnos ezeket tapasztalatból írtam.
Cro16630-01-2011 10:15:33 // 55265
Én még csak képen láttam.
Nem meglepő a korom, ha egyszer ott megy keresztül..nyilván lerakódik:)
Ha nyit, zár rendesen akkor elfér. szerintem:)
(persze én is gondolkodom néha, mert 3000 körül már szerintem gyenge a gép,nem "ugrik", nem-e az a baj, hogy kevés a zoxigén:) ja és még ott van a kartergáz is..szegény moci..alig kap levegőt:( )
tipoatti30-01-2011 09:34:10 // 55264
Tapasztalatom csak annyi van vele, hogy pucoltattam már ki. Ijesztő mennyiségű korom került ki belőle.
Cro16630-01-2011 09:26:21 // 55263
Nem vagyok szakértője a témának, de amit tudok, gondolok leírom...az EGR egy olyan kütyü, amin keresztül megy a kipufogógáz(egy része),és feladata, hogy engedjen vissza a motorba kipufogógázt.Természetesen nem mindig ugyan annyit, hanem valószínűleg nagyobb fordulatnál többet. A kipufogógáz beáramlását egy pillangószelep segítségével oldják meg, egy csőben elfordul lényegében, mint a karburátorokban például.különböző módon vezérlik,pl vákummal.Alap helyzetben zárva van, nagyobb fordulatnál nyit.
Az buherálás az az elv alapján indult, hogy te is jobban szereted az oxigént,mint a kipufogógázokat:)) Magyarul, a tisztább,kipufogógáz mentes levegőbe juttatott üzemanyag jobban ég,és "jobban megy" így az autó is.
Ráadásul, X használat után, a korom annyira lerakódik a szelep peremén, vagy a fészkén, vagy a mozgató tengelyen, hogy képes nyitva maradni, ezáltal már kis fordulaton is kapja a motor a gázt,ami nem egészséges neki, mivel akkor még kevés levegő jut a hengerekbe, mert nincs "turbó" ami töltené.
Ezen negatív hatásokat szeretnék kiküszöbölni,azzal, hogy kiiktatják az EGR-t.
Van, aki csak lehúzza a vákumcsövet róla(bedugózza a végét,pl csavart dug bele,és szigetelő szalag),ezáltal nincs ami mozgassa a tengelyét, így mindig zárva van.
Van aki pl üdítős alu dobozból vág ki egy olyan méretű, formájú lapot, amit betesz a szelep elé, ezzel "elfalazza" elzárja a kipufogógáz útját.
A modernebb cuccok észlelik,ha nem az alap beállítások alapján működik a motor, magyarul hiányzik a képletből a visszavezetett kipufogógáz, így módosít a keverékképzésen, és nem megy jobban az autó, hiába volt az a célod:)Persze erre jön a válasz, valamit kiírnak a vezérlőben, és voálááá, megy mint a távirat, és nem érzékeli a "hibát".
A dízelmánia topicban van több hozzászólás ez ügyben ha jól emléxem.

Ja és az EGR értelme pedig, a környezet védelme,és a környezetvédelmi követelményeknek való megfelelés.. azt hiszem:)

(elnézést azoktól akiknek nagyobb tapasztalata van EGR ügyben, remélem nem csaptam be senkit, és nagyjából így van ahogy leírtam....ha nem akkor kérem pontosítsátok!)
Smith29-01-2011 21:52:47 // 55262
Na ilyet találtam, kicsit hosszú de hasznos lehet :)

(idézet egy másik fórumról)

"Ha nem kokszosodik, akkor minek is kellett lezárni? Mert divat az EGR-t piszkálni?

Manapság már nem a környezetvédelem az egyik legfontosabb szerepe az EGR(AGR) szelepnek.
A kipufogógáz egy részének visszavezetésével csökken az égési hőmérséklet és ennek nagyobb fordulatszámokon van igazán szerepe.
Persze vannak rendszerek amelyeknél a motorvezérlő "észreveszi" és módosítja a keverékképzést lezárt EGR esetén.
Egy másik fórumban éppen erről beszélgetünk.... Ott is divat az EGR ledugózása, lezárása csak mert jó brahinak tűnik, oszt' szépen lassan jönnek a problémák.
Teljesen elzárt EGR-nél még létezik a korrekció, amivel a vezérlőegység észreveszi a lezárást és dolgozni tud nélküle is, de leszűkített félig elzárt EGR-nél a motorvezérlés nem veszi észre a lezárást. Éppen ezért teljesen lezárt EGR esetében a vélt és valós teljesítménynövekedés placebo effektusnak tűnik, hiszen ha a vezérlés észrevette az EGR hiányát és úgy korrigált, akkor a teljesítmény nem növekszik. Félig elzárt EGR esetében lehetnek teljesítménynövelő tényezők, hiszen nem veszi észre a vezérlő a leszűkített EGR-t így kevés vagy minimális kipufogógáz jut ugyanarra az üzemállapotra. Viszont így a teljesítménnyel együtt növekszik az égési hőmérséklet is. Közben nincs ami csökkentené ezt a hőmérsékletet, így szépen dolgozgat a motor megemelt égési hőmérséklettel. Dolgozgat, dolgozgat, dolgozgat.....
Mindeközben nem lát bele senki a motorba főleg nem magas fordulatszámnál... és csak dolgozgat, dolgozgat.....egyszer csak..........................................................................................

Ezért nem mindegy le van-e zárva vagy nincs. Le van e szűkítve vagy nincs, hiszen a keresztmetszet nem véletlenül akkor amekkora...

Benyás autó nem is kormol általában, viszont sokan (dízel autóval) már felismerték, hogy inkább sűrűbben szétszedik és takarítják a lerakódott kormot és piszkot amit az EGR gyűjt maga körül és pucolják az EGR szelepet... Mert azért valljuk be szeretik tolni az autót vagy az autónak a gázt.....

Ezért is kérdeztem, ha nem mocskos és működik, akkor miért piszkáltad? Jobban nem fog menni, legalábbis legfeljebb jobbnak érezheted...

Nem értem miért ez a nagy össznépi egr piszkálás. Valaki elkezdte, terjed a neten, mint a pestis, közben sokan bedőlnek legendáknak..."
Smith29-01-2011 21:24:05 // 55261
El tudná valaki magyarázni mit jelent az "EGR ledugózása" művelet?

Mi az értelme? Hogyan csinálják? Miért csinálják? Ezzel ki van iktatva az EGR? Ezek szerint akkor az EGR-nek semmi értelme nincs?
Cro16628-01-2011 23:22:10 // 55260
Te járhatnál most is...csak nem akarsz feltűnősködni :))
Tommi28-01-2011 23:11:26 // 55259
Én meg V12-vel. Aminek piros szelepfedele van. És Maranelloban gyártották.

:)))
Smith28-01-2011 22:28:09 // 55258
Ja, hát pont erről beszélek. Hogy mekkora lehúzás.
Kriszo28-01-2011 21:54:04 // 55257
nagyon szűken számoltam a dolgot..
Egyébként Smith lehet hogy a szervíznek nem annyiért számolja fel, de mit csiálsz vele ha már nincs rajta garancia?:)Akkor már zsebbenyúlós a történet.)
Cro16628-01-2011 19:22:48 // 55256
Na ja..egy "tökéletes világban" még én is V6-tal járnék :)))
Smith28-01-2011 18:52:08 // 55255
Tök jó cikk! Bár az a jótanács hogy csak a végsebesség 80%-át használjuk ki, egyáltalán nem tetszik :)

Az meg hogy teljes terheléskor kormol, hát én a főnököm 0 km-es passátjából is szép koromfelhőt láttam kijönni. Most akkor ennyi erővel soha nem vehetnénk dizelt. Kormol az összes, szerintem kivétel nélkül!

Tudom hogy sokak szerint be is kéne tiltani :) Szia Arno! :)

Tudom hogy csak viszonylagos a dolog de ha olcsóbb lenne a benzin, és nem 12+ l6100-zal kéne számolni, én is V6-tal járnék. De szegény ember vizzel főz. Javításban meg drágább a dizel, állítja mindenki.

Részemről azt tudom mondani hogy eddig egy olyan hibám se volt (csak az utóbbi turbo nyomás szabályzó), ami dízel specifikus lett volna. Alapvetően a motornak még soha nem votl semmi baja.

- futómű cuccok hegyekben, axiál, felső lengőkar párszor, stb szilentek elől hátul, stb.stb.
- LMM
- ajtó zár motorok
- kormánymű
- hátsó lámpa repedés
- turbo nyomás szabályzó (ez sem kizárólag dizelben van, gondolom a TB-kben is van ilyen)
- xenon izzók
- fék tárcsák, fék pofák
- kézifék bovden
- kuplung tárcsa
- izzítógyertya ( na ez dizel dolog, kizárólag) :)
- akku
- vezérlés csere
- hosszbordás + sallangok csere
- szélvédő csere

Most hirtelen ennyi jutott eszembe :)
Cro16628-01-2011 18:35:14 // 55254
Szerintem 50e ből nem jön ki darabja...próbáltam rákeresni de nem találtam árat eddig..viszont találtam egy érdekességet KLIKKK.
A hengerfej repedései meg már 30 éve típushiba a dízel VW-nél :DD
Smith28-01-2011 18:16:38 // 55253
Na akkor harmadszorra pedig szeretném leírni ide, hogy úgy néz ki a turbo nyomás szabályzó cserétől elmúlt a kivillanó hibajelzés is.

Próbáltam az utóbbi 2 napban kitaposni a lelkét, és nem villan ki és nem torpan meg. Lehet tekerni rendesen!

Szóval a nyomás szabályzó feliratkozhat a tonnányi cucc közé ami hibajel kivillanást + torpanást okoz :)
tipoatti28-01-2011 18:10:44 // 55252
Pontosan ilyen autó VOLT a B4 szériáig.
Smith28-01-2011 18:04:45 // 55251
Azért a porlasztócsúcs csere gariban szerintem nem 50.000 / db, szerintem a gyárból ilyen esetben pár ft-ért megkapják az anyagot, na meg el tudjuk képzelni hogy a gyár mennyiért kapta.... filléres cucc nekik szerintem. Csak az "utcára" árulják az ilyeneket egy vagyonért. :(
Smith28-01-2011 18:03:06 // 55250
Én egész eddig úgy tudtam hogy a vw paszta a legtökéletesebb autó a világon, nem kell szervizelni, örökké tart, keveset fogyaszt, minden másnál jobban tartja az értékét, stb. stb.
:)
Kriszo28-01-2011 17:10:22 // 55249
Ez a Post részben neked is szól úgyhogy olvasd figyelmesen.)

Ne haragudjatok az Off -ért , de ezt muszáj megosztanom veletek...
Ma a kúton kávézás közbe a kezembe akadt az e havi Auto Bild.Szokásos kedvenc rovatomnál kinyitom a 100-ezres tartós tesztnél.A tesztelt gép Vw Passat 2.0Tdi.
Cserélt dolgok a következők:
100000km alatt 2x a teljes porlasztóegység.))Azthiszem emellett ne menjünk el szó nélkül.Az első teljes csere 27000-nél volt.khm mi??Még ha garis is számoljunk már egy picit utána..4x50000, csak a csúcs munkadíj nélkül..Aztán 97000-nél ugyanez a probléma szintén 4x50000.Ez azért szerintem nem kicsit durva...
Következő.
A motor szétbontása után észleltünk hajszálrepedéseket a hengerfejen, hangsúlyozom 100000km után.Az ujság rákérdezett a vw-nél hogy ez meg micsoda, mire egy nagyon egyszerű válasz érkezett, üzemmeleg motornál ezek a hajszálrepedések eltűnnek...!!!!!!!!!!!:)))))))A Bild csak ennyivel kommentálta:Pfff..)

Miután hazajöttem délután lementem a garázsba és megsimogattam a gépet:)))
Azért egy kicsit fel kell, hogy értékeljük a 100000-nél megjelenő futómű problémánkat is azthiszem.))))
Bocs az Offért és akinek van lehetősége pillantson az újságba mert érdemes.)
bizi28-01-2011 16:53:27 // 55248
Köszi, tied is szuper!
Itthon vettem, kb másfél éve hozták németből.
Remélem az írtaknék komolyabb baj nem lesz.
Kriszo28-01-2011 14:47:57 // 55247
Szép vas!
Kinntről hoztad?Szép a vas egyébként.Fasza motorok ezek nagyon nem szokott gond lenni velük...
Szíjtárcsák,szíjfeszítők,ilyesmikkel szokott gondd lenni.
Marklar15528-01-2011 10:22:48 // 55246
Ühhm.
Elfelejtettem kinek is, de itt vannak a képek amik vannak.
TtK28-01-2011 07:39:52 // 55245
Én is gratulálok! (úgy is mint márka-, típus- és színtárs :))
Zotya 16427-01-2011 21:51:53 // 55244
Gratula hozzá!Ápolgasd.:-)))
bizi27-01-2011 21:48:08 // 55243
Köszi!
Smith27-01-2011 21:34:32 // 55242
bizi:
aggodalomra semmi ok, járkálhatsz vele nyugodtan, valamelyik izzítógyertya szaraxik az 5 közül. Erhard nevű car-társ tud 4000 HUF/db áron adni gyárit. Ajánlott mind az 5-öt egyben cserélni, megelőzendő hogy 2 hét múlva meg másik nyiffanjon ki :)

Amúgy nyugodtan kérdezz, nem baj az se láma, abból tanul a nép :D

Jómagam is csak azért vagyok ilyen okos ebben az izzítás-témában mert nemrég estem át ezen, és én is itt a fórumon okosodtam meg :))))))
tipoatti27-01-2011 21:33:17 // 55241
Üdv! Nagyon szép a verda! Ne izgulj, hanem teljes nyugalomban készülj egy izzítógyertya cserére. :) Kérdezz nyugodtan bármiről bármit a típussal kapcsolatban, szívesen segít, aki tud itt.
bizi27-01-2011 21:14:21 // 55240
(Hupsz, befejezés előtt elment az üzenet.)
Azt akartam kérdezni, hogy itt lehet-e kérdezgetni akár láma kérdésekről is :)
Most pl azt csinálja, hogy indítás után néha a fűtőszál villog még egy darabig, ami hibát jelent elvileg. Kezdjek izgulni vagy amíg ritkán csinálja ne foglalkozzak vele?
bizi27-01-2011 21:11:33 // 55239
Sziasztok!
Most vettem a második Alfámat (166 mjtd, 2006), ez az első dízeles kocsim és van pár Alfás furcsaság is :)
Hunor27-01-2011 20:32:35 // 55238
Köszönöm!Szépen rendbe akarom rakni és úgy is tartani!Nem hibátlan de idővel az lesz!
Hunor27-01-2011 20:28:18 // 55237
A fiamnak tetszik nagyon a színe!
Kriszo27-01-2011 20:12:33 // 55236
Gyönyörű példány!Szerintem a legjobb kezekbe került.!))
W.27-01-2011 19:36:09 // 55235
Persze, jó az! Grandóval egymás mellé kell állnotok az Egomi talin! :)
Hunor27-01-2011 18:39:15 // 55234
Színt nem néztem csak azt,hogy aránylag egyben legyen!Nem nagy választék van sajnos!
W.27-01-2011 17:59:21 // 55233
Körömlakk színűre gerjedtél Te is? :)))
TtK27-01-2011 13:25:57 // 55232
Alfisti! Van valakinek európai 164 kapcsrajza? A közkézen forgók amerikai verziójúak. Thx.
Hunor26-01-2011 19:16:42 // 55231
Meg a sikamika is belül!Téli gumi is fent van,holnap szerviz!
Hunor26-01-2011 19:15:24 // 55230
Szürke plüss van benne egyenlőre,de bőr belső a terv !Majd csinálok a belsejéről képeket mert ma átíratási program volt!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.