Forum >> Alfasud-33
pb_26-04-2006 23:30:22 // 15521
Én valószínúleg majd magam próbálok gyártani/gyártatni hozzá eszközöket. 1et már szétszedtem házilagos módszerekkel, de ezt 1 kicsit tovább kellene fejleszteni.
kando.26-04-2006 22:59:32 // 15519
Bezzeg pb_-vel, mint Anyegin... :)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-04-2006 22:52:54 // 15518
Elolvastam.
Sok.
Mán a kérdés.
Ennyit nem írok.
Gyere Miskolcra! :-)
kando.26-04-2006 22:50:51 // 15517
asszem, ami 'zitten vann, fríméless... :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-04-2006 22:50:03 // 15516
Melyik címemre küldted?
'zittenire?
Merakkó' nézem,de mán!
kando.26-04-2006 21:20:24 // 15515
Ádidi!
emailem megjöttt ???
Robesz726-04-2006 21:09:56 // 15514
és működik is... :-))) szívesen..
Ferke26-04-2006 21:04:06 // 15513
Az sztergályos tééleg jó ötlet, köszi!
Kisvuk26-04-2006 21:03:55 // 15512
Sziasztok !!
Úgy látom nem csak én kaptam darabokra a motort !!!
Holnap kompressziót mérek remélem eljutok odáig ! :)
Robesz726-04-2006 20:58:11 // 15511
Ki lehet sajtolni, egy esztergályos nekem 10 perc alatt kiszedte és vissza az újat.....
Ferke26-04-2006 19:10:57 // 15510
Remek. Na este megvizsgálom, mert most nincs nálam. Köszi a helpet!:)
pb_26-04-2006 18:55:13 // 15509
Amin az öntvény van, ahhoz valószínűleg 2 eszköz kellene. Sajnos nem annyira 1xű, mint így leírva. Ha +nézed a nálad lévő db, akkor ott van még 1 tengely is, amit ki kellene préselni az öntvényből, aztán pedig a csapágyat a görgőből.
Ferke26-04-2006 17:24:59 // 15508
Értem, tehát akor pb_-nek igaza van, kellene ehhez egy eszközt csinálni igazából.
bb1826-04-2006 17:22:24 // 15507
lehet hogy rosszul mondtam, mert akkor a tengelyt is cserélni kell és azt uj görgöre értettem. ha csak csapágyat cserélsz akkor ki kell nyomatni a tartobol az egészet és ugy feltenni a tengelyre a görgöbe az uj csapágyat
Ferke26-04-2006 16:43:34 // 15506
És ha már kifúrtam, utána az új csapágyat beletenni gondolom már nem gond.
bb1826-04-2006 16:41:14 // 15505
ha ütöd elgörbülhet a konzol. esetleg furd meg a másik oldalrol. ha jol középen mefurod és vékony husa marad körben, akkor könnyen kijön.
csapágyban : Timken, Koyo, Skf, Fag, stb. csak minöségit tegyél bele.
igazábol én Koyot használok vagy Fag-ot.
a timken nagyon jo de csak ha eredeti angol. a lengyelek is gyártják, és az a trükk hogy nem csinálják mindegyik méretet, de forgalmazzák. amit nem ök csinálnak ez eredeti angol, de lengyel áron !!!
pb_26-04-2006 16:15:00 // 15504
Inkább ne, mert nem lehet.
Ferke26-04-2006 16:09:45 // 15503
Jóól hangzik.:) kiütni ne próbáljam inkább?:)
pb_26-04-2006 16:03:20 // 15502
Mondjuk, vagy FAG. De előtte azért nem árt +nézni a csapágy számát, a hézagot, stb-t.) Ill még 1 fontos dolog kell csinálni, hozzá 1 kinyomó szerkezetet is.
Ferke26-04-2006 16:00:59 // 15501
Ok, melyik csapágyboltban érdemes ilyet keresni?Skf?
pb_26-04-2006 15:58:01 // 15500
Lehet kapni külön görgőket, mert a 16v-be kell 2 db szmpla görgő is. Tulajdonképp ami az egészben elhasználódik, az maga a csapágy. Kiszedhető a csapágy a görgőből, és maga a csapágy kb 1k-1,2k között +kapható a csapágy boltban, teljes áron. Pl a Bredanal 1 db görgő mondjuk 2k, a feszítógörgő pedig 6k-7k. Az maga a görgő nem használódik el annyi idő alatt, mint a csapágy, tehát újra felhasználható, a feszítőgörgőnél pedg az öntvény szinte örökéletű(ez dob nagyon sokat az áron), tehát ez is újra felhasználható. Vagyis 8v esetében kihozható lenne a dolog 2 csapágy, és 2 szíj cseréjével.
Ferke26-04-2006 15:45:21 // 15499
Miért, az annyira babrálós meló?Asszem nem is láttam sehol külön csapágyat hozzá, csak egyben a feszítővel.
pb_26-04-2006 15:41:33 // 15498
Nézd +.) De, ha nagyon ügyes, és elszánt vagy, akkor cserélsz benne 1 csapágyat.
Ferke26-04-2006 15:36:29 // 15497
Ok, akkor ha lehet, Breda, Lorett-et hanyagolom. Nem tudom, hogy amit Gery-től kaptam milyen.:)
pb_26-04-2006 15:34:08 // 15496
Gyenge minőség. Saját példám, jó esetben is kb futhatott 2k km-et, és már szépen dolgozza ki magából a kenőanyagot. Ez számomra nem túl bizalomgerjesztő. Míg mondjuk az előző görgő készlet sokkal többet futott, és nem látszottak rajta ilyen nyomok a kiszerelésnél.
Ferke26-04-2006 15:10:53 // 15495
Mi baj van a breda-val pl? régebben nagyon sokszor használtam, még fiatnál, és sose volt bajom vele. Mitől lehet ez rossz?
pb_26-04-2006 15:04:49 // 15494
Erre is, és a csapágyra is ami a görgőben van. Pl. Breda Lorett csapágy erőteljesen nem ajánlott.
Ferke26-04-2006 13:58:36 // 15493
Mármint mire figyeljek? Azt tudom, hogy más a feszitő a két oldalon. Erre gondolsz?
pb_26-04-2006 13:52:49 // 15492
A feszítőknél, a csapágyra figyelj!
Ferke26-04-2006 13:47:18 // 15491
A veztengelyek, ha kint lesznek, majd megint tanácsot kérek tőletek, mert nem vágom, milyen, amikor rossz.:)
Ferke26-04-2006 13:46:15 // 15490
Köszi, akkor dugattyú Kilőve, sejtettem, csak gondoltam bizti ami bizti. Olajnyomással van gond+elég brutál kartergázt nyom ha az olajbetöltő sapkát leveszem.
aszelepek meg nagyon olcsók, azért gondoltam, hogy akko má kicserélem.
Vezérléshez Gery83 adott egy feszitőt+veszek egy másik oldali, ugyanolyat, az nem gond.
pb_26-04-2006 13:44:15 // 15489
Ez még mindig csak a fórumba való verzió. A másikat majd személyesen.)
kando.26-04-2006 13:42:24 // 15488
Nyehehee... :-PPPP
Mikor a leomlo"t szereltem le, en is ereztem igy.. emlegettem az oreget...
kando.26-04-2006 13:40:44 // 15487
Na, igy kicsit mas...
Pedig azert a Subaru se rossz gep, bar lattam par leharcolt regebbi peldanyt mar.. :(
bb1826-04-2006 13:38:39 // 15486
a baj az volt hogy akkor vette az ember és örült hogy egyáltalán idáig meguszta.
pb_26-04-2006 13:37:14 // 15485
Dugattyút nem kell, hacsak nem akarod fúrni a blokkot, de, ha igen akkor komlett generál, vagyis mindent cserélni kell csapágyak, tengelyek, tömítések tekintetében.
A többi az ok. Ill a veztengelyeket nem árt +nézni hátha cserére szorulnak, és a szelepeket becsiszolni.
kando.26-04-2006 13:34:23 // 15484
Na, asszem en visszamentem volna a szerelohoz, de nem egyedul...
Vagy aki nem ert hozza, mert csak keleti autokhoz ert, ne is nyuljon ilyen gephez... :-S
pb_26-04-2006 13:33:36 // 15483
Amocsokállatgiovannijahogyígytaláltakieztazutolsószemétfoscht!)))
bb1826-04-2006 13:32:21 // 15482
az oroszoknál egyszerüen megoldották ( bár a mai napig használják a megoldást ott ahol tutira mennek ) : a csavarok feje ki van furva és mindegyiken végigfüznek egy drotot amit a végén összefüznek.
erröl csak egy érdekesség : multkorjában hoztak egy subarut javitani azzal hogy szol valami elöl. a kedves szaki aki csinálta, a gyári tengelycsonk csavar helyett ráeröszakolt egy lada anyát, amitráadásul le sem biztositott ( nem is lett volna rá lehetöség, mert közel nem ugyanolyan a két megoldás. az egyoknek el kell ütni az anya arra valo részét, a másiknál sasszeget kell betenni ).
a vége :
agycsapágy szett csere
féltengely csonk csere
kerékagy csere
féktárcsa+betétek csemindösszesen 85000 ft !!
egy hülye miatt, és kész szerencse hogy nem volt baleset vagy más belöle, mert gyakorlatilag a féktárcsa tertotta a helyén a kereket...
bb1826-04-2006 13:26:58 // 15481
dugattyut nem kell ha nem furod fel és nincs berágodva.
a gyürü mellé mindenképpen jár a hajtokar csapágy, de ha az olajnyomással nem volt baj akkor a fötengely csapágy maradhat.
szelepeket nézd meg, lehet hogy csak köszörülni illeszteni elég. ha kopott a vezetö akkor viszont illik cserélni azt is. amugy nem biztos hogy a vezetöt cserélném.
szimering természetesen és tömités mindenhol ahol a szétszedés miatt kell.
vezérmüszilyat is csak görgökkel együtt. csak olyan görgöt tegyél bele amire teljes garit adnak, igaz hogy drágább, de esetleges törés vagy hiba esetén a teljes kárt fizetik, munkadijjal együtt.
kando.26-04-2006 13:23:03 // 15480
De azert azt se mondanam, hogy ami ruszki cucc, az csak sz@r lehet.. Bar Te voltal kulfoldon is sokfele, gondolom, szoval a tapasztalatokat Te ismered :)
bb1826-04-2006 13:22:48 // 15479
egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy giovani nevü autoszerelö akinek különös perverzioi voltak. ezek közül is a legkülönösebb az volt, hogy nem birta elviselni a kitekeredö csavarokat.
egyszer aztán giovanni ment-mendegélt az utcán romában és megbotlott egy kitekeredett aknafedél csvarban. nagyon rossz kedvü lett, és nyomban hazasietett. egész éjjel törte a fejét mi tévö legyen, mignem reggelre rárött a megoldásra: le kell fürészelni ami kiáll !
néhány év mulva már csak a fürészes giovanni-ként ismerték szerte itáliában az emberek.
végül még világhirre is szert tett, mert némi ferditéssel rola mintázták amerikáben a láncfürészes gyilkos alakját.
itt a vége fuss el véle. jo éjszakát gyerekek...
Ferke26-04-2006 13:20:05 // 15478
Srácok, nagyjából összeszedtem, hogy miket kéne cserélnem a boxi felújítás alatt. Segítenétek pontosítani?:)Ti mit cserélnélnétek még?
Dugattyú(nemtudom kell-e?)
Gyűrűk
Főtengelycsapágy,
Hajtókar csapágy,
szelepek,
Szelepvezetők,
összes sszimmering(szelepszár,főtengely, vezműtengely),
összes tömítés és persze vezérlés
bb1826-04-2006 13:17:59 // 15477
meg az hogy a világ melyik pontján vagyunk...
pl: Japán, vagy esetleg Oroszország. már a technologia miatt.
:-))
kando.26-04-2006 13:17:09 // 15476
No, meseljel :))))
De giovanni is legyen benne ;-)
pb_26-04-2006 12:58:39 // 15475
Persze, nyilván sok lehetőség van a tömítésre, rögzítésre.)
kando.26-04-2006 12:53:39 // 15474
Mindig az adott technologia (ahol a csavarkotes van) es igeny (ho, razkodas, nyulas stb.) hatarozza meg, gondolom, hogy milyen csavarkotes tipus legyen es az hogy legyen segedrogzitve is (tehat nem csak a menet es anya fogja meg, hanem mindenfele kemiai anyagok a menetben).
NA, ez is erdekes tema lehet :))
pb_26-04-2006 12:50:53 // 15473
Majd én leírom, jó kis szabatos módon.))
bb1826-04-2006 12:38:42 // 15472
a csavart lehet ragasztani, rögziteni, tömiteni stb.
ha gyári fékszetthez veszel csavart azok állt. elöre be vannak maszatolva rögzitö festékkel.
ha csak rögziteni akarod akkor csvarrögzitö maszat, könnyebben oldhato mint a ragaszto. a ragaszto állt. csak melegitve oldhato.
van még ragasztö-tömitö, rögzitö-tömitö variácio is olyan helyeken ahol pl átmenö furat van és esetleg olaj a másik felén ( jellemzöen lendkerék csavarok )
amugy a csavarok rögzitésére mechanikailag is minima 20 féle lehetöség van mint tudjuk. csak itt éppen nem az kell. :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
598
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?