Forum >> Alfasud-33

pb_09-09-2007 16:56:42 // 33871
A lököst viszonylag 1xű lenne kizárni, + kell fogni, és jól +rángatni. Biztos, hogy a jobbról jönnek a hangok?
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-09-2007 15:12:04 // 33870
Szia mester!

tegnap este a Keleti végben erről beszéltek éppen,beleolvastam és reggel úgy keltem fel,hogy szinte biztosan ez a baj,mármint lengőkarszilent!
gondoltam egyszerű lesz,össz 3 pont van, be az aknába,szereztem vasrudakat,amik erősek de beférnek az adott helyekre,aknába be és beindult a "feszgetés"...
sajnos semmi eredmény,mindegyik mozog egy kicsit,de nem sokkal jobban,mint a baloldali párja.
a hangot sem sikerült garázskörülmények között előidézni :-(

elmentem az ex-tulaj,ma már csak hobby-szerelőhöz,ő is azt mondta,mintha valami ki lenne lazulva,de semmit nem látott-érzett
annyit találtunk,hogy az a kereszztartó,amihez a lengőkar is elölről csatlakozik,a szélén
2 csavarral van rögzítve alulról és ezoldalt az egyik csavar feje alatt az alátét szét van repedve...
ez okozná?

meg annyit mondott az illető,hogy mivel lóg a lökhárítóm(durván) ,nehéz megállapítani a forrást,de akár a lökös is lehet...
az elsőrészt elismerem (az index alatti nyúlvány el is tört,ahogy láttam :-( de a vége valószínűtlen, ezen a hangon érezni,hogy az autó a súlyával okozza...

mindegy,a héten járkálok 1-2 napot lökös nélkül,hátha közelebb jutok a megoldáshoz...
kando.09-09-2007 11:43:27 // 33869
Kedves vagy :)
pb_09-09-2007 11:22:52 // 33868
Nem kell önálló topik, ez a 33-as topik, a régi motorosok tudják ezt.)) Esetleg a címet kellene +változtatni, de engem így sem zavar.)
Hakuna09-09-2007 11:19:26 // 33867
Jé, témyleg ott az STB :) Azér szerintem a 33 megérne egy önálló topicot, de tudom, hogy topicellenesek az atyák :)
pb_09-09-2007 11:14:32 // 33866
A topik nevével kapcsolatban már volt eszmecsere, kedves norbee atyánk kicsit hiányosan alkotta +.))
Hakuna09-09-2007 11:09:44 // 33865
Ki kell hajítani a koromgyárat, lecserélni az alját, boxert bele. És máris illik ide :)
Amúgy anno engem is idegesített, hogy nem 33 topik van, hanem boxer. De végülis nagy eltérés nincsen. Viszont Hova menjen a dízel 33 szerinted?
Scott09-09-2007 10:48:09 // 33864
Elvitte a fickó ? Az igen. Most akkor lehet törni a fejet az utód miatt :)
Scott09-09-2007 10:45:50 // 33863
Hm, ez boxer topic, a dízel nem itt van, még ha 33 is :PPP :)))))))
Scott09-09-2007 10:45:09 // 33862
Hasonló jelenséget produlálhat a lengőkar szilent, ha szar. Azon a részen, ahol a kasztnihoz van rögzítve. Nézd meg azt is.
Cho Simba (TomQ4)09-09-2007 10:32:46 // 33861
Sziasztok

Van egy 1993-as csíklámpás 33TD eladó, műszakit nem kapta meg mert állítólag rozsdás az alja. Tehát most nincs rajta műszaki. Zöldkártyát viszont megkapta :)
Akit érdekel az írjon !
Hakuna09-09-2007 10:22:25 // 33860
Hammerite-al ne fessetek, max kalapácsot :) Lekentem a jobboldali első ajtót (rozsda miatt hamarosan cserés, már van is pót hála Kandó777 kollegának :) ) mer eléggé roskadozott a rozsda súlya alatt :) Gondoltam, ha már csinálom, bekenem az Offost, azon is volt egy épp javított rozsdás rész. Lekentem, megszáradt, sütött rá a nap, esett rá az eső. Mondom ma akkor fújok rá mattfeketét, aztán majd csak szerzek rávaló kikevertet, a saját metálzöld színében. Hát nagy tévedés :) Szépen befújtam, még sem folyt (pedig szoktam bénázni:)) Erre kezdett cserepesedni mint a száraz föld. Alighanem a Hammerite eszi a mattfeketét :)
Egy ronggyal lehúztam egy csíkban a fekete réteget. Alatta a Hammerite ugyanolyan mint előtte volt. A szórófestékben lévő higító meg sem hatja. Szóval visszafújtam rá. és most ázik mivel gyorsan jött egy zápor is a napsütésre hirtelen, kiváncsi leszek mi marad :)
Még szerencse hogy az Alfa garázsban festődik :)
Hakuna09-09-2007 09:31:48 // 33859
Remélem, hogy jól jártam :) Most voltam a Zobiban, vettem trinát alapozót korróziógátló cinkest. Erre jön majd a gitt, rá egy mattfekete festék, és fölé a fekete rücsi. Aztán meglátom szükség lesz -e fényezésre, ha igen, idővel abba is beruházok. Ajánljatok üregvédelemre alkalmas szert. (Trafóolajat állítólag félévente kellene fújni, és nem biztos, hogy nem büdös sokáig) Este lekentem RO55 rozsdaoldó és átalakítóval, most kenek még egy bő réteget, jó, mert bevonatot képez állítólag. Addig lehúzhatjátok a Trinátot, ha valaki szerint szar, de alternatíva is kell helyette, csak úgy érvényes :) Forma 1 előtt felkenem az első alapozóréteget. Aztán 6 óra száradást mondott a szakasszony a festékosztályon két réteg között.. :)
Ferke09-09-2007 07:08:34 // 33858
Én haverom 164 3.0 V6-osán szakítottam bele a hátsó soron a gyertyát. Úgy, hogy a enetes rész ottmaradt, a többi kijött. A víz levert. Már gondolatban szétbontotta a V6-ot.
Aztán egy csavarhúzó beledug, megfeszül, szorítófogóval csavarhúzóra ráfog, nyit...és kijött:)))))
pb_09-09-2007 01:39:32 // 33857
Aki mer, az nyer!))
Sztem nem bonyolult kiszerelni, 1re kell nagyon figyelni, hogy a kiszedésnél ne sérüljön az a "papír" váz. A napellenzőnél trükkös, mert ki kell szedni a 2 belső tartót is nem elég csak a csavart kiszedni belőlük. A kédereket 1xűen le kell csak húzkodni, a B oszlopnál a műanyag borítás is rajta van, azt el kell húzni, a C oszlopnál is ugyanilyen móka van, nem tudom a nagylámpáson van-e óra, azt csak ki kell pattintani, és hátul a lámpát is.
A régi anyagot le kell szedni, kell 1 jó ragasztó(bár Ádi kártárs Pámatexel csinálta), és fel kell ragasztani az új anyagot.
Asszem kb ennyi.
HátvédRomeo09-09-2007 01:29:08 // 33856
pb_!

A tetőkárpitot meg se próbáljam leszerelni, hogy másikra cseréljem, szerinted??? Ahogy elnéztem a napellenző csavarjai sétaút, de aztán a többi a gumiszéleknél... Hát egyszerűbb ha behúzom valami vékony kárpit anyaggal.
Szerinted???
pb_09-09-2007 01:21:43 // 33855
Gyertyát már én is törtem, igaz az nem 33-ason volt. Szintén lehetetlen volt hozzáférni a gyertyákhoz, a kulcs sem volt a legjobb, aztán tört a porcelán, szerencsére semmi nem esett sehova. A titka az a dolognak, hogy jó szerszám kell hozzá, és akkor nem lesz baj, a gyertyát pedig nem állat módjára kell lehúzni, nem féltengely anya az.
HátvédRomeo09-09-2007 01:17:13 // 33854
Megmondom őszintén én gyertáknál mindíg attól félek, hogy eltöröm a gyertyapipát, vagy a gyertyát. Volt Apámnak pár éve a Sud után egy szükség megoldás miatt 1 Escort (1981-es). Bele volt szarosodva a gyertya az előző gazdi miatt. Mikor kivettük miszlikre tört Apám kezébe azt potyogott a "lukba" a porcelán darabok. Be is fosott a motorja pár km után. Azóta még jobban félek kicserélni. Igaz most kb 4000 km van benne, és a főtengely csapágyazáskor szerelő rakta be nem én.
pb_09-09-2007 01:04:47 // 33853
Swan kolléga verdájából pillanatok alatt kint voltak a gyertyák. Pedig azt hittem tovább tart majd.
HátvédRomeo09-09-2007 00:54:29 // 33852
Hát megmondom őszintén az én 1.7 8v IE-n se leányálom az aksi felöli oldalon gyertyát cserélni.
Az 1.2-es Sud-on a 4 gyertya kb. 5 perc alatt megvolt. Ennél nem is jó rágondolnom. :)) A gyertya pipákhoz alig fér oda a kezem, pedig kicsi tenyerem van.
pb_09-09-2007 00:12:09 // 33851
Pontosan, csak szimplán +emeled.
ÁdidiGaga (il hempescattore)09-09-2007 00:11:27 // 33850
szia!!!

"+ kell emelni, úgyhogy a kerék a helyén marad,"
mármint,hogy nem szerelem le az agyról?
pb_09-09-2007 00:00:09 // 33849
Az enyém is ilyen, ha nem kotyog, mint az állat, csak kicsit lehet érezni, akkor nem kell vele foglalkozni.
Sztem csak jól jártál így.)
pb_08-09-2007 23:57:43 // 33848
Akkor a hang +van honnan jön nagyjából. Kezd el a jobb elejét belengetni, azán a kereket cibálni, rugdosni, hátha előjön az említett hang. Ha nem, akkor + kell emelni, úgyhogy a kerék a helyén marad, és úgy cibálni mozgatni, hogy jöjjön elő a hang. ha így sem mutatja ki a foga fehérjét, akkor én még +nézném a féltengelyeket, futóművet(szilenteket, gömfejeket), motor-váltó bakokat, és a kormányművet. Úgy gondolom ezek között lesz a bűnös.
Hakuna08-09-2007 23:13:41 // 33847
A hátsó kerekek rángatásra mozognak. Ez normális dolog? Van aki megijedt tőle, van aki azt mondta ez valami kúpos felfogatású vagy mi, és ez rendben van így.
Hol az igazság?

Ja amúgy lecserélődött a teljes baloldali küszöb (alsó része) is. Hiába tűnt jobbnak, helyenként alulmúlta a jobboldalit. Szóval nem siratom. Zártszelvények ide is hasonlómód beköltöztek. Ezáltal az emelőbakok atomstabilak lesznek. Részletek a blogomban.
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-09-2007 21:36:41 // 33846
folytatás- A KÉRDÉS:

ELŐZMÉNY: mielőtt a jobb1 rugóstagot kicseréltem,sajnos jártam egy darabig 0%-os gátlóval ,ugrált is a kerék szépen... :-(
a cserével rendbejött a futás,de néha nagyritkán "kottyanás" hallatszott onnan,amikor a kerék gödörben ugrált,csatornafedélnél pl...
GOND:
majd' 1 évig semmi,de az utóbbi hónapokban rossz úton már nagyon csinálta (sorozat-kotyogások) a múlt héttől meg egyre szarabb ,ma pedig már konkrétan azt hittem kiesik a kerék :-(
a kottyanás már kolompolásba (ide-oda verődés) ment át, komolyan olyan,mintha valami alkatrész 3-4 cm-es holtjátékkal ugrálna ,amennyire megállapítható, kábé függőlegesen.
vagyis mintha az eddig csak függőleges mozgás (kottyanás) elkezdett volna oldalra is kimozogni,attól van a verődő hang-effekt.
KÉRDÉS:
azt nem várom - bár ez lenne az igazán tutti - hogy valaki ennyiből konkrétan megnevezze a hibás alkatrészt ,de hasznos lenne,ha a hibafelderítés mikéntjéről
kapnék tanácsokat,
uis az zavar a leginkább,hogy ma este felemeltem az autót,levettem a kereket.,aztán ott lóg a futómű,de nem bírom mozgatni semerre,látszólag minden oké,de ha réengedem azt autót meg megyek vele,mintha széjjel akarna esni :-(

Köszi előre is,ma leszek és figyelek sokáig! ;-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)08-09-2007 21:05:53 // 33845
Sziasztok!

Először is bocs,hogy csak most lendítem ide az arcomat,amikor segítség kellene,de ugye munka, család + másik verdának olyan OFF-ra hajtok , amihez nem árt előtanulmányokat végezni... ;-)

A SW-nal nagyjából semmi gond, zokszó nélkül teljesítette az 1hetes 1200 km-es veszprémi nyaralást, illetve régebben volt egy kis porbléma,ami nemrég elkezdett komolyodni és mégsem akarom megvárni vele a másik verdát ,ami = SW forgalomból kivonás+normális rendbetétel.

(folyt.köv)
Ferke08-09-2007 20:51:09 // 33844
Szeva boxisok! Eladtam a kisfost...márint az uno-t. Szegényt kicsit sajnálom..most viszont asszem kéne helyette egy boxi:))
pb_08-09-2007 20:02:25 // 33843
Ugyanúgy, ahogy S4-en, S6-on, V4-en, V6-on, V8-on.))
Alul az olajteknőn van 1 belsőkulcsnyílású csavar(imbusz), 12-es kulcs kell hozzá, és a menetiránnyal ellenkezőleg van a feje, az a leeresztőcsavar.



(Ne zavarjon +, hogy a képen 1 6lap fejű csavar van)

Az olajszűrőt pedig a menetirány szerinti jobb oldalon találod a hfej, és a tűzfal között. A betöltő nyílás pedig a baloldalon van kuplung munkahenger mellett. A műanyag kupakra szépen rá van írva, hogy Olio, vagy 1 AR jel van rajta.



1 javaslat, az olaj cs én most már csak úgy csinálnám, hogy vennék 1 gyengébb minőségű olajat, és 1 jót, ami frankó, + 1 tisztító adalékot. AZtán adalék beleönt 5 percig járatni alapjáraton, olaj leenged, gyengébb minőségű beletölt, járatni 1 kb 1/2 órát max 2k-s fordulaton. Aztán leengedni. hagyni jól kicsöpögni, olajszűrőt lecserélni, csavart beasztázni, frankó olajjal feltölteni. Így nagyon sokáig szép tiszta marad az olaj, és a belső részek is tuttisan át lesznek mosva.
Alfaferi08-09-2007 19:35:28 // 33842
ciao
Léccike, pb.
hogyan cserélek olajat 33.-sban?
boxer motor, Nekem újdonság!
pb_08-09-2007 17:41:57 // 33841
Nem könnyű dolog az 1x biztos.) Az a nagy baj, hogy a gyertyák, pont a hossztartó magasságában vannak, ezért nehézkes a hozzáférés. Ha tudok, majd csinálok képet.
HátvédRomeo08-09-2007 17:29:20 // 33840
Na erről már olastam itt párszor.
Hogy is van ez??? Nehéz gyertyát cserélni a 16v-ben?? Vagy, mi??
HátvédRomeo08-09-2007 17:23:33 // 33839
Csöcsöm tudja. De tartós darab biztos a motor is. Hát véleményem szerint egy picit lehet formálni fejjebb a pacikat. Bár 2.0 tartós lehet így 115 pacival. Fasza motor lehet, GRATULA!!! :)))
pb_08-09-2007 17:21:49 // 33838
Ok. Majd úgyis mondod, mi lesz az akció vége. Páá.
pb_08-09-2007 17:19:42 // 33837
Naja, ez a 16v 1 elég jól sikerült konstrukció, még, ha nem is lehet benne gyertyát cserélni.))
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 17:19:16 // 33836
Igazándiból egy tipikusan rövid távon jó, hosszú távon rossz üzlet lenne, ezzel tisztában vagyok, de abban is biztos vagyok hogy mindkét fél számára a legelőnyösebb megoldás lenne jelenleg, bár mondom, még vele nem beszéltem.
Na mennem kell, sziasztok.
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 17:16:25 // 33835
Teljesen mindegy hány köbcentis, nem lehetne jobbat csinálni az 1,7 16V-nél, legalábbis ésszerű pénzen nem, az tuti. Ha meg már főtengelyt-meg mindent cserélsz, akkor akár egy Tico motorból is lehet állatot csinálni, lásd a 300+-os Civicet.
pb_08-09-2007 17:13:50 // 33834
Az a motor annyit tud, mint az 1.7 QV motorja. Nem tudom, hogy mennyire lehetne húzni azt a motort, de gyanítom, hogy nem nagyon. Vagy, ha igen, akkor viszont nagyon, nagy költséggel.
HátvédRomeo08-09-2007 17:03:33 // 33833
Sziasztok!

Basszus 2.0 boxer. Gyrekek azt felhúzni 170 pacira. 33-asba mit léphet az. Jujjujj, királyság.
Vince! Akkor kicseréled a mocit erre???
pb_08-09-2007 17:02:42 // 33832
Sztem leszek még 1 ideig.
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 17:01:05 // 33831
Egy 10 percre lelépek, majd jövök vissza, ha még itt leszel.
pb_08-09-2007 17:00:09 // 33830
Jaja értem.)) Kár lenne, de tudom, hogy mondogattad, hogy újítani kellene. A turbos Lancia biztos nem lesz rossz, gondolom benzines turbosra menne a csere.
Én még nem gondolkodom ilyenen, de asszem még 1 jó ideig nem is fogok.
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 16:55:22 // 33829
Pontosabban 2,5 az 1 be. Érted? ;-)
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 16:54:25 // 33828
Hát Lanciának van köze hozzá... :) Nem egy integrale, de azért turbós. De még nem tutti az üzlet, még csak az átgondolás, üzengetés fázisában tartunk. Cseréről lenne szó. 1-1-be
pb_08-09-2007 16:51:19 // 33827
Lehetséges. +mondom őszintén nem foglalkoztam még a Lanciak lelkivilágával, talán ha majd 1x lesz 1 Lanciam. Mondjuk 1 Integrale.)))
Miért ne állnék szóba veled?) Szóval, ha gondolod, felőlem nyugodtan le/+ír6od.)
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 16:46:52 // 33826
Jaj! De semmi céllal, csak a kiváncsiság hajt. Ha leírnám mi ütött szöget a fejemben, szóba sem állnál velem... :))

Visszatérve a linkre, valszeg csak egy zsákutca, egy egyszeri, előd és utód nélküli technika ez.
pb_08-09-2007 16:43:01 // 33825
Fogalmam sincs. De látom már szöget ütött a fejedben a dolog.)))
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 16:40:25 // 33824
Szerinted van köze a sudéhoz? Próbáltam keresni a neten, de azt sem tudom, hogy elöl, vagy hátul van-e, meg azt sem, hogy elöl, vagy hátul hajt-e.
pb_08-09-2007 16:37:04 // 33823
Na ezt nem is figyeltem.)) De most, hogy így mondod, gt már régebben mondott/linkelt 1 ilyesmi dbot.
VinceP4 (Il capitano)08-09-2007 16:32:18 // 33822
Cső.
De nem az, hanem, hogy BOXER!!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.