Köszi!
Egész jó, de még hűlnie kell, a szilvaágynak pedig még jobban át kell hatnia, de azért élvezhető így is :)
Forum >> Alfasud-33
kesa08-03-2011 21:39:07 // 76271
kesa08-03-2011 21:34:59 // 76269
Csak nehogy úgy maradjon!
No, megyek megkóstolom. Egészségünkre :)!
No, megyek megkóstolom. Egészségünkre :)!
pb_08-03-2011 21:33:03 // 76268
Utána tetted bakra.D
kesa08-03-2011 21:31:40 // 76266
Az enyém ma is szolgálatban volt!
Azzal mentem a páleszért.
:D
Azzal mentem a páleszért.
:D
kesa08-03-2011 21:30:55 // 76265
Kivettem, és beraktam a hűtőbe :)
Pont ma hoztam apámtól 2l szilvát, aszalt szilva ágyon :D.
Pont ma hoztam apámtól 2l szilvát, aszalt szilva ágyon :D.
pb_08-03-2011 21:30:42 // 76264
Ne keverd össze a sajátoddal.)))
kesa08-03-2011 21:29:36 // 76263
Praktikusan valóban ezzel érdemes számolni.
kesa08-03-2011 21:28:57 // 76262
Te raktad téglára, vagy önkéntesek segítettek?
pb_08-03-2011 21:26:31 // 76261
Gondoltam rá, hogy a méréssel 1úttal ezt is +csinálom, de most ez nem fog összejönni.) Majd idővel.)
LoneWolf3308-03-2011 21:04:36 // 76260
Az üzemi állapotot alatt a megfelelő légnyomásra beállított, terhelt abroncsra gondolok. Feledkezzünk meg egy kicsit az átmérőről és a sugárról, mert a kerület a lényeg. A terhelt abroncsnál jelölj össze egy pontot a talajjal. Gördítsd el az autót addig, amíg a megjelölt pont ismét összenéz a talajjal. Mérd meg a távolságot a talajon az előzőleg bejelölt pont és a most kapott pont között. Ez a valós kerület, véleményem szerint ezzel célszerű számolni.
pb_08-03-2011 20:42:37 // 76259
Ok, Nnek örülök.) Ez igaz, hogy ha felteszed az autóra a kereket, akkor nem lesz szabályos kör alakja, ill az úttal érinkező részén benyomódik. Az alakváltozásnak, vizsont jelentkeznie kell máshol, vagyis a terheletlen részeken. Tehát ott annyival nagyobbat(nagyjából) kell mérjél, mint amennyivel a másik részen kisebbet. Tehát Setedben ~14,1mm +nak kéne +jelenni 1 mondjuk vízszintesen mért átmérőnél. Én direkt +mértem így a kereket, és sacc/kb kiadta a papíron kiszámol6ó értéket. A gyakorlati tapasztalat is ezt látszik alátámasztani, hogy Lhanyagol6ó ez az alakváltozás, ahogy lentebb írtam több különböző autó, több különböző gumival is ugyanazokat az értékeket produkálta.
Ez így rendben van, a kérdés, akkor az mit nevezünk 1ik, ill másik üzemnek? Mert gyanítom, hogy valahogy nem 1re gondolunk.
Ez így rendben van, a kérdés, akkor az mit nevezünk 1ik, ill másik üzemnek? Mert gyanítom, hogy valahogy nem 1re gondolunk.
pb_08-03-2011 20:08:15 // 76257
Ahhoz utol kell érned, ami 1 nyugdíjasoknak nehéz ám.DDD
pb_08-03-2011 20:06:49 // 76256
Az is van neki a kert végében.DD
pb_08-03-2011 20:06:14 // 76255
Vedd ki a cefrés hordókat a verdából, vatte! Akkor nem megy össze a 3ára a kerékméreted.DDD
LoneWolf3308-03-2011 12:09:05 // 76254
Szia! Nem veszem bántásnak, én a terhelt gumiabroncson gördítve az autót mértem meg a kerék kerületét, ez adja meg a valódi értéket, és ezzel számoltam.
kesa véleményét osztom én is, egy leszerelt kerék kerülete nem fogja tükrözni az üzemi körülmények között adódó értéket.
Igen, így tudom, és az én tapasztalatom szerint open-loop üzemben a CO csavarnak fontos szerepe van az alapértelmezett dúsítás meghatározásában.
kesa véleményét osztom én is, egy leszerelt kerék kerülete nem fogja tükrözni az üzemi körülmények között adódó értéket.
Igen, így tudom, és az én tapasztalatom szerint open-loop üzemben a CO csavarnak fontos szerepe van az alapértelmezett dúsítás meghatározásában.
Whiteskull08-03-2011 06:12:50 // 76253
Olyant ne keress nála! :)))
Whiteskull08-03-2011 06:12:10 // 76252
Azt hiszem ezért nyakonverés jár. :)))
kesa08-03-2011 00:37:58 // 76251
Nem is VEB fabrik :)
kesa08-03-2011 00:37:23 // 76250
Ne felejtsd el, hogy a kerék sugara terhelés alatt csökken (ahol a talajjal érintkezik). Ott kell mérni, az a valós sugár.
És máris láthatjuk, hogy a keréknyomás értéke is befolyásolja az eredményt.
Még ha gyárira van beállítva is van tolerancia, tól-ig tartomány, és még akár ezen belül is lehet mérhető eltérés.
Szerintem. (majdnem) józan paraszti ésszel :)
És máris láthatjuk, hogy a keréknyomás értéke is befolyásolja az eredményt.
Még ha gyárira van beállítva is van tolerancia, tól-ig tartomány, és még akár ezen belül is lehet mérhető eltérés.
Szerintem. (majdnem) józan paraszti ésszel :)
pb_08-03-2011 00:18:55 // 76249
Sirokkó építés? Ööö...
DDD
DDD
pb_08-03-2011 00:18:01 // 76248
Ez kicsit furcsa számomra, nem +bántani akarlak, de lehet rosszul mértél valamit. Lemértem néhány gumit, de szinte mind ugyanakkora volt a kerékátmérő. Bárhol nézem, mindenhol 1 és ugyanazt az értéket adják + Rre a gumira kerékátmérőnek, nem pedig 1 tól ig tartományt. Azért is hangzik még számomra furcsán, mert több autó is szinte hajszálra ugyanazt az értéket produkálja ezzel a mérettel. 1 Setet tudok még lképzelni ami beleszól, a gumikopás, mondjuk fullra kopott guminál már van Ltérés.
Ha jól veszem ki az írásaidból, akkor azt írtad, hogy closedba állított rendszernél, hideg üzemben(amíg nincs Lszabályzás) addig beleszól. Bárhova telergetheted a csavart(closed, hideg) nem lesz 6tása.
Üzemmelegen nincs szerepe, akkor már mással operál.
Ha jól veszem ki az írásaidból, akkor azt írtad, hogy closedba állított rendszernél, hideg üzemben(amíg nincs Lszabályzás) addig beleszól. Bárhova telergetheted a csavart(closed, hideg) nem lesz 6tása.
Üzemmelegen nincs szerepe, akkor már mással operál.
LoneWolf3307-03-2011 19:36:29 // 76247
Én köszönöm, hogy volt türelmed visszaolvasni :)
Mester07-03-2011 19:30:16 // 76246
Nagyon szépen köszi!
Ferke07-03-2011 16:21:04 // 76245
Offkorsz, még szép:) Kell, hogy lásson mindenki maga előtt egy nemes célt!:)))
LoneWolf3307-03-2011 16:15:10 // 76244
Gyári méretű gumikat használok (185/60 R14), de mint említésre került
az abroncsok kerületei még akár azonos gyártó különböző típusainál is
eltérhetnek. Ezért indultam ki a valós, lemért kerületből.
Closed loop-ba üzembe nem szól bele, de ezt nem is állítottam.
Az alapjárati motor melegüzemben is korrigál. Oszcilloszkóppal szépen mérhetőek
a szabályzóimpulzusok.
az abroncsok kerületei még akár azonos gyártó különböző típusainál is
eltérhetnek. Ezért indultam ki a valós, lemért kerületből.
Closed loop-ba üzembe nem szól bele, de ezt nem is állítottam.
Az alapjárati motor melegüzemben is korrigál. Oszcilloszkóppal szépen mérhetőek
a szabályzóimpulzusok.
pb_07-03-2011 15:55:31 // 76243
Akkor ezek szerint nem gyári méretű gumit használsz. Úgy természetesen kijöhet más érték.
Persze beleszólnak a meleg üzembe is, ill az alapjárati motor, csak a hidegbe.
Az openbe igen beleszól, a closedbe nem, mert bárhova tekered nem lesz 5ása a működésre. Ezenkívül, émlg hibát is kéne dobnia.
Persze beleszólnak a meleg üzembe is, ill az alapjárati motor, csak a hidegbe.
Az openbe igen beleszól, a closedbe nem, mert bárhova tekered nem lesz 5ása a működésre. Ezenkívül, émlg hibát is kéne dobnia.
LoneWolf3307-03-2011 15:21:34 // 76242
Üdv !
Megnéztem a korábbi táblázatot. Én a saját kerékkerületemből kiindulva számoltam ki a fordulatszámot. A 14-es felnimnél a kerék kerülete 177 cm, a 15-os felnimnél 174 cm
Nekem 1000-fordulathoz emiatt 5-ikben 31.98 km/h (14-es felni + abroncs),
illetve 31,43 km/h (15-ös felni + abroncs) sebesség adódik. 14-es felninél 140/31,98=4.377 szeres a fordulatkülönbség az 1000-es fordulathoz képest,
ami 4377 fordulat / perc főtengelyfordulatot jelent. Ez az érték jelent meg a korábbi hozzászólásomban is. A táblázat szerint 140/32,78=4,27 azaz 4270 fordulat jön ki, ami
a nagyobb kerületű kerék miatt természetes.
Nálam a kisebb kerék miatt többet forog a főtengely.
A motorhőfok jeladó, alapjárati motor, illetve szonda nem teljesen fedi (idézem:)
"a hideg üzemben szerepet játszó "1ségek" fognak beleszólni még"
megállapítást, hiszen a motorhőfok jeladó és az alapjárati szabályzószelep a
motor teljes működési hőmérséklettartományban dolgozik.
A fentiek alapján tehát gondolom kijelethetjük, hogy kifejezetten hidegüzemre
szolgáló segédberendezés nincs a 16szelepes motoron.
Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy az open-loop üzemre vonatkozóan
a CO csavarnak fontos szerepe van, mivel visszahat a légmennyiségmérő által a
Motronic vezérlőegységnek küldött jelre.
A CO csavar hatását egyébként a Jetronic befecskendezésnél is tapasztaltam a
kipufogógáz műszeres elemzése közben.
Megnéztem a korábbi táblázatot. Én a saját kerékkerületemből kiindulva számoltam ki a fordulatszámot. A 14-es felnimnél a kerék kerülete 177 cm, a 15-os felnimnél 174 cm
Nekem 1000-fordulathoz emiatt 5-ikben 31.98 km/h (14-es felni + abroncs),
illetve 31,43 km/h (15-ös felni + abroncs) sebesség adódik. 14-es felninél 140/31,98=4.377 szeres a fordulatkülönbség az 1000-es fordulathoz képest,
ami 4377 fordulat / perc főtengelyfordulatot jelent. Ez az érték jelent meg a korábbi hozzászólásomban is. A táblázat szerint 140/32,78=4,27 azaz 4270 fordulat jön ki, ami
a nagyobb kerületű kerék miatt természetes.
Nálam a kisebb kerék miatt többet forog a főtengely.
A motorhőfok jeladó, alapjárati motor, illetve szonda nem teljesen fedi (idézem:)
"a hideg üzemben szerepet játszó "1ségek" fognak beleszólni még"
megállapítást, hiszen a motorhőfok jeladó és az alapjárati szabályzószelep a
motor teljes működési hőmérséklettartományban dolgozik.
A fentiek alapján tehát gondolom kijelethetjük, hogy kifejezetten hidegüzemre
szolgáló segédberendezés nincs a 16szelepes motoron.
Továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy az open-loop üzemre vonatkozóan
a CO csavarnak fontos szerepe van, mivel visszahat a légmennyiségmérő által a
Motronic vezérlőegységnek küldött jelre.
A CO csavar hatását egyébként a Jetronic befecskendezésnél is tapasztaltam a
kipufogógáz műszeres elemzése közben.
pb_07-03-2011 15:01:07 // 76241
Biztos, hogy ide akartad, ezt?))))
pb_07-03-2011 15:00:27 // 76240
Azt tudjuk, hogy Te miben vagy jó, Máguskám.DD
Ferke07-03-2011 14:53:55 // 76239
Ferke07-03-2011 14:51:52 // 76238
Ez így van, Hallokitti!:))))
pb_07-03-2011 14:40:10 // 76237
Jó hát nem lehet mindenkinek a sörivásban gyakorlata, mint a nyugdíjasoknak.DD
Dehogy nem, sőt önfeledten forog az még többet is.))))
Dehogy nem, sőt önfeledten forog az még többet is.))))
pb_07-03-2011 14:37:45 // 76236
Motorhőfok jeladó, alapjárati motor, ill a szonda(amikor már szabályoz). .
Whiteskull07-03-2011 14:36:59 // 76235
Elhiszem. Neked ebben nagy gyakorlatod van. :)))
Viszont tény, hogy ekkor általában nem pörög 4000-t a vontatott kocsi főtengelye percenként. :)))
Viszont tény, hogy ekkor általában nem pörög 4000-t a vontatott kocsi főtengelye percenként. :)))
LoneWolf3307-03-2011 13:53:55 // 76234
Nem hasraütéssel jöttek ki.
Viszont kíváncsivá tettél: mi lenne a helyes érték?
Viszont kíváncsivá tettél: mi lenne a helyes érték?
pb_07-03-2011 13:52:07 // 76233
Én Lhiszem, hogy kiszámoltad, mert ezek a számok nem jönnek ki csakúgy hasraütészerűen. De én is kiszámoltam, ill a gyakorlat is +mutatta, hogy nem ennyi. Bár azt is hozzáteszem, hogy gyarilag +adott érték sem fedi teljesen a valóságot.
LoneWolf3307-03-2011 13:48:39 // 76232
Rendben, akkor kifejtenéd az idézem: a hideg üzemben szerepet játszó "1ségek"
alatt mit értesz?
Mert tudomásom szerint nincs kifejezetten hidegüzemre való segédberendezés
a 16szelepes motoron.
alatt mit értesz?
Mert tudomásom szerint nincs kifejezetten hidegüzemre való segédberendezés
a 16szelepes motoron.
pb_07-03-2011 13:44:46 // 76231
Kiló40el is simán megy a vontatás.D
LoneWolf3307-03-2011 13:44:03 // 76230
Nos számok nem légből kapottak, de ha nem akarod nem kell elhinni.
Whiteskull07-03-2011 13:21:11 // 76229
Na ja. Vontatás közben valóban kevesebbet: :)))))))
pb_07-03-2011 13:05:57 // 76228
Kevesebbet forog az gyári cuccokkal.
pb_07-03-2011 13:04:45 // 76227
De amíg nincs szabályzás, aakkor sem a CO csavar fogja +adni a hiányzó értéket.
LoneWolf3307-03-2011 06:40:20 // 76226
Üdv !
Az autón lévő gumiabroncs kerületétől függően 4378 - 4428 percenkénti főtengelyfordulat tarozik 5.-ik fokozatban 140 km/h-hoz.
Az autón lévő gumiabroncs kerületétől függően 4378 - 4428 percenkénti főtengelyfordulat tarozik 5.-ik fokozatban 140 km/h-hoz.
LoneWolf3307-03-2011 06:28:41 // 76225
Ez oké, de "closed-loop" üzemről csak akkor beszélhetünk, amikor a vezérlőegység a lambda szonda kimenő jelére támaszkodva végzi az üzemanyag-levegő mennyiség beállítást. Az Általad említett "középérték", vagy "helyettesítés" használata az open-loop üzemmódra vonatkozik, ilyenkor az closed-loop üzem valamelyik triggerfeltétele nem adott, ilyen feltétel a korábban említett hidegüzem, a szonda valamilyen okból hiányzó jele, illetve magas fordulatszám és / vagy padlógáz.
Mester06-03-2011 23:48:31 // 76224
Sziasztok! Meg tudná nekem mondani valaki pontosan hogy a 33-as 1.7 16v nem 4x4-es,140kmh-nál mennyi a fordulatszám? Köszi!
pb_06-03-2011 23:37:04 // 76223
1 középértéken fog addig dolgozni, ill a hideg üzemben szerepet játszó "1ségek" fognak beleszólni még.
LoneWolf3306-03-2011 22:34:53 // 76222
Meleg motornál igen, "closed-loop", hideg motornál a szonda alkalmatlan a szabályzásra, kb 42 fokos vízhőfokig a vezérlőegység figyelmen kívül is hagyja,
azaz addig open-loop.
azaz addig open-loop.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
504
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?