Forum >> 75-90

Szaki23-08-2009 14:21:42 // 29328
Ciao. alul.
Kazes☻23-08-2009 13:45:04 // 29327
Alul vagy fölül? :)
Felújítható új karmantyúkkal, felújító készlet. :)
Szaki23-08-2009 13:39:16 // 29326
Üdv.Mindenkinek. Egy kis tanácsra lenne szükségem.Úgy tűnik kicsit szivárog a kuplung munkahengerem ez javítható vagy csere?
Zsolti 7521-08-2009 09:10:29 // 29325
Sziasztok eladó a verdám ha vkit érdekel inkább valaki innen vigye el mint valami hülyegyerek az utcáról:))))
http://www.hasznaltauto.hu/3211029_alfa_romeo_75_1990
Marek20-08-2009 10:42:36 // 29324
Minden megoldható! :)))
LacUS20-08-2009 10:39:22 // 29323
Marek úr,

Váltómat elhoznám vmikor. Meg kéne hozzá harang és mondjuk egy kukás kuplung lendkerékkel.Megoldható? :)
Wickey20-08-2009 09:35:29 // 29322
én 3 éve. Seholnemvagy még hozzám képest :-))
Marek18-08-2009 14:55:45 // 29321
Azért volt ott némi beforgóczki! ;-)
Marek18-08-2009 11:34:45 // 29320
Sziasztok!

Szerintem ezeket a számos kérdéseket magántelefonon, vagy e-mailben beszéljétek, meg, mert mostanában nagyon rá vannak állva az autós fórumokra a szervek, nem kell a baszogatás...
Amúgy szívesen segítek válaszolni Én is, pl. arra a kérdésre, hogy ment át 3 műszakin meg egy eredetvizsgán a 2.5 V6 Milánóm, Amerika motorral, immáron 164 24v QV-motorral! ;-)!

Amúgy van még 2 db 2.0-ás motorm otthon, az egyik i.e, a másik karbis, mindkettő NORD, ha valaki elszántnak érzi magát, barátságos áron elhozhatók 40.000 / db!

További jó szakmázást cartársak!
Vader (a Gróf)15-08-2009 21:25:48 // 29319
ÜDV., URAK!
Szokott valaki járni Celldömölk-Budapest között?
Szeretnék egy garnitúra kereket elhozatni...

Előre is köszönöm!
Gábor(figi75)15-08-2009 20:57:37 // 29318
Jól sikerült!:-)))
Pap Laci15-08-2009 20:16:43 // 29317
Na és én ütöttem bele "reiser" csavarral!!! :-))
Gábor(figi75)15-08-2009 16:59:20 // 29315
A számmal mi nem nagyon bíbelődünk,tök egyszerűen átüthető,és már eredet vizsgáztattam is le úgy kocsit!!!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-08-2009 16:56:05 // 29314
Na de várjál. Az 1.8-asnak meg a 2 literesnek a lökete az pont ugyanakkora (88.5 mm mindkettőnél), szóval ha egy blokkot összerak az ember, a 2 littyós dugókkal meg 1.8-as főtengellyel és hajtókarokkal, akkor ugyanott van, mintha lenne egy sima gyári kétezres motorja. Vagy 1.6-os főtengelyre, meg hajtókarokra gondoltál? Mert az úgy tényleg jól hangzik: egy rövid löketű 1700-1800 as moci lenne a vége.
(Bár mondjuk nekem a hosszú löketű motorokkal sincs semmi bajom, szeretek nyomatékból autózni.)

"Tegyél be 2.0 -át, számot meg rendesen rendezd le..."
Úgy érted, legálisan? Vagy...? :):)
Kisbubi14-08-2009 23:34:15 // 29313
Szerencsére nem ütöttem oda. Amugy az árok közelebb volt:) aprosággal nem foglalkozok. Különben ez az fekete joszág dadog 2500-alatt. föleg hidegen. Itt már meleg volt:))
Gábor(figi75)14-08-2009 21:52:35 // 29312
Nem, "csak" árokba csúszott,utána megrázta magát és folytattuk kifulladásig! :-))
Gábor(figi75)14-08-2009 21:51:11 // 29311
Kösz,hogy feltöltötted a videókat,már hiányzott a dízelről is 1 kis drift,hogy lássák nem a hajtóanyag számít,hanem az hogyan csinálod,és mi ügyesek vagyunk! :-))))
LacUS14-08-2009 19:40:49 // 29310
Tocsa úr ftp.-jére feldobtam egy 75 repair manualt.Fogyasszátok egészséggel.
[k i z z o]14-08-2009 18:32:49 // 29309
1.6 sajnos 1.6 marad:(

Ami viszont szivó motorban jó lehet - azért ki kell számolgatni - 2.0 blokk, 1.8 hajtókarok + főtengely, + 2.0 dugók, a 2.0 blokk lemarva kb. 8mm -t, + tűzkarikásra megcsinálva, eldobja a 2.0 lomhaságát a hatalmas löket miatt, és lesz egy kicsike méregzsák.

Amúgy az enyém is 1.6iE Petya, csak 2.0 van benne, kivúlről az egyetlen különbség az az, hogy a 2.0 magasabb blokk 1-2 cm -el / azaz a löketkülönbséggel. Tegyél be 2.0 -át, számot meg rendesen rendezd le...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2009 18:31:09 // 29308
Ez ám a móka! Szépen terelgetitek a verdákat. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2009 18:29:49 // 29307
Csak azért kérdeztem, mert egy egyszeri hüvely/dugócsere meg esetleg egy nagyobb löketű főtengely bepakolása egyszerűbb manővernek látszik, mint műszakira kétévente évente visszarakni a gyári blokkot. Mondjuk ha már a hosszabb löketű főtengely berakásához párosulnak az olyan dolgok, mint a zsugor hajtókar, meg az ilyenek, akkor az tényleg felejtős. Ha az 1.8-asnak meg a kétezresnek gyárilag rövidebb a hajtókarja, akkor nem akkora szopás az átalakítás, mint esetleg lebukni egy átütött motorszámmal...

Az ilyen motorszám-kérdést ti hogy szoktátok megoldani? Kétévente cserebere?
prooF_7514-08-2009 18:04:35 // 29306
A fekete 75-ös nem csapta oda a farát? Nagyon neccesnek néz ki:D
Vigla14-08-2009 17:39:23 // 29305
Volt egy kis eső szentesen a délelőtt folyamán.Csapatás
prooF_7514-08-2009 17:33:22 // 29304
Hali. Hát, nem hiszem hogy lehet, legalább is nem hallottam még ilyenről. Az 1.6-osnak a furata és a lökete is különbözik a másik kettőtől, az 1.8 és 2.0 csak furatban térnek el.

Viszont szerintem a legköltséghatékonyabb megoldás, ha találsz egy viszonylag keveset futott 164-est vagy 155 2.0ts 8v-t, és abból átpasszintod a blokkot. Ha van kéznél 75 TS hengerfej szívócsonkkal stb-vel, az a legjobb, de szerintem a keresztbemotorosét is át lehet alakítani (gyújtáselosztók, stb.).

Ja, és nem kell mindent off-ba írni:)) főleg ezeket, amik erősen kapcsolódnak a témához.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2009 16:33:49 // 29303
Értem de nem feltétlenül 1.6-ban gondolkozom. Arra van lehetőség, hogy a mostani blokkom hengerűrtartalmát (szigorúan gyári alkatrészek felhasználásával) két literesre növeljem, vagy ahhoz mindenképp cserélni kell a blokkot is?
Gábor(figi75)14-08-2009 08:20:54 // 29302
Esetleg a modernebb 1.6-TS jó lehet,de az nem Nord!:-P
Gábor(figi75)14-08-2009 08:00:56 // 29301
A 2.0-ba jók,de te 1.6 vagy,abba is lehet venni jó dugókat,kérdezd kizzo-t!:-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-08-2009 00:57:37 // 29300
Normál utcai használatra is érdemes TS dugókat rakni a Nord mociba, vagy egy tuningmentes motornak mindegy? (Nem tervezem, hogy nekiálljak tuningolni az Alfámat, de most felhatalmazom a kedves egybegyűlteket, hogy nyugodtan verjenek agyon egy féltengellyel, ha mégis elkapna a gépszíj, és elkezdenék ezzel ellenkező irányú kérdéseket feszegetni. :))
LacUS13-08-2009 22:13:51 // 29299
Én úgy vagyok vele, hogy mindenből jót egyszer, és kész. Kb 1.5 éve nem ültem a kocsimba...de ha kész lesz :D
[k i z z o]13-08-2009 22:10:37 // 29298
Integrale dugók jók lehetnek, ki kell számolni milyen süritést adnak alfa környezetben. De nem sokkal olcsóbb.
Kisbubi13-08-2009 21:58:46 // 29297
Pl lancia v fiat dugók nemjok bele? Lehet hülye kérdés.
Ahogy gondolom ha nincs kompresszio akkor a turboval se megyek sokra. Szar motort hiába töltök.bár rövid ideig nagy élvezet:):):)
Van amire muszály költeni, és nem szabad sporolni, föleg ha hajtvan van a verda
Gábor(figi75)13-08-2009 21:42:13 // 29296
Hát köszi,nagyon tanulságos volt,de én még nagyon nem tartok itt!:-P
Most még elmegy így igaz nem sok erő van benne,ha forgatom a sperr betapad akkor nagyon padlózni kell,hogy ne ölje mag a motort!:-(
Honolás és gyűrű az alap.............
LacUS13-08-2009 21:36:34 // 29295
Ennyi :D
Azért várom már,hogy a 75-ös versenygépek összeálljanak...:) Lesz ott szájtátás azt hiszem.
[k i z z o]13-08-2009 21:20:46 // 29294
Én az arias szett előtt újra raktam 1 szett mondial gyűrűt, de 5000km után ugyanúgy visszaállt az 1L / 1500km.

A sztori: alacsony kompresszió mind a 4 hengerben kb. 2003 -ban. Meggyűrűztem, a teljesen jó hüvely + dugó párost. Folyamatosan ette az olajat kb. 0.8L / 1500km -t.

Amikor épitettem a szivómotort, rendeltem Borgo dugókat + hüvelyeket, csapszeggel, gyűrűszettel 10.4 süritéssel, igy könnyebb volt majd 12 -es süritést csinálni. Ez a szett 10000km után 1.3 - 1.5mm gyűrűhézagra hizott, mocskosul ette az olajat, füstölt mint állat. Az olaj mint mindig Castrol RS volt.

Mivel szétszedés után a hüvely érintetlen volt szinte. dugó tuti, kapott 1 szett mondial gyűrűt. Ezzel nagyon jó volt kb. 20e kmt. Utána ismét ette az olajat, a végnyomások lementek 8- 9 barra.

Ezek után néztem ki az Ariast, amely szerintem az egyik legjobb + kitaláltam, hogy feltöltöm esetleg, mivel van nekik 8:1 dugójuk, 85mm, true 2000ccm es:)
Kb. 1.5 év gyűjtögetés után lett Arias 85mm dugó + hüvely vele, + total seal gyűrűk az alfabb.com - os arcok segitségével.

Na ez nem füstöl. életemben először a nord kipufogója nem szaftos, hanem szürkés finoman ki van égve.

Petyának igaza van, lassan is lehet lapátolni a pénzt, de el kell dönteni mit akar az ember: egy 159 -ben feszegetni, vagy odabaszni nekik egy Alfával, de ami odabasz az nem 1 forint, meg nem 5 perc alatt rakod össze, na meg hiába rendeled meg a dugóidat, tuti elbasznád ha előtte nem szoptál volna éveket a kanálból öntött cuccokkal.

Visszatérve figi, a baj az, hogy lehet felraksz jó gyűrűket, mint én , és megeszi a hüvelyedet. Mindenképpen hónoltaasd újra, tegyél bele TS dugókat, az jobb, a nordnak nagyon vastag, az olajlehuzója + turbót:)
Kisbubi13-08-2009 21:09:48 // 29293
Nembaj. bátorsággal lehet pótolni:)
Gábor(figi75)13-08-2009 20:55:16 // 29292
:-(
Pedig kell valamit kezdeni a 7-7-6.5-7.5 kompressziómmal:-P
Elveszett vagy 30 lovam..........
[k i z z o]13-08-2009 20:52:43 // 29291
lehet nem nyersz semmit sajna a gyűrűzéssel.
LacUS13-08-2009 20:17:55 // 29290
Megelőztek :) De egyetértek Tocsa úrral :)
Whiteskull13-08-2009 19:59:47 // 29289
Köszi szépen! :))
Tocsa13-08-2009 19:55:28 // 29288
Akkor nem tölt a generátorod ! Tehát a lámpa jogos! :)
Nemszabad lemennie a töltésnek teljes terhelésnélse 14.4 körül jó ha van töltés!
Szénkefe vagy fesz-szabályzó vagy mindkettő egybe csere! :)
Whiteskull13-08-2009 17:41:12 // 29287
Ha mindent ráraktam, amit lehetett, akkor lement 13.3-ig alapjáraton.
LacUS13-08-2009 17:30:27 // 29286
Rossz :-) :-)
És terhelésen is megvan a feszkó?
Whiteskull13-08-2009 16:58:32 // 29285
Sziasztok! :))

A 2.0TS 75-ösben van töltésem 13,8 V és a kontrol panelen mégis világít a visszajelző led.
Mi lehet a probléma?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-08-2009 20:54:44 // 29284
Sok pénzből nem művészet erős motort építeni. Kevésből meg nem lehet.:)))

Én a kispolszkinak álltam neki (nem röhögni!), hogy csinálok egy low-cost erősmotort (oké, az eredetihez képest erőset), de nem úgy, hogy megrendelem a fiat500sport.com-ról a 800-as henger-dugó szettet, ami 150-200 ezer HUF, hanem úgy, ahogy Nardi mester is csinálta anno. VW Bogár henger-dugó szett, átalakítva. Most, hogy a vége felé járok, már látszik, hogy sokkal olcsóbb nem lett ez sem, csak a meló volt vele sokkal több. A cuccok jó részénél meg úgyse tud az ember spórolni, ha jót akar, kénytelen ugyanúgy megvenni az Abarth dolgokat, ahol ugye az ár felét a felirat teszi ki. Csak hát nincs alternatíva. Sz'al olcsó tuningmotor nincs, csak olyan, amire az ember nem egyszerre költ sokat. Gondolom ez ismerős nektek is...
LacUS12-08-2009 20:45:59 // 29283
A könyvben írtak erre is megoldást, nos nem éppen pénztárca barát a dolog. A Darton-nak van olyan hüvelysora elvileg ami megoldja a problémát no meg egy jó kovidugó készlet éééééés tádááám máris 500E fityinggel szegényebb vagy :)
LacUS12-08-2009 20:44:07 // 29282
Hát ha fénymásolni nem is , de majd valamit kitalálok :)
Gábor(figi75)12-08-2009 20:39:58 // 29281
A difid szól,nem hézagolták ki megfelelően,ha nem reccsen és szépen váltható akkor az felett újítva!:-P
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-08-2009 20:36:40 // 29280
Hogyha szól a frissen felújított váltó, akkor esélyes, hogy elbaszták? Mert maga a hang nem zavar, csak ha mondjuk ennek egyenes következményeként széthullik, az már azért eléggé.
Gábor(figi75)12-08-2009 20:31:07 // 29279
Hát ezért nem is küzdök én sem az új szettel,csak max gyűrűzőm még 1x!:-P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.