Forum >> 75-90

Robi20-07-2009 09:20:25 // 29129
20K for AR-rel ment, nem HPX-szel. Csapágyas is lett.
Gábor(figi75)20-07-2009 06:43:16 // 29128
A felfogató konzol az nem egyforma asszem,a többi a csereszabatos a nordal!!
Toy dolls19-07-2009 23:00:12 // 29127
sziasztok!

még élek és virulok:) a gép most jól szuperál, lassan lesz a motorban 5000 km amit eddig nagyon szépen teljesített. 1-2 apróbb hibát leszámítva, de azok is orvosolva lettek rajta. olyan kérdésem lenne, hogy van-e kölömbség a benzinesbe és a dieselbe való légkondik között? már a komplett rendszerre gondolok. minden gond nélkül beépíthető a benzines a dieselbe?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-07-2009 12:41:45 // 29126
Ja, és még valami: A 75-ösön a féknek mi a légtelenítési sorrendje? Van vele valami keverés, vagy úgyanúgy kell, mint bármelyik másik átlagos autónál? Cserés lesz a héten a fékfolyadék, meg a kuplungnak a löttye is, aztán inkább előre megkérdezem, nehogy beleszaladjak valami sz*pásba. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)19-07-2009 12:37:24 // 29125
Ja, ennyiért nem gáz, ez még teljesen reális, én még ennél is olcsóbban láttam. A 4 literes kiszerelés volt - nem akarok hazudni, nem emlékszem pontosan - de valahol 2000 HUF környékén nagykerből, de szigorúan papírok nélkül, egy rendkívül bizalomgerjesztő külsejű (asszonyverő trikóval és kilós fuksszal felszerelt, fogtúltengésben nem szenvedő) jóembertől. :) :D

Itt asszem a befutó olajok között az fog dönteni, hogy melyiket tudják meghozni nekem a melóhelyemen nagyker áron. :)
[k i z z o]18-07-2009 23:49:58 // 29124
A 10W40 magnatec pl. olajbolt.hu -ról hibátlan, nem hamis, mert kint is ennyi mindenhol. A maxlife is bitos jó, te dolgod melyiket rakod be. Tény, hogy Castrol RS -ből eszik a nord legkevesebbet, a baj,h ogy azt is megeszi, ugyhogy pénzkidobás.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)18-07-2009 18:54:51 // 29123
Oké, akkor megy maxig. A hamis castrolt az már nem első helyről hallom, ráadásul nagyon sokan tudnak irreálisan olcsón hozni Magnatekket "okosban", úgyhogy lehet benne valami. :)

Ha kicsit eszegeti az olajat, az nem baj, ahhoz már hozzászoktatott az élet. :) A triggerelés értelmével nem igazán vagyok tisztában, olyan cuccokhoz, amiben elektronok közlekednek azokhoz hülye vagyok. Az izzó az elvileg jó (amikor álló motornál a gyújtást ráadom, akkor világít), meg a komplett műszeregység ki lett méretve még az előző tulaj által a BME-nek a járművillamossági laborjában...
[k i z z o]17-07-2009 18:03:54 // 29122
Biztos, hogy eszi az olajat. Minden Nord és TS eszi. Szar a gyári hüvely + dugó.

10W40 -nél nem kell bele jobb, de a HPX is jó, csak ne télre, mert fáj neki.

Ha az olajnyomás kapcsoló nem triggerel, akkor nincs gond, az kb. 0.8bar alatt villant, ha jó az égőd.)
Wickey17-07-2009 11:30:35 // 29121
Én a maxlife-ot szívesen kipróbálnám, noha egyetértek Robival abban, hogy HPX-el még rá egyszer se basztunk. A Castrol és Shell olajakat nem ismerem nem használtam. Noha pletykákat hallottam arról, hogy került az országba egy nagyadag hamisított Castrol, kérdés ebből igaz-e akármennyi is.

Olajszint nyugodtan lehet max jelzésen, abból baj sem nordnál sem v6nál nem származik. Már csak abból a szempontból sem hátrányos, ha maxon van, mert akkor egyrészt van miből fogynia, másrészt nagyobb olajtömeg nagyobb hőterhelést tud kibírni. Nem mindegy, hogy 3 liter vagy 5 liter olaj kapja a pofont az élettől, öt liter olaj valamivel talán hűvösebben tudja tartani a motort. Ismeretes ugyanis, hogy az olaj egyrészt ken, másrészt hűt, harmadrészt feloldja, lebegteti és elszállítja a törmelékeket üledékeket szennyeződéseket. Ezért (mármint az utóbbi miatt) nem kell befosni, ha fekete az olaj: csak a dolgát végzi.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)16-07-2009 17:34:33 // 29120
No, hát az eddigiek alapján a Maxlife van előnyben. A Castrol Magnatec-ről meg a sárga Shell Helix-ről mi a véleményed? Nálunk kisfityós kötökben ezek a cuccok mennek, meg én használtam a gyári motorban 15W-50-es Valvoline Turbót, mert az se egy vékony olaj, de a léghűtéses mocinak a jobb hőtűrésű cucc az nem tett rosszat. Igaz, hogy kicsit lassabban jött meg az olajnyomás, de az első 10 másodpercben úgyse terheltem a mocit soha.

Az olajszint az rendben, a pálcán valahol a min és a max jelzés között félúton van a nívó, rendszeresen szoktam nézni, mert ugye a majd' 10 évnyi kispolszkizás nem múlik el nyomtalanul. :) Tényleg, ha már itt tartunk, a Nord mocikat azokat lehet fullra tölteni, vagy azok is olyanok, mint a régi Fiat motorok, hogy a felesleget úgyis kinyomják? A Pók is mindig kinyomta addig, míg a pálcán valahol a negyede környékén legyen, aztán onnan egy deka nem fogyott a következő olajcseréig. :)
Seriffnek az említett sztori után nem sokkal motorgenerálja volt, gondolom. ;)
Gábor(figi75)16-07-2009 13:20:59 // 29119
KÖTELEZŐ VIDEO!!!

http://www.youtube.com/watch?v=B33Pvo0G8m4

Úgy verik neki,hogy a mai vasak elbújhatnak mögöttük!:-)
Wickey16-07-2009 12:14:38 // 29118
Hát, ja, hidegoldalon van nagy különbség a két olaj között. Mondjuk azért már mínusz tíznél az én 5W40-esem is sűrűbb, mint amennyire én azt szeretem látni, de szerencsére fél-egy perc alatt átmelegszik annyira amennyire kell. A gtv meg elég sokáig elszaladgált a 20W50es HPX-el, még akkor is, amikor a szar belefagyott az emberbe 2004 telén, voltak ilyen mínusz 12 fokok hajnali hat körül, szóval no para. Igaz, kegyetlenül nyögvenyelősen indult télen: mire egyszer átforgatta a főtengelyt az önindító, majdnem megőszültem. Mondjuk utána berobbant kettő, majd ezzel a lendülettel még három henger, úgy 3-4 másodperc múlva meg a hatodik is, de úgy érződött rajta, hogy keményen megkűzd a benne lévő pakurával. Nem irigyeltem az olajpumpát akkortájt. Nameg télen hidegen volt csak stabil nyolcszázas alapjáratom: amint bemelegedett, vagy jött a jóidő, egyből lett az ezerháromszáz. :-))

Hideg motornál meg felmentéssel füstöl főleg párás és hűvösebb időben. Ugyan hűvös idő nem fenyegetett az elmúlt pár hétben, de eső az volt bőven. Olyankor gőzölöghet a kipufogógáz. Ha meg kartergáz nincs, akkor olajod sincs, tartja a mondás, szóval tessék nézegetni az olajszintet, nehogy úgy járj mint a seriff, aki büszkén mesélte nekem Kaposújlakon, hogy egy ideje, mióta gyorsulgat, nem füstöl az autója, de kicsit olyan buzi hangja van a motornak. Én még fejben azt fogalmazgattam, hogyan magyarázzam el neki kíméletesen mit is tett éppen, de Márti cselesebb volt, csak simán megkérdezte, hogy "és mondd csak, olaj van a motorban"? :-) A felfedezés öröme így megmaradt a seriffnek: egy deka nem volt benne :-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-07-2009 19:56:37 // 29117
Hááát azzal szerintem semmi gond nincsen. Ha pár deci olaj becuppan 1000 km-enként az még simán elmegy... :) Ha mondjuk a frissen felújított motorom csinálná ugyanezt, akkor lehet, hogy kilenne a fa nem lenne őszinte a mosolyom.
Egy béjemvé is megeszik ennyit, max a tulajok nem vallják be. :))

Hmmm, az a turbós vas az nem gyenge. Egy Alfettából építenék valami pályaversenygépet szívesen, kb. hasonló stílusban.
Gábor(figi75)15-07-2009 19:45:01 // 29116
Az olajat akkor is csípni fogja,tehát érdemes 1-2 ezrenként rápislantani,fogod látni!!!:-P
Kisbubi15-07-2009 19:43:04 // 29115
hmm egy jo átépités.
75 turbo
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-07-2009 19:36:13 // 29114
Hű, köszi mindenkinek a választ! :)

Az olajat én írtam el, jogos az észrevétel, nem 10W, hanem 15W-40, szóval tényleg lehet ásványi. Mindegy, lényegtelen nemsokára cserélem. A HPX meg a Mekszlájf hidegoldali viszkozitása közötti különbség elvileg csak jóval 0 fok alatt mutatkozik meg, szóval elvileg mondjuk 0 vagy -10 foknál még tudják ugyanazt, csak a Maxlife még hidegebb időben is megőrzi a kenőképességét, amikor a 20W-s HPX már kifekszik, ha jól értelmezem a dógokat. Vagy azért normál körülmények között is van különbség?

Füstölés-ügyben sincs akkor komoly gáz. Kékes színűnek láttam a füstöt (paraparapara), de most jövök rá, hogy ugye maga a tükörlap is színezett. (Persze, kékre.) Füstölni meg tényleg csak hideg motornál szokott, meg meleg motornál parkettázásra, szóval akkor valószínűleg tényleg csak a dús keverék miatt csinálja. Megnéztem, kartergáz sincs, pedig arra azért számítottam, hogy lesz...

Szeretem ezt az autót, egyre jobban! :))
Marek15-07-2009 17:05:42 // 29113
164 V6 TB? :)
Wickey15-07-2009 14:24:04 // 29112
10w40 és 10w40 közt is tud lenni különbség. Pláne, mivel a félszintetikus másnéven szintetikus technológiával gyártott 10w40-eket úgy csinájják, mint a kannásbort: fognak valami szimpatikusabb ásványi olajat, majd addig adalékolják, amíg távolról, hunyorítva szemlélve majdnem olyan jó lesz, mint a teljesen szintetikus olajak. Ez pedig kocsmárostól pardon olajcégtől függ, ki milyen tablettát kavar bele a lavór vízbe pardon alapolajba.

A HPX amúgy tényleg fasza, nemvoltak vele negatív tapasztalatok. Én mindettől függetlenül megpróbálkoznék a félszintetikus maxlife-al. (Mondjuk maxlife-ből is van ásványi, félszint és teljesen szintetikus is amúgy). Az elméletileg direkte a nagy futásteljesítményű motorokhoz van adalékolva, és annyira nem is horror az ára: 5 liter félszint 10W40 az 9400 kredit.
Ráadásul API SL/CF és ACEA A3-02, B3-98A.
HPX-ből meg 12400 pengő az öt liter, és továbbra is fenntartásaim vannak a hidegen szivattyúzhatóságával.
Robi15-07-2009 10:00:51 // 29111
A 10W-40 az 10W-40, akár Valvoline, akár MOL. Egyikkel sincs baj, és valószínűleg mindkettő félszintetikus. Az ásványi az 15W-40 szokott lenni ebben a viszkozitási tartományban.

Amúgy én a Selenia HPX 20W-50-et ajánlom. Azzal szebb hangja lesz a motornak, és csak nagyon kopott motor tud eszegetni belőle, és az olajnyomásod is stabilabb lesz. A MOL Botond se lenne rossz, de annak szerintem elég alacsony a teljesítményszintje, meg ásványi.

A HPX ezt tudja:

SAE 20W-super 50
API SJ/CF
ACEA A3/B2

Szerintem ideális. Nálam bizonyított, eddig még olyan autót nem tudtam kinyírni, amiben HPX van. :)
Wickey15-07-2009 09:36:37 // 29110
ha szürkén füstöl, akkor az lehet azért is mert szimplán sokat kap padlógázra. Nembaj az, legalább jól megy. :-)
Wickey15-07-2009 09:35:13 // 29109
Így leírva teljesen jól működik. Egy mechanikus olajnyomást lehetne mérni rajta melegen alapjáraton, de nemhiszem, hogy az van megadva a szakkönyvben. Gtv-re nekem azt írja, hogy melegen 5000rpm-nél valami min 2.5bar kell legyen, ha ezt tudja, megfelelőnek van minősítve. Melegen alapjáraton 0.7-0.8 bar is elegendő. Tévhit, hogy annál jobb, minél nagyobb a nyomás: nem az olajnyomás ken, hanem az olajáramlás.
4 bar hidegen azért, mert sűrű, és nehezen szivattyúzható az olaj hidegen, ezért 4 barnál nyit az elkerülőszelep, és arra lekorlátozza a nyomást, még mielőtt baj lenne belőle. Üzemmeleg, tehát normális hőfokú olaj könnyen szivattyúzható, és alapjáraton leesik a nyomás. Fordulaton, ahol többet is szállít belőle a pumpa megint megnő, az teljesen jó. A műszer nem a pontosságáról híres, ha kétség van, mérj nyomást mechanikusan.

Azért azt az olajat kukázd ki, és dobj bele egy félszint valvoline maxlife-ot 10w40-ből, próba cseresznye. Lehet, hogy szeretni fogja. Ha viszont véletlenül egyszer kiveszitek a motort, akkor mindenképp érdemes főtengelyszimmeringeket cserélni, és az olajpumpát szemrevételezni.
tomiboy15-07-2009 08:20:46 // 29108
Help!
2.0 TD váltó kellene lehtőleg felújitott vagy jó állapotú, szar nekem is van kettő.
Gábor(figi75)15-07-2009 06:50:57 // 29107
Lepadlózva az összes nord motor füstölget amiben benne van már negyed misi legalább!!!
Lepadlózol majd rá motorfékezel és kinyom 1 nagy adagot pamacsot...............
TDI7515-07-2009 01:03:51 // 29106
Nekem kb 0.8-0.9 bar lehetett üzem meleg motornál az olio nyomásom, de még nem virított a lámpa. Ha viszomt nyomtam neki akkor felment nekem is 4 ig. Hidegen 6.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-07-2009 00:04:34 // 29105
Értem. 200ezer felett, szar olajjal akkor végülis nincs is csodálkoznivalóm. Egy rendes olajjal akkor valszeg ez is mérsékelhető, úgyhogy akkor örülök. :D:D Lepadlózva -állítólag - kicsit füstöl is a gépmadár, de akkor még ez is belefér a normál kopás kategóriájába, ugye?
prooF_7514-07-2009 23:32:20 // 29104
Nekem is ezek az értékek a jellemzők, szerintem nincs komolyabb gond. Persze újkorában biztos nem esett vissza annyira melegen, de beállni nem fog tőle a motor csak úgy...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-07-2009 20:05:27 // 29103
Na, köszi a választ, ez azért megnyugtató. :) Mondjuk az az olaj, ami benne van az nemsokára úgyis megy a levesbe. Az előző tulaj valami sima ásványi 10W-40-es MOL cuccal használta, igaz hogy csak kb. 5000 kilométert ment csere óta, de már jó ideje állt a kocsi. Elvileg ha 1 - 1,5 bar alá esik az olajnyomás, akkor már virít az olajnyomás-lámpa is, nem?
Kisbubi14-07-2009 19:42:17 // 29102
Sztem semmi gond. Egyenlöre:) Alapjáraton meleg motornál a felhigult olajjal kb1-1,5 bar-nak még jonak kell lenni. Ha az alá megy akkor nagyon felhigult az olaj v kopott az olajszivattyu.Olajcsere egy nagyobb hötürö olajra. Amugy nem kell még bántani.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)14-07-2009 16:57:11 // 29101
Gondolom azért Alfa6-os váltót nem dobnak az ember után minden bokorban, mert azért elég ritka típus volt, mára meg végképp az lett. :D

Nekem meg egy olyan kérdésem lenne a kedves egybegyűltekhez, hogy az normális, hogy hidegen (meg hát úgy 80 fokig) szépen frankón beáll az olajnyomásmérő mutatója 4 bar-ra, mint a cövek, de 90 fok környékén visszamászik. Amikor nagyobb a fordulat, akkor nincs gond, eléri a 4 bart, de alapjáraton nulla környékére visszaesik. Ez normális, vagy pedig szopó van? Előre is köszi a segíccséget!
Wickey14-07-2009 14:56:26 // 29100
Inkább az Alfa 6 váltót szokták belefaragni. Az hosszában álló V6ra könnyedén rácuppan. A hátsó hídja meg eleve dedion.

Amúgy faszányos, mer annak májer a kiosztása.
LacUS14-07-2009 13:48:03 // 29099
A neten vhol láttam vmi ilyen átalakítást, de az tuti hogyvmi hosszváltó volt.
De igazad van, csak pénz kérdése :D
És hát mindig az a legkevesebb...:) szó szerint :D
Robi14-07-2009 12:45:44 // 29098
Ezt a 164Q4 váltós mutatványt azért megnézném. Mondjuk semmi sem lehetetlen, csak pénz, idő, pénz, energia és pénz kérdése. :)))
LacUS14-07-2009 09:37:08 // 29097
Az ilyet sose értettem, minek akkor Lada kasztni? A debreceni barátom akinek anno A TURBO LADA épült ragaszkodott hozzá, hogy csak lada lehetett a moci :) Én is így vagyok a 75-tel, lehetne alá tenni 164Q4 váltót (ami GETRAG gyártmány, tehát nem kicsit hanem nagyon erős) de elvész az ami egy 75 americat vagy bármilyen 75-öt különlegessé tesz a többi autóval szemben.
Dozer14-07-2009 08:00:58 // 29096
Miért nem mindjárt a 75 kasztnit rakjam rá a lada alvázára :D:D:D

Megnéztem a kiírást... ahhoz, hogy ladákkal és régi BMW-kkel kerüljön az ember össze amatőrben, egy 1.6 -ot kell választani :O
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-07-2009 23:34:28 // 29095
10-es acélból lehet vízzel vágatni egy közdarabot a moci meg a váltó közé, a fityókba is ilyesmi közdarabbal megy bele a 127-es moci az eredeti váltóhoz. Csak hát egyrészt előretenni a váltót az olyan izé, pont a transaxle lényege veszik el.
Másrészt meg egy 2.0 TS az azért bőven erősebb, mint egy általában egy versenyre épített Zsiga-motor, aminél azért egy 130-140 lóerő az már elég komolynak számít, és szerintem semmi garancia nincs rá, hogy azt nem vágja szét idő előtt.
Szerintem elég lenne csináltatni egy rövid diffit, (egy egyedi kúpkerék+ tányérkerék kombó azért nem millás tétel) meg leedzeni a szinkrongyűrűket, például valami PVD bevonattal, aztán banzaaaai. :D

Vagy ha már elvetemültség, akkor 3.0 V6 be a hátsó tengely elé, aztán középmotor powa... :)
Kisbubi13-07-2009 23:16:27 // 29094
Az jo móka lenne:) amugy minden megoldható. A szomszédban készül lada kasztniban 3.5Bmw motor e30 hátso és elsö futomü. És természetesen nem sok látszik kivülröl:)
Marek13-07-2009 23:14:40 // 29093
Hja, aki mer nagyban gondolkodni... :)
Wickey13-07-2009 15:22:19 // 29092
Vágd ki a tűzfalat és a kardánalagutat, oszt told alá a lada váltót. Gyanítom, hogy sokat kéne barkácsolni ahhoz, hogy a 2.0 TS-re ráficcenjen, de ezexerint megéri. :-)
Kisbubi13-07-2009 14:39:39 // 29091
majd megbeszéljük. csiszolni is kell:):)
Gábor(figi75)13-07-2009 14:31:56 // 29090
Hülye!:-)
Akkor én már nem fúrom-faragom,megy az neked egyedül is! :-P
Kisbubi13-07-2009 14:25:53 // 29089
Hát téged nem furlak az biztos.A lányokat szeretem!! Ne kostolgass.
Gábor(figi75)13-07-2009 14:13:48 // 29088
Igen,fúrjuk faragjuk,vagy te mit fúrsz? :-P
Kisbubi13-07-2009 14:04:39 // 29087
Majd ahogy alakul, ugy fotozgatom. Egyenlöre könnyités, furás, faragás, heggesztés, ujrakábelezés. Most még szétfele szedés. Futómü felujitás, keményszilent v bronzpersely gyártása. A motor a jo öreg 3.0 V6 12szelep. Tuning nélkül:)
Dozer13-07-2009 13:58:34 // 29086
2.0 TS -re gondoltam de még utána kell néznem pontosan a versenykiírásnak.
Egyenlőre terv... télre kell majd valami bütykölnivaló ha elkészült az enyém.
Sajna még nem ott tartok :(
LacUS13-07-2009 13:51:26 // 29085
Amúgy milyen motorral lenne ez a rallyecross gép?

Nocsak mindenki driftautót épít?Valaki publikussá is teszi,hogy mit hogyan tervez/csinál/csinált vagy mindenki titokban reszelget tovább?
Dozer13-07-2009 13:37:52 // 29084
Azért csak előkerül az a Drift vas ;)
Grat hozzá és kitartás, remélem jó lesz. :)

Igen, én is ezt mondtam... kemény ellenfelek a ladák.. főleg egy rallycross versenyen ahol ugyebár rövid a táv és lökdösődnek a résztvevők... tehát előzni sem az "easy" kategóriába tartozik.
Kisbubi13-07-2009 13:20:40 // 29083
Régen sem volt szekis válto meg ilyenek. Csak a Gruppe B csoportos rallyautokat nézd meg. Náluk gyorsabban nem váltott senki sztem. + a dupla kuplungolás.
Kisbubi13-07-2009 13:14:52 // 29082
Sok pénzböl lehet ütöképeset csinálni 75-böl:)
Kevésböl amatör szinten viszont a gyári válto is jo. Ne feledd a Ladák könnyebbek, és ahhoz van válto akkor nagyon ütöképesek, gyengébb motorral is.
Minden attol függ milyen versenyre, talajra, hosszra épited a vasat. A megbizhatóság az elsö! Utánna a jó futomü! és azután a többi... A kanyarokban el kell tudni fordulni és nem váltani és igy tovább.
LacUS13-07-2009 12:29:44 // 29081
Nekem van repair manualom benne motor+váltó-szét össze +difi,futómű. :)
Gábor(figi75)13-07-2009 11:43:35 // 29080
Az eper-ben találsz róla infót!

http://62.195.105.49:7080/navi?COUNTRY=099&GRP_COD=212&SBMK=R&DRIVE=S&SGS_COD=0&MAKE=R&COMM_MODEL=75&CAT_COD=U3&MOD_COD=161&SGRP_COD=15&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=SUBGROUP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=3

A szinkronokat nem kell feltétlen cserélni,mert általában csak félrekopik.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.