Forum >> 75-90

Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-08-2009 20:27:26 // 29278
Hááát, én is baromira kíváncsi leszek rá, de valszeg meg fog oldódni. :D:D

Szép a könyv, szeretem az efféle irodalmat. Lefénymásolni ér? :)
Kisbubi12-08-2009 20:24:30 // 29277
már kimértem és cseréltem is. holnap cserélem az ac-t ésaz elötti részt átnézem a tankban is
Norc12-08-2009 19:50:30 // 29276
Hali mindenki.
Bocsi a késlekedésért, dinnyéztem, meg párom várandós és még lenne két hónap hátra, de már a kicsi jönni akar így kórházban van, én meg a kislányunkal itthon tartom a frontot, meg naponta járok páromhoz is, közben festetünk kívül belül, így elégé el vagyok havazva. Na siránkozás kb elég is volt.... aktualizáltam az adatlapom, így felkerültek a rögtönzött képek az új alfámról. Eddig naon bejön, keveset eszik, földúton lehet vele jókat csúszkálni. Tehát bejön a kicsike. Egy kicsit keményebb az autó, jobban kell vele küzdeni, de kicsit gyúrok és belejövök :-) lessz pár korrigálni való rajta, de sztem nem vészes. Ami eddig kiderült, egy lengéscsillapító, önindító, meg a kuplung nem az igazi, mintha nem mindig emelne ki rendesen, gondolom munkahenger. Hát kb ennyi.
[k i z z o]12-08-2009 18:01:06 // 29275
Sajna az olaszok elszarták rendesen ezt az alfa hüvely gyűrű párositást.

Anno az új bejáratott Borgo dugó + hüvely + mondial gyűrű trió is ette már 2000km után.

Az Arias dugó + Arias hüvely + total seal gyűrűk is csipegeti hidegen, de kb. 0.5 -

1dl / 1000km, na meg ha letiprom nem füstöl:) Az a baj, nekünk erre kurva sokat kell

áldoznink, mivel nincs egy normális / nem extra, csak nem olajevős alfa szett. itt 1 pont a

korabeli más gyártók motorjainak, akik tudtak gyártani nem 3.5 - 4mm olajlehuzós

rendszereket.
Gábor(figi75)12-08-2009 13:41:51 // 29274
Eszik az mind,az enyém 1000km/ 2-3 dl,vagy kicsit több ha nagyon hajtom,annyit tuti a tiéd is megeszik,csak te nem nézed,csak ha már nincs benne!:-P
prooF_7512-08-2009 13:03:12 // 29273
Előbb azt kéne megoldanod, hogy olajból kevesebbet egyen mint benzinből! :))
De egyébként tényleg inkább pénz kérdése: ha már megveszed a félmillás dugó-gyűrű-hüvely szettet, meg a 45-ös webereket, onnantól már csak idő kell hozzá ;)
[k i z z o]11-08-2009 23:09:06 // 29272
Tuti levetted már az AFM fedelét:) De azért nézd meg.
[k i z z o]11-08-2009 23:07:49 // 29271
Az egy nagyon jó blokk :) érdemes hát.
Kisbubi11-08-2009 23:00:14 // 29270
Sima ügy :) de miböl és mennyiböl?
Kisbubi11-08-2009 22:54:44 // 29269
A gyujtást elvileg nem tudom elrakni, mivel fix. A gyertyák szépen ki vannak égve. etanollal nagyon szar, rángat folyamatosan, még 180-nál is. elindulni alig birok vele. de benzinnel 3 lépcsöben gyorsit. 2500-3000-ig rángat, mint amikor a karbis hideg és nincs ráhuzva a szivato, utánna elkezd gyorsulgatni, 4000-4500 fölött meg mintha belerugtak volna ugy megindul.
Gábor(figi75)11-08-2009 22:40:31 // 29268
Ide vele azonnal!:-)
LacUS11-08-2009 22:28:18 // 29267
Hát a könyv szerint 240 LE sima ügy... :) De ilyet nem szabad csinálnod, mert nagyon nagyon utálnálak :D
Gábor(figi75)11-08-2009 22:25:53 // 29266
Ok! :-)
Nekem sem traktorra kell,csak 1 "szar" 2.0 IE alfám van 136 pacival,szerinted érdemes vele foglalkozni? :-P
LacUS11-08-2009 22:23:41 // 29265
Én E-bay-en vettem és 17 GBP volt, de sajnos traktorokkal nem foglalkoznak benne :D :D :-P
Gábor(figi75)11-08-2009 22:21:08 // 29264
Ezt mennyiért tudom megvenni,és hol??? :-P
[k i z z o]11-08-2009 21:00:44 // 29263
Biztosan jó helyen van a gyújtása? Gyertyák milyenek?
LacUS11-08-2009 21:00:32 // 29262

Erről van szó, sajnos a V6 manual meg csak jövő évben kerül ki... :(
[k i z z o]11-08-2009 20:58:49 // 29261
Ha van hangja, akkor vidd vissza már most:)
[k i z z o]11-08-2009 20:55:58 // 29260
Ez melyik könyv pontosan? Elég sokat írt :)
LacUS11-08-2009 20:21:34 // 29259
:) Semmi gáz :) Kíváncsi vagyok megoldódik-e.


Apropó érdekes könyvet hozott ma a postás nekem valami Jim Kartalamakis írta és mindenféle 200+ lóerős alfa mocikat építget benne :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-08-2009 19:38:44 // 29258
Jogos. :) Szövegértésből most buktam asszem, pedig nem is vagyok funkcionális analfabéta. Mindegy, így egyszerűbb, ha nyomást nem kell mérni csak szállított mennyiséget...
LacUS11-08-2009 18:13:19 // 29257
Szállított mennyiséget literben nézd :) Én úgy szoktam, hogy 1 percet mérek és felszorzom. Így kijön hogy hány L/óra a teljesítménye, ha nem csalatkozom, akkor kb 160-180 körül kéne a TS ACnak is.De ha egy perc alatt megtölti a 1,5-2 lityis edényt és nem úgy hogy közben akadozik akkor az jónak tekinthető.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-08-2009 18:09:40 // 29256
Oké. Minimálisan hány bar-nak kell lennie elvileg?
LacUS11-08-2009 18:06:06 // 29255
Mérjetek szállított mennyiséget visszafolyóágon, ott egyből kiderül.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-08-2009 17:48:20 // 29254
Köszi, meglesz! De most már azért szűkül a kör. Az AC halálának vannak egyéb jelei is (csökken a nyomás, fordulaton kihagyogat a motor, vagy ilyesmi), vagy csak működik, működik, aztán egyszercsak elfossa magát? Azért kérdezem, mert nincs a benzinellátással baja a járgánynak, de akkor ha mondjuk ki lehet mérni az AC nyomását, vagy a szállított benya mennyiségét, akkor megnézzük azt is.
Gábor(figi75)11-08-2009 16:52:49 // 29253
Akkor cseréld ki a szivattyút,az még van tarcsiba!!!
Kisbubi11-08-2009 16:35:25 // 29252
:) ja azthittem segit de nem. állitható ellenállással változtattuk de semmi reakcio.
Gábor(figi75)11-08-2009 16:25:01 // 29251
A hőgomba jeladó,arra reagált valamit? :-P
Kisbubi11-08-2009 13:18:50 // 29250
1.6 injektoros motor és rángat folyamatosan haladva, lassan gyorsitva. Padlogáznál csak megyeget. CO állitocsavarra nem reagál. Nem sziv fars levegöt sehol. Csak az ac nem lett cserélve. Minden elektromos kütyü ki lett mérve. A potik sem zajosak, a CO potija is müködik, benzinnyomás 3 bar, gyujtásjel is jó, injektorok is jok. Tuti benzinbajos!! de mit állitsak rajta? Etanollal jobban csinálja, benzinnel pedig csak 2500-3000 ford alatt.
Marek10-08-2009 23:00:31 // 29249
Ha hátulról jött és nyöszörgő hang, simán lehet az AC-d haláltusája is, ha viszont fémesebb a hang, gyanakodhatsz a kinyomócspágyra is, ha az sem a kuplungházban a nyakánál van 2 scapágy, ami ha megdöglik, szintén ilyen hangot produkál!!
Jó keresgélést! :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)10-08-2009 15:17:17 // 29248
Természetesen meglesz az is. A váltórudazat-szimmering miatt úgyis pucolásznom kell ott az egészet. :D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)10-08-2009 15:14:12 // 29247
Na, ez benne van a pakliban hogy szarul rakták össze, bár tudomásom szerint a Szamosihoz hordta a kocsit az előző tulaj, a váltót meg az az ember rakta össze, aki a Totalcar-os srácnak, a Karinak a verseny Alfettáját is csinálta. (Mondjuk azért 5-ben meg 3-ban van hangja, nem is kicsi, de azt mondták, hogy így jó, akkor biztos az. Max. ha elbaszódik, akkor visszamegyek hőzöngeni. A számla még megvan...)

Azt, hogy a kardánnak hogy kell kinéznie, az igazából én se tudom, mert életemben nem szereltem még transaxle Alfát, de majd maximum lefotózom, aztán feltolom ide. :):)
Gábor(figi75)07-08-2009 20:49:30 // 29246
Féktisztítóval kikel fújni az egész kuplungházat,az is segíthet,mivel teli van ferodol porral!:-P
prooF_7507-08-2009 15:55:26 // 29245
Viszont ha kinyomott kuplungnál is csinálja, akkor nem a kpl. tárcsa lesz, mivel az akkor szabadon fut/egyhelyben áll. Ha már a rüki-jeladót nézed, vess egy-két pillantást a kardánra, ha nem Te csináltad vagy nem tudod ki, akkor simán lehet hogy balf*szul rakták össze, nem egy cartárssal esett már meg hogy utólag derült ki hogy pl nem voltak meghúzva az anyák vagy nem raktak rá alátétet, így aztán jelentős anyagi kár keletkezett!

Ha a kpl. munkahengernél nem eresztettétek le a folyadékot, akkor abban még a régi van! Ha le akarod cserélni, végig kell játszani u. azt mint a féknél. Csak vigyázzatok hogy ha légtelenítetek, vissza kell nyomni teljesen a munkahenger dugattyúját, mert a kuplung nem nyomja vissza, és beszorulhat a levegő.
Gábor(figi75)06-08-2009 23:37:39 // 29244
1-2 gyöngyszem!:-)

http://www.youtube.com/watch?v=s8jdNLY562g&feature=related
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)06-08-2009 15:11:59 // 29243
Tutira nem kárpitelem csinálja, nem olyan jellegű a hang. Igazából, még nem sikerült rendszert felfedezni benne, ha jól emlékszem csak alapjáraton csinálja, fordulaton nem, és kinyomott kuplungnál is csinálja. Az olaj akkor a váltórudazat-szimmering miatt szivároghat, mert a kuplung munkahengere az tiszta száraz kívülről, és a fékfolyadékom se fogy. Valamikor 1-2 hete cseréltem folyadékot, légtelenítettük a fékeket, meg ott a főfékhenger mellett van valami baszás (a kuplung főhengere, ha jól sejtem), az ahhoz vezető gumicsövet kicseréltük mert az szar volt. Azóta nem fogyott a fékfolyadékból. Akkor - ha jól értelmezem a dolgot - ha a fékfolyadékot kicseréltem, akkor azzal együtt a kuplung is megvolt.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)06-08-2009 14:54:47 // 29242
Köszi az infókat! Az ajtónyitás-érzékelők jók, akkor a relétábla környékén kezdek el majd keresgélni. Na, a tolató miatt viszont akkor csápra kell állnom, bár aztán a rák tudja, biztos volt a dologban valami utólagos ekecs, mert a tolatólámpa kábelei 1000%, hogy nem gyáriak, valaki már basztatta őket.
A hardik elvileg frissek, nem is ráz a kardán, szóval valszeg akkor azok a rugók lehetnek.
prooF_7506-08-2009 12:21:30 // 29241
valami olaj vagy hidrajulikafolyadék szivárog a kuplung környékén.
Az csakis olaj lehet -fék vagy váltó. De mivel fékolaj csak a k.munkahengerből jöhet, ezért valószínűbb hogy a váltórudazat szimeringjénél ereszt -típushiba.
A nyöszörgés mikor hallható? ha benyomod a kuplungot, akkor is? Tényleg a kardán szokott nyikogni, de azt meg kívülről is lehet hallani. Talán csak egy kárpitelem csinálja..
Tocsa05-08-2009 22:29:47 // 29240
Hi all!

Figi mi ez a lángszóró izé megbuggyantál testvér? :D

Amúgy a drift már elég jól megy a körforgóban a végén már szépen kiadta! :)

Látom gyakoroltál te autógyilkos ! :)


A gardán helyesen kardán! :D:D:D
de lehet hogy tévedek! I-)
Gábor(figi75)05-08-2009 17:16:11 // 29239
A tolató lápba kapcsolója váltóházban van,a jeladó gombája pedig a bal oldalán,megy rá 2 vezeték látni fogod ha megvan még!:-P
A világítást ha rajtahagyod gyújtás nélkül és kinyitod valamelyik ajtót akkor sípoló hanggal jelzi,hogy világítasz,ez az ajtóba épített zárból veszi a jelet "nyitás érzékelő"a hangjelzés a kesztyűtartó feletti relétáblából jön" 2 csavar tartja fent"!

A kuplung ha megfelelően emel ki és nem csúszik meg akkor hagyd,a nyöszörgés az a kuplung tárcsában lévő kis rugók adhatják,de az is lehet,hogy valamelyik hardItárcsa már elvan érve és excenteresen jár a gardán!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)05-08-2009 16:57:01 // 29238
No, kollégák, újfent lenne nekem pár kérdésem. A tolatólámpám szexuál működni, a bal hátsó lámpánál egyébként is voltak test-gondok, mert mindegyik izzó kúúúvagyengén világított. Egy szétszedés, némi érinkezőpucolászás, kis kontaktspray megoldotta a dolgot, de a tolatónál nem ott van a probléma. Az a gyanúm, hogy a kapcsolója fosta el magát. az a kérdésem, hogy hol a kapcsolója. A váltóházban, vagy az utastérben a váltókarnál. A másik: felkapcsolt fényszórónál ha kinyitom az ajtót, akkor bimbammol - elvileg. Na ezt is megunta, de eddig fel se tűnt, csak ma vettem észre. Azért szeretném megjavítani, valszeg ez is csak egy kontakthiba lehet. Hol találom a "harangot"?

A harmadik gondom egy kicsit komolyabb. A kuplung irányából szakaszos, leginkább nyöszörgésre hasonlító hangot hallani. Kintről nem annyira, csak az utastérből hallahtó inkább. Mi a bánat lehet ez? (Ja a kuplung-munkahenger nem szivárog, porszáraz a környéke, de valami olaj vagy hidrajulikafolyadék szivárog a kuplung környékén. Van valakinek valami tippje?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)05-08-2009 16:42:22 // 29237
Szó se róla, tényleg közel van a tökéleteshez, azért is vettem 75-öst. Mondjuk egy garnitúra sárga Koniba lehet, hogy befektetek idővel. :)
krys04-08-2009 01:41:23 // 29236
Csak nem arra gondolsz ami a Fertály és a Mazsola utca között van? ( onnan 2utcányira lakunk... :D )
speer03-08-2009 07:17:29 // 29235
hali . XVI. Timur uton van egy, gumissal együtt, lent a domb alján, házszámot nem tudok.Én is oda hordtam, negyon vágták a témát.
Gábor(figi75)02-08-2009 17:03:06 // 29234
Azért raktam bele + "air spring" -et hátra,hogy jobban meginduljon a hátulja !:-)
prooF_7502-08-2009 13:37:28 // 29233
Azért egy kis keményítés nem tesz rosszat neki:)
Gábor(figi75)31-07-2009 13:05:15 // 29232
Soha,ez a futómű pont így jó ahogy van,ezért is szeretjük annyira!:-)
tomiboy31-07-2009 10:29:24 // 29231
Csaó!
75-ösbe 2.0 dizel váltóba kellene hátrameneti (rükverc) fogaskerék, akinek van árral írjon az üzenőfalamra.
Köszi
TDI7531-07-2009 08:29:03 // 29230
Sziasztok! Nem tudtok valahol a 16. ker környékén egy olcsó futóművest SOS ben be kéne állítani a kis boxi elejét. Ha tudtok valamit akkor osszátok meg velem is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.