Forum >> 75-90

Dozer13-07-2009 11:05:37 // 29078
Úgy értem ha az ellenfélnek vannak rövidebb áttételei.. :D:D Úgysem lehet 200-zal menni :P
Dozer13-07-2009 11:03:02 // 29077
Persze, az nem kérdés, hogy sokkal jobb és erősebb autó a 75. :)) na meg persze stílusosabb.

A dolog lényege a váltó működési elve. Ezek nem szinkronizált egyenes fogazású váltók. a kuplung használatát lehet mellőzni...

Kicsi OFF

http://www.youtube.com/watch?v=IVxMIA5Crfc&feature=related
itt láthatod a váltás sebességét (nem túl jó vid, de azért látni a különbséget)

http://www.youtube.com/watch?v=ZBwS_rtKB7U
és egy ilyen pályán hiába vagy 30-40 lóval erősebb ha a rövidebb áttételek és a gyors váltások miatt hátrányba kerülsz. :(

ON
Gábor(figi75)13-07-2009 10:52:18 // 29076
Figyu!
A váltó szinkronok kicserél "vagy átfordít" sperr alá ás garantálom hogy akármilyen ladával felveszem a versenyt!!!
Igaz nem bírna annyit mint a fix körmös vagy reteszes difi,de utcán is használható!!!
Gábor(figi75)13-07-2009 10:48:22 // 29075
Hidd el,hogy ez egyszerű váltó,az,hogy lekel gyártani a megfelelő fogaskerekeket és erősebb szinkronokat az alap,de a működése egyszerű!

Az alkatrészek meg garantálom,hogy bírják a versenykörülményeket ,elég jól,hanem a legjobban,nagyon erősen összerakott vas a 75!!!
Én az enyémmel "amatőr" szinten versenyzek,és már hozott 1-2 kupát,érmet,de még nem igazán kelet megbontanom.
Dozer13-07-2009 10:46:04 // 29074
Láttam valahol múlt héten egy osztrák papiros 2.0 TS-t 40-ért... de eltűnt :O
Dozer13-07-2009 10:44:49 // 29073
A legfőbb gond a váltás alatt eltelt idő. kuplung - váltás - kuplung... ehhez jön még pluszban a nem megfelelő váltóáttétel elosztás.

Az a gond, hogy a hegesztett difis ladás körökben "tolós" -nak nevezett váltóval (amit 140-ért már megkap) szerelt ladák hülyére vernek a pályán egy sokkal gyengébb motorral.. :S
Pedig aztán az tényleg elég szégyen.. :P
Gábor(figi75)13-07-2009 10:42:22 // 29072
Lehet találni,itt is hírdetve szokott volt lenni komplett vas,szemfülesen lesni kell!!! :-)
LacUS13-07-2009 10:40:41 // 29071
Mi a baj a stock váltóval?A szinkronon kívűl, mert ugye arra van megoldás.
LacUS13-07-2009 10:39:45 // 29070
Ki az a mi?:) És hol lehet látni vmit a projektről?
Dozer13-07-2009 10:08:17 // 29069
Egyszerű?? :O

Nekem nem tűnik annak. Ha a váltóáttételt el is találod elsőre (persze ki lehet számolni de tuti a gyakorlat azt mutatja, hogy még módosítani kell..) a megfelelő fogaskerekek legyártatása + edzése a megfelelő anyagminőségben... az egy kisebb vagyon.

Azért érdekelne milyen elvű váltót építenétek, és hogyan. Meg a költségkalkuláció is... persze, ha nem titkos :)

Kellene egy hátsókerekes vas 2 liter alatt... mégiscsak stílusosabb lenne alfával menni, de nehéz hozzá olyan alkatrészt találni ami bírja a versenykörülményeket.
Dreco13-07-2009 10:01:20 // 29068
Üdv t. certársak. Nem lenne valakinek 90-es alfához egy két alkatrésze, vagy esetleg egy donor 90 2.0i??
Gábor(figi75)13-07-2009 09:57:53 // 29067
Csak a fogaskerekeket kell legyártani,mert nagyon egyszerű az egész váltó mechanikája!
Mi is most készítünk épp 75V6 drift masinát!:-)
Dozer13-07-2009 09:49:40 // 29066
Valahol sejtettem :S

A remény azért megvolt, végülis a 75-ből csináltak versenyautót... igaz nem rally, de gondolom ott sem stock váltóval mentek.
Wickey13-07-2009 09:38:04 // 29065
márpedig kénytelen leszel egyedileg gyártatni, ilyen gyáriban esélytelen.
NaTo13-07-2009 09:23:58 // 29064
Egyik kedvenc oldalam, sokszor visszatérek rá nézelődni :)
Dozer13-07-2009 08:46:56 // 29063
Sziasztok cartársak!

Egy kérdésem lenne a transaxle félisteneihez :)

Létezik 75-höz egyenesfogazású kapcsolókörmös esetleg szekvenciális váltó?
Azért érdekelne, hogy lehet a 75-ből versenyképes autót faragni rallycross versenyre vagy sem.. egyedit lehet gyártatni másfél millából... de az nem fér bele :)
Fészi13-07-2009 00:30:01 // 29062
Nem érdekel :P
Gábor(figi75)12-07-2009 20:22:00 // 29061
Ez elég szép teljesítmény,idő,pénz,energia!:-)
Talán én is így megcsinálom,majd ha nyerek a lottón.............
Pap Laci11-07-2009 20:23:41 // 29060
Hú de sokszor elterveztem egy ilyen szintű felújítást!
Talán egyszer összejön!
75G11-07-2009 14:26:08 // 29059
Sziasztok! http://alfa75turbolarestauration.ifrance.com/ Hmmm...
Gábor(figi75)11-07-2009 07:49:33 // 29058
Írtam neked!!!
banabea11-07-2009 06:32:56 // 29057
Te hol vagy földrajzilag?
Robi09-07-2009 09:42:18 // 29056
Eladó a kék 75-ösöm, friss műszakival - zöldkártyával. Érdekel valakit?

Tökölön rallye kategóriagyőztes a gép. :)))
Robi09-07-2009 09:38:31 // 29055
Mostanában nincs túl sok időm netezgetni, de egy regisztrációt megér. :)
Gábor(figi75)08-07-2009 22:57:58 // 29054
Találtál valami képet,mert én még nem,ProoF-nak meg írj!:-)
Gábor(figi75)08-07-2009 22:56:22 // 29052
Van klíma kompletten hiánytalanul 40k az ára,és még be is tudjuk szerelni neked!:-)
Marek08-07-2009 22:55:00 // 29051
Van még egy elektromos tetőm, ha esetleg rászánnád magad! :)
Gábor(figi75)08-07-2009 22:53:32 // 29050
Vagyis Pap Lacival!:-)
Kisbubi08-07-2009 22:25:51 // 29049
Pont ma szedtem ki egy klimát 75-böl. Figivel egyezkedj.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)08-07-2009 22:17:14 // 29048
Értem. Egyébként is tervben van a hátsó ablakok upgrade-elése, így legalább majd nem lesz nehéz dolgom a bekötéssel. :D:D Úgy terveztem, hogy pár hiányzó gyári extrát úgy szépen sorjában azért majd bepakolok a verdába, pl. hátsó biztiöveket, merthogy azok sincsenek, elektromos tükröt (a mostani balos tükrömmel történhetett valami baleset, mert hiányzik a mechanikája, a tükörlapot meg duct tape, vagy valami ilyesmi tartja), meg a legnagyobb vágyam egy gyári tolótető beépítése, bár ezen még gondolkozom, mert nem szívesen vágok bele az amúgy hibátlan kaszniba.

Ahogy elnéztem, a szívatógomb nincs bekötve, mechanikai kapcsolata nincs semmivel se, de majd megsasolom kicsit alaposabban, hátha valami elektromos kábel vagy ilyesmi van rajta.
LacUS08-07-2009 20:08:56 // 29047
Hát le a kalappal a szerelőd előtt.Szerintem Marek és Figi kincstáraiban megvan minden ami klímásításhoz kell.:)
banabea08-07-2009 19:43:23 // 29046
Sziasztok!
Új tag vagyok itt nálatok és egy 1,6-os 75-ös tulajdonosa. Szerencsémra az autó nagyon jó állapotú, kevés alkatrész cseréje és némi hozzáértő kéz általi állítgatás után kifogástalan állapotba került. Kedvenc szerelőm hajlamos lenne viszonylag jó áron klímássá tenni a járgányt, ha tudnék vinni neki hozzá minden beszerelendőt, mert állítása szerint klímás 75 ritka, mint a fehér holló...
Tud vki segíteni esetleg? Némi árbecslést is szívesen fogadnék. Előre is köszi!
TSABA08-07-2009 19:34:35 // 29045
Hali cartárs!Kukkantsd meg,be van-e kötve a szivatógomb valahova,ha nem akkor lehet hogy pici módositás volt a vasadon.A hátsó villanyablak kapcsoló nem téma mivel elö van minden vasban készitve a helye,bevezetékelve,ha levennéd a hátsó ajtóboritást meglátnád azt is,hogy a csatik ott vigyorognak a panel alatt,csak beledobod a motoros mechanikát és már van is el.ablakod hátul.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)08-07-2009 15:36:37 // 29044
Hűbazz, ez most szombaton lesz? Azt hittem, hogy valami későbbi buliról van szó. Erre a szombat estére már elígérkeztem sajna. :(
Gábor(figi75)08-07-2009 10:23:10 // 29043
Még van idő!
Remélem ez jó lett! :-P
Gábor(figi75)08-07-2009 10:21:38 // 29042
[img1]
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)07-07-2009 22:26:21 // 29041
Na, ez így határozottan kezd érdekes lenni. Az én járgányom igazi full fapad (WizzAir edisön), hátul kurblis ablak van, de mégis benne vannak a hátsó villanyablak kapcsolói is, akkor lehet, hogy ez is valami utólagos szupertuning (bocs, tunnnnning)?
Azért csodálkozom ezeken ennyire, mert maga a járgány meglepően eredetinek tűnik. Ahogy elnézem törve nem volt, az összes eredeti papírja megvan, még az olaszországi garanciafüzet is, meg minden szirszar, és amúgy minden stimmel.

A szikire nem tudom, hogy tudok-e menni, egyelőre minden szabad percemben Alfát szerelek és pucolok. :):)
Gábor(figi75)07-07-2009 17:59:03 // 29040
Szevasz,nyugodtan írj vagy hívj,ha valamit segíteni kell!
A szívató gomb az érdekes,lehet 1.6 karb volt és klónozták,mivel nekem az IE-n nincs olyan pedig elbontottam párat! :-)

A tali nyilt mindenkinek,de gyere el a szikire ott van a nagy élet a 7vg-n!:-)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)07-07-2009 16:23:49 // 29039
Pálinkás jónapot, cartársak!

Új arc vagyok itt az Amorén, meg egy 75-ös boldog gazdája, és előre bocs, de ezerrel foglak bombázni benneteket a kérdésekkel. :) A járgányom egyhatos, injektoros, de a kormány alatt találtam szívatógombot, ami egy injektoros járgánynál ugye elég érdekes. Ez most akkor WTF? Gyárilag is ilyen, vagy valami ekecs lehet a dologban?

A trenszekszöl-tali, amit írtatok az zártkörű, vagy olyan egytollú indiánok is jöhetnek mint én? :)
Gábor(figi75)06-07-2009 22:39:56 // 29038
Én még embert így berúgni nem láttam,másnap teljesen használhatatlan lett a srác,csak a csaját sajnáltam,vagy nem,khmm-khmm!:-)
Wickey06-07-2009 22:37:16 // 29037
Aaanyuuu :-D

sluszi mindent visz :)))
gaben v6 milano06-07-2009 19:59:49 // 29036
Szuzi sluszi, hát ő is megérne egy estet! :-)
prooF_7506-07-2009 15:55:31 // 29035
Hát jó, amúgy van ott egy nagyon szimpi kis camping, egy szőlőssel és egy présházzal, na meg persze borospincével. Múlt héten voltunk ott, tök rendes a fószer és olcsó a bor is (40ft / dl):) De persze a tequila se maradhat el! Szuzi sluszi viszont nem biztos hogy jön... :D
Gábor(figi75)06-07-2009 14:35:03 // 29034
Jó,szervezd meg és megyünk!:-)))
De a tequila nem maradhat el,az már hagyomány...................őőőőőőőőőőőőő!:-)
prooF_7506-07-2009 10:13:02 // 29033
Erről jut eszembe, idén nem lesz trenszekszl tali? Szerintem kéne!
Mit szólnátok Alsóörshöz?
Kisbubi05-07-2009 18:56:03 // 29032
Rakunk bele V6-t
Kisbubi05-07-2009 18:55:03 // 29031
Majd meglesz az is. Én az örök elégtelen.
prooF_7505-07-2009 17:56:05 // 29030
Kéne neked is egy ts moci... papír-ügyileg úgyse stimmel már így se:)
Gábor(figi75)05-07-2009 17:36:50 // 29029
Majd legközelebb te szervezed!:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.