Forum >> 75-90
ALFA75td04-11-2006 15:48:04 // 15029
Sziasztok fütőmotort csak a műszerfal teljes kiszerelése után lehet cserélni vagy van valami Mc Gayver megoldás?
Ha nem muszály nem bontanám le a müszerfalat.Aki tud infót legyenszíves ossza meg velem.
Köszi
Gábor(figi75)04-11-2006 14:25:15 // 15028
Ha nem oldódik meg,keress!:-)
atika04-11-2006 10:42:56 // 15027
Most jut eszembe hogy van nekem egy otthon aminek a felső olajelosztó része ment gallyra!Megpróbálok majd a 2-1et összehozni!
atika04-11-2006 10:41:52 // 15026
Nameg elsősorban megbízható fortrásból próbálok szerezni!
atika04-11-2006 10:41:03 // 15025
Az az igazság hogy nem szivesen mondok le a szervóról!Hamár volt benne akkor legyen is!nNem akarok minden reggel két szelet kenyérrel többet enni!Azt tudom hogy nem vagy csak naon drágán javíthatók ezek a kormányművek ezért lesz valszeg bontott benne amit megpróbálok úgy kialkudni hogy kipróbálás után vissza tudjam vinni ha xar!
Inner Circle04-11-2006 10:10:53 // 15024
A szimmeringnél folyik? Az szívás... Ezek a kormányművek tudomásom szerint gyakorlatilag nem javíthatók: gyárilag sz.r az egész, ahogy van. Ha bontottat veszel, az is teljesen lutri, mert azonnal tönkremehet az is (nem beszélve arról, hogy ha nem tudod előtte kipróbálni: akkor lehet hogy kapásból rosszat teszel be). Legegyszerűbb beletenni egy szervó nélkülit... Nekem a Milanóban most működik, ha tönkremegy akkor beleteszem az Americából, ha az is tönkremegy akkor beleteszek egy szervó nélkülit.
atika04-11-2006 09:59:52 // 15023
Szóval ha esetleg szükségem lenne rá! Kinek van kormányműve eelfekvőben?Az se baj ha szivattyú is van hozzá!
atika04-11-2006 09:57:42 // 15022
Megvan a műszakim.Azt mondta a vizsgabiztos hogy szépen egyben van a szekér!
Erre este ahogy hazaértem egyre nehezebb volt a kormányzás.a szervóm elfosta az olajat!Most néztem meg: a korm.mű bal végén engedi el.Kicsit kiakadtam.Van benne valami szimmering vagy gumibizbasz amit lehet cserélni?Vagy nézzek másik kormmű után?Ezt as részét még nem bontottam szét!
atika04-11-2006 08:02:42 // 15021
Ha jól tudom dízelnél ugyanez 30-35 bar között mocorog!
pb_03-11-2006 21:55:30 // 15020
Nem lesz, ez így van. De most mi a sűrítési végnyomásról beszélgettünk.) Ez 1 benzines motor(normális állapot) esetén ~11-15 bar között van.
prooF_7503-11-2006 21:52:52 // 15019
Nyugi főnök, lesz téli gumma. (mondjuk azzal is lehet keresztbe rakni:)) De most nagyrész apukám fogja használni a gépet amíg az övé kényszerpihenőn van!
Groman: azért sűrűsödik össze a levegő, mert ugye a szívási ütem végén a dugattyú lennt van, utána bezárnak a szelepek, és a felfelé haladó dugattyú összepréseli a levegőt, amennyire lehet. Csak ugye kopott motornál itt-ott elszökik némi levegő, és ez vezet a nyomáscsökkenéshez, tudtommal.
GRoman03-11-2006 21:22:53 // 15018
Nem inkább fordítva? Szívómotornál a szívási ütem végére a hengerben mindig csak kisebb nyomás lehet a légkörinél, a szívási veszteségek miatt. Tehát ha mondjuk 10:1 a sűrítési arány, akkor a sűrítési ütem végére nem lehet 10kPa felett a hengerben a nyomás, hiszen eleve nem volt benne 1 egész kPa... Hacsak fel nem melegszik közben.
Gábor(figi75)03-11-2006 19:23:35 // 15017
Nah,ezt szeretén én is megtudni!:-)
A téli gummákat feltettétek skacok,vagy előre megfontolt szándékkal kilincsel előre közlekedtek?DD.. :-)))))
ProoF: Te különösen vigyázz kérlek!!!:-)
prooF_7503-11-2006 17:15:08 // 15016
Ezzel tisztában vagyok, csak arra akartam kilyukadni, hogy mivel a sűrítési arány szoros összefüggésben van a sűrítési végnyomással, így ezek az értékek is meg kéne hogy egyezzenek az 1.6-os és 2.0-ás vasaknál.
bszl03-11-2006 15:46:22 // 15015
Ez így igaz. A sürítési arány valóban 9:1 9,5:1 körüli a benzineseknél, de a süríatési végnyomásnak 10 fölött illik lennie. Utóbbi az nem arányzsám ( x:y ) hanem egy konkrét nyomásérték (kpa).
pb_03-11-2006 15:22:08 // 15014
A sűrítési arány nem 1egyezik + a sűrítési végnyomással, a végnyomás mindig nagyobb érték lesz.
prooF_7503-11-2006 14:58:50 // 15013
Én úgy emlékszem hogy minden sima nordnak 9.5:1 a sűrítési aránya. De gyanakszom arra is hogy mérési pontatlanság esett, ki tudja, most már mindegy.
Lökőssel még nem foglalkoztam, de most terveim szerint télire nem is csicsázok sokat, mert használva lesz, aztán az gáz lenne ha szépen megcsinálnám aztán valami baleset folytán leamortizálódna. Majd tél végén-tavasszal szépen megrenováljuk.
Gábor(figi75)03-11-2006 14:54:14 // 15012
A kissebb lökettérfogat nem számít ebben az esetben? :-O
Az a motor nem lehetet ki,ha csak tényeg annyi volt benne,és szerintem tényeleg annyi lehetett mert nagyon szép volt!:-)
Lökösöket felfényeztet? :-O
prooF_7503-11-2006 14:36:08 // 15011
Hú, az 1.6-os karbis 75-ösünkben mértük, 125000km-nél kb így nézett ki: 6.5 - 6 - 7.5 - 9bar:( de ha jól tudom a motorhoz nem nyúltak hozzá felújítás szempontjából, de akkor is jól el lehettek álítódva a karbik.
bszl03-11-2006 12:46:08 // 15010
Persze, mint lejjebb írtam vala: nehezen sikerült szerezni "műszert". Közben meg használtam naponta. Úgy ahogy egy Alfával illik. Úgy, hogy soha senki nem előzött meg. Autópályán sem. Na ezért javasoltam Papp "car"-társnak, hogy ő ne kövesse el azt a hibát, amit én. Hangolja be, és aztán használja csak.
pb_03-11-2006 10:18:18 // 15009
Jól lement végnyomás.( Akkor ezek szerint nem sikerült összehangolni rendesen?
bszl03-11-2006 09:57:01 // 15008
Nálam (a 2.0-ás benyásnál) a sürítési végnyomás eleinte (75.000 km volt a gépben óra szerint amikor vettem) 10,6 - 10,3 - 9,7 - 9,5 volt. Ez a végére (260.000 km) elég rendesen leredukálódott 8,2 - 8,1 - 4,7 - 2,8. Az egyenetlen kopás oka főként az volt, hogy sokáig nem sikerült összehangolni a négy hengert :((
pb_03-11-2006 09:41:51 // 15007
Ezekkel a dolgokkal tisztában vagyok.) Csak kíváncsi lennék, milyen értéket képes produkálni 1 75(nyilván függ, attól hogy milyen állapotban van a motor, de sztem, ha 10 bar fölött van a végsűrítési érték, akkor elfogad6ónak tekinthető a vákuum is).
bszl03-11-2006 09:19:45 // 15006
A fojtószelepek együttnyitását semmi mással nem lehet szinkronizálni a CO beállítása előtt, mint ezzel a vákummérővel. Az érték annyi amennyi, ez a motorkopástól jelentősen függ...
pb_03-11-2006 08:31:54 // 15005
Csak kíváncsiságképp, milyen váákum szintre hangoltad be őket?
bszl03-11-2006 08:23:11 // 15004
Ha lenne motorkerépkpár-szerelő haverod (aki gyorsasági motorokat, choppereket javít) ismerősöd ott biztosan találnál négykannás vákummérőt. Én is sokat kutattam anno, mire sikerült egyet fellelnem. Sima 4-es higanyos volt. Azzal sikerült szépen belőni a karburátort. Bárki bármit mond, ez már fülre nem megy!
Pap Laci03-11-2006 07:53:16 // 15003
Szia! Ezzel tisztában vagyok és nem is akarom így hajtani, csak az első műhelyig ahol behangolják őket! Amúgy kössz, hogy szóltál!
bszl03-11-2006 07:30:00 // 15002
Ha sokáig jársz összehangolatlan karburátorokkal akkor komoly fizikiai kopás elé nézel. Az egyenetlen beállításból eredő mechanikai túlterhelés már komolynak nevezhető káros kopásokat is előidézhet a motorban!
Pap Laci02-11-2006 20:42:32 // 15001
Szia! Még nincsenek! Műszerek híjján a beállításokért fizetnem kell!
Pec02-11-2006 15:36:44 // 15000
Jah és nem leszek netközelben mostanság. Tehát a 06/30-429-64-66
Pec02-11-2006 15:35:38 // 14999
Hellósztok!
Eladó a Diesel 90-es, főképp alkatrésznek miután eléggé meg van rothadva, egyébként meg elhagytam a törzskönyvét is. Kép van róla.
Irányár: 60000Ft
Zsót02-11-2006 08:52:29 // 14998
15000??Pfff...
Zsót02-11-2006 08:48:47 // 14997
Hiába is magyaráznánk,hogy miért vagyunk oda vele,te ezt nem értheted...
Hiszen ott sem voltál!!:DDDPP
Zsót02-11-2006 08:46:35 // 14996
Akkor a milyenk a jobb:)
bszl02-11-2006 07:28:26 // 14995
Szia! Gratula az indításhoz! Karburátorokat összehangoltad?
Gábor(figi75)01-11-2006 20:24:19 // 14994
Óoooo,ti aztán jól odavagytok ezzel a kártyával,nekem DCS cuccom van a versenyről,és!:-)
Pap Laci: garta a projekt végéhez,akkor ütközünk a jövő hézen!:-)
Robi01-11-2006 19:09:07 // 14993
Azért kék, mert neki utólag firkantották rá a nevét.
Robi01-11-2006 18:54:55 // 14991
Majdnem. Német rendszámos. És Evo Zolikáé.
Pap Laci01-11-2006 17:58:36 // 14989
Sziasztok! "Felsírt a gyerek"! Mármint beindult a vasam! Már csak apró munkák és hétfőn mehet műszakira. Igaz még esztétikailag még nem tökéletes, de ez mér csak jövőre lessz orvosolva.
Zsót01-11-2006 17:34:56 // 14988
Te is klubbtag vagy??:)))
Veled kivételeztek,hogy kékkel írták?:D (vagy velem,hogy nem:))
Wickey01-11-2006 12:26:49 // 14987
Zsót01-11-2006 09:58:39 // 14986
Gábor(figi75)31-10-2006 21:04:23 // 14985
Nah jah,neked nem vót elég az enterpise funkció rajta,még megtunigoltad ezzel-azzal!:-)))
Majd ha jól kigyulladsz,jöhetsz sirva-ríva,hogy adjunk el neked 1 teljesen gyári műszerfalat!:-)
Gábor(figi75)31-10-2006 19:08:43 // 14984
Az elképzelés nagyon jó,csak a műszerfal bőrőzése nagyon macerás,és nem biztos,hogy tartós lehet,mivel nagy hősugárzásnak van kitéve nyáron!:-(
A kávészinű nekem nem annyira megy az ezüsthöz,inkább valami fényesebb!:-)
Viszont én inkább faberakás intaziákkal próbálkonék a műszerfal környékén,gondoltál már rá,és az ajtókárpitok körül is!:-)
Zsót31-10-2006 13:42:39 // 14983
No para!!
Nekem 220-as UV neon világítja a műszerfalat.
Van benne egy adapter,ami a 12V-ból 220-at csinál,mondjuk ha bekapcsolt állapotánál hozzányúl az ember,eléggé ütős fíling,de különben semmi gond nincs vele. Szóval, 1 ilyen műanyagcsík miatt nem fog kigyulladni az autó,max sufnitunningosoknál,akik vizifestékkel szinezett viaszpapírt tesznek bele.;) Ja,és jól letisztítják bemzinnel,hogy tiszta legyen,meg hagynak is egy kicsit rajta hátha akkor nem szedi össze a port:D
(kis kiegészítés:"Menet közben megolvad,bűzlik," elszenesedik,kész.)
bszl31-10-2006 10:44:19 // 14982
Csak nem mindegy milyen anyagból van az az utólagos berakott (vafy átcserélt) műanyag csík, milyen közel van az izzóhoz és az izzó milyen teljesítményű... Oltottunk már el pár autót az utólagos "műszerfal-modding" miatt. Menet közben megolvad, bűzlik, nem hozzáférhető...
Inner Circle31-10-2006 08:09:59 // 14981
A műszerfal-világítás a legegyszerűbb, mert egy színes műanyag-csíkon át világít be több fehér izzó fénye a műszeregységbe. Ez a csík a kiszerelt műszeregységből gyakorlatilag magától kiesik. Ha ehelyett nem tudsz egy tetszőleges színűt legyártani, akkor talán megfontolandó, hogy mint végképp reménytelen esetet, lődd le magad. De ez ugye fel sem merül! :-)
Az America műszerfal ilyen:
És ezt épp elbontom :D
Az America műszerfal ilyen:
És ezt épp elbontom :D
Wickey31-10-2006 07:49:45 // 14980
a bőrözésben nem az anyag kerül sokba.
A valódi, jó minőségű autókárpitos bőr is megvan 100-120 ezerből a négy ülésre meg az oldalkárpitokra.
Ellenben ugyanennyi a munkadíja is sajna egy lelkiismeretesebb, és alaposabb helyen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
606
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?