Forum >> 75-90

NaTo23-06-2011 11:53:28 // 31929
most olvasom jól, hogy a GTV-ből vannak az injektorok is? Ha az kisebb, mint a 75 3.0 injektora, akkor az is csere! Ha nagyobb nyomással hajtod, maximum pisilni fog, nem porlasztani!
NaTo23-06-2011 11:43:57 // 31928
Szerintem szívó motornál nem dugóolvasztó, ha nincs elég kaja rövid távon :) de persze bármi lehet.
A 2.5 GTV compujtere lehet nem a legjobb a 3.0 -es motor benzinigényéhez, levegőigényéhez...
A benzinnyomásszabályzótól sokkal több benyád nem lesz a hengerben. Ahhoz computer kell, ami tovább tartja nyitva az injektort.
Viszont így meg van az a veszélye a dolognak, hogy ha a gyári 3- 3.5 bártól nagyobb nyomást állítasz, és esetleg viseltessebbek a benzincsöveid, átizzadnak, rosszabb esetben elpukkannak, és máris kész a baj!
Szerintem a legjobb megoldás, ha szerzel hozzá egy computert is!
HL_7523-06-2011 11:28:18 // 31927
s üzemanyagrendszernyomást is mérsz ilyenkor... ?
mert lehet olyan állapotban van benyaszűrőd mint enyém, lásd a blogomban
HL_7523-06-2011 11:24:21 // 31926
www.injektor.hu

vagy

vems.hu
Belga23-06-2011 11:12:41 // 31925
Udv urak!

Szivesen vennek tanacsokat. :)

GTV-ben 75-bol szarmazo 3.0V6 lakozik, de az 'egyszeruseg' kedveert a sallangok a GTV-bol maradtak benne, tehat injektorok, kabelezes, L-jet ECU, minden. Kapott egy allithato benzinnyomas szabalyzot, hogy valamennyire kompenzalva legyen a nagyobb nafta igeny.

Be van szerkesztve egy szelessavu lambda, muszerfali kijelzovel. Valoszinu ujra is kellene kalibralnom a pontossag miatt, de fel - es egesz terhelesen veszesen szegeny a keverek.

Kerdes:
- mi a legjobb es lehetoleg legkoltseghatekonyabb megoldas arra, hogy megbizhatoen mukodjon a motor. Vegyek bontott Motronic ECU-t kabelkoteggel 75-bol, es kossem be? Mennyire bonyolult ez? Mekkora koltseggel szamoljak?
- Vagy: Kezdjek el tekergetni a nyom.szabalyzon, hatha eleg lesz a benya fordulaton? Ehhez se eszkozom, se szakertelmem.

Meg1x, nem tuning a cel, hanem egy megbizhato auto, aminek nem olvasztom el a dugoit, ha esetleg beleforog a 6000-be.

Koszi
HL_7522-06-2011 22:09:07 // 31924
Cartársak!

Ki tudja tetőkárpitot hogy kell lebontani visszapillantó körül ?
Minden más megvan. Az egészet ki akarom venni.
Gábor(figi75)22-06-2011 13:15:48 // 31923
Megszervezem!:-)
prooF_7522-06-2011 00:33:46 // 31922
Nem tudom, terveztétek-e idén is, de én szívesen mennék megint Mindszentre csapatni.
Szóval kedves mindszenti kollégák, remélem lesz idén is! Csak annyit kérnék, hogy július vége előtt ne, mert még gatyába kell ráznom a csatahajót (kardán csere, kipuff rendszer csere+lambdaszonda beüzemelése, hátsó stabrúd csere, váltóolaj csere, műszaki, csak hogy a nagyobbakat említsem).
Tavalyi
LacUS20-06-2011 13:43:12 // 31921
Ajaj, nem hangzik jól.
Marek20-06-2011 12:40:15 // 31920
Eladó komplett 75-ös bontó alkatrészkészlete. Új és bontott cuccok vegyesen, egyben. Csak komoly érdeklődők hívjanak.
06306207131
Ati7719-06-2011 09:51:04 // 31919
Sziasztok.
Nem ismeri vki. ezt az autót véletlenül?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_1.8_i.e.-4849097
Pap Laci19-06-2011 08:35:56 // 31918
Sziasztok!
Eladó az autóm!
alfa 75
Punisher17-06-2011 16:38:15 // 31917
Hagyjátok! Megfejtettem FAG 6006-2RSR C3
Punisher17-06-2011 16:11:34 // 31916
Köszi :-) okosabb nem lettem ;-)
Wickey17-06-2011 16:00:14 // 31915
de volt, csak elfelejtettem. Azt tudom, hogy a sarki SKF boltban kettőezeröté' a polcról adtak. :-)
Punisher17-06-2011 15:44:16 // 31914
Sziasztok
75 V6 kardáncsapágyra nincs csapágyszáma valakinek? Mert ugye gyári számra halott ügy keresni.
LacUS16-06-2011 22:14:11 // 31913
Tenkju ver mács :)
Mester16-06-2011 21:35:46 // 31911
előre vedd ki. kösd le a lengőkart úgy könnyebb,remélem jól emlékszem rá! Nem rég raktam össze Jakuskáét!
Mester16-06-2011 21:33:46 // 31910
nem megy ki hátra mert az elején nagyobb az átmérő!
LacUS16-06-2011 21:28:42 // 31909
A lengőkarból már kihúztam, most ott lóg a kasztniból. Szóval akkor most mehet hátra fele.
Mester16-06-2011 21:27:21 // 31908
Mindjárt megnézem!
Mester16-06-2011 21:25:33 // 31907
Vagyis először hátra kihúzod a lengőkarbol,aztán előre húzod. Mert az eleje vastagabb mint a hátulja!
LacUS16-06-2011 21:24:30 // 31906
Franc :D Akkor csak alá kell másznom :D Köszi. Email-t megkaptad?
Mester16-06-2011 21:21:53 // 31905
segge!!
LacUS16-06-2011 21:03:55 // 31904
Kollégák!

A torziós rudak melyik irányba jönnek ki? Az autó eleje vagy segge felé?
Kisbubi15-06-2011 22:31:13 // 31903
Tényleg motor és olajpumpa függö! Hidegen ahol leszabályoz kb 6 bar, melegen olajhöfok kb 100fok (mivel nekem olajhöfokmérö is van benne) akkor 1,5 bar.
Kisbubi15-06-2011 22:23:55 // 31902
Az uno könnyen rozsdásodott az igaz, de én mégis aláztam vele. Elég meglepö amikor egy huszéves roncshalmaz uno 180 felett rádelöz:)) (1.3 tie). 1,9td az nem volt unoban, de a tipoban is csak szétesik a hfej. Amugy egy adagolo "javitás" és turbo állitás és elég jol megy. Ami megbizhatobb az viszont a 2,5-ös turbos v szivo croma ,131, iveco dizelek.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-06-2011 21:41:34 // 31901
Attól függ, milyen állapotú a motorod. Nekem hidegen 4 bar környékén van, melegen lemegy 1 alá is, de amíg nem villan be az olajnyomás-lámpa, addig nem para.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-06-2011 21:39:13 // 31900
A melóm miatt azért volt alkalmam kivallatni nem egy kamionost, és mind a pilóták, mind pedig a tulajdonosok visszasírják a régi (nem is olyan régi) adagolós 124/400-as Scaniákat, meg a jó öreg V8-as 143-ast. Ezek elmentek tökön-babon keresztül, az olajcserén kívül gyakorlatilag semmit nem kértek, és - ami külön vicc - kevesebbet zabálnak, mint az új közvetlen befecskendezéses, EGR-es csodák.

Ez az egész túlbonyolítás az egyre szigorodó emissziós normák miatt van.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-06-2011 21:18:32 // 31899
Hát ha eljutok oda, hogy dízelt vegyek, akkor azt azért fogom tenni, mert már nem akarom tolni neki, hanem csak szép nyugiban, Bob Marleyt hallgatva csettegni, valami 3 literes szívódízel hodállyal. Automata váltóssal természetesen.

De addig... :):):):)
NTomika15-06-2011 21:16:06 // 31898
Sziasztok!

75 ös alfán mekkora olajnyomásnak kell lenni alapjáraton?
Köszönettel Tamás
Wickey15-06-2011 07:51:46 // 31897
uno TD már tízévesen is roncshalmaz volt, ellenben az 1.9TD-k egész jól sikerültek véleményem szerint.
Wickey15-06-2011 07:50:48 // 31896
pont ezért jó az 1st gen jtd, az még nem sokkal komplikáltabb, mint egy utolsó szériás elektromos adagolós 100 lovas 1.9-es Bravo pl. viszont annál azért egy fokkal kulturáltabb. :-)
Wickey15-06-2011 07:49:04 // 31895
200-250ezer kilométerenként nem belefér? :-P Ennyi idő alatt a benzines megeszik három lambda szondát és alsó hangon három gyertyaszettet. :-))
prooF_7513-06-2011 21:34:15 // 31894
az uno td az pont a kicsi és turbós, tehát sérülékeny dízelek közé tartozik szerintem. főleg ha húzva van:))
én is a régi technika híve vagyok, de azért egy turbó nem árt, megfelelő hűtéssel meg egy intercoolerrel megspékelve, persze.
mondjuk az alapjáratról húzni képes 3 liter körüli szívódízelek varázsa is meg van, de azokkal csak nyugisan lehet közlekedni:)

szépet mentél a vidin, végén épp egy kipuff-törésnek lehetünk szemtanúi?:O
Gábor(figi75)13-06-2011 19:22:42 // 31893
Széthullott,de addig BMW alázott! :-)
Ez pont a becsúszós videó,ám dobogós volt az időd!
Kisbubi13-06-2011 19:07:47 // 31892
uno 1.4tdi kicsit átalakitva, és már suhant is:))) beszopattam vele pár autót, igaz amikor toltam neki evett 7 litert és nem a szokásos 4,5-el érte be. utána meg eladtam mert széthullott. ennyit az egyszerü dizelekröl.
A 7végi versenyröl meg pár kép
és a vidi
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-06-2011 10:38:47 // 31891
Ha már dízel, akkor valami jó kis özönvíz előtti előkamrás szívódízel kell, lehetőség szerint 2500 köbcenti felett. Egyszerű, mint a faék, és ha módjával hajtod, elcsettegsz vele a világ végéig meg vissza. Az ilyen közvetlen befecskendezésű, turbós, agyonkomplikált pudvákban nem hiszek, túl sokat láttam már belőlük meghalni.

Kevés köbcentivel ne akarjunk má' gyorsan menni. :)
Tocsa12-06-2011 20:02:48 // 31890
Utoljára egy wv t4 et vezettem deizelbe amit kelett csusztatni mert a kollégák agyrázkódást kaptak volna ugyanis abba nincs kettős tömegű lendkerék vazze és tudok vezetni akár hiszed akár nem ! :P:P:P
Lehet régeb óta vezetek nálad bár nembiztos ! :)
prooF_7512-06-2011 14:42:47 // 31889
Kettőstömegű lendkerék?:P
Amúgy gazdaságilag a dízel a jobb, főleg ha sokat megy vele az ember (amúgy is, csak akkor lassabban térül meg), meg ha sokat megy városban/nagy terhelés alatt.
Wickey11-06-2011 12:58:39 // 31887
Turbócsere? Egy misibe nem fér bele egy százezres turbó? Mellesleg 300ezer után is köszöni szépen, jól van. Nem kell ész nélkül padlózgatni és akkor nem kormolja le a VGT-t.
EGR, részecskeszűrő meg ilyen hülyeségek biztos kurvajó dolgok, meghagyom a béemvéseknek meg az ódisoknak, cserélgessék csak vallásos tisztelettel őket. Nekem vagy ki vannak kötve, vagy nincsenek is. Nem vagyok én sötétzöld, mint a grínpíszesek.
A hosszan csúsztatott kuplungot nem értem. Mér' kéne hosszan csúsztatni a kuplungot? Nem tudsz vezetni? :-PPPP
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)10-06-2011 23:13:24 // 31886
Azért számít adócsalásnak, mert őt le tudják húzni ezen a jogcímen pár százezerre. Aki meg százmilliókat síbol el, azt meg nem merik / nem akarják baszogatni.
Sajnos jó ügyvédeik azok nekik is vannak, úgyhogy finoman szólva se biztos, hogy ebben az esetben pert lehet nyerni velük szemben. Ja, meg amíg folyamatban van a per, és nincs jogerős bírói határozat, simán inkasszálják a bírság összegét, aztán az vagy jogos lesz, vagy nem. Ha a bíróság kimondja - mondjuk öt év múlva - jogtalan volt a bírság, akkor nagy könyörgések után visszautalják, persze kamat nélkül.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)10-06-2011 23:03:08 // 31885
Meg főleg azért, mert ha olyat tankolsz az autódba, ami az APEH VPOP NAV (vagy hogy a faszomba' hívják most őket) szerint nem minősül üzemanyagnak, akkor bűnöző vagy, és jól megbasznak. Ők aztán magasról leszarják, hogy ez környezetbarát, sajnos itt nem a logika diktál, hanem az, hogy hány bőrt tudnak lehúzni rólad, az összes többi az másodlagos. Gyökér egy országban élünk. :(
Tocsa10-06-2011 16:58:56 // 31884
Jah Mesternek nem kell szervízre sem költenie megoldja ! :)

Apropó mivan a drift vassal tudsz rólla valamit ? Nagyon jól nyomja végig néztem az összes videóját ! :)
Tocsa10-06-2011 16:54:40 // 31883
Hát a vm dízzel az még rendben van abban még nincsenek csillagászati magas nyomásszintek és igen az ésszelhasználat mellett igen.

Az új dízzel csodák már nem annyira strapabírók bár darabja és gazdája válogatja . :)
NaTo10-06-2011 16:49:13 // 31882
Szerintem egy jó dízel igenis takarékosabb tud lenni, főleg ha a gazdája ésszel odafigyelve hajtja. Baráti körömben sok jó példa is van rá, hogy mást ne mondjak innen az Amoréról Mester. Neki 155 2.5 VM dieselje van, nemrég csúszott bele a 700 000 km-be... most kellett az egyik HF-jét felújítani, amúgy a szokásos vízpumpa cseréken kívül semmi baja nem volt. Ha sokat jár az ember, akár autópályán, akár városban, a dízel a jó választás.
Tocsa10-06-2011 16:45:35 // 31881
Micsoda segg ! :D:D

Nah én oda is készülök rakni egy kis szoknyát a hátsó lökösre ! :)
Tocsa10-06-2011 16:41:14 // 31880
Nah azért ezt egy jó ügyvéddel kivesézném ! Miért számít jövedéki adócsalásnak ha valaki személyautóval saját használati célból kocsikázik . Nem keres vele extra hasznot !!!
Nem szennyezi a környezetét jobban sőtt épp ellenkezőleg ! Szóval bele folytatnám őket a saját sz@rjukba egy jó ügyvéddel !!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.