Forum >> 75-90

Kisbubi08-05-2011 11:47:59 // 31729
hihihihi, kinek mi a tapasztalata. elsö v hátsó hajtás? mindkettönek megvannak az elönyei és hátrányai. De az is biztos h nekem mostanában nem lesz olyan "fantasztikus" számitógép autóm (sztem vannak igy páran) ami helyettem közlekedik. Mert akkor minek találták fel az autót, ha már helyettem közlekedik, abban nincs élvezet:)
Tocsa07-05-2011 23:21:34 // 31728
Jah nem kell a hátsókeréknek jégre menni elég ha az első félre ránt vagy kikapja a kezedből a kormányt !!
Tocsa07-05-2011 23:19:13 // 31727
Egészségedre ! És hajrá ESP !
De ne is zavarjon hogy nem az esps 156 odról beszéltem hanem egy mezei elsőkerekes autóról ami igen is megcsókolta a szemem előtt a szalagkorlátot pontosan egy rönyó klió volt és hajtot le épp az ótópályáról ! :)
Hát nem volt benne ESP az tuti ! ;)
Jah én is kocsikáztam eleget anno kábé heti 1300 km ert mikor szervizelgettem !
Csak Budapest területén hozzátenném dugóból dugóba tisztában vagyok vele milyen!
Nah akkor a opel corsa helyett jobb lett volna a 75 mert évezredekkel kényelmesebb autó ! Attól a kis csodától szétment a derekam estére rendesen a szar bili üléseitől ! :(

Még annyit hogy sajna nem telik mindenkinek ESP -s alfára de azért a 75 el élvezet közlekedni legalábbis nekem és leszarom ki a gyorsabb fő a biztonság ! :)
Kilincsel előrre hajrá ! :)
Wickey06-05-2011 08:10:29 // 31726
Te. Rajzold már le azt a jeget nekem, amit az első kerekek kikerülnek, de a hátsók telibeverik. :-) Mert csak így bírom elképzelni ezt a "félkerékkel" megoldást hogy csak a hátsók csúsznak el és úgy pördül meg, mert ha arról van szó, hogy akár mondjuk kanyarban a terhelt oldal kapna jeget (ami erősen életszerűtlen: az út széle tiszta a közepén meg az odafagyott tócsa? Nem túl sűrűn fordul elő, inkább fordítva), akkor is először az első kerék fog rámenni, annak meg igen buzi hangja van már amellett is, hogy lekúszik egyből az ívről. Mire odakerülne a dolog, hogy a hátsókerék is rámegy, oszt elszáll a gépállat a picsába, addigra az ESP vidáman fékezi főleg a túloldali hátsókereket, tehát nyugodtan elhiheted nekem, nem fog leesni az útról. Max. elsokallni lehet vele, tehát balosban leesni az árokba, jobbosban meg elütni a kamazt. Mentem rá amúgy a szokásos tempómban olajfoltra a 2/A lehajtóján, és igaz, esélyem nem lett volna megfogni. Az ESP viszont megoldotta, mire egyáltalán lett volna időm összefosni magam. Annyi volt az egész, hogy kikerült vagy fél méterrel az ívről az autó és meglassult. Engedtessék meg az a prognózis, hogy egy hátsókerekessel ESP nélkül igen rövid idő alatt leírta volna akárki a szalagkorlátot vagy harminc méter hosszon.

Az meg, hogy a hátsókerekessel nem mész jeges úton padlógázon, kérdem én, mennyi esélyed van akkor tartani a lépést egy FIATalabb autóval? Akár esőben is? Nem sok, ezt most elmondom... Örülök, hogy te élvezed a közlekedést, nekem picit a faszom kivan vele, amikor az összes időm 10%-át autóban töltöm. Lefordítom: heti 16 órát. Az egy komplett nap a hétből az alvást nem számítva. Egy ilyen csótány, hideg, tróger időjárásban mint ami most volt idén októbertől márciusig, kész öröm tud lenni.
Gábor(figi75)05-05-2011 16:49:05 // 31725
Kész leszel 28-ra?
Tocsa05-05-2011 14:35:35 // 31724
Perzse csak mikor padlógázon kap félkerékkel egy jeget és csak figyel ki a felyéből mert fel se tud rá készülni ! :) A hátsókerékkel eleve nem mész padlógázon havas jeges úton és ha megy a fara elveszed a gázt és cső ! :)

Na de részben igazat adok! A speer meg ha gyári és zár is akkor nem kell bele sok kiló elég oda a váltó is bőven súlynak szépen tudok vele autókázni , és ami fontos hogy élvezem is ! :)
Gábor(figi75)03-05-2011 19:25:13 // 31723
Vigla nevű tagot keresed!
Gábor(figi75)03-05-2011 19:22:41 // 31722
Akitől veted annak rengeteg anyaga kell,hogy legyen. Valamint a neten letölthető. Üdv.
Alfás Viktor (NagyVad)03-05-2011 18:49:23 // 31721
Sziasztok Drifterek!
Valaki nem tud egy jó állapotú 75-ös 1.6-os dupla veztengejes bontatlan motrot?
Nagyon kéne!
Ha valaki tud valamit kérem irjon az oldalamra!
NTomika03-05-2011 13:26:54 // 31720
Sziasztok!

Alfa 75 td hez magyar könyvet valaki tudna feltenni vagy memondani honnan lehet beszerezni?
Köszönettel Tamás
prooF_7503-05-2011 03:20:50 // 31719
Arra nem gondoltál, hogy egy másik típus gyári kormányművét építsd be?
Nem lehet akkora mutatvány, a felfogatást meg a "meghajtást" kellhet átfaragni. Na meg a hidraulikát, ha szervós, de az sem egy ördöngősség. Szerintem tipo-é, vagy 145-é, vagy esetleg valami bmw-é jó is lenne, közvetlenebb és talán nagyobb a kitérése is, ergo nagyobb kormányszög érhető el vele. Csak meg kéne találni a megfelelő típust...
LacUS02-05-2011 23:01:26 // 31718
Egyelőre informálódom. Van egy faszi/cég aki gyárt, olyat amit tuti 100% gyárinál erősebb, stb. árra várok.Nekem ez a áttétel módosítós kicsit ellenszenves, amelyinéll meg leírják, hogy milyen anyagból készül meg minőségi annak meg olyan ára van,hogy csak na.
Kisbubi02-05-2011 22:37:58 // 31717
Figyi ,ne bonyolitsd már tul a dolgot!!! már bevált módszer van rá, több éve mennek igy autók, fogaskerék és lánc párositás. a kormányrudat kell megvágni és eltolni kicsit ,utánna meg a többit kitalálod.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-05-2011 20:17:27 // 31716
Tényleg fasza a vidijó, a zenét is egész jól eltalálták. Persze a V6 szebben szól. :)

Mondjuk az elindulásnál azért voltak kihívások a havas-jeges úton tényleg. Az én sperr nélküli rövid diffimmel nullától nyolcvanig folyamatosan elpörgött a hátsó kerék, pedig szinte hozzá sem értem a gázhoz. Abban a helyzetben még egy anyahajó is legyorsult volna. :)
prooF_7502-05-2011 00:58:10 // 31715
Megnéztem, jóféle, a driftwash-os 75-ös van benne. Aki türelmetlen, annak 5:15-től van hanggal az érdemi rész:).

Amúgy a téli közlekedéssel kapcsolatban: akkor lehet értelmesen használni, ha legalább 100kg súly van a csomitartóban. Ja, és a nem-sperres típusoknak még úgy is hendikepjük van az elsőkerekesekkel szemben. És a tapadást meg mindig a hajtott kerék veszti el előbb, tehát az elsőkerekesek nem fognak előbb "kifarolni". Szerintem.
Tocsa01-05-2011 15:36:00 // 31714
Találtam néznivalóóóót ! :D

Nézzétek meg! :)
LacUS30-04-2011 20:26:40 // 31713
Köszi. :) Rákérdezek náluk.
LacUS30-04-2011 20:26:03 // 31712
Hát pedig, ha nem különleges az ötvözet, akkor nem lesz akkora cucc.Max az ára :) És miért ne lehetne utcai autóba? Amúgy a saját autómba tervezem azt meg még nem tudom mennyire utcai.
[k i z z o]30-04-2011 08:48:18 // 31711
http://kovary.racing.hu/torsenracing/index.php?mode=auto
Hari30-04-2011 06:50:04 // 31710
:-O ... mi van?!!! Most ezt komolyan gondolod??? ....ugye nem utcai autóba?

Szerintem kishazánkban nincs az a műhely amely elvállalná ( felelőséggel !!! ) a legyártását!
Én próbáltam már csak a meghajtókereket legyártatni, de amikor meghallották, hogy mibe kell akkor azonnal vissza is adták!
Az anyaga nem nagy durranás, inkább a minőség ellenőrzés stb.
LacUS30-04-2011 00:30:59 // 31709
Ha már szó van kormányműről. Áttétel módosítás vajon mibe fájhat ?És most nem az áttétel módosítókra gondolok, hanem, a fogasléc stb újra gyártására. Pl milyen anyag lehet, spéci vagy "csak" valami durva acél?
Tocsa29-04-2011 23:51:58 // 31708
Értem én !! :)
Mennék már körforgózni kicsit a vassal de még mindig kormánymű projekt van ! :(
Hari29-04-2011 07:19:01 // 31707
Sziasztok!
(Azért ide is berakom, hátha valaki itt figyel fel rá!)
VAN! MÉG BESZEREZHETŐ! A "jó" olajos V6 12V. szíjfeszítő utódja!
Netán ha valakinek kell akkor keressen akár emailben v. telefonon.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)28-04-2011 21:51:04 // 31706
Tudod hogy értem azt, hogy vicces a 75-ös hóban? Érted... ;):):)

Csúszkáltam vele rendesen télen, de nagyon faszán lehetett terelgetni. Sokkal kezesebb mint más hátsókerekes verdák, sokkal kiszámíthatóbban viselkedik, amikor megindul keresztbe. Az elölkaparósokat mondjuk én személy szerint nem szeretem, mert ha egy túlkormányzott autó megcsúszik, akkor azt azért meg lehet fogni ellenkormányzással, ha meg csak tolja kifelé az orrát, akkor szépen egyenesen kiröppen az ember a dzsindzsásba.

Szar útviszonyok között meg igazából mindegy is, hogy hol hajt az autó, meg milyen futómű van alatta, mert úgyis mindenképp észnél kell lenni. Anno szakadó hóban egy Kispolákkal körbe tudtam autózni majdnem mindenkit a 8-as főúton, mert rendben volt a futómű, meg jóféle téli gumik voltak az autón. Egyedül egy Grand Cherokee előzött meg, mondjuk az tényleg kamikáze tempóban. El is bíztam magam, aztán Csór és Fehérvár között olyat pördültem, hogy öröm volt nézni. A szalagkorláttól 10 centire fogtam meg az autót, seggel a menetiránynak. Onnantól már ésszel siettem. :)
Tocsa28-04-2011 13:51:02 // 31705
Lassan járj tovább élsz (érsz) ha már ennyire megöregettél !! :D:D:D:D

Az ABS EBD ..... csodákat meg néha hagyd pihenni mert egyszer nehogy megszakadjon az utasítás félúton .... ! :D:D:D
Tocsa28-04-2011 13:46:53 // 31704
Jah céges autó meg megbírja ! :))

Amúgy általánosságban írtam minden hozzászólónak az előzőt . :)
Tocsa28-04-2011 13:44:45 // 31703
Szia !
Nemrég Pesten láttam egy szép alfettát tréleren nemtudod ki építgeti ?
Festésre szétvolt kapva . :)
Tocsa28-04-2011 13:38:42 // 31702
Erre annyit mondanék hogy persze én is sajnálnám de biztos hogy jobban bírja a futóműve ezeket a sz@r utakat mint bármelyik előlkaparós mcperson csoda ! :)
A töréssel kapcsolatban egyetértek én álltam úgy tolattak belém minden ok nélkül ! :(

Télen meg vizes úton is lehet haladni és nem vicces a közlekedés 75 el egyáltalán! Én élvezem pl körforgókat simán leírom még fékezni se nagyon kell különben is vicces a kéziféket cibálgatni ! :)
Ja a téli vezetés előfeltétele a jó gumi és hogy ne csak szeressünk vezetni hanem tudjunk is . A sok butuska előlkaparós nyomja neki mint süket a csengőt azután meg csodálkozik hogy keresztbeáll vele és megcsókolja a szalagkotrlátot ugyanis elölkaparóssal még szebben keresztbe lehet álni mint hátsó hajtással !!!!
Tocsa28-04-2011 13:31:32 // 31701
Tanítsd meg az acconyt a 75 el vezetni rendesen ,utánna már biztos bármivel eltud menni aminek négy kereke van nekem elhiheted ! :)
Az enyém is a speerel tanult meg közlekedni utánna kapott egy 145 qv továbbtanulásnak ! :D
Hari28-04-2011 13:30:47 // 31700
Szeva atika!
:-( .... már engem le se ....
Na szóval! Az a szürkés kékes füst és mellé az egyenlőtlen alapjárat 3 problémától lehet! (... de ha valaki tud többet, az ne fojtsa magába!)
- a polasztó csúcsok elégtelen működése! (Nem csak a nyomás számít! A porlasztási kép + a megfelelő porlasztócsúcs csodákra képes.)
- az adagoló nem helyes pozicionálása! (Magyarul az előbefecskendezés rossz beállítása.)
- és bizony a 3. ok a hengervégnyomás alacsony értéke! (Ezek a motorok a 23-25 bar végnyomást már nem igen értékelik!)
Szerintem, ha a porlasztót megnéztétek és tuti jók, - és az adagoló is lent volt!!! - akkor azzal a fránya előtöltéssel kéne küzdeni egy kicsit! :-)
Marek27-04-2011 22:54:51 // 31699
Akciós áron elvihető a Milánóm!

Alfa 75 V6
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)27-04-2011 20:23:09 // 31698
Mondjuk ez így jogos. Évi 45-50 ezer kilométert már nem gyilkolnám a 75-öst én sem, de szerintem szar időben sem lassabb, igaz nagyon észnél kell lenni a pedálokkal. Oké, hóban tényleg vicces a 75-ös, de szerintem olyan nagyon sokkal nem gyorsabb egy elsőkerekes "biztonságosautóval" sem, ha a biztos megérkezés a cél.

Azért nyomok le egy etapot gyorsabban a céges Rönókkal, mert azokat nem sajnálom szar úton sem, az Alfával viszont kerülgetem a kátyúkat, meg lassítok, meg minden. Amit meg jó úton végsebességben behozhatnék, azt meg nem tudom behozni, mert nem szeretek csekket kapni Vas megyéből... :)
Wickey27-04-2011 11:14:13 // 31697
Majd akkor, és ott ahol és amikor én úgy döntök, megyek keresz'be'. De nem fogok küzdeni két csepp eső miatt, ahhoz túl sokat megyek és túl sűrűn van szar idő.
Padlógáz, és majd leboltolja az ASR/VDC a dolgot a kerékkel az aszfalttal meg a dejzellel. Ugyanez padlóféknél is, csak akkor az EBD kezd lapot osztani az ABS-nek meg a Ferrodonak. :-P
Wickey27-04-2011 11:11:31 // 31696
ja. Öregszem. Ezzel párhuzamosan egyre kevésbé érek rá. És mint említettem, 40-50k km/év és ilyen csótány időjárás mellett mint ami mostanában van, lényegesen gyorsabb vagyok a 156jtd-vel, mint a 75Americával. :-P
Jó, ez engem is minősít, meg persze azzal is el lehet kerülgetni valahogy a sok béna faszszívót a városban még esőben is, de lényegesen nagyobb üzemi kockázat mellett. Nekem meg nem hiányzik a biztosítóval verekedés mondjuk egy America lökősre. Egy 156-ot meg hozok bármikor mondjuk egy jobbkormányost 200ért, és máris van egy komplett autóm egy lájtos törés árából is. :-)
atika27-04-2011 07:54:45 // 31695
Már régebben forog a fejemben a gondolat a cserével kapcsolatban. Úgy biztos nem adnám el hogy xar. lelkiismeretes gyerek vagyok sajna!
A csere azért foglalkoztat mert mostmár Anyának is van jogsija és ezzel nem nagyon tud bánni én meg valszeg hamarosan itthagyom őket egy rövid időre, elszólit a meló!
prooF_7527-04-2011 02:39:54 // 31694
Ez az, ahelyett, hogy örülne hogy többször kell ellenkormányozni.:))
LacUS26-04-2011 22:32:56 // 31693
Bazzeeeg... öregszel :-) Egy kis eső és már fintorog.. :-) :-) Nagypapó :-)
Wickey26-04-2011 22:04:10 // 31692
Ha sokat megy vele és nem TS-t vesz a fiatból, akkor simán jól járhat. Létezik az a mennyiség, amiből a 75 főleg a dízel kiakasztóan fárasztó tud lenni, én éves 45-50 ezer kilométert nemhogy a 75 dízellel, de még a gtv6-tal se tennék meg. Ráadásul két csepp eső után is lehet a fiatokkal szinte változatlan tempóban autózni, nem kell vele különösebben észnél lenni velük.
Tocsa26-04-2011 21:09:11 // 31691
Ügyes gyerek vagy te ! :))
Ha már rendbe raktad akkor adod el?????
Csak meg ne bánd a váltást azok a vasak már elől kaparósak sajna ! :(
atika26-04-2011 19:24:48 // 31690
Üdv. Mindenki!

Megoldódni látszik a füstölős dadogós problémám /Alfit leszoktattam a cigiről és logopédushoz küldtem/
Szóval az üzemanyagrendszer szét lett bontva csövek cserélve, kifúvatva. Tápszivattyú szétszedve membráncsere. Szűrőcsere.Tank leeresztve kitakarítva. Aztán láss csodát már 3. napja nem produkálta a hibát. Remélem ez így is marad!
Viszont úgy néz ki eladó lesz. Másik lenne helyette(156;166)
Majd liderül még!
Köszi a tanácsokat Mindenkinek! Talán a gátrepedés dolgot megúsztam, ha a héten nem jön elő a hiba akkor minden bizonnyal.
djliott7524-04-2011 19:02:47 // 31689
Jo lenne de max egy alurács lesz benne. :-))
Tocsa24-04-2011 10:31:52 // 31688
Szerintem remek mind kettő ! :) A tiédre kéne egy nagy turbó cooler alulra ! :)))
Na meg egy csigás motor ! ;) Hasonlít az evos lökösre is picit jól nénz ki !
djliott7523-04-2011 20:30:19 // 31687
Sziasztok.Nagy munkába kesztem egy kicsit átt szabom a vasat de csak szolidan :-) utána kap 1 fényezést.Remélem a találkozora kész lesz mert nagyon szeretnék ott lenni.Tocsa-Egyenlöre igy néz ki de gondolod még alakithatunk rajta.
atika16-04-2011 07:33:45 // 31686
Hát ez lesz a legvalószínűbb! Nagy baj nincs mert van 4 hengerfejem amik rendbe lettek rakva pár éve és kb 2évet futottak mielőtt levettem! Abba új szelepek szelepvezetők lettek rakva, síkolva is lettek! Szóval az a része jó, csak azért cseréltem ki mert néhány csavar bele volt szakadva meg ilyen apróságok! Ma ha hazaérek előszedem őket rendbeteszem aztán jövő 7en csere!
Tocsa15-04-2011 20:22:09 // 31685
Hi!

Atika ne szarozz vele ha jót akarsz kapd le a hengerfelyeket vegyél négy hf tömítést + szelepdekli és nézd meg hogy rendben vannak e a hf ek na meg a hengerek ! :)
A dízzelnél amúgy is érdemes tömítést cserélni néha mert folyik orrán száján az olaj ! :(
Na meg ha leveszed a hf eket akkor a porlasztók fészkeit is tetesd rendben hogy zárjanak rendesen a felyek ne fújjon ki mellette tipikus hiba szintén !
A hf meg min 2 tuti gátas sajna ez van tipushiba de tutira megtudják csinálni és utánna sose lessz az. :)
A német csodák szokták a vizet keverni az égéstérrel az olasz nem ilyen . :D
A legfontosabb hogy a hf eket olyan emberhez vidd aki már látott vm dízzelt és egybe tudja síkolni mert a sok hülye egyenként csinálja és jól elcseszi !
Jah szelephimbákat is nézd át ha már szétkapod ! :)
Gábor(figi75)14-04-2011 22:02:29 // 31684
Ha izzító lenne,1 kiégése után már nem indul el,nem csak én tapasztaltam.....
Nagyon érzékenyek rá,ezért kell melegen is izzítani a VM dízelt.
Viszont ha beindul,akkor már szépen jár!
Kisbubi14-04-2011 21:49:39 // 31683
Hogy kezdte az a lényeg és mikor??? Különben izzitógyertya is lehet, persze az inkább német autónál. De olasznál nincs kompresszió elég, sztem hengergyanus különbözö a hengerekben a kompresszio. Az én olasz dizelem szintén ezt csinálta,olajat nem ette. Gátrepedéssel el lehet menni 1 jódarabig ugy h észre sem veszed. De mérj kompressziot.
Gábor(figi75)14-04-2011 20:43:22 // 31682
Amíg nem melegszik meg az alu addig nagyobb a rés így átdolgoznak a szelepek.
A vízhez nincs köze.
prooF_7514-04-2011 20:06:19 // 31681
Nem, az csak annyi, hogy a szívó meg a kipuff szelep között átreped a fém, tehát nem zárnak tökéletesen. De tudtommal ez nem érinti a vízteret.
atika14-04-2011 19:13:19 // 31680
HA gátas akkor a víz fogyna nem? Sose találkoztam még gátas autóval.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.