Szerintem is érdekes, mondjuk gondolom élőben máshogy hat, mint a képen.
A díszlécek gyári színűek lesznek, vagy ahhoz hasonlók?
Forum >> 75-90
prooF_7527-05-2011 23:01:16 // 31779
LacUS27-05-2011 20:27:58 // 31778
Nem, ez már ilyen marad. A fekete díszek is mattulnak majd szépen.
Gábor(figi75)27-05-2011 20:15:36 // 31777
Érdekes lett.
Ezt ilyen re is tervezted vagy még ezután jön rá a lakk?
Ezt ilyen re is tervezted vagy még ezután jön rá a lakk?
LacUS27-05-2011 20:14:13 // 31776
prooF_7526-05-2011 23:46:52 // 31775
Ha nincs kopásjelző a fékbetéten, akkor nemigen fogja abbahagyni a villogást a visszajelző. A két vezetéket kéne rövidre zárni, amire a kopásjelzőt kell kötni..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-05-2011 20:32:57 // 31774
A fékfolyadékszint-jeladód az jó? Érdemes megnézni a jeladót, mert lehet, hogy amiatt baszakszik a visszajelző.
NTomika25-05-2011 14:35:52 // 31773
Világít ha behúzom a kéziféket. Lehet az a gond hogy olyan fékbetét van bent amin nincs jelző?
Gábor(figi75)25-05-2011 14:25:23 // 31772
Fék kopásvisszajelződ?
Érdekes más lesz ott a gond, a kézifék ikonod világít?
Érdekes más lesz ott a gond, a kézifék ikonod világít?
NTomika25-05-2011 13:50:04 // 31771
Sziasztok!
Olyan problémám van hogy világít a fék kopásjelzőm akár mit teszek nem oldodik meg. Milyen hibák lehetnek? Köszi
Olyan problémám van hogy világít a fék kopásjelzőm akár mit teszek nem oldodik meg. Milyen hibák lehetnek? Köszi
gaben v6 milano24-05-2011 19:53:49 // 31770
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)24-05-2011 19:16:36 // 31769
Köszi az infót! Asszem ezt most inkább kihagyom, mert egy laza benyaszűrő-csere még belefér időben, de sokkal jobban már nem akarom szétborítani a kocsit AlfaCity előtt. A kipufogóleömlő lett kiegyengetve, bekötöttem a rádiót (mer' a rakkenroll az kell), meg az összes kipufogófüggesztő cserés lett, mert a fele az nagyon ótvar volt, a másik fele meg már el is volt szakadva. :)
Remélem egy mosás+polír még belefér a hét végéig, mert nem akarok pudvás autóval odaállítani.
Remélem egy mosás+polír még belefér a hét végéig, mert nem akarok pudvás autóval odaállítani.
Tom55523-05-2011 17:22:26 // 31768
A tankot kívülről szemlélve előre fele néz, ahol a kivezetés és a visszafolyó becsatlakozik ott van a két saruja felforrasztva. A széthúzható csatija benn van a csomagtartóban arrafelé ahol szintjeladóé is.
Manual szerint spéci célszerszámmal szerelhető ki a tankból de ha nincs se ijedj meg egy vágó+kalapáccsal érintő irányba kell ütögetni, míg olyan pozicióba kerül hogy kijön (vagy masszívabb csavarhúzó+kalapács:)
Előtte persze érdemes a tankot ledrótozni, tisztítani, de csak ésszel ,mert ezek porladni szoktak, aztán lehet cserélni vagy hegeszteni..
Manual szerint spéci célszerszámmal szerelhető ki a tankból de ha nincs se ijedj meg egy vágó+kalapáccsal érintő irányba kell ütögetni, míg olyan pozicióba kerül hogy kijön (vagy masszívabb csavarhúzó+kalapács:)
Előtte persze érdemes a tankot ledrótozni, tisztítani, de csak ésszel ,mert ezek porladni szoktak, aztán lehet cserélni vagy hegeszteni..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)22-05-2011 19:56:21 // 31767
Mondjuk arra én se mernék megesküdni, hogy megy a segéd AC-m. Honnan lehet ahhoz hozzáférni? Nemsokára úgyis benyaszűrő-csere, aztán akkor ránéznék arra is.
Tom55522-05-2011 12:16:49 // 31766
Ez egy ilyen játék, de a sikeres diagnózis, és bütykölés utáni próbaút kárpótolni szokott.. :)
LacUS22-05-2011 12:04:10 // 31765
Mennyit szoptam én is vele.. hol volt hol nem. És persze amikor éppen mértem mindig volt... :)
Tom55522-05-2011 11:29:52 // 31764
Nálam se ment a kisszivattyú de az autó sem , viszont miután a sarui rendbe lettek téve legalább beindult.
A nyomásszabályzó rossz úgy ahogy van, most csináltam egy házi benzinyomásszabályzót egy régi LPG benzinelzáró szelepből, olyanból amit kézzel is lehet zárni. 4 bar stabil nyomás uh. még tunning is volt :)
A nyomásszabályzó rossz úgy ahogy van, most csináltam egy házi benzinyomásszabályzót egy régi LPG benzinelzáró szelepből, olyanból amit kézzel is lehet zárni. 4 bar stabil nyomás uh. még tunning is volt :)
prooF_7521-05-2011 21:58:53 // 31763
Én évekig jártam úgy, hogy a segéd ac nem is ment (nem kapott áramot:). Mondanom sem kell, hogy nem tapasztaltam semmi rendelleneset.
Tom: maga a nyomásszabályzó rossz, vagy csak a vákuumcsőnél falsot szív?
Tom: maga a nyomásszabályzó rossz, vagy csak a vákuumcsőnél falsot szív?
Tom55521-05-2011 17:23:07 // 31762
Jó hír meglett a hiba. AC frankó, viszont a nyomásszabályzó haldoklik, néha tud 3 bart, de inkább csak 2 őt.
Tom55521-05-2011 15:27:19 // 31761
Elvileg jó a külső AC, igazából kivcsit előrébb léptem, idáig be sem akart indulni. Tankot levettem, kisszivattyú sarui nem voltak a helyzet magaslatán most ez a rész pipa..Ennek a csatján most is 7-8 esetleg 8,5 voltot mérek, de megy (mondjuk azt hittem 12 nek kell lenni rajta.)
Ha lesz energiám, megnézem a külső AC-t..
Gyertyák kormosak, most olyat csinál ha részterhelésen indulok el , akkor kihagy fullad, nem akar normálisan felpörögni. gyertyák feketék, szikra van, holtpontjeladó, AFM , folytójeladó, stb kimérve..
Ha lesz energiám, megnézem a külső AC-t..
Gyertyák kormosak, most olyat csinál ha részterhelésen indulok el , akkor kihagy fullad, nem akar normálisan felpörögni. gyertyák feketék, szikra van, holtpontjeladó, AFM , folytójeladó, stb kimérve..
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)21-05-2011 15:21:08 // 31760
Ha a külső AC-d haldoklik, szerintem az is okozhatja ezeket a jelenségeket. Nekem a döglődőfélben levő AC-m miatt főként hidegen meg nagyobb fordulaton akadozott, pont úgy, mintha a gyújtás hagyna ki. Rámértünk, és kiderült keveset szállít a pumpa, aztán kicseréltük, és azóta nem tapasztaltam ilyen jelenséget.
Ja meg persze zajos is volt, mint a kurvaélet, de az új (bontott :) ) AC-m is ugyanúgy szól ha fél tanknál kevesebb a lőre.
Ja meg persze zajos is volt, mint a kurvaélet, de az új (bontott :) ) AC-m is ugyanúgy szól ha fél tanknál kevesebb a lőre.
Tom55520-05-2011 18:11:13 // 31759
A tankban lévő kisszivattyú okozhhat olyat hogy betorpan a kocsi. Főleg 3000 alatt csinálja.Nehezen is indul, és mintha nem lenne elég ereje.
kicsivel több mint 7 voltot mérten a csatiján (nem kevés?)
kicsivel több mint 7 voltot mérten a csatiján (nem kevés?)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)18-05-2011 22:08:42 // 31758
Vagy mondjuk egy "Csak azért is Alfa!" feliratot. Mínusz egy állás, de legalább egy napig címlapon lenne az összes autós portálon. :)
Wickey16-05-2011 08:50:28 // 31757
karcoltass majd az ódik tetejére vele kígyót + keresztet. Annak örülni fognak. .-P
Tocsa15-05-2011 21:01:57 // 31756
Hát úgyértve jah ! :)
Azóta mekkorát fordult már a világ de azért elismerés a gyártósorért mennyi relét tuszkolhattak be egy ilyen gyártósor vezérlésébe ! :))
Most kb 4 hegesztőrobottal összeraknak egy kasztnit . :)
A biorobotokra meg szerencsére mindig is szükség lesz legalább ís reméljük ! :D
Mert éhen döglünk, bár én mostantól ilyeneket fogok programozni remélem . ;)
Azóta mekkorát fordult már a világ de azért elismerés a gyártósorért mennyi relét tuszkolhattak be egy ilyen gyártósor vezérlésébe ! :))
Most kb 4 hegesztőrobottal összeraknak egy kasztnit . :)
A biorobotokra meg szerencsére mindig is szükség lesz legalább ís reméljük ! :D
Mert éhen döglünk, bár én mostantól ilyeneket fogok programozni remélem . ;)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-05-2011 12:04:57 // 31755
Még anno a fősuli mellett jártam diákmelóra az Audiba, és hát láttam ott is cifra dolgokat. Az üres bódét Ingolstadtból hozták, aztán az összes többit ott Győrben pakolta bele a szalagon Béla meg Jenő. Volt egy utánszerelő műhely, ami tényleg ilyen maufaktúra-jelleggel működött, de oda kétfajta jármű került be:
1.) Amin a soron elbasztak valamit
2.) Különleges, egyedi megrendelésre gyártott példányok.
1.) Amin a soron elbasztak valamit
2.) Különleges, egyedi megrendelésre gyártott példányok.
Vikking 31115-05-2011 11:57:46 // 31754
eladhatatlan lett volna a 75-ös ha drágább, mint a sok 80-as Ódi, meg 3er Béjemvé.
Főleg, hogy klasszisokkal olcsóbb volt... De tényleg. Az America pl kiemelkedő volt, mind teljesítményben, mind árban...
Főleg, hogy klasszisokkal olcsóbb volt... De tényleg. Az America pl kiemelkedő volt, mind teljesítményben, mind árban...
Wickey15-05-2011 11:46:17 // 31753
így pontos :-) Bármit, amiből évi ezernél többet gyártottak, azt már tuti szalagon tolták össze és biztos, hogy javarészt nem kézzel már akkor is. Persze az alkatrészek beledobálását biorobot végezte, és végzi a mai napig is.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-05-2011 11:42:58 // 31752
A videó elején, amikor Luigi és Giancarlo a kézi ponthegesztővel nyomják, az még vagy a prototípus, vagy pedig az előszéria, azért is írja hogy :13-nál, hogy "assemblaggio prototipi pre-serie".
A tényleges szériagyártás az a 2:06-tól látható soron zajlott, amire azt írja, hogy "Linea automatizzata di saldatura per punti" azaz automatizált ponthegesztő gépsor. Meg hát azért a nyolcvanas évek közepén már túl drága lett volna egy tömegmodellt részben kézi gyártással előállítani, szóval eladhatatlan lett volna a 75-ös ha drágább, mint a sok 80-as Ódi, meg 3er Béjemvé.
A tényleges szériagyártás az a 2:06-tól látható soron zajlott, amire azt írja, hogy "Linea automatizzata di saldatura per punti" azaz automatizált ponthegesztő gépsor. Meg hát azért a nyolcvanas évek közepén már túl drága lett volna egy tömegmodellt részben kézi gyártással előállítani, szóval eladhatatlan lett volna a 75-ös ha drágább, mint a sok 80-as Ódi, meg 3er Béjemvé.
Tocsa14-05-2011 18:26:37 // 31751
A teljesen automatizált = hegesztőrobotok ...stb ! :)
Itt meg a bácsik rakták fel és kézzel rakták oda a hegesztőkészüléket amint látszik !
Szóval a teljesen automatizált az valamilyen logika által teljesen robotizált pl hegesztőgép előreprogramozva és ember sehol max feldobja az elemet a szalagra ez van most ! :)
Csak hogy én is piszkálódjak már ! :P
Itt meg a bácsik rakták fel és kézzel rakták oda a hegesztőkészüléket amint látszik !
Szóval a teljesen automatizált az valamilyen logika által teljesen robotizált pl hegesztőgép előreprogramozva és ember sehol max feldobja az elemet a szalagra ez van most ! :)
Csak hogy én is piszkálódjak már ! :P
Gábor(figi75)13-05-2011 14:00:49 // 31750
Akkor ennyi!
Wickey13-05-2011 13:37:43 // 31749
és szerinted Petya mit mondott?
Szalagon, hegesztőrobotokkal, step-by-step beszerelőállásokon készült. Mint minden abban az időben. Még a Montreal is szalagos gyártású volt, pedig azt vagy 10 évvel előtte csinálták és nem is túl nagy példányszámban.
Szalagon, hegesztőrobotokkal, step-by-step beszerelőállásokon készült. Mint minden abban az időben. Még a Montreal is szalagos gyártású volt, pedig azt vagy 10 évvel előtte csinálták és nem is túl nagy példányszámban.
Gábor(figi75)13-05-2011 09:49:21 // 31748
Információid kissé hiányosak,mert ezek eredeti gyári promóciós felvételek a márka 75 szülinapjára készítették,és nem csak az első szériásokat készítették el így,azaz félig manufaktúrában rakták össze csak a karosszériát hegesztette gép,minden mást melósok raktak bele,mint azt láthatod is,minimális dolgok voltak automatizálva,pl a futószalag technika.
Valamint utána tesztpályán valóban megkergették őket,főleg azokat amik a tengerentúlra mentek,mint az a V6 amit épp kergetnek a pályán.
1987-es európai modellekig feláras volt a jobbos tükör,utána széria.
Valamint utána tesztpályán valóban megkergették őket,főleg azokat amik a tengerentúlra mentek,mint az a V6 amit épp kergetnek a pályán.
1987-es európai modellekig feláras volt a jobbos tükör,utána széria.
pityke13-05-2011 00:06:37 // 31747
nyomták öket egy tükörrel is akkor még lehetett : ))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)12-05-2011 21:40:46 // 31746
A karosszéria sorozatgyártásban már teljesen automatizált szalagon készült, az elején amit mutattak az a prototípusok és az előszériás autók gyártása volt.
Egyébként érdekes, 3:16-nál a piros verdán gyárilag nincs jobbos tükör. Létezett ilyen is?
Egyébként érdekes, 3:16-nál a piros verdán gyárilag nincs jobbos tükör. Létezett ilyen is?
Tocsa12-05-2011 10:40:15 // 31743
Figyelem ! Akit érint a vonórog téma olyan autóra amire már nem gyártanak !
Lehet bontott horgot felszerelni a következő feltételekkel :
- amelyik tipusazonos autóról bontott vonóhorog felszerelhető !
Kell csinálni rólla egy repedés vizsgálatot gépműhelyekben kb 6000 huf adnak papírt rólla !
- kell a lebontott autónak a forgalmi másolata , és egy forgalomból kivonásról ,vagy vontatási jog meszünéséről papír ! (bontó, vizsgaálomás )
Ha ez megvan akkor örül és röhögve beírják a vontatási igazolást vizsgán !
Szóval hajrá nem kell 100 ezreket fizetni .... :P
Lehet bontott horgot felszerelni a következő feltételekkel :
- amelyik tipusazonos autóról bontott vonóhorog felszerelhető !
Kell csinálni rólla egy repedés vizsgálatot gépműhelyekben kb 6000 huf adnak papírt rólla !
- kell a lebontott autónak a forgalmi másolata , és egy forgalomból kivonásról ,vagy vontatási jog meszünéséről papír ! (bontó, vizsgaálomás )
Ha ez megvan akkor örül és röhögve beírják a vontatási igazolást vizsgán !
Szóval hajrá nem kell 100 ezreket fizetni .... :P
[k i z z o]10-05-2011 21:06:01 // 31742
20 -25Nm-el lehúzod, pörgeted, csapágyak helyezkedjenek majd visszalazít, és 10Nm. Biztosítod.
Minden tiszta legyen, és zsírozott, az alátétek, anya is, minden :)
Minden tiszta legyen, és zsírozott, az alátétek, anya is, minden :)
Tocsa10-05-2011 12:49:56 // 31741
Jah hogy tőllem kérdezted? :D
Kész sosem leszek vele túl sokmindent akarok még csinálni rajta ! :)
De vizsga a héten remélem összejön. :)
Még a boxot is összekéne raknom hogy az autórádió ne röpködjön kanyarvételkor , de leakarom bőrözni előtte szóval nemtudom .
Munkahely váltás közepén vagyok és még nemtudom hogy leszek beosztva aznapra ennek függvénye hogy eljutok e. :)
Kész sosem leszek vele túl sokmindent akarok még csinálni rajta ! :)
De vizsga a héten remélem összejön. :)
Még a boxot is összekéne raknom hogy az autórádió ne röpködjön kanyarvételkor , de leakarom bőrözni előtte szóval nemtudom .
Munkahely váltás közepén vagyok és még nemtudom hogy leszek beosztva aznapra ennek függvénye hogy eljutok e. :)
Gábor(figi75)10-05-2011 07:15:57 // 31740
És még részben manufaktúrában készültek,a tartósságán látszik!
Még 1x kérdem tőled,28-ra kész leszel?
Még 1x kérdem tőled,28-ra kész leszel?
TDI7510-05-2011 06:13:47 // 31739
Gyönyörű! Be is teszem a kedvencek közé!
pityke10-05-2011 00:14:14 // 31738
hát ez nagyon jo meg is hatodtam....
Gábor(figi75)09-05-2011 21:02:57 // 31736
0:17 ,na ottan vagyunk mi is! :-)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)09-05-2011 20:49:10 // 31735
Itt is egy jó egyveleg ..van benne innen is pár autó ;)
LacUS09-05-2011 19:39:19 // 31734
Én így csináltam, ésszel meghúztam, hogy a féktárcsa szépen forduljon és kész. Azóta is jó :)
Belga09-05-2011 15:09:28 // 31733
Sziasztok...
nem 75, hanem GTV, de talan nem sok a kulonbseg ebben...
mennyire kell megtepnem az elso kerekagy csavarjat osszeszereleskor? Nem nagyon akarnam osszeroppantani a csapagyat a merhetetlen nagy erommel. :)
Vagy csak huzzam meg ertelmes modon, ugy hogy a fektartcsa konnyen fordithato maradjon, hajtsam pozicioba a csapszeg furatokat es fuzzem at a csapszeget?
koszi
nem 75, hanem GTV, de talan nem sok a kulonbseg ebben...
mennyire kell megtepnem az elso kerekagy csavarjat osszeszereleskor? Nem nagyon akarnam osszeroppantani a csapagyat a merhetetlen nagy erommel. :)
Vagy csak huzzam meg ertelmes modon, ugy hogy a fektartcsa konnyen fordithato maradjon, hajtsam pozicioba a csapszeg furatokat es fuzzem at a csapszeget?
koszi
Wickey08-05-2011 18:55:33 // 31732
leginkább a kettes és hármas pont volt a fő motiváció nálam is. :-)
prooF_7508-05-2011 17:25:14 // 31731
Úgy is meg lehet oldani a kisebb áttételt, hogy marad a gyári kormánymű, csak kérdés hogy mennyire lesz "ergonómikus" (kisebb áttétel->nehezebb tekerni), főleg ha egy kisebb átmérőjű kormányt is felraksz a gyári helyett.:) Persze azon is lehet segíteni, ha faragsz a szervón...
Szerintem a 75-öst nem lehet csak úgy megunni, főleg ha tötyögősen használod a hétköznapokon. Az én TS-em teljesen más karakter, ha csak 2500-ig forgatom, meg ha lassítok a kanyarok előtt.:)
Szerintem a 75-öst nem lehet csak úgy megunni, főleg ha tötyögősen használod a hétköznapokon. Az én TS-em teljesen más karakter, ha csak 2500-ig forgatom, meg ha lassítok a kanyarok előtt.:)
LacUS08-05-2011 12:04:05 // 31730
Nem nagyon szeretnék típus de még márka idegent meg főleg nem. Nem sürget az idő, úgyhogy még kivárom milyen válaszokat kapok.Aztán lehet marad minden nagyjából így. :)
Szerintem mindenki azzal jár hétköznap amivel szeret és amit megengedhet magának. Ha tehetném én is 159 SW 2.4 Mjettel járnék,de elég messze van a költségvetésem ettől :) Én spec hétköznap nem járnék a 75-tel, félek elveszne a varázs. Illetve annyiban igazat adok Wickeynek,hogy hétköznap egyik helyről a másikra sietve nem annyira előny,hogy keresztbe vágja magát egy kisebb gázra.
Hétköznapra nekem egy Panda Mjet van, 3 dolog van amiért szeretem.
1, nem hagyott cserben
2. több pénzem marad americára (3,8 l gázolaj fogyinál) :)
3. amikor még tudtam használni az alfát ünnepnap volt ha mehettem vele.
Szerintem mindenki azzal jár hétköznap amivel szeret és amit megengedhet magának. Ha tehetném én is 159 SW 2.4 Mjettel járnék,de elég messze van a költségvetésem ettől :) Én spec hétköznap nem járnék a 75-tel, félek elveszne a varázs. Illetve annyiban igazat adok Wickeynek,hogy hétköznap egyik helyről a másikra sietve nem annyira előny,hogy keresztbe vágja magát egy kisebb gázra.
Hétköznapra nekem egy Panda Mjet van, 3 dolog van amiért szeretem.
1, nem hagyott cserben
2. több pénzem marad americára (3,8 l gázolaj fogyinál) :)
3. amikor még tudtam használni az alfát ünnepnap volt ha mehettem vele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
450
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?