Forum >> 75-90

HL_7502-01-2010 21:52:13 // 29979
Értem mire gondolsz. De, az megkapta. Max 3 év múlva az is kap tutit, könnyen kiszerelhető. Ok, fémtiszta volt és 2 réteg Hammerite. Egy tesztet megér nekem. De az nem tud befülledni, nem áll meg rajta trugyi. A többi, a kasztni, ott szót fogadok !!! Ok, az üregeket hogy tudom saját magam lekezelni ? Nem akarok felszerelést vásárolni.
Ha lakatos csinálja a hossztartókat, bármit, ez jó egy első rétegnek ?
KORANT ROZSDAÁTALAKÍTÓ FESTÉK

S 3.,4. réteg mi legyen a hossztartó belseje ?
[k i z z o]02-01-2010 19:40:37 // 29978
Legjobb ha te csinálod. A lényeg a passziválás stb. De ahogy nézem a dedion keretedet sem 20 évre szántad:) Remélem nem hibáztam rá, hogy megkapta a feketét direktbe...
Marklar15502-01-2010 19:38:56 // 29977
Auto Motor 1986
Piritu - 1.000.00002-01-2010 18:58:07 // 29976
Ajánlom figyelmedbe GTPeti blogjára az alvázvédelemről :-)
HL_7502-01-2010 18:55:55 // 29975
Sziasztok!

Ki, hol, mennyiért csinál PROFI üreg és alvázvédelmet ?
Hogy 20 év múlva ne így nézzen ki majd, lakatolás után.
Wickey02-01-2010 16:43:18 // 29974
a tökéletes egyensúly a középmotoros autók kiváltsága. Lehet a transaxle alfáknak 50-50%os súlyelosztása, ha a nagy súly az autó elején és hátulján van. Az E30as bimmer _állítólag_ azért isten, mert nagyon hátra van tolva a motor az első tengelyhez képest, és nagyon könnyű a hátulja, nincs nagy perdülete, könnyű vele játszani. Ki kéne egyszer próbálni valami jóképességű 323 vagy 325-öst a 75össel egyidőben egy helyen váltott sofőrökkel hogy kiderüljön az igazság. Állatkodni sztem az E30 a jobb, pályán időre autózni valszeg a 75 mert van rendesen súly mindegyik tengelyen.
LacUS02-01-2010 13:31:30 // 29973
Érdekes megoldások..Nem értem miért kell felborítani a tökéletes egyensúlyt.. Hát biztos okosabbak nálam. :)
Wickey02-01-2010 12:44:58 // 29972
ugyanez megy V6nál is Alfa6 váltóval :D
LacUS02-01-2010 12:33:36 // 29971
Hát igen, és ezzel pont el is vesztette az amiért hátra tették a váltót :) Ha jól sejtem amit a mi a képen látunk az már csak a difi és duetto és társainak volt hossz mocihoz elöl váltó.
Lali7502-01-2010 09:44:52 // 29970
Ez a váltó miből származhat?Érdekes megoldás,de mindenesetre könnyebb lett a hátulja....
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-01-2010 00:27:35 // 29969
A világhatalomra törés az nekem is tervben van. Tegnap már elértem a 12 danos, intergalaktikus csodasámán szintet, amikor megváltozik a tér-idő szerkezet, és képes vagyok pl. a teleportálásra. Csak a kijózanodással ez sajna mindig elmúlik. :D:D:D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-01-2010 00:13:21 // 29968
A 42CrMo4-es, meg a hozzá hasonló finomszemcsés acélok azok általában teljes keresztmetszetükben átedzhetők, szóval itt az edzés nem is a felületi keménység növelésére szolgálna, hanem a munkadarab (a himba) szilárdságának a növelésére. Maga a cucc nem súrlódó igénybevételnek van kitéve, hanem hajlító illetve nyíró igénybevételnek, szóval oda kevés a betétedzés, szerintem.
Na mindegy, nem valószínű, hogy ilyesmit fogunk gyártatni, de legalább jól esik eljátszani a gondolattal.

Inkább, boldog új évet minden Alfásnak! Széles utat, olcsó benzint (mondjuk ezt már baszhatjuk), és sok problémamentes kilométert 2010-re! :):)
LacUS01-01-2010 22:48:49 // 29967
Hát én is úgy látom,hogy gyenge, de a felépítés alapján inkább drag autónak tűnik, oda meg mondjuk elég.
Kisbubi01-01-2010 22:09:41 // 29966
Biztos müködik vhogy:) De meddig? én egy kicsit gyengének látom ezt a megoldást. De végülis pálya autonak jo.
LacUS01-01-2010 21:49:06 // 29965
Ez komoly, a felső lengőkaron én is gondolkodok, mert ahogy van most nem 100%-os. :-( Nem tudom teljes hosszában állítani a tekercs rugókat. Ma kivettem, mert a nagy fékhez amúgy is szétszedtem a futóművet, úgyhogy holnap még alakítok egy kicsit rajta. Nekem itt fura,hogy a 3szög alakú lengőkar egyik oldalát elhagyták és a támasztó rúddal oldották meg, bár ha működik akkor zsír.
Kisbubi01-01-2010 21:27:34 // 29964
Nem enyém. Egy alfettában van benne.ebben
LacUS01-01-2010 21:17:19 // 29963
Ez nagyon jól néz ki. Tied?
Kisbubi01-01-2010 20:42:55 // 29962
Egy futomü variácio.
[k i z z o]31-12-2009 18:51:48 // 29961
Hi,

van 2 db Sachs lengéscsillapitóm 75 elsőre átalakitva, eladnám illetve elcserélném esetleg Koni -ra. A lengéscsillapitók hibátlanok, nekem utcára kicsit kemények voltak. Van hozzájuk alsó talp, alul felül G szemes.

Az egész full alu, eloxálva. Nem piskóta :) 12es tengely.

Anno egy rugós állitható első futóműből vettem meg őket.

Mindkét irányban nagyon nagy csillapitása van, testsúllyal alig lehet megmozditani úgy ki mint be.

Ha valakit érdelkel, először ide irtam, ide tartozik. Majd megy az adok veszekbe.

Pap Laci31-12-2009 17:53:29 // 29960
Boldog új évet mindenkinek!!
Gábor(figi75)31-12-2009 16:13:28 // 29959




BUÉK mindenkinek!:-)
kesa31-12-2009 15:40:02 // 29958
Gumifüstben gazdag új évet kívánok minden topic-lakónak!
kesa31-12-2009 15:39:10 // 29957
:) na ja. Elméletben már én is rendbe raktam a kocsit, a gyakorlatban viszont még nem, csak alakulgat, addig meg én sem foglalkozom hasonló finomságokkal.
Szaki31-12-2009 14:48:53 // 29956
Boldog Új Évet Kivánok mindenkinek!
LacUS31-12-2009 09:34:14 // 29955
Most,hogy a gyártási technológiával tisztába lettünk, már csak le kéne gyártani :) Nekem most más projekt élvez prioritást (fék+váltó+világhatalomra törés) :) De talán egyszer visszatérek erre..
TDI7531-12-2009 06:47:41 // 29954
Mindenkinek sok sok boldogságot kívánok az új évre
B.U.É.K.

kesa30-12-2009 18:30:33 // 29953
Nem csak palást- és síkköszörülés létezik, de valóban nem egyszerű a dolog. Hagyományos betétedzéssel az a baj, hogy a felületi réteg nem is olyan kemény, mint a köszörülési ráhagyás mélységében. Egyrészt ezért, másrészt az alakpontosság helyreállításáért kell a köszörülés.
Vagy lehet nitridálni, az után nem kell köszörülni, de ha jól tudom.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)30-12-2009 17:49:05 // 29952
Oké, csak egy belső ricnis furatot nem igazán lehet köszörüléssel kialakítani. Mondjuk edzés során viszonylag kis eséllyel deformálódik, de jobb felkészülni a legrosszabbakra. Gondolj bele, ha egy ilyen cuccban a torziós rúd csak pár tized millit kottyan, akkor is baromi gyorsan elnyalja a ricniket aztán akkor csúnya világ van...
Gábor(figi75)30-12-2009 17:15:48 // 29951
MÁS!!!
Írtam neked.
Vittorio30-12-2009 17:09:35 // 29950
Ciao!
Tudna valaki segiteni abban, hogy a V6 75 váltója megegyezhet-e az újabb V6-ok (155,164,stb.) váltójával, vagy abszolút más? Előre is köszönöm a hozzáértők segítségét... Az egyik barátom ruházna be egy váltóhibásba...
satya29-12-2009 23:14:53 // 29949
Régi totoya hiace, és liteace-ban volt állítható torzió. lehet bontóban még található. és akkor legyártani sem kell. esetleg. mert a torzió méreteire nem emlékszem.
LacUS29-12-2009 23:06:28 // 29948
A kereszttartót se biztos hogy le kell gyártani, már ha cél a low budget. :)
kesa29-12-2009 22:41:11 // 29947
Edzés után szokás a végleges méretet kialakítani köszörüléssel, előtte köszörülési ráhagyással kell a darabokat forgácsolni, ami ökölszabály alapján +0,1-0,2 mm felületi réteget jelent. Ez a ráhagyás pontosabban meghatározható az alapanyag és az edzési eljárás ismeretében.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)29-12-2009 22:14:58 // 29946
Asszem pont az a lényege a dolognak, hogy nem kell rugót méretezni, hanem a gyári torziós rugó előfeszítését lehet vele eltekergetni fokozatmentesen. Szóval a lengéstani méretezések, meg a negyedfokú egyenletek kilőve. ;)

Az anyag beszerzése az nem olyan nagy kaland, mert a kereszttartó az simán legyártható egy nagy szilíciumtartalmú aluból, a himbákhoz meg bőven elég egy 42CrMo4-es acél, ami edzhető-nemesíthető, menetes orsót meg tudsz venni a csavarboltokban, tetszés szerint. Az edzés (nyilván csak a himbákat kell, a kereszttartót felesleges) se olyan nagy probléma, ha utána feszmentesítjük az anyagot.
Azért célszerű CNC-n legyártani az alu kereszttartót is, mert nem állandó keresztmetszetű munkadarabról van szó de CNC-n jó eséllyel megvan két befogásból.

Az állítóhimbák finomszemcsés acélból simán legyárthatók forgácsolással is , mert utána a végleges szemcseszerkezet úgyis az edzés + megeresztés után fog kialakulni, szóval a szilárdságával nem lesz gond. Az egyetlen probléma az lehet, hogy edzés közben elhúzódik, és a ricnis résznek esetleg lesz valami alakeltérése...
Kisbubi29-12-2009 18:45:49 // 29945
Én nem fogom állitgatni a magasságát sürün az biztos:) max csillapitokat cserélgetek és kész. Vagy ha az nem segit akkor olyan magyaros modszerrel (v gyári, sport) spirálrugos csillapitot rakok bele. A magasságával (alacsonyság) megvok elégedve, legfeljebb teszek alá még kartervédöt, azon majd elcsuszik.

Kisteherautoban viszont már láttam ilyen állithatot, csak nemtom melyikben. Meg vmelyikben a stabilizátort lehetett igy állitani.
Gábor(figi75)29-12-2009 15:09:45 // 29944
Ja,max lánggal és nagy kalapáccsal jön szét röpke fél nap püfölés után!:-P
LacUS29-12-2009 14:25:36 // 29943
:) Ennyi :) Már csak meg kell csinálni :)

Anno Robi írta, Marek meg megerősítette,hogy mekkora szopás tud lenni egy berohadt torzió, ezért gondoltam,hogy az csak jó lehet,ha kívülről egy csavart tekergetve tudom állítgatni, ha akarom :)

Jó, hogy így megpezsdültetek srácok. :)
[k i z z o]29-12-2009 09:53:42 // 29942
Unix 7e / db.
[k i z z o]29-12-2009 09:51:28 // 29941
Azaz, ha a belső rücnis cuccot le birod gyártani, a többi már hentesmunka.

De: A belső rücnis konzolt ki lehetne vágni egy donorból, vagy első lengőkarból megcsinálni.

A hátsó torziótartót tartót lefúrni a helyéről, és abból megcsinálva mérethelyesen visszavarrni.

Egy zártszelvényben megcsapágyazni a tórziót egy persellyel - jó lenne egy első lengőkar szilent is bele, a végére a kiműtött rücni, rücnire rávarr az állitókonzol, állitókonzol megvezetve a zártszelvényhez a menetesszárral amivel állitasz és kész.
[k i z z o]29-12-2009 09:42:00 // 29940
OK bocs gondolom, nem ilyen gyorsan, de gyorsan szerelhetőre kell megcsinálni az elejét, hogy a lengőkart hamar lehessen kihúzni, meg valami értelmes skálát a torzió kiosztásról gyártani, hogy lehessen látni hol volt, hova kell tenni, mert szerintem legtöbbször ott bukik, hogy nehéz összejelölni - főleg ha hamar akarod állítani - a torziót a tartókhoz.

De akkor a dőlés még mindig nincs megoldva. Egy idő után nem lehet állítani a dőlést, nekiállja enni a lengőkar a nyúlványokat. A felső lengőkart is meg kell állíthatóra csinálni, hogy a dőlést mindig profin be lehessen állítani.
belus15529-12-2009 08:15:46 // 29939
Üdv mindenkinek!Hátsó javitó ívre lenne szükségem!Hol tudnék hozzájutni?Mennyibe fáj darabja?Köszi előre is!
[k i z z o]29-12-2009 01:10:32 // 29938
Nem a gépmunka a buktató, hanem méretezni egy rugóstagot, meg anyagot szerezni hozzá, + leedzetni. CNC... :) Semmi köze hozzá.
[k i z z o]29-12-2009 01:09:01 // 29937
A torzioval amugy is 2,5mm - ként tudsz allitani. Az nem elég ?
Kazes☻28-12-2009 23:53:12 // 29936
Teljesen jó. A haverom Iveco 35-10-esén is így van és működik és nem egyszer mentünk vele túlsúlyban is. Nem újdonság. Ki van próbálva. Bírnia kell! :)))
Wickey28-12-2009 23:30:15 // 29935
nade nembaj, válság van, én megelégszek az öntöttvas ATE helyett az alu Brembo-ra "tuningolással", meg amúgy se megyek olyan gyorsan hogy komoly fék kelljen, annyira nem bicós az a 3.0 24V :-DDDD
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)28-12-2009 23:20:59 // 29934
CNC-vel ez nem lehet olyan nagy kaland, ha van egy 3D-s modelled, meg esetleg egy ismerősöd, aki át tudja konvertálni ezt CNC-programmá. Mondjuk a himbák méretezése az azért egy kicsit komolyabb feladat, meg a ricnis rész legyártása úgy, hogy az megfelelően méret- és alakpontos legyen. Gyanítom, hogy a németek, a himbákat kovácsolással gyártották, az akkor indokolja, hogy miért olyan kurvadrága ez a szett.
LacUS28-12-2009 23:08:59 // 29933
Köszi:)

A linkelt cumónál én is erre jutottam, ezért gondolom,hogy nem egy nagy ütés megcsinálni. jó anyagot kell venni és még sok se kell belőle. :)
LacUS28-12-2009 23:07:35 // 29932
GTA, és hát többek közt már 17"-seken áll a gép, úgyhogy majd a fék is elfér majd :)
Wickey28-12-2009 23:04:36 // 29931
ez gta? nem 166? Mondjuk a lényegen sokat nem változtat, mindkét esetben 16" a minimum méret, csak a gta nyereg esetén még az sem mindegy melyik. Egy darab gyári felni megy rá 16ban a gta nyeregre ha jól tudom, mégpedig az, ami nekem a 156on van nyáriban. Mondjuk gtv-re nekem sem állna rosszul egy ilyen, a 17es zender milano meg csak elfordul alatta. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)28-12-2009 23:01:12 // 29930
Gratula az ajándékhoz! Gondolom a GTA nyergekkel nem nagyon megy majd rá 15-16-osnál kisebb felni. :)

Annál a linkelt cuccnál akkor - ha jól értelmezem - a rugó ricnis része azokba a himbákba megy bele, és a menetes orsókkal lehet állítani a torziós rugó előfeszítését?

Egyébként mákod van, hogy a család már feladta a reményt, és simán megveszik ajándékba az autóalkatrészeket meg ilyesmiket. Én hiába próbálom szoktatni őket lassan több, mint tíz éve. Azért is hónapokig fogom hallgatni az anyázást, hogy ma összekötöttem a rokonlátogatást egy felnivásárlással. :):):)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.