Forum >> 75-90

[k i z z o]11-11-2009 00:02:36 // 29679
Hasonló. Az én dugóim is 8.0: 1 -ek , pedig azért tarajosak rendesen. A 7.5 is ugyanúgy kúpos a turboban / kicsit laposabb, de közel sem TS dugó style.
prooF_7510-11-2009 23:57:26 // 29678
Az enyém is Giulietta volt, amikor vettem... Vagy a forgalmit kiállító személy tudatlansága, vagy a régebben lehetséges "kasznicsere" miatt történhet meg ilyesmi.
Amúgy az 1.6-ost a különböző manualok 1060-1090kg-osnak írják.
HL_7510-11-2009 23:53:11 // 29677
Apránként haladok :)
Vasárnap beszéltem emberemmel aki lakatos melót csinálja majd, Tatabánya.
S úgy néz ki veszek egy komplet mocit papírokkal 40ezer ft-ért.
Ha csak a hengerfej és a vezérműtengely + gyújtáselosztó, thermosztát jó akkor ingyen lesz.
LacUS10-11-2009 21:13:31 // 29676
Most csak így paraszt hozzánemértőként kérdezem,hogy azt a 7.5-ös sűrítést ugyanazzal a dugótető formával érik el??
[k i z z o]10-11-2009 21:09:43 // 29675
Dugók sima öntvények, csak 7.5 a sűrítés. ECU persze más, vezérműtengely semmi extra. A 75 turbo nem sokban tér el a sima 1.8 -tól, ezért nem is bírja annyira.
LacUS10-11-2009 21:02:10 // 29674
Dugók bizti, ecu, tengely(ek), befecsi...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)10-11-2009 20:53:05 // 29673
Forgalmi szerint 1071. Mondjuk aszerint az enyém egy Giulietta Berlina TI, csak biztos a gyárilag 75-ösnek álcázott limitált szériából. :))))
HL_7510-11-2009 20:01:40 // 29672
Urak! Szerkezetileg mi a különbség egy gyárilag turbós és egy szívó motor között ?
Turbósnál van egy + olajfuvóka ami a dugattyú aljára nyomja az olajat ? Meddig jó a gyári hajtókar, mikortól kell azt is cserélni ? Első körben továbbra is gyári vagy ahhoz nagyon közeli motor megy vissza autómba de miért ne álmodoznék...
[k i z z o]10-11-2009 19:52:37 // 29671
A szuperakciós Delphi...
Marek10-11-2009 09:57:58 // 29670
Hozzál nekem is egy garnitúrát!
Marek10-11-2009 09:57:14 // 29669
Igaz a sor 4-es benyásokra ( Nord, TS ), a dízel a legnehezebb ( 1290 ), az Amerika is majdnem ennyi, a sima 2.5 V6 meg 1190!! Aki fogott már meg 2 Amerika kököst egyben, az tudja miből adódik a majd 100 kg különbség V6 és V6 között, többek között ezért nem raktam fel Én sem magamnak, pedig van vagy 6 db! :)))
Mindíg ürestankos adatokat adnak meg, úgy mérik meg a gyárba a gépeket!
Ha azt nézzük, hogy egy sima benyás 145-ös 1240 kg ( nem egy nagy családi gép ), akkor egész jók a gépeink súlyadatai!
HL_7510-11-2009 09:00:10 // 29668
:) Én meg 16ezer ft-ért 4db zsír új lengéscsilit veszek Láng Autótól.
Pap Laci10-11-2009 06:39:19 // 29667
Az enyém mérve lett és 1360 Kg! Ebbe kb 10-15 L benya volt!
LacUS09-11-2009 22:37:57 // 29666
Szemét mázlista. :D

Amúgy erre gondoltam, hogy a vastelepeken is van ilyen, úgyhogy asszem meglátogatom az egyiket...Én abban a hitben éltem,hogy 1350 kg...
Wickey09-11-2009 22:04:59 // 29665
ehhhe
gecijó dolog ez az ebay, csak sikerült 7 euroért Zender hátsóspoilert venni a gtv-re :P
Wickey09-11-2009 21:55:41 // 29663
gtv6 1210kg. Amúgy meg kell kérdezni ilyen öreg csótányokat hogy hova szokták leadni a szüretelt szőlőt, ott szokott lenni ilyen gecinagy mérleg. Rááll a teli Barkas szőlővel, megmérik mennyi kifele is rááll a Barkas üresen, és a különbözetre fizetnek. 10kg pontossággal egy ilyen mérleg biztos megmondja a frankót, és egy üveg pálinkánál többe csak nem kerül :)))
LacUS09-11-2009 21:40:24 // 29662
Srácok kinek milyen súlyú az autója? Csak mert most nézem a neten a legtöbb helyen 1130-1160 kg körüli tömeget adnak meg.Igaz lenne??
prooF_7509-11-2009 10:59:41 // 29661
Pár hsz-el lejjebb írtam, hogy a leömlő az más, ezért nyilván az utána lévő darab is más.
Marek09-11-2009 07:51:09 // 29660
Szia!

Más a kialakítása Én úgy emlékszem, mert a 155-ben elkanynyarodk a kasztni alá!
Lali7508-11-2009 19:19:14 // 29659
Üdv!
Érdeklődnék nem tudja-e valaki,hogy a 75 2.0ts kipuff csonk azonos-e,a 155 2.0ts-ével?
8szelepes láncos motorról beszélek.
Vagy ha valaki tud képet mutatni a 155-ös csonkjáról,az is segítség lenne.(mail-ben is köszi)
Gábor(figi75)06-11-2009 07:39:59 // 29658
A tiéd amúgy is erősen zár,én már tapasztaltam,frankó!!! :-)
prooF_7506-11-2009 01:18:24 // 29657
Én úgy próbáltam, hogy lefogtam az egyik kihajtást, és a másik oldalit tekertem, úgy azért lehetett érezni a különbséget. Nem mondom hogy kitépte a kezemből, de érződött hogy dolgozik valami ott belül:)
HL_7505-11-2009 23:35:55 // 29656
Azt tudom hogy a BMW-en nem így müködött.
Mindegy, úgy is másik váltót kap.
Kisbubi05-11-2009 23:33:03 // 29655
Az kézzel hajtva nem is fog összezárni. Attol még lehet jo, de kiszeded a difit és megméred a hézagot a lamelláknál.
HL_7505-11-2009 23:08:18 // 29654
Sziasztok!
DeDion keret és váltó végre két külön darab, szétszedve.
Speer mintha nem müködne, tekerem hardyt, lefogom egyik féltengelykihajtást könnyedén és pörög a másik.
[k i z z o]05-11-2009 22:45:54 // 29653
Az nem szokott megdögleni. Mi baja?
Megera 7505-11-2009 22:19:44 // 29652
Sziasztok!

Szükségem lenne egy alapjárati motorhoz 75 1.6 IE-hez. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Marek05-11-2009 22:16:46 // 29651
Ezek csak amik hirtelen eszembe jutottak, és még 1000 más apróság is van, de ezek úgy nagyobbak!
prooF_7505-11-2009 21:22:38 // 29650
Ezekre a problémákra az a legjobb megoldás, ha az ember vesz a jó állapotú 155/164 moci mellé egy kukás darabot 75TS-ből, és a sallangokat arról átrakja, elvégre csak a blokk meg a hengerfej (és a bennük lévő alkatrészek) amik fontosak állapot szempontjából.
Amúgy meg a biztonság kedvéért, a kipuff leömlő sem jó a 155-ben, szóval azt is kell szerezni (vagy gyártatni)...
Viszont a kardán nem tudom hány használt 75-ösön a gyári... Amin már 1x cseréltek hardyt azon sanszos hogy nem úgy rakták össze ahogy a gyárban volt.
De amúgy igaz, hogy el lehet molyolni egy ilyen cserével, meg ha nem egy 75TS-be akarod belerakni, akkor sok mindent kell hozzá szerezni.
Marek05-11-2009 14:53:16 // 29649
Az élet nem ilyen szép sajnos! :(
1.,
a .,
KArdánt kell ráraknod, ne feledd, tehát a lendkereket, de lehet, hogy még a főtengelyt is cserélned kell, vagy nagyon precíz helyen kell tőcsvart heggesztened a lendkerékre, hogy ugyanott legyen, mint a gyárin és ne üssön a kardán!

1.,
b.,
Azt is tudni kell, hogy a kardánt gyárilag, a motor lendkerékkel és a kuplungházban taálható lndkerékkel együtt egyensúlyozták ki, hogy ne rázzon, tehát, ha a másik motor lendkerekének súlya eltér, megintcsak rázni fog a kardán! Ha meg a régi mocijét rakod fel ( ha a főtelngelyen ugyanaz a felfogatás, kiképzés és felmegy ), és nem ugyanaz a súlya, mint a 164-esé, akkor meg a motor nem lesz kiegyensúlyozva és faszul fog járni!

2.,
Elfordítasz egy keresztmotort hosszába, más szögben fog állni, az olajdekni, nem fog tudni olajat szívni abban a szögben és máris lehet deknit legyártattni aluból horror áron! Mégmielőtt azt gondolnád uganaz a felfogatása, hát nem biztos, sőt még a formája is más lehet ( a 75 2.5 V6 és a 155 2.5V6 is ugynannak tűnt, és ezek a dolgok azonnal felütötték a fejüket )!

3,4,5...
Az összes sallang kábelköteg hossza, kialakítása, szívosór, már csak hab a tortán, el lehet vele szórakozni egy darabig még, de ha üt a kardán, vagy nem kap olajat a motor és capágyas lesz, azt ügye mindannyian utáljuk!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-11-2009 21:29:18 // 29648
Egy fullos Workshop Manual (126 mega), meg az elektromos rendszer diagnosztikai útmutatója, ami asszem 38 mega. Semmi különös, azok a könyvek, amik fent vannak Dockynál is, csak a sok-sok .gif helyett könyvenként egy .pdf-be szerkesztve. Böngészhető, lapozható, céges nyomtatóra ebédszünetben ráküldhető... ;) :D
[k i z z o]04-11-2009 21:16:55 // 29647
Hi, milyen könyvek ezek?
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)04-11-2009 21:14:38 // 29646
Na, tisztelt Cartársak, most végeztem a Docky honalpján található Alfa manualok pdf-be szerkesztésével, és mivel webes-feltöltős témával tudom csak elküldeni neki, ezért gondoltam, hogy szólok, hátha másnak is kell így hirtelen. Fent van két könyv a toldacuccot.hu szerverén, innentől számítva 4 napig, vagy 20 letöltésig él a link, akinek kell, az szóljon privátban.

Természetesen a szóban forgó cuccok elérhetők lesznek Docky oldalán, de hogy mikortól, arról majd ő nyilatkozik... :)
Gábor(figi75)04-11-2009 19:56:58 // 29645
A HF tömit már 3x elöttem ezért az állígatásért.
Visszaveszem kicsit tényleg 1.2-1.3 elég lesz,akkorát fúj,hogy lehet hallani a süvítést,meg persze a turbó press kontroll lámpa töltés közben világít a pofámba! :-P
[k i z z o]04-11-2009 18:43:10 // 29644
Szépen ment az biztos, csak nehogy a hengerfej leröpüljön róla :) Én azért egy picit a nyomást mérsékelném.
Gábor(figi75)04-11-2009 18:28:40 // 29643
Te láttad kaposon elég jól ment így is,hát azóta jobban lép!:-)
Gábor(figi75)04-11-2009 18:27:49 // 29642
Még bírja,remélem legalább 1-2 évig ha óvatos vagyok,csak néha taposom ha elgurul a gyógyszer!:-P
Gábor(figi75)04-11-2009 18:27:02 // 29641
Nem olyan nagy szám mint a V6,nyugi! :-)))
De állítom a VM dízelekben toppon van!:-)
[k i z z o]04-11-2009 18:23:20 // 29640
Az 1.7 -et meddig birja?
LacUS04-11-2009 18:14:31 // 29639
Oksa:) Előbb utóbb 5 hengeres Mjet lesz :D Az még vicces lenne, bár ha mellém állna egy ilyen mocis 75 tuti nem röhögnék :D
Gábor(figi75)04-11-2009 17:33:04 // 29638
kb.
Azért írom eszt,mert a 150 lovas TS-t eszegetem vele,csak nagyobb a nyomatéka és 200 fölött mentem vele,éppen tegnap! :-)
A 2.0 TD gyárilag 0.9 bar töltéssel 190 Nm,hát az enyém nem gyári,és 1.7 a töltőnyomásom,valamint átállított adagoló van rajta,ja és a leömlő is át van faragva elég rendesen!:-)
Gábor(figi75)04-11-2009 17:27:10 // 29637
Még nem láttad az új beállítások mellett,kevesebb fűst kihegyezett optimális beállítások,még amit épp elbír a gép,remélem megtudom állni,hogy nem nyírom ki!:-P
LacUS04-11-2009 16:51:17 // 29636
Padon mérve?
prooF_7504-11-2009 16:10:20 // 29635
A teszt írója (Kari) szerint lomha... De lehet hogy a csodaszuper dízeledhez képest tényleg az:) Viszont nem 20méter hosszan gomolyog utána a füst, csak 10:DD

Whiteskull: az is egy megoldás, csak el kell helyezni a kábeleket oda ahova el is érnek. De nem lehetetlen.
Gábor(figi75)04-11-2009 14:14:20 // 29634
Kinek lomha nekem nem!:-P
Ha kész lesz a vasad szívesen megyek ellened 1 gyorsulásit,épp most lett kész az idei motor "buherálásom,részleteiben ( turbó,levegő,adagoló,váltóáttétel)"! :-P
Kb 150 paci 240 Nm, 210 km végsebesség!:-)
HL_7504-11-2009 13:22:08 // 29633
Jó cikk : Lomha szerető
Használtteszt: Alfa 75 2.0 TD
Wickey04-11-2009 12:21:07 // 29632
Jjjó. Sort kerítünk rá. Holnap megy kamrába az autó, utána jön az alvázvédőzés. Majdakkor felkerül rá. :-)
LacUS04-11-2009 12:15:39 // 29631
Ne hivogass vazze :D Gyere oszt vidd :D Ecser city nincs messze :D
Wickey04-11-2009 12:13:46 // 29630
Kérem!

Az enyém összetört az autó hátuljával. Hívlak.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.