Forum >> 75-90

LacUS03-11-2009 23:08:21 // 29629
Van egy használt Sebring hátsó dobom americára, ha érdekel valakit, vigye.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)03-11-2009 22:06:48 // 29628
:))) Ha útban van, szívesen elviszem. :D

Egyébként abszolút egyetértek, egy ilyet tényleg úgy az igazi beépíteni, ha kihozzuk belőle az erőtartalékokat is, és nem teszkóba járásra épül a járgány. (Bár mondjuk azért alapból se lehet rossz.)
[k i z z o]03-11-2009 21:54:54 // 29627
Ez megint vicces, nincs szabályozás.
LacUS03-11-2009 21:42:16 // 29626
Hát a 24V-n én is elgondolkozok ahányszor belerúgok a generátorába, hogy jobb lenne ha a kocsiba lenne,de csak úgy "parasztba" berakva nem olyan érdekes :D :D Na jó de, de kurva lusta lettem :D
Whiteskull03-11-2009 21:41:45 // 29625
Igazából én úgy gondoltam, hogy a 155(164) 2.0ts-t egy az egyben átteszem. Kompjúterestől, gyujtásostól, befecskendezőstől .
prooF_7503-11-2009 21:36:15 // 29624
A blokk ugyan az a "Fiatokban" is, csak ugye eleinte mindkét gyújtótrafó a veztengelyen volt, aztán meg külön modulon. Emiatt nem tudom hogy a blokk oldalán lévő kihajtást meghagyták-e a gyújtáselosztónak, de feltételezem hogy emiatt nem tervezték újra a blokkot, maximum egy tengelyt kell belerakni és mehet is rá az elosztó.
Oldalsó bakok megegyeznek, a harang rögzítése az 1.6-os 75-ösnél más, mint a nagyobbaknál, gondolom a Giuliettánál is így van. De legfeljebb átrakod az 1.6-os harangját a TS motorra és kész.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)03-11-2009 21:35:39 // 29623
Ha már motorcsere, akkor én egy V6 24V-t hajítanék bele a 75-ösbe, ha rám szakadna a Nemzeti Bank, meg persze ha nem fájna a szívem a gyári állapot elkúrásáért. :)

Apropó, nem tudná valaki megmondani, hogy hol tudnám megtalálni a V6 24V szelepeinek, vagy a 16 szelepes TS szelepeinek a méreteit. Elsősorban a szelepszár-átmérő érdekelne, de ha a szeleprugók karakterisztikájáról van valakinek valami diagramja, akkor az is érdekelne.(Utóbbi a 8 szelepesekről is.) :D:D
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)03-11-2009 20:48:00 // 29622
Az az én bajom ezzel a dologgal konkrétan, hogy amíg itt városon belül mászkálok, addig ugye nincs gond, mert tudom melyik kútra kell mennem (ide a Zámolyi útra szoktam menni, gondolom vágod), és hogy az milyen messze van, de ha mondjuk el kell mennem Kiskunborzasztóra, vagy Bivalybasznádra, akkor arrafelé vagy tudok E85-öt tankolni, vagy nem. Ha hozzálövöm az előgyújtást az eeenyócvanöthöz, meg átfúvókázom hozzá a karbit, akkor a sima 95-össel úgy fog kopogni, mint az állat.
Annyira elvetemült meg még nem vagyok, hogy minden tankolásnál gyújtást állítsak, meg karbit fúvókázzak. :)))

Egyébként - korábban már szóba került - mindenféle átalakítás nélkül nélkül szaladgálok/szaladgáltam E85-tel, de rendszerint a téli hónapokban vissza szoktam állni a sima benzinre. Etanollal a hidegindítás, és úgy általában a hidegüzem a jelenlegi állapotban szopás, de nyáron pillanatok alatt üzemmeleg a motor, annyit ki lehet bírni. Ha majd nagyjából minden második vagy harmadik kúton lehet etanolt kapni, akkor átalakítom véglegesre...
Lali7503-11-2009 20:40:26 // 29621
Kisbubi03-11-2009 20:13:36 // 29620
Akkor a gyári motor átalakitva és turbo rá. Böven jo és megvan a 200 le. és nem kell okmányirodát és egyébb pénzlehuzo helyeket járni.
Whiteskull03-11-2009 19:53:02 // 29619
Köszi! Ez lett volna a következő kérdésem. :))))))))
Wickey03-11-2009 19:52:07 // 29618
elvileg. Ugyanez igaz a 164TS-re is.
Whiteskull03-11-2009 19:41:23 // 29617
Ja, akkor a blokk ugyanaz maradt, mint a 75-ösé?
Whiteskull03-11-2009 19:38:32 // 29616
Hát ha a bakok jók, akkor a többi már megoldódik, csak lehetetlen feladatba nem akarok belevágni. :))))
Kisbubi03-11-2009 19:37:04 // 29615
A bakok biztos jok. A többi majd kiderül a beépitésnél. Olyan h csak ennyi és kész sajnos nincs. Volt nálam olyan h "csak belerakjuk" és 3 napig faragtuk. Nem a motort hanem a kiegészitöket. Generátor, szervopumpa... ,de minden megoldhato:)
Whiteskull03-11-2009 19:28:03 // 29614
Tudom, de én próbálok mindig a könnyebb ellenállás irányába haladni. :))))))

Magyarul a tartóbakok, és a harang felcsavarozható-e a blokkra? És, hogy nagyjából ennyi-e a beépítés. :))))
HL_7503-11-2009 19:26:03 // 29613
Olcsó új E85 elektronika

Ez szimpibb mint Hunflex valami miatt ! De azért nem árt egy AFR-t is látni.
Marek03-11-2009 19:23:26 // 29612
Semmi sem lehetetlen! :)
Whiteskull03-11-2009 19:05:28 // 29611
Ha már ennyire a motorbeépítés ötletelődik. :))

A 155-ös láncos motorját bele lehet építeni a 75-be (Giuliettába)? :)
HL_7503-11-2009 19:02:07 // 29610
Jó, de fiat mocit ha meglátja rendőr, NKH akkor nem lő fejbe rögtön és esetleg még legális is lehete.

+ V6 turbókkal együtt csak-csak nagyabb szopás beszerelés szempontjából mint sor4.
Nem vagyok mohó, sem hengerszámban, sem teljesítményben, 4 henger és 1000 kilós kasztnihoz 200 paci elég.
Kisbubi03-11-2009 18:53:17 // 29609
A Fiat motort bele lehet faragni, de sztem nem érdemes. Ott a v6 24 és azt turbositva máris erösebb. Turbo nélkül meg tartosabb is. Bár a turbo-érzést semmi nem tudja felülmulni:))) Én pont forditva akartam. A 131-be akartam a v6 blokkot, de kináltak V8 lancia- ferrari blokkot-is. Végül maradtam a dedra turbonál. ami szinte átalakitás nélkül belemegy és kb 220-250 LE turbonyomástol függöen.
Marek03-11-2009 18:34:14 // 29608
Ja, ez Ali76autója!
HL_7503-11-2009 15:02:03 // 29607
De szép !

ebben volt
HL_7502-11-2009 23:29:28 // 29606
Na végre, újra lesz normális autója Alfának...
http://www.alfaamore.hu/hirek/csucsalfa_kanadabol
Wickey02-11-2009 22:33:46 // 29605
a fúvókakészlet se sokkal drágább. :-P
Marek02-11-2009 22:33:43 // 29604
Ne legyen annyi, azzal mennek a munkagépek!!! :)
HL_7502-11-2009 22:16:19 // 29603
Igen ? Villáskulcs olcsóbb mint hunflex, akkor mi a baj ?

Technika: Etanollal működő használt autók
Merjük az alkoholt vagy ne merjük?
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)02-11-2009 22:07:12 // 29602
Én személy szerint már rohadtul örülnék neki, ha minden kúton (vagy legalábbis a többségnél) lehetne E85-öt tölteni, mert akkor megérni mindkét járgányt teljesen átalakítani. Így azért nem merek kompressziót növelni, pedig úgy lenne az igazi. Karbis-analóg gyújtásos kocsinál nem igazán játszik a Hunflex, meg az ilyesmi... :(
HL_7502-11-2009 21:41:38 // 29601
OK, szúrkoljunk hogy legyen 400ft a gázolaj és akkor már nem kérdés :)
Wickey02-11-2009 21:38:51 // 29600
Jaaa, és én lennék a legelső aki elgázosítana egy 156 vagy 147 GTA-t ha egyrészt lenne, másrészt naponta hirtelen elkellene kezdeni sokat használni. :-P
Wickey02-11-2009 21:38:02 // 29599
Félreértesz, én elvoltam vele. Még így is, pedig beláthatod, hogy nem éppen optimális volt a szituáció. Add még hozzá a pótkeréktartályt a nemlétező benzinüzemhez és a 3.0 V6hoz. Asszem máris megvan a 300km-es városi hatótáv, ugye? :-) Kétnaponta kellett kanyarintani a kúthoz.
A George na az bírja fikázni a gázt rendesen, de neki semmit nem hiszek el, mert arról is meg van győződve, hogy a 2.4 20V mjet egy versenyautó. :-) végülis kamionokkal is versenyeznek...

Én évente így is mindig kiszámolgatom megérné-e az 1.9jtd-t eldobni és begázosítani egy 2.5V6 156SW-t, de mindig oda jutok hogy a jtd elmegy 5.5 - 7.5 között gázolajból ami 270-290 között mocorog úgy általában (1500-2200HUF/100km), a gázos V6 meg csak bekapja alsóhangon a 10-16 litert (1600-2500HUF/100km), az pedig a gáztartállyal ellehetetlenített csomagtartóval már nem usecase. Még akkor sem ha nem kattog, és rendes hangja van.
HL_7502-11-2009 21:31:18 // 29598
Tuti ! :) De a kókány meló nem egyenlő ugye azzal hogy sz@r az LPG.
De ismétlem, addig jó amíg a többség úgy áll hozzá ahogy...
Addig marad olcsó.
Wickey02-11-2009 21:27:56 // 29597
volt nekem válságautónak B/G-s 164 V6om, jó szar sufnibeépítés volt ráadásul, 100kW-os reduktorral a 3.0 V6hoz, de elmentem vele egyszer 260km-et 24,47 liter gázzal. Visszafele mondjuk már nem voltam annyira ráérős. :-P

Jaaa, télen is jó volt vele közlekedni, benzinüzem ohne, mert megállt az AC. Egyszer valami nagyon elkeseredett ember alatt kifogyott belőle a gáz is meg a benzin is, ott állt a festékbolt előtt, hát bement vett két liter higítót, beleöntötte, és elgurult a gázkútra, telinyomta gázzal, és hagyta a higítót a tank alján lötyögni. Ki is csinálta a komplett befecskendezést, AC-tól kezdve a benzincsövektől az injektorokon át mindent. :-) Naszóval télen meg vagy negyedóráig tartott mire megmelegedett annyira a reduktor, hogy tudtam vele haladni. Mindig volt egy kereszteződés reggelente, ameddig eljutottam a garázsból, ott ledermedt és megállt. Háromszorra jutott el az agyamig, hogy útvonalat kéne módosítani, mert ott bizony mindig meg fog állni. :-) Kerítettem kerülőutat főút felé, ott meg harmadik 2000rpm kisgázzal előbb bemelegedett minthogy ledermedt volna. Trükkös volt a gépállat, no.
LacUS02-11-2009 21:25:23 // 29596
:D Szép hibrid lenne :D Mondjuk szentségtörő módon akkor már egy audi 20V kéne, az legalább alapból hosszmotor :)
HL_7502-11-2009 21:20:43 // 29595
Na végre !!! Valaki akinek derogál... thx !!! :)
HL_7502-11-2009 21:19:43 // 29594
Vagy alfába belefaragni a fiat 5 hengeres turbós mociját... ? :)
Ha audi 80-as kasztniban elfért akkor alfa 75-ben is kell helyet csinálni neki.
Max két hűtő lesz oldalt.
Wickey02-11-2009 21:19:24 // 29593
Elvileg a gáz jobban tűri a kompressziót mint a benzin. A Propáné 110 a Butáné 102 körül van, és az LPG ezek keveréke ugyibár. Na jó, ennyire nem fényes a helyzet, tartalmaz még adalékokat és szennyeződéstől is függ (nade ezek a benzinben is vannak nemkicsi mértékben). Egy liter LPG égéshője viszont olyan 20%-kal kevesebb mint egy liter benziné, ezért kell ugyanakkora teljesítményhez több belőle. Innen az extra fogyi.
HL_7502-11-2009 21:17:47 // 29592
Sajnos nem.
Sűrítési végnyomások 9-8-7-7
Egy ezres suzukit még megesz talán de Dacia Logan 1.4 MPI már durva ellenfél !!! :) :(
Ez megoldható.

Ami idegesít és még nem találtam meg a forrást az hogy már amikor éppen megindul az autó vagy nem tökéletesen sima úton megyek akkor mintha a kesztyűtartó mögött valami zörögne. Ha ajtót kinyitom és finoman terhelem lefelé akkor is pattan egyet.
A többi ajtó nem. S az a hang nagyon hasonlít a vergődésre amit hallat.
Úgy is ki kell beleznem egészet kivül belül, csak megtalálom.
LacUS02-11-2009 21:12:14 // 29591
Jól hangzik :) Imádom a hangjukat :) Na szépen szét offoltuk a topicot :)

Az alfával csak kasztni gondok vannak?
HL_7502-11-2009 21:07:13 // 29590
Nem vagyok mohó.
Második körben (elsőben alfa legyen ok) boldog leszek ha egy sima, gyári AAN 20V turbó és annak a 230 pacija lesz benne. Most ugye egy 2.8 V6 Quattro.
Ez se rossz de :
- nem szuszog
- nem soros, nem férek hozzá
- valamiért nem tudja a gyári fogyasztást produkálni pedig nem folyik ki a tankból és jók a lambda paraméterek. 12 liter alá SOHA nem megy. 328-as BMW és S8 is ugye tudott 10liter alatt közlekedni.

Ok, utána jöhet majd egy 7A vezérműtengely, egy chip (van) + blow off + K26/27 turbó pl. S az úgy elég is lesz.
LacUS02-11-2009 20:59:33 // 29589
Jesz :) Közeledünk :)

Szóval még mindig nem válaszoltál, mi lesz az audiból? :)RT-nek ellenfél, vagy "szimpla" gyors autó csak úgy örömködni?
HL_7502-11-2009 20:53:06 // 29588
Ezüst S4 VEMS-es lett a végén. Ok, ez egy utcai motor volt még.
De attól hogy 100% TPS, 1.2 bar szívócsőnyomásnál 6000ezres fordulaton max teljesítményhez van beprogramozva a fogyasztást nem szemelött tartva még nem jelenti hogy 10% TPS, 0.7 bar MAP-nél 3000-es fordulaton is lambda 0.86-ra kell programozni, oda elég 1.05 is.

De S8, 342 paci, 4200 ccm is 10 alatt evett. országúton, sik terepen, egyenletes 120nál.
LacUS02-11-2009 20:42:19 // 29587
Nyugiiii :)

1. Az E85 nálam akkor fog játszani, ha turbós lesz az America. Már most írható ECU van benne, úgyhogy ezzel a részével nem is foglalkozok.
2. Audi, azt hiszem félre értettük egymást.Azt hittem egy erős épített kocsiban gondolkozol.Az pedig zabál, mert vmiből elő kell állítani a lovakat, ezen kár is vitázni.Zabált a Q4em is, én beismerem.Nekem nem ment 8l/100km, nekem a kocsimra írt chippel, egyszer tudtam 13lre vinni a városi fogyiját, de leszartam mert ha spórolni akartam mentem a tipo tdvel.
A nem megy úgy az LPGvel kérdésben meg azt hiszem a gyengébb oktánszám megadja a kegyelem döfést.. ;)

Szóval béke van:)
Az OTPnek meg én is örülök, mert amiért jól megy a cégnek kaptam prémiumot :D
HL_7502-11-2009 20:16:58 // 29586
- LPG-vel nem megy úgy : igen, ha gyújtást befecskendezést nem optimalizálják
gázhoz akkor valóban ! De arra is van megoldás.

- turbós audi lezabálja gatyám : amikor a második S4-es audit vettem és Hévízről Székesfehérvárra vittem haza akkor 8.5 volt az átlagfogyasztás. 2.2 turbó quattro

E85 : attól tuti lesz... :Igen, HA hozzáoptimalizálod a gyújtást, befecskendezést.
Ha nem akkor azt fogod tapsztalni hogy 100% E85 esetén hidegben 6-7. köszörülésre indul be. Benzinnel azonos teljesítményhez adott munkaponton nagyobb mennyiségre van szükség belöle >>> gyári motorvezérlő nagy valószínűséggel NEM kezeli jól. Audimban ezért volt Hunflex. (monjuk nem értem lambdajel miért nem kell neki)
Benzinnél nagyobb teljesítményhez meg nem árt ha a + mennyiségen felül a gyújtást is hozzáigazítod. Szóval az hogy egy dragster is ezzel megy még nem jelenti hogy beletankolod és tuti minden.

A többség után menni : a többség nem keresett 500%-ot OTP-n március óta tehát az is szar dolog... ? (márciusban 1240 volt, most 5225)
LacUS02-11-2009 19:56:56 // 29585
:) Az LPG-vel sosem lesz akkor se olyan, mintha benzinnel menne. ;) Mellesleg az béjemvé csak egy drága parasztvakítás.
Én úgy vagyok vele, ha akkora baszott nagy okosság lenne, már a legtöbb komoly gép LPGvel menne, de nem. Nincs ezzel semmi gond, hogy gázosítod a mai világban ez elég érthető, mindössze a tuninggal nem annyira egyeztethető össze a dolog :)
Az audit te építed? Az is szép fogyit fog produkálni főleg,ha erős lesz.

Én pedig személy szerint úgy vagyok vele, hogy ha már "tuningolok", akkor azt azért teszem,mert a lehetőségekhez képest a max teljesítményt akarom kisajtolni a kocsimból minden téren, ezért sosem lesz gáz, mert egész egyszerűen jobban megy a benzintől :) Az E85-ön viszont elgondolkozok, ha esetleg 2 alávaló csúszómászó rá próbálna mászni a leömlőkre :D
Pap Laci02-11-2009 19:54:26 // 29584
Ma ki lett vonva a vas a forgalomból! A donor kasztni is le van csupaszítva és még a héten oldalra borítjuk és kezdődik a lakatolás!
Pap Laci02-11-2009 19:50:59 // 29583
Akkor haladsz az 50 milla felé! :-)
HL_7502-11-2009 19:46:38 // 29582
Egy biztos : 9*300 =2700 ft/100km
12*162=1944 ft/100km

"Közevtlen" tapasztalat : Haverom Honda Accord 2.0 16V már elég régóa használja Zavoli gázinjektoros rendszerét és semmi baja vele. Viszont nem irigyli azt aki 300ft/l-ért tankol. S nekem is jobb alfát 9000ért csurig tankolni 60 liter LPG-vel mint 12000ért 40 litert. kb

Mindegy, a lényeg hogy OTP-t 5160ért vettem utóljára és ma 5225-ön zárt.
HL_7502-11-2009 19:40:05 // 29581
Szia! Minden tiszteletem a tied de...
... miért ellentétes az olcsó LPG és a tuningolt motor ?
Miért gáz ha valaki érzékeny arra hogy 300 ft/l vagy 162 ft/l-be kerül amit eléget ?
Aki nagyon olcsón akar közlekedni az az 1.3as suzukit gázosítja, aki meg szeret adni a külsőségekre az mondjuk egy S8-as audit vesz olcsóbban mint suzuki és azt gázosítja 240ezer ft-ért. Vagy egy 20 éves alfát mert (mert úgy vettem direkt) az audija meg egyszer kap egy 20v turbó mocit hogy S2 legyen.
Akit meg nem izgat hogy pl 500ft-ba kerül a benzin azt irigylem.
Majd ha megcsinálom az 50 milliót tőzsdén akkor az új Z4-es BMW-et én sem fogom gázosítani.
Addig jó amíg a többség lenézni/fél/kritizálja a gázt. Addig ezt tud majdnem fele annyiba kerülni mint a többség által választott benzin/diesel.

pl :

A 62. Frankfurti autószalonra az AC Schnitzer meglepő újdonsággal rukkolt elő. Az átépített extravagáns BMW e92 nem csak megjelenésében, de erőforrásában sem hétköznapi.

A V10-es motorral szerelt 3-as kupé folyékony gáz üzemű (a folyékony gáz (LPG) alternatív üzemanyag, amely nem csak olcsóbb a benzintől, de égésterméke 15%-al kevesebb CO2 károsanyagot tartalmaz. Megfelelő átalakítással szinte az összes benzin üzemű Otto motornál alkalmazható üzemanyagként. Németországban már 2700 töltőállomáson lehet folyékony gázt tankolni), szekvenciális rendszere két párhuzamos porlasztóval alkot egységet. A 80 literes gáztartály mellett, az eredeti 60 literes benzin üzemanyag tartály is rendelkezésre áll, így bármikor lehetséges a két üzemanyagtípus (benzin/folyékony gáz) közötti üzemmód váltás. Mindemelett a motor teljesítménye is megmaradt, sőt az átdolgozott vezérlésnek, leömlőrendszernek és katalizátornak köszönhetően a gyári 507 lóerős teljesítményt 552 lóerőre sikerült feltornázni.

http://www.worldcarfans.com/10711163080/ac-schnitzer-builds-fastest-lpg-car-gp310-gas-powered

Pap Laci02-11-2009 19:25:54 // 29580
Hát a gáz az tényleg gáz! Az én véleményem is ez! Nekem is volt, de semmit nem spóroltam vele! benzinből 8-9 L, míg gázból 11-12 és a gázrendszer be volt állítva! A kipufogó már saválló volt, azzal nem volt gondom csak tartógumit cseréltem! A szokásos plusz munkák mellett "csak" motort kellett cserélnem! A szelepek megadták magukat!
De ez csak az én tapasztalatom, hátha másnak bejön!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.