Forum >> 75-90

LacUS27-08-2009 12:09:47 // 29378
A 24V az jóóó, hála Ingenierenek már nekem is van :) :)Bár egyelőre marad garázs dísz.:)
NaTo27-08-2009 09:49:29 // 29377
Nem én építem a kocsit. Az enyémbe majd talán egy 24 szelepes motor kerül polírozva, de utcára nagy tuningot nem szeretnék, és egyelőre állagmegóvás a legnagyobb gondom. :) most pl. akkumulátort kéne vennem :S
LacUS26-08-2009 23:49:11 // 29376
Hát nekem azt mondták a dragosok, hogy bezony kb. 2x akkor injekorokkal kell menjenek, de tényleg jobb. Hát nálam ez még messze van :D
Kisbubi26-08-2009 23:40:14 // 29375
Szinte nem is kell átalakitani. Utcai autoba simán beletankolhatod. A régi gumialkatrészeket megtámadja, de azokat (csöveket) ki kell cserélni. én tankoltam, a 131-sembe, tipo gt, alfa 75 ie, dupla solex... és mindegyik ment vele átalakitás nélkül.
Bár a 131-be muszáj volt azt tankolni v evo, 99... mert tul nagy lett a komresszio és 95-el becsörgött.
LacUS26-08-2009 22:57:45 // 29374
Talán majd ha egyszer csigás lesz és már olyankurvajól beprogiztam, majd kipróbálom. Bár ahogy hallom, viszonylag költséges átalakítás...
Kisbubi26-08-2009 22:49:33 // 29373
E85-tel én ki tudtam tolni a kopogás határát és jobban is megy töle. Csak hozzá kell álitani az üzemanyagot mivel abbol többet eszik egy kicsit. Nem melegszik annyira a motor, ami jo még , h nincs korom lerakodás sehol:) Hideginditása romlik egy kicsit, de az meg nem érdekel.
LacUS26-08-2009 18:29:48 // 29372
Akkor most erős vagy eco autó épül? :-) A kettő együtt lehetetlen szinte, hacsak nem E85...
[k i z z o]26-08-2009 18:27:02 // 29371
A variátort szét kell szedni és lemérni, az a legbiztosabb. Van P/N -e de az nem mond semmit. Én mindig lemérem őket, mert becsapós lehet. De olyan 30 fokos.

ismerj meg egyet :)
NaTo26-08-2009 16:58:01 // 29370
ennek a vízbefecskendezésnek van egy másik felhasználása is, ahol állítólag fogyasztáscsökkentő hatása van. Részleteket nem ismerek, de állítólag házilag megcsinálható, és 10-15%os fogyasztáscsökkentő hatása lehet.
LacUS26-08-2009 16:33:04 // 29369
Alapvetően ez a házibarkács,ami inkább árt.
Igazán nagy okosságot, feltöltött motornál jelenthet,de ott se tiszta vizet, hanem ahogy a II.VH-ban metanollal kevert vizet permeteztek az égéstérbe...Félreértés elkerülése végett nem a víz+metanol adja a plusz erőt, hanem a határok kitolása.
Mellesleg aquamist honlapján van még info.Bár ennyiért már normális single noze "nedves" nitrot kapni....
LacUS26-08-2009 16:33:02 // 29368
Alapvetően ez a házibarkács,ami inkább árt.
Igazán nagy okosságot, feltöltött motornál jelenthet,de ott se tiszta vizet, hanem ahogy a II.VH-ban metanollal kevert vizet permeteztek az égéstérbe...Félreértés elkerülése végett nem a víz+metanol adja a plusz erőt, hanem a határok kitolása.
Mellesleg aquamist honlapján van még info.Bár ennyiért már normális single noze "nedves" nitrot kapni....
NaTo26-08-2009 16:28:18 // 29367
köszi az infót.
A kispolszki kerék nyilván vicc, és tény, hogy fillérekért lehet rá gumit rakatni :)
bár legutóbb a gumistól használt gumiket kényszerültem vásárolni (válság van ugye), hátra tetettem fel, ami magaután vonja, hogy rövid életűek lesznek :) . Mindenesetre nem volt "kedvem" 18-20 ezret adni egy új abroncsért, így mikor kaptam egy ajánlatot Continentel Sport contact 5 ezer /db-ra ami használt de jó állapotú 205/50-es 15ös felnire, arra rögtön igent mondtam. 7mm-es profilmélységű volt a gumi, talán azóta már kevesebb :)
Ráadásul van 4db téligumim, amiket már nem rakom fel télen, mert kopottak eléggé, így azokat is el lehet füstölni valahol.
Kár, hogy a difim már eléggé kopott, így csak csúszós felületen zár rendesen... :(
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)26-08-2009 15:23:44 // 29366
http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=184


Itt van a komplett cikk, elég régóta kering a neten. Röviden az a lényege, hogy a szívócsőbe kell porlasztani kis mennyiségű vizet, az égéstérbe jutva elpárolog a sűrítési ütemben. Ez egyrészt azért jó, mert hőt von el a környezetétől, másrészt meg a párolgás során nőne a térfogata, így emelkedik a nyomás a hengerben - azaz nő a teljesítmény.

Önmagában nem sokat ér, de az előgyújtás növelésével, vagy a kompresszióviszony növelésével plusz teljesítményt lehet vele elérni, mert előbbieket anélkül lehet növelni, hogy kopogna a motor...

A legegyszerűbb megoldás: egy ablakmosó-tartály + egy csőcsonk valami karburátor-fúvókával a szívócsőbe, és az ablakmosó-szivattyút valami előtét-ellenálláson keresztül (azt ki kell mérni, hogy mekkora legyen) meghajtani, plusz a fordulatszám és/vagy a szívócső-depresszió függvényében egy potival szabályozni. Vagy valami ilyesmi...

A kispolszki-felni meg vicc. Emberek közé én se mennék vele, de ha már van kéznél, akkor egy üres parkolóban kipróbálom, ha majd teljesen fitt lesz a járgányom...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)26-08-2009 15:01:52 // 29365
Hááát, ha ilyenekben gondolkodsz, akkor már pont eléggé belemerültél a dolgokba. Már elindultál a lejtőn, mert ezektől a lépésektől vezet egyenes út a "ha már felbővítettük a szívócsövet, mi lenne ha nagyszelepesítenénk is?"-típusú gondolatokig, és a végén észre se vetted és apránként kicserélted a az egész motort. Kőleves-effektus... ;)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)26-08-2009 14:53:28 // 29364
Háát az 5 fokonkénti mérés az pont elég ahhoz, hogy a szoftver a betáplált adatokból szépen felveszi a pontokat, és azok között meg interpolál, és így meglehetősen jól közelít a valós adatokhoz. Fokonként lemérni az valami iszonyat lenne, mondjuk a vezérműbütyök kiindulási pontjánál meg a végpontjánál, meg még a csúcsnál is nem árt fokonként adatot felvenni, mert ezek kiemelten fontos részek. Ja és ez egy kis floppyn elférős kis izé volt, semmi különös, viszont az csak ezt az egyet tudta...

Amit mellékeltem az egy fullextrás cucc, csak ehhez mérten meg is van az ára sajnos. De nem nyugszom, amíg meg nem szerzem... :D:D

A gyári 1.6 i.e. variátoráról tudnál mondani valami konkrétabb infót? A tied az melyikből van?
NaTo26-08-2009 10:58:23 // 29363
Ha 4 csavaros lenne, akkor se tenném fel! :)))
NaTo26-08-2009 10:41:41 // 29362
mi ez a víz tuning dolog? hogy működik?
Kisbubi25-08-2009 23:13:22 // 29361
Azért nem ennyire komoly(kispolák) változásra gondoltam.
Motor téren ennyire nem merültem bele. Általános tuning nekem elég egyenlöre:) kis bövités, polirozás, szivo és kipufogo méretezés, benzin adagolás, könnyités, grammolás...
De minden "ami lehet" marad gyári, csak pontosabb és kiegyensulyozotabb.
[k i z z o]25-08-2009 22:54:45 // 29360
Ja a SW nincs meg, mert nem volt rá időm, de ez az : http://www.lesoft.co.uk
[k i z z o]25-08-2009 22:38:08 // 29359
Nekem is van ilyen rajzolóm, de manuális, és szkennelés után PC-n van kiértékelve a tengely, amire kell arra jó, de amit te mellékeltél SW-t az egy kicsit többet tud. Amúgy az 5 fok az sokra nem elég. Amikor még szívó motorom volt, 3 -4 fokot észrevett vezethető / nem vezethető szinten.

Variátorból sokféle van, 10-15 fokot forgat vezérműtengelyen, azaz 20-30 fok főtengelyen mérve. Azaz pl. nekem most amilyen van az a lobe centert forgatja 132 fokról 102 fokra, amikor mondom neki, de gyárilag le van programozva milyen terhelés / rpm esetén aktív, és külön map -el megy onnan a motronic.

Egytengelyű motor esetén nincs értelme.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-08-2009 21:42:10 // 29358
Na, az a program megvan még? :)
Bár mondjuk nem okultam a mekklárennél, sőt, még gépész szakról is kibasztak, de lehet, hogy elboldogulnék vele. A veztengely-profilt egy fix helyre befogva fokolótárcsával meg mérőórával elvileg meg lehetne mérni, úgy, hogy mondjuk 5 fokonként veszünk fel értékeket (kivétel az alapkör, mert ott ugye minek). Van egy programom (ezt még a suli laborjában használtam, szintén veztengely-mérésnél), azzal az adatokat beirkálva szépen ki lehet rajzoltatni az útgörbét, az emelési sebesség görbéjét, és a szelepemelő gyorsulási görbéjét (szeleprugó méretezéséhez a tömegerőket ez alapján frankón ki is lehet számolni).

Télleg, ha már így szóba került: a variátor hogy módosít, mennyit módosít és mikor? Egy olyan járgányon, ahol a szívóoldali meg a kipufogóoldali szelepeket is ugyanaz a tengely vezérli, ott nem igazán van értelme a vezérlés eltologatásának, gondolom, mert a szelepösszenyitás értéke fix. Vagy azért számít valamit?

A vizet a tuningolt motor kapcsán említettem, mint opciót. A saját Alfám marad gyári 1.6, se víz se turbó, se diszkógömb, meg kályhacső-kipufogó. Majd a későbbiekben lehet, hogy szerválok bele egy kétezres blokkot, tán még farigcsálni is fogom, de nagyon kihegyezett autót semmiképp sem akarok utcára. A befecskendezett wasser mennyiségét a motor elméleti légnyeléséből lehetne kiszámolgatni, és fojtószelep-állástól meg pillanatnyi fordulatszámtól függően lenne érdemes szabályozni, szerintem...
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-08-2009 21:04:26 // 29357
De csak azért, mert a tied 5 csavaros, nem? :))))
Egyébként igen, a látvány nem az erőssége, ez mondjuk vitathatatlan. :)
Gyorsulni nem nagyon fog tőle, mert egy helyben elpörög a 'csába, utcára elég tré, de egy üres parkolóban eszetlenkedni jó lehet...
[k i z z o]25-08-2009 17:57:15 // 29356
Ha megvan jó lehet, de ez nagyon sok paraméterrel dolgozik, amit nem tudsz neki megadni, pl. cam profile -t kell neki beadni, ami nekem van 1-2 de nem az össz, és nem oly léptékben, ahogyan ő szeretné. Volt nekem is egy hasonló Lotus fejlesztés de ahhoz a Mekláren Engineering - nél kell okkulni, hogy paraméterezi tudd.

Szolid tengely az 1.6iE pl. gyárilag 299fok, 114 emelés:) Azért kell rá variátor. De nagyban függ a profiltól. Rengeteg tengelyfélét nyagattam már én is, van itthon 1 - 2 finom Nord tengely, de nagyon nehéz köréjük motort csinálni.

Nekem most pl. egy 270 fokos tengely van bent szivni, alul sokkal jobb, 4000 fölötti tehetetlenségét meg behozza a kompresszor. Felül pl. a CB47 / 292deg/11mm vagy van egy GTA szivóm / 298deg 12mm jobbak, de alul ez odaver, és jobb velük mozogni.

De a 164-be az S tengelyek tényleg jók, főleg ha 3.8-as van alattuk.

Vizet meg standard motorba ne igen tegyél, mert sokan nem örülnek neki, főleg ha csak befolyatod kontrol nélkül.
NaTo25-08-2009 16:26:25 // 29355
:D:D
Hát én akkor se rakom fel a kispolszki kerekeket, ha kétszer úgy fog tőle gyorsulni :)))
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-08-2009 14:39:02 // 29354
Kispolszki felnik fel hátra, aztán uccu neki. A 135/80 R12-es guriga névleges kerékátmérője több tíz millivel kisebb, mint a 75-ösé, úgyhogy elég sokat módosít a végáttételen. Az osztókör/agyméret passzol, egy 135-ös kereket nem nehéz elpörgetni sem, és az se utolsó szempont, hogy egy garnitúra kereket bontóban egy zacskó szotyiért utánad hajítanak. :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-08-2009 14:23:14 // 29353
Az utolsó verzió, amit leírtál, az elég jól hangzik. Ha ismereteim nem csalnak, akkor ha az ember nyomatékra gyúr és viszonylag kis költségvetéssel meg akarja úszni, akkor egy szolid karakterisztikájú, de nagyobb emelésű veztengely az ideális. (A szolid karakterisztika az relatív, attól függ, hogy a gyári milyen, mert adott esetben egy 270-280-as tengely is elég lehet. A 11 fokkal hosszabb nyitás az végül is pont ez a kategória.)
Emellett még egy hengerfej-síkolás simán elfér (persze ésszel), mert ezzel a termikus hatásfoka nő a motornak, de ennek a negatív hatásait meg vízbefecskendezéssel lehet kompenzálni. Sőt a vízbefecskendezésnek kell is egy picit a nagyobb kompresszió, és akkor azzal úgy lehet növelni az effektív középnyomást, hogy a közben a sűrítési végnyomás nem nő (vagy akár csökkenthető is). Ahol nem játszadoznak a sűrítési aránnyal, ott az előgyújtást rakják korábbra, hogy a vízbefecskendezés pozitív vonatkozásai érvényesüljenek. Ja, meg hát a klasszik égéstér-farigcsálási módszerekkel (élek, sarkok lekerekítése, rádiuszok nagyobbra vétele, sötöbö-sötöbö), is ki lehet tolni egy kicsivel a kopogási határt...

Ja, és sokat segíthet, ha az embernek van egy ilyen szoftvere. Én most ezt keresgélem égre-földre, de sajna nem nagyon találok torrent oldalt, ahol fent lenne. Ha megvan, akkor természetesen ha kell valakinek, annak átpasszolom. :)
NaTo25-08-2009 13:10:11 // 29352
Ez nekem is egy tuning alternatíva, mivel én is nyugodtabban használok egy gyári motort.
NaTo25-08-2009 13:07:40 // 29351
Köszi Kizzo! Na ez már sokat segített!
Marek25-08-2009 11:04:14 // 29350
Sziasztok!

Tud valaki gyári adatot V6 America sűrítési végnyomás értékekre??
Kisbubi24-08-2009 23:55:56 // 29349
Én egyenlöre maradok a gyári motornál. Majdnem gyári beállitásokkal. Inkább a suly, kerék+gumiméret, válto(difi) variálásával dolgozok. Ha meg kevés az erö (tudás növekedésével:) akkor jön a 24szelepes V6
[k i z z o]24-08-2009 23:08:35 // 29348
OK. Én is.
LacUS24-08-2009 22:55:18 // 29347
Jut eszembe, haladok a könyv szkennelésével,csak idióta módon dolgoznom kell... :(
LacUS24-08-2009 22:52:22 // 29346
A 110-es benzin nem érdekelne, meg a tengelyt amúgy se "polcról" vettem volna, ha mondjuk a így gyarantálnánka szívó 300-320 LE, de nem úgyhogy ahhoz meg túl sok pénznek tartom :D BTW, Nekem szinte alig lett levéve a HFből, mondhatni csak síkolták, ami persze nem teljesen igaz, de nem volt ilyen radikális a leszedés, csak Laci mondta,hogy lehetne, ezt is meg még azt is...... :)Nem nagykompresszósra gyúrtam,mert akkor még se tengelyre,se dugóra nem volt pénzem :) Most meg már össze van rakva, nincs kedvem szétszedni.. :)Úgyhogy most ezen a kicsit portolt,okosított HF-s motoron próbálom elsajátítani, a "hogyan ne robbantsuk fel a motorunkat " című rendkívül izgalmasnak ígérkező játék alapjait. :)
Jut eszembe
[k i z z o]24-08-2009 21:17:23 // 29345
Hi,

ha nagyobb tengelyt akarsz, akkor kell nagyobb kompresszió, és a tengely amit akarsz lesz mérvadó az elérni kivánt süritést illetően.

Hogy mennyit kell levenni az matek, és ne nyomozgass: 1 égéstered most pontosan 493.16ccm, a jelenlegi süritésed 9.5:1 azaz gyári.

A jelenlegi lesüritett égéstered 58,02ccm. Ha 11:1 süritést akarsz pl. akkor 49,32ccm égéstér kell, azaz van plusz 8,7ccm amit el kell tüntetni. Ezt úgy éred el, hogy köszörültetsz el 1.28mm -t.

Mivel a hfejedet már lehet basztatták, érdemes elöször felső holtponton feltölteni az égésteret, hogy a kiinduló égéstér mértet tudd. Innen lehet visszaszámolni a méreteket.

A 11.1 -hez kell egy 295 -300 fok tengely, a benyitás meg akár 11mm, de mindent ki kell számolgatni, ez csupa matek, úgy nehogy nekiállj, hogy valaminek nem számoltál utána, mert komoly dolgok lehetnek, pl. agyonveri a szelep a dugóidat, vagy elszáll a szeleptugód stb.

Lacus ha a Bejó neked levesz még 1 - 1,5mm -t akkor lett volna neked is bejó, mert tengelyt nem találtál volna bele, meg járhattál volna 110-es benzinnel:) Látom azért te sem nagyon gondoltad végig ezt a szivótuningot, akkor most mennyi is a süritésed :) Meg milyen tengely lesz bele, vagy csak jobban akarod melegiteni a vizedet.)

Amúgy Nato, és egy kicsit kb. 0.8mm -t szedetnék le, attól egy kicsit jobb lenne a motorod hatásfoka, nem melegedne csak egy picit jobban a gyári tengellyel, meg inkább visszább raknám a tengelyedet 3-4 fokkal, hisz te driften nyomatékból kell, hogy döngess, azaz nem kell neked 300fok tengely + 11 sürités és lesz 230LE -d, ami 4000 fölött ébred. Alul jobb lenne, de ez megint csak az én véleményem.

Tengelynek a 164S tengelyeit rakják be, azt már irtam, éppen moderáltan keményebb, de még OK. A számai:

605 34271 (R)
605 34772 (L)

+1 mm-el nagyobbat nyit, és kb. 11 fokkal hosszabban is 1,27 colon. A kis sürités emeléshez éppen OK.
LacUS24-08-2009 17:41:14 // 29344
Mindig az ilyen a legdrágább megoldás...itthon ha jól tudom nincs komolyan HF-ezett V6, talán Fastcaré,de az ugye 24V GTA.... tehát mindenki csak spekulálhat, fel kell hívni Lacit, és miután eléggé pontosan tartják a határidőket, lehet vele kalkulálni...
NaTo24-08-2009 16:40:26 // 29343
nekünk nem ez a legegyszerűbb, mert a gép Debrecenben van.
Mi az információt szerettük volna tudni, hogy mennyit "szoktak", mennyit érdemes leszedni belőle? Nyomozunk tovább :)
Kazes☻24-08-2009 16:39:11 // 29342
Remek! :)))
LacUS24-08-2009 15:50:26 // 29340
A legegyszerűbb megoldás. www.bejomotor.hu, Bejó Laci a komplett drag élvonalnak csinálja a gépmunkákat, nekem is ő csinálta az america HF-jét, jó az ár, és ahogy ő mondta, az enyémből még 1-1.5mm még lejöhetett volna.... ;) de nálam nem az über kompresszió volt a cél....
NaTo24-08-2009 14:21:43 // 29339
A dugók szériák egyelőre.
gyári tengely egyelőre marad, de később tervben van egy 1mm-el nagyobb
és természetesen nem bevásárolni fogjuk használni, hanem drift autónak.
LacUS24-08-2009 12:27:53 // 29338
Attól függ milyen tengelyt akarsz használni, milyen dugattyúval és hogy mire :) Csak ennyi a kérdés még :)
NaTo24-08-2009 11:58:26 // 29337
Tudja valaki, hogy 75-ös V6 3.0-nál mennyit érdemes levenni a hengerfejből, kompresszió növelés céljából?
Wickey24-08-2009 11:55:46 // 29336
na meg mondjuk azon a viszonylag fontos részletkérdésen is elvitatkozhatunk, hogy húzó, vagy nyomókuplung, mertugye nem egészen mindegy a dolog szempontjából :-)
Gábor(figi75)24-08-2009 09:36:55 // 29335
Polip kezűeknek,meg türelmes embereknek jó a helyén is!:-)))
[k i z z o]23-08-2009 23:54:34 // 29334
Én soha nem szoktam leengedni, nem azért mert ti leengeditek, de szerintem nem kell. Légteleniteni, az tudomány:)

Először nézd meg, mit akarsz levenni, és rájössz, hogy jó az a helyén.
Kazes☻23-08-2009 22:15:12 // 29333
Neeem, de azért kell bütykölni. :)

A nyilaknál lévő csavarokat kiveszed, így kicsit lejjebb tudod húzni az egész váltót keretestől és utána hozzá tudsz férni a munkahengerhez. Ékeld ki egy deszkával mondjuk, úgy biztosabb. :)))


Nagyjából érthető? :)
Gábor(figi75)23-08-2009 20:49:57 // 29332
Nehezen!:-P
Majd hívj fel könnyebb lesz elmondani!
Szaki23-08-2009 20:36:29 // 29331
Hogy lehet le engedni? Le kell fejteni minden?
Kazes☻23-08-2009 16:13:39 // 29330
És jobb ha van aknája is, ugye?! :)))
Gábor(figi75)23-08-2009 14:47:29 // 29329
Készülj fel a szopásra,le kell engedni a váltót hozzá,hogy hozzáférj!:-(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.