Forum >> 75-90

Kisbubi02-08-2012 07:51:02 // 33028
A legkisebb szűrőt birtam felrakni rá. Azzal éppen elfér.
HL_7501-08-2012 23:02:12 // 33027
Szélvédőcsere kész:



Most hirtelen még két első lengéscsili, bendix és LPG keverőfej kidob van vissza.
[k i z z o]01-08-2012 19:29:53 // 33026
Sok hely nincs az olajszűrőnek. Legalábbis a nagyobb amit fel szoktam rakni nem fér el. (Az enyémet azóta várom postán. mióta múltkor írtad, hogy jó rá a Tipo...Még jó, hogy utánvétes.)
Vigla01-08-2012 18:52:26 // 33025
Nincs használva. Csak áll a garázsban műszakira felkészítve. Ha esetleg elmegy,akkor veszek egy TD-t. A gázolajból vissza tudom igényelni az Áfa-t. Elbontani mondjuk sajnálnám,ahhoz túl egyben van.
Kisbubi01-08-2012 17:23:32 // 33024
A csillapitóra visszatérve. A sárga Koni nagyon jó ha van hozzá sportrugó is. A gyári rugókkal nemigazán észrevehető a külömbség. A Lindor csillapitó viszont sztem jó az utcaiba, mivel az töredéke a koni árának, de ugyanolyan kemény. Ami a külömbség az h a S Koni az állitható, de csak vissza csillapit a Lindor az gázos oda-vissza csillapit. És mindene külön javitható. Utcaiba és rally sprintre is sokan használják. Én ráraktam dupla stabilizátort még.

A tipo olajadaptere meg igy nézett ki rajta
Gábor(figi75)01-08-2012 16:12:33 // 33023
Itt tartasz?
Gábor(figi75)01-08-2012 16:12:06 // 33022
3 száz ezer az! :-)
Vigla01-08-2012 14:18:00 // 33021
Mennyit szánnál egy bontani valóra?
Mester30-07-2012 13:42:18 // 33020
Az jó lenne mert el szeretnék menni már én is a Kakucs ringre!
Csak mikor az a kérdés?!
Kisbubi30-07-2012 10:13:15 // 33019
A spert csak hézagolni kell cserélni szinte sosem!

Az audihoz kapcsolódva viszont 7 végén autóztunk 1 kicsit. A képen látható autókkal S8 tiltás kivéve+chip, S1 1,5turbónyomásra butítva, 6sebességes váltóval 450LE és persze az utcai gép ami keveset eszik Civic :)
Kisbubi30-07-2012 10:08:18 // 33018
Elbontották Mindszenten a kocsikázós helyet :(, így nem vszínű h lesz party mostanában.
Ha viszont összefogna pár ember akkor kakucsringre el lehetne menni kocsikázni. 1 napra a bérlet kb 125000Ft. Ami nemsok ha legalább 20 autós lenne. A porsche-Alfa 7 vége az tetszett.
Tocsa29-07-2012 15:45:06 // 33017
Bocsi T55 ös a harckocsi amire gondoltam :)
Tocsa29-07-2012 15:38:31 // 33016
Az enyém remélem a t56 os tankokból hengerelt lemezből van ! :D
Egyenlőre két javítóív korrodált meg 23 év alatt persze van alatta egykét pötty ahol lejött az alvázvédő. :)
Nem provokatíve írom de van amelyik csúnyán szétrohad van ami nem lehet a vázvédelem is eltérő volt attól függően hova szánták.
Zsotti28-07-2012 07:56:30 // 33015
Szép-szép, de 3kiló nálam nagyon nem az elbontani való kategória :)
quasimoto27-07-2012 23:15:16 // 33014
Egy kicsit provokatívnak érzem a kérdésfeltevés módját, de betudom a hangulatomnak.

Az elmúlt közel 20 évben volt pár autóm és van is. Angol és francia kivételével minden nagy autógyártó nemzettől. Most is van pár darab készen, pár készülőben elég sok tapasztalat adatik meg szerintem egy magyar autóbolondnak, ha szereti a szól működő technikát...itthon ugyanis nem akkor szokás eladni a kocsit amikor rendben van. Az Audikat van szerencsém kicsit közelebbről ismerni. Én is láttam már ,medvét táncolni, de nem jellemző. A 75 - is és az összes orosz államadósság fejében vásárolt acélból készült olasz autó átkozottul rohad. Van amelyik egy egy hangárban állt vagy csak rendszeresen kezelgették, de az átlag sajnos rohad. A Nord motor jó motor de hosszú löketével nem egy igazi sportmotor, nem olyan mint amilyet a Ferrari vagy a Lambo épít. A hangja sem olyan szóval nem az a stílus. Egy egyedi stílus, Alfa klasszikus blokk, de más karakter. Egy rövid löketű V6 már inkább hasonlít a klasszikus olasz sportkocsik motorjára. Így értettem a motorokra vonatkozó részt. A 75 sokkal jobb napi használatra mint az én kőkemény GTV - m. A 75 váltórudazata sokkal egyzserűbben kezelhető. Nekem mindig kell mennem 20 kilómétert mire a váltó átmelegszik és "könnyen" kapcsolható lesz, a kocsiba belülés sem olyan egyszerű az 1.90 magasságommal mint ahogy egy S8 - ba behuppansz, a futómű ( persze egy 75 gyári megintcsak más ) is kemény a sárga Koni gátlókkal. Parkolás közben is nehéz üdítőt szürcsölgetni és telefonálni egy GTV - ben míg az S8 - cal ugye ez nem megeröltető. Egy S8 nagyon kényelmes és könnyen kezelhető kocsi, mint minden nagy limuzin, egy 75 másról szól, annyira másról, hogy nem is érdemes az S8 - at emlegetni. Nekem nem kell ez az S8 féle kényelem, én szívesen szenvedek, ha cserébe valami nagyon sportosat kapok és ezt tanácsoltam HL_75 - nek - talán nem elég egyértelműen - hogy ne hasonlítsa a 75 - öt az S8 - hoz mert az nem helyes, nem igazságos. A 75 - értékei nehezebben megfogalmazhatók mint az S8 - nál. Ha szigorúan papíron hasonlítjuk őket akkor az S8 jön ki jobban, pedig abban a műfajban van sokkal jobb autó és még az is unalmas egy 75 - höz képest. Egy széria 75 talán nem a legtökéletesebb autó ( persze, hogy nem az ), de viszonylag egyszerűen lehet belőle csinálni egy igazi sportkocsit, ami olyan élményt ad amilyet egy A8/S8 soha, bármit is építesz rajta. Ez így megfelel?
Fairlane27-07-2012 21:02:30 // 33013
Én szétszedtem egyet, a darabjai Marklarnál vannak.

Szerintem szívesen szabadulna tőle... :)
Gábor(figi75)27-07-2012 19:38:01 // 33012
De,300 ezerért van itt egy!
Zsotti27-07-2012 16:37:18 // 33011
Jut eszembe nem tud valaki elbontani való 75-öst?
HL_7527-07-2012 08:34:35 // 33010
Egyetértek. Ebben a korban már szét kell szedni egyszer atomjaira a vasat és hozzáértő módon újra összerakni. Ha tudom akkor Schulek Bélához járok vele. Amit megcsinál az ok.. De korábban nem ismertem még... + eddig nem volt beázás. Tolótető szigetelés egy Audi 100 Avant gumikédere méretre vágva (hossz). Alfához gyáriban drága lett volna. (aki tud emészhető áron ÚJ ablakmosó tartályt az szóljon !!!)
+ 75 napi melós autó mivel ez csak 2000-es és LPG-s.
Ennek KELL tudnia bírni a napi gyilkolást + élményt adni. (egyhelyben megfordni, stb)
Mellette van Audi 80 2.8 V6 Quattro. Ez benzint eszik és ezért nem ezt használom napi 100km-re. Az más hogy annak a pénznek a feléből amit Alfára költöttem már 20V turbo is lehetne. Alfa is kell meg télre a quattro is. Alfát 90ezer forintért átépítenék szekvenciális gázbefecskendezősre mostani keverőfejes szutyok helyett. Két első lengéscsillapító cserés, sperrben lamellákat kell cserélni, klíma nem működik, tolótető keret csere, motor
zabálja az olajat és mindig van valami új elektromos gubanc. Tegnap kanyarban elkezdett
dudálni. Eladni úgy sem tudom, megmarad mindkettő s egyszer kész lesznek.
Gábor(figi75)27-07-2012 07:42:42 // 33009
Hogy ragadt beléd ennyi tapasztalat és bölcsesség,érdekelne...:-)

Én már láttam 20 éves 75 kasznit amint tűhegynyi rohadáson kívül nem láttam mást.
TS az egyik legjobb motor a 75-ben,mint általában a NORD.

Minden napos használat mellett is élvezhető,kategóriájában a mai napig megállja a helyét.csak érteni kell hozzá,meg el kell bontani még 1-2 autót mellé!:-)
[k i z z o]27-07-2012 01:26:31 // 33008
Rohad a képek szerint a ragasztás alatt a kaszni és ott be tud ázni. Ezek ragasztott szélvédők, a gumi ha ki is van keménykedve semmi köze a beázáshoz.
quasimoto27-07-2012 01:01:05 // 33007
S8? Alfa 75? Mi van?
2 generacio es minimum 2 kategoria a kulonbseg.
A 75-nek mar reg garazsban lenne a helye, nem teligumit venni ra. Egy lassan oldtimer auto hiresen rohado kasztnival. DE a futomuve orok, birja a kikepzest+gyors is es fillerekbol felujithato. A motorja nem ket 1.8 16V Golfbol osszegyurt ( Audi V8 ) aztan 4.2 re felfurt ( mert sose jott ossze az igert LE ) olajzabalo szijszakados fos.
Minden kocsinak meg van az Achilles sarka. Ha finom anyagok es a konnyu preciz mukodes kell valoban nem egy 75 a legjobb valasztas. Ha egy szerpentingep kell tokeletes sulyelosztassal 4 ajtoval es egy szupersportkocsi technikai alapjaval ( a motor a TS eseteben kivetel ) grandiozus tunung lehetosegekkel akkor nincs is mas alternativa.

Eszembe sem jutna a gtv-t hasznalni a hetkoznapokban. Legalabb olyan bosszanto lenne mint amilyen orom a hetvegen. Hetkoznapra hazastars kell nem egy ...
prooF_7526-07-2012 17:44:46 // 33006
Más: a mindszenti különítménytől kérdezném, meg van-e még az a nagy placc, ahol lehet csapatni?
Mert ha igen, szervezhetnénk egy talit oda még a nyáron...
prooF_7526-07-2012 17:08:04 // 33005
Mit rengetsz?:D

HL: ha a tolótető a ludas, akkor a tetőkárpitnak is át kell áznia körülötte. Amúgy nem találkoztam még ilyen szintű (meg amúgy, semmilyen) beázással az eddigi 4 75-ösünkön, és a szélvédős kép sem indokolná. Mondjuk a tolótető tömítése meg szokta adni magát, vagy ha az nem, akkor a szélvédő tömítés, biztos valami silány anyagúra cserélték legutóbb.
Gábor(figi75)26-07-2012 08:29:51 // 33004
Kazes☻25-07-2012 22:55:30 // 33003
Megkeményedett, deformálódott szélvédőgumi? Simán lehet hibás, de ha új üveg kerül bele, új gumi is és akkor ez majd kizárható. De remélhetőleg meg is szűnik a baj. :)

Mijazazaesnyóc, ajudi?! :)
HL_7525-07-2012 22:36:35 // 33002
Kezd elfogyni a szerelem... Ma zuhi után fél vödör víz volt a jobboldalon. Először csak az ülés volt vizes, aztán észrevettem a vízcseppet a jobb első napellenzőn, aztán láttam hogy a padlón áll a víz. Vajon a tolótető vagy a szélvédő a hibás. Eddig nem volt ilyen. Vagy csak nem dőlt picit jobbra és nem esett ekkora eső eddig ??? Szerencsére az elgyúrt fácán miatt holnap szélvédőcsere... :D :( Bevallom, minden nap visszasírom az S8-asom... :(

Captain Zetor (a.k.a. Petya75)25-07-2012 08:54:55 // 33001
Mondjuk nálad a 18-as felni is odabasz azért rendesen a gátlóknak, a nagy rugózatlan tömeg nem a hosszú élettartam záloga. :) Lehet, hogy a gázos Kayaba, meg a sárga Koni se fog sokkal többet bírni.

Ja, bocs, hogy tegnap majdnem elütöttelek, de gondoltam, hogy a külső íven körbeautózom gyorsan a mondeóst, aztán az egyenesben parketta... :):):)
Wickey23-07-2012 20:01:18 // 33000
jah. Túl se kell neki ragozni, amit "utcai sport" címmel lerendelsz nála, az általában fain kis kompromisszumos gátló, gyári rugóhoz hibbbbátlan.
[k i z z o]23-07-2012 19:12:54 // 32999
Sárga Koni, de akkor a hátulját is rendbe kell rakni.
LacUS23-07-2012 17:46:42 // 32998
Lindor által csinált gátlókkal sincs gond.
Atesz7723-07-2012 17:19:21 // 32997
Bilstein,Koni,Sachs,esetleg Katonáékkal csináltatni valami frankót,az még aránylag kölcséghatékony is:)
dave.alfa23-07-2012 09:31:01 // 32996
Hmmm! ... azon - véletlen - nem 2 év gari van?!!!
Jó a kérdés! ... azért is, mert az utóbbi időben sajnos a "nagy" márkákkal is volt rossz tapasztalatom! Így aztán bármit is ajánlhatok, lehet az is behal! :(
(Szerintem: Bilstein és Koni)
HL_7523-07-2012 07:48:58 // 32995
Lengéscsillapító : Sziasztok! Új Delphi első lengéscsillapítóm kb 15ezer km után feladta. Milyen márkájú, fajtájú a jó lengéscsillapító előre ? Gázos Kayaba ? Sárga Koni ? Mit honnan, mennyiért lehet kapni ?
Atesz7715-07-2012 14:13:07 // 32994
Nincs időm rá://De viszem Bélához.:)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)15-07-2012 12:05:46 // 32993
Mindegy is, inkább arról mesélj, hogy mi van a járgánnyal! :)
Atesz7714-07-2012 20:55:12 // 32992
:DD Te Érdekesen fogalmaztál,én meg rosszul értelmeztem!
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)13-07-2012 22:56:09 // 32991
Ja, nem azt mondtam, hogy nem volt kéthengeres Panda, hanem azt, hogy abban vízhőfok-gomba nem volt, mert az léghűtéses volt. Csak hülyén fogalmaztam meg.

Itt van egyébként egy olyan blokk szétborítva a garázsomban. :)
Atesz7712-07-2012 18:19:05 // 32990
Petya volt léghűtéses Pandicsek mert 98ban itt nálunk rohangált egy kistehernek minősített hátul rolós kialakítású verzió,mint Pizzafutár gép,és az kéthengeres léghűtéses volt gyárilag,és ez tuti mert egy haverom járt vele.No de tényleg ennyit az off-ról!
NaTo11-07-2012 21:32:52 // 32989
Kornya Mesternek még mindig nem szúrja a hátát a kormány :))
Debrecen Drift
Marek11-07-2012 13:03:14 // 32988
Sziasztok!

Bontottam ma egy 2,4 TD-t, a motor volt az autó erőssége!! Erős, jól ment, nincs hangja a turbónak, stb.
Kompletten megválnék tőle, ha kell valakinek!
Marek11-07-2012 11:22:45 // 32987
Nézd a jobbik oldalát, legalább meg van a kaja4 :)))
HL_7511-07-2012 11:10:15 // 32986
Ma reggeli öröm : fácánkakas kitotyogott elém aztán felrebbent, a szélvédő közepébe... De legalább nem vaddisznó :D Szélvédő cserés.
Mester11-07-2012 09:48:56 // 32985
http://www.youtube.com/watch?v=ac6oMjm7lho&feature=plcp
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)11-07-2012 08:35:54 // 32984
Ja, a BIS motorkódjához néztem cikkszámot a gombához, tehát annak hivatalosan jónak kéne lenni, szerintem csak én mértem szarul, mert a próba-bekötésnél közvetlenül az negatív saruján tettem a gombát testre. Valszeg ha a helyén lesz, és a blokkon-testkábelen-kasznin keresztül mendegélnek majd az elektronok, akkor más értékeket fog mutatni a műszer. Egyébként cikkszám szerint ugyanez a gomba van nagyjából az összes Fiatban, szóval nem nagyon lehet mellélőni.
A kéthengeres Pandában pont nincs, mert az léghűtéses. :)

(Mindegy, ne offoljuk szét a topicot, mert kibasznak minket. :D )
Kisbubi09-07-2012 21:56:39 // 32983
Elfogatom a támogatást, bár a most 7végi versenyre nem lesz kész a Giúlia.
Kisbubi09-07-2012 21:54:17 // 32982
A 126-os az a BIS verzió volt. Lancia motoros, ahhoz sztem vmeik fiat gomba tökéletes lenne.pl uno,ritmo,panda ..., a pandát szerelték még 2 hengeres motorral.
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)08-07-2012 22:52:31 // 32981
Az úgy nem rossz. Én is pont egy ugyanilyen konfiguráción gondolkoztam, az a hely a műszerfalon nagyon adja magát. Amúgy a kis Fiaton épp most csinálok egy hasonló bekötést: a 126-osnak volt gyárilag vízhűtéses verziója is, na egy olyan műszerfalat raktam be, de sajna a műszert behangolni az nem lesz annyira egyszerű, mert a cikkszám szerint hozzá való gombát túl kicsi ellenállásúnak veszi, oszt folyamatos 130 fokot mutat.
Louis08-07-2012 01:10:32 // 32980
Tőlem maradhat fent a matrica. Majd megkérdem a cég vezetését mennyivel szeretne hozzájárulni a Juliska versenyeztetéséhez :)
Kisbubi07-07-2012 07:59:38 // 32979
Nemtom mit keres rajta :) mert? nemsoká lekerül róla.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.