Forum >> Giulietta

G-MANN🍀27-09-2015 11:30:12 // 6911
Jó hír. Akkor nálam is többet bírna, mint ahogy cserélem.😊 mert az olajcserére még soha nem figyelmeztetett lámpa 😊
Piritu - 1.000.00027-09-2015 11:08:44 // 6910
A 159-nél rugalmas az olajcsere intervallum. Ideális esetben enged el 35ezerig, az extrém használat rövidíti ezt.
Két külön számláló fut a comp-ban, az egyik a szervizintervallumot számlálja (ezt lehet látni), a másik az olajcsere szükségességét (ezt nem, csak MES-sel).
Ha jól értelmezem a Giu könyvét, akkor itt is ez a helyzet: "A motorolaj és az olajszűrő cseréjének tényleges időköze a jármű használati körülményétől függ, és a csere szükségességét a figyelmeztető lámpa felgyulladása vagy a kijelzőn megjelenő vonatkozó üzenet jelzi."
G-MANN🍀27-09-2015 10:49:19 // 6909
De az sem városban használja főleg😊 ott halál lenne a 35 szerintem 😊
Piritu - 1.000.00026-09-2015 19:42:48 // 6908
Köszönöm az infókat, kezd összeállni bennem a kép :-)

Még egy tisztázatlan számomra:
Mi a helyzet a TCT váltóval?
Hasonlóan problémás, mint a kézi? Meddig bírja? A kapcsolgató rész hidraulikája mennyire kényes? Kuplung meddig bírja? Kettőstömegű?
Piritu - 1.000.00026-09-2015 19:39:07 // 6907
..és van, aki betartja! A pokoli persze az, hogy nincs baja a kocsinak....
redbull9026-09-2015 13:36:56 // 6906
minden megoldható :)
Jimmi T.26-09-2015 11:06:47 // 6905
nincs multiair , ami az 1.4-mél a hiba forrása volt. állítólag a csere alkatrész már bírja majd . ???
Bettesp26-09-2015 10:43:24 // 6904
Egy turbós motornál a 35ezres gyári periódust sztem el kell felejteni. 10e-ként én is mindig cserélek minőségi szűrővel és gyári olajjal. Ezen szerintem nem éri meg spórolni! Meghálálja... :)
G-MANN🍀26-09-2015 09:58:04 // 6903
Az enyémben eddig volt 5-nél 17-nél és most 30-nál. Remélem ennél többre nem vágyik majd a motor 😊 eddig minden hibátlan 😊
G-MANN🍀26-09-2015 09:55:28 // 6902
Igen. Ez a durvaaa. 😊
.......................26-09-2015 09:39:58 // 6901
A gyári olajcsereperiódus 35ezer !
Bettesp26-09-2015 09:28:10 // 6900
18e km-es olajcsere-periódus? Ez vicc, ugye? :)
Jimmi T.26-09-2015 07:52:19 // 6899
76000. a bele való olaj ellenére. 17-18 e km-es olajcsere periódus ellenére. a multiair modulon meg ha nem változtattak, akkor ez lesz a 2.0-ásban is.
.......................26-09-2015 07:42:59 // 6898
Nem egyforma a tartózása a motornak
V6 a GT ből simán belemegy
AdiArsenal26-09-2015 06:42:09 // 6897
1,6 jtdm-eket valóban dícsérik, ráadásul végre a Giuliettában is 120 lóerős az új változatoknál nem csak 105
AdiArsenal26-09-2015 06:37:21 // 6896
80 ezer km alatt.
redbull9026-09-2015 00:18:54 // 6895
56FL-be pakolnám a Guli TBi motort vagyis ilyenen gondolkoztam..
redbull9026-09-2015 00:01:15 // 6894
Köszi a válaszokat! :)
.......................25-09-2015 23:03:15 // 6893
A korai TBi öntöttvas blokkos
A Guliban 2012után (talán) alu

A Brera a TBi vel 1500kg
Egy A5 is ennyi

Azért nem lett erősebb mert még ott volt a V6 260 lóval

Vannak tuningok 300ló körül a TBi re
.......................25-09-2015 22:58:49 // 6892
1,6 Jtdm
Bolondbiztos blokk
És 5el eljársz

Vagy a TBi 1,8
a többi kevésbé massziv alkotás
.......................25-09-2015 22:54:46 // 6891
Mito QV ben már 60e km után jenentkeztek a kezdeti szériákon
Az lehet hogy módosítottak,
De voltvmár Giuliettan is ilyen gond
Piritu - 1.000.00025-09-2015 19:55:33 // 6890
Mit takar a kevés km?
"nagyon kényes az olajra" - ez azt jelenti, hogy ha nem a bele valót teszed bele akkor gond lehet?
Piritu - 1.000.00025-09-2015 19:53:43 // 6889
Akkor szerintem egyértelmű 1,4 Multiair :-)
AdiArsenal25-09-2015 19:13:42 // 6888
Nekem a t-jet Giuli novitec boxxal 7,4 körül eszik, -box előtt 7 körül volt vagy azalatt ,18-as kerekekkel. Egyébként jó a multiair, de közel sem olyan kiforrott, mint a t-jet, nagyon soknál kevés kilóméternél cserélni kell a multiair modult, ami kb. 300ezer forint, és nagyon kényes az olajra!
pe-Ti25-09-2015 18:05:25 // 6887
Ciao!
Most jöttünk haza egy Visegrádi "nyaralásból" az 500 km átlaga 6,8 lett ebben tényleg minden van: pálya (140) országút (110-120) hegyvidék, város, dugóban araszolás, dinamikus előzések....A haver 120 lovas T-jetje folyamatosan 8 liter felett evett pedig nem is taposta....el is adta.
Norby25-09-2015 17:02:01 // 6886
Évi 10 000 Km-t megyünk. Nem feltétlenül diesel kell.
Piritu - 1.000.00025-09-2015 15:26:28 // 6885
A 159 "csak" tbi, a Giu meg multiair is.
A plusz innen jon, az 1,4-nel is.
Golyszi25-09-2015 14:31:26 // 6884
Az adatok:
Brera-159:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.5:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.3bar@2000 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.7bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 200hp
Torque approx: 320Nm

Giulietta:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.25:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.5bar@2000 rpm
Constant pressure:1.2bar
Pressure at revlimit:0.9bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 235 & 240hp
Torque approx: 340Nm

Én ahogy nézem a turbó ugyan az... csak a nyomás töltési nyomás más!
redbull9025-09-2015 13:27:06 // 6882
159, Brera miért csak 200 lovas TBI motort kapott mikor mindkettő olyan nehéz mint egy tank? A Giulietta meg 235le mi a különbség a két motor között???
Golyszi25-09-2015 10:13:38 // 6881
Engem is! Kiváncsi vagyok a különbségre! :)
olvasgatva a leirásokat, a multi airban a plusz szolenoid szelepnek köszönhetően jobb a kompresszió. Multiair - 10:1 ;mig a T-jet - 9,8:1. A turbó nyomás is más:
Multiair:
Full boost: 1.5bar@2500 rpm
Constant pressure:1.1bar
Pressure at revlimit:0.7bar

T-jet:
Full boost: 1bar@2000 rpm
Constant pressure:0.7bar
Pressure at revlimit:0.4bar

Ezen adatok alapján inkább különböző turbónyomás és karakterisztika a különbség (Na jó ez is!)
pe-Ti24-09-2015 21:15:19 // 6880
Ciao!
Norby! Kaposújlakon elviszlek egy körre ha akarod a Multiair-rel meglátod majd, hogy szinte dízelesen lehet autózni 2000 felett már jön a nyomaték, ráadásul a D.N.A. kapcsoló Dynamic állásában még rádob +20 Nm-t. A T-jetben viszont a haladásnak ára van ami a fogyasztásban mutatkozik meg ahogy Golyszi is mondja én viszont ólomlábbal taposva sem tudok az enyémmel 8 liternél többet megetetni, mostanság 6-7 közötti átlagok jönnek és nem 90-el araszolok....

A Mair egy jóval igényesebb, kifinomultabb technikai csemege nem cserélném el semmilyen más motorra pláne dízelre.
Piritu - 1.000.00024-09-2015 20:22:38 // 6879
Hasonló cipőben járok. Jelenleg a 2,0 TCT felé kacsingatok, de a 150 lovas manuális váltóval is jó szekér lehet.
Norby24-09-2015 18:22:37 // 6878
Kösz!

Ki fogom próbálni a 120 és a 170 le változatot is.
G-MANN🍀24-09-2015 15:26:56 // 6877
1,75 TBi :-)
Golyszi24-09-2015 14:11:59 // 6876
Szia,

Én egy 1.9JTD GTvel kezdtem az Alfás pályafutásom. Manky egész jól megpiszkálta :) Számokat direkt nem írok!
Majd családbővülés miatt megváltunk a szeretett gépsárkánytól.

Mi is előszőr 159 2.4 SW TI-t néztünk, ki is próbáltam egy feketét, manuális váltóval.
Hogy öszinte legyek a GT után nagyon vérszegény volt. Azért ment is, de nem ugy mint ahogy egy 210lo-tól várná az ember. Kicsit csalódott is voltam.

Majd kipróbáltam a Giu-t. ez ugyan 1.4Tb, de érzetre bőven volt olyan mint a 2.4JTD...
Ugy maradt a Giu. Fogyasztása nem a legbarátibb egy JTD után, Chippel "normális" használattal 7-8 liter között van városban. Agresszor üzemben 12l is megeszik.

A mutliair és a sima tb között az én saját véleményem között nem sok különbség van.
(bocsánat ha valaki nem ért egyet)

Én ha tehetném 1.8Tb vennék!
Norby24-09-2015 11:42:18 // 6875
Hello mindenki!

Azt tervezem, hogy a 159-esem lecserélem e Giuliettára.

Melyik motorral lenne jó megvennem?
G-MANN🍀22-09-2015 13:45:48 // 6874
köszi érdekel :-) télre jó lehet
Golyszi21-09-2015 12:28:18 // 6873
elöbb is szólhattál volna... :P
Gegee21-09-2015 07:02:10 // 6872
Aha, ha nem tévedek így hoztak ki belőle 6,0 s alatt 0-100-at a 6,8 helyett.
.......................20-09-2015 22:30:38 // 6871
valakinek egy giulietta felniszett?
eladó
99ezerFt
vadi új
7,5 x 18 zoll ET41
Piritu - 1.000.00020-09-2015 22:11:10 // 6870
Ahogy nézegetem a videókat a TCT váltó sokkal gyorsabban vált. Váltás közben nem "áll" meg a mutató, szinte folyamatosan megy felfelé.
Ráadásul most olvasom a könyvében, hogy van rajtprogramja is...
Rolee4620-09-2015 20:59:12 // 6869
En is ezt raktam 156ba.Jo volt a fenyereje csak 2honapra ra kieget a balos😟kicsereltem bekapcs nezem joerre kiment a jobbos is😂.De a normaltol tenyleg latvanyos a kulombseg.
Gegee20-09-2015 20:24:51 // 6868
TCT-t én is szívesen kipróbálnám. :) Ez QV, TCT nélkül. :)
Piritu - 1.000.00020-09-2015 20:14:05 // 6867
Akkor ahogy gondoltam, nem rossz buli :-)

A TCT váltó milyen a hétköznapokban? Még sose volt két pedálos autóm és a 175lovas csak TCT-vel van.
G-MANN🍀18-09-2015 09:30:17 // 6866
ki nem hagynám :-)
jó, ahogy elöl és hátul is bejön a fény az üvegtetőn, nagyobb a térérzet, vidámabb a hangulat és a gyerek is élvezi :-)

és amikor süt a nap, még le is barnulok, ha teljesen kinyitom :-)
az Andrássy úton élvezet vele lassan átgurulni, ahogy felpillantva az ember látja a fák leveleit és a kék eget :-)
és jól kimegy a meleg, ha a napon álltál korábban :-)

egyébként kb 60-ig használható, nagyobb sebességnél nagy a szélzaj, amit pont a szélterelő okoz :-)

nekem bejött, de én elfogult vagyok :-)
Balázs156SW17-09-2015 18:36:57 // 6865
Ha van valakinek Giuliettára eladó 17-es turbina felnije, esetleg nyári gumival, érdekelne a dolog
Piritu - 1.000.00015-09-2015 22:04:37 // 6864
Milyen amúgy a napfénytető? Utoljára 25 éve volt az OFF-ban, eddig nem hiányzott. A Giuliettáé a képek alapján nagyon baba. Mennyire praktikus?
Piritu - 1.000.00015-09-2015 21:45:53 // 6863
Az elmúlt évek megmutatták, hogy az Alfánál nincs mire várni. Az van, ami van. Lassan már semmi. Másfél éve várok a Giuliára, amit 2012-re ígértek. A legjobb esetben a jövő nyár végére lehetne átvenni egy valamilyet, azt is aranyáron. (Mert ugye még senki sem látta, a motorizáltságról nem is beszélve.)
Mire lesz - ha lesz egyáltalán - valami abból, amit 2016-ra ígérnek?
Gegee15-09-2015 19:52:29 // 6862
Jah, hogy azokra a gombokra gondolt! :) Az nekem is nagyon bejön. Tök jó retro cucc és nagyon jól néz ki.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.